Ik denk dat de lichamelijke reactie op dergelijke verontrustende berichten nog wel eens gelijk kan zijn wat betreft risico, ik geloof dat er hier toch wel wat mensen met een verhoogde bloeddruk hier zittenquote:Op dinsdag 13 april 2021 13:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
De risico's die er zijn worden door media en autoriteiten veel te veel uit hun verband gerukt. Het wordt gedaan alsof de kans 1 op 10 is dat je trombose krijgt. Dagelijkse medicatie heeft veel hogere risico's dan bij deze vaccins.
Dit. Alleen bij normale medicatie hoor je daar niemand over, omdat dit niet door grote aantallen mensen wordt gebruikt. Lees eens de bijwerkingen van een willekeurig geneesmiddel door en je durf het niet meer in te nemen. De kans dat je iets met een vaccin krijgt is zeer klein, daarom is het ook onbegrijpelijk dat lafbek Hugo gestopt is met AZ .quote:Op dinsdag 13 april 2021 13:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
De risico's die er zijn worden door media en autoriteiten veel te veel uit hun verband gerukt. Het wordt gedaan alsof de kans 1 op 10 is dat je trombose krijgt. Dagelijkse medicatie heeft veel hogere risico's dan bij deze vaccins.
Het is voornamelijk de media die op hol geslagen is.quote:Op dinsdag 13 april 2021 13:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar doet het zwabberbeleid van hugo en mark ook echt goed aan mee he.
En nu nog even corrigeren voor het aantal keer dat iemand zich in het verkeer bevindt versus het aantal keer dat iemand gevaccineerd wordt.quote:Op dinsdag 13 april 2021 13:28 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Tijd om verkeer per direct af te schaffen.
Jaarlijks komen ongeveer 700 mensen om in het Nederlandse verkeer. Dat staat gelijk aan een kans van 0,0044% om te overlijden in het verkeer. Kans op complicaties als gevolg van J&J vaccin is op basis van deze cijfers ongeveer 0,0001%.....
Dit ja. Alles voor de clicks. Of er negatieve gevolgen aan kleven boeit ze niet. Dat je het volk misinformatie geeft boeit ze niet. Dat je het volk (onnodig) bang maakt, boeit ze niet.quote:Op dinsdag 13 april 2021 13:35 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het is voornamelijk de media die op hol geslagen is.
Het was zelfs beleid bij de grote mediahuizen om absoluut geen kritiek over het beleid van het RIVM te melden, en ze ontkennen het niet eens.quote:Op dinsdag 13 april 2021 13:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit ja. Alles voor de clicks. Of er negatieve gevolgen aan kleven boeit ze niet. Dat je het volk misinformatie geeft boeit ze niet. Dat je het volk (onnodig) bang maakt, boeit ze niet.
Alles. Voor. De. Clicks!
Als ze dit nu ook hadden gedaan bij elke coronadode...quote:Op dinsdag 13 april 2021 13:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit ja. Alles voor de clicks. Of er negatieve gevolgen aan kleven boeit ze niet. Dat je het volk misinformatie geeft boeit ze niet. Dat je het volk (onnodig) bang maakt, boeit ze niet.
Alles. Voor. De. Clicks!
quote:Op dinsdag 13 april 2021 13:35 schreef Vasilevski het volgende:
Over pseudowetenschappelijk slecht nieuws gesproken. Boris Johnson heeft zojuist op de nationale televisie gezegd dat de vaccins maar een bijrolletje hebben gespeeld in het reduceren van de cijfers in de UK, en dat de doorslaggevende factor de lockdown is geweest.
[ twitter ]
Er zijn niet genoeg varianten op de facepalm denkbaar om hierop te reageren. Het torpederen van het eigen vaccinatiebeleid gaat door, zelfs in landen waar het wel goed gaat.
Ja dat snap ik ook niet, elke niet gezette prik is een potentiele IC opname.quote:Op dinsdag 13 april 2021 13:39 schreef GemMagic het volgende:
Maar ik snap het toch echt niet. Waarom ga je stoppen met vaccins zodat diezelfde mensen meer risico lopen op complicaties bij besmetting met covid19? Op een gegeven moment denk ik, doe maar corona, dan heb ik het gehad en zijn we er ook (voorlopig) klaar mee.
Ik weet dat dit bij het AD letterlijk het beleid is. Zelfs in de krant komen alleen artikelen die het goed gedaan hebben op internet. Heb je een mooie scoop, maar is die niet echt opwindend voor internet? Dan krijg je ergens een ladderberichtje op pagina 20.quote:Op dinsdag 13 april 2021 13:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Alles. Voor. De. Clicks!
Dat Hugo het niet goed kan doen, dat ben ik met je eens, maar er is maar n goed antwoord natuurlijk. Prikken, met alles dat je hebt en zo snel mogelijk. Ook met AZ, ook met Janssen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 13:38 schreef trein2000 het volgende:
Problemen bij Janssen? Eens kijken wat Hugo doet. Hij zit nu echt goed klem. Dit kan hij niet goed doen.
De VS is nu de enige die veel J&J heeft gebruikt, zelf zitten die redelijk aan de goede kant nu qua campagne, een beetje verstoring brengen bij de EU concurrent komt ze vast wel lekker uit.quote:Op dinsdag 13 april 2021 13:39 schreef GemMagic het volgende:
Maar ik snap het toch echt niet. Waarom ga je stoppen met vaccins zodat diezelfde mensen meer risico lopen op complicaties bij besmetting met covid19? Op een gegeven moment denk ik, doe maar corona, dan heb ik het gehad en zijn we er ook (voorlopig) klaar mee.
Ik zal als eerste op de media kakken maar het is toch de politiek die beslissingen maakt. Het zijn toch de verantwoordelijken die stoppen met een bepaald vaccin.quote:Op dinsdag 13 april 2021 13:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Alles. Voor. De. Clicks!
Waarom zou hij ongelijk hebben dan?quote:Op dinsdag 13 april 2021 13:35 schreef Vasilevski het volgende:
Over pseudowetenschappelijk slecht nieuws gesproken. Boris Johnson heeft zojuist op de nationale televisie gezegd dat de vaccins maar een bijrolletje hebben gespeeld in het reduceren van de cijfers in de UK, en dat de doorslaggevende factor de lockdown is geweest.
[ twitter ]
Er zijn niet genoeg varianten op de facepalm denkbaar om hierop te reageren. Het torpederen van het eigen vaccinatiebeleid gaat door, zelfs in landen waar het wel goed gaat.
Walgelijke smerige clickbait, en dat is dan een relatief keurige regionale omroep zou je denken. Vieze honden zijn het.quote:
hugo: Start stop start stop start stop.quote:Op dinsdag 13 april 2021 13:35 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het is voornamelijk de media die op hol geslagen is.
Er zouden allerlei belangen mee kunnen spelen, maar daar moet de overheid niet te gevoelig voor zijn.quote:Op dinsdag 13 april 2021 13:41 schreef zalkc het volgende:
e VS is nu de enige die veel J&J heeft gebruikt, zelf zitten die redelijk aan de goede kant nu qua campagne, een beetje verstoring brengen bij de EU concurrent komt ze vast wel lekker uit.
Dood van het journalisme is het. Vanaf 9/11 tot nu is het zsm updaten en laatste jaren alles voor de clicks.quote:Op dinsdag 13 april 2021 13:40 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik weet dat dit bij het AD letterlijk het beleid is. Zelfs in de krant komen alleen artikelen die het goed gedaan hebben op internet. Heb je een mooie scoop, maar is die niet echt opwindend voor internet? Dan krijg je ergens een ladderberichtje op pagina 20.
Als hij dat doet krijgt hij de vraag waarom dat nu ineens wel kan.quote:Op dinsdag 13 april 2021 13:40 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Dat Hugo het niet goed kan doen, dat ben ik met je eens, maar er is maar n goed antwoord natuurlijk. Prikken, met alles dat je hebt en zo snel mogelijk. Ook met AZ, ook met Janssen.
De staten in USA kunnen het besluit naast zich neerleggen, hopelijk doen ze dat.quote:Op dinsdag 13 april 2021 13:44 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Er zouden allerlei belangen mee kunnen spelen, maar daar moet de overheid niet te gevoelig voor zijn.
Het lijkt me redelijk dat je eerlijk bent over de risico's en daarna de keuze gewoon aan het individu moet overlaten. Geen dwang maar ook geen weigering van vaccinatie zo lang er vaccins beschikbaar zijn, gewoon aanbieden.
Meer meer meer meer meer!quote:
Tuurlijk. En daarna gaat Rutte naar zijn geheime paleis in de Noordoostpolder dat hij stiekem gebouwd heeft voor 100 miljoen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 13:42 schreef raptorix het volgende:
Ik voorspel je wat er gaat gebeuren, ze gaan massaal ambtenaren naar die straten sturen, zogenaamd onder het mom: "we willen ons personeel wat teruggeven", beetje het trucje wat ze deden bij het festival voor democratie.
En de gezondheidsraad is niet tegen het advies van de EMA ingegaan?quote:Op dinsdag 13 april 2021 13:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
hugo: Start stop start stop start stop.
'HeT iS dE mEdIa'
Nee.
Dit had het moeten zijn:
hugo: twijfels over bijwerkingen vaccin
experts: het is veilig, er zitten wat bijwerkingen aan, maar de risico's zijn totaal niet overtreffend aan de positieve effecten. Dus doorprikken
hugo: dan maken we een fonds vrij voor vaccinatieslachtoffers mocht er toch wat gebeuren. Voor de rest prikken we door want wat experts zeggen.
Rust in de tent.
Eh, de gezondsheidsraad is 180 graden tegen het advies ingegaan, EMA wilde door vaccineren.quote:Op dinsdag 13 april 2021 13:45 schreef zalkc het volgende:
[..]
En de gezondheidsraad is niet tegen het advies van de EMA ingegaan?
En de standaard werkwijze om te pauzeren bij twijfel, die geldt nu ineens niet?
Ja de meesten hier kunnen beter geen prik halen neequote:Op dinsdag 13 april 2021 13:34 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk dat de lichamelijke reactie op dergelijke verontrustende berichten nog wel eens gelijk kan zijn wat betreft risico, ik geloof dat er hier toch wel wat mensen met een verhoogde bloeddruk hier zitten
De Braziliaanse variantquote:Op dinsdag 13 april 2021 13:46 schreef raptorix het volgende:
Ik ben ook bang dat als het niet heel veel sneller beter gaat men de controle echt zal verliezen, dat mensen zich massaal niet meer aan de regels houden, en dat zaken hun deuren weer opengooien.
Dat zeg ik toch?quote:Op dinsdag 13 april 2021 13:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eh, de gezondsheidsraad is 180 graden tegen het advies ingegaan, EMA wilde door vaccineren.
Sorry dan begreep ik je niet helemaal goed.quote:
quote:Op dinsdag 13 april 2021 13:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tuurlijk. En daarna gaat Rutte naar zijn geheime paleis in de Noordoostpolder dat hij stiekem gebouwd heeft voor 100 miljoen.
https://www.gelderlander.(...)lop-dreigt~ad18ed47/quote:Duizenden ambtenaren van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties in Den Haag mogen onder werktijd naar het stadseiland bij Nijmegen, waar het festival vrijdag en zaterdag wordt gehouden. Het ministerie is een van de organisatoren, samen met de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG).
Verschillende gemeenten, waaronder Barneveld, Rheden, Harderwijk, Overbetuwe en Hengelo, hebben hun inwoners uitgenodigd gratis met de bus mee te gaan naar het feest.
Het AD had nogal een zwabberbeleid qua online. Eerst moest alles online, toen niets, toen weer alles, daarna achter een (makkelijk te omzeilen) betaalmuur.quote:Op dinsdag 13 april 2021 13:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dood van het journalisme is het. Vanaf 9/11 tot nu is het zsm updaten en laatste jaren alles voor de clicks.
Kranten als het AD en de telegraaf noeten geboycot worden en alles wat gezegd wordt in de categorie hart van Nederland plaatsen.
Och ja dat Noord-Koreaanse toneelstukquote:Op dinsdag 13 april 2021 13:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
[..]
https://www.gelderlander.(...)lop-dreigt~ad18ed47/
Hebben we toch gedaan? 1x is voldoende.quote:Op dinsdag 13 april 2021 13:45 schreef zalkc het volgende:
[..]
En de gezondheidsraad is niet tegen het advies van de EMA ingegaan?
En de standaard werkwijze om te pauzeren bij twijfel, die geldt nu ineens niet?
Het AD was altijd wel een prima krant, redelijk neutraal, en een fijne sportkatern, echter tegenwoordig is het de Nederlandse versie van HLN.bequote:Op dinsdag 13 april 2021 13:49 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Het AD had nogal een zwabberbeleid qua online. Eerst moest alles online, toen niets, toen weer alles, daarna achter een (makkelijk te omzeilen) betaalmuur.![]()
Maar ik deel de zorgen over dat alles voor de clicks is. Het moet scoren. Heb toen ik er werkte zelf meegemaakt dat ik het verzoek kreeg iets te veranderen aan een verhaal, zodat het meer spectaculair zou zijn. Dat heb ik geweigerd, aangezien ik geen feitelijke onjuistheden op mijn geweten wil hebben.
Anyway, de controlerende taak van de media is flink uitgehold en dat is zorgelijk.
Die zal het wel prima vinden.quote:Op dinsdag 13 april 2021 13:51 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ondertussen stort de testpilot ook nog eens in
Hoe zou Hugo zelf vinden dat het gaat deze week?
Het is voor ons allemaal nog nieuw, het is een beetje wennen, net zoals de mondkapjes, die droeg iedereen ook niet aan het begin, en nu vinden we het normaal of zelfs fijn.quote:Op dinsdag 13 april 2021 13:51 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ondertussen stort de testpilot ook nog eens in
Hoe zou Hugo zelf vinden dat het gaat deze week?
Raad eens wanneer dit proces in gang is gezet. Inderdaad, na de overname door De Persgroep.quote:Op dinsdag 13 april 2021 13:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het AD was altijd wel een prima krant, redelijk neutraal, en een fijne sportkatern, echter tegenwoordig is het de Nederlandse versie van HLN.be
Jaaaaaaaaa avondklok gaat er dan ook af, die ligt bovenop het stapeltje!!!!!!!!!!!quote:Op dinsdag 13 april 2021 13:54 schreef trein2000 het volgende:
Nieuws! BSOs gaan open.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)f-volgende-week-open
@:capricia
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |