abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_198939139



Wat is Roamler?
Roamler is een applicatie voor je telefoon waarmee je onderzoek uit kunt voeren voor verschillende bedrijven en/of merken. De meeste taken leveren geld op, alle taken leveren XP op. Hoe meer XP, hoe hoger jouw "level" en hoe hoger jouw level, hoe meer taken je kan accepteren bijvoorbeeld.

Wat is Smartspotter?
Smartspotter werkt ook met een applicatie. De werkwijze is identiek aan die van Roamler. Smartspotter werkt niet met exp maar met smartpoints.

De vergoedingen die je per taak krijgt zijn heel verschillend. In theorie variëren de bedragen tussen een ¤1,00 en ¤50,00, maar bedragen tot ¤5,00 zijn vrij gangbaar. Roamler en Smartspotter werken op basis van vraag en aanbod. Hoe langer een taak beschikbaar is, hoe meer de taak waard kan worden. De meeste taken dienen maar een keer uitgevoerd te worden, dus te lang wachten kan ook betekenen dat een ander je voor is. Verder sluiten veel taken als er voldoende locaties bezocht zijn.

Er zijn verschillende taken:
* Taken die je thuis uit kunt voeren (veelal creatief), die leveren vaak alleen XP of smartpoints op.
* Taken die je op straat uitvoert (bijvoorbeeld inventarisatie skateplekken of een gesprekje aangaan met een krantenverkoper, hier doe je uitgebreid verslag van en duurt zo'n vijftien minuten)
* Taken die je thuis uitvoert met de computer (Shifts), leveren zowel XP als euro's op (2 euro per dertig foto's)
* Taken die je op andere locaties uitvoert: vergoedingen heel verschillend, altijd XP/Smartpoints.
* Taken die je namens een merk uitvoert, Roamler Pro, is voor een select gezelschap > level 3. (bij Smartspotter is dit voor Pro-spotters) je dient voor zowel roamler als Smartspotter een online sollicitatie te houden en voor Roamler pro je in te schrijven bij de kamer van koophandel. Je wordt dus zelfstandige.

Tegenwoordig gaan locaties vaak per inschrijving. Dus waar eerst het vraag en aanbod spel werd gespeeld dien je nu voor bijvoorbeeld tien euro het kruidvat cadeaukaarten schap te optimaliseren (inclusief reistijd)
* Producten reviewen (bijvoorbeeld scheerapparaten, tandenborstels etc.)
* Producten opkopen. Denk aan paté, kaas.

Wat voor betaalde taken zijn er?
Bijvoorbeeld de tweewekelijkse Babymelk Check: je bent dan ongeveer 2 minuten bezig om een aantal foto's te maken, te kijken of bepaalde producten op voorraad zijn. In sommige taken word je nog gevraagd om bij het personeel te checken of er "achter" of bij de servicebalie nog extra voorraad is. Zo ja, dan dient de medewerker deze voorraad te pakken. Hier moet jij dan een foto van maken. Dan kost de check je zo'n tien minuten. De opbrengsten zijn ongeveer 1,50.

Ook is er bijvoorbeeld de lege plekken check. Voor 3,50 moet je van alle meters met drinken foto's maken. Vaak is dit zo'n 25 meter, dus 25 foto's. Hierna maak je van elke lege plek een foto. Er zullen wellicht een paar lege plekken zijn per meter. Houd er dus rekening mee dat je honderd foto's maakt voor 3,50.

Andere taken zijn wat meer tijdgebonden, wanneer bijvoorbeeld gevraagd wordt of een product in de Bonus is bij Albert Heijn, en of er wel/geen actiekaartjes bij hangen. De meeste zijn echt binnen een paar minuten uit te voeren en leveren je bij goed uitvoeren geld op (meestal zo'n 1,50~).

Het komt ook wel eens voor dat je op een terras een drankje moet drinken en een foto van de menukaart dient te maken. Dat geeft dan weer inzicht in of een bepaald merk gepromoot wordt op de menukaart.

Waarom doen bedrijven dit?
Het is voor bedrijven heel interessant om te kijken wat er op de winkelvloer gebeurt. Met Roamlers en Smartspotter gaat dat heel snel, omdat heel veel Roamlers/spotters tegelijkertijd op pad kunnen. Heel snel foto's en gegevens voor bedrijven dus!

Hoe word ik een Roamler?
1) Download de app
2) krijg via actieve gebruikers een invite. Ook gebruikers in dit forum hebben invites.

Hoe word ik een Smartspotter?
1) Download de app
2) krijg via actieve gebruikers een invite. Ook gebruikers in dit forum hebben invites.

Invites, wat heb ik er aan?
Wanneer jij iemand uitnodigt en die persoon bereikt level 2, dan krijg jij ¤2,00. Vanaf dat moment krijg jij ook 2% van de inkomsten van die Roamler. Moedig iemand dus zeker aan om veel opdrachten uit te voeren, dan word je slapend rijker.
Voor smartspotter krijg je een vast bedrag van 5 cent per goedgekeurde spot van de andere gebruiker.


SMARTSPOTTER:


ROAMLER:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door boerhoorn op 09-04-2021 22:00:34 ]
pi_198943360
Je hoeft het ook niet te geloven @boerhoorn, dat is je goed recht. Ik lees hier al een tijdje mee en heb ook vorige topics gelezen en daar hebben ook genoeg roamlers aangegeven dat ze een privé bericht hebben ontvangen na een kritisch openbaar bericht in slack. Het slaat nergens op
omdat te gaan verzinnen natuurlijk. Die ene kabouter was er één van, die is zelfs compleet verwijderd daar.
pi_198943974
Ik ben benieuwd hoe roamler er na de lockdown uit gaat zien. Hopelijk zijn er dan veel meer opdrachten zowel rm als normaal. Er zijn er toch een aantal die echt zzp'er moesten worden om verder te mogen gaan maar als er dan zo weinig is, is er ook niets aan. Een aantal wilden ook allemaal verzekeringen afsluiten zoals aansprakelijkheidsverzekering, wel verstandig maar als er soms maanden geen opdrachten zijn is dat het ook niet waard.
  zaterdag 10 april 2021 @ 13:43:30 #4
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_198945707
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 10:22 schreef jb88 het volgende:
Je hoeft het ook niet te geloven @:boerhoorn, dat is je goed recht. Ik lees hier al een tijdje mee en heb ook vorige topics gelezen en daar hebben ook genoeg roamlers aangegeven dat ze een privé bericht hebben ontvangen na een kritisch openbaar bericht in slack. Het slaat nergens op
omdat te gaan verzinnen natuurlijk. Die ene kabouter was er één van, die is zelfs compleet verwijderd daar.
Ik heb zelf ook een bericht gekregen, ging toen over die merchandiser die op alles antwoordde alsof hij zelf bij Roamler werkte. Kreeg ik een mail dat Slack een veilige en vooral gezellige omgeving moest zijn. Heel veel mensen kregen dat bericht en dat viel niet goed. Maar ze hebben toen wel ingegrepen.
pi_198946017
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 13:43 schreef b-engel het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook een bericht gekregen, ging toen over die merchandiser die op alles antwoordde alsof hij zelf bij Roamler werkte. Kreeg ik een mail dat Slack een veilige en vooral gezellige omgeving moest zijn. Heel veel mensen kregen dat bericht en dat viel niet goed. Maar ze hebben toen wel ingegrepen.
Ohja dat weet ik nog goed. Niet eens zo heel lang geleden. Dat was echt super vaag. Toen kreeg je een bericht dat wij niet steeds op hem moesten reageren enzo...dat klopte van geen kant.
pi_198969225
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 10:22 schreef jb88 het volgende:
Je hoeft het ook niet te geloven @:boerhoorn, dat is je goed recht. Ik lees hier al een tijdje mee en heb ook vorige topics gelezen en daar hebben ook genoeg roamlers aangegeven dat ze een privé bericht hebben ontvangen na een kritisch openbaar bericht in slack. Het slaat nergens op
omdat te gaan verzinnen natuurlijk. Die ene kabouter was er één van, die is zelfs compleet verwijderd daar.
Die sloeg door.
  maandag 12 april 2021 @ 18:52:35 #7
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_198976286
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 07:59 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Die sloeg door.
Ben ik niet met je eens. Hij zei precies waarover hier gemopperd werd, hij maakte dingen bespreekbaar. Precies het tegenovergestelde van die andere die omhoog likt
pi_198998100
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 18:52 schreef b-engel het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Hij zei precies waarover hier gemopperd werd, hij maakte dingen bespreekbaar. Precies het tegenovergestelde van die andere die omhoog likt
"secret view" bedoel jij denk. Rataplan staat daar nu op 12,50.
  woensdag 14 april 2021 @ 22:04:08 #9
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_199008198
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 10:19 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

"secret view" bedoel jij denk. Rataplan staat daar nu op 12,50.
Ik weet niet wat jij quote?
pi_199026471
Het lijkt wel of roamler de kruimels krijgt qua merchandising.
  vrijdag 16 april 2021 @ 22:48:07 #11
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_199034501
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:07 schreef boerhoorn het volgende:
Het lijkt wel of roamler de kruimels krijgt qua merchandising.
oh was dat je quote?
pi_199063573
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 13:07 schreef boerhoorn het volgende:
Het lijkt wel of roamler de kruimels krijgt qua merchandising.
Het is mager momenteel. Erg jammer. Gelukkig komen er de komende paar weken weer wat opdrachten vrij. Een aantal haribodisplay checks, de cadeaukaarten en in de eerste week van mei een Red bull red editon opdracht.
pi_199104527
Inmiddels heb ik het materiaal voor de cadeaukaarten ontvangen. Hopelijk gaan ze net zo vlot als de vorige ronde, al ben ik blij dat ik er geen 100 heb.
pi_199133491
Hoeveel van die cadeaukaarten checks hebben jullie ooit kunnen doen op 1 dag? Ik wil proberen om ze allemaal in 1 dag te doen namelijk. Ik heb volgens mij 14 locaties. 10 in een straal van 7 km en 4 in een straal van 20km en die 4 zitten dan ook weer allemaal bij elkaar in dezelfde stad op loopafstand van elkaar.
pi_199160755
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 07:59 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Die sloeg door.
Dus wat ik zei klopte wel toch? Aangezien je zei 'dat je er niets van geloofde' toen ik schreef dat een privé bericht van Roamler niet ondenkbaar is als je je (kritisch) uitlaat op bijvoorbeeld slack?Babbelaar, B-engel en jij zelf geven aan dat je ook dat bericht hebt ontvangen. Je vind ze over het algemeen allemaal toppers daar, maar dit was echt heel vreemd. Zij (jullie weten wie) stuurde volgens mij iedereen via de app een push bericht waarin stond dat we niet meer op hem moesten reageren. Echt heel raar. Terwijl die jongen juist iedere keer erg veel vragen stelde.

Weet iemand wat er met die gast is gebeurd? Zit die nog in de community of is ie echt echt deactivated van slack en eventueel ook de hele app.
  dinsdag 27 april 2021 @ 23:35:00 #16
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_199187151
Volgens mij hebben ze moeite om 200 incontinente Roamlers te vinden om Always producten te reviewen...
  maandag 3 mei 2021 @ 21:56:43 #17
488177 ranjazonderrietje
zonder is gewoon lekkerder
pi_199267815
Ergerlijk, het gemak waarmee locaties worden afgestoten op dit moment in Slack.
pi_199270834
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:56 schreef ranjazonderrietje het volgende:
Ergerlijk, het gemak waarmee locaties worden afgestoten op dit moment in Slack.
Ik zit er niet mee, maar het is inderdaad wel frappant. Dit zijn allemaal roamlers die bij pre-book 50+ locaties pakken en dan daar ook graag mee opscheppen op slack..en dit is het resultaat. Spijt omdat het er gewoon teveel zijn en omdat de opdracht toch langer duurt dan ze hadden verwacht. Ik ben benieuwd of er consequenties aan zitten. Uiteraard zeggen sommige natuurlijk dat ze ziek zijn of privé omstandigheden als reden..maarja dat zegt iedereen natuurlijk zodat ze bij roamler je niet verwijderen. Bij SmartSpotter lig je eruit bij pro als je dit doet.
pi_199272532
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 09:38 schreef jb88 het volgende:

[..]

Ik zit er niet mee, maar het is inderdaad wel frappant. Dit zijn allemaal roamlers die bij pre-book 50+ locaties pakken en dan daar ook graag mee opscheppen op slack..en dit is het resultaat. Spijt omdat het er gewoon teveel zijn en omdat de opdracht toch langer duurt dan ze hadden verwacht. Ik ben benieuwd of er consequenties aan zitten. Uiteraard zeggen sommige natuurlijk dat ze ziek zijn of privé omstandigheden als reden..maarja dat zegt iedereen natuurlijk zodat ze bij roamler je niet verwijderen. Bij SmartSpotter lig je eruit bij pro als je dit doet.
Echt wat lul jij nu dom elke keer? Aannames op aannames.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 12:38:21 #20
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_199272952
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 12:02 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Echt wat lul jij nu dom elke keer? Aannames op aannames.
Zijn het aannames? Waarom reageer jij zo fel?
pi_199273625
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 12:02 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Echt wat lul jij nu dom elke keer? Aannames op aannames.
Wat lul jij? Jankerd. Hoezo zijn dit aannames? Ben jij zo'n inhalige draak die nu ineens locaties wilt skippen? Men zegt zelf, ander werk komt ertussen of dacht dat de check niet zo lang zou duren..geen aannames dus, gewoon dingen die zijn gezegd.
pi_199274808
Klik.

Oké?
pi_199274816
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 12:38 schreef b-engel het volgende:

[..]

Zijn het aannames? Waarom reageer jij zo fel?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de dingen die jb88 hier zet over waarom sommige de check niet afkrijgen ook gewoon letterlijk heb gelezen op slack...
pi_199274829
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:58 schreef babbelaar92 het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de dingen die jb88 hier zet over waarom sommige de check niet afkrijgen ook gewoon letterlijk heb gelezen op slack...
Privé omstandigheden? Generalisatie? Iemand is overleden...?
pi_199274903
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 14:58 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Privé omstandigheden? Generalisatie? Iemand is overleden...?
Ja, kan iemand niets aan doen. Heb ook gelezen dat iemand niet had verwacht dat check zolang stuurde al stond het wel in de opdracht en dat er ander werk tussen is gekomen. Maargoed ruzie hierover maken ga ik hier niet doen. Iedereen mag er anders over denken.
pi_199274940
Wel fijn dat er langzaam weer wat opdrachten komen. Vooral deze week en de volgende. Precies op tijd m'n cadeaukaarten klaar. Even afwachten wat red edition doet qua vergoeding. Hoop dat ie start op ¤15 voor brons.
  woensdag 12 mei 2021 @ 18:52:46 #27
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_199391993
Doet iemand ooit die Sligro-opdrachten? Dat je prijskaartjes moet fotograferen?
pi_199393925
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 18:52 schreef b-engel het volgende:
Doet iemand ooit die Sligro-opdrachten? Dat je prijskaartjes moet fotograferen?
Neen. Je krijgt daar bijna iedere dag een pushbericht over via de app, maar ik begin daar niet aan.
pi_199394697
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 20:36 schreef babbelaar92 het volgende:

[..]

Neen. Je krijgt daar bijna iedere dag een pushbericht over via de app, maar ik begin daar niet aan.
Ja, wel eens gedaan. Je hebt alleen we een Sligro pas nodig, en het is zinvol om zo lang mogelijk te wachten.

Bovendien, het is geen 10 minuten werk. Als je pech hebt dan sjouw je van voor naar achter en weer terug
  donderdag 13 mei 2021 @ 13:29:18 #30
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_199403200
Ik deed gisteren de eerste, nog de pech dat ik de koeling had gekozen ook... Sta je daar in je zomershirt. En ze houden geen logische volgorde aan ook.
Hoor ik vandaag dat een hele opdracht is afgewezen omdat het kaartje niet scherp genoeg was. Nee, dat kaartje hing op 3-4m hoogte.... Doe dat es onopvallend?
pi_199420809
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 13:29 schreef b-engel het volgende:
Ik deed gisteren de eerste, nog de pech dat ik de koeling had gekozen ook... Sta je daar in je zomershirt. En ze houden geen logische volgorde aan ook.
Hoor ik vandaag dat een hele opdracht is afgewezen omdat het kaartje niet scherp genoeg was. Nee, dat kaartje hing op 3-4m hoogte.... Doe dat es onopvallend?
Pff vreselijk! Dit soort opdrachten kunnen inderdaad niet mystery. Het zou fijner zijn als ze de winkel van tevoren informeren bij deze check. SmartSpotter zijn opzich wel beetje smiechten vind ik. Als je wordt weggestuurd of de winkel is gesloten moet je de opdracht annuleren. Beetje vals want dan heb je dus niks, maar wel tijd en geld besteed om er heen te gaan.
pi_199468443
Hoe vergaat bij jullie de sales opdrachten? Lukt het jullie om veel 'ja' te krijgen? Ik heb er overigens nog geen gedaan, ben vooral bezig met rm red, maar die zijn na vandaag wel vol lijkt me dus daarna wil ik misschien die haribo sales opdracht gaan proberen.
pi_199683537
Iemand nog de kleurpanelen gereserveerd?
  dinsdag 1 juni 2021 @ 12:24:37 #34
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_199704726
Hebben jullie de nieuwe Pro opdracht (Zon) van SS gezien?
pi_199713383
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 12:24 schreef b-engel het volgende:
Hebben jullie de nieuwe Pro opdracht (Zon) van SS gezien?
Ja, was erg onverwacht.
Heb er overigens geen gereserveerd. Je moest ze blijkbaar de volgende dag (vandaag) al doen en de spullen ophalen bij een opslag.
  woensdag 2 juni 2021 @ 18:28:09 #36
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_199720679
quote]0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 04:17 schreef jb88 het volgende:

[..]

Ja, was erg onverwacht.
Heb er overigens geen gereserveerd. Je moest ze blijkbaar de volgende dag (vandaag) al doen en de spullen ophalen bij een opslag.
[/quote]
Ik vraag me dus af of ze ze kwijt zijn geraakt
pi_199723783
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 04:17 schreef jb88 het volgende:

[..]

Ja, was erg onverwacht.
Heb er overigens geen gereserveerd. Je moest ze blijkbaar de volgende dag (vandaag) al doen en de spullen ophalen bij een opslag.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 18:28 schreef b-engel het volgende:
quote][ afbeelding ] Op woensdag 2 juni 2021 04:17 schreef jb88 het volgende:

[..]

Ja, was erg onverwacht.
Heb er overigens geen gereserveerd. Je moest ze blijkbaar de volgende dag (vandaag) al doen en de spullen ophalen bij een opslag.
Ik vraag me dus af of ze ze kwijt zijn geraakt
[/quote]

Ja zijn ze kwijt geraakt. Anders pakken ze het intern op.
pi_199756984
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 18:28 schreef b-engel het volgende:
quote][ afbeelding ] Op woensdag 2 juni 2021 04:17 schreef jb88 het volgende:

[..]

Ja, was erg onverwacht.
Heb er overigens geen gereserveerd. Je moest ze blijkbaar de volgende dag (vandaag) al doen en de spullen ophalen bij een opslag.
Ik vraag me dus af of ze ze kwijt zijn geraakt
[/quote]
Ze hebben zelf gedaan. Aan de Spotters zelf konden ze ze niet allemaal kwijt.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 21:42:18 #39
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_199760901
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 16:28 schreef jb88 het volgende:

[..]

Ik vraag me dus af of ze ze kwijt zijn geraakt
Ze hebben zelf gedaan. Aan de Spotters zelf konden ze ze niet allemaal kwijt.
[/quote]
Weten jullie dit of denken jullie het?
pi_199764635
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 21:42 schreef b-engel het volgende:

[..]

Ze hebben zelf gedaan. Aan de Spotters zelf konden ze ze niet allemaal kwijt.
Weten jullie dit of denken jullie het?
[/quote]

Dat is eigenlijk een zekerheid (al is dit een tegenstelling haha).

Hamilton Bright merchandiser s pakken dit dan op.
  zondag 6 juni 2021 @ 15:18:08 #41
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_199769272
Lastig als je met 'ze' zowel SmartSpotter, de Spotters als HB bedoelt
pi_199777749
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:18 schreef b-engel het volgende:
Lastig als je met 'ze' zowel SmartSpotter, de Spotters als HB bedoelt
Zo lastig dat je het vast wel begrijpt maar lekker moeilijk doet omdat het kan.
  † In Memoriam † dinsdag 22 juni 2021 @ 17:00:32 #43
21636 Feestkabouter
pi_200011089
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 10:22 schreef jb88 het volgende:
Je hoeft het ook niet te geloven @:boerhoorn, dat is je goed recht. Ik lees hier al een tijdje mee en heb ook vorige topics gelezen en daar hebben ook genoeg roamlers aangegeven dat ze een privé bericht hebben ontvangen na een kritisch openbaar bericht in slack. Het slaat nergens op
omdat te gaan verzinnen natuurlijk. Die ene kabouter was er één van, die is zelfs compleet verwijderd daar.
inderdaad
  † In Memoriam † dinsdag 22 juni 2021 @ 17:05:41 #44
21636 Feestkabouter
pi_200011156
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 07:59 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Die sloeg door.
Kun je dat 'doorslaan' toelichten?
Of eigenlijk: nader definieren?
Volgens mij was ik gewoon heel eerlijk en direct in mijn communicatie naar Roamler. En ja daarbij was ik ook kritisch.
En neem mee dat Roamler naar mij en anderen bepaalde dingen heeft gedaan die waarschijnlijk in jouw vocabulaire onder dezelfde noemer 'doorslaan' zouden vallen, en dan kun je het er weer over hebben: is het zo kwalijk/onredelijk dat die kabouter doorsloeg en/of is het meer relevant om het te hebben over de partij die is begonnen met onacceptabele acties?
  † In Memoriam † dinsdag 22 juni 2021 @ 17:06:26 #45
21636 Feestkabouter
pi_200011169
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 18:52 schreef b-engel het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Hij zei precies waarover hier gemopperd werd, hij maakte dingen bespreekbaar. Precies het tegenovergestelde van die andere die omhoog likt
*O*
  † In Memoriam † dinsdag 22 juni 2021 @ 17:08:41 #46
21636 Feestkabouter
pi_200011201
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 13:33 schreef jb88 het volgende:

[..]

Wat lul jij? Jankerd. Hoezo zijn dit aannames? Ben jij zo'n inhalige draak die nu ineens locaties wilt skippen? Men zegt zelf, ander werk komt ertussen of dacht dat de check niet zo lang zou duren..geen aannames dus, gewoon dingen die zijn gezegd.
het blijft echt retegezellig hier :s)
leuk om nog eens een keertje te komen kijken _O-
pi_200019543
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 17:05 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

Kun je dat 'doorslaan' toelichten?
Of eigenlijk: nader definieren?
Volgens mij was ik gewoon heel eerlijk en direct in mijn communicatie naar Roamler. En ja daarbij was ik ook kritisch.
En neem mee dat Roamler naar mij en anderen bepaalde dingen heeft gedaan die waarschijnlijk in jouw vocabulaire onder dezelfde noemer 'doorslaan' zouden vallen, en dan kun je het er weer over hebben: is het zo kwalijk/onredelijk dat die kabouter doorsloeg en/of is het meer relevant om het te hebben over de partij die is begonnen met onacceptabele acties?
Waarin sloeg roamler door naar jou toe?
  † In Memoriam † woensdag 23 juni 2021 @ 09:06:34 #48
21636 Feestkabouter
pi_200020146
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 06:43 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Waarin sloeg roamler door naar jou toe?
-door hypocriet te zijn (enerzijds een heel gezellige indruk te willen maken dmv hun manier van communiceren maar anderzijds keihard te zijn)
-door te liegen
-door strijdig met de wet te handelen
-door mij zelfs te vragen om dat onderwerp op Slack en ook op Fok niet meer ter sprake te brengen
-door persoonlijke beloftes niet na te komen (zelfs door de CEO)
-door eigen rechter te spelen (als zij een fout maken die consequenties heeft voor de Roamler lijkt het mij redelijk om samen te overleggen over hoe je dat samen oplost, echter Roamler heeft regelmatig ook eenzijdig bepaald hoe een issue wordt opgelost zonder enige tegenspraak te dulden)
-door te zeggen 'stuur een email en dan zullen we erop reageren' en er dan vervolgens niet te reageren, ook niet nadat ik hen er herhaaldelijk aan heb herinnerd
-door bij zo'n beetje alle hierboven staande punten niet beschikbaar te zijn als ik hen daarop wilde aanspreken (het bij velen van jullie wel bekende 'we gaan hierover niet verder in discussie')

-samengevat: door moeilijke issues gewoon uit de weg te gaan ten koste van de man in het veld

en, wat vind je hiervan?
zit hier een basis in om een beetje boos te zijn en mijn mond open te trekken tegen de andere partij?
pi_200026044
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 09:06 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

-door hypocriet te zijn (enerzijds een heel gezellige indruk te willen maken dmv hun manier van communiceren maar anderzijds keihard te zijn)
-door te liegen
-door strijdig met de wet te handelen
-door mij zelfs te vragen om dat onderwerp op Slack en ook op Fok niet meer ter sprake te brengen
-door persoonlijke beloftes niet na te komen (zelfs door de CEO)
-door eigen rechter te spelen (als zij een fout maken die consequenties heeft voor de Roamler lijkt het mij redelijk om samen te overleggen over hoe je dat samen oplost, echter Roamler heeft regelmatig ook eenzijdig bepaald hoe een issue wordt opgelost zonder enige tegenspraak te dulden)
-door te zeggen 'stuur een email en dan zullen we erop reageren' en er dan vervolgens niet te reageren, ook niet nadat ik hen er herhaaldelijk aan heb herinnerd
-door bij zo'n beetje alle hierboven staande punten niet beschikbaar te zijn als ik hen daarop wilde aanspreken (het bij velen van jullie wel bekende 'we gaan hierover niet verder in discussie')

-samengevat: door moeilijke issues gewoon uit de weg te gaan ten koste van de man in het veld

en, wat vind je hiervan?
zit hier een basis in om een beetje boos te zijn en mijn mond open te trekken tegen de andere partij?
Jazeker. Jouw punten zijn valide en ik herken ze zeker. Doorslaan bedoel ik meer de toon.
  † In Memoriam † woensdag 23 juni 2021 @ 19:31:46 #50
21636 Feestkabouter
pi_200030027
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 15:58 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Jazeker. Jouw punten zijn valide en ik herken ze zeker. Doorslaan bedoel ik meer de toon.
scheld ik hen uit voor kinderverkrachters, moordenaars, randdebielen of teringlijers?
zo ja: terecht maar niet erg netjes van mij.
zo nee: wat is er dan zo verkeerd aan mijn kritische toon jegens hen?

(ik zal je helpen: het goede antwoord is 'nee')

maar goed, als je uit mijn toon de indruk krijgt dat ik niet heel erg veel respect heb voor hen, dan heb je dat heel erg goed geproefd.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')