quote:D-Reizen, een van de grootste reisorganisaties van Nederland, is failliet verklaard. Volgens het bedrijf kwam er vanwege de coronacrisis nauwelijks geld binnen door de reisverboden. Ook zou het fonds van de overheid, het voucherfonds, te laat zijn goedgekeurd om D-Reizen te kunnen redden.
Bij het bedrijf werken ruim 1150 mensen bij de 285 reisbureaus in Nederland. Een curator onderzoekt de mogelijkheden voor een doorstart.
"Het is een gitzwarte dag voor ons", zegt Jan Henne de Dijn, de hoogste baas van het bedrijf. "Er zijn de afgelopen periode veel gesprekken geweest met partijen om tot een oplossing te komen. Met ons faillissement valt een belangrijke schakel weg in de reisindustrie in Nederland."
https://www.d-reizen.nl/zonvakantie/spanje/tenerife/playa-de-las-americas/hotel-best-tenerife?Country=ES&Region=ES_GRANCANARIA|ES_FUERTEVENTURA|ES_LANZAROTE|ES_LAGOMERA|ES_TENERIFE&StartDate=06-05-2021&Duration=8-14&Margin=14&Adults=2&Transport=VL&ResultSets=1&ScrollPosition=1b2b6f1a-6af8-4420-b1e1-7b71443cf8a7&SortBy=POPULARITY%20DESCquote:
Hangt er vanaf, in het meer niche segment reizen is er nog steeds plek voor fysieke reisbureaus, internet is aardig een simpele vakantie, maar als je het over georganiseerde reizen hebt is het enorm complex en bijna niet te doen op internet.quote:Op dinsdag 6 april 2021 09:56 schreef Erasmus het volgende:
Verbaast mij niets. Met het internet was het een kwestie van tijd, maar door corona is dat in een stroomversnelling gekomen.
Al die lege reisbureaus wanneer ik langs eentje liep, kan mij niet voorstellen dat dat rendabel is als Henk en Ingrid Antalya of Agadir ook gewoon online kunnen boeken op Corendon.
Complexe reizen boek je dan weer niet bij d-reizen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hangt er vanaf, in het meer niche segment reizen is er nog steeds plek voor fysieke reisbureaus, internet is aardig een simpele vakantie, maar als je het over georganiseerde reizen hebt is het enorm complex en bijna niet te doen op internet.
Soms is het goedkoper en makkelijker dan zelf regelen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:03 schreef Mikeytt het volgende:
Kan me serieus niet voorstellen waarom mensen zouden boeken bij een reisorganisatie
Is gewoon werkverschaffing, niet meer van deze tijd.
Nee, ik heb een paar jaar terug gewerkt voor een aanbieder van luxe groepsreizen, nooit bij stilgestaan hoe complex dat is en hoeveel dingen je rekening moet houden. Hoewel dit een internetaanbieder was, waren er tientallen mensen bezig met de hele dag heen en weer bellen om zaken aan te passen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:04 schreef Leonos het volgende:
[..]
Complexe reizen boek je dan weer niet bij d-reizen.
Ik heb ook even in die hoek van de branche gezeten, komt een hoop bijkijken inderdaad.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee, ik heb een paar jaar terug gewerkt voor een aanbieder van luxe groepsreizen, nooit bij stilgestaan hoe complex dat is en hoeveel dingen je rekening moet houden. Hoewel dit een internetaanbieder was, waren er tientallen mensen bezig met de hele dag heen en weer bellen om zaken aan te passen.
De vraag is ook wel waarom je een georganiseerde reis zou willen. Zijn toch vooral de wat oudere mensen die het allemaal niet zo goed aandurven anders.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hangt er vanaf, in het meer niche segment reizen is er nog steeds plek voor fysieke reisbureaus, internet is aardig een simpele vakantie, maar als je het over georganiseerde reizen hebt is het enorm complex en bijna niet te doen op internet.
Ik heb nog hoofdpijn, van alle bugs met hotelkamer grotesquote:Op dinsdag 6 april 2021 10:08 schreef Leonos het volgende:
[..]
Ik heb ook even in die hoek van de branche gezeten, komt een hoop bijkijken inderdaad.
Dat valt mee hoorquote:Op dinsdag 6 april 2021 10:09 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De vraag is ook wel waarom je een georganiseerde reis zou willen. Zijn toch vooral de wat oudere mensen die het allemaal niet zo goed aandurven anders.
Of vrouwen die liever niet alleen willen reizen ivm veiligheid.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:09 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De vraag is ook wel waarom je een georganiseerde reis zou willen. Zijn toch vooral de wat oudere mensen die het allemaal niet zo goed aandurven anders.
Niet dat het iets goedpraat.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:18 schreef Speekselklier het volgende:
D-reizen heeft niet beter verdient.
Ze hebben mensen in het begin van de Corona-crisis voorgelogen.
Ze hebben mijn tante wijs gemaakt dat ze de complete reissom nog moest betalen omdat ze anders geen recht zou hebben op terugbetaling van de reissom. Toen was al lang en breed bekend dat haar vakantie niet doorging. Door volledig te betalen zou ze haar reissom sneller terugkrijgen. In plaats daar van kreeg ze direct na betaling een voucher.
In plaats van 25% zit ze nu al een jaar op haar volledige reissom te wachten.
Klopt, ik dacht haar overtuigt te hebben om het niet te betalen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 10:26 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Niet dat het iets goedpraat.
Wel een tikje naief van jouw tante ook.
Dat wist ze toch al aan het begin van dat opleiding?quote:een vriendin van mij heeft compleet niets aan haar diploma HBO toerisme.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |