Dan komt Euroshopper met vleugeltjes er wel weer bovenop dus.quote:Op dinsdag 20 april 2021 20:33 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Werkelijk niets klopt van deze reactie..
Corona niet meegerekend, was KLM een van de airlines met de hoogste bezettingsgraad als je keek naar het aantal passagiers. Dus geen halfvolle vliegtuigen.
Ook zag je de laatste 3, 4 jaar dat nieuwe routes juist extreem succesvol werden, getuige het aantal routes dat de partners daarna erop lieten aansluiten om te profiteren van deze extra hoeveelheden passagiers.
Schiphol is (was voor corona) een van de grootste hubs in Europa, zo niet de grootste als het kijkt naar transferpassagiers. Een hub die vele internationale bedrijven naar ons land heeft doen komen.
De 747's waren op zich niet zo duur. Ja, ze verbruikten relatief veel, maar in tegenstelling tot veel andere maatschappijen waren deze geheel eigendom van KLM, in plaats van lease.
Brandstofkosten waren de enige significante kosten, daar waar anderen daarbovenop nog de lease kosten hadden.
Een 747 kan nu eenmaal bepaalde grote vrachtstukken vervoeren door niet in een ander type passen. Daarom vlogen er ook bijna alleen nog maar combi's, waarbij je daarvan kunt profiteren.
Toen corona aantrad was het einde van de 747 nabij, echter bleek dat deze nog rendabel ingezet kon worden op China routes in medische apparatuur op te halen (in samenwerking met Philips).
Uiteindelijk heeft de 747 de laatste paar jaar nog steeds flink wat geld opgebracht, ondanks het verbruik en de ouderdom.
Je mag best je afgunst en je onderbuik laten spreken, al is het zo lelijk. Maar kom dan met opvattingen die tenminste in de buurt komen van de werkelijkheid.
Jahoorquote:Op dinsdag 20 april 2021 21:22 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Dan komt Euroshopper met vleugeltjes er wel weer bovenop dus.
Als de politiek niet constant, en vaak als enige land in de wereld, met absurde eisen KLM tegen blijft werken.quote:Op dinsdag 20 april 2021 21:22 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Dan komt Euroshopper met vleugeltjes er wel weer bovenop dus.
eeen busmaatschappij is ook geen statussymbool een trein ook nietquote:Op dinsdag 20 april 2021 18:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou week niet, het is ten eerste normaliter rendabel te krijgen en zo’n statussymbool doe je toch niet bij de vuilnis.
Wat je wel krijgt zijn allemaal Chinese maatschappijen.
Je werkt er?quote:Op dinsdag 20 april 2021 20:33 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Werkelijk niets klopt van deze reactie..
Corona niet meegerekend, was KLM een van de airlines met de hoogste bezettingsgraad als je keek naar het aantal passagiers. Dus geen halfvolle vliegtuigen.
Ook zag je de laatste 3, 4 jaar dat nieuwe routes juist extreem succesvol werden, getuige het aantal routes dat de partners daarna erop lieten aansluiten om te profiteren van deze extra hoeveelheden passagiers.
Schiphol is (was voor corona) een van de grootste hubs in Europa, zo niet de grootste als het kijkt naar transferpassagiers. Een hub die vele internationale bedrijven naar ons land heeft doen komen.
De 747's waren op zich niet zo duur. Ja, ze verbruikten relatief veel, maar in tegenstelling tot veel andere maatschappijen waren deze geheel eigendom van KLM, in plaats van lease.
Brandstofkosten waren de enige significante kosten, daar waar anderen daarbovenop nog de lease kosten hadden.
Een 747 kan nu eenmaal bepaalde grote vrachtstukken vervoeren door niet in een ander type passen. Daarom vlogen er ook bijna alleen nog maar combi's, waarbij je daarvan kunt profiteren.
Toen corona aantrad was het einde van de 747 nabij, echter bleek dat deze nog rendabel ingezet kon worden op China routes in medische apparatuur op te halen (in samenwerking met Philips).
Uiteindelijk heeft de 747 de laatste paar jaar nog steeds flink wat geld opgebracht, ondanks het verbruik en de ouderdom.
Je mag best je afgunst en je onderbuik laten spreken, al is het zo lelijk. Maar kom dan met opvattingen die tenminste in de buurt komen van de werkelijkheid.
Nou dan begint er toch iemand een nieuwe vliegmaatschappij met blauwe vliegtuigenquote:Op woensdag 21 april 2021 07:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je werkt er?
Op een gegeven moment zou je graag willen een nationale vliegmaatschappij te hebben. Komt nog enorm van pas ooit. Dus aandelen terugkopen en de Chinezen buiten houden godverdomme.
ja, want dat doe je even in een weekendje...quote:Op woensdag 21 april 2021 07:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nou dan begint er toch iemand een nieuwe vliegmaatschappij met blauwe vliegtuigen
piloten in dienst nemen en van die serveer meiden en 5 vliegmachines kopen, tweedehands want die zijn erg goedkoop nu, van die MAX dingenquote:Op woensdag 21 april 2021 08:13 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
ja, want dat doe je even in een weekendje...
Het is niet als een 1-mans taxibedrijfje die zomaar aan de slag kan, he. Hier komt heel wat meer bij kijken. Maar ik heb niet het idee dat jij überhaupt iets weet van buiten je zolderkamer.
Er was weinig nationaals aan KLMquote:Op woensdag 21 april 2021 07:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Op een gegeven moment zou je graag willen een nationale vliegmaatschappij te hebben. Komt nog enorm van pas ooit. Dus aandelen terugkopen en de Chinezen buiten houden godverdomme.
waarom niet?quote:Op woensdag 21 april 2021 08:13 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
ja, want dat doe je even in een weekendje...
...
De blauwe kleur van de mantelpakjes en de petten en dat ze Nederlands praten als je aan boord kwam uit Tenerife na 8 dagenquote:Op woensdag 21 april 2021 11:13 schreef riazop het volgende:
[..]
Er was weinig nationaals aan KLM
de vorstelijk betaalde piloten zitten in Portugal, Belgie en Ierland, de beslissingen worden in Parijs genomen, in de mediacatalogus zat niets Nederlands en je werd aan boord vnl in nederengels bediend....
Omdat er geen ruimte is op Schipholquote:Op woensdag 21 april 2021 11:15 schreef riazop het volgende:
[..]
waarom niet?
Norse Atlantic Airways is net begonnen bv
Ze betalen 40% minder voor wetlease vliegtuigen en tot 50% voor overige stafkosten
als het nu rood-wit-blauw was geweest.quote:Op woensdag 21 april 2021 11:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De blauwe kleur van de mantelpakjes en de petten
Maar Corendon is ook Nederlands , misschien moeten die de blauwe kleding aan gaan doen dan en de vliegtuigen blauw vervenquote:Op woensdag 21 april 2021 11:19 schreef riazop het volgende:
[..]
Alsof een peperdure maatschappij die slots kan houden
voorlopig nog wel hè en KLM is niet zo peperduur, was natuurlijk al vrij lean voor corona, tenminste voor een maatschappij die wereldwijd vliegt, je kan dat niet vergelijken met de Ryanairs van deze wereld.quote:Op woensdag 21 april 2021 11:19 schreef riazop het volgende:
[..]
Alsof een peperdure maatschappij die slots kan houden
Ja voor de Franse fusie wel.quote:Op woensdag 21 april 2021 11:13 schreef riazop het volgende:
[..]
Er was weinig nationaals aan KLM
de vorstelijk betaalde piloten zitten in Portugal, Belgie en Ierland, de beslissingen worden in Parijs genomen, in de mediacatalogus zat niets Nederlands en je werd aan boord vnl in nederengels bediend....
NAA is een airline dat geleid wordt door dezelfde mensen die norwegian richting een faillissement geleid hebben, ondanks erg shady praktijken op het gebied van personeel en registratie van toestellen.quote:Op woensdag 21 april 2021 11:15 schreef riazop het volgende:
[..]
waarom niet?
Norse Atlantic Airways is net begonnen bv
Ze betalen 40% minder voor wetlease vliegtuigen en tot 50% voor overige stafkosten
Het noodscenario kwam in beeld nadat de Europese Commissie een streep had gezet door de voorkeursoptie van de overheid. Aanvankelijk overwoog het ministerie van Economische Zaken om speciaal voor de winkelketen de limiet van een coronasteunmaatregel op te rekken. Hema zou dan honderden miljoenen met staatsgarantie kunnen lenen.quote:Uiteindelijk blokkeerde minister Wopke Hoekstra (Financiën) het plan.
Goede post! De laatste vluchten van die 747's waren waarschijnlijk ook de lucratiefste in hun hele levensduurquote:Op dinsdag 20 april 2021 20:33 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Werkelijk niets klopt van deze reactie..
Corona niet meegerekend, was KLM een van de airlines met de hoogste bezettingsgraad als je keek naar het aantal passagiers. Dus geen halfvolle vliegtuigen.
Ook zag je de laatste 3, 4 jaar dat nieuwe routes juist extreem succesvol werden, getuige het aantal routes dat de partners daarna erop lieten aansluiten om te profiteren van deze extra hoeveelheden passagiers.
Schiphol is (was voor corona) een van de grootste hubs in Europa, zo niet de grootste als het kijkt naar transferpassagiers. Een hub die vele internationale bedrijven naar ons land heeft doen komen.
De 747's waren op zich niet zo duur. Ja, ze verbruikten relatief veel, maar in tegenstelling tot veel andere maatschappijen waren deze geheel eigendom van KLM, in plaats van lease.
Brandstofkosten waren de enige significante kosten, daar waar anderen daarbovenop nog de lease kosten hadden.
Een 747 kan nu eenmaal bepaalde grote vrachtstukken vervoeren door niet in een ander type passen. Daarom vlogen er ook bijna alleen nog maar combi's, waarbij je daarvan kunt profiteren.
Toen corona aantrad was het einde van de 747 nabij, echter bleek dat deze nog rendabel ingezet kon worden op China routes in medische apparatuur op te halen (in samenwerking met Philips).
Uiteindelijk heeft de 747 de laatste paar jaar nog steeds flink wat geld opgebracht, ondanks het verbruik en de ouderdom.
Je mag best je afgunst en je onderbuik laten spreken, al is het zo lelijk. Maar kom dan met opvattingen die tenminste in de buurt komen van de werkelijkheid.
Denk eerder dat de aanschaf van die goedkopere aandelen door NL door Macron wordt geblokkeerd.quote:Op vrijdag 23 april 2021 15:53 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zou Wopke last hebben gehad van voortschrijdend inzicht
....
zijn gewoon op de beurs gekocht door een commisionairquote:Op vrijdag 23 april 2021 18:58 schreef riazop het volgende:
[..]
Denk eerder dat de aanschaf van die goedkopere aandelen door NL door Macron wordt geblokkeerd.
er is Wopke duidelijk gemaakt "1 keer, maar nooit weer"
Goh ze zijn er dus achter dat het een onbetrouwbaar sujet isquote:Op vrijdag 23 april 2021 18:58 schreef riazop het volgende:
er is Wopke duidelijk gemaakt "1 keer, maar nooit weer"
quote:Minister wil Europees luchtvaartverdrag niet tegenhouden
'Nederland opent deur voor Qatar Airways'
Door YTEKE DE JONG
4 min geleden in FINANCIEEL
Air France-KLM4.707-0.34% AMSTERDAM -
Dat melden ingewijden aan De Telegraaf. ,,In Den Haag hebben ze de moed niet om dit verdrag te vetoën.
De economische belangen van onder meer vliegtuigbouwer Airbus wegen zwaarder", zegt een ingewijde.
Eind vorig jaar vond de Europese Transportraad zaak om het verdrag zo snel mogelijk te ratificeren, om de concurrentievoorwaarden te 'verwezenlijken'. Minister van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) moest op last van de kamer peilen of er belangstelling was voor uitstel. De lidstaten gaven juist aan dat ze zo snel mogelijk tot een gelijk speelveld willen komen.
Dat valt nog te bezien; KLM wil erg graag de herkapitalisatie uitvoeren en het moet raar lopen wil MinFin daar niet mee akkoord gaan.quote:
Wopke is al goed begonnen om niet mee te doen met de aandelen emissiequote:Op dinsdag 27 april 2021 18:19 schreef Drekkoning het volgende:
Dat valt nog te bezien; KLM wil erg graag de herkapitalisatie uitvoeren en het moet raar lopen wil MinFin daar niet mee akkoord gaan.
Dat staat toch los van het QA-verhaal? De centen die MinFin in KLM heeft gestopt worden uiteindelijk wel geconverteerd ja, dat kon je vooraf ook wel uittekenen.quote:Op dinsdag 27 april 2021 18:19 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat valt nog te bezien; KLM wil erg graag de herkapitalisatie uitvoeren en het moet raar lopen wil MinFin daar niet mee akkoord gaan.
Tuurlijk, maar gaat er meer om de Wopke of het ministerie niet KLM laten vallen nu.quote:Op dinsdag 27 april 2021 18:31 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat staat toch los van het QA-verhaal? De centen die MinFin in KLM heeft gestopt worden uiteindelijk wel geconverteerd ja, dat kon je vooraf ook wel uittekenen.
Ik vlieg nooit meer met China Air Southern. Als ik Chinees volk kan mijden, dan betaal ik daar met liefde twee keer meer voor.quote:Op woensdag 21 april 2021 07:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
eeen busmaatschappij is ook geen statussymbool een trein ook niet
omdat ze blauw zijn , nou ja, de trein is geel
Ik ga liever met China air
Op zich niet zo gek, AF-KLM wordt toch wel gered door de Fransen. Dat beetje inspraak... tja.quote:Op dinsdag 27 april 2021 18:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Wopke is al goed begonnen om niet mee te doen met de aandelen emissie![]()
Dat belooft nog wat, ook daar is dit sujet aan het sensibiliseren
En als we Wopke vragen hoeveel geld dat ons nou heeft gekost dan heeft hij er geen actieve herinnering aanquote:Op dinsdag 27 april 2021 18:31 schreef nostra het volgende:
Dat staat toch los van het QA-verhaal? De centen die MinFin in KLM heeft gestopt worden uiteindelijk wel geconverteerd ja, dat kon je vooraf ook wel uittekenen.
Ik vind die aankoop destijds nog steeds erg wonderlijk, maar dat pissen we tegenwoordig per dag weg aan allerhande steun voor door onszelf gecreëerde problemen, dus om je daar nou zo druk om te maken is ook weer zo wat.quote:Op dinsdag 27 april 2021 18:36 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En als we Wopke vragen hoeveel geld dat ons nou heeft gekost dan heeft hij er geen actieve herinnering aan![]()
Zijn we door dit sujet toch weer belazerd
De volgende geniale zet was een subsidie voor fieldlabtesten van 925 miljoenquote:Op dinsdag 27 april 2021 18:38 schreef nostra het volgende:
Ik vind die aankoop destijds nog steeds erg wonderlijk, maar dat pissen we tegenwoordig per dag weg aan allerhande steun voor door onszelf gecreëerde problemen, dus om je daar nou zo druk om te maken is ook weer zo wat.
Hard nodig om te kijekn of Nederlanders nog wel kunnen feesten. Je weet het niet he?quote:Op dinsdag 27 april 2021 18:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
De volgende geniale zet was een subsidie voor fieldlabtesten van 925 miljoen
Idd dankzij de marktwerking is het een stuk goedkoperquote:Op woensdag 28 april 2021 01:45 schreef riazop het volgende:
Hard nodig om te kijekn of Nederlanders nog wel kunnen feesten. Je weet het niet he?
En ook leuk dat er straks weer een paar handige Hollandse managers in een lamborghini rondrijden
Deze vliegtuigmaatschappij is volgepompt met oliedollars om de rest (lees KLM c.s.) weg te concurreren met ongelijk speelveld..quote:Op dinsdag 27 april 2021 17:48 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)r-voor-qatar-airways
Goede zaak
we hebben al een nieuwe airline die heen en weer wil vliegen, misschien willen zelfs wel een paar vliegtuigen blauw schilderen of oranje of oranje blauw en een paar van die serveer meiden die een blauw rokje aan willen doen met blauwe pet
Ik vind het Prima
[..]
prima tochquote:Op woensdag 28 april 2021 19:43 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Deze vliegtuigmaatschappij is volgepompt met oliedollars om de rest (lees KLM c.s.) weg te concurreren met ongelijk speelveld..
Wopke heeft geen steungeld aan AFKLM gegeven en dat gaat ook niet gebeuren.quote:Op maandag 3 mei 2021 21:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
Donderdag maakt Air France-KLM de cijfers over het eerste kwartaal bekend.
De omzet zal volgens analisten terugvallen van ¤5 mrd in het eerste kwartaal van 2020 naar iets meer dan ¤2 mrd in het eerste kwartaal van dit jaar. Het nettoverlies komt volgens hen uit op ¤1,16 mrd. De noodlijdende luchtvaartmaatschappij stelde zelf vorige maand te rekenen op een operationeel verlies van ¤1,3 mrd in de eerste drie maanden.
https://fd.nl/ondernemen/(...)n-zomer-vce1caL90hX2
En Wopke, heb je nog wat steungeld paraat![]()
quote:Op maandag 3 mei 2021 22:25 schreef Drekkoning het volgende:
Wopke heeft geen steungeld aan AFKLM gegeven en dat gaat ook niet gebeuren.
dan zijn alleen de kosten di e750 miljoen aan waardeloze aandelenquote:Op maandag 3 mei 2021 23:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]![]()
Veelgestelde vragen over financiële steun aan KLM
Het kabinet steunt KLM met 3,4 miljard euro omdat KLM belangrijk is voor de Nederlandse economie. Dit steunpakket bestaat uit leningen: 1 miljard komt direct van de overheid en 2,4 miljard van banken. De Rijksoverheid staat voor 90 procent garant voor de lening van banken. KLM moet de leningen binnen 5,5 jaar aflossen.
https://www.rijksoverheid(...)nciele-steun-aan-klm
Wie heeft er gelijk
Dat is KLM, niet AFKLM waar je artikel over gaat.quote:Op maandag 3 mei 2021 23:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]![]()
Veelgestelde vragen over financiële steun aan KLM
Het kabinet steunt KLM met 3,4 miljard euro omdat KLM belangrijk is voor de Nederlandse economie. Dit steunpakket bestaat uit leningen: 1 miljard komt direct van de overheid en 2,4 miljard van banken. De Rijksoverheid staat voor 90 procent garant voor de lening van banken. KLM moet de leningen binnen 5,5 jaar aflossen.
https://www.rijksoverheid(...)nciele-steun-aan-klm
Wie heeft er gelijk
KLM heeft nog steeds niet de garantstelling van Hoekstra aan hoeven spreken. Alleen de lening van 1 miljard is gedeeltelijk gebruikt. Op dit moment is er nog helemaal geen extra steun nodig, ook al zijn de cijfers donderdag verre van goed.quote:Op maandag 3 mei 2021 21:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
Donderdag maakt Air France-KLM de cijfers over het eerste kwartaal bekend.
De omzet zal volgens analisten terugvallen van ¤5 mrd in het eerste kwartaal van 2020 naar iets meer dan ¤2 mrd in het eerste kwartaal van dit jaar. Het nettoverlies komt volgens hen uit op ¤1,16 mrd. De noodlijdende luchtvaartmaatschappij stelde zelf vorige maand te rekenen op een operationeel verlies van ¤1,3 mrd in de eerste drie maanden.
https://fd.nl/ondernemen/(...)n-zomer-vce1caL90hX2
En Wopke, heb je nog wat steungeld paraat![]()
Cash genoeg de komende twee jaar inderdaad, zeker bij herstel.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 08:54 schreef The_stranger het volgende:
[..]
KLM heeft nog steeds niet de garantstelling van Hoekstra aan hoeven spreken. Alleen de lening van 1 miljard is gedeeltelijk gebruikt. Op dit moment is er nog helemaal geen extra steun nodig, ook al zijn de cijfers donderdag verre van goed.
Maar wat verwacht je, geen enkele airline maakt nu winst en met de onnodig strenge eisen die onze overheid, als enige in de hele wereld, zal dat ook nog wel even duren voor KLM.
Maar nogmaals, ondanks het feit dat klm als enige airline in de wereld moet voldoen aan deze extra eisen, is de huidige steun nog steeds meer dan voldoende.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Brussel wil met ¤5 miljoen ontslagen KLM'ers vangnet bieden
Door YTEKE DE JONG
Updated 1 min geleden
31 min geleden in FINANCIEEL
Air France-KLM4.453-2.43%
BRUSSEL - De Europese Commissie wil ¤5 miljoen uittrekken om KLM-personeel dat vanwege de coronacrisis is ontslagen aan een nieuwe baan te helpen.
quote:Het geld is bedoeld om 1200 ontslagen werknemers om te scholen of te helpen een eigen zaak te beginnen, meldt de commissie.
Ook 500 voormalige werknemers van het Finse luchtvaartconcern Finnair kunnen op financiële steun krijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Zij verwacht van het kabinet dat het 3,4 miljoen euro bijlegt.![]()
![]()
https://www.ad.nl/economi(...)-personeel~adb0d0d5/
Nou Wopke draai de geldkraan maar weer open, het begint met een klein bedrag en je mag zelf raden hoe het verder gaat![]()
Ja als er weer steun moet komen dan is het opeens onze KLM en onze Hoogovensquote:Op donderdag 13 mei 2021 00:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
Peter Elbers nu bij Beau zit alles weer recht te lullen
Ja dat is e en dikke meevaller voor de Staatquote:
Niet zo veel info vooralsnog maar als ik het goed begrijp is het een procedure probleem, de staatsteun had via Frankrijk moeten lopen omdat het AF/KLM is en nu hebben ze dus eigenlijk van 2 landen staatssteun ontvangen?quote:Op woensdag 19 mei 2021 11:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dat is e en dikke meevaller voor de Staat
https://www.telegraaf.nl/(...)atsgaranties-aan-klm
De Staat zal wel aan Ryanair gevraagd hebben of ze even willen gaan protesterenquote:Op woensdag 19 mei 2021 12:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet zo veel info vooralsnog maar als ik het goed begrijp is het een procedure probleem, de staatsteun had via Frankrijk moeten lopen omdat het AF/KLM is en nu hebben ze dus eigenlijk van 2 landen staatssteun ontvangen?
Opnieuw onderbouwen dus. Niet zo spannend volgens mij.quote:
Ach, het geeft diegenen met meer mening dan kennis weer een kans de frustraties via de onderbuik te laten ontsnappen.quote:Op woensdag 19 mei 2021 13:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Opnieuw onderbouwen dus. Niet zo spannend volgens mij.
En Yteke kan weer wat clickbait artikeltjes typen.quote:Op woensdag 19 mei 2021 13:31 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ach, het geeft diegenen met meer mening dan kennis weer een kans de frustraties via de onderbuik te laten ontsnappen.
Meevallerquote:Op woensdag 19 mei 2021 11:46 schreef michaelmoore het volgende:
Ja dat is e en dikke meevaller voor de Staat
https://www.telegraaf.nl/(...)atsgaranties-aan-klm
quote:KLM hoeft de steun niet onmiddellijk terug te betalen. Het Gerecht van de Europese Unie is doordrongen van de bijzonder schadelijke gevolgen van de pandemie voor de Nederlandse economie. Daarom schort het de gevolgen van de uitspraak op totdat de commissie een nieuw besluit heeft genomen.
Wopke wil alleen schitteren met goed nieuwsquote:Het ministerie van Financiën was nog niet voor commentaar bereikbaar.
Zo acuut is het liquiditeitsprobleem van KLM niet (het omzetten van die lening in agio wat iedereen op voorhand al zag aankomen levert geen centjes op, maar is leuk voor de bankconvenanten).quote:Op donderdag 20 mei 2021 10:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
Maar gesprekken over zulke nieuwe steun zullen nu ook moeten wachten op een oplossing uit Brussel voor de eerste hulpronde. dat kan nog maanden duren, tijd die KLM waarschijnlijk niet heeft.
quote:FNV: 700 stewardessen boventallig bij KLM
Air France-KLM4.5161.16%
AMSTERDAM - Luchtvaartmaatschappij kan gedwongen ontslagen voorkomen bij 700 man aan boventallig cabinepersoneel.
Dat meldt vakbond FNV donderdagavond. Het boventallige personeel vertrekt vrijwillig of kan gedetacheerd worden bij KLM-dochters Transavia en KLM Cityhopper.
,,Dankzij die inzet en flexibiliteit hebben we tot op heden gedwongen ontslagen weten te voorkomen. Nu krijgen we het laatste zetje, dankzij de verbeterde vooruitzichten in de luchtvaart is KLM in staat om de adviesaanvraag in te trekken", zegt bestuurder Birte Nelen van FNV Luchtvaart.
BEKIJK OOK:
Heibel bij vakbond KLM-stewardessen
,,Voor FNV Cabine betekent dit dat we licht aan het einde van de tunnel zien en dat we voorzichtig aan herstel durven denken", schrijft de vakbond in een verklaring.
'Geeft hoop'
KLM bevestigt het intrekken van de adviesaanvraag voor gedwongen ontslag. ,,Dit is dus goed nieuws, we zien de eerste tekenen van herstel en dat geeft hoop voor de toekomst. Tegelijkertijd is de COVID-19-situatie nog steeds precair en blijven de ontwikkelingen in de wereld hoogst onzeker.
Daarom gaan we in gesprek met de vakbonden over ruimte voor flexibiliteit", meldt een woordvoerder van KLM.
Banendrama bij Schiphol
Begin januari kondigde KLM aan dat er nog eens 800 tot 1000 banen zouden verdwijnen, boven op het sneuvelen van 5000 banen in 2020.
Toen moest KLM diep ingrijpen als gevolg van de coronacrisis, waardoor het luchtverkeer zwaar terugviel.
Maar dit jaar gaat het herstel langzamer dan verwacht. Nog altijd heeft KLM te maken met zware reisrestricties. De luchtvaartmaatschappij werd in december aan de ketting werd gelegd door het kabinet, die de hele wereld van een negatief reisadvies voorzag.
quote:Geen nieuwe gedwongen ontslagen bij cabinepersoneel KLM
KLM en de vakbonden hebben afgesproken dat er geen gedwongen ontslagen meer vallen bij het cabinepersoneel. Dat is niet meer nodig omdat de luchtvaartmaatschappij de laatste weken het aantal boekingen ziet toenemen.
Het besluit levert baanbehoud op voor ongeveer 700 mensen. De afspraak is bekendgemaakt door de bonden FNV Cabine en de Vereniging Nederlands Cabinepersoneel (VNC).
Er is sinds de bijna volledige terugval van het aantal reizigers vanwege de coronacrisis veel gesneden in het personeelsbestand bij Air France-KLM. Ongeveer een kwart van het cabinepersoneel moest weg. Dat werd vooral bereikt door detachering van personeel bij andere afdelingen, een vrijwillige vertrekregeling en het niet verlengen van jaarcontracten.
Grote opluchting
Nieuwe ontslagen zijn nu dus van de baan door de positieve vooruitzichten voor de luchtvaartsector. Steeds meer mensen krijgen een coronavaccinatie en alhoewel de toekomst onvoorspelbaar is, kan volgens de bonden voorzichtig gedacht worden aan herstel.
De VNC spreekt van "grote opluchting, na de lange, spannende en stressvolle periode over baanbehoud". FNV Cabine ziet "licht aan het eind van de tunnel" en stelt dat KLM'ers die bij de laatste ontslagronde wel weg moesten "als eerste aan de beurt zijn als we weer mensen nodig hebben".
Het kan wel zijn dat cabinemedewerkers van KLM, al dan niet tijdelijk, aan de slag moeten bij dochterbedrijven KLM Cityhopper of Transavia. Vakbond VNC zegt dat er in deze crisistijd echter "keuzes" gemaakt moeten worden. "Daarbij staat 'iedereen aan boord houden bij KLM' met stip op 1. Baanbehoud binnen het korps heeft daarmee de hoogste prioriteit", meldt de bond.
er is toch niks tegen het aanvragen van subsidies van de EU?quote:Op donderdag 10 juni 2021 10:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
‘Air France-KLM wilde groene EU-subsidie voor aankoop vliegtuigen’
En nog subsidie ookwaarom ook niet, bonus van Smith
zeker weer gekoppeld aan de hoeveelheid subsidie die hij los krijgt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.telegraaf.nl/(...)k-bij-air-france-klm
Als ze het niet redden smijten we er gewoon nog een paar miljard tegenaan![]()
quote:In een recent vraaggesprek met De Telegraaf stelde Kreulen nog een aantal jaren te willen aanblijven bij de luchtvaartmaatschappij. „Toen kon ik dat nog niet zeggen, omdat er over mijn opvolging nog gesproken werd met de medezeggenschap.”
Prima. Kunnen we 20.000 arbeidsmigranten terugsturen! Komt er wat lucht op de huizenmarkt en hoeven wel niet al het groen onder te spitten. Bovendien minder vervuiling, CO2 en overlast. Ik zeg doen!quote:Op donderdag 8 juli 2021 13:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
‘Deze EU-maatregel kan Schiphol en KLM 20.000 banen kosten’
De Europese commissie wil een belasting invoeren op kerosine om zo te zorgen voor een schoner milieu. Dit heeft grote gevolgen voor de Europese luchtvaart, vertelt verslaggever Yteke de Jong.
https://www.telegraaf.nl/(...)-20-000-banen-kosten
Lekker bezig weer, Wopke smijt met geld, Europese commissie werkt weer de andere kant op![]()
Overleggen misschien een![]()
Ik denk dat de belastingbetaler al genoeg in deze bodemloze put gegooid heeft.quote:Op donderdag 10 juni 2021 10:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
‘Air France-KLM wilde groene EU-subsidie voor aankoop vliegtuigen’
Air France-KLM en Airbus zouden een beroep hebben willen doen op de groene stimuleringsfondsen van de Europese Unie voor de aanschaf van nieuwe vliegtuigen. Dat staat in vrijgegeven documenten van klimaatlobbywaakhond InfluenceMap.
De bedrijven voerden in documenten en presentaties aan dat de uitstoot van vliegtuigen kan worden verminderd als oude modellen vervangen worden voor efficiëntere nieuwe vliegtuigen. Daarvoor zou dan de steun vanuit, de door de belastingbetaler gefinancierde, stimuleringsmaatregelen nodig zijn.
Dat vind ik ookquote:Op donderdag 8 juli 2021 14:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat de belastingbetaler al genoeg in deze bodemloze put gegooid heeft.
Al 10 jaar voor Wopke zijn investering deed had hij kunnen weten dat geld aan KLM geven een kutidee was.quote:Op donderdag 8 juli 2021 13:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
‘Deze EU-maatregel kan Schiphol en KLM 20.000 banen kosten’
De Europese commissie wil een belasting invoeren op kerosine om zo te zorgen voor een schoner milieu. Dit heeft grote gevolgen voor de Europese luchtvaart, vertelt verslaggever Yteke de Jong.
https://www.telegraaf.nl/(...)-20-000-banen-kosten
Lekker bezig weer, Wopke smijt met geld, Europese commissie werkt weer de andere kant op![]()
Overleggen misschien een![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Hoe groot het verlies is, maakt de luchtvaartmaatschappij vrijdag bekend. Dan worden de cijfers over het tweede kwartaal gepubliceerd. Air France-KLM zal in dat kwartaal een nettoverlies lijden van ¤1,34 mrd, zo is de gemiddelde verwachting van een groep van achttien financieel analisten. Dat zou een fractie beter zijn dan in de eerste drie maanden van 2021. De teller van de groep staat na zes maanden al op een nettoverlies van circa ¤2,8 mrd. Dankzij ruim ¤10 mrd aan door de Franse en Nederlandse overheid gegarandeerde leningen, weet de groep te overleven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar vrijdag ook met meer dan gemiddelde belangstelling naar zal worden gekeken, zijn de afzonderlijke resultaten van de twee partners: Air France en KLM. Die lopen al langere tijd uiteen. In het eerste kwartaal leed het grotere Air France een verlies van ¤840 mln, terwijl bij KLM het verlies ‘slechts' ¤337 mln bedroeg.https://fd.nl/ondernemen/(...)len-diep-in-het-roodquote:Dat KLM al tijden de best presterende maatschappij is binnen de holding en dat Air France er onvoldoende in slaagt de kosten te drukken, belast de samenwerking binnen de groep.
Wopke blijft gewoon geld pompen![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgens de nieuwssite, die zich baseert op insiders, zou vooral ADP moeilijk hebben gedaan door een groter aandeel te vragen. ADP is de afgelopen jaren veel sterker in waarde gestegen dan Schiphol, waardoor de verhoudingen niet meer zouden kloppen.
https://fd.nl/ondernemen/(...)en-samenwerking-stop
Maar geldkraan blijft wel open![]()
![]()
![]()
Eerder dit jaar verleenden Frankrijk en andere aandeelhouders al extra financiële hulp voor Air France-KLM, nadat Parijs en Den Haag in 2020 voor 10,4 miljard euro aan leningen en kredietgaranties hadden toegezegd. Afgelopen voorjaar werd een deel van de Franse leningen, ¤3 miljard, omgezet eigen vermogen. Daarnaast werd er 1 miljard aan nieuw kapitaal opgehaald voor Air France KLM.quote:Ook is er extra overheidssteun nodig. Nederland spreekt met de Europese Commissie over de voorwaarden voor een nieuw steunpakket voor KLM, en Zaat weet te vertellen dat de signalen over een akkoord erg hoopvol zijn. Er is extra kapitaal nodig, aangezien de schulden van Air France-KLM de eigen bezittingen nog altijd met 3,6 miljard euro overschrijden.
Het concern durft nog niet verder te kijken dan oktober, op de verwachting na dat de capaciteit zich pas in 2024 weer op het peil van 2019 zal bevinden.quote:Maar een vooruitzicht voor de rest van het jaar durft topman Benjamin Smith niet te geven.
https://www.parool.nl/ams(...)an-oktober~bc965f97/quote:De operatie om de miljardenschuld terug te brengen die KLM opbouwt omdat het een miljard euro van de Nederlandse staat en 2,4 miljard van banken kan lenen, ligt momenteel stil. Onderhandelingen daarover met de Europese Commissie, die eist dat KLM vliegrechten op Schiphol inlevert in ruil voor een groter staatsbelang, staan al weken in de koelkast.
2020 is een apart jaar.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 09:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Over heel 2020 leed de combinatie van Air France en KLM een recordverlies van ruim 7 miljard euro
https://nos.nl/artikel/23(...)-voor-air-france-klm
Gewoon geld blijven pompen
quote:Op woensdag 28 juli 2021 20:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
Schiphol en luchthaven Parijs zetten samenwerking stop
Luchthavenuitbater Royal Schiphol Group en Aéroports de Paris (ADP) beëindigen hun samenwerking. De huidige overeenkomst loopt tot eind november en wordt daarna niet verlengd. Dat maakt Royal Schiphol Group bekend via zijn website.Dit bericht heeft toch niks met een (externe) geldkraan te maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgens de nieuwssite, die zich baseert op insiders, zou vooral ADP moeilijk hebben gedaan door een groter aandeel te vragen. ADP is de afgelopen jaren veel sterker in waarde gestegen dan Schiphol, waardoor de verhoudingen niet meer zouden kloppen.
https://fd.nl/ondernemen/(...)en-samenwerking-stop
Maar geldkraan blijft wel open![]()
![]()
https://www.parool.nl/ned(...)rheidsgeld~b8f8a427/quote:Op vrijdag 30 juli 2021 09:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Over heel 2020 leed de combinatie van Air France en KLM een recordverlies van ruim 7 miljard euro
https://nos.nl/artikel/23(...)-voor-air-france-klm
Gewoon geld blijven pompen
KLM moet nog geld overmaken naar Air France , voor steunquote:Op zaterdag 31 juli 2021 14:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)rheidsgeld~b8f8a427/
quote:Vertraging herstel
De luchtvaartmaatschappij zegt te 'begrijpen' dat de steun niet eeuwig kan voortduren, maar dat er toch nog hulp nodig is. ,,
KLM is blij met de opening die kabinet heeft geboden om in het vierde kwartaal een aantal ondersteunende regelingen voor zwaar getroffen sectoren in stand te houden.
KLM pleit voor een passende invulling van aanvullende steunmaatregelen", aldus de zegsvrouw.
Vorig jaar ging men voor dit jaar uit van een operatie van 70% ten opzichte van voor de coronapandemie. Tot nu toe is dat ongeveer 50%. ,,Dit vertraagt het herstel in 2021 en 2022 aanzienlijk."
Dit kan gevolgen hebben voor het aflossen van de lening van ¤3,4 miljard van banken en de Nederlandse Staat. Ook kan het zijn dat KLM opnieuw moet ingrijpen in de organisatie.
Sywert ben jij hetquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 11:52 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)lende-steun-is-nodig
Mam , mag ik nog een paar miljard euro om aan mijn Franse broer te geven?
Maar ja had gezegt dat j e nu zonder steun kon /?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 13:23 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Sywert ben jij het![]()
Wopke hier:Geen probleem, maar vergeet je niet een bijdrage aan de cda kas
O ja, jij wel maar die aangenomen Franse vader van je nietquote:KLM kan binnenkort zonder overheidsgeld verder.
Het bedrijf is volgens topman Pieter Elbers sterk genoeg om de miljardenleningen die vorig jaar werden geregeld, goeddeels te laten liggen.
Vanaf oktober kan KLM overleven zonder NOW-loonsteun.
quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:30 schreef michaelmoore het volgende:
Maar ja had gezegt dat j e nu zonder steun kon /?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |