Dit land is knettergek.quote:Op woensdag 14 april 2021 22:32 schreef trein2000 het volgende:
In Limbabwe spoot de GGD overblijvend vaccin in bij risicogroepers. Dat is nu gestaakt op last van De Jonge. https://www.1limburg.nl/v(...)kwetsbare-limburgers_!
Omdat dat nooit het doel geweest is.quote:Op woensdag 14 april 2021 22:35 schreef Nattekat het volgende:
Hoe in godsnaam is het ziekenhuispersoneel nog steeds niet voor de volle 100% gevaccineerd?
Gatverdamme zeg, wat een mierenneukerij van het ministerie weer.quote:Op woensdag 14 april 2021 22:32 schreef trein2000 het volgende:
In Limbabwe spoot de GGD overblijvend vaccin in bij risicogroepers. Dat is nu gestaakt op last van De Jonge. https://www.1limburg.nl/v(...)kwetsbare-limburgers_!
Frankrijk en België volg ik verder niet zo, Duitsland wel omdat ik er woon en het is hier inmiddels ook een regelrechte puinhoop. Eind januari had men het vanwege het lage vaccinatietempo hier al over het "Impfdisaster". De verschillen in maatregelen tussen de afzonderlijke Bundesländer, Kreise en steden maakt het welhaast onmogelijk om te weten waar ja je aan dient te houden.quote:Op woensdag 14 april 2021 22:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die politieke spelletjes spelen in andere landen ook wel natuurlijk. In Duitsland, Frankrijk, België etc verloopt het ook niet bepaald vlekkeloos.
Wel lijkt het vaccineren ook te versnellen in DE.quote:Op woensdag 14 april 2021 22:38 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Frankrijk en België volg ik verder niet zo, Duitsland wel omdat ik er woon en het is hier inmiddels ook een regelrechte puinhoop. Eind januari had men het vanwege het lage vaccinatietempo hier al over het "Impfdisaster". De verschillen in maatregelen tussen de afzonderlijke Bundesländer, Kreise en steden maakt het welhaast onmogelijk om te weten waar ja je aan dient te houden.
Het idee dat in Nederland lijkt te heersen, dat de Duitsers de maatregelen braaf en zonder te klagen ondergaan, klopt in ieder geval zeer zeker niet.
Hoe in godsnaam heeft iemand het een goed idee gevonden om dat niet het doel te maken?quote:Op woensdag 14 april 2021 22:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat dat nooit het doel geweest is.
Maar ze lopen toch enorm voor op Nederlandquote:Op woensdag 14 april 2021 22:38 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Frankrijk en België volg ik verder niet zo, Duitsland wel omdat ik er woon en het is hier inmiddels ook een regelrechte puinhoop. Eind januari had men het vanwege het lage vaccinatietempo hier al over het "Impfdisaster". De verschillen in maatregelen tussen de afzonderlijke Bundesländer, Kreise en steden maakt het welhaast onmogelijk om te weten waar ja je aan dient te houden.
Het idee dat in Nederland lijkt te heersen, dat de Duitsers de maatregelen braaf en zonder te klagen ondergaan, klopt in ieder geval zeer zeker niet.
Die bureaucratie kunnen we gewoon overslaan hoor.quote:Op woensdag 14 april 2021 19:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee dat is geen oplossing. Oneindige bureaucratie en je geeft vaccinweigeraars te veel ruimte.
Nou ja die keuze zou weloverwogen en zorgvuldig zijn gemaakt. Men wist ook dat met het openen basisscholen de ziekenhuisopnames en IC-opnames zouden stijgen en men vond dat een aanvaardbaar risico.quote:Op woensdag 14 april 2021 20:46 schreef Tijn het volgende:
Yorick tweet net een slide uit het laatste OMT-advies: https://twitter.com/YorickB/status/1382256265930403849
[ afbeelding ]
Blijkbaar denkt het OMT dat zonder het heropenen van de basisscholen het aantal mensen op de IC de helft zou zijn van wat er nu ligt, en bovendien op een dalende trend. Ik vind het nogal wat
"Wir bürokratisieren uns zu Tode" noemen ze het hier, dat halsstarrig vasthouden aan die zogenaamde zorgvuldigheid.quote:Op woensdag 14 april 2021 22:37 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Gatverdamme zeg, wat een mierenneukerij van het ministerie weer.
Omdat we graag uit de crisis willen komen, zo snel mogelijk.quote:Op woensdag 14 april 2021 22:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe in godsnaam heeft iemand het een goed idee gevonden om dat niet het doel te maken?
quote:Op woensdag 14 april 2021 22:41 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Die bureaucratie kunnen we gewoon overslaan hoor.
Wat is het doel en wat is het nut? En is dat eventuele nut belangrijker dan het oorspronkelijke doel, in dit geval zoveel mogelijk vaccineren.quote:
Ja en meer bureaucratie = minder vaccineren, dat lijkt me inmiddels wel duidelijk.quote:Op woensdag 14 april 2021 22:49 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Wat is het doel en wat is het nut? En is dat eventuele nut belangrijker dan het oorspronkelijke doel, in dit geval zoveel mogelijk vaccineren.
Die hebben maar een beperkt aantal vaccins gekregen. Net genoeg voor SEH, IC en covid afdeling. Daarna zou AZ gespoten worden maar mocht niet. Daarna Jansen maar dat mag nu ook niet meer. Het is een grove schande!quote:Op woensdag 14 april 2021 22:35 schreef Nattekat het volgende:
Hoe in godsnaam is het ziekenhuispersoneel nog steeds niet voor de volle 100% gevaccineerd?
Goed dat je even je hart lucht, zo denkt de helft van de bevolking ook.quote:Op woensdag 14 april 2021 22:56 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Die hebben maar een beperkt aantal vaccins gekregen. Net genoeg voor SEH, IC en covid afdeling. Daarna zou AZ gespoten worden maar mocht niet. Daarna Jansen maar dat mag nu ook niet meer. Het is een grove schande!
Typische tering tyfus bende![]()
![]()
Hugo de Jonge en z'n maatjes allemaal hetzelfde. Teringleiers
https://www.ad.nl/binnenl(...)raanvallen~ac90fcc4/quote:Het besluit van Zuid-Afrika om het gebruik van het Janssen-vaccin op te schorten, vanwege mogelijke zeldzame tromboseklachten na inenting, zorgt ervoor dat het land nu helemaal geen coronaprikken kan zetten. Het land zucht echter onder een agressieve variant van het virus en telt inmiddels al 1,5 miljoen vastgestelde besmettingen.
Dat is ruim 30 procent van alle infecties binnen het Afrikaanse continent. Tot nu toe zijn alleen 290.000 gezondheidswerkers gevaccineerd. Allemaal met het vaccin van Janssen. Zuid-Afrika's vaccinatieprogramma, dat komende maand moet starten, is grotendeels afhankelijk van het vaccin. Gezondheidsexperts hebben forse kritiek op de beslissing om het vaccineren met het middel tijdelijk te stoppen.
Precies. Weinig praktisch allemaal.quote:Op woensdag 14 april 2021 22:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik signaleer eenander probleem. Beleidsmakers moeten ineens beslissingen nemen die wel heel dicht op de operatie zitten. Dat is vaak toch een ander type mens. Waar blijft de generaal b.d. die dit varkentje even wast?
Het grootste probleem in deze crisis is wat mij betreft dat men (VWS/GGD/RIVM) denkt het zelf het beste kan.quote:Op woensdag 14 april 2021 22:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik signaleer eenander probleem. Beleidsmakers moeten ineens beslissingen nemen die wel heel dicht op de operatie zitten. Dat is vaak toch een ander type mens. Waar blijft de generaal b.d. die dit varkentje even wast?
Hebben we HEEEEEEL hard nodig met het voorlopig wegvallen AZ/Pfizer.quote:Op woensdag 14 april 2021 23:06 schreef Da_Sandman het volgende:
Eind juni 2.000.000 Pfizerdoses vervroegd naar Nederland.
Een goede communicatie-adviseur?quote:Op woensdag 14 april 2021 23:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het grootste probleem in deze crisis is wat mij betreft dat men (VWS/GGD/RIVM) denkt het zelf het beste kan.
Terwijl je waarschijnlijk met uitbesteden aan diversen marktpartijen veel verder was geweest.
Dat is te laat. Dan heeft iedereen die dat wil al een prik gehad.quote:Op woensdag 14 april 2021 23:06 schreef Da_Sandman het volgende:
Eind juni 2.000.000 Pfizerdoses vervroegd naar Nederland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |