quote:Minister wil Europees luchtvaartverdrag niet tegenhouden
'Nederland opent deur voor Qatar Airways'
Door YTEKE DE JONG
4 min geleden in FINANCIEEL
Air France-KLM4.707-0.34% AMSTERDAM -
Dat melden ingewijden aan De Telegraaf. ,,In Den Haag hebben ze de moed niet om dit verdrag te vetoën.
De economische belangen van onder meer vliegtuigbouwer Airbus wegen zwaarder", zegt een ingewijde.
Eind vorig jaar vond de Europese Transportraad zaak om het verdrag zo snel mogelijk te ratificeren, om de concurrentievoorwaarden te 'verwezenlijken'. Minister van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) moest op last van de kamer peilen of er belangstelling was voor uitstel. De lidstaten gaven juist aan dat ze zo snel mogelijk tot een gelijk speelveld willen komen.
Dat valt nog te bezien; KLM wil erg graag de herkapitalisatie uitvoeren en het moet raar lopen wil MinFin daar niet mee akkoord gaan.quote:
Wopke is al goed begonnen om niet mee te doen met de aandelen emissiequote:Op dinsdag 27 april 2021 18:19 schreef Drekkoning het volgende:
Dat valt nog te bezien; KLM wil erg graag de herkapitalisatie uitvoeren en het moet raar lopen wil MinFin daar niet mee akkoord gaan.
Dat staat toch los van het QA-verhaal? De centen die MinFin in KLM heeft gestopt worden uiteindelijk wel geconverteerd ja, dat kon je vooraf ook wel uittekenen.quote:Op dinsdag 27 april 2021 18:19 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat valt nog te bezien; KLM wil erg graag de herkapitalisatie uitvoeren en het moet raar lopen wil MinFin daar niet mee akkoord gaan.
Tuurlijk, maar gaat er meer om de Wopke of het ministerie niet KLM laten vallen nu.quote:Op dinsdag 27 april 2021 18:31 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat staat toch los van het QA-verhaal? De centen die MinFin in KLM heeft gestopt worden uiteindelijk wel geconverteerd ja, dat kon je vooraf ook wel uittekenen.
Ik vlieg nooit meer met China Air Southern. Als ik Chinees volk kan mijden, dan betaal ik daar met liefde twee keer meer voor.quote:Op woensdag 21 april 2021 07:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
eeen busmaatschappij is ook geen statussymbool een trein ook niet
omdat ze blauw zijn , nou ja, de trein is geel
Ik ga liever met China air
Op zich niet zo gek, AF-KLM wordt toch wel gered door de Fransen. Dat beetje inspraak... tja.quote:Op dinsdag 27 april 2021 18:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Wopke is al goed begonnen om niet mee te doen met de aandelen emissie
Dat belooft nog wat, ook daar is dit sujet aan het sensibiliseren
En als we Wopke vragen hoeveel geld dat ons nou heeft gekost dan heeft hij er geen actieve herinnering aanquote:Op dinsdag 27 april 2021 18:31 schreef nostra het volgende:
Dat staat toch los van het QA-verhaal? De centen die MinFin in KLM heeft gestopt worden uiteindelijk wel geconverteerd ja, dat kon je vooraf ook wel uittekenen.
Ik vind die aankoop destijds nog steeds erg wonderlijk, maar dat pissen we tegenwoordig per dag weg aan allerhande steun voor door onszelf gecreëerde problemen, dus om je daar nou zo druk om te maken is ook weer zo wat.quote:Op dinsdag 27 april 2021 18:36 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En als we Wopke vragen hoeveel geld dat ons nou heeft gekost dan heeft hij er geen actieve herinnering aan
Zijn we door dit sujet toch weer belazerd
De volgende geniale zet was een subsidie voor fieldlabtesten van 925 miljoenquote:Op dinsdag 27 april 2021 18:38 schreef nostra het volgende:
Ik vind die aankoop destijds nog steeds erg wonderlijk, maar dat pissen we tegenwoordig per dag weg aan allerhande steun voor door onszelf gecreëerde problemen, dus om je daar nou zo druk om te maken is ook weer zo wat.
Hard nodig om te kijekn of Nederlanders nog wel kunnen feesten. Je weet het niet he?quote:Op dinsdag 27 april 2021 18:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
De volgende geniale zet was een subsidie voor fieldlabtesten van 925 miljoen
Idd dankzij de marktwerking is het een stuk goedkoperquote:Op woensdag 28 april 2021 01:45 schreef riazop het volgende:
Hard nodig om te kijekn of Nederlanders nog wel kunnen feesten. Je weet het niet he?
En ook leuk dat er straks weer een paar handige Hollandse managers in een lamborghini rondrijden
Deze vliegtuigmaatschappij is volgepompt met oliedollars om de rest (lees KLM c.s.) weg te concurreren met ongelijk speelveld..quote:Op dinsdag 27 april 2021 17:48 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)r-voor-qatar-airways
Goede zaak
we hebben al een nieuwe airline die heen en weer wil vliegen, misschien willen zelfs wel een paar vliegtuigen blauw schilderen of oranje of oranje blauw en een paar van die serveer meiden die een blauw rokje aan willen doen met blauwe pet
Ik vind het Prima
[..]
prima tochquote:Op woensdag 28 april 2021 19:43 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Deze vliegtuigmaatschappij is volgepompt met oliedollars om de rest (lees KLM c.s.) weg te concurreren met ongelijk speelveld..
Wopke heeft geen steungeld aan AFKLM gegeven en dat gaat ook niet gebeuren.quote:Op maandag 3 mei 2021 21:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
Donderdag maakt Air France-KLM de cijfers over het eerste kwartaal bekend.
De omzet zal volgens analisten terugvallen van ¤5 mrd in het eerste kwartaal van 2020 naar iets meer dan ¤2 mrd in het eerste kwartaal van dit jaar. Het nettoverlies komt volgens hen uit op ¤1,16 mrd. De noodlijdende luchtvaartmaatschappij stelde zelf vorige maand te rekenen op een operationeel verlies van ¤1,3 mrd in de eerste drie maanden.
https://fd.nl/ondernemen/(...)n-zomer-vce1caL90hX2
En Wopke, heb je nog wat steungeld paraat
quote:Op maandag 3 mei 2021 22:25 schreef Drekkoning het volgende:
Wopke heeft geen steungeld aan AFKLM gegeven en dat gaat ook niet gebeuren.
dan zijn alleen de kosten di e750 miljoen aan waardeloze aandelenquote:Op maandag 3 mei 2021 23:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Veelgestelde vragen over financiële steun aan KLM
Het kabinet steunt KLM met 3,4 miljard euro omdat KLM belangrijk is voor de Nederlandse economie. Dit steunpakket bestaat uit leningen: 1 miljard komt direct van de overheid en 2,4 miljard van banken. De Rijksoverheid staat voor 90 procent garant voor de lening van banken. KLM moet de leningen binnen 5,5 jaar aflossen.
https://www.rijksoverheid(...)nciele-steun-aan-klm
Wie heeft er gelijk
Dat is KLM, niet AFKLM waar je artikel over gaat.quote:Op maandag 3 mei 2021 23:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Veelgestelde vragen over financiële steun aan KLM
Het kabinet steunt KLM met 3,4 miljard euro omdat KLM belangrijk is voor de Nederlandse economie. Dit steunpakket bestaat uit leningen: 1 miljard komt direct van de overheid en 2,4 miljard van banken. De Rijksoverheid staat voor 90 procent garant voor de lening van banken. KLM moet de leningen binnen 5,5 jaar aflossen.
https://www.rijksoverheid(...)nciele-steun-aan-klm
Wie heeft er gelijk
KLM heeft nog steeds niet de garantstelling van Hoekstra aan hoeven spreken. Alleen de lening van 1 miljard is gedeeltelijk gebruikt. Op dit moment is er nog helemaal geen extra steun nodig, ook al zijn de cijfers donderdag verre van goed.quote:Op maandag 3 mei 2021 21:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
Donderdag maakt Air France-KLM de cijfers over het eerste kwartaal bekend.
De omzet zal volgens analisten terugvallen van ¤5 mrd in het eerste kwartaal van 2020 naar iets meer dan ¤2 mrd in het eerste kwartaal van dit jaar. Het nettoverlies komt volgens hen uit op ¤1,16 mrd. De noodlijdende luchtvaartmaatschappij stelde zelf vorige maand te rekenen op een operationeel verlies van ¤1,3 mrd in de eerste drie maanden.
https://fd.nl/ondernemen/(...)n-zomer-vce1caL90hX2
En Wopke, heb je nog wat steungeld paraat
Cash genoeg de komende twee jaar inderdaad, zeker bij herstel.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 08:54 schreef The_stranger het volgende:
[..]
KLM heeft nog steeds niet de garantstelling van Hoekstra aan hoeven spreken. Alleen de lening van 1 miljard is gedeeltelijk gebruikt. Op dit moment is er nog helemaal geen extra steun nodig, ook al zijn de cijfers donderdag verre van goed.
Maar wat verwacht je, geen enkele airline maakt nu winst en met de onnodig strenge eisen die onze overheid, als enige in de hele wereld, zal dat ook nog wel even duren voor KLM.
Maar nogmaals, ondanks het feit dat klm als enige airline in de wereld moet voldoen aan deze extra eisen, is de huidige steun nog steeds meer dan voldoende.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |