abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 april 2021 @ 15:43:47 #51
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198934067
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 15:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
Zo zie je maar weer dat de top zich niks aantrekt wat er bij de plebs speelt...
Klopt zowel bij het bedrijf als bij de politiek
Ze pissen allebei keihard over hun klanten en stemmers heen en willen alleen maar hun geld
En niemand die verantwoording af legt om te :r
pi_198934102
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 april 2021 15:43 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Klopt zowel bij het bedrijf als bij de politiek
Ze pissen allebei keihard over hun klanten en stemmers heen en willen alleen maar hun geld
En niemand die verantwoording af legt om te :r
Verantwoording wordt afgelegd door op te stappen naar een volgend miljoenenbaantje in het bedrijfsleven.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 9 april 2021 @ 15:51:00 #53
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198934140
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 15:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
Verantwoording wordt afgelegd door op te stappen naar een volgend miljoenenbaantje in het bedrijfsleven.
En wij blijven met de ellende en de rekening achter :(
Om te :r deze cirkel moet ook maar eens worden doorbroken
pi_198934164
En Elbers kreeg zeker weer een set steakmessen?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiėsto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  vrijdag 9 april 2021 @ 16:02:50 #55
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198934242
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 april 2021 15:53 schreef nostra het volgende:
En Elbers kreeg zeker weer een set steakmessen?
In beeld voor functie elders :+ _O- :')
pi_198934306
van mij mag de klm de maan op.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  vrijdag 9 april 2021 @ 16:23:57 #57
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198934441
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:10 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
van mij mag de klm de maan op.
Vliegtuigen kunnen niet naar de maan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 9 april 2021 @ 16:24:27 #58
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198934443
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:02 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

In beeld voor functie elders :+ _O- :')
: Minister maken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_198934459
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Vliegtuigen kunnen niet naar de maan
dan mag de NS de maan op van mij
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_198934484
Weet je wat? We trekken dan wel de NoordZuidlijn door tot Schiphol, en misschien wel tot Hoofddorp.
Dan zijn de reizigers vanuit Amsterdam 4 minuten eerder op Schiphol. Kost een hoop maar dan heb je ook helemaal niets extra.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_198934512
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
Weet je wat? We trekken dan wel de NoordZuidlijn door tot Schiphol, en misschien wel tot Hoofddorp.
Dan zijn de reizigers vanuit Amsterdam 4 minuten eerder op Schiphol. Kost een hoop maar dan heb je ook helemaal niets extra.
Nee, joh, dat is om de aankomende toeristen makkelijk Amsterdam in te krijgen. Want daar staan ze om te springen in die stad...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_198934728
het kost maar 3 miljard. althans, dat is wat men nu aangeeft.
de NoordZuidlijn stond in de plannen van 1996 op 1,5 miljard gulden en dat werd 3,1 miljard euro.
dat is een factor 4,55 keer duurder. volgens dit principe zou het doortrekken naar Schiphol 13,65 miljard euro kosten.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 9 april 2021 @ 16:55:43 #63
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198934758
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
het kost maar 3 miljard. althans, dat is wat men nu aangeeft.
de NoordZuidlijn stond in de plannen van 1996 op 1,5 miljard gulden en dat werd 3,1 miljard euro.
dat is een factor 4,55 keer duurder. volgens dit principe zou het doortrekken naar Schiphol 13,65 miljard euro kosten.
Ach we printen tegenwoordig geld , het hoeft niet meer verdiend te worden

we moesten de belastingdienst ook maar afschaffen vind ik, dan kan ook gelijk de toeslag afdeling weg
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 9 april 2021 @ 17:34:34 #64
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198935097
KLM technisch failliet na dramatisch jaar: meer schuld dan bezittingen

KLM heeft financieel flink water gemaakt door de coronacrisis. Van de ruim 1,5 miljard euro aan eigen vermogen die de luchtvaartmaatschappij eind 2019 had, is helemaal niks meer over. KLM sloot 2020 af met een negatief eigen vermogen van 115 miljoen euro.

Dat betekent dat KLM nu meer schulden heeft dan bezittingen en dus technisch failliet is. Dat klinkt trouwens erger dan het is. Zolang de rekeningen betaald kunnen worden, bijvoorbeeld met de miljarden aan overheidssteun die het bedrijf vorig jaar ontving, blijft KLM in de lucht.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)alaris-pieter-elbers

Gelukkig hebben we 14% en Jort Kelder als dat geen winnende combinatie is |:) _O-
  vrijdag 9 april 2021 @ 17:48:45 #65
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198935246
Binnenhof woedend over bonus Air France KLM-topman Ben Smith :D

De goudgerande bonus voor topman Ben Smith van Air France KLM zorgt voor een golf van verontwaardiging in politiek Den Haag. Niemand kan begrip opbrengen voor het belonen van het ’binnenhalen’ van staatssteun in een rampjaar.

„Wij zijn tegen die bonus”, reageert demissionair minister Wopke Hoekstra (Financiėn). „Bonussen en uitkeren van dividend vinden wij niet verenigbaar met steun.” :') :|W

Nederland is aandeelhouder van Air France KLM, maar een eerdere poging om het uitdelen van royale beloningen aan de top in Parijs te voorkomen is gestrand. In eigen land heeft Hoekstra wel een harde afspraak met KLM: geen bonussen, geen dividend. De actie van het moederconcern heeft volgens de CDA-bewindsman geen gevolgen voor eventuele toekomstige hulp aan KLM.

De Tweede Kamer eist opheldering. VVD-Kamerlid Eelco Heinen vraagt zich af of het niet indruist tegen Europese steunregels. De liberaal heeft er geen goed woord voor over: „Mayday mayday roepen en bonus toepen, dat is totaal ongepast in deze moeilijke economische tijd voor het bedrijf en personeel.”

De SP wil de blauwe zwaan het liefst afscheiden van de Fransen en KLM nationaliseren. SP-leider Lilian Marijnissen is woest: „Duizenden ontslagen, onzekerheid op de werkvloer, maar de bonussen aan de top gaan natuurlijk gewoon door.”

’Hoekstra aandeelhouder?’
De PvdA vraagt zich af wat de invloed van Hoekstra is als aandeelhouder . „Er is niks van te merken”, zegt Kamerlid Henk Nijboer. „Bonussen uitdelen aan de top terwijl medewerkers worden ontslagen is amoreel en onverdedigbaar.”

https://www.telegraaf.nl/(...)klm-topman-ben-smith

Nou Wopke weer lekker bezig geweest weer een succes geboekt in Den Haag :')
Begin maar weer met onzin uitkramen :r
  maandag 12 april 2021 @ 20:11:27 #66
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198977716
Frankrijk verbiedt korte vluchten, waarom doen wij dat niet?
'Mag niet zomaar' :')

Sinds 2018 is naast Brussel en Parijs ook Londen via een directe trein te bereiken. Beeld © ANP
De trein of het vliegtuig? In Frankrijk word je voortaan gedwongen om op korte afstanden de trein te nemen. Als je dezelfde plaats in 2 uur en 30 minuten kunt bereiken met de trein, dan mag je niet meer in het vliegtuig stappen. Zou zo'n maatregel ook in Nederland genomen kunnen worden?

De Franse steden Parijs en Lyon liggen zo'n 400 kilometer uit elkaar. Met het vliegtuig doe je er 1 uur en 10 minuten over. Met de trein kan het in 1 uur en 57 minuten, als je de Train ą Grande Vitesse (TGV) pakt tenminste.

Het is zomaar een verbinding tussen twee steden in Frankrijk waarvoor je geen vliegticket meer mag boeken - mocht je dat al van plan zijn. Ook tussen Parijs en Nantes en Parijs en Bordeaux zijn dit soort vluchten niet meer mogelijk.

'Levendig debat'

Er ging volgens Le Monde een 'levendig debat' aan vooraf, maar uiteindelijk stemde een meerderheid van het parlement zaterdagavond in met deze 'symbolische klimaatmaatregel' die overigens alleen in Frankrijk zelf geldt.

Het vliegen over korte afstanden wordt niet helemaal aan banden gelegd, waarschijnlijk kunnen overstappende luchtreizigers wel het eerste of laatste onderdeel van hun reis blijven maken.

"Wow", reageerde Suzanne Kröger op Twitter. Als Kamerlid voor GroenLinks maakte zij zich hard om ook in Nederland zoiets voor elkaar te krijgen. De maatregel in Frankrijk komt voort uit een initiatiefwet, die geļnspireerd is op haar motie in Nederland om te stoppen met vluchten van Schiphol naar Brussel.

Het schrappen van vluchten van Schiphol naar Brussel; Kröger kreeg er zelfs een Kamermeerderheid voor. Verantwoordelijk minister Cora van Nieuwenhuizen (VVD) voerde de motie niet uit. Afschaffing van commerciėle vluchten tussen Schiphol en Brussel was volgens haar niet mogelijk, omdat dat in strijd zou zijn met de vrijemarktregels van de Europese Commissie.

Vrijemarkteconomie

Luchtvaartdeskundige Hans Heerkens bevestigt dat het onmogelijk is om internationale vluchten te verbieden. "In onze vrijemarkteconomie mag dat niet zomaar." Wat de overheid wel zou kunnen doen, zegt hij, is andere maatregelen treffen.

Zoals de buffercapaciteit van een luchthaven tegenhouden, zodat er minder plek is voor vliegtuigen. Nederland zou ook btw op vliegtickets kunnen heffen, net als op treintickets. Ook al doen andere landen dat niet. "Je zou kunnen zeggen: hoor eens even, als we wachten op wat andere landen doen, dan gebeurt er nooit wat", zegt Heerkens.
Want er lijkt weinig schot in de zaak. Dagelijkse gaan er vanuit Amsterdam vluchten naar Brussel, Londen en Düsseldorf.

Toch gebeurt er wel iets: inmiddels heeft KLM één van de vijf dagelijkse vluchten naar Brussel geschrapt. Reizigers kunnen tegenwoordig een Air&Rail-ticket kopen. Een reiziger uit Brussel kan dus nu met één ticket de trein nemen en daarna op Schiphol het vliegtuig pakken naar Hongkong. Daardoor kan CO2-uitstoot van het vliegtuig worden bespaard.

Düsseldorf, Parijs, Londen, Frankfurt en Berlijn

Eind vorig jaar stelde KLM en onder andere de NS een actieagenda op om meer mensen met de internationale trein te laten reizen. Naast Brussel worden nog meer plaatsen genoemd die eventueel met de trein gedaan zouden kunnen worden.

Het gaat om plaatsen die op minder dan 700 kilometer van Schiphol liggen: Düsseldorf, Parijs, Londen, Frankfurt en Berlijn. "Deze zes bestemmingen zijn nu ook al goed bereikbaar via het spoor."

Qua reistijd concurrerend

Qua reistijd is de internationale trein op deze bestemmingen, met uitzondering van Berlijn, een 'concurrerend alternatief'. Maar er zijn nog wat knelpunten.

Treinen zouden een extra stop moeten maken op Schiphol. Ook zouden er méér treinen moeten gaan rijden en zou onderzocht moeten worden of het mogelijk is om bagage direct vanuit het vliegveld op de trein te zetten.

En last but not least: de prijs. Die komt tot stand in een 'internationale en geliberaliseerde markt'. Wat dat betekent staat er niet, maar de reiziger weet: een treinkaartje is (meestal) duurder.

KLM noemt het een succes. 25 procent van de klanten uit Belgiė kiest voor zo'n combinatieticket.

"Ik vind het een goed idee", zegt Heerkens over die combinatietickets. "Zeker bij Schiphol kan dit goed. Op sommige luchthavens moet je eerst de tram of de metro pakken en dan ben je pas bij de trein. Voor mensen die de weg kennen is dat geen probleem, maar zakenreizigers willen die rompslomp niet." Op Schiphol is dat een ander verhaal: je hoeft alleen de roltrap naar beneden te nemen.

'We zijn er nog lang niet'
Brussel-Schiphol is volgens GroenLinks de eerste vlucht die internationaal deels wordt opgeschort vanwege klimaatdoelstellingen. "We zijn er nog lang niet, dit is nog niet de volledige motie, maar het is een begin", zegt een woordvoerder. De maatregelen die Fransen nemen, noemt ze 'heel bemoedigend'.

De partij hoopt dat het onderwerp op Europees niveau op de agenda komt. Daarvoor moet het internationale netwerk van treinen wel worden verbeterd. "Want als je het ene weghaalt, moet je zorgen dat er iets anders voor in de plaats komt."

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-waarom-doen-wij-dat

Nou Wopke :') weer een argument om klm te blijven steunen :|W
Heb je nou nog niet door dat je een grote idioot bent :?
pi_198981869
quote:
6s.gif Op maandag 12 april 2021 20:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nou Wopke :') weer een argument om klm te blijven steunen :|W
Heb je nou nog niet door dat je een grote idioot bent :?
Wat jij niet inziet is dat deze regel Air France juist helpt. Of op z'n minst niet echt tegenzit.

Vluchten op deze afstand zijn verboden, tenzij het gaat om passagiers met een doorverbinding.

AF vervoerde op deze vluchten bijna alleen maar dit soort passagiers, die van bijv Lyon naar New York vlogen, via Parijs.
Voor deze passagiers verandert er, in principe niets. Als AF er brood in ziet, mogen deze vluchten gewoon op oude voet doorgaan.

Wie er wel last van heeft zijn concurrerende, wat kleinere maatschappijen die vaker vluchten aanbieden zonder overstappende passagiers. Die zien ineens een aantal vluchten verboden worden, die hebben er wel last van.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 13 april 2021 @ 07:39:33 #68
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198981946
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 07:19 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Wat jij niet inziet is dat deze regel Air France juist helpt. Of op z'n minst niet echt tegenzit.

Vluchten op deze afstand zijn verboden, tenzij het gaat om passagiers met een doorverbinding.

AF vervoerde op deze vluchten bijna alleen maar dit soort passagiers, die van bijv Lyon naar New York vlogen, via Parijs.
Voor deze passagiers verandert er, in principe niets. Als AF er brood in ziet, mogen deze vluchten gewoon op oude voet doorgaan.

Wie er wel last van heeft zijn concurrerende, wat kleinere maatschappijen die vaker vluchten aanbieden zonder overstappende passagiers. Die zien ineens een aantal vluchten verboden worden, die hebben er wel last van.
Ik zag GL en vele anderen dit al tweeten inderdaad, met de vraag waarom KLM dan nog steeds op Brussel vliegt.

Joh prima, schrapt KLM ook AMS-BRU en vv voor niet-transit. Liggen ze geen dag van wakker vermoed ik.

Wat dat betreft gewoon een slimme move van AF en de Franse staat, het klinkt weer even goed richting de milieukliek, maar levert feitelijk bijna niks op.

Als je shit wil veranderen, beloon dan airlines voor het verduurzamen van de operatie zelf.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 13 april 2021 @ 09:04:21 #69
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198982423
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 07:39 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Joh prima, schrapt KLM ook AMS-BRU en vv voor niet-transit. Liggen ze geen dag van wakker vermoed ik.
6 x per dag KLM BRU is een zeer goed rendabele lijn met al de Europarlementariėrs en navenant gepeupel die niet op een paar euro kijken
Deze mensen declareren de ticket en betalen de hoofdprijs
Beter dan KLM - LON of KLM Char d G
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 13 april 2021 @ 09:17:57 #70
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198982531
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 07:19 schreef The_stranger het volgende:
Wat jij niet inziet is dat deze regel Air France juist helpt. Of op z'n minst niet echt tegenzit.

Wie er wel last van heeft zijn concurrerende, wat kleinere maatschappijen die vaker vluchten aanbieden zonder overstappende passagiers. Die zien ineens een aantal vluchten verboden worden, die hebben er wel last van.
KLM wordt dus benadeeld en Schiphol dus ook ;)
  dinsdag 13 april 2021 @ 09:22:04 #71
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198982565
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

6 x per dag KLM BRU is een zeer goed rendabele lijn met al de Europarlementariėrs en navenant gepeupel die niet op een paar euro kijken
Deze mensen declareren de ticket en betalen de hoofdprijs
Beter dan KLM - LON of KLM Char d G
Als die er al zijn dan is het echt een hele kleine groep. 99% is transit op die lijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 13 april 2021 @ 17:39:18 #72
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198989384
https://www.telegraaf.nl/(...)innen-air-france-klm

Partner China Eastern neemt wel een fors belang in KLM
Nu gaat Nederland helemaal van KLM af
tijd om een NLM op te starten
( Maar China is niet zo soft met die hele dure Franse piloten , ha ha ha)
Chinese piloten kosten 25% van wat de Fransen kosten

Het is over en uit met KLM, laat de vliegtuigen dan ook maar overspuiten met Air France kleuren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 13 april 2021 @ 17:50:26 #73
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198989489
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 17:39 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)innen-air-france-klm
Het is over en uit met KLM, laat de vliegtuigen dan ook maar overspuiten met Air France kleuren
Wopke ziet dat anders :')
En zit met smart te wachten totdat zijn opvolger zijn functie overneemt en gaat dan veilig van de oppositie kritische vragen stellen :') :r
Het is me toch een incompetent stuk stront die Wopke })
  dinsdag 13 april 2021 @ 17:56:51 #74
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198989547
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 april 2021 17:50 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Wopke ziet dat anders :')
En zit met smart te wachten totdat zijn opvolger zijn functie overneemt en gaat dan veilig van de oppositie kritische vragen stellen :') :r
Het is me toch een incompetent stuk stront die Wopke })
Nee KLM ;laten ze vanaf nu wat het is en vergeten het minderheidsbelangetje
Daar hoor je niets meer over

Nederland heeft totaal geen zeggenschap meer over KLM en das maar goed ook ,
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 13 april 2021 @ 18:05:32 #75
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198989634
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 17:56 schreef michaelmoore het volgende:
Nee KLM ;laten ze vanaf nu wat het is en vergeten het minderheidsbelangetje
Daar hoor je niets meer over
:{w Vergeet Jort niet :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')