abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200057579
Ik herken het hoor! Bubbles ging ook vrij snel naar 6 voedingen terwijl ik om me heen las/hoorde dat minimaal 8 ‘de norm’ was. Ik denk altijd maar zo: onze baby’s drinken in 5/6x gewoon wat andere baby’s in 8 keer doen! :P

Als ze het er goed op doen zou ik me proberen niet te druk te maken. :*
  vrijdag 25 juni 2021 @ 16:29:15 #252
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_200058631
Ik ben op mijn verzoek de ochtendvoedingen aan het afbouwen bij U. Gaat gepaard met heel veel verdriet bij hem, maar het werd voor mij te veel. Ook omdat hij tegenwoordig om 5 uur wakker werd om melk te drinken.
Doet hij nu nog, maar dan krijgt hij een glaasje water.
Protège moi de mes désirs.
pi_200126492
Hier toch wel even wennen, ik kreeg net bijna niets gekolfd (ongeveer 40ml) tussen de middag. Qua voedingen maak ik me verder niet heel erg zorgen (Mickey krijgt er genoeg uit), en de 'lunchmelk' werd toch al een beetje vervangen door een boterham - maar toch bespeur ik lichte teleurstelling bij mezelf.
pi_200174170
Ah, vervelend @tpopml! Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat wanneer je kolft ipv live voedt je net zoveel kolft als dat je anders gevoed zou hebben, maar dat is dus niet zo? Of is dat anders als je tussen voedingen door kolft?

Vanaf halverwege volgende maand wanneer Bubbles ruim 10 maanden is zal ik er een paar avonden per week niet zijn om haar te voeden en op bed te leggen. Ik zit nu dus te denken om de avond van tevoren haar voeding van de volgende avond te kolven. Ze ligt om 18:30u/19:00u op bed. Ik ben rond 22:00u/22:30u thuis en wil dan kolven voor de volgende avond. Is het realistisch te denken dat ik in 1 kolfbeurt 1 voeding kolf of moet ik daar echt meerdere keren voor kolven?
pi_200174364
Ik kolfde 's ochtends het meest en hoe later op de dag, hoe minder het werd. Ik was geen makkelijke kolver, ik moest altijd meerdere sessies kolven voor 1 fles.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 20:44:50 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_200174976
Kolf je nu al wel eens, Smart_ass?
Want het is per persoon zo ontzettend verschillend.
Ik kolf ook altijd het beste in de ochtend trouwens, dan tap ik met gemak 200 cc.
Overigens ben ik nu terug naar 1 keer per dag kolven, ik vind het wel gezegend. Goud is woensdag 9 maanden, ik wil ook wel weer een stukje vrijheid terug. En die ene keer kolf ik dan 2 flesjes van ca. 120 cc, ik denk dat het aardig overeen komt met wat hij overdag bij mij drinkt.
disclaimer
  vrijdag 2 juli 2021 @ 20:55:27 #257
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200175164
Kolven :{ .

Je kolft zeker niet 1 op 1 wat je baby zou drinken nee. Maar mijn baby redde het met wat ik voor hem achter liet en ik ontplofte niet dus dan waren de doelen behaald wat mij betreft.

S_a je weet niet hoeveel melk je baby uit de fles gaat willen als zoveel dingen anders zijn (jij weg, borst weg, ander ouder, ander ritueel). Ik zou ‘s avonds na thuiskomst en in de ochtend tussen 2 voedingen een keer kolven, zodat gebrek aan melk in ieder geval niet de beperkende factor gaat zijn. Maar mijn ervaring was dat andere verzorgers ook andere rituelen maken.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_200175407
Dank voor de ervaringen/adviezen!

Ik heb 2 keer gekolfd toen Bubbles een week oud was om te kijken hoe en wat, maar daarna niet meer omdat het nooit nodig is geweest eigenlijk. En ik kan niet zeggen dat die 2 keer per se smaakten naar meer :P.

We gaan het wel meemaken. Ik merk natuurlijk snel genoeg hoeveel ik kolf per kolfbeurt en hoeveel Bubbles drinkt. Twee keer per dag kolven heb ik eigenlijk weinig zin in maar ik wil wel graag het jaar volmaken aangezien we dan al zo dichtbij zijn dus wat moet dat moet.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 21:55:45 #259
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200176862
Maar je productie stort echt niet in als je een paar keer een avondvoeding overslaat hoor! Zeker niet met een baby zo oud als de jouwe.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_200178760
Je zou
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:09 schreef Smart_ass het volgende:
Dank voor de ervaringen/adviezen!

Ik heb 2 keer gekolfd toen Bubbles een week oud was om te kijken hoe en wat, maar daarna niet meer omdat het nooit nodig is geweest eigenlijk. En ik kan niet zeggen dat die 2 keer per se smaakten naar meer :P.

We gaan het wel meemaken. Ik merk natuurlijk snel genoeg hoeveel ik kolf per kolfbeurt en hoeveel Bubbles drinkt. Twee keer per dag kolven heb ik eigenlijk weinig zin in maar ik wil wel graag het jaar volmaken aangezien we dan al zo dichtbij zijn dus wat moet dat moet.
Je zou evt nu alvast af en toe kunnen kolven om wat voorraad in de diepvries te hebben? Dan is er als je aan het werk bent ook niet de druk om een bepaalde hoeveelheid te kolven.
Ik heb dat ook gedaan, maar mijn kolfopbrengst was uiteindelijk beter dan ik verwacht had. Maar als ik dan eens minder opbrengst had of een keer oversloeg kon ik dat zonder problemen doen. Ik heb nu vakantie en nu ze bijna 1 is ga ik niet meer kolven. Maar omdat ik nog wat voorraad in de vriezer heb kan ik haar nog een week of 3-4 van borstvoeding voorzien op opvangdagen.

Als je echt zo min mogelijk wil kolven zou ik een pak kunstvoeding thuis neerzetten voor geval van nood.
pi_200180130
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 21:55 schreef Lemijn het volgende:
Maar je productie stort echt niet in als je een paar keer een avondvoeding overslaat hoor! Zeker niet met een baby zo oud als de jouwe.
Hoe bedoel je dat precies? Dat het mijn productie niet al te veel zou moeten beïnvloeden als ik niet elke avond kolf?

Ik ga ervan uit dat ik over ruim 5 weken sowieso terug zal gaan naar 4 voedingen per dag ipv 5 nu, dus ik zat er eigenlijk aan te denken om misschien dan juist de avondvoeding af te bouwen maar ik hoor/lees overal dat die er juist het langste in blijft? Is natuurlijk ook wel logisch want anders zou er tussen haar laatste voeding van de dag en eerste voeding van de volgende dag wel heel lang zitten..?

@Nolita Dat zou ik kunnen doen inderdaad. Misschien tussendoor ‘s ochtends dan, als dat over het algemeen het meeste opbrengt. Ik heb alleen 120ml in de vriezer nu en nog steeds 60 ml colostrum haha.
Kunstvoeding hebben we nog ongeopend staan vanuit het ziekenhuis, dus dat hebben we in elk geval! Wat gaat het snel trouwens, L. alweer bijna 1!
  zaterdag 3 juli 2021 @ 08:31:11 #262
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200181056
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 00:41 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat precies? Dat het mijn productie niet al te veel zou moeten beïnvloeden als ik niet elke avond kolf?

Ik had jouw oorspronkelijke bericht gelezen als ‘ik ga er een paar keer een avond niet zijn’, dus dat het niet iets blijvends was. Dan leek het me geen invloed hebben op je productie op lange termijn. Maar nu ik het nog eens lees weet ik dat niet zeker.

Stel dat je er vanaf dan standaard de helft vd avonden niet bent, dan zou je die voeding kunnen laten vervallen uit het dagritme/avondritueel. Maar als je dan inderdaad een ruk krijgt van meer dan 12 uur zonder voeden zijn je borsten misschien niet blij met je.

Kan je niet gewoon zien hoe het gaat? Bij mij ging al het minderen min of meer vanzelf, niet met een vast opgezet plan van ‘ik wil nu naar x voedingen’, het ontwikkelde zich gewoon mee met wat hij at en hoe hij sliep en zo.
pi_200184932
Ik zie dat mijn oorspronkelijke bericht inderdaad niet helemaal duidelijk is, ik bedoel dat ik vanaf volgende maand structureel 3 of 4 avonden per week weg ben rond de tijd dat ze haar laatste voeding krijgt en naar bed gaat.

Tussen haar laatste en eerste voeding zit nu al een ruk van 12 uur, langer dan dat wordt wat tricky denk ik ja. Ik kijk inderdaad wel hoe het loopt en ik denk dat ik voor die tijd af en toe maar wat ga kolven zodat ik een voorraadje heb en ik ook een beetje een idee heb van wat ik kolf. Bedankt voor het meedenken in elk geval en nog gefeliciteerd met de geboorte van je kleine!
  zaterdag 3 juli 2021 @ 14:58:35 #264
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200185191
Ik snap het! Als het structureel is zou ik kiezen voor kolven in de auto terug op weg naar huis. Dan hoeft het thuis niet meer, maar krijgen je borsten wel elke dag het seintje rond die tijd dat melk welkom is. En dan ziet de andere verzorger maar welk avondritueel ze met elkaar maken en de rest van de avonden kan je nog lekker voeden. Ik had een pumpease en kon daarmee prima kolven in de auto: aanzetten bij vertrek, uit als ik er genoeg van had en voor de deur afkoppelen.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 17:15:59 #265
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200187610
Heeft er iemand hier toevallig nog een kolfbh liggen voor een flinke cup? Of een tip van een topje oid dat strak genoeg zit om als kolfbh verknipt te kunnen worden?

En ik kolfde op m'n eerste werkdag keurig de +- 270 ml die spruit dronk in drie kolfbeurten. Hij was op zijn beurt tevreden met die drie keer negentig in de fles, dus de 35 extra die ik voor de zekerheid had meegegeven, zit nu in de vriezer. Samen met twee halve voedingen. En dan heeft het kdv ook nog twee halve voedingen in de vriezer. Ik ga nog even genieten van het trotse gevoel.

Smart: ik zou niet in de auto kolven juist, maar dat is omdat ik er enorm loom van word. Zou dus niet heel verantwoord zijn in mijn geval. Ik zou beginnen met een voorraad kolven en dan even kijken of het lukt in de auto en anders misschien voor je gaat rijden?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_200189345
Dat klinkt goed Tink! Alsnog wel echt een werk dan zeg, dat kolven.

Ik moet even kijken wat handig is. Ik ga misschien met het ov dus dan zou dat sowieso niet lukken, anders wil ik in de auto best weleens proberen om te kijken of ik dat iets vind. Als ik nu een voorraadje zou willen aanleggen kan ik dus het beste ‘s ochtends tussen voedingen in kolven? Of ‘s ochtends na een voeding?
Voordat ik weg moet voed ik haar dan nog (uur of 16:00u ofzo). En dan dus bij thuiskomst om 22:00u kolven ipv om 19:00u normaal gesproken voeden. Dat verschil in tijd is toch geen probleem, of wel? Dat zou sowieso de laatste voeding van de dag geweest zijn.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 20:01:50 #267
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200189930
Zou haar om 22 uur uit bed plukken en een droomvoeding geven nog een optie zijn? En redden je borsten het zo lang zonder legen? Dan kan je het kolven überhaupt overslaan!
pi_200191788
Is in theorie een optie, maar ik denk niet dat ze daar blij van wordt. Ze houdt er niet zo van wakker gemaakt te worden, en ik denk niet dat ik haar kan voeden zonder dat ze wakker wordt :P.

Ze slaapt sinds een paar weken van 19:00u - 6:30u, dat zijn dus ook de tijden van haar laatste en eerste voeding.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 21:29:51 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_200191873
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 21:26 schreef Smart_ass het volgende:
Is in theorie een optie, maar ik denk niet dat ze daar blij van wordt. Ze houdt er niet zo van wakker gemaakt te worden, en ik denk niet dat ik haar kan voeden zonder dat ze wakker wordt :P.

Ze slaapt sinds een paar weken van 19:00u - 6:30u, dat zijn dus ook de tijden van haar laatste en eerste voeding.
Ik zou dat ook niet gaan doorbreken nee, je zult zien dat ze dan wraak neemt door om 1 uur en om half 4 ook nog een keer gezellig wakker te worden :')

Tevens jelly as fuck.
disclaimer
  zaterdag 3 juli 2021 @ 21:41:47 #270
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_200192210
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 21:29 schreef SQ het volgende:

[..]
Tevens jelly as fuck.
Protège moi de mes désirs.
pi_200192600
Het komt goed! :* Maar dat hoef ik jullie niet te vertellen haha.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 22:35:35 #272
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_200193585
Die baby hier slaapt prima.

Off topic…. De slaapdrama’s elke avond met die van 6,5 zorgen ervoor dat we desondanks geen enkele avond rust hebben… ben er helemaal klaar mee en dan ben ik nog eens niet degene die boven is met hem want ik kan mijn geduld niet bewaren en dan gaat het volledig mis…
Kwak
  maandag 5 juli 2021 @ 16:32:07 #273
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200217274
Crap, was ik helemaal trots dat ik de 270 die de kleine op het kdv drinkt, kan kolven. Drinkt hij vandaag 300. Grmbl.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 5 juli 2021 @ 17:05:09 #274
426379 elamanilo
elämänilo
pi_200217785
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 21:26 schreef Smart_ass het volgende:

Hier heb ik dat wel een poosje gedaan, maar wij hebben een familiebed dus ik kon gewoon naast hem gaan liggen terwijl hij sliep. Dan haalde ik mn borst tevoorschijn, draaide hem naar mij toe en dan hapte hij al slapend aan. Zou ie nu nog vast doen.

Ik deed het toen omdat hij anders een uur later (als ik net sliep) alsnog wilde drinken. Na een tijdje heb ik af en toe geprobeerd wat er gebeurde als ik het niet deed, en ineens kwam daar een dag dat hij niet meer wakker werd na x aantal tijd.

Maar hier was het dus om andere redenen. In jouw geval zou ik ook die late voeding kolven en kijken hoe het loopt. Als je merkt dat ze toch s avonds of s nachts wakker wordt met een vroegere voeding, kun je altijd zo’n late voeding geven.
  vrijdag 9 juli 2021 @ 10:20:19 #275
149959 SQ
snelle trees
pi_200279517
Baby drinkt een paar dagen sloppy en meteen ligt mijn productie bijna stil :') toch maar weer 2 keer gaan kolven dus vandaag. Klote tandjes :P

Ik heb ook het idee dat hij steeds minder vraagt omdat hij nou eenmaal ontzettend veel vast voedsel weg bunkert. Maar hij plast nu dus ook niet zo veel. Hebben jullie daar nog ideeën over, hoe dat aan te vullen? Meer borst aanbieden is kansloos, want hij drinkt dus gewoon niet :')
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')