abonnement Unibet Coolblue
pi_198906775


Archief
Topicreeks: Pimp hier met je horloge(s)

tot 100 euro
Vostok
Fossil
Lorus
Pulsar
Seiko
Swatch

100 - 200 euro
Orient
Casio
Breil
Bulova
Lorus
Luminox
Mondaine
Poljot
Pulsar
Sector
Seiko
Swiss Army Victorinox

200 - 400 euro
Candino
Certina
Festina
Tissot
Zeno

400 - 600 euro
Oris
Xemex

600 - 1000 euro
Mido
Squale
Epos
Fortis
lMido
Oris
Raymond Weil
Sinn

1000 euro en meer
A. Lange & Söhne
Breitling
Bulgari
Cartier
Chronoswiss
Christiaan van der Klaauw
Glashütte Original
IWC
Jaeger-LeCoultre
Longines
Nomos
Omega
Panerai
Patek Philippe
Rolex
Tag Heuer

handige linkjes
monsterwatches.nl
Horlogeforum NL
WatchUSeek
Omega Forums

En nog een aantal belangrijke begrippen:

Quartz horloge
Loopt op batterij. Wijzer tikt en beweegt per seconde.

Voordelen: erg nauwkeurig (computergestuurd), uurwerk is klein en dun
Nadeel: geen nostalgische waarde, batterij gaat leeg

Mechanisch horloge
Horloge met mechanisch uurwerk, dus "radertjes en tandwieltjes". Het aantal jewels staat voor het aantal synthetische robijnen in zo'n uurwerk. Meer hoeft niet altijd beter te betekenen. Wijzer tikt en beweegt meerdere malen per seconde. ("zwevende wijzer")

Voordelen: nostalgische waarde, oogt kostbaarder
Nadelen: alleen kwaliteitsuurwerken zijn nauwkeurig, onderhoud eens per 5/10 jaar

Automatisch horloge
Een automatisch horloge wordt opgewonden of opgeladen d.m.v. bewegingen (Kinetische energie). Veel automatische horloges hebben mechanische uurwerken, maar o.a. Seiko (met Kinetic techniek) en Pulsar (met Eco drive) gebruiken quartz-uurwerken.

Chrono, chronograph, chronograaf
Dit zijn termen om aan te geven dat het horloge als "stopwatch" te gebruiken is. Meestal met 3 aparte wijzertjes voor seconden, minuten en uren. Chronograaf horloges kunnen een quartz of mechanisch uurwerk bevatten. Mechanische chronographs zijn vaak erg duur, omdat het uurwerk erg compliceerd is.

Overigens niet te verwarren met een Chronometer. Een chronometer is een uurwerk waarvan de tijdsaanduiding voldoet aan de standaard van nauwkeurigheid zoals deze is opgesteld door het COSC

Complicaties
Complicaties zijn functies op een horloge anders dan de tijd of datum aangeven.
Voorbeelden van complicaties zijn:

• Automaat
• Chronograaf
• Rattrapante (Split second chronograaf)
• Dubbele chronograaf
• Maanfase
• Tourbillon
• Perpetual Kalender
• Minute Repeater

Imageshack toont een kikker omdat FOK! daar op de zwarte lijst staat, gelieve een andere uploader te gebruiken, bijvoorbeeld: tinypic.com of photobucket.com

Hoppa door!
pi_198906781
quote:
Hmm. ziet er wel weer dik uit ;(

Die Breitling heeft overigens hetzelfde uurwerk als de Tudor
pi_198909693
lol



Ding heeft een listprice van $13k oid _O-
  donderdag 8 april 2021 @ 00:45:52 #4
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_198909852
'Appreciating assets' they said.
"I don't really appreciate it" I said.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator donderdag 8 april 2021 @ 00:53:21 #5
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_198909946
Wat een boekwerk op die wijzerplaat. Vind het niet zo vet eigenlijk die Daytona.

ArchieLuxury had laatst ook een mooie opmerking over dat ding, voordat je er iets mee wil timen moest je eerst die knoppen losschroeven, voor dat je dat hebt gedaan is wat je ook wilde timen al voorbij :P
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_198910036
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 00:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wat een boekwerk op die wijzerplaat. Vind het niet zo vet eigenlijk die Daytona.

ArchieLuxury had laatst ook een mooie opmerking over dat ding, voordat je er iets mee wil timen moest je eerst die knoppen losschroeven, voor dat je dat hebt gedaan is wat je ook wilde timen al voorbij :P
Ach, hoeveel zullen er duiken met een Submariner? Of nog wat extremer, hoeveel Sea Dweller eigenaren zijn saturationdiver? Is natuurlijk gewoon als sieraad zo'n horloge. Niet eens zo heel lang geleden zat een witte Daytona op iets van $20-25k. Dat vond ik al vrij bizar, 2x list. Maar nu dus 3x

Ik vind de Daytona best ok, maar mijn eerste keuze voor een chrono is een Speedmaster.
  Moderator donderdag 8 april 2021 @ 01:37:06 #7
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_198910219
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 01:00 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ach, hoeveel zullen er duiken met een Submariner? Of nog wat extremer, hoeveel Sea Dweller eigenaren zijn saturationdiver? Is natuurlijk gewoon als sieraad zo'n horloge. Niet eens zo heel lang geleden zat een witte Daytona op iets van $20-25k. Dat vond ik al vrij bizar, 2x list. Maar nu dus 3x

Ik vind de Daytona best ok, maar mijn eerste keuze voor een chrono is een Speedmaster.
Tuurlijk, een behoorlijk percentage van Daytonabezitters zal waarschijnlijk nog nooit die hele chronograaf hebben bediend. Maar vond het toch een grappige opmerking.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator donderdag 8 april 2021 @ 01:37:59 #8
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_198910229
Ik vind de witgouden Daytona wel gaaf trouwens
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_198910265
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 01:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik vind de witgouden Daytona wel gaaf trouwens
Is wel grappig hoe zo'n hype gaat. De geelgoud Daytona met groene wijzerplaats was verre van populair totdat John Mayer er mee ging lopen en opeens is dat ding niet aan te slepen. Listprice van +/- ¤35k, op Chrono24 te vinden tussen de 70-100k :') Ok, zeker die van 90-100k zullen niet voor die prijzen weggaan, maar de tendens is duidelijk.

Scheelt dus alleen een wijzerplaat tov eenzelfde model die voor ¤40k te vinden is 8)7

Wijzerplaatje van ¤30-60k 8)7 En nee, Rolex levert die niet los :P
  donderdag 8 april 2021 @ 09:55:11 #10
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_198912056
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 01:00 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ach, hoeveel zullen er duiken met een Submariner? Of nog wat extremer, hoeveel Sea Dweller eigenaren zijn saturationdiver? Is natuurlijk gewoon als sieraad zo'n horloge.
Dit dus. Mensen die horloges in een dergelijk segment daadwerkelijk en regelmatig als toolwatch gebruiken (en dan bedoel ik niet een keertje zwemmen op vakantie) zijn denk ik dun gezaaid. Denk dat het meeste water wat veel submariners zien datgene is wat uit de douche komt :')
pi_198912356
quote:
7s.gif Op donderdag 8 april 2021 09:55 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dit dus. Mensen die horloges in een dergelijk segment daadwerkelijk en regelmatig als toolwatch gebruiken (en dan bedoel ik niet een keertje zwemmen op vakantie) zijn denk ik dun gezaaid. Denk dat het meeste water wat veel submariners zien datgene is wat uit de douche komt :')
Ik ben ook schuldig hieraan :P Ik heb dan wel geen Rolexen, want te duur en naar mijn smaak niet mooi, maar ik heb wel enkel duikhorloges. En dat is vooral omdat ik vroegah als kleine jongen duikhorloges zag in de horlogewinkel en wist dat ik zulke dingen moest hebben. Verder houd ik ook wel van dingen die er uit ziet of dat je er boven Antarctica mee uit een vliegtuig kan springen en je er onderweg naar huis nog een prinses mee kan bevrijden, en duikhorloges passen wel mooi in dit stramien.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 8 april 2021 @ 11:36:19 #12
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_198913502
Naja, het is ook een beetje 'waarom dragen mensen een G-SHOCK?', hoe robuuster een horloge gemaakt is, des te langer blijft 'ie netjes, intact en heb je er plezier van. 't Is wel leuk, zo'n mooie A Lange & Söhne ofzo, maar daar kun je niet echt 'lomp' mee omspringen. Je moet constant aware zijn dat je mooie horloge niet ergens tegenaan knalt or in contact komt met water. Die overvoorzichtigheid neemt een toolwatch een beetje weg.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_198913534
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 11:36 schreef shiz het volgende:
Naja, het is ook een beetje 'waarom dragen mensen een G-SHOCK?', hoe robuuster een horloge gemaakt is, des te langer blijft 'ie netjes, intact en heb je er plezier van. 't Is wel leuk, zo'n mooie A Lange & Söhne ofzo, maar daar kun je niet echt 'lomp' mee omspringen. Je moet constant aware zijn dat je mooie horloge niet ergens tegenaan knalt or in contact komt met water. Die overvoorzichtigheid neemt een toolwatch een beetje weg.
Het ligt vooral aan het materiaal ook, hoe lang het er goed blijft uitzien.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2021 11:38:40 ]
pi_198917677
quote:
6s.gif Op donderdag 8 april 2021 10:17 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ik ben ook schuldig hieraan :P Ik heb dan wel geen Rolexen, want te duur en naar mijn smaak niet mooi, maar ik heb wel enkel duikhorloges. En dat is vooral omdat ik vroegah als kleine jongen duikhorloges zag in de horlogewinkel en wist dat ik zulke dingen moest hebben. Verder houd ik ook wel van dingen die er uit ziet of dat je er boven Antarctica mee uit een vliegtuig kan springen en je er onderweg naar huis nog een prinses mee kan bevrijden, en duikhorloges passen wel mooi in dit stramien.
Prima toch, als je het maar mooi vind. Ik heb een pilot watch maar veel verder dan stoel 16c in een gemiddelde Airbus of Boeing kom ik ook niet :D
pi_198938266
Is de Speedmaster professional inmiddels alleen nog maar met glazen caseback te krijgen? :{
  Moderator woensdag 14 april 2021 @ 01:26:28 #16
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_198996141
Vind de sapphire sandwich er niet zo slecht uitgezien eigenlijk

Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_198996906
Wat vinden we van Hublot's full sapphire kindje? Koopje....



[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2021 08:16:24 ]
  woensdag 14 april 2021 @ 10:18:55 #18
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_198998093
Not bad. Ik zou 'em doen.

Hier een aardig overzicht van Watches & Wonders: https://www.hodinkee.com/(...)onders-and-more-2021
Die Arnold & Son Luna Magna is een echte stunner. :Y Die AP Black Panther piece unique... :') maar goed, iets met 'elke gek'...
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator woensdag 14 april 2021 @ 10:42:11 #19
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_198998370
Kermisding
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  woensdag 14 april 2021 @ 13:23:47 #20
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_199000260
Voor zo'n 100 ekkies ben je er ook:
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator woensdag 14 april 2021 @ 13:40:16 #21
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_199000479
:D
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_199005011
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 08:14 schreef F.Sinatra het volgende:
Wat vinden we van Hublot's full sapphire kindje? Koopje....

[ afbeelding ]
Vreselijk, maar dat vind ik van bijna ieder Hublot horloge. Protserig spul
pi_199098708
Ik ben zeer aan het twijfelen:




En die laatste dan of 41 of 36....Vind EN fluted EN jubilee EN 41 misschien wel heel opvallend.
  Moderator woensdag 21 april 2021 @ 15:59:24 #24
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_199099557
Die combinatie vind ik zelf ook wel (te) opvallend.

DateJust 41 is mega-“meh”.

DateJust 36mm smooth bezel en jubilee is wel vet.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_199099751
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 15:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
Die combinatie vind ik zelf ook wel (te) opvallend.

DateJust 41 is mega-“meh”.

DateJust 36mm smooth bezel en jubilee is wel vet.
Ik vind smooth bezel met jubilee niet zo geslaagd. Dan smooth met oyster, maar dan wel de 41....maar is wat te gewoontjes weer..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')