Het zou heel fijn zijn als de media gewoon even de mond gesnoerd wordt om dit soort berichten ongenuanceerd te publiceren.quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:21 schreef Newby6781 het volgende:
Zozo. Gaan we nu ook hetze krijgen door Janssen vaccin
https://www.rtlnieuws.nl/(...)coronavaccin-janssen
I see what you did therequote:Op vrijdag 9 april 2021 14:23 schreef Questular het volgende:
[..]
Gokken hier mag niet, maar zou het mogen dan zou ik +/- 6800 zeggen.
Maar het mag niet dus dan ga ik dat ook niet doen.
Fijn om te horen, hoe oud is je vader?quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:23 schreef _serial_ het volgende:
Mijn vader heeft ook een vaccinatieafspraak kunnen regelen. Weliswaar pas over 2 weken, maar dan wel in de eigen stad, anders kon hij een week eerder in Boskoop.
Nu mijn moeder nog, maar die moet nog heel even wachten, die is nog iets te jong om nu mee te mogen.
72 (hij wordt 73 in december)quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Fijn om te horen, hoe oud is je vader?
Al zou er 1 geval zijn op 1 miljard vaccins. Voor veel mensen is het de bevestiging dat het niet meer deugt dan als websites er mee blijven komen op deze manier...quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:24 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het zou heel fijn zijn als de media gewoon even de mond gesnoerd wordt over dit soort berichten ongenuanceerd te publiceren.
Die zag ikquote:
Lijkt me eerder een wanhoopspoging om het imago van AZ wat te herstellen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:21 schreef Newby6781 het volgende:
Zozo. Gaan we nu ook hetze krijgen door Janssen vaccin
https://www.rtlnieuws.nl/(...)coronavaccin-janssen
Ja precies dit, als we zo voortvarend met overige geneesmiddelen te werk zouden gaan, zouden we allemaal al overleden zijn.quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Al zou er 1 geval zijn op 1 miljard vaccins. Voor veel mensen is het de bevestiging dat het niet meer deugt dan als websites er mee blijven komen op deze manier...
quote:14:16
Nu het coronavaccin AstraZeneca niet meer voor mensen onder de 60 jaar wordt gebruikt, zal het middel volgens het ministerie van VWS versneld worden toegepast op 60-plussers, voor wie het minder risico's met zich meebrengt.
Voor met name de jongere mensen wordt dit kwartaal nog gerekend op de levering van bijna 8 miljoen Pfizer-vaccins, 3 miljoen vaccins van Janssen (waarvan er maar één prik nodig is in tegenstelling tot bij de andere vaccinaties) en ook nog eens 1,4 miljoen van Moderna. In het derde kwartaal komt er dan nog meer, bijvoorbeeld alleen al 5 miljoen vaccins van Moderna.
Komende week kijkt het RIVM hoe het vaccinatiebeleid per groep moet worden aangepast, bijvoorbeeld voor het nog niet geprikte zorgpersoneel jonger dan 60. Er wordt geschoven met vaccins, maar niet met het tijdpad, zo is de bedoeling. Komende dinsdag komt daar waarschijnlijk al meer duidelijkheid over.
Zorgminister Hugo de Jonge wil in de tweede helft van mei alle 60-plussers en mensen met een hoog risico als ze corona krijgen in elk geval voor de eerste keer hebben geprikt.
Het blijft onmogelijk om zelf te kiezen voor een vaccin. Het kabinet beslist op basis van (internationale) adviezen wat het beste middel is voor wie.
Ook fijn dat je ouders geprikt zijn.quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die zag ik
Lijkt nu wel wat meer schot in te zitten, mijn ouders waren vorige week zaterdag aan dee beurt en die zijn 78 en 76.
Een wanhoopspoging van wie?quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:26 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Lijkt me eerder een wanhoopspoging om het imago van AZ wat te herstellen.
"Zie je wel bij die andere vaccins gaan ook mensen dood"
Bij AZ zijn het er alleen wel wat meer.
Als ze ouderen gaan vaccineren met AstraZeneca dan denk ik dat we gigantisch veel ouderen krijgen die gaan klagen.quote:
De ouderen die ik ken zeggen vooral, geef mij een prik, maakt mij niet uit welke.quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:29 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als ze ouderen gaan vaccineren met AstraZeneca dan denk ik dat we gigantisch ouderen krijgen die gaan klagen.
En met afstand het hoogste aantal IC bedden per 100.000 inwoners van Europa. Het zijn er inmiddels echter minder dan tijdens de eerste golf omdat het aantal IC bedden wat een IC verpleger/verpleegster onder zijn of haar hoede mag hebben in de tussentijd verlaagd is.quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Duitsland heeft een heel ander IC beleid, net zoals Italie.
Moeder van 73 is vandaag aan de beurt, vader(75) dinsdagquote:
Ik hoop het! En zelfs een vaccinatie van pfizer/moderna voor jongeren zou prima zijn.quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De ouderen die ik ken zeggen vooral, geef mij een prik, maakt mij niet uit welke.
Ik denk dat het daar op neer gaat komen, ze gaan waarschijnlijk een deel Pfizer/Janssen/Moderna omwisselen met AZ.quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik hoop het! En zelfs een vaccinatie van pfizer/moderna voor jongeren zou prima zijn.
Ook fijn!quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:31 schreef zalkc het volgende:
[..]
Moeder van 73 is vandaag aan de beurt, vader(75) dinsdag
Dat zou goed zijn en een prik geeft iets van 80% bescherming of zo, dus voor jongeren genoeg.quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik denk dat het daar op neer gaat komen, ze gaan waarschijnlijk een deel Pfizer/Janssen/Moderna omwisselen met AZ.
Ergens wel frappant dat je de best werkende vaccins aan die groep geeft, van een afstandje bekeken. Maar in onze maatschappij uiteraard "logisch".quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik hoop het! En zelfs een vaccinatie van pfizer/moderna voor jongeren zou prima zijn.
Kleindochter blijft nu ook maar even een paar weken preventief thuis.quote:
Nou, Pfizer/Moderna/Janssen stonden ook al een deel gepland voor de 60- groep, het was niet alleen AZ.quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ergens wel frappant dat je de best werkende vaccins aan die groep geeft, van een afstandje bekeken. Maar in onze maatschappij uiteraard "logisch".
Mijn beide ouders ook, mijn vader tennist nog actief en samen doen ze elke dag wel dingen zoals wandelen of fietsen, zijn nu lekker 2 maanden met de caravan naar de camping, gelukkig zijn ze digitaal ook heel vaardig.quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:29 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ook fijn dat je ouders geprikt zijn.
Mijn vader is nog behoorlijk actief, en mijn moeder heeft al haar activiteiten in rook op zien gaan, dus ik hoop dat ze beiden over 2 maanden volledig beschermd zijn, dat zou een hele geruststelling zijn. Dan kunnen ze op termijn ook weer wat ondernemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |