SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
2-3 maanden minimaal, tijd die we niet hebben.quote:
is de kop nu net zo groot?quote:Op woensdag 14 april 2021 16:44 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zoals verwacht, maar toch ben ik hier wel een beetje 'blij' mee.
EMA adviseert gewoon door te gaan. Die is dus volgens jou ook niet redelijk. Tja.quote:Op woensdag 14 april 2021 16:46 schreef Da_Sandman het volgende:
Dus J&J geeft zelf aan voorlopig niet te prikken en de overheid zijn klootzakken omdat ze daarin mee gaan.
Enige redelijkheid is hier de laatste tijd heel ver te zoeken.
Maar het is Hugo!quote:Op woensdag 14 april 2021 16:46 schreef Da_Sandman het volgende:
Dus J&J geeft zelf aan voorlopig niet te prikken en de overheid zijn klootzakken omdat ze daarin mee gaan.
Nee joh, ik verwacht in de loop van volgende week echt wel wat meer duidelijkheid hierover, hoor.quote:Op woensdag 14 april 2021 16:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
2-3 maanden minimaal tijd die we niet hebben.
Maar als de EMA dat adviseert, en vervolgens levert Jansen niks meer, kunnen we ook niks...quote:Op woensdag 14 april 2021 16:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
EMA adviseert gewoon door te gaan. Die is dus volgens jou ook niet redelijk. Tja.
quote:Op woensdag 14 april 2021 16:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maar het is Hugo!
En de ROVERHEID!!
Deep State wil dat we voortaan overal een mondkapje dragen, niet meer kunnen sporten en geen biertje mogen doen op terras!
quote:Het EMA liet vandaag weten dat de resultaten van het onderzoek volgende week verwacht worden. Tot die tijd kan het vaccin gewoon gebruikt worden, omdat de voordelen opwegen tegen de nadelen, aldus de medicijnautoriteit.
Er zijn al leveringen geweest.quote:Op woensdag 14 april 2021 16:49 schreef popje het volgende:
[..]
Maar als de EMA dat adviseert, en vervolgens levert Jansen niks meer, kunnen we ook niks...
Het is een complot om ons EU burgers te onderdrukken!!11!!quote:
Ik ben nog steeds stomverbaasd over het (voorlopig) staken van J&J door J&L zelf. Die cijfers gaan echt nergens over. Zijn ze zo bang voor claims? Ik denk serieus dat er meer mensen doodgaan of ziek worden door het eten van appels (zie mijn ondertitel).quote:Op woensdag 14 april 2021 16:46 schreef Da_Sandman het volgende:
Dan moet Janssen wel die vaccins leveren, en dat gaan ze niet doen.quote:
Lijkt me wel, volgens mij is waterhoofd geen bijwerking.quote:
De overheid heeft inmiddels de reputatie niet naar de EMA te luisterenquote:Op woensdag 14 april 2021 16:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
EMA adviseert gewoon door te gaan. Die is dus volgens jou ook niet redelijk. Tja.
Het is absoluut dat men bang is voor een zelfde debacle als met AZ. Door zelf te stoppen voorkomen ze imagoschade.quote:Op woensdag 14 april 2021 16:50 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds stomverbaasd over het (voorlopig) staken van J&J door J&L zelf. Die cijfers gaan echt nergens over. Zijn ze zo bang voor claims? Ik denk serieus dat er meer mensen doodgaan of ziek worden door het eten van appels (zie mijn ondertitel).
Als het alsnog wordt ingezet tegen het advies van de fabrikant in, ligt de aansprakelijkheid bij de overheid en niet bij de fabrikant. Dat speelt nogal zwaar mee in de besluitvorming.quote:
Stel je nou voor dat NL er gewoon aan begonnen was. En het blijkt achteraf foute boel. Denk je dat De Jonge cs weg komen met 'ja maar de EMA...' als de fabrikant zélf aangeeft nog niet te prikken?quote:Op woensdag 14 april 2021 16:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
ik bedoel van het bericht, de sensatie "na vaccinatie" was enormquote:Op woensdag 14 april 2021 16:50 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Lijkt me niet, volgens mij is waterhoofd geen bijwerking.
quote:Op woensdag 14 april 2021 16:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zo uit me hoofd iets van 3000 stuks.
Van NOS.nl.quote:De 80.000 doses van het Janssen-vaccin die Nederland al in huis heeft, blijven voorlopig op de plank liggen.
Ja 80.000... er komen er in Q2 nog 2,9 mln oid. Als die wegblijven, hebben we echt wel een probleem...quote:
https://www.nu.nl/coronav(...)proep-farmaceut.htmlquote:Op woensdag 14 april 2021 16:40 schreef popje het volgende:
[..]
Is er volgende week uitslag van een onderzoek dan? Ik dacht dat het totaal aantal leveringen in Q2 helemaal werd stilgezet en dat we de al geleverde vaccins niet meer mochten gebruiken...
quote:De Europese toezichthouder versnelt haar onderzoek en hoopt volgende week met een oordeel te komen. Dan oordeelt het geneesmiddelenbewakingscomité PRAC of verdere actie ondernomen moet worden. Voor het onderzoek wordt samengewerkt met de Amerikaanse medicijnautoriteit FDA en andere internationale autoriteiten. Ook het Nederlandse College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBS) helpt mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |