SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
Jup goede cijfers, kijk maar:quote:Op maandag 12 april 2021 14:05 schreef zalkc het volgende:
Voor de maandag valt het me mee, hadden we gisteren niet een instroom >300?
Hahahahahahahaquote:
Cynisch? Lijkt me voor de IC beter, lichtjes weliswaar, te wordenquote:Op maandag 12 april 2021 14:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jup goede cijfers, kijk maar:
[ afbeelding ]
Zeker niet cynisch, de uitstroom loopt natuurlijk achterop op de hogere opnames van de laatste 2 weken, dus als instroom nu lager is, zul je dat over een week of 2 gaan zien.quote:Op maandag 12 april 2021 14:07 schreef zalkc het volgende:
[..]
Cynisch? Lijkt me voor de IC beter, lichtjes weliswaar, te worden
Ik denk dat Yorick geen moedermelk heeft gehad en veel gepest is op school.quote:
quote:Op maandag 12 april 2021 14:07 schreef zalkc het volgende:
[..]
Cynisch? Lijkt me voor de IC beter, lichtjes weliswaar, te worden
Dergelijke gastjes hebben op de middelbare school nooit geleerd hoe je populair moet zijnquote:
Yorick lijkt me een echte beta.quote:
Ik zie een hele lichte daling op de IC in groep 70+, alleen nog net wat weinig data om conclusies te trekken, verwacht daar deze week iets meer inzicht in, dat is wel belangrijk omdat we dan voor het eerst het vaccinatie effect zien en je een realistische prognose kunt gaan maken over de IC.quote:Op maandag 12 april 2021 14:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Lichte daling lijkt ingezet..
Ja, de naam alleen al.quote:Op maandag 12 april 2021 14:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Yorick lijkt me een echte beta.
Dan heeft het toch helemaal geen zin meer, over enkele maanden is er buiten AZ om genoeg te prikken. Onze bureaucratie vermoordt ons nog eens.quote:24
36 Vlaamse vaccinatiecentra gaan reservelijst gebruiken
Vanaf morgen gebruiken 36 prikstraten in Vlaanderen een nationale reservelijst voor vaccinatie, meldt het Agentschap Zorg en Gezondheid. Daarmee kunnen mensen worden opgeroepen naar een prikstraat te komen als er onverhoopt vaccins over zijn. Iedereen kan zich op die lijst inschrijven. Twee vaccinatiecentra gebruiken het systeem al.
In Nederland worden overgebleven vaccins gebruikt om eigen medewerkers van de prikstraten in te enten. Het ministerie van Volksgezondheid zei vorige week tegen De Volkskrant dat een reservelijst zoals in België op dit moment niet nodig is, maar wellicht voor de komende maanden een optie is.
Omroep Brabant.quote:Huisarts prikt 60-minners wél met AstraZeneca: 'Semi-illegaal besteld'
Vandaag om 14:07 • Aangepast vandaag om 14:17
Veel huisartsen zijn het niet eens met het advies om 60-minners niet langer te prikken met het coronavaccin van AstraZeneca. Dokter Nikkels uit Breda bijvoorbeeld, gaat er dan ook gewoon mee door. En zijn patiënten vinden dat prima, stelt hij: "Het risico interesseert ze niet, ze zijn heel blij, tot huilens aan toe."
Volgens Nikkels is hij zeker niet de enige huisarts die er zo mee omgaat. Hij werd woedend toen hij het advies van de Gezondheidsraad hoorde, om AstraZeneca in de ban te doen voor 60-minners. "Ik ontplofte van kwaadheid. Er zijn geen echte argumenten om te stoppen met prikken, de risico's zijn zo ontzettend klein. In Groot-Brittannië prikken ze ook gewoon door", zo laat hij weten.
'Overgewicht is een lifestyle'
Nikkels heeft nog een voorraadje AstraZeneca heeft liggen. "Ik heb semi-illegaal 100 flesjes extra besteld, zogenaamd voor 60-plussers met overgewicht. Maar ik vind het onethisch om die te geven, want overgewicht is een lifestyleprobleem. Het is een eigen schuld dikke bult-verhaal, die mensen kunnen ook gewoon afvallen."
Als mensen met overgewicht hem bellen, kunnen ze overigens wel een vaccin krijgen. Maar de rest gaat naar andere groepen uit het patiëntenbestand. "Ik zet ze in voor mensen die een transplantatie hebben gehad of die een neurologische aandoening hebben. Zoals mensen met Multiple sclerose (MS), ALS of Parkinson. Ook mensen die psychisch helemaal in de knel zijn gekomen door de maatregelen kunnen een prik krijgen." Dat wordt gewaardeerd: "Het risico interesseert ze niet, ze zijn heel blij, tot huilens aan toe."
Niet bang voor gedoe
Nikkels is niet de enige huisarts die zijn eigen plan trekt. "Ik ben niet aangesloten bij de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV) maar bij de Vereniging Praktijkhoudende Huisartsen (VPH). Die mailde laatst een heel duidelijk verhaal aan al hun duizend leden over het AstraZeneca advies, waar dus nauwelijks bewijs voor is." Hij weet dat meerdere leden tegen het advies in doorprikken met het vaccin.
Toch zijn er ook collega's terughoudender. "De meeste zijn het wel met me eens, maar ze durven niet af te wijken van het officiële advies van de Gezondheidsraad, het RIVM en het Ministerie." Zelf is Mikkels niet bang voor gedoe. "Voor de tuchtraad ben ik niet bang, want ik heb goede argumenten."
Ai, deze man hep een groot probleem nu.quote:
Zie ook dit stukje uit Nieuwsuur:quote:
Eens. Die keuze zou bij ieder individu moeten liggen nadat je diegene alle voor en nadelen hebt laten weten. Laat de patient een formulier ondertekenen dat hij/zij akkoord gaat met de risico's. Je doet veel mensen tekort door het maar aan niemand onder de 60 te geven omdat er enkele gevallen met extreme bijwerkingen zijn.quote:Op maandag 12 april 2021 14:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zie ook dit stukje uit Nieuwsuur:
[ twitter ]
Het is belachelijk dat de -60er 0 zeggenschap heeft of hij/zij het vaccin alsnog wil ontvangen. Dit moeten ze zsm aanpassen wat mij betreft.
Omdat het systeem een grote puinhoop is. Men weet niet eens hoeveel vaccins er gezet worden / zijn door huisartsen. De systemen zijn niet op elkaar aangesloten.quote:Op maandag 12 april 2021 14:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind het vooral een probleem dat een huisarts blijkbaar zelf mag beslissen wie ie gaat prikken. Waarom zou ie dan niet ineens zijn familie eerst gaan prikken etc?
Dit dus, ik heb van de zomer ook al geroepen dat het verstandig zou zijn als huisartsen een inventarisatie zouden maken van welke mensen voorrang zouden moeten hebben, dan had het RIVM hier in de planning rekening mee kunnen houden, nu is het een shitzooi waarbij het een wirwar word van volgorde, beleid en het compleet verlies van overzicht.quote:Op maandag 12 april 2021 14:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind het vooral een probleem dat een huisarts blijkbaar zelf mag beslissen wie ie gaat prikken. Waarom zou ie dan niet ineens zijn familie eerst gaan prikken etc?
Gewoon in een donker achterafsteegje bij verdienen als huisarts, "pssst meisje wil jij een lekker spuitje"?quote:Op maandag 12 april 2021 14:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
De grote vraag is natuurlijk: Zou jij weigeren?quote:Op maandag 12 april 2021 14:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Gewoon in een donker achterafsteegje bij verdienen als huisarts, "pssst meisje wil jij een lekker spuitje"?
Heel PITTIG.quote:Op maandag 12 april 2021 13:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:
@:zipportal en ik hebben een pittige mening over mensen die in het Vondelpark gaan liggen.
Het gaat daar stukken beter ja, echt wel jaloers. Ook geen perfect land, maar dit hebben ze toch echt beter aangepakt.quote:Op maandag 12 april 2021 14:36 schreef TLC het volgende:
Toch bizar, toen Nederland al lang in lockdown was was er nog het gewone leven in de UK, en nu zijn daar de terrassen al open en veel meer mensen gevaccinneerd
iedereen heeft er toch baat bij, vind het alleen vreemd dat zij blijkbaar maar hun gang kunnen gaan zolang ze vaccins hebbenquote:Op maandag 12 april 2021 14:23 schreef raptorix het volgende:
Wat ik zorgelijker vind is dat elke huisarts nu zomaar mensen gaat prikken, nu zullen de meeste huisartsen prima kunnen inschatten wie er baat bij zou hebben, echter je wilt hier wel een beetje op kunnen sturen natuurlijk.
In de UK zijn de 40ers nu zo'n beetje aan de beurt. Die hebben echt de juiste strategie gekozen door heel snel heel veel kwetsbare groepen in te enten.quote:Op maandag 12 april 2021 14:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het gaat daar stukken beter ja, echt wel jaloers. Ook geen perfect land, maar dit hebben ze toch echt beter aangepakt.
quote:Op maandag 12 april 2021 14:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In de UK zijn de 40ers nu zo'n beetje aan de beurt. Die hebben echt de juiste strategie gekozen door veel meer vaccins beschikbaar te hebben
Dat hoort bij de autonomie van een arts, lijkt me. Het zijn geen fabrieksarbeiders aan de lopende band die je een opdracht kan geven.quote:Op maandag 12 april 2021 14:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
iedereen heeft er toch baat bij, vind het alleen vreemd dat zij blijkbaar maar hun gang kunnen gaan zolang ze vaccins hebben
Ik vind het veel zorgelijker dat er blijkbaar vaccins zijn die we niet gewoon direct zetten maar daarnaast wel vrijheidsbeperkende maatregelen in stand houden.quote:Op maandag 12 april 2021 14:23 schreef raptorix het volgende:
Wat ik zorgelijker vind is dat elke huisarts nu zomaar mensen gaat prikken, nu zullen de meeste huisartsen prima kunnen inschatten wie er baat bij zou hebben, echter je wilt hier wel een beetje op kunnen sturen natuurlijk.
Het beter aanpakken dan Hugo lijkt mij (helaas) geen al te grote uitdaging.quote:Op maandag 12 april 2021 14:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het gaat daar stukken beter ja, echt wel jaloers. Ook geen perfect land, maar dit hebben ze toch echt beter aangepakt.
Jep en ondertussen zijn we hier nog aan het aanmodderen met de groep 70+quote:Op maandag 12 april 2021 14:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In de UK zijn de 40ers nu zo'n beetje aan de beurt. Die hebben echt de juiste strategie gekozen door heel snel heel veel kwetsbare groepen in te enten.
Yup. Die waren tenminste wel consistent. Maatregelen om de zorg te verlichten --> vaccineren op een manier waarop je ook zo snel mogelijk de zorg ruimte geeft.quote:Op maandag 12 april 2021 14:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In de UK zijn de 40ers nu zo'n beetje aan de beurt. Die hebben echt de juiste strategie gekozen door heel snel heel veel kwetsbare groepen in te enten.
De 69 jarigen zijn ook aan de beurt deze week! Die kunnen een afspraak inplannen. Mijn pa gaat morgen.quote:Op maandag 12 april 2021 14:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Jep en ondertussen zijn we hier nog aan het aanmodderen met de groep 70+
Maar denk niet dat ze terug zullen komen de volgende dag. Snelrecht toepassen op de eerste batch, keihard aanpakken dan is het gelijk weer voorbij.quote:Op maandag 12 april 2021 13:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als de ME in moet grijpen is het al te laat maar dat begrijp je zelf toch ook wel
Wel een flinke groep toch.quote:Op maandag 12 april 2021 14:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Jep en ondertussen zijn we hier nog aan het aanmodderen met de groep 70+
In andere landen kan het ook wel. In Australië zijn ze bv ook met AstraZeneca gestopt voor mensen onder de 60, maar als een huisarts in overleg met een patiënt besluit het toch te nemen, dan kan dat gewoon.quote:Op maandag 12 april 2021 14:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[ twitter ]
Het is belachelijk dat de -60er 0 zeggenschap heeft of hij/zij het vaccin alsnog wil ontvangen. Dit moeten ze zsm aanpassen wat mij betreft.
Als ze zo doorgaan en ieder vaccin waar doden uit te betreuren vallen zo negatief in het nieuws gaan brengen, dan hebben we als land een zeer groot probleem want dan geraak je simpelweg niet aan het gewenste percentage gevaccineerden op korte termijn en blijft de pandemie cq maatregelen voortduren.
Sure? want er staat nu nog dat vóór 1951 is.quote:Op maandag 12 april 2021 14:44 schreef aartstyle het volgende:
[..]
De 69 jarigen zijn ook aan de beurt deze week! Die kunnen een afspraak inplannen. Mijn pa gaat morgen.
Je kunt ook gelijk wat mensen standrechtelijk executeren natuurlijk, weet je wie daar ook veel indruk mee maakten?quote:Op maandag 12 april 2021 14:44 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Maar denk niet dat ze terug zullen komen de volgende dag. Snelrecht toepassen op de eerste batch, keihard aanpakken dan is het gelijk weer voorbij.
Ja zeker. Hij is uit 51 (september) en kon makkelijk online de afspraak maken.quote:Op maandag 12 april 2021 14:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sure? want er staat nu nog dat vóór 1951 is.
Het voordeel van snel vaccineren is ook dat het vaccineren zelf veel beter verloopt. Het is niet alleen goed voor de zorg, het is ook goed voor je vaccinatie-graad onder de bevolking.quote:Op maandag 12 april 2021 14:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
n paar weken geleden wilde Hugo een onderzoek starten om ook hier in NL eerst iedereen een eerste prik te geven. Maar daarna niks meer iets van gehoord. Heb ik dat gemist, of is er nog niks over bekend? We zien hoe goed het werkt in Israel, UK en de VS; dat snelle vaccineren.
Ze hanteren nu dan toch ook het geboortejaar sinds een week ofzo?quote:Op maandag 12 april 2021 14:46 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja zeker. Hij is uit 51 (september) en kon makkelijk online de afspraak maken.
quote:Op maandag 12 april 2021 14:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wel een flinke groep toch.
Scheelt wel een slok op een borrel als die allemaal gevaccineerd zijn binnenkort.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | 50-54 1.283.000 55-59 1.251.000 60-64 1.118.000 65-69 996.000 70-74 941.000 75-79 634.000 80-84 435.000 85-90 257.000 90+ 130.000 |
Is dat de oplossing?quote:Op maandag 12 april 2021 13:53 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Nogmaals, is de ME vrij dan ofzo?
Gewoon leegvegen die handel.
dat is zo maar als je dat verhaal leest van die dokter in Brabant die vaccins aanvraagt voor mensen met overgewicht en ze dan aan anderen geeft dan kan je ook snel weer een dokter krijgen die ze gaat verkopenquote:Op maandag 12 april 2021 14:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat hoort bij de autonomie van een arts, lijkt me. Het zijn geen fabrieksarbeiders aan de lopende band die je een opdracht kan geven.
UK = GEEN EUquote:Op maandag 12 april 2021 14:36 schreef TLC het volgende:
Toch bizar, toen Nederland al lang in lockdown was was er nog het gewone leven in de UK, en nu zijn daar de terrassen al open en veel meer mensen gevaccinneerd
Ja volgens mij zijn de geboortejaren 1947 tot en met 1951 nu aan de beurt.quote:Op maandag 12 april 2021 14:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ze hanteren nu dan toch ook het geboortejaar sinds een week ofzo?
Eigenlijk gaat het dus maar om zo'n 7 miljoen mensen die echt het vaccin nodig hebben om niet in het ziekenhuis te komen.quote:
Vaccinazis?quote:Op maandag 12 april 2021 14:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je kunt ook gelijk wat mensen standrechtelijk executeren natuurlijk, weet je wie daar ook veel indruk mee maakten?
Wat moet dat moet. Ik heb er geen last van, dat lijkt de norm te zijn tegenwoordig.quote:Op maandag 12 april 2021 14:48 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Is dat de oplossing?
Burgers overal maar wegvegen?
Dit houdt toch geen stand zo..
Ik denk dat het lastig te voorkomen is eerlijk gezegdquote:Op maandag 12 april 2021 14:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is zo maar als je dat verhaal leest van die dokter in Brabant die vaccins aanvraagt voor mensen met overgewicht en ze dan aan anderen geeft dan kan je ook snel weer een dokter krijgen die ze gaat verkopen
quote:Op maandag 12 april 2021 14:44 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Maar denk niet dat ze terug zullen komen de volgende dag. Snelrecht toepassen op de eerste batch, keihard aanpakken dan is het gelijk weer voorbij.
Nou het is dus voorbij als iedereen boven de 60 is ingeent. Ze beginnen nu aan die groep voor een deel. Zijn er ongeveer 2 miljoen. Dus nog 2 weken (miljoen per week toch nu) plus 1 week vaccin laten intrekken. Ik zeg 1 mei alles open.quote:Op maandag 12 april 2021 14:48 schreef Simmertje het volgende:
Gommers: terrassen open als dat tot betere handhaving leidt
Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse vereniging van intensive care, sluit zich aan bij het pleidooi van een groep burgemeesters om de terrassen te openen, zodat de parken niet te druk worden. In het NPO Radio 1-programma 1 op 1 zei hij: "Ik ga uit van de expertise van de burgemeesters. Als zij zeggen dat ze beter kunnen handhaven met geopende terrassen, dan moet je dat volgen."
De IC-baas onderschrijft daarmee de woorden van bestuursvoorzitter Maurice van den Bosch van het OLVG-ziekenhuis in Amsterdam. Die schaarde zich op Twitter achter de burgemeesters en stelde dat versoepeling van de regels niet per se in strijd hoeft te zijn met het belang van de ziekenhuizen.
Gommers waarschuwt echter dat met het openstellen van de terrassen niet het signaal moet worden afgegeven dat het gevaar van de coronapandemie geweken is. "Het is pas voorbij als alle 60-plussers zijn gevaccineerd, daar valt of staat het mee."
Dit vind ik wel een hele interessante uitspraak.
Nou ja "maar", dat zijn toch 14 miljoen doses als je uitgaat van twee prikken. Hoeveel zijn er tot nu toe geleverd? 4 miljoen ofzo?quote:Op maandag 12 april 2021 14:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Eigenlijk gaat het dus maar om zo'n 7 miljoen mensen die echt het vaccin nodig hebben om niet in het ziekenhuis te komen.
Dan meppen we die tokkies weer het biertje uit hun muil.quote:
Dat zou vorig jaar beter hebben uitgepakt. Maar de schrik voor covid is er nu uit mensen hebben nu schrik voor vaccins.quote:Op maandag 12 april 2021 14:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[ twitter ]
Als ze zo doorgaan en ieder vaccin waar doden uit te betreuren vallen zo negatief in het nieuws gaan brengen, dan hebben we als land een zeer groot probleem want dan geraak je simpelweg niet aan het gewenste percentage gevaccineerden op korte termijn en blijft de pandemie cq maatregelen voortduren.
Miljoen per week halen ze echt niet momenteel. De helft nog niet eens. Gaat nog zeker 4-6 weken duren voordat ze die groepen allemaal gehad hebben.quote:Op maandag 12 april 2021 14:50 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Nou het is dus voorbij als iedereen boven de 60 is ingeent. Ze beginnen nu aan die groep voor een deel. Zijn er ongeveer 2 miljoen. Dus nog 2 weken (miljoen per week toch nu) plus 1 week vaccin laten intrekken. Ik zeg 1 mei alles open.
we?quote:Op maandag 12 april 2021 14:51 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dan meppen we die tokkies weer het biertje uit hun muil.
En mijn schnabbels dan?quote:Op maandag 12 april 2021 14:50 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Nou het is dus voorbij als iedereen boven de 60 is ingeent. Ze beginnen nu aan die groep voor een deel. Zijn er ongeveer 2 miljoen. Dus nog 2 weken (miljoen per week toch nu) plus 1 week vaccin laten intrekken. Ik zeg 1 mei alles open.
Jup, daar komt het wel op neer.quote:Op maandag 12 april 2021 14:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Eigenlijk gaat het dus maar om zo'n 7 miljoen mensen die echt het vaccin nodig hebben om niet in het ziekenhuis te komen.
Maar hugo zei een miljoen per week! Dus ik geloof Hugo, zoals altijdquote:Op maandag 12 april 2021 14:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Miljoen per week halen ze echt niet momenteel. De helft nog niet eens. Gaat nog zeker 4-6 weken duren voordat ze die groepen allemaal gehad hebben.
Een paar weken na de eerste prik is er al een goede bescherming, zeker van pfizer/moderna. Die twee prikken zijn leuk, maar niet perse nodig om de ziekenhuizen te ontlasten op korte termijn.quote:Op maandag 12 april 2021 14:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja "maar", dat zijn toch 14 miljoen doses als je uitgaat van twee prikken. Hoeveel zijn er tot nu toe geleverd? 4 miljoen ofzo?
Oeeeeh, daar gaat het OMT niet blij mee zijn! Die verspreekt zich even.quote:Op maandag 12 april 2021 14:48 schreef Simmertje het volgende:
Gommers: terrassen open als dat tot betere handhaving leidt
Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse vereniging van intensive care, sluit zich aan bij het pleidooi van een groep burgemeesters om de terrassen te openen, zodat de parken niet te druk worden. In het NPO Radio 1-programma 1 op 1 zei hij: "Ik ga uit van de expertise van de burgemeesters. Als zij zeggen dat ze beter kunnen handhaven met geopende terrassen, dan moet je dat volgen."
De IC-baas onderschrijft daarmee de woorden van bestuursvoorzitter Maurice van den Bosch van het OLVG-ziekenhuis in Amsterdam. Die schaarde zich op Twitter achter de burgemeesters en stelde dat versoepeling van de regels niet per se in strijd hoeft te zijn met het belang van de ziekenhuizen.
Gommers waarschuwt echter dat met het openstellen van de terrassen niet het signaal moet worden afgegeven dat het gevaar van de coronapandemie geweken is. "Het is pas voorbij als alle 60-plussers zijn gevaccineerd, daar valt of staat het mee."
Dit vind ik wel een hele interessante uitspraak.
quote:Op maandag 12 april 2021 14:56 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Maar hugo zei een miljoen per week! Dus ik geloof Hugo, zoals altijd
Heb de hoop op een vrije lente eigen al opgegeven. Zou fijn zijn als we inderdaad eind juni zo goed als alles los kunnen laten.quote:Op maandag 12 april 2021 14:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Miljoen per week halen ze echt niet momenteel. De helft nog niet eens. Gaat nog zeker 4-6 weken duren voordat ze die groepen allemaal gehad hebben.
Het publiek hoeft ie het iig niet te vragenquote:
Schandalig dat we amper meer vaccineren dan in februari.quote:
Kun je al een beetje rekenen?quote:Op maandag 12 april 2021 14:57 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Heb de hoop op een vrije lente eigen al opgegeven. Zou fijn zijn als we inderdaad eind juni zo goed als alles los kunnen laten.
Haha, wat een foto weerquote:Op maandag 12 april 2021 14:56 schreef Jor_Dii het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)piek-is-geweest.html
Precies. Zoals in de UK. Maar waarom zouden we het goede voorbeeld volgen?quote:Op maandag 12 april 2021 14:57 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Een paar weken na de eerste prik is er al een goede bescherming, zeker van pfizer/moderna. Die twee prikken zijn leuk, maar niet perse nodig om de ziekenhuizen te ontlasten op korte termijn.
weer 2 maanden verder? Ik hoop toch wel dat er eind deze maand wat gaat gebeuren qua versoepelingenquote:Op maandag 12 april 2021 14:57 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Heb de hoop op een vrije lente eigen al opgegeven. Zou fijn zijn als we inderdaad eind juni zo goed als alles los kunnen laten.
Weer een reden om het OMT eens te voorzien van nieuwe / andere experts.quote:Op maandag 12 april 2021 14:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Oeeeeh, daar gaat het OMT niet blij mee zijn! Die verspreekt zich even.
Hij heeft natuurlijk gelijk, want mensen onder de 60 komen veel minder in het ziekenhuis. Het doel is altijd geweest om de zorg weer lucht te geven, dus dan is het een logisch gevolg dat de maatregelen verdwijnen zodra 60+'ers hun vaccinatie gehad hebben. Maar het OMT heeft de afgelopen maanden meermaals gezegd dat het pas weer normaal kan worden als vrijwel iedereen gevaccineerd is uit angst voor nieuwe mutaties e.d.
Ik ga alvast uit van vertraging, ik neem het liever ruim tegenwoordig. Hugo de Jonge heeft mij nu al meer teleurgesteld dan elke dame in mijn leven.quote:
Ik kan je uit je droom helpen denk ik.quote:Op maandag 12 april 2021 15:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
weer 2 maanden verder? Ik hoop toch wel dat er eind deze maand wat gaat gebeuren qua versoepelingen
En die wil niet eens blijven ontbijten. Moet je nagaanquote:Op maandag 12 april 2021 15:00 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik ga alvast uit van vertraging, ik neem het liever ruim tegenwoordig. Hugo de Jonge heeft mij nu al meer teleurgesteld dan elke dame in mijn leven.
Ja en dus eerst iedereen boven de 55 jaar een eerste prik geven. Kunnen we daarna weer gaan leven.quote:Op maandag 12 april 2021 15:01 schreef raptorix het volgende:
Wat klote is, is dat het nu wat harder lijkt te gaan, maar over een week of 2 krijg je weer grote groepen die hun 2e prik gaan halen, op dat moment zul je dus weer zien dat het een stuk trager gaat in de groepen voor de 1e prik, ik denk dat we dan ook eerst een lichte daling op de IC gaan zien, en dan weer een stijging.....
Net zoals het advies daar om AZ alleen niet aan 30minners te gevenquote:Op maandag 12 april 2021 14:59 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Precies. Zoals in de UK. Maar waarom zouden we het goede voorbeeld volgen?
...dus...de aankomende 2 weken worden cruciaal?quote:Op maandag 12 april 2021 14:50 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ideaal zou zijn als je veel meer mensen kunt prikken voor 1e dan de 2e prik in dezelfde week.quote:Op maandag 12 april 2021 15:01 schreef raptorix het volgende:
Wat klote is, is dat het nu wat harder lijkt te gaan, maar over een week of 2 krijg je weer grote groepen die hun 2e prik gaan halen, op dat moment zul je dus weer zien dat het een stuk trager gaat in de groepen voor de 1e prik, ik denk dat we dan ook eerst een lichte daling op de IC gaan zien, en dan weer een stijging.....
Ja maar goed verspreiden enzo.. landelijke media.. televisie.. en dan daarna weer artikelen schrijven over boze horeca en winkeliers dat er niet versoepeld kan worden omdat niemand zich meer wil laten vaccineren.quote:Op maandag 12 april 2021 15:01 schreef Za het volgende:
Man kort nadat hij het Pfizervaccin kreeg toegediend overleden.
Het slachtoffer was een van de eersten die maandagochtend op de nieuwe vaccinatielocatie bij congrescentrum Leeuwenhorst het coronavaccin kreeg. Volgens woordvoerster van de GGD Carin Boon heeft hij conform de regels vijftien minuten na de prik onder toezicht gewacht, voordat hij naar buiten ging. ,,Buiten zakte hij in elkaar. We hebben hem nog gereanimeerd voordat de hulpdiensten kwamen. Zojuist hoorden we dat hij in het ziekenhuis is overleden.’’
https://www.leidschdagbla(...)t&utm_medium=twitter
denk het nietquote:Op maandag 12 april 2021 15:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik kan je uit je droom helpen denk ik.
Maar dat klopt niet. Ze wachten bewust langer, mijn schoonmoeder moet bv. pas in juni weer zodat eerst anderen een 1e prik kunnen krijgen.quote:Op maandag 12 april 2021 15:01 schreef raptorix het volgende:
Dat kan zo zijn, maar de huidige strategie is om die tweede prik ook gewoon te geven, wat op zich volgens het advies van de leverancier en de EMA is. Ik vind daar op zich niet zoveel mee mis, maar dat betekent dus wel dat we nog maar een klein deel van die 7 miljoen mensen hebben ingeënt.quote:Op maandag 12 april 2021 14:57 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Een paar weken na de eerste prik is er al een goede bescherming, zeker van pfizer/moderna. Die twee prikken zijn leuk, maar niet perse nodig om de ziekenhuizen te ontlasten op korte termijn.
Ja maar dat gaat pas lukken in Juni schat ik zo in, omdat we op dat moment de grote batches zullen krijgen, kortom ik vind het onverstandig hoe men dat nu doet, men had beter voor de 75-ers voor een 7-8 weeks strategie kunnen gaan, dan kom je beter uit.quote:Op maandag 12 april 2021 15:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ideaal zou zijn als je veel meer mensen kunt prikken voor 1e dan de 2e prik in dezelfde week.
Eens. Gaat alleen niet gebeuren; die lui zijn veel te blij dat hun beroep nu heel erg relevant is. Dat ze zelf relevant zijn en er goed mee verdienen door middel van die talkshows e.d. Dat willen ze niet kwijt. Dat is ook de grootste reden waarom ze er zo op hameren dat we er echt nog niet vanaf zijn als 60+'ers gevaccineerd zijn. Je weet immers maar nooit, nieuwe potentiele mutaties!quote:Op maandag 12 april 2021 15:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Weer een reden om het OMT eens te voorzien van nieuwe / andere experts.
Tunnelvisie ligt op de loer.
Ik dacht dat hij laatst nog zei dat de piek voorbij was.quote:Op maandag 12 april 2021 14:56 schreef Jor_Dii het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)piek-is-geweest.html
Pfizer of AZ?quote:Op maandag 12 april 2021 15:03 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Maar dat klopt niet. Ze wachten bewust langer, mijn schoonmoeder moet bv. pas in juni weer zodat eerst anderen een 1e prik kunnen krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |