abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199090470
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 20:33 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Werkelijk niets klopt van deze reactie..

Corona niet meegerekend, was KLM een van de airlines met de hoogste bezettingsgraad als je keek naar het aantal passagiers. Dus geen halfvolle vliegtuigen.
Ook zag je de laatste 3, 4 jaar dat nieuwe routes juist extreem succesvol werden, getuige het aantal routes dat de partners daarna erop lieten aansluiten om te profiteren van deze extra hoeveelheden passagiers.

Schiphol is (was voor corona) een van de grootste hubs in Europa, zo niet de grootste als het kijkt naar transferpassagiers. Een hub die vele internationale bedrijven naar ons land heeft doen komen.

De 747's waren op zich niet zo duur. Ja, ze verbruikten relatief veel, maar in tegenstelling tot veel andere maatschappijen waren deze geheel eigendom van KLM, in plaats van lease.
Brandstofkosten waren de enige significante kosten, daar waar anderen daarbovenop nog de lease kosten hadden.
Een 747 kan nu eenmaal bepaalde grote vrachtstukken vervoeren door niet in een ander type passen. Daarom vlogen er ook bijna alleen nog maar combi's, waarbij je daarvan kunt profiteren.

Toen corona aantrad was het einde van de 747 nabij, echter bleek dat deze nog rendabel ingezet kon worden op China routes in medische apparatuur op te halen (in samenwerking met Philips).
Uiteindelijk heeft de 747 de laatste paar jaar nog steeds flink wat geld opgebracht, ondanks het verbruik en de ouderdom.

Je mag best je afgunst en je onderbuik laten spreken, al is het zo lelijk. Maar kom dan met opvattingen die tenminste in de buurt komen van de werkelijkheid.
Dan komt Euroshopper met vleugeltjes er wel weer bovenop dus. :')
  dinsdag 20 april 2021 @ 21:26:01 #102
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199090548
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 21:22 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Dan komt Euroshopper met vleugeltjes er wel weer bovenop dus. :')
Jahoor :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199090754
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 21:22 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Dan komt Euroshopper met vleugeltjes er wel weer bovenop dus. :')
Als de politiek niet constant, en vaak als enige land in de wereld, met absurde eisen KLM tegen blijft werken.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 21 april 2021 @ 07:36:54 #104
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199094131
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 18:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nou week niet, het is ten eerste normaliter rendabel te krijgen en zo’n statussymbool doe je toch niet bij de vuilnis.
Wat je wel krijgt zijn allemaal Chinese maatschappijen.
eeen busmaatschappij is ook geen statussymbool een trein ook niet

omdat ze blauw zijn , nou ja, de trein is geel
Ik ga liever met China air
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_199094155
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 20:33 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Werkelijk niets klopt van deze reactie..

Corona niet meegerekend, was KLM een van de airlines met de hoogste bezettingsgraad als je keek naar het aantal passagiers. Dus geen halfvolle vliegtuigen.
Ook zag je de laatste 3, 4 jaar dat nieuwe routes juist extreem succesvol werden, getuige het aantal routes dat de partners daarna erop lieten aansluiten om te profiteren van deze extra hoeveelheden passagiers.

Schiphol is (was voor corona) een van de grootste hubs in Europa, zo niet de grootste als het kijkt naar transferpassagiers. Een hub die vele internationale bedrijven naar ons land heeft doen komen.

De 747's waren op zich niet zo duur. Ja, ze verbruikten relatief veel, maar in tegenstelling tot veel andere maatschappijen waren deze geheel eigendom van KLM, in plaats van lease.
Brandstofkosten waren de enige significante kosten, daar waar anderen daarbovenop nog de lease kosten hadden.
Een 747 kan nu eenmaal bepaalde grote vrachtstukken vervoeren door niet in een ander type passen. Daarom vlogen er ook bijna alleen nog maar combi's, waarbij je daarvan kunt profiteren.

Toen corona aantrad was het einde van de 747 nabij, echter bleek dat deze nog rendabel ingezet kon worden op China routes in medische apparatuur op te halen (in samenwerking met Philips).
Uiteindelijk heeft de 747 de laatste paar jaar nog steeds flink wat geld opgebracht, ondanks het verbruik en de ouderdom.

Je mag best je afgunst en je onderbuik laten spreken, al is het zo lelijk. Maar kom dan met opvattingen die tenminste in de buurt komen van de werkelijkheid.
Je werkt er?

Op een gegeven moment zou je graag willen een nationale vliegmaatschappij te hebben. Komt nog enorm van pas ooit. Dus aandelen terugkopen en de Chinezen buiten houden godverdomme.
Vakman pur sang
  woensdag 21 april 2021 @ 07:47:24 #106
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199094186
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 07:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Je werkt er?

Op een gegeven moment zou je graag willen een nationale vliegmaatschappij te hebben. Komt nog enorm van pas ooit. Dus aandelen terugkopen en de Chinezen buiten houden godverdomme.
Nou dan begint er toch iemand een nieuwe vliegmaatschappij met blauwe vliegtuigen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 21 april 2021 @ 08:13:53 #107
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_199094350
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 07:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nou dan begint er toch iemand een nieuwe vliegmaatschappij met blauwe vliegtuigen
ja, want dat doe je even in een weekendje...

Het is niet als een 1-mans taxibedrijfje die zomaar aan de slag kan, he. Hier komt heel wat meer bij kijken. Maar ik heb niet het idee dat jij überhaupt iets weet van buiten je zolderkamer.
  woensdag 21 april 2021 @ 08:22:04 #108
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199094401
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 08:13 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]

ja, want dat doe je even in een weekendje...

Het is niet als een 1-mans taxibedrijfje die zomaar aan de slag kan, he. Hier komt heel wat meer bij kijken. Maar ik heb niet het idee dat jij überhaupt iets weet van buiten je zolderkamer.
piloten in dienst nemen en van die serveer meiden en 5 vliegmachines kopen, tweedehands want die zijn erg goedkoop nu, van die MAX dingen

Anders moet je het Richard Brandzoon vragen die weet het wel

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 21-04-2021 08:42:56 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_199096004
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 07:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]


Op een gegeven moment zou je graag willen een nationale vliegmaatschappij te hebben. Komt nog enorm van pas ooit. Dus aandelen terugkopen en de Chinezen buiten houden godverdomme.
Er was weinig nationaals aan KLM

de vorstelijk betaalde piloten zitten in Portugal, Belgie en Ierland, de beslissingen worden in Parijs genomen, in de mediacatalogus zat niets Nederlands en je werd aan boord vnl in nederengels bediend....
pi_199096028
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 08:13 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]

ja, want dat doe je even in een weekendje...

...
waarom niet?

Norse Atlantic Airways is net begonnen bv

Ze betalen 40% minder voor wetlease vliegtuigen en tot 50% voor overige stafkosten
  woensdag 21 april 2021 @ 11:18:24 #111
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199096057
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 11:13 schreef riazop het volgende:

[..]

Er was weinig nationaals aan KLM

de vorstelijk betaalde piloten zitten in Portugal, Belgie en Ierland, de beslissingen worden in Parijs genomen, in de mediacatalogus zat niets Nederlands en je werd aan boord vnl in nederengels bediend....
De blauwe kleur van de mantelpakjes en de petten en dat ze Nederlands praten als je aan boord kwam uit Tenerife na 8 dagen


Dan zeg je toch, Heeee , Nederlands

Dat is echt KLM , dat is leuk
O nee we vlogen met Corendon
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 21 april 2021 @ 11:19:18 #112
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199096071
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 11:15 schreef riazop het volgende:

[..]

waarom niet?

Norse Atlantic Airways is net begonnen bv

Ze betalen 40% minder voor wetlease vliegtuigen en tot 50% voor overige stafkosten
Omdat er geen ruimte is op Schiphol
pi_199096072
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 11:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De blauwe kleur van de mantelpakjes en de petten
als het nu rood-wit-blauw was geweest.

Nu is het de kleur van de vvd, die neoliberale uitzuigers
pi_199096081
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 11:19 schreef Tarado het volgende:

[..]

Omdat er geen ruimte is op Schiphol
Alsof een peperdure maatschappij die slots kan houden
  woensdag 21 april 2021 @ 11:23:10 #115
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199096115
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 11:19 schreef riazop het volgende:

[..]

Alsof een peperdure maatschappij die slots kan houden
Maar Corendon is ook Nederlands , misschien moeten die de blauwe kleding aan gaan doen dan en de vliegtuigen blauw verven
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 21 april 2021 @ 11:28:16 #116
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199096187
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 11:19 schreef riazop het volgende:

[..]

Alsof een peperdure maatschappij die slots kan houden
voorlopig nog wel hè en KLM is niet zo peperduur, was natuurlijk al vrij lean voor corona, tenminste voor een maatschappij die wereldwijd vliegt, je kan dat niet vergelijken met de Ryanairs van deze wereld.
pi_199101547
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 11:13 schreef riazop het volgende:

[..]

Er was weinig nationaals aan KLM

de vorstelijk betaalde piloten zitten in Portugal, Belgie en Ierland, de beslissingen worden in Parijs genomen, in de mediacatalogus zat niets Nederlands en je werd aan boord vnl in nederengels bediend....
Ja voor de Franse fusie wel.
Vakman pur sang
pi_199102225
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 11:15 schreef riazop het volgende:

[..]

waarom niet?

Norse Atlantic Airways is net begonnen bv

Ze betalen 40% minder voor wetlease vliegtuigen en tot 50% voor overige stafkosten
NAA is een airline dat geleid wordt door dezelfde mensen die norwegian richting een faillissement geleid hebben, ondanks erg shady praktijken op het gebied van personeel en registratie van toestellen.

Beide (het personeel en de vliegtuigen) waren "op papier" in landen gevestigd waar de kosten zo laag mogelijk zijn zodat een Noorse maatschappij met semi zelfstandigen, gebaseerd in een ander land, vliegt met Ierse vliegtuigen.
Resultaat is alle inkomsten naar de eigenaren, maar Noorwegen geen voordelen (vrijwel geen belasting inkomsten, geen sociale premies, etc).
Deze opzet geldt ook voor NAA.

Ja, het scheelt in de kosten, maar ik weet niet of we in dit land deze praktijken willen aanmoedigen.

Daarnaast laat deze maatschappij ook prima zien dat landingsrechten bij een nieuw bedrijf geen gegeven iets is.
De VS, waar dit bedrijf graag op wil vliegen, is niet erg enthousiast en lijkt de rechten niet af te geven.
https://www.luchtvaartnie(...)srechten-te-weigeren

Al met al geen goed voorbeeld. De voorloper was al geen succes, de onderliggende manieren om geld te besparen zijn shady en veel landen staan niet te springen om landingsrechten uit te geven.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 22 april 2021 @ 13:51:39 #119
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199110161
Belang Frankrijk in Air France-KLM nu drie keer groter dan Nederland

Air France-KLM heeft de eerder aangekondigde uitgifte van nieuwe aandelen ter waarde van ruim 1 miljard euro afgerond.

In totaal zijn bijna 214 miljoen extra aandelen uitgegeven door het luchtvaartconcern. Dit gebeurde tegen een prijs van 4,84 euro per aandeel. Frankrijk kocht hierbij groots in. Voor de aandelenuitgifte had het land een belang van 14,3 procent, inmiddels is dat opgehoogd naar 28,6 procent. Ook China Eastern deed mee en verhoogde haar belang van 8,8 naar 9,6 procent.

Nederland hield zich ditmaal afzijdig, waardoor het Franse belang in het concern nu drie keer zo groot is als dat van Nederland. Voor de uitgifte was het Nederlandse belang nog gelijk aan dat van Frankrijk. Nederland ging van 14,3 naar 9,3 procent.



CEO Ben Smith: “Het succes van onze kapitaalvergroting en de hernieuwde steun van onze grootste aandeelhouders tonen het vertrouwen aan van investeerders in de toekomst van de Group.”

https://www.upinthesky.nl(...)roter-dan-nederland/

En Wopke nog even een trap na _O-
  vrijdag 23 april 2021 @ 15:53:23 #120
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199125449
Zou Wopke last hebben gehad van voortschrijdend inzicht :?

Staat stond klaar om Hema te redden, maar minister Hoekstra blokkeerde aandelenplan

De overheid heeft vorig jaar overwogen voor 50 miljoen euro medeaandeelhouder in Hema te worden om het noodlijdende warenhuis te redden. Hema zou daarmee deels een staatsbedrijf worden. Tot die stap zou alleen worden overgegaan als het bedrijf geen overeenstemming zou bereiken met schuldeisers en er geen andere mogelijkheid zou zijn om het warenhuis te redden. Dat blijkt uit documenten die NRC met een beroep op de Wet openbaarheid van bestuur (Wob) ontving.
quote:
Uiteindelijk blokkeerde minister Wopke Hoekstra (Financiën) het plan.
Het noodscenario kwam in beeld nadat de Europese Commissie een streep had gezet door de voorkeursoptie van de overheid. Aanvankelijk overwoog het ministerie van Economische Zaken om speciaal voor de winkelketen de limiet van een coronasteunmaatregel op te rekken. Hema zou dan honderden miljoenen met staatsgarantie kunnen lenen.

Vooral door hoge rentelasten dreigde de winkelketen vorig jaar omver te vallen. Op 15 juni 2020 moest Hema een lening van 50 miljoen euro aflossen. Hoewel Hema niet van vitaal belang voor de Nederlandse economie is en overheidsingrijpen daardoor lastig te verantwoorden is, vreesde het ministerie voor politieke en maatschappelijke gevolgen als het bedrijf niet gered kon worden. Ook was Economische Zaken bang voor ‘sociale onrust’ vanwege ‘het grote effect op werkgelegenheid’ en het ‘straatbeeld.’ Hema was destijds goed voor 15.000 banen in Nederland. Volgens het ministerie heeft de Hema voor veel Nederlanders historische en sentimentele waarde.

Het plan om medeaandeelhouder te worden, werd geblokkeerd door minister Wopke Hoekstra (Financiën). Volgens hem was het gunstiger als de oplossing vanuit de markt kwam.

https://www.ad.nl/economi(...)ndelenplan~afd7327d/

Argumenten zijn gelijk aan KLM maar nu blokkeert hij opeens :') _O-
Het is toch ook een incompetente prutser :r
pi_199126985
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 20:33 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Werkelijk niets klopt van deze reactie..

Corona niet meegerekend, was KLM een van de airlines met de hoogste bezettingsgraad als je keek naar het aantal passagiers. Dus geen halfvolle vliegtuigen.
Ook zag je de laatste 3, 4 jaar dat nieuwe routes juist extreem succesvol werden, getuige het aantal routes dat de partners daarna erop lieten aansluiten om te profiteren van deze extra hoeveelheden passagiers.

Schiphol is (was voor corona) een van de grootste hubs in Europa, zo niet de grootste als het kijkt naar transferpassagiers. Een hub die vele internationale bedrijven naar ons land heeft doen komen.

De 747's waren op zich niet zo duur. Ja, ze verbruikten relatief veel, maar in tegenstelling tot veel andere maatschappijen waren deze geheel eigendom van KLM, in plaats van lease.
Brandstofkosten waren de enige significante kosten, daar waar anderen daarbovenop nog de lease kosten hadden.
Een 747 kan nu eenmaal bepaalde grote vrachtstukken vervoeren door niet in een ander type passen. Daarom vlogen er ook bijna alleen nog maar combi's, waarbij je daarvan kunt profiteren.

Toen corona aantrad was het einde van de 747 nabij, echter bleek dat deze nog rendabel ingezet kon worden op China routes in medische apparatuur op te halen (in samenwerking met Philips).
Uiteindelijk heeft de 747 de laatste paar jaar nog steeds flink wat geld opgebracht, ondanks het verbruik en de ouderdom.

Je mag best je afgunst en je onderbuik laten spreken, al is het zo lelijk. Maar kom dan met opvattingen die tenminste in de buurt komen van de werkelijkheid.
Goede post! De laatste vluchten van die 747's waren waarschijnlijk ook de lucratiefste in hun hele levensduur :D
pi_199127526
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 april 2021 15:53 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zou Wopke last hebben gehad van voortschrijdend inzicht :?

....
Denk eerder dat de aanschaf van die goedkopere aandelen door NL door Macron wordt geblokkeerd.

er is Wopke duidelijk gemaakt "1 keer, maar nooit weer"
  vrijdag 23 april 2021 @ 19:49:52 #123
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199128274
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 18:58 schreef riazop het volgende:

[..]

Denk eerder dat de aanschaf van die goedkopere aandelen door NL door Macron wordt geblokkeerd.

er is Wopke duidelijk gemaakt "1 keer, maar nooit weer"
zijn gewoon op de beurs gekocht door een commisionair

dat kan ie nog wel 10 keer doen, maar het is zinloos , AF geeft gewoon nog 100% aandelen uit
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 23 april 2021 @ 20:02:27 #124
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199128534
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 18:58 schreef riazop het volgende:
er is Wopke duidelijk gemaakt "1 keer, maar nooit weer"
Goh ze zijn er dus achter dat het een onbetrouwbaar sujet is
De kiezers inmiddels ook peiling van 15 naar 12 zetels _O-
En een brief van de achterban dat hij verkeerd bezig is _O-
:R dus
pi_199128964
vergeleken met die 750 miljard Wopke-Euro-Bonds valt de schade bij KLM nog mee
  dinsdag 27 april 2021 @ 17:48:39 #126
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199181688
https://www.telegraaf.nl/(...)r-voor-qatar-airways

Goede zaak
we hebben al een nieuwe airline die heen en weer wil vliegen, misschien willen zelfs wel een paar vliegtuigen blauw schilderen of oranje of oranje blauw en een paar van die serveer meiden die een blauw rokje aan willen doen met blauwe pet

Ik vind het Prima


quote:
Minister wil Europees luchtvaartverdrag niet tegenhouden

'Nederland opent deur voor Qatar Airways'
Door YTEKE DE JONG
4 min geleden in FINANCIEEL
Air France-KLM4.707-0.34% AMSTERDAM -

Dat melden ingewijden aan De Telegraaf. ,,In Den Haag hebben ze de moed niet om dit verdrag te vetoën.

De economische belangen van onder meer vliegtuigbouwer Airbus wegen zwaarder", zegt een ingewijde.
Eind vorig jaar vond de Europese Transportraad zaak om het verdrag zo snel mogelijk te ratificeren, om de concurrentievoorwaarden te 'verwezenlijken'. Minister van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) moest op last van de kamer peilen of er belangstelling was voor uitstel. De lidstaten gaven juist aan dat ze zo snel mogelijk tot een gelijk speelveld willen komen.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 27 april 2021 @ 18:01:51 #127
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199181851
Wopke is er nu dus achter dat het een grote blunder was en komt er nu in alle stilte op terug :') uiteraard zonder verantwoording af te leggen hoe hij zulke domme dingen kon doen :r

Dus nu wegen de belangen van Airbus zwaarder :') en kan KLM in de stront zakken

Wopke je bent toch een enorm stuk stront wat ons miljarden kost en niets oplevert
Je hoort echt zo snel mogelijk in de gevangenis vanwege de kot en nog veel meer zaken die nog niet aan het licht zijn gekomen })
  dinsdag 27 april 2021 @ 18:19:54 #128
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199182086
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 april 2021 18:01 schreef ikweethetookniet het volgende:

en kan KLM in de stront zakken

Dat valt nog te bezien; KLM wil erg graag de herkapitalisatie uitvoeren en het moet raar lopen wil MinFin daar niet mee akkoord gaan.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 27 april 2021 @ 18:30:32 #129
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199182193
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 18:19 schreef Drekkoning het volgende:
Dat valt nog te bezien; KLM wil erg graag de herkapitalisatie uitvoeren en het moet raar lopen wil MinFin daar niet mee akkoord gaan.
Wopke is al goed begonnen om niet mee te doen met de aandelen emissie :')
Dat belooft nog wat, ook daar is dit sujet aan het sensibiliseren :r
pi_199182208
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 18:19 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat valt nog te bezien; KLM wil erg graag de herkapitalisatie uitvoeren en het moet raar lopen wil MinFin daar niet mee akkoord gaan.
Dat staat toch los van het QA-verhaal? De centen die MinFin in KLM heeft gestopt worden uiteindelijk wel geconverteerd ja, dat kon je vooraf ook wel uittekenen. ;)
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  dinsdag 27 april 2021 @ 18:34:48 #131
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199182236
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 18:31 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat staat toch los van het QA-verhaal? De centen die MinFin in KLM heeft gestopt worden uiteindelijk wel geconverteerd ja, dat kon je vooraf ook wel uittekenen. ;)
Tuurlijk, maar gaat er meer om de Wopke of het ministerie niet KLM laten vallen nu.

En die conversie was waarschijnlijk al beklonken voordat het steunpakket uitgegeven was ja ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Eindredactie Games dinsdag 27 april 2021 @ 18:35:28 #132
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_199182246
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 07:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

eeen busmaatschappij is ook geen statussymbool een trein ook niet

omdat ze blauw zijn , nou ja, de trein is geel
Ik ga liever met China air
Ik vlieg nooit meer met China Air Southern. Als ik Chinees volk kan mijden, dan betaal ik daar met liefde twee keer meer voor.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  dinsdag 27 april 2021 @ 18:35:41 #133
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199182248
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 april 2021 18:30 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Wopke is al goed begonnen om niet mee te doen met de aandelen emissie :')
Dat belooft nog wat, ook daar is dit sujet aan het sensibiliseren :r
Op zich niet zo gek, AF-KLM wordt toch wel gered door de Fransen. Dat beetje inspraak... tja.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 27 april 2021 @ 18:36:30 #134
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199182254
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 18:31 schreef nostra het volgende:
Dat staat toch los van het QA-verhaal? De centen die MinFin in KLM heeft gestopt worden uiteindelijk wel geconverteerd ja, dat kon je vooraf ook wel uittekenen. ;)
En als we Wopke vragen hoeveel geld dat ons nou heeft gekost dan heeft hij er geen actieve herinnering aan :r
Zijn we door dit sujet toch weer belazerd :(
pi_199182283
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 april 2021 18:36 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

En als we Wopke vragen hoeveel geld dat ons nou heeft gekost dan heeft hij er geen actieve herinnering aan :r
Zijn we door dit sujet toch weer belazerd :(
Ik vind die aankoop destijds nog steeds erg wonderlijk, maar dat pissen we tegenwoordig per dag weg aan allerhande steun voor door onszelf gecreëerde problemen, dus om je daar nou zo druk om te maken is ook weer zo wat.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  dinsdag 27 april 2021 @ 18:43:57 #136
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199182321
quote:
12s.gif Op dinsdag 27 april 2021 18:38 schreef nostra het volgende:
Ik vind die aankoop destijds nog steeds erg wonderlijk, maar dat pissen we tegenwoordig per dag weg aan allerhande steun voor door onszelf gecreëerde problemen, dus om je daar nou zo druk om te maken is ook weer zo wat.
De volgende geniale zet was een subsidie voor fieldlabtesten van 925 miljoen :|W
Wopke blijft idiote dingen doen van onze centen en verantwoording afleggen ho maar
Wie stopt dit sujet nou eens })
pi_199187847
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 april 2021 18:43 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

De volgende geniale zet was een subsidie voor fieldlabtesten van 925 miljoen
Hard nodig om te kijekn of Nederlanders nog wel kunnen feesten. Je weet het niet he?

En ook leuk dat er straks weer een paar handige Hollandse managers in een lamborghini rondrijden
  woensdag 28 april 2021 @ 10:09:47 #138
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199189792
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 01:45 schreef riazop het volgende:
Hard nodig om te kijekn of Nederlanders nog wel kunnen feesten. Je weet het niet he?
En ook leuk dat er straks weer een paar handige Hollandse managers in een lamborghini rondrijden
Idd dankzij de marktwerking is het een stuk goedkoper :|W
Net zo als de zorg, ook veel goedkoper en efficiënter geworden :')
Wopke je bent een hele grote lul
pi_199196479
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 17:48 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)r-voor-qatar-airways

Goede zaak
we hebben al een nieuwe airline die heen en weer wil vliegen, misschien willen zelfs wel een paar vliegtuigen blauw schilderen of oranje of oranje blauw en een paar van die serveer meiden die een blauw rokje aan willen doen met blauwe pet

Ik vind het Prima
[..]

Deze vliegtuigmaatschappij is volgepompt met oliedollars om de rest (lees KLM c.s.) weg te concurreren met ongelijk speelveld..
  woensdag 28 april 2021 @ 20:21:37 #140
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199197258
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 19:43 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Deze vliegtuigmaatschappij is volgepompt met oliedollars om de rest (lees KLM c.s.) weg te concurreren met ongelijk speelveld..
prima toch
als het maar vliegt

Of ze nu blauw of groen zijn, maakt het uit?
Sinds ze Fokker en DAF verkocht hebben ben ik niet meer zo op hoogovens en KPN of KLM

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 28-04-2021 20:31:41 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 3 mei 2021 @ 21:11:54 #141
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199266992
Donderdag maakt Air France-KLM de cijfers over het eerste kwartaal bekend.

De omzet zal volgens analisten terugvallen van ¤5 mrd in het eerste kwartaal van 2020 naar iets meer dan ¤2 mrd in het eerste kwartaal van dit jaar. Het nettoverlies komt volgens hen uit op ¤1,16 mrd. De noodlijdende luchtvaartmaatschappij stelde zelf vorige maand te rekenen op een operationeel verlies van ¤1,3 mrd in de eerste drie maanden.

https://fd.nl/ondernemen/(...)n-zomer-vce1caL90hX2

En Wopke, heb je nog wat steungeld paraat :? :')
  maandag 3 mei 2021 @ 22:25:11 #142
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199268265
quote:
6s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
Donderdag maakt Air France-KLM de cijfers over het eerste kwartaal bekend.

De omzet zal volgens analisten terugvallen van ¤5 mrd in het eerste kwartaal van 2020 naar iets meer dan ¤2 mrd in het eerste kwartaal van dit jaar. Het nettoverlies komt volgens hen uit op ¤1,16 mrd. De noodlijdende luchtvaartmaatschappij stelde zelf vorige maand te rekenen op een operationeel verlies van ¤1,3 mrd in de eerste drie maanden.

https://fd.nl/ondernemen/(...)n-zomer-vce1caL90hX2

En Wopke, heb je nog wat steungeld paraat :? :')
Wopke heeft geen steungeld aan AFKLM gegeven en dat gaat ook niet gebeuren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 3 mei 2021 @ 23:42:56 #143
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199268984
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 22:25 schreef Drekkoning het volgende:
Wopke heeft geen steungeld aan AFKLM gegeven en dat gaat ook niet gebeuren.
:?
Veelgestelde vragen over financiële steun aan KLM

Het kabinet steunt KLM met 3,4 miljard euro omdat KLM belangrijk is voor de Nederlandse economie. Dit steunpakket bestaat uit leningen: 1 miljard komt direct van de overheid en 2,4 miljard van banken. De Rijksoverheid staat voor 90 procent garant voor de lening van banken. KLM moet de leningen binnen 5,5 jaar aflossen.

https://www.rijksoverheid(...)nciele-steun-aan-klm

Wie heeft er gelijk :{
  maandag 3 mei 2021 @ 23:46:16 #144
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199268991
quote:
6s.gif Op maandag 3 mei 2021 23:42 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:?
Veelgestelde vragen over financiële steun aan KLM

Het kabinet steunt KLM met 3,4 miljard euro omdat KLM belangrijk is voor de Nederlandse economie. Dit steunpakket bestaat uit leningen: 1 miljard komt direct van de overheid en 2,4 miljard van banken. De Rijksoverheid staat voor 90 procent garant voor de lening van banken. KLM moet de leningen binnen 5,5 jaar aflossen.

https://www.rijksoverheid(...)nciele-steun-aan-klm

Wie heeft er gelijk :{
dan zijn alleen de kosten di e750 miljoen aan waardeloze aandelen

lekker laten gaan die KLM
en dan maar zonder blauwe vliegtuigen , ik vlieg net zo makkelijk met groene vliegtuigen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_199269011
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  dinsdag 4 mei 2021 @ 07:55:12 #146
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199270007
quote:
6s.gif Op maandag 3 mei 2021 23:42 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:?
Veelgestelde vragen over financiële steun aan KLM

Het kabinet steunt KLM met 3,4 miljard euro omdat KLM belangrijk is voor de Nederlandse economie. Dit steunpakket bestaat uit leningen: 1 miljard komt direct van de overheid en 2,4 miljard van banken. De Rijksoverheid staat voor 90 procent garant voor de lening van banken. KLM moet de leningen binnen 5,5 jaar aflossen.

https://www.rijksoverheid(...)nciele-steun-aan-klm

Wie heeft er gelijk :{
Dat is KLM, niet AFKLM waar je artikel over gaat.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199270486
quote:
6s.gif Op maandag 3 mei 2021 21:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
Donderdag maakt Air France-KLM de cijfers over het eerste kwartaal bekend.

De omzet zal volgens analisten terugvallen van ¤5 mrd in het eerste kwartaal van 2020 naar iets meer dan ¤2 mrd in het eerste kwartaal van dit jaar. Het nettoverlies komt volgens hen uit op ¤1,16 mrd. De noodlijdende luchtvaartmaatschappij stelde zelf vorige maand te rekenen op een operationeel verlies van ¤1,3 mrd in de eerste drie maanden.

https://fd.nl/ondernemen/(...)n-zomer-vce1caL90hX2

En Wopke, heb je nog wat steungeld paraat :? :')
KLM heeft nog steeds niet de garantstelling van Hoekstra aan hoeven spreken. Alleen de lening van 1 miljard is gedeeltelijk gebruikt. Op dit moment is er nog helemaal geen extra steun nodig, ook al zijn de cijfers donderdag verre van goed.

Maar wat verwacht je, geen enkele airline maakt nu winst en met de onnodig strenge eisen die onze overheid, als enige in de hele wereld, zal dat ook nog wel even duren voor KLM.
Maar nogmaals, ondanks het feit dat klm als enige airline in de wereld moet voldoen aan deze extra eisen, is de huidige steun nog steeds meer dan voldoende.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 4 mei 2021 @ 09:21:58 #148
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199270698
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 08:54 schreef The_stranger het volgende:

[..]

KLM heeft nog steeds niet de garantstelling van Hoekstra aan hoeven spreken. Alleen de lening van 1 miljard is gedeeltelijk gebruikt. Op dit moment is er nog helemaal geen extra steun nodig, ook al zijn de cijfers donderdag verre van goed.

Maar wat verwacht je, geen enkele airline maakt nu winst en met de onnodig strenge eisen die onze overheid, als enige in de hele wereld, zal dat ook nog wel even duren voor KLM.
Maar nogmaals, ondanks het feit dat klm als enige airline in de wereld moet voldoen aan deze extra eisen, is de huidige steun nog steeds meer dan voldoende.
Cash genoeg de komende twee jaar inderdaad, zeker bij herstel.

Het probleem nu is het negatief eigen vermogen en dat zal ergens dit jaar worden opgelost door de lening om te zetten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 6 mei 2021 @ 09:36:02 #149
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199298659
Weer miljardenverlies Air France-KLM, omzet meer dan gehalveerd :')

Air France KLM is opnieuw diep in de rode cijfers gedoken. In het eerste kwartaal leed de vliegmaatschappij een verlies van 1,5 miljard euro. Het aantal passagiers nam in de maanden januari, februari en maart vergeleken met een jaar eerder met driekwart af tot 4,8 miljoen. De omzet is meer dan gehalveerd.

De zware verliezen komen niet als een verrassing. In het eerste kwartaal van dit jaar werd veel minder gevlogen dan normaal. Door de crisis bleven reizigers weg. Ook reisrestricties en lockdownmaatregelen doen Air France KLM geen goed.

Begin april kreeg Air France al 4 miljard euro nieuwe steun van de Franse overheid. Voor een kwart gaat dat om een uitgifte van nieuwe aandelen die Frankrijk in handen krijgt. Nederland besloot niet aan die uitgifte mee te doen. De situatie bij KLM is minder acuut, werd destijds gezegd.

Grootste ontvanger

Ook speelt mee dat de prijs voor nieuwe staatssteun hoog is. Zo eist de Europese Commissie dat KLM bij staatssteun start- en landingsrechten op Schiphol inlevert. Air France heeft dat ook moeten doen in Parijs.

Gekeken wordt wat "de impact is van de mogelijke maatregelen vanuit de Europese Commissie op de bedrijfsvoering en financiële positie van KLM" en of "de steun noodzakelijk, passend en proportioneel is", aldus Hoekstra in een Kamerbrief vorige maand.

Vorig jaar stonden Nederland en Frankrijk al garant voor 10,4 miljard euro aan leningen en garanties. KLM is in Nederland ook de grootste ontvanger van loonsubsidie (NOW).

https://nos.nl/artikel/23(...)-meer-dan-gehalveerd

Wat vind Jort hier eigenlijk van :?
Als er een man met visie en kunde is ...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:18:49 #150
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199301216
AIR FRANCE-KLM BENOEMT NEDERLANDER STEVEN ZAAT ALS NIEUWE CFO

PARIJS - De Nederlander Steven Zaat is vanaf 1 juli de nieuwe Chief Financial Offier van Air France-KLM. Hij is de opvolger van Frederic Gagey, die met pensioen gaat, zo maakte de Frans-Nederlandse luchtvaartonderneming donderdagochtend bekend. Zaat vervulde al sinds 2019 de rol van CFO bij Air France.
De financieel specialist studeerde aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam en de Vrije Universiteit in Amsterdam. Na te hebben gewerkt bij AKZO Nobel ging Zaat in 2000 aan de slag bij KLM, waar hij diverse functies op financieel gebied bekleedde bij Engineering & Maintenance.

In de functie van VP Finance Alliances and Head of Audit werkte hij nauw samen met Gagey, die destijds CFO van KLM was. In 2014 maakte Zaat de overstap naar moederbedrijf Air France-KLM, waar hij enkele functies bekleedde, om vervolgens in 2019 benoemd te worden tot financieel topman van Air France.

CEO Ben Smith prijst Zaats brede ervaring en uitgebreide financiële kennis van de luchtvaartgroep. “Steven is perfect voorbereid en ik heb er alle vertrouwen in dat hij een uitstekende CFO zal zijn om ervoor te zorgen dat Air France-KLM deze crisis overwint, voorbereid is op het herstel en haar leiderschap in de branche herwint."

Gagey zal Zaat in de komende maanden bijstaan in de voorbereiding op zijn nieuwe functie.

https://www.luchtvaartnie(...)-zaat-als-nieuwe-cfo

Van airfrance naar airfrance-klm, een 100%garantie is dat we als klm nog meer leeggezogen en genaaid
worden

Wopke w/ :|W

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:21:38 #151
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199301260
https://www.telegraaf.nl/(...)m-ers-vangnet-bieden

KLM ers krijgen steun en hulp van Brussel


Dat is meer een schepnet, vergeleken met de 750 miljoen die in de put geflikkerd is

quote:
Brussel wil met ¤5 miljoen ontslagen KLM'ers vangnet bieden
Door YTEKE DE JONG

Updated 1 min geleden
31 min geleden in FINANCIEEL
Air France-KLM4.453-2.43%
BRUSSEL - De Europese Commissie wil ¤5 miljoen uittrekken om KLM-personeel dat vanwege de coronacrisis is ontslagen aan een nieuwe baan te helpen.
quote:
Het geld is bedoeld om 1200 ontslagen werknemers om te scholen of te helpen een eigen zaak te beginnen, meldt de commissie.
Ook 500 voormalige werknemers van het Finse luchtvaartconcern Finnair kunnen op financiële steun krijgen.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:43:05 #152
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199301492
Brussel wil vijf miljoen euro uittrekken voor ontslagen KLM-personeel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Zij verwacht van het kabinet dat het 3,4 miljoen euro bijlegt.
:') _O-

https://www.ad.nl/economi(...)-personeel~adb0d0d5/

Nou Wopke draai de geldkraan maar weer open, het begint met een klein bedrag en je mag zelf raden hoe het verder gaat :+
  donderdag 13 mei 2021 @ 00:11:06 #153
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199398129
Peter Elbers nu bij Beau zit alles weer recht te lullen :')
  donderdag 13 mei 2021 @ 07:31:30 #154
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199399005
quote:
6s.gif Op donderdag 13 mei 2021 00:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
Peter Elbers nu bij Beau zit alles weer recht te lullen :')
Ja als er weer steun moet komen dan is het opeens onze KLM en onze Hoogovens

Als er verlies wordt geleden of blijkt dat er erg veel vervuiling is
dan is het weer Air France en Tata Steel

Laat de Fransen maar steun geven, het komt toch niet meer goed met de grote arlines

of ik nu met een blauwe of met een groene vliegtuig vlieg ,ik vind het prima
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 19 mei 2021 @ 11:44:30 #155
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199501815
twitter
  woensdag 19 mei 2021 @ 11:46:59 #156
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199501844
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 11:44 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Ja dat is e en dikke meevaller voor de Staat

https://www.telegraaf.nl/(...)atsgaranties-aan-klm
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 19 mei 2021 @ 12:22:32 #157
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199502403
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 11:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja dat is e en dikke meevaller voor de Staat

https://www.telegraaf.nl/(...)atsgaranties-aan-klm
Niet zo veel info vooralsnog maar als ik het goed begrijp is het een procedure probleem, de staatsteun had via Frankrijk moeten lopen omdat het AF/KLM is en nu hebben ze dus eigenlijk van 2 landen staatssteun ontvangen?
  woensdag 19 mei 2021 @ 12:57:17 #158
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199502894
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 12:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

Niet zo veel info vooralsnog maar als ik het goed begrijp is het een procedure probleem, de staatsteun had via Frankrijk moeten lopen omdat het AF/KLM is en nu hebben ze dus eigenlijk van 2 landen staatssteun ontvangen?
De Staat zal wel aan Ryanair gevraagd hebben of ze even willen gaan protesteren

Zodat er geen garantie meer door de staat is en Ned banken eventueel vliegtuigen kunnen gaan verpatsen bij een failure
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 19 mei 2021 @ 13:24:50 #159
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199503400
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 11:44 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Opnieuw onderbouwen dus. Niet zo spannend volgens mij.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199503535
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 13:24 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Opnieuw onderbouwen dus. Niet zo spannend volgens mij.
Ach, het geeft diegenen met meer mening dan kennis weer een kans de frustraties via de onderbuik te laten ontsnappen.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 19 mei 2021 @ 13:36:14 #161
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199503615
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 13:31 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ach, het geeft diegenen met meer mening dan kennis weer een kans de frustraties via de onderbuik te laten ontsnappen.
En Yteke kan weer wat clickbait artikeltjes typen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 19 mei 2021 @ 14:10:43 #162
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199504189
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 11:46 schreef michaelmoore het volgende:
Ja dat is e en dikke meevaller voor de Staat
https://www.telegraaf.nl/(...)atsgaranties-aan-klm
Meevaller :?

quote:
KLM hoeft de steun niet onmiddellijk terug te betalen. Het Gerecht van de Europese Unie is doordrongen van de bijzonder schadelijke gevolgen van de pandemie voor de Nederlandse economie. Daarom schort het de gevolgen van de uitspraak op totdat de commissie een nieuw besluit heeft genomen.
quote:
Het ministerie van Financiën was nog niet voor commentaar bereikbaar.
Wopke wil alleen schitteren met goed nieuws :r en als het lastig wordt is hij niet bereikbaar :')
  donderdag 20 mei 2021 @ 10:08:09 #163
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199515930
Broddelwerk bij KLM :D

Onvoldoende garanties dat geld niet alsnog bij de Fransen terechtkomt

https://www.telegraaf.nl/(...)-onzekerheid-bij-klm

Daarom dus geen reactie van Wopke :(
  donderdag 20 mei 2021 @ 10:14:20 #164
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199516032
Wat betekent dit voor KLM?

KLM hoeft nog geen geld terug te betalen; de uitvoering van de uitspraak is opgeschort vanwege de ‘bijzonder schadelijke gevolgen van de pandemie voor de Nederlandse economie’. Ook hoeven kabinet en banken het uitbetalen van de afgesproken leningen niet te staken. KLM bestudeert de uitspraak maar verwacht geen problemen op korte termijn.

Wel dreigt nu een status quo. KLM heeft tot nu bijna 940 miljoen euro van het totale leningenbedrag van 3,4 miljard opgenomen. Het kan in principe een beroep doen op de rest van het geld, maar loopt dan wel het risico dat weer te moeten terugstorten als Brussel er alsnog niet uitkomt.

Dat kan de maatschappij zich niet verantwoorden, weliswaar is KLM volgens topman Pieter Elbers nu eventjes uit de problemen, maar de rest van de steun is onontbeerlijk om te overleven.

Daarbij is de regeling die nu onder vuur ligt niet voldoende; al weken wordt tussen het kabinet en de Europese Commissie gepraat over het omzetten van de schulden die door de huidige afspraak ontstaan in directe steun. Nederland vergroot daarmee dan zijn belang in de maatschappij. Eerder gebeurde dat ook al bij onder meer Air France, Lufthansa en British Airways.

Dat werd telkens goedgekeurd door de Europese Commissie, die in ruil voor die directe staatssteun wel offers eiste: het inleveren van starts en landingen. Nederland en KLM willen dat op Schiphol voorkomen, waardoor de onderhandelingen over nieuwe staatssteun in een impasse zitten.

Maar gesprekken over zulke nieuwe steun zullen nu ook moeten wachten op een oplossing uit Brussel voor de eerste hulpronde. dat kan nog maanden duren, tijd die KLM waarschijnlijk niet heeft. Bovendien komt het herstel van de maatschappij met zulk oponthoud nog verder op achterstand te staan, omdat andere Europese maatschappijen wel vaart kunnen maken nu hun steunrondes zijn goedgekeurd.

https://www.parool.nl/ned(...)F%2Fwww.google.nl%2F

En wachten op prietpraat van Wopke dat we het anders moeten zien :r
pi_199523185
quote:
6s.gif Op donderdag 20 mei 2021 10:14 schreef ikweethetookniet het volgende:

Maar gesprekken over zulke nieuwe steun zullen nu ook moeten wachten op een oplossing uit Brussel voor de eerste hulpronde. dat kan nog maanden duren, tijd die KLM waarschijnlijk niet heeft.
Zo acuut is het liquiditeitsprobleem van KLM niet (het omzetten van die lening in agio wat iedereen op voorhand al zag aankomen levert geen centjes op, maar is leuk voor de bankconvenanten).
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  woensdag 26 mei 2021 @ 02:23:15 #166
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199621839
Nederlandse Staat alleen bij verzet tegen bonus topman Air France KLM :D
En ze grijpen voor de derde keer naast een extra bestuurszetel :')

https://www.telegraaf.nl/(...)opman-air-france-klm

Wopke gaat vandaag tegen de bonus van Smith stemmen op de ava
Dat gaat indruk maken en de verhoudingen nog beter maken |:)
Geniale zet die aankoop van dat belang, gelukkig gaat de koers nu ook onderuit na de emissie _O-
  woensdag 26 mei 2021 @ 02:30:01 #167
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199621843
Steun aan KLM is goed geld naar kwaad geld gooien :D

Luchtvaart Air France-KLM en andere luchtvaartmaatschappijen hebben geen toekomst. Laat Nederland zijn verlies nemen, betoogt Henriëtte Prast.

De markt heeft dan ook geen vertrouwen in de toekomst, met of zonder steun, van Air France-KLM, dat wordt beschouwd als de kwetsbaarste van de gevestigde luchtvaartmaatschappijen. Banken en analisten geven een verkoopadvies. De beurskoers, vóór corona al meer dan gehalveerd, bleef na staatssteun onveranderd, die van Ryanair, dat geen steun ontving, is nagenoeg verdubbeld.

Hoe meer steun, hoe moeilijker ermee te stoppen. Deze psychologische valkuil, de ‘sunk cost fallacy’, wordt ook wel Concorde-effect genoemd, naar het onrendabele supersonische vliegtuig waar overheden in bleven investeren. Er is ook een Nederlandse uitdrukking voor: goed geld naar kwaad geld gooien. Scheepsbouwer RSV ging een halve eeuw geleden ondanks enorme overheidssteun ten onder. Een parlementaire enquête concludeerde dat de steun te lang duurde, men te veel waarde hechtte aan banenbehoud op de korte termijn, en waarschuwingen over de levensvatbaarheid in de wind sloeg.

Gaat de geschiedenis zich herhalen? Krachtige leiders durven hun verlies te nemen voordat het nog veel groter wordt.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)geld-gooien-a4044769

Wopke een krachtige leider :N
Machtswellusteling zonder kennis van zaken :Y
  donderdag 27 mei 2021 @ 02:30:13 #168
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199637230
De aandeelhouders van Air France-KLM hebben er geen moeite mee dat ceo Ben Smith ondanks de miljardenverliezen in 2020 een langetermijnbonus van ¤2 mln kan ontvangen over dat jaar. De Nederlandse staat stemde op de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering tegen dit onderdeel van het beloningsbeleid van de luchtvaartmaatschappij, maar een meerderheid van 77% stemde voor. :') _O-

Hoewel het bonusbeleid niet strookt met het Nederlandse steunbeleid aan KLM, verbindt de regering er geen gevolgen aan :') :|W verklaarde demissionair minister Wopke Hoekstra van Financiën eerder. De bonus voor Smith is volgens hem niet van invloed op nieuwe steunmaatregelen voor KLM, waar Den Haag met Brussel over in gesprek is.

Lees verder op:
https://fd.nl/ondernemen/(...)nce-klm-c0e1caGI1oOl

Die Fransen lachen Wopke toch vierkant in zijn gezicht uit met dit soort wanbeleid, tegen stemmen, en geen gevolgen aan verbinden en je belang wat eerst zo belangrijk was om mee te praten :') zien verwateren naar 9% met een mega verlies van 600 miljoen
Wat een prutser :r
  donderdag 27 mei 2021 @ 02:41:15 #169
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199637238
Ook leuk deze kop in Nederlandse krant met een 14% belang wat ons 600 miljoen verlies heeft opgeleverd

Aandeelhouders Air France-KLM gunnen topman zijn miljoenenbonus :D

Er is topman Benjamin Smith van Air France-KLM geen strobreed in de weg gelegd voor zijn miljoenenbonus die hij, ondanks de coronacrisis, volgend jaar kan krijgen. De aandeelhouders van het bedrijf stemden woensdag in meerderheid voor de beloning van de bedrijfstop, inclusief de bonus van Smith.

Van de aandeelhouders, waaronder de Franse staat, stemde 77,28 procent voor. Onder meer Nederland, nog voor 14 procent eigenaar van Air France-KLM, stemde tegen. Dat deed Nederland vorig jaar ook al, toen Smith met terugwerkende kracht een bonus toebedeeld kreeg. Toen stemde nog ruim 84 procent voor die beloning.

Smith krijgt vanaf 2022 een bonus van 2 miljoen euro in aandelen uitgekeerd als bepaalde doelen worden gehaald. Wel is vastgelegd dat hij die bonus pas kan ontvangen als tenminste driekwart van de Franse staatssteun is terugbetaald.

Toegezegd
Nederland heeft volgens minister Wopke Hoekstra van Economische Zaken, via de overheidscommissaris van het bedrijf, nog gevraagd aan zowel Smith als president-commissaris Anne Marie Couderc af te zien van de bonus. Volgens het bedrijf is daar geen aanleiding toe, onder meer omdat Smith de bonussen al kreeg toegezegd toen hij eind 2018 als topman aantrad.

Waar Nederland afdwong dat de KLM-top geen bonussen ontvangt zolang de overheidshulp loopt, zijn in Frankrijk zulke afspraken niet gemaakt bij de Franse staatsteun aan moederbedrijf Air France-KLM. De Franse staat stemde dan ook voor de beloning van de Air France-top.

Of Smith de bonus ook ontvangt, hangt volgend jaar af van de gang van zaken bij het luchtvaartconcern, dat in grote problemen zit. Smith moet al die tijd in dienst blijven en bovendien bepaalde financiële doelstellingen halen. Door de crisis is het maar de vraag of dat laatste lukt.

Smith bracht vorig jaar hetzelfde loonoffer als het personeel van Air France. Zijn vaste salaris werd met een kwart verlaagd. Daarnaast zag hij af van zijn variabele beloningen over 2020. De KLM-top ontvangt helemaal geen bonussen in coronatijd en heeft tot 40 procent loon ingeleverd.

https://www.ad.nl/economi(...)oenenbonus~acb36a72/

Dit is toch echt goed voor de beeldvorming van Wopke dat hij het zo goed doet :') _O- _O-
  donderdag 27 mei 2021 @ 19:23:17 #170
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199645976
https://www.telegraaf.nl/(...)-boventallig-bij-klm

nog 700 meiden de laan uit
quote:
FNV: 700 stewardessen boventallig bij KLM

Air France-KLM4.5161.16%
AMSTERDAM - Luchtvaartmaatschappij kan gedwongen ontslagen voorkomen bij 700 man aan boventallig cabinepersoneel.

Dat meldt vakbond FNV donderdagavond. Het boventallige personeel vertrekt vrijwillig of kan gedetacheerd worden bij KLM-dochters Transavia en KLM Cityhopper.

,,Dankzij die inzet en flexibiliteit hebben we tot op heden gedwongen ontslagen weten te voorkomen. Nu krijgen we het laatste zetje, dankzij de verbeterde vooruitzichten in de luchtvaart is KLM in staat om de adviesaanvraag in te trekken", zegt bestuurder Birte Nelen van FNV Luchtvaart.

BEKIJK OOK:

Heibel bij vakbond KLM-stewardessen
,,Voor FNV Cabine betekent dit dat we licht aan het einde van de tunnel zien en dat we voorzichtig aan herstel durven denken", schrijft de vakbond in een verklaring.

'Geeft hoop'
KLM bevestigt het intrekken van de adviesaanvraag voor gedwongen ontslag. ,,Dit is dus goed nieuws, we zien de eerste tekenen van herstel en dat geeft hoop voor de toekomst. Tegelijkertijd is de COVID-19-situatie nog steeds precair en blijven de ontwikkelingen in de wereld hoogst onzeker.
Daarom gaan we in gesprek met de vakbonden over ruimte voor flexibiliteit", meldt een woordvoerder van KLM.

Banendrama bij Schiphol
Begin januari kondigde KLM aan dat er nog eens 800 tot 1000 banen zouden verdwijnen, boven op het sneuvelen van 5000 banen in 2020.
Toen moest KLM diep ingrijpen als gevolg van de coronacrisis, waardoor het luchtverkeer zwaar terugviel.

Maar dit jaar gaat het herstel langzamer dan verwacht. Nog altijd heeft KLM te maken met zware reisrestricties. De luchtvaartmaatschappij werd in december aan de ketting werd gelegd door het kabinet, die de hele wereld van een negatief reisadvies voorzag.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 27 mei 2021 @ 19:51:17 #171
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199646456
@michaelmoore : je hebt het verkeerd gelezen.

https://nos.nl/artikel/23(...)-cabinepersoneel-klm

quote:
Geen nieuwe gedwongen ontslagen bij cabinepersoneel KLM

KLM en de vakbonden hebben afgesproken dat er geen gedwongen ontslagen meer vallen bij het cabinepersoneel. Dat is niet meer nodig omdat de luchtvaartmaatschappij de laatste weken het aantal boekingen ziet toenemen.

Het besluit levert baanbehoud op voor ongeveer 700 mensen. De afspraak is bekendgemaakt door de bonden FNV Cabine en de Vereniging Nederlands Cabinepersoneel (VNC).

Er is sinds de bijna volledige terugval van het aantal reizigers vanwege de coronacrisis veel gesneden in het personeelsbestand bij Air France-KLM. Ongeveer een kwart van het cabinepersoneel moest weg. Dat werd vooral bereikt door detachering van personeel bij andere afdelingen, een vrijwillige vertrekregeling en het niet verlengen van jaarcontracten.
Grote opluchting

Nieuwe ontslagen zijn nu dus van de baan door de positieve vooruitzichten voor de luchtvaartsector. Steeds meer mensen krijgen een coronavaccinatie en alhoewel de toekomst onvoorspelbaar is, kan volgens de bonden voorzichtig gedacht worden aan herstel.

De VNC spreekt van "grote opluchting, na de lange, spannende en stressvolle periode over baanbehoud". FNV Cabine ziet "licht aan het eind van de tunnel" en stelt dat KLM'ers die bij de laatste ontslagronde wel weg moesten "als eerste aan de beurt zijn als we weer mensen nodig hebben".

Het kan wel zijn dat cabinemedewerkers van KLM, al dan niet tijdelijk, aan de slag moeten bij dochterbedrijven KLM Cityhopper of Transavia. Vakbond VNC zegt dat er in deze crisistijd echter "keuzes" gemaakt moeten worden. "Daarbij staat 'iedereen aan boord houden bij KLM' met stip op 1. Baanbehoud binnen het korps heeft daarmee de hoogste prioriteit", meldt de bond.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_199796110
Ondertussen krijgt de bodemloze put er nog ruim honderd werknemers erbij, opgelegd door de rechter. Erfenis uit de keer dat KLM dacht wel even concurrentie op de markt de kop in te drukken door simpelweg die hele airline op te kopen:

https://www.nhnieuws.nl/n(...)nge-strijd-tegen-klm
  donderdag 10 juni 2021 @ 10:24:39 #173
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199815572
‘Air France-KLM wilde groene EU-subsidie voor aankoop vliegtuigen’

Air France-KLM en Airbus zouden een beroep hebben willen doen op de groene stimuleringsfondsen van de Europese Unie voor de aanschaf van nieuwe vliegtuigen. Dat staat in vrijgegeven documenten van klimaatlobbywaakhond InfluenceMap.

De bedrijven voerden in documenten en presentaties aan dat de uitstoot van vliegtuigen kan worden verminderd als oude modellen vervangen worden voor efficiëntere nieuwe vliegtuigen. Daarvoor zou dan de steun vanuit, de door de belastingbetaler gefinancierde, stimuleringsmaatregelen nodig zijn.

Groene subsidie
,,Vernieuwing van de vloot is voor de luchtvaartmaatschappij momenteel het belangrijkste instrument voor verlaging van de CO₂-uitstoot, en moet daarom ondersteund worden", staat in een paper van Air France-KLM dat volgens het rapport naar de Europese Commissie werd gestuurd. Die steun kan volgens het document ‘de vorm hebben van een groene stimulans-subsidie.’

Air France-KLM weigerde commentaar te geven. Airbus erkent dat de uitstoot van vliegtuigen kan worden verminderd door oude toestellen met pensioen te sturen en te vervangen door zuinigere types.

De documenten van Air France-KLM en Airbus maken deel uit van een reeks e-mails, brieven en standpuntnota’s die InfluenceMap in het kader van de vrijheid van informatie heeft verkregen. De onthullingen komen op het moment dat investeerders steeds meer druk uitoefenen op vervuilende industrieën om openheid te verschaffen over hun lobby voor klimaatkwesties.

Het idee dat wij actief hebben gelobbyd tegen het EU-klimaatbe­leid om deze doelstel­lin­gen te bereiken is onjuist
Airlines for Europa (A4E)

Verzet tegen klimaatregelgeving
In het lobbyrapport wordt ook uitgebreid ingegaan op de inspanningen van andere Europese luchtvaartmaatschappijen om plannen voor het gebruik van duurzame luchtvaartbrandstof en het belasten van kerosine af te zwakken. Dan gaat het onder meer om British Airways-moeder IAG, Lufthansa en Ryanair.

Volgens InfluenceMap steunen de maatschappijen de ambitie van de Europese luchtvaart om tegen 2050 niets meer uit te stoten. Maar ze zouden zich verzetten tegen specifieke klimaatregelgeving op nationaal en Europees niveau om dat doel te bereiken. Grote luchtvaartmaatschappijen die 30 miljard euro aan crisissteun hebben ontvangen, behoren ‘tot de belangrijkste tegenstanders van een ambitieus klimaatbeleid in de regio’, aldus InfluenceMap.

Luchtvaartmaatschappijen uitten kritiek op het rapport, nadat een voorpublicatieversie circuleerde. ,,Het idee dat wij actief hebben gelobbyd tegen het EU-klimaatbeleid om deze doelstellingen te bereiken is onjuist”, aldus Airlines for Europa (A4E), waarin de maatschappijen zijn verenigd.

https://www.ad.nl/economi(...)liegtuigen~a8ff13da/

En nog subsidie ook :') waarom ook niet, bonus van Smith :r zeker weer gekoppeld aan de hoeveelheid subsidie die hij los krijgt :|W
pi_199816447
quote:
6s.gif Op donderdag 10 juni 2021 10:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
‘Air France-KLM wilde groene EU-subsidie voor aankoop vliegtuigen’



En nog subsidie ook :') waarom ook niet, bonus van Smith :r zeker weer gekoppeld aan de hoeveelheid subsidie die hij los krijgt :|W
er is toch niks tegen het aanvragen van subsidies van de EU?

Respect voor de KLM!

Sommige steden in Europa waren daar zo handig in dat ze complete metrolijnen gefinancieerd kregen door Europa terwijl Nederlandse steden niet verder komen dan zelf betaalde busbanen. Omdat ze te schijterig zijn om subsidie te vragen.

Subsidies binnenhalen is een groot deel van de taak van een topmanager
  dinsdag 29 juni 2021 @ 00:58:49 #175
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_200120927
EU drukt luchtvaartdeal met Qatar erdoor: ongemak bij Air France KLM :|W

Het luchtvaartverdrag tussen de EU en Qatar is maandag plots goedgekeurd in de commissie Visserij. Normaliter gebeurt dat in de Transportraad, maar die sprak er op 3 juni niet over. Voor luchtvaartmaatschappij KLM kan dit grote gevolgen hebben.

KLM werd gesteund door de staat met een leningenpakket van ¤3,4 miljard, maar krijgt nu door toedoen van het kabinet nog meer concurrentie. :') _O-

Nederland is niet voor het verdrag gaan liggen, ondanks de grote zorg bij vakbonden en politiek over gevolgen voor de Nederlandse werkgelegenheid en uitholling van luchtvaartknooppunt Schiphol. Demissionair minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) sprak namens Nederland mee.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.telegraaf.nl/(...)k-bij-air-france-klm

Als ze het niet redden smijten we er gewoon nog een paar miljard tegenaan :|W
pi_200120955
KLM krijgt subsidie om nieuwe vliegtuigen aan te schaffen die zuiniger zijn en daarom minder CO2 uitstoten. Echter, KLM wil ook steeds méér vluchten uitvoeren. Daarmee neemt de CO2 uitstoot weer toe.

Dit is dus geen oplossing voor het klimaatprobleem.
  woensdag 7 juli 2021 @ 14:33:22 #177
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_200249580
Directeur KLM Nederland onverwacht met pensioen

Harm Kreulen, directeur van KLM Nederland, stapt onverwacht op. Dat bevestigt KLM aan De Telegraaf. Kreulen richtte zich in de afgelopen tien jaar op de Nederlandse markt, die pre-corona goed was voor een kwart van alle KLM-passagiers.

Kreulen (60) gaat met pensioen en wordt opgevolgd door Bas Gerressen, die nu voor KLM in Verenigde Staten zit. „Ik ben eigenlijk langer gebleven dan de bedoeling was door corona.Toen heb ik met president-directeur Pieter Elbers afgesproken om nog een jaar aan te blijven om de organisatie te herstructureren en klaar te maken voor herstel. Ik zou nog een job kunnen doen, maar vind mijn huidige functie het leukst. Daarom heb ik weloverwogen besloten om te stoppen”, zegt de KLM-veteraan in een toelichting.

quote:
In een recent vraaggesprek met De Telegraaf stelde Kreulen nog een aantal jaren te willen aanblijven bij de luchtvaartmaatschappij. „Toen kon ik dat nog niet zeggen, omdat er over mijn opvolging nog gesproken werd met de medezeggenschap.”
:?

Touroperator
Het vertrek van KLM-baas komt op het moment dat hij de eigen touroperator KLM Holidays het heeft vernieuwd. Met KLM Holidays gaat Kreulen rechtstreeks de concurrentie aan met klanten zoals TUI en Corendon, die ook soms partners zijn van KLM op sommige bestemmingen. De touroperator verkoopt pakketreizen met vlucht, transfer, hotel en eventueel autohuur.

Nu gaat hij weg, net op het moment dat KLM Holidays waargemaakt moet worden. :? „De ontwikkeling van KLM Holidays staat of valt niet met mijn vertrek. Ik weet zeker dat mijn opvolger Bas Gerressen een goede relatie kan opbouwen met de touroperators en de klanten. Het is na tien jaar ook weer tijd voor een frisse wind. Ik zit al langer dan mijn voorgangers op deze functie”, zegt Kreulen, KLM is zijn eerste werkgever en hij zat onder meer in Argentinië en Zweden voor de luchtvaartmaatschappij.

KLM zet vanwege de coronacrisis vol in op het vakantieverkeer, omdat het herstel van de zakelijke markt naar verwachting nog op zich laat wachten. Daarom worden bestemmingen als Phuket en Barbados komende winter aan de dienstregeling toegevoegd. Winst is er dit jaar nog niet te verwachten.

De KLM-topman stelde in het interview met De Telegraaf zin te hebben om zijn klanten weer te ontmoeten en evenementen te organiseren. De afgelopen jaren was Kreulen ook altijd gastheer bij het golftoernooi KLM Open, dat dit jaar de Dutch open heet omdat de luchtvaartmaatschappij minder ’prominent’ aan het evenement verbonden wil zijn in verband met de crisis.

Kreulen stelde dat hij het merk van KLM weer positief onder de aandacht wilde brengen na de moeilijke coronatijd. „Het gedoe rondom de vouchers is negatief geweest voor de reputatie van KLM, we kregen veel klachten. Ik snap dat ook, want klanten hebben lang op hun geld moeten wachten. Dat is afgehandeld, er is nu aanzet tot herstel.”

https://www.telegraaf.nl/(...)erwacht-met-pensioen

Raar verhaal, weer iemand weggewerkt dus ;)
  donderdag 8 juli 2021 @ 13:11:08 #178
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_200266340
‘Deze EU-maatregel kan Schiphol en KLM 20.000 banen kosten’

De Europese commissie wil een belasting invoeren op kerosine om zo te zorgen voor een schoner milieu. Dit heeft grote gevolgen voor de Europese luchtvaart, vertelt verslaggever Yteke de Jong.

https://www.telegraaf.nl/(...)-20-000-banen-kosten

Lekker bezig weer, Wopke smijt met geld, Europese commissie werkt weer de andere kant op :|W

Overleggen misschien een :! :wtf:
pi_200267808
Is dat vliegtuig al in Marokko ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 8 juli 2021 @ 14:51:08 #180
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200267849
quote:
6s.gif Op donderdag 8 juli 2021 13:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
‘Deze EU-maatregel kan Schiphol en KLM 20.000 banen kosten’

De Europese commissie wil een belasting invoeren op kerosine om zo te zorgen voor een schoner milieu. Dit heeft grote gevolgen voor de Europese luchtvaart, vertelt verslaggever Yteke de Jong.

https://www.telegraaf.nl/(...)-20-000-banen-kosten

Lekker bezig weer, Wopke smijt met geld, Europese commissie werkt weer de andere kant op :|W

Overleggen misschien een :! :wtf:
Prima. Kunnen we 20.000 arbeidsmigranten terugsturen! Komt er wat lucht op de huizenmarkt en hoeven wel niet al het groen onder te spitten. Bovendien minder vervuiling, CO2 en overlast. Ik zeg doen!
The End Times are wild
  donderdag 8 juli 2021 @ 14:52:49 #181
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200267870
quote:
6s.gif Op donderdag 10 juni 2021 10:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
‘Air France-KLM wilde groene EU-subsidie voor aankoop vliegtuigen’

Air France-KLM en Airbus zouden een beroep hebben willen doen op de groene stimuleringsfondsen van de Europese Unie voor de aanschaf van nieuwe vliegtuigen. Dat staat in vrijgegeven documenten van klimaatlobbywaakhond InfluenceMap.

De bedrijven voerden in documenten en presentaties aan dat de uitstoot van vliegtuigen kan worden verminderd als oude modellen vervangen worden voor efficiëntere nieuwe vliegtuigen. Daarvoor zou dan de steun vanuit, de door de belastingbetaler gefinancierde, stimuleringsmaatregelen nodig zijn.

Ik denk dat de belastingbetaler al genoeg in deze bodemloze put gegooid heeft.
The End Times are wild
  donderdag 8 juli 2021 @ 16:18:53 #182
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200269429
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 14:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk dat de belastingbetaler al genoeg in deze bodemloze put gegooid heeft.
Dat vind ik ook
de belegger vind KLM nog steeds geen ene zak waard

ook al geven ze die ER Frans nog 3 miljard
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_200269793
quote:
6s.gif Op donderdag 8 juli 2021 13:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
‘Deze EU-maatregel kan Schiphol en KLM 20.000 banen kosten’

De Europese commissie wil een belasting invoeren op kerosine om zo te zorgen voor een schoner milieu. Dit heeft grote gevolgen voor de Europese luchtvaart, vertelt verslaggever Yteke de Jong.

https://www.telegraaf.nl/(...)-20-000-banen-kosten

Lekker bezig weer, Wopke smijt met geld, Europese commissie werkt weer de andere kant op :|W

Overleggen misschien een :! :wtf:
Al 10 jaar voor Wopke zijn investering deed had hij kunnen weten dat geld aan KLM geven een kutidee was.
  woensdag 21 juli 2021 @ 14:15:53 #184
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200471764
Mooi ook weer dat de Chinezen verder gegaan zijn met hun koopjesjacht. 2e aandeelhouder nu...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 28 juli 2021 @ 14:20:41 #185
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_200597422
Pandemie drukt Air France-KLM al zes kwartalen diep in het rood

Het vliegverkeer komt langzaam weer op gang, maar niet voldoende om Air France-KLM uit de rode cijfers te halen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Hoe groot het verlies is, maakt de luchtvaartmaatschappij vrijdag bekend. Dan worden de cijfers over het tweede kwartaal gepubliceerd. Air France-KLM zal in dat kwartaal een nettoverlies lijden van ¤1,34 mrd, zo is de gemiddelde verwachting van een groep van achttien financieel analisten. Dat zou een fractie beter zijn dan in de eerste drie maanden van 2021. De teller van de groep staat na zes maanden al op een nettoverlies van circa ¤2,8 mrd. Dankzij ruim ¤10 mrd aan door de Franse en Nederlandse overheid gegarandeerde leningen, weet de groep te overleven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar vrijdag ook met meer dan gemiddelde belangstelling naar zal worden gekeken, zijn de afzonderlijke resultaten van de twee partners: Air France en KLM. Die lopen al langere tijd uiteen. In het eerste kwartaal leed het grotere Air France een verlies van ¤840 mln, terwijl bij KLM het verlies ‘slechts' ¤337 mln bedroeg.
quote:
Dat KLM al tijden de best presterende maatschappij is binnen de holding en dat Air France er onvoldoende in slaagt de kosten te drukken, belast de samenwerking binnen de groep.
https://fd.nl/ondernemen/(...)len-diep-in-het-rood

Wopke blijft gewoon geld pompen :') :|W
  woensdag 28 juli 2021 @ 20:43:49 #186
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_200603078
Schiphol en luchthaven Parijs zetten samenwerking stop

Luchthavenuitbater Royal Schiphol Group en Aéroports de Paris (ADP) beëindigen hun samenwerking. De huidige overeenkomst loopt tot eind november en wordt daarna niet verlengd. Dat maakt Royal Schiphol Group bekend via zijn website.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens de nieuwssite, die zich baseert op insiders, zou vooral ADP moeilijk hebben gedaan door een groter aandeel te vragen. ADP is de afgelopen jaren veel sterker in waarde gestegen dan Schiphol, waardoor de verhoudingen niet meer zouden kloppen.

https://fd.nl/ondernemen/(...)en-samenwerking-stop

Maar geldkraan blijft wel open :') _O- _O-
  vrijdag 30 juli 2021 @ 09:19:22 #187
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_200630173
Gesloten grenzen doen Air France KLM nog pijn: ¤1,5 miljard verlies

Ondanks versoepelingen van coronamaatregelen nemen nog altijd veel minder passagiers het vliegtuig dan voor de pandemie. Wel ziet het Frans-Nederlandse concern lichtpunten, want de boekingen lopen deze zomer weer binnen nu Europeanen op vakantie willen en gevaccineerde Amerikanen welkom zijn in de Europese Unie.

In de maanden april, mei en juni vervoerden Air France, KLM en dochterondernemingen als Transavia 7 miljoen passagiers. Dat is ruim het vijfvoudige van de reizigersaantallen een jaar eerder, toen internationale vluchten vrijwel onmogelijk waren. Maar vergeleken met dezelfde periode in 2019, toen nog niemand van Covid-19 had gehoord, vervoerde het luchtvaartconcern ruim de helft minder.

De omzet kwam uit op 2,8 miljard euro, ruim het dubbele van de opbrengsten in het rampzalige tweede kwartaal van 2020. Omdat de kosten de baten nog altijd overstijgen leed Air France-KLM nog een fors verlies. Dat verlies was wel ruim 1 miljard euro kleiner dan een jaar eerder, onder andere door de vaak pijnlijke kostenbesparingen zoals het schrappen van duizenden banen bij KLM. Ook leverden vrachtvluchten meer op nu een gebrek aan containers zeevervoer duur maakt.

"Kaarten op heropening grenzen"
Dit vindt DFT-verslaggever Yteke de Jong:
„Aankondigingen van nieuwe reorganisaties blijven uit bij Air France KLM, waarmee de luchtvaartcombinatie de kaarten blijft zetten op een heropening van de grenzen. Naar Azië en de Verenigde Staten, de belangrijkste markten, kan nog altijd maar zeer beperkt gevlogen worden. Lichtpuntjes zijn de resultaten van KLM dat al positief aantikt in het tweede kwartaal met de brutobedrijfswinst (ebitda). KLM, dat goed is voor 42% van de omzet in het tweede kwartaal van de combinatie, droeg slechts 25% bij aan het verlies.”

Volgens financieel topman Steven Zaat is er verbetering op komst. In het lopende derde kwartaal zit er volgens hem zelfs alweer een winst in, zij het voor aftrek van belastingen, rentebetalingen en afschrijvingen. De Nederlander kijkt daarbij ook hoopvol naar de fikse regenbuien in Frankrijk, waar hij nu woont. Die zullen veel mensen mogelijk over de streep trekken om toch een vakantievlucht te boeken naar zonnigere bestemmingen, zo zei hij in een toelichting op de cijfers.

In het derde kwartaal, met de belangrijke zomermaanden juli en augustus, vliegt Air France-KLM naar verwachting op 60 tot 70 procent van de capaciteit van voor de pandemie. Veel hangt verder af van Washington. Gevaccineerde Amerikanen zijn al wel weer welkom in de EU, maar andersom houden de Verenigde Staten de grenzen nog veelal gesloten voor Europese reizigers om zorgen over de besmettelijke Delta-variant van het coronavirus.

quote:
Ook is er extra overheidssteun nodig. Nederland spreekt met de Europese Commissie over de voorwaarden voor een nieuw steunpakket voor KLM, en Zaat weet te vertellen dat de signalen over een akkoord erg hoopvol zijn. Er is extra kapitaal nodig, aangezien de schulden van Air France-KLM de eigen bezittingen nog altijd met 3,6 miljard euro overschrijden.
Eerder dit jaar verleenden Frankrijk en andere aandeelhouders al extra financiële hulp voor Air France-KLM, nadat Parijs en Den Haag in 2020 voor 10,4 miljard euro aan leningen en kredietgaranties hadden toegezegd. Afgelopen voorjaar werd een deel van de Franse leningen, ¤3 miljard, omgezet eigen vermogen. Daarnaast werd er 1 miljard aan nieuw kapitaal opgehaald voor Air France KLM.

https://www.telegraaf.nl/(...)-1-5-miljard-verlies

6 miljard verlies op jaarbasis :') _O- en ja hoor er moet extra geld bij :')
Dat had niemand zien aankomen :|W
Wopke pompt er wel weer bij :r
  vrijdag 30 juli 2021 @ 09:25:46 #188
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_200630295
Dieprood Air France-KLM durft niet verder te kijken dan oktober :') _O-

Weer een miljardenverlies voor luchtvaartconcern Air France-KLM: in het tweede kwartaal van 2021 heeft de eigenaar van KLM 1,5 miljard euro verloren, net nu de eerste signalen van het herstel zich volgens het Frans-Nederlandse bedrijf zichtbaar worden.
quote:
Maar een vooruitzicht voor de rest van het jaar durft topman Benjamin Smith niet te geven.
Het concern durft nog niet verder te kijken dan oktober, op de verwachting na dat de capaciteit zich pas in 2024 weer op het peil van 2019 zal bevinden.

quote:
De operatie om de miljardenschuld terug te brengen die KLM opbouwt omdat het een miljard euro van de Nederlandse staat en 2,4 miljard van banken kan lenen, ligt momenteel stil. Onderhandelingen daarover met de Europese Commissie, die eist dat KLM vliegrechten op Schiphol inlevert in ruil voor een groter staatsbelang, staan al weken in de koelkast.
https://www.parool.nl/ams(...)an-oktober~bc965f97/

Geld pompen dus tot 2024 :') _O-
Lekker vooruitzicht, gelukkig is Wopke dan al op weg naar zijn volgende baan :r en heeft hij bij het CDA het licht uitgedaan _O-
  vrijdag 30 juli 2021 @ 09:27:45 #189
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_200630325
Over heel 2020 leed de combinatie van Air France en KLM een recordverlies van ruim 7 miljard euro

https://nos.nl/artikel/23(...)-voor-air-france-klm

Gewoon geld blijven pompen :')
  vrijdag 30 juli 2021 @ 15:58:10 #190
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_200639617
Ingrepen blijven uit cijfers zijn bloedrood, riskante strategie klm

https://www.telegraaf.nl/(...)e-van-air-france-klm

Hoezo riskant we hebben hier een randdebiel Wopke die blindelings onbeperkt geld blijf storten
Gek hè dat er geen ingrepen volgen :|W
pi_200639905
Tja, wat is de schade als je 't laat klappen?
Denk dan niet 'oh dan vlieg ik wel met Transavia'.
Transavia is een onderdeel van de Air France-KLM-groep.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_200639995
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 09:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Over heel 2020 leed de combinatie van Air France en KLM een recordverlies van ruim 7 miljard euro

https://nos.nl/artikel/23(...)-voor-air-france-klm

Gewoon geld blijven pompen :')
2020 is een apart jaar.
pi_200641611
quote:
11s.gif Op woensdag 28 juli 2021 20:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
Schiphol en luchthaven Parijs zetten samenwerking stop

Luchthavenuitbater Royal Schiphol Group en Aéroports de Paris (ADP) beëindigen hun samenwerking. De huidige overeenkomst loopt tot eind november en wordt daarna niet verlengd. Dat maakt Royal Schiphol Group bekend via zijn website.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens de nieuwssite, die zich baseert op insiders, zou vooral ADP moeilijk hebben gedaan door een groter aandeel te vragen. ADP is de afgelopen jaren veel sterker in waarde gestegen dan Schiphol, waardoor de verhoudingen niet meer zouden kloppen.

https://fd.nl/ondernemen/(...)en-samenwerking-stop

Maar geldkraan blijft wel open :') _O- _O-
Dit bericht heeft toch niks met een (externe) geldkraan te maken.
  zaterdag 31 juli 2021 @ 14:04:49 #194
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200655617
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 09:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Over heel 2020 leed de combinatie van Air France en KLM een recordverlies van ruim 7 miljard euro

https://nos.nl/artikel/23(...)-voor-air-france-klm

Gewoon geld blijven pompen :')
https://www.parool.nl/ned(...)rheidsgeld~b8f8a427/
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 31 juli 2021 @ 15:48:43 #195
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200657649
quote:
KLM moet nog geld overmaken naar Air France , voor steun
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:52:00 #196
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201151101
https://www.telegraaf.nl/(...)lende-steun-is-nodig

Mam , mag ik nog een paar miljard euro om aan mijn Franse broer te geven?
quote:
Vertraging herstel
De luchtvaartmaatschappij zegt te 'begrijpen' dat de steun niet eeuwig kan voortduren, maar dat er toch nog hulp nodig is. ,,

KLM is blij met de opening die kabinet heeft geboden om in het vierde kwartaal een aantal ondersteunende regelingen voor zwaar getroffen sectoren in stand te houden.

KLM pleit voor een passende invulling van aanvullende steunmaatregelen", aldus de zegsvrouw.

Vorig jaar ging men voor dit jaar uit van een operatie van 70% ten opzichte van voor de coronapandemie. Tot nu toe is dat ongeveer 50%. ,,Dit vertraagt het herstel in 2021 en 2022 aanzienlijk."

Dit kan gevolgen hebben voor het aflossen van de lening van ¤3,4 miljard van banken en de Nederlandse Staat. Ook kan het zijn dat KLM opnieuw moet ingrijpen in de organisatie.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:23:35 #197
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201152399
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 11:52 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)lende-steun-is-nodig
Mam , mag ik nog een paar miljard euro om aan mijn Franse broer te geven?
Sywert ben jij het :?
Wopke hier:Geen probleem, maar vergeet je niet een bijdrage aan de cda kas ;)
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:30:29 #198
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201153342
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 13:23 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Sywert ben jij het :?
Wopke hier:Geen probleem, maar vergeet je niet een bijdrage aan de cda kas ;)
Maar ja had gezegt dat j e nu zonder steun kon /?
Herman Stil30 juli 2021, 15:12
https://www.parool.nl/ned(...)%2F2601984%2F2%2F100
quote:
KLM kan binnenkort zonder overheidsgeld verder.

Het bedrijf is volgens topman Pieter Elbers sterk genoeg om de miljardenleningen die vorig jaar werden geregeld, goeddeels te laten liggen.

Vanaf oktober kan KLM overleven zonder NOW-loonsteun.
O ja, jij wel maar die aangenomen Franse vader van je niet
Nou we lappen wel weer een paar ,miljard hoor



[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 31-08-2021 19:58:11 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:14:44 #199
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201156342
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 14:30 schreef michaelmoore het volgende:
Maar ja had gezegt dat j e nu zonder steun kon /?
:{w Daar heb ik geen actieve herinnering meer aan :') |:)
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 20:29:38 #200
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201609059
KLM heeft voor 1,7 miljard euro aan NOW-steun aangevraagd

Luchtvaartmaatschappij KLM, die volgende week haar 102de verjaardag viert, heeft voor 1,7 miljard euro aan loonsteun van de overheid aangevraagd om personeel te kunnen blijven betalen tijdens de coronacrisis.

Daarvan heeft het bedrijf al 1,4 miljard uitbetaald gekregen als voorschot. Dat komt neer op de 80 procent die bedrijven als voorschot op de definitieve NOW-steun krijgen. "Wij zijn zeer erkentelijk voor alle steun die we ontvangen van de Nederlandse overheid", wil de woordvoerder ook nog graag kwijt.

Van de noodsteun die KLM tot nu toe ontving, hoeft het bedrijf naar verwachting in ieder geval niets terug te betalen, meldt demissionair Wopke Hoekstra (Financiën, CDA) in zijn brief aan de Tweede Kamer. :')

Holland Casino
Dat het moeilijk is om in te schatten op hoeveel NOW-steun je als bedrijf recht hebt, bewijst het Holland Casino. Het bedrijf verwacht dat het 27,7 miljoen euro moet terugbetalen aan te veel ontvangen NOW-steun. In totaal ontving het staatsgokbedrijf 201,9 miljoen euro.

De reden dat volgens het bedrijf terugbetaald moet worden, is dat het omzetverlies lager is dan waar men van uitging bij de aanvraag en dat er te hoge voorschotten zijn uitgekeerd, meldt Hoekstra.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)grens-holland-casino

Maar bij KLM weet hij het wel zeker :') :r Wat een vooringenomen lul ben je dan :R
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')