abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199090470
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 20:33 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Werkelijk niets klopt van deze reactie..

Corona niet meegerekend, was KLM een van de airlines met de hoogste bezettingsgraad als je keek naar het aantal passagiers. Dus geen halfvolle vliegtuigen.
Ook zag je de laatste 3, 4 jaar dat nieuwe routes juist extreem succesvol werden, getuige het aantal routes dat de partners daarna erop lieten aansluiten om te profiteren van deze extra hoeveelheden passagiers.

Schiphol is (was voor corona) een van de grootste hubs in Europa, zo niet de grootste als het kijkt naar transferpassagiers. Een hub die vele internationale bedrijven naar ons land heeft doen komen.

De 747's waren op zich niet zo duur. Ja, ze verbruikten relatief veel, maar in tegenstelling tot veel andere maatschappijen waren deze geheel eigendom van KLM, in plaats van lease.
Brandstofkosten waren de enige significante kosten, daar waar anderen daarbovenop nog de lease kosten hadden.
Een 747 kan nu eenmaal bepaalde grote vrachtstukken vervoeren door niet in een ander type passen. Daarom vlogen er ook bijna alleen nog maar combi's, waarbij je daarvan kunt profiteren.

Toen corona aantrad was het einde van de 747 nabij, echter bleek dat deze nog rendabel ingezet kon worden op China routes in medische apparatuur op te halen (in samenwerking met Philips).
Uiteindelijk heeft de 747 de laatste paar jaar nog steeds flink wat geld opgebracht, ondanks het verbruik en de ouderdom.

Je mag best je afgunst en je onderbuik laten spreken, al is het zo lelijk. Maar kom dan met opvattingen die tenminste in de buurt komen van de werkelijkheid.
Dan komt Euroshopper met vleugeltjes er wel weer bovenop dus. :')
  dinsdag 20 april 2021 @ 21:26:01 #102
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199090548
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 21:22 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Dan komt Euroshopper met vleugeltjes er wel weer bovenop dus. :')
Jahoor :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199090754
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 21:22 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Dan komt Euroshopper met vleugeltjes er wel weer bovenop dus. :')
Als de politiek niet constant, en vaak als enige land in de wereld, met absurde eisen KLM tegen blijft werken.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 21 april 2021 @ 07:36:54 #104
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199094131
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 18:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nou week niet, het is ten eerste normaliter rendabel te krijgen en zo’n statussymbool doe je toch niet bij de vuilnis.
Wat je wel krijgt zijn allemaal Chinese maatschappijen.
eeen busmaatschappij is ook geen statussymbool een trein ook niet

omdat ze blauw zijn , nou ja, de trein is geel
Ik ga liever met China air
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_199094155
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 20:33 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Werkelijk niets klopt van deze reactie..

Corona niet meegerekend, was KLM een van de airlines met de hoogste bezettingsgraad als je keek naar het aantal passagiers. Dus geen halfvolle vliegtuigen.
Ook zag je de laatste 3, 4 jaar dat nieuwe routes juist extreem succesvol werden, getuige het aantal routes dat de partners daarna erop lieten aansluiten om te profiteren van deze extra hoeveelheden passagiers.

Schiphol is (was voor corona) een van de grootste hubs in Europa, zo niet de grootste als het kijkt naar transferpassagiers. Een hub die vele internationale bedrijven naar ons land heeft doen komen.

De 747's waren op zich niet zo duur. Ja, ze verbruikten relatief veel, maar in tegenstelling tot veel andere maatschappijen waren deze geheel eigendom van KLM, in plaats van lease.
Brandstofkosten waren de enige significante kosten, daar waar anderen daarbovenop nog de lease kosten hadden.
Een 747 kan nu eenmaal bepaalde grote vrachtstukken vervoeren door niet in een ander type passen. Daarom vlogen er ook bijna alleen nog maar combi's, waarbij je daarvan kunt profiteren.

Toen corona aantrad was het einde van de 747 nabij, echter bleek dat deze nog rendabel ingezet kon worden op China routes in medische apparatuur op te halen (in samenwerking met Philips).
Uiteindelijk heeft de 747 de laatste paar jaar nog steeds flink wat geld opgebracht, ondanks het verbruik en de ouderdom.

Je mag best je afgunst en je onderbuik laten spreken, al is het zo lelijk. Maar kom dan met opvattingen die tenminste in de buurt komen van de werkelijkheid.
Je werkt er?

Op een gegeven moment zou je graag willen een nationale vliegmaatschappij te hebben. Komt nog enorm van pas ooit. Dus aandelen terugkopen en de Chinezen buiten houden godverdomme.
Vakman pur sang
  woensdag 21 april 2021 @ 07:47:24 #106
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199094186
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 07:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Je werkt er?

Op een gegeven moment zou je graag willen een nationale vliegmaatschappij te hebben. Komt nog enorm van pas ooit. Dus aandelen terugkopen en de Chinezen buiten houden godverdomme.
Nou dan begint er toch iemand een nieuwe vliegmaatschappij met blauwe vliegtuigen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 21 april 2021 @ 08:13:53 #107
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_199094350
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 07:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nou dan begint er toch iemand een nieuwe vliegmaatschappij met blauwe vliegtuigen
ja, want dat doe je even in een weekendje...

Het is niet als een 1-mans taxibedrijfje die zomaar aan de slag kan, he. Hier komt heel wat meer bij kijken. Maar ik heb niet het idee dat jij überhaupt iets weet van buiten je zolderkamer.
  woensdag 21 april 2021 @ 08:22:04 #108
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199094401
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 08:13 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]

ja, want dat doe je even in een weekendje...

Het is niet als een 1-mans taxibedrijfje die zomaar aan de slag kan, he. Hier komt heel wat meer bij kijken. Maar ik heb niet het idee dat jij überhaupt iets weet van buiten je zolderkamer.
piloten in dienst nemen en van die serveer meiden en 5 vliegmachines kopen, tweedehands want die zijn erg goedkoop nu, van die MAX dingen

Anders moet je het Richard Brandzoon vragen die weet het wel

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 21-04-2021 08:42:56 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_199096004
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 07:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]


Op een gegeven moment zou je graag willen een nationale vliegmaatschappij te hebben. Komt nog enorm van pas ooit. Dus aandelen terugkopen en de Chinezen buiten houden godverdomme.
Er was weinig nationaals aan KLM

de vorstelijk betaalde piloten zitten in Portugal, Belgie en Ierland, de beslissingen worden in Parijs genomen, in de mediacatalogus zat niets Nederlands en je werd aan boord vnl in nederengels bediend....
pi_199096028
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 08:13 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]

ja, want dat doe je even in een weekendje...

...
waarom niet?

Norse Atlantic Airways is net begonnen bv

Ze betalen 40% minder voor wetlease vliegtuigen en tot 50% voor overige stafkosten
  woensdag 21 april 2021 @ 11:18:24 #111
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199096057
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 11:13 schreef riazop het volgende:

[..]

Er was weinig nationaals aan KLM

de vorstelijk betaalde piloten zitten in Portugal, Belgie en Ierland, de beslissingen worden in Parijs genomen, in de mediacatalogus zat niets Nederlands en je werd aan boord vnl in nederengels bediend....
De blauwe kleur van de mantelpakjes en de petten en dat ze Nederlands praten als je aan boord kwam uit Tenerife na 8 dagen


Dan zeg je toch, Heeee , Nederlands

Dat is echt KLM , dat is leuk
O nee we vlogen met Corendon
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 21 april 2021 @ 11:19:18 #112
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199096071
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 11:15 schreef riazop het volgende:

[..]

waarom niet?

Norse Atlantic Airways is net begonnen bv

Ze betalen 40% minder voor wetlease vliegtuigen en tot 50% voor overige stafkosten
Omdat er geen ruimte is op Schiphol
pi_199096072
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 11:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De blauwe kleur van de mantelpakjes en de petten
als het nu rood-wit-blauw was geweest.

Nu is het de kleur van de vvd, die neoliberale uitzuigers
pi_199096081
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 11:19 schreef Tarado het volgende:

[..]

Omdat er geen ruimte is op Schiphol
Alsof een peperdure maatschappij die slots kan houden
  woensdag 21 april 2021 @ 11:23:10 #115
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199096115
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 11:19 schreef riazop het volgende:

[..]

Alsof een peperdure maatschappij die slots kan houden
Maar Corendon is ook Nederlands , misschien moeten die de blauwe kleding aan gaan doen dan en de vliegtuigen blauw verven
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 21 april 2021 @ 11:28:16 #116
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199096187
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 11:19 schreef riazop het volgende:

[..]

Alsof een peperdure maatschappij die slots kan houden
voorlopig nog wel hè en KLM is niet zo peperduur, was natuurlijk al vrij lean voor corona, tenminste voor een maatschappij die wereldwijd vliegt, je kan dat niet vergelijken met de Ryanairs van deze wereld.
pi_199101547
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 11:13 schreef riazop het volgende:

[..]

Er was weinig nationaals aan KLM

de vorstelijk betaalde piloten zitten in Portugal, Belgie en Ierland, de beslissingen worden in Parijs genomen, in de mediacatalogus zat niets Nederlands en je werd aan boord vnl in nederengels bediend....
Ja voor de Franse fusie wel.
Vakman pur sang
pi_199102225
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 11:15 schreef riazop het volgende:

[..]

waarom niet?

Norse Atlantic Airways is net begonnen bv

Ze betalen 40% minder voor wetlease vliegtuigen en tot 50% voor overige stafkosten
NAA is een airline dat geleid wordt door dezelfde mensen die norwegian richting een faillissement geleid hebben, ondanks erg shady praktijken op het gebied van personeel en registratie van toestellen.

Beide (het personeel en de vliegtuigen) waren "op papier" in landen gevestigd waar de kosten zo laag mogelijk zijn zodat een Noorse maatschappij met semi zelfstandigen, gebaseerd in een ander land, vliegt met Ierse vliegtuigen.
Resultaat is alle inkomsten naar de eigenaren, maar Noorwegen geen voordelen (vrijwel geen belasting inkomsten, geen sociale premies, etc).
Deze opzet geldt ook voor NAA.

Ja, het scheelt in de kosten, maar ik weet niet of we in dit land deze praktijken willen aanmoedigen.

Daarnaast laat deze maatschappij ook prima zien dat landingsrechten bij een nieuw bedrijf geen gegeven iets is.
De VS, waar dit bedrijf graag op wil vliegen, is niet erg enthousiast en lijkt de rechten niet af te geven.
https://www.luchtvaartnie(...)srechten-te-weigeren

Al met al geen goed voorbeeld. De voorloper was al geen succes, de onderliggende manieren om geld te besparen zijn shady en veel landen staan niet te springen om landingsrechten uit te geven.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 22 april 2021 @ 13:51:39 #119
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199110161
Belang Frankrijk in Air France-KLM nu drie keer groter dan Nederland

Air France-KLM heeft de eerder aangekondigde uitgifte van nieuwe aandelen ter waarde van ruim 1 miljard euro afgerond.

In totaal zijn bijna 214 miljoen extra aandelen uitgegeven door het luchtvaartconcern. Dit gebeurde tegen een prijs van 4,84 euro per aandeel. Frankrijk kocht hierbij groots in. Voor de aandelenuitgifte had het land een belang van 14,3 procent, inmiddels is dat opgehoogd naar 28,6 procent. Ook China Eastern deed mee en verhoogde haar belang van 8,8 naar 9,6 procent.

Nederland hield zich ditmaal afzijdig, waardoor het Franse belang in het concern nu drie keer zo groot is als dat van Nederland. Voor de uitgifte was het Nederlandse belang nog gelijk aan dat van Frankrijk. Nederland ging van 14,3 naar 9,3 procent.



CEO Ben Smith: “Het succes van onze kapitaalvergroting en de hernieuwde steun van onze grootste aandeelhouders tonen het vertrouwen aan van investeerders in de toekomst van de Group.”

https://www.upinthesky.nl(...)roter-dan-nederland/

En Wopke nog even een trap na _O-
  vrijdag 23 april 2021 @ 15:53:23 #120
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199125449
Zou Wopke last hebben gehad van voortschrijdend inzicht :?

Staat stond klaar om Hema te redden, maar minister Hoekstra blokkeerde aandelenplan

De overheid heeft vorig jaar overwogen voor 50 miljoen euro medeaandeelhouder in Hema te worden om het noodlijdende warenhuis te redden. Hema zou daarmee deels een staatsbedrijf worden. Tot die stap zou alleen worden overgegaan als het bedrijf geen overeenstemming zou bereiken met schuldeisers en er geen andere mogelijkheid zou zijn om het warenhuis te redden. Dat blijkt uit documenten die NRC met een beroep op de Wet openbaarheid van bestuur (Wob) ontving.
quote:
Uiteindelijk blokkeerde minister Wopke Hoekstra (Financiën) het plan.
Het noodscenario kwam in beeld nadat de Europese Commissie een streep had gezet door de voorkeursoptie van de overheid. Aanvankelijk overwoog het ministerie van Economische Zaken om speciaal voor de winkelketen de limiet van een coronasteunmaatregel op te rekken. Hema zou dan honderden miljoenen met staatsgarantie kunnen lenen.

Vooral door hoge rentelasten dreigde de winkelketen vorig jaar omver te vallen. Op 15 juni 2020 moest Hema een lening van 50 miljoen euro aflossen. Hoewel Hema niet van vitaal belang voor de Nederlandse economie is en overheidsingrijpen daardoor lastig te verantwoorden is, vreesde het ministerie voor politieke en maatschappelijke gevolgen als het bedrijf niet gered kon worden. Ook was Economische Zaken bang voor ‘sociale onrust’ vanwege ‘het grote effect op werkgelegenheid’ en het ‘straatbeeld.’ Hema was destijds goed voor 15.000 banen in Nederland. Volgens het ministerie heeft de Hema voor veel Nederlanders historische en sentimentele waarde.

Het plan om medeaandeelhouder te worden, werd geblokkeerd door minister Wopke Hoekstra (Financiën). Volgens hem was het gunstiger als de oplossing vanuit de markt kwam.

https://www.ad.nl/economi(...)ndelenplan~afd7327d/

Argumenten zijn gelijk aan KLM maar nu blokkeert hij opeens :') _O-
Het is toch ook een incompetente prutser :r
pi_199126985
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 20:33 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Werkelijk niets klopt van deze reactie..

Corona niet meegerekend, was KLM een van de airlines met de hoogste bezettingsgraad als je keek naar het aantal passagiers. Dus geen halfvolle vliegtuigen.
Ook zag je de laatste 3, 4 jaar dat nieuwe routes juist extreem succesvol werden, getuige het aantal routes dat de partners daarna erop lieten aansluiten om te profiteren van deze extra hoeveelheden passagiers.

Schiphol is (was voor corona) een van de grootste hubs in Europa, zo niet de grootste als het kijkt naar transferpassagiers. Een hub die vele internationale bedrijven naar ons land heeft doen komen.

De 747's waren op zich niet zo duur. Ja, ze verbruikten relatief veel, maar in tegenstelling tot veel andere maatschappijen waren deze geheel eigendom van KLM, in plaats van lease.
Brandstofkosten waren de enige significante kosten, daar waar anderen daarbovenop nog de lease kosten hadden.
Een 747 kan nu eenmaal bepaalde grote vrachtstukken vervoeren door niet in een ander type passen. Daarom vlogen er ook bijna alleen nog maar combi's, waarbij je daarvan kunt profiteren.

Toen corona aantrad was het einde van de 747 nabij, echter bleek dat deze nog rendabel ingezet kon worden op China routes in medische apparatuur op te halen (in samenwerking met Philips).
Uiteindelijk heeft de 747 de laatste paar jaar nog steeds flink wat geld opgebracht, ondanks het verbruik en de ouderdom.

Je mag best je afgunst en je onderbuik laten spreken, al is het zo lelijk. Maar kom dan met opvattingen die tenminste in de buurt komen van de werkelijkheid.
Goede post! De laatste vluchten van die 747's waren waarschijnlijk ook de lucratiefste in hun hele levensduur :D
pi_199127526
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 april 2021 15:53 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zou Wopke last hebben gehad van voortschrijdend inzicht :?

....
Denk eerder dat de aanschaf van die goedkopere aandelen door NL door Macron wordt geblokkeerd.

er is Wopke duidelijk gemaakt "1 keer, maar nooit weer"
  vrijdag 23 april 2021 @ 19:49:52 #123
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199128274
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 18:58 schreef riazop het volgende:

[..]

Denk eerder dat de aanschaf van die goedkopere aandelen door NL door Macron wordt geblokkeerd.

er is Wopke duidelijk gemaakt "1 keer, maar nooit weer"
zijn gewoon op de beurs gekocht door een commisionair

dat kan ie nog wel 10 keer doen, maar het is zinloos , AF geeft gewoon nog 100% aandelen uit
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 23 april 2021 @ 20:02:27 #124
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199128534
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 18:58 schreef riazop het volgende:
er is Wopke duidelijk gemaakt "1 keer, maar nooit weer"
Goh ze zijn er dus achter dat het een onbetrouwbaar sujet is
De kiezers inmiddels ook peiling van 15 naar 12 zetels _O-
En een brief van de achterban dat hij verkeerd bezig is _O-
:R dus
pi_199128964
vergeleken met die 750 miljard Wopke-Euro-Bonds valt de schade bij KLM nog mee
  dinsdag 27 april 2021 @ 17:48:39 #126
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199181688
https://www.telegraaf.nl/(...)r-voor-qatar-airways

Goede zaak
we hebben al een nieuwe airline die heen en weer wil vliegen, misschien willen zelfs wel een paar vliegtuigen blauw schilderen of oranje of oranje blauw en een paar van die serveer meiden die een blauw rokje aan willen doen met blauwe pet

Ik vind het Prima


quote:
Minister wil Europees luchtvaartverdrag niet tegenhouden

'Nederland opent deur voor Qatar Airways'
Door YTEKE DE JONG
4 min geleden in FINANCIEEL
Air France-KLM4.707-0.34% AMSTERDAM -

Dat melden ingewijden aan De Telegraaf. ,,In Den Haag hebben ze de moed niet om dit verdrag te vetoën.

De economische belangen van onder meer vliegtuigbouwer Airbus wegen zwaarder", zegt een ingewijde.
Eind vorig jaar vond de Europese Transportraad zaak om het verdrag zo snel mogelijk te ratificeren, om de concurrentievoorwaarden te 'verwezenlijken'. Minister van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) moest op last van de kamer peilen of er belangstelling was voor uitstel. De lidstaten gaven juist aan dat ze zo snel mogelijk tot een gelijk speelveld willen komen.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 27 april 2021 @ 18:01:51 #127
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199181851
Wopke is er nu dus achter dat het een grote blunder was en komt er nu in alle stilte op terug :') uiteraard zonder verantwoording af te leggen hoe hij zulke domme dingen kon doen :r

Dus nu wegen de belangen van Airbus zwaarder :') en kan KLM in de stront zakken

Wopke je bent toch een enorm stuk stront wat ons miljarden kost en niets oplevert
Je hoort echt zo snel mogelijk in de gevangenis vanwege de kot en nog veel meer zaken die nog niet aan het licht zijn gekomen })
  dinsdag 27 april 2021 @ 18:19:54 #128
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199182086
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 april 2021 18:01 schreef ikweethetookniet het volgende:

en kan KLM in de stront zakken

Dat valt nog te bezien; KLM wil erg graag de herkapitalisatie uitvoeren en het moet raar lopen wil MinFin daar niet mee akkoord gaan.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 27 april 2021 @ 18:30:32 #129
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199182193
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 18:19 schreef Drekkoning het volgende:
Dat valt nog te bezien; KLM wil erg graag de herkapitalisatie uitvoeren en het moet raar lopen wil MinFin daar niet mee akkoord gaan.
Wopke is al goed begonnen om niet mee te doen met de aandelen emissie :')
Dat belooft nog wat, ook daar is dit sujet aan het sensibiliseren :r
pi_199182208
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 18:19 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat valt nog te bezien; KLM wil erg graag de herkapitalisatie uitvoeren en het moet raar lopen wil MinFin daar niet mee akkoord gaan.
Dat staat toch los van het QA-verhaal? De centen die MinFin in KLM heeft gestopt worden uiteindelijk wel geconverteerd ja, dat kon je vooraf ook wel uittekenen. ;)
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  dinsdag 27 april 2021 @ 18:34:48 #131
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199182236
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 18:31 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat staat toch los van het QA-verhaal? De centen die MinFin in KLM heeft gestopt worden uiteindelijk wel geconverteerd ja, dat kon je vooraf ook wel uittekenen. ;)
Tuurlijk, maar gaat er meer om de Wopke of het ministerie niet KLM laten vallen nu.

En die conversie was waarschijnlijk al beklonken voordat het steunpakket uitgegeven was ja ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Eindredactie Games dinsdag 27 april 2021 @ 18:35:28 #132
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_199182246
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 07:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

eeen busmaatschappij is ook geen statussymbool een trein ook niet

omdat ze blauw zijn , nou ja, de trein is geel
Ik ga liever met China air
Ik vlieg nooit meer met China Air Southern. Als ik Chinees volk kan mijden, dan betaal ik daar met liefde twee keer meer voor.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  dinsdag 27 april 2021 @ 18:35:41 #133
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199182248
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 april 2021 18:30 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Wopke is al goed begonnen om niet mee te doen met de aandelen emissie :')
Dat belooft nog wat, ook daar is dit sujet aan het sensibiliseren :r
Op zich niet zo gek, AF-KLM wordt toch wel gered door de Fransen. Dat beetje inspraak... tja.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 27 april 2021 @ 18:36:30 #134
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199182254
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 18:31 schreef nostra het volgende:
Dat staat toch los van het QA-verhaal? De centen die MinFin in KLM heeft gestopt worden uiteindelijk wel geconverteerd ja, dat kon je vooraf ook wel uittekenen. ;)
En als we Wopke vragen hoeveel geld dat ons nou heeft gekost dan heeft hij er geen actieve herinnering aan :r
Zijn we door dit sujet toch weer belazerd :(
pi_199182283
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 april 2021 18:36 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

En als we Wopke vragen hoeveel geld dat ons nou heeft gekost dan heeft hij er geen actieve herinnering aan :r
Zijn we door dit sujet toch weer belazerd :(
Ik vind die aankoop destijds nog steeds erg wonderlijk, maar dat pissen we tegenwoordig per dag weg aan allerhande steun voor door onszelf gecreëerde problemen, dus om je daar nou zo druk om te maken is ook weer zo wat.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  dinsdag 27 april 2021 @ 18:43:57 #136
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199182321
quote:
12s.gif Op dinsdag 27 april 2021 18:38 schreef nostra het volgende:
Ik vind die aankoop destijds nog steeds erg wonderlijk, maar dat pissen we tegenwoordig per dag weg aan allerhande steun voor door onszelf gecreëerde problemen, dus om je daar nou zo druk om te maken is ook weer zo wat.
De volgende geniale zet was een subsidie voor fieldlabtesten van 925 miljoen :|W
Wopke blijft idiote dingen doen van onze centen en verantwoording afleggen ho maar
Wie stopt dit sujet nou eens })
pi_199187847
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 april 2021 18:43 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

De volgende geniale zet was een subsidie voor fieldlabtesten van 925 miljoen
Hard nodig om te kijekn of Nederlanders nog wel kunnen feesten. Je weet het niet he?

En ook leuk dat er straks weer een paar handige Hollandse managers in een lamborghini rondrijden
  woensdag 28 april 2021 @ 10:09:47 #138
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199189792
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 01:45 schreef riazop het volgende:
Hard nodig om te kijekn of Nederlanders nog wel kunnen feesten. Je weet het niet he?
En ook leuk dat er straks weer een paar handige Hollandse managers in een lamborghini rondrijden
Idd dankzij de marktwerking is het een stuk goedkoper :|W
Net zo als de zorg, ook veel goedkoper en efficiënter geworden :')
Wopke je bent een hele grote lul
pi_199196479
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 17:48 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)r-voor-qatar-airways

Goede zaak
we hebben al een nieuwe airline die heen en weer wil vliegen, misschien willen zelfs wel een paar vliegtuigen blauw schilderen of oranje of oranje blauw en een paar van die serveer meiden die een blauw rokje aan willen doen met blauwe pet

Ik vind het Prima
[..]

Deze vliegtuigmaatschappij is volgepompt met oliedollars om de rest (lees KLM c.s.) weg te concurreren met ongelijk speelveld..
  woensdag 28 april 2021 @ 20:21:37 #140
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199197258
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 19:43 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Deze vliegtuigmaatschappij is volgepompt met oliedollars om de rest (lees KLM c.s.) weg te concurreren met ongelijk speelveld..
prima toch
als het maar vliegt

Of ze nu blauw of groen zijn, maakt het uit?
Sinds ze Fokker en DAF verkocht hebben ben ik niet meer zo op hoogovens en KPN of KLM

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 28-04-2021 20:31:41 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 3 mei 2021 @ 21:11:54 #141
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199266992
Donderdag maakt Air France-KLM de cijfers over het eerste kwartaal bekend.

De omzet zal volgens analisten terugvallen van ¤5 mrd in het eerste kwartaal van 2020 naar iets meer dan ¤2 mrd in het eerste kwartaal van dit jaar. Het nettoverlies komt volgens hen uit op ¤1,16 mrd. De noodlijdende luchtvaartmaatschappij stelde zelf vorige maand te rekenen op een operationeel verlies van ¤1,3 mrd in de eerste drie maanden.

https://fd.nl/ondernemen/(...)n-zomer-vce1caL90hX2

En Wopke, heb je nog wat steungeld paraat :? :')
  maandag 3 mei 2021 @ 22:25:11 #142
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199268265
quote:
6s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
Donderdag maakt Air France-KLM de cijfers over het eerste kwartaal bekend.

De omzet zal volgens analisten terugvallen van ¤5 mrd in het eerste kwartaal van 2020 naar iets meer dan ¤2 mrd in het eerste kwartaal van dit jaar. Het nettoverlies komt volgens hen uit op ¤1,16 mrd. De noodlijdende luchtvaartmaatschappij stelde zelf vorige maand te rekenen op een operationeel verlies van ¤1,3 mrd in de eerste drie maanden.

https://fd.nl/ondernemen/(...)n-zomer-vce1caL90hX2

En Wopke, heb je nog wat steungeld paraat :? :')
Wopke heeft geen steungeld aan AFKLM gegeven en dat gaat ook niet gebeuren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 3 mei 2021 @ 23:42:56 #143
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199268984
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 22:25 schreef Drekkoning het volgende:
Wopke heeft geen steungeld aan AFKLM gegeven en dat gaat ook niet gebeuren.
:?
Veelgestelde vragen over financiële steun aan KLM

Het kabinet steunt KLM met 3,4 miljard euro omdat KLM belangrijk is voor de Nederlandse economie. Dit steunpakket bestaat uit leningen: 1 miljard komt direct van de overheid en 2,4 miljard van banken. De Rijksoverheid staat voor 90 procent garant voor de lening van banken. KLM moet de leningen binnen 5,5 jaar aflossen.

https://www.rijksoverheid(...)nciele-steun-aan-klm

Wie heeft er gelijk :{
  maandag 3 mei 2021 @ 23:46:16 #144
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199268991
quote:
6s.gif Op maandag 3 mei 2021 23:42 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:?
Veelgestelde vragen over financiële steun aan KLM

Het kabinet steunt KLM met 3,4 miljard euro omdat KLM belangrijk is voor de Nederlandse economie. Dit steunpakket bestaat uit leningen: 1 miljard komt direct van de overheid en 2,4 miljard van banken. De Rijksoverheid staat voor 90 procent garant voor de lening van banken. KLM moet de leningen binnen 5,5 jaar aflossen.

https://www.rijksoverheid(...)nciele-steun-aan-klm

Wie heeft er gelijk :{
dan zijn alleen de kosten di e750 miljoen aan waardeloze aandelen

lekker laten gaan die KLM
en dan maar zonder blauwe vliegtuigen , ik vlieg net zo makkelijk met groene vliegtuigen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_199269011
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  dinsdag 4 mei 2021 @ 07:55:12 #146
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199270007
quote:
6s.gif Op maandag 3 mei 2021 23:42 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:?
Veelgestelde vragen over financiële steun aan KLM

Het kabinet steunt KLM met 3,4 miljard euro omdat KLM belangrijk is voor de Nederlandse economie. Dit steunpakket bestaat uit leningen: 1 miljard komt direct van de overheid en 2,4 miljard van banken. De Rijksoverheid staat voor 90 procent garant voor de lening van banken. KLM moet de leningen binnen 5,5 jaar aflossen.

https://www.rijksoverheid(...)nciele-steun-aan-klm

Wie heeft er gelijk :{
Dat is KLM, niet AFKLM waar je artikel over gaat.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199270486
quote:
6s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
Donderdag maakt Air France-KLM de cijfers over het eerste kwartaal bekend.

De omzet zal volgens analisten terugvallen van ¤5 mrd in het eerste kwartaal van 2020 naar iets meer dan ¤2 mrd in het eerste kwartaal van dit jaar. Het nettoverlies komt volgens hen uit op ¤1,16 mrd. De noodlijdende luchtvaartmaatschappij stelde zelf vorige maand te rekenen op een operationeel verlies van ¤1,3 mrd in de eerste drie maanden.

https://fd.nl/ondernemen/(...)n-zomer-vce1caL90hX2

En Wopke, heb je nog wat steungeld paraat :? :')
KLM heeft nog steeds niet de garantstelling van Hoekstra aan hoeven spreken. Alleen de lening van 1 miljard is gedeeltelijk gebruikt. Op dit moment is er nog helemaal geen extra steun nodig, ook al zijn de cijfers donderdag verre van goed.

Maar wat verwacht je, geen enkele airline maakt nu winst en met de onnodig strenge eisen die onze overheid, als enige in de hele wereld, zal dat ook nog wel even duren voor KLM.
Maar nogmaals, ondanks het feit dat klm als enige airline in de wereld moet voldoen aan deze extra eisen, is de huidige steun nog steeds meer dan voldoende.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 4 mei 2021 @ 09:21:58 #148
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199270698
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:54 schreef The_stranger het volgende:

[..]

KLM heeft nog steeds niet de garantstelling van Hoekstra aan hoeven spreken. Alleen de lening van 1 miljard is gedeeltelijk gebruikt. Op dit moment is er nog helemaal geen extra steun nodig, ook al zijn de cijfers donderdag verre van goed.

Maar wat verwacht je, geen enkele airline maakt nu winst en met de onnodig strenge eisen die onze overheid, als enige in de hele wereld, zal dat ook nog wel even duren voor KLM.
Maar nogmaals, ondanks het feit dat klm als enige airline in de wereld moet voldoen aan deze extra eisen, is de huidige steun nog steeds meer dan voldoende.
Cash genoeg de komende twee jaar inderdaad, zeker bij herstel.

Het probleem nu is het negatief eigen vermogen en dat zal ergens dit jaar worden opgelost door de lening om te zetten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 6 mei 2021 @ 09:36:02 #149
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199298659
Weer miljardenverlies Air France-KLM, omzet meer dan gehalveerd :')

Air France KLM is opnieuw diep in de rode cijfers gedoken. In het eerste kwartaal leed de vliegmaatschappij een verlies van 1,5 miljard euro. Het aantal passagiers nam in de maanden januari, februari en maart vergeleken met een jaar eerder met driekwart af tot 4,8 miljoen. De omzet is meer dan gehalveerd.

De zware verliezen komen niet als een verrassing. In het eerste kwartaal van dit jaar werd veel minder gevlogen dan normaal. Door de crisis bleven reizigers weg. Ook reisrestricties en lockdownmaatregelen doen Air France KLM geen goed.

Begin april kreeg Air France al 4 miljard euro nieuwe steun van de Franse overheid. Voor een kwart gaat dat om een uitgifte van nieuwe aandelen die Frankrijk in handen krijgt. Nederland besloot niet aan die uitgifte mee te doen. De situatie bij KLM is minder acuut, werd destijds gezegd.

Grootste ontvanger

Ook speelt mee dat de prijs voor nieuwe staatssteun hoog is. Zo eist de Europese Commissie dat KLM bij staatssteun start- en landingsrechten op Schiphol inlevert. Air France heeft dat ook moeten doen in Parijs.

Gekeken wordt wat "de impact is van de mogelijke maatregelen vanuit de Europese Commissie op de bedrijfsvoering en financiële positie van KLM" en of "de steun noodzakelijk, passend en proportioneel is", aldus Hoekstra in een Kamerbrief vorige maand.

Vorig jaar stonden Nederland en Frankrijk al garant voor 10,4 miljard euro aan leningen en garanties. KLM is in Nederland ook de grootste ontvanger van loonsubsidie (NOW).

https://nos.nl/artikel/23(...)-meer-dan-gehalveerd

Wat vind Jort hier eigenlijk van :?
Als er een man met visie en kunde is ...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:18:49 #150
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199301216
AIR FRANCE-KLM BENOEMT NEDERLANDER STEVEN ZAAT ALS NIEUWE CFO

PARIJS - De Nederlander Steven Zaat is vanaf 1 juli de nieuwe Chief Financial Offier van Air France-KLM. Hij is de opvolger van Frederic Gagey, die met pensioen gaat, zo maakte de Frans-Nederlandse luchtvaartonderneming donderdagochtend bekend. Zaat vervulde al sinds 2019 de rol van CFO bij Air France.
De financieel specialist studeerde aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam en de Vrije Universiteit in Amsterdam. Na te hebben gewerkt bij AKZO Nobel ging Zaat in 2000 aan de slag bij KLM, waar hij diverse functies op financieel gebied bekleedde bij Engineering & Maintenance.

In de functie van VP Finance Alliances and Head of Audit werkte hij nauw samen met Gagey, die destijds CFO van KLM was. In 2014 maakte Zaat de overstap naar moederbedrijf Air France-KLM, waar hij enkele functies bekleedde, om vervolgens in 2019 benoemd te worden tot financieel topman van Air France.

CEO Ben Smith prijst Zaats brede ervaring en uitgebreide financiële kennis van de luchtvaartgroep. “Steven is perfect voorbereid en ik heb er alle vertrouwen in dat hij een uitstekende CFO zal zijn om ervoor te zorgen dat Air France-KLM deze crisis overwint, voorbereid is op het herstel en haar leiderschap in de branche herwint."

Gagey zal Zaat in de komende maanden bijstaan in de voorbereiding op zijn nieuwe functie.

https://www.luchtvaartnie(...)-zaat-als-nieuwe-cfo

Van airfrance naar airfrance-klm, een 100%garantie is dat we als klm nog meer leeggezogen en genaaid
worden

Wopke w/ :|W

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')