Gewoon in een donker achterafsteegje bij verdienen als huisarts, "pssst meisje wil jij een lekker spuitje"?quote:Op maandag 12 april 2021 14:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind het vooral een probleem dat een huisarts blijkbaar zelf mag beslissen wie ie gaat prikken. Waarom zou ie dan niet ineens zijn familie eerst gaan prikken etc?
De grote vraag is natuurlijk: Zou jij weigeren?quote:Op maandag 12 april 2021 14:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Gewoon in een donker achterafsteegje bij verdienen als huisarts, "pssst meisje wil jij een lekker spuitje"?
Heel PITTIG.quote:Op maandag 12 april 2021 13:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:
@:zipportal en ik hebben een pittige mening over mensen die in het Vondelpark gaan liggen.
Het gaat daar stukken beter ja, echt wel jaloers. Ook geen perfect land, maar dit hebben ze toch echt beter aangepakt.quote:Op maandag 12 april 2021 14:36 schreef TLC het volgende:
Toch bizar, toen Nederland al lang in lockdown was was er nog het gewone leven in de UK, en nu zijn daar de terrassen al open en veel meer mensen gevaccinneerd
iedereen heeft er toch baat bij, vind het alleen vreemd dat zij blijkbaar maar hun gang kunnen gaan zolang ze vaccins hebbenquote:Op maandag 12 april 2021 14:23 schreef raptorix het volgende:
Wat ik zorgelijker vind is dat elke huisarts nu zomaar mensen gaat prikken, nu zullen de meeste huisartsen prima kunnen inschatten wie er baat bij zou hebben, echter je wilt hier wel een beetje op kunnen sturen natuurlijk.
In de UK zijn de 40ers nu zo'n beetje aan de beurt. Die hebben echt de juiste strategie gekozen door heel snel heel veel kwetsbare groepen in te enten.quote:Op maandag 12 april 2021 14:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het gaat daar stukken beter ja, echt wel jaloers. Ook geen perfect land, maar dit hebben ze toch echt beter aangepakt.
quote:Op maandag 12 april 2021 14:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In de UK zijn de 40ers nu zo'n beetje aan de beurt. Die hebben echt de juiste strategie gekozen door veel meer vaccins beschikbaar te hebben
Dat hoort bij de autonomie van een arts, lijkt me. Het zijn geen fabrieksarbeiders aan de lopende band die je een opdracht kan geven.quote:Op maandag 12 april 2021 14:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
iedereen heeft er toch baat bij, vind het alleen vreemd dat zij blijkbaar maar hun gang kunnen gaan zolang ze vaccins hebben
Ik vind het veel zorgelijker dat er blijkbaar vaccins zijn die we niet gewoon direct zetten maar daarnaast wel vrijheidsbeperkende maatregelen in stand houden.quote:Op maandag 12 april 2021 14:23 schreef raptorix het volgende:
Wat ik zorgelijker vind is dat elke huisarts nu zomaar mensen gaat prikken, nu zullen de meeste huisartsen prima kunnen inschatten wie er baat bij zou hebben, echter je wilt hier wel een beetje op kunnen sturen natuurlijk.
Het beter aanpakken dan Hugo lijkt mij (helaas) geen al te grote uitdaging.quote:Op maandag 12 april 2021 14:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het gaat daar stukken beter ja, echt wel jaloers. Ook geen perfect land, maar dit hebben ze toch echt beter aangepakt.
Jep en ondertussen zijn we hier nog aan het aanmodderen met de groep 70+quote:Op maandag 12 april 2021 14:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In de UK zijn de 40ers nu zo'n beetje aan de beurt. Die hebben echt de juiste strategie gekozen door heel snel heel veel kwetsbare groepen in te enten.
Yup. Die waren tenminste wel consistent. Maatregelen om de zorg te verlichten --> vaccineren op een manier waarop je ook zo snel mogelijk de zorg ruimte geeft.quote:Op maandag 12 april 2021 14:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In de UK zijn de 40ers nu zo'n beetje aan de beurt. Die hebben echt de juiste strategie gekozen door heel snel heel veel kwetsbare groepen in te enten.
De 69 jarigen zijn ook aan de beurt deze week! Die kunnen een afspraak inplannen. Mijn pa gaat morgen.quote:Op maandag 12 april 2021 14:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Jep en ondertussen zijn we hier nog aan het aanmodderen met de groep 70+
Maar denk niet dat ze terug zullen komen de volgende dag. Snelrecht toepassen op de eerste batch, keihard aanpakken dan is het gelijk weer voorbij.quote:Op maandag 12 april 2021 13:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als de ME in moet grijpen is het al te laat maar dat begrijp je zelf toch ook wel
Wel een flinke groep toch.quote:Op maandag 12 april 2021 14:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Jep en ondertussen zijn we hier nog aan het aanmodderen met de groep 70+
In andere landen kan het ook wel. In Australië zijn ze bv ook met AstraZeneca gestopt voor mensen onder de 60, maar als een huisarts in overleg met een patiënt besluit het toch te nemen, dan kan dat gewoon.quote:Op maandag 12 april 2021 14:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zie ook dit stukje uit Nieuwsuur:
[ twitter ]
Het is belachelijk dat de -60er 0 zeggenschap heeft of hij/zij het vaccin alsnog wil ontvangen. Dit moeten ze zsm aanpassen wat mij betreft.
Als ze zo doorgaan en ieder vaccin waar doden uit te betreuren vallen zo negatief in het nieuws gaan brengen, dan hebben we als land een zeer groot probleem want dan geraak je simpelweg niet aan het gewenste percentage gevaccineerden op korte termijn en blijft de pandemie cq maatregelen voortduren.
Sure? want er staat nu nog dat vóór 1951 is.quote:Op maandag 12 april 2021 14:44 schreef aartstyle het volgende:
[..]
De 69 jarigen zijn ook aan de beurt deze week! Die kunnen een afspraak inplannen. Mijn pa gaat morgen.
Je kunt ook gelijk wat mensen standrechtelijk executeren natuurlijk, weet je wie daar ook veel indruk mee maakten?quote:Op maandag 12 april 2021 14:44 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Maar denk niet dat ze terug zullen komen de volgende dag. Snelrecht toepassen op de eerste batch, keihard aanpakken dan is het gelijk weer voorbij.
Ja zeker. Hij is uit 51 (september) en kon makkelijk online de afspraak maken.quote:Op maandag 12 april 2021 14:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sure? want er staat nu nog dat vóór 1951 is.
Het voordeel van snel vaccineren is ook dat het vaccineren zelf veel beter verloopt. Het is niet alleen goed voor de zorg, het is ook goed voor je vaccinatie-graad onder de bevolking.quote:Op maandag 12 april 2021 14:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
n paar weken geleden wilde Hugo een onderzoek starten om ook hier in NL eerst iedereen een eerste prik te geven. Maar daarna niks meer iets van gehoord. Heb ik dat gemist, of is er nog niks over bekend? We zien hoe goed het werkt in Israel, UK en de VS; dat snelle vaccineren.
Ze hanteren nu dan toch ook het geboortejaar sinds een week ofzo?quote:Op maandag 12 april 2021 14:46 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja zeker. Hij is uit 51 (september) en kon makkelijk online de afspraak maken.
quote:Op maandag 12 april 2021 14:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wel een flinke groep toch.
Scheelt wel een slok op een borrel als die allemaal gevaccineerd zijn binnenkort.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | 50-54 1.283.000 55-59 1.251.000 60-64 1.118.000 65-69 996.000 70-74 941.000 75-79 634.000 80-84 435.000 85-90 257.000 90+ 130.000 |
Is dat de oplossing?quote:Op maandag 12 april 2021 13:53 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Nogmaals, is de ME vrij dan ofzo?
Gewoon leegvegen die handel.
dat is zo maar als je dat verhaal leest van die dokter in Brabant die vaccins aanvraagt voor mensen met overgewicht en ze dan aan anderen geeft dan kan je ook snel weer een dokter krijgen die ze gaat verkopenquote:Op maandag 12 april 2021 14:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat hoort bij de autonomie van een arts, lijkt me. Het zijn geen fabrieksarbeiders aan de lopende band die je een opdracht kan geven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |