abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 1 april 2021 @ 23:17:01 #1
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198810587
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.

• _aurum_, Miepie, half maart
• LastRequest: Mini, half maart
• QuattroF: Y/Frummel, 31 maart
• madam-april: kleine dondersteen, 2 juli
• Nolita: L., 15 juli
• Hilmo: F., 30 juli
• NicolasJoy, kleine S. 4 september
• tpopml: "Mickey", 7 september
• Miezziej: Loempia, 20 september
• Seven.,: Colin, 25 september
• Smart_ass: Bubbles, 30 september
• LittleTeaCup: Ootje, 5 oktober
• SQ: "Goud", 7 oktober
• Peejtur: LL, 18 oktober
• MaJo: Aapie, 24 oktober
• PKM: "Poffertje", 4 november
• 1inamelon: "Zusje" 6 november
• Donna: A-tje, 17 november
• D.U.M.A.N.: Zielie, 28 november
• Gogo83: "J." 13 januari
• Carooltje79: "T" 26 januari
• Nanuke: "Hannah" 2 februari
• Bienelientjee: "Baby J" 5 februari
• Framblij89: "Beer" 14 februari
• Monsterd: “E.” 9 maart
• Aure: Otis, 15 maart
• Kwakz0r: Pep, 19 maart

[ Bericht 1% gewijzigd door MaJo op 02-04-2021 13:07:24 ]
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator donderdag 1 april 2021 @ 23:17:42 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198810611
Als iemand met baby in de OP wil, laat het me weten!

Laatste post:

quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 23:15 schreef MaJo het volgende:
Wat een onzin @:NicolasJoy, als jullie denken dat ze er nog niet klaar voor is zou ik het zeker niet overhaasten. Ik ben ook weer even gestopt met de proefhapjes want het lijkt Aapie niet zoveel te boeien :')

Ik heb bij het CB nog eens nagevraagd of Aapie’s achterhoofd niet erg plat is (hadden wij het hierover @:smart_ass?) en ze beaamde dit. Hij heeft aan de rechterkant van zijn hoofd een flinke afvlakking. Ik heb nu een folder meegekregen over de voorkeurskant om op te liggen en nu ik er goed op let ligt hij inderdaad bijna altijd naar rechts. We moeten nu dus proberen om hem meer naar links te laten liggen en als dit niet lukt een afspraak maken met de fysio. Vooralsnog vindt hij het niet leuk als ik zijn hoofd draai en draait hij hem met een zucht weer terug _O- maar zojuist is het me toch gelukt!

@:Kwakz0r wat fijn dat de voeding nu op gang komt! En voel je absoluut niet schuldig over bijvoeding, probeer juist te denken dat elke druppel moedermelk mooi meegenomen is maar het echt niet erg is om gedeeltelijk kv te geven :* ik voelde me echt een faalmoeder dat hij niet volledig borstvoeding kreeg maar gelukkig heb ik dit snel uit mijn hoofd weten te krijgen, zo zonde van je energie!

@:Quattro gefeliciteerd nog met je vrolijke meid, heerlijk filmpje O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_198810908
Hallo! O+

Hier echt hele heftige weken achter de rug met een megasprong die elke avond janken opleverde. Op een bepaald moment zaten we ook allebei zelf er bij te janken. En nu ineens gaat het weer hartstikke goed! Ootje wordt aanstaande maandag alweer een halfjaar. Het gaat ZÓ snel! Het is zo’n blij, lief en leuk mannetje. Knetterverliefd op dat kleine mensje!

Ik ga nu even bijlezen in het vorige topic, ik post hier veel te weinig!
  vrijdag 2 april 2021 @ 01:05:13 #4
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198812754
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 21:40 schreef QuattroF het volgende:
Met een grote glimlach (en een klein traantje) neem ik afscheid van het babytopic! Wat was het een jaar, vol met hele grote ups maar ook hele flinke downs helaas. Maar: mijn meisje is vandaag 1 jaar geworden! En wat heeft ze een fijne dag gehad. Helaas niet groot kunnen vieren, maar in de komende dagen komt er nog een handje vol verjaardagsvisite voor haar. Haar Nijntje-taart ging er zeer goed in, (zie filmpje, hoezo je handen gebruiken?!) en het was oprecht heel gezellig. Ik schuif door naar het dreumestopic en hoop jullie daar ook snel te zien. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
See you over een half jaartje on the other side O+ :W

Kleine heldin!
Resistance is futile.
  vrijdag 2 april 2021 @ 01:10:24 #5
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198812808
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 23:27 schreef LittleTeaCup het volgende:
Hallo! O+

Hier echt hele heftige weken achter de rug met een megasprong die elke avond janken opleverde. Op een bepaald moment zaten we ook allebei zelf er bij te janken. En nu ineens gaat het weer hartstikke goed! Ootje wordt aanstaande maandag alweer een halfjaar. Het gaat ZÓ snel! Het is zo’n blij, lief en leuk mannetje. Knetterverliefd op dat kleine mensje!

Ik ga nu even bijlezen in het vorige topic, ik post hier veel te weinig!
:W welkom terug! Fijn dat het weer beter gaat :*
Resistance is futile.
pi_198814502
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 23:15 schreef MaJo het volgende: Ik heb bij het CB nog eens nagevraagd of Aapie’s achterhoofd niet erg plat is (hadden wij het hierover @:smart_ass?) en ze beaamde dit. Hij heeft aan de rechterkant van zijn hoofd een flinke afvlakking. Ik heb nu een folder meegekregen over de voorkeurskant om op te liggen en nu ik er goed op let ligt hij inderdaad bijna altijd naar rechts. We moeten nu dus proberen om hem meer naar links te laten liggen en als dit niet lukt een afspraak maken met de fysio. Vooralsnog vindt hij het niet leuk als ik zijn hoofd draai en draait hij hem met een zucht weer terug _O- maar zojuist is het me toch gelukt!
Ja daar hadden wij het over! Had je zelf al wel een beetje in de gaten dat hij een voorkeurshouding heeft? Of pas toen je erop ging letten? Ik leg Bubbles altijd anders weg en heb niet het idee dat ze vaker op 1 kant ligt maar ik ga er ook eens op letten. Haha ik zie het helemaal voor me, met een zucht terug draaien! Hoe waren zijn stats verder?
Wij zijn dinsdag naar de pediatrician geweest toen ze 6 maanden was maar ik ben dus helemaal vergeten te vragen over haar hoofd. Ze zeiden er zelf niets van. Ze is 7.7 kg en 67.5 cm nu!
Wel nog even geïnformeerd naar borstvoeding icm corona vaccin, was wel benieuwd wat zij ervan dacht. Zij raadde aan te vaccineren dus ik denk dat ik het ga doen maar vind het toch best spannend.
  vrijdag 2 april 2021 @ 07:51:32 #7
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198814966
Baby met kramp van 19 tot 4 uur... Ik ben moe. Hij wilde continu aan de borst, ging dan na twee slokken weer scheetjes laten en huilen om dan weer aan de borst te willen... Gaaaaap

Heb het idee dat het samenhangt met mijn eten, vooral als ik kaas eet (de enige koemelk die ik binnen krijg), lijkt hij veel last te hebben. Ga het dus maar eens een paar dagen zonder proberen.

En verder las ik over voorkeurshouding. Die had prul ook en de osteopaat heeft ons enorm goed geholpen. En hoe langer je wacht, hoe groter de afplatting, dus ik zou niet te lang zelf proberen. Fysio of osteo kan echt helpen.

Zo wegen. Dat dagelijkse momentje waarop we checken of we inderdaad erop mogen vertrouwen dat hij z'n voedingen zelf regelt, vind ik spannend. Hij groeit vooralsnog wel, maar ik merk dat ik echt met knikkende knietjes naar de weegschaal sta te kijken. Voorlopig blijven we een keer per dag wegen, maar heb de weegschaal boven gezet. Voelde toch fijner dan op de keukentafel.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 2 april 2021 @ 09:06:26 #8
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_198815531
@MaJo peuter had ook een voorkeurshouding en een afplatting. Fysio heeft hier goed geholpen en zij raadde ook een speciaal kussen aan voor als hij in de box of de wagen lag. Mocht je interesse hebben (na overleg met fysio of osteopaat uiteraard) dan mag je hem hebben.

Zusje heeft de prikjes deze ronde goed doorstaan. Geen koorts, geen reactie op de pikplek. Heel fijn! Iets minder fijn is dat ze vanmorgen al om 4:15 aan de dag begon :z
pi_198815536
Is hij niet gewoon aan t regelen @Tink89 ? Pep heeft ook een paar van die blokken gehad, zelf vermoed ik vooral om mijn productie op te hogen ( buiten het dagelijkse clustermoment ergens tussen 15:00 en 00:00 dat een paar duurt).

Hij was in twee dagen nu 130 gram aangekomen :o dus het werkt wel dat regelen :')

Gisteren was hij ineens vroeg met clusteren en daardoor een wat meer gebroken nacht, maar nog alleszins redelijk O+ vanmorgen weer veel honger dus zit alweer even met hem.
Kwak
  vrijdag 2 april 2021 @ 09:11:22 #10
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198815594
@Smart_ass ik heb zelf veel vertrouwen in mijn lijf (zeker sinds ik een kind gebouwd en gebaard heb) en mijn productie. Als ik nog steeds kolf tegen de tijd dat ik aan de beurt ben voor de injectie, dan zou mij dat eerder een heel goed gevoel geven ;) . Net als de 22 wekenprik. Maar misschien dat het heel erg afhankelijk is van je eigen gevoel over het vaccin.
Resistance is futile.
  vrijdag 2 april 2021 @ 09:14:35 #11
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198815625
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 07:51 schreef Tink89 het volgende:
Baby met kramp van 19 tot 4 uur... Ik ben moe. Hij wilde continu aan de borst, ging dan na twee slokken weer scheetjes laten en huilen om dan weer aan de borst te willen... Gaaaaap

Heb het idee dat het samenhangt met mijn eten, vooral als ik kaas eet (de enige koemelk die ik binnen krijg), lijkt hij veel last te hebben. Ga het dus maar eens een paar dagen zonder proberen.

En verder las ik over voorkeurshouding. Die had prul ook en de osteopaat heeft ons enorm goed geholpen. En hoe langer je wacht, hoe groter de afplatting, dus ik zou niet te lang zelf proberen. Fysio of osteo kan echt helpen.

Zo wegen. Dat dagelijkse momentje waarop we checken of we inderdaad erop mogen vertrouwen dat hij z'n voedingen zelf regelt, vind ik spannend. Hij groeit vooralsnog wel, maar ik merk dat ik echt met knikkende knietjes naar de weegschaal sta te kijken. Voorlopig blijven we een keer per dag wegen, maar heb de weegschaal boven gezet. Voelde toch fijner dan op de keukentafel.
Ik wist niet dat baby's last kunnen hebben van koemelkallergie als de moeder zuivel eet :@ . Klinkt pittig Tink, hou je het nog vol? Hopelijk gaat het om een korte fase.

En dat dagelijkse weegmomentje.. kan me direct voorstellen dat het een hoop spanning oplevert!
Resistance is futile.
  vrijdag 2 april 2021 @ 09:16:51 #12
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198815654
Colin is volgens mijn man vet chagerijnig en dat komt schijnbaar omdat hij z'n zin niet krijgt.

Ik denk zelf dat arme kereltje gewoon ergens last van heeft, hij was gisteravond al aan het donderjagen. Of misschien ben ik toch gewoon een zacht ei :@ :+
Resistance is futile.
  vrijdag 2 april 2021 @ 10:34:45 #13
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198816716
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 09:06 schreef kwakz0r het volgende:
Is hij niet gewoon aan t regelen @:tink89 ? Pep heeft ook een paar van die blokken gehad, zelf vermoed ik vooral om mijn productie op te hogen ( buiten het dagelijkse clustermoment ergens tussen 15:00 en 00:00 dat een paar duurt).

Hij was in twee dagen nu 130 gram aangekomen :o dus het werkt wel dat regelen :')

Gisteren was hij ineens vroeg met clusteren en daardoor een wat meer gebroken nacht, maar nog alleszins redelijk O+ vanmorgen weer veel honger dus zit alweer even met hem.
Fijn van je nachten! Het maakt echt een wereld van verschil als je iig een paar uur kunt slapen. En ook heel fijn dattie zo goed groeit! Wat doen je lijf, hoofd en baby dat dan toch mooi samen O+

quote:
7s.gif Op vrijdag 2 april 2021 09:14 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik wist niet dat baby's last kunnen hebben van koemelkallergie als de moeder zuivel eet :@ . Klinkt pittig Tink, hou je het nog vol? Hopelijk gaat het om een korte fase.

En dat dagelijkse weegmomentje.. kan me direct voorstellen dat het een hoop spanning oplevert!
Kan zeker en er komen nogal wat allergieën enzo in de familie voor, dus we proberen het even een paar dagen. Gaat het beter, dan kunnen we altijd weer eens kaas proberen. Begint het dan weer, dan weet ik genoeg.


Hij is sinds maandag 130 gram aangekomen (van 3050 naar 3180) terwijl hij gisteren 4 poepluiers had (in de dagen ervoor max 1 per dag) dus ik mag en moet langzaam ook best wat meer gaan loslaten inderdaad . En ik dacht eerst ook regelen of clusteren, maar 9 uur achter elkaar leek me dan weer vreemd. Hij huilt ook echt, om daarna een dikke scheet te laten en dan weer even in te dutten. Dan wordt hij weer huilend wakker, drinkt hij drie slokken, komt er weer een scheet en slaapt hij weer in etcetera... Dus leken me toch krampjes dan. Maar goed, ik zit toch nog best aardig op m'n blauwe wolk hier en ik trek het best goed tot nu toe. Vk belt morgen nog even hoe het gaat en had nog wat adviezen qua vitaminen enzo die ik nog moet opvolgen en dan ben ik echt heel blij als ik me zo blijf voelen als nu. Een wereld van verschil met hoe ik me bij de oudste voelde.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_198821308
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 april 2021 09:11 schreef Seven. het volgende:
@:Smart_ass ik heb zelf veel vertrouwen in mijn lijf (zeker sinds ik een kind gebouwd en gebaard heb) en mijn productie. Als ik nog steeds kolf tegen de tijd dat ik aan de beurt ben voor de injectie, dan zou mij dat eerder een heel goed gevoel geven ;) . Net als de 22 wekenprik. Maar misschien dat het heel erg afhankelijk is van je eigen gevoel over het vaccin.
Oh ja ik dacht meer aan eventuele gevolgen voor Bubbles en wat ze ervan binnen krijgt. Maar zoals het er nu uitziet krijgen ze via de melk zelf ook anti-stoffen binnen dus alleen maar goed. Productie had ik zelf totaal nog niet over nagedacht, zien we dan wel weer :P.

We zijn dus sinds een week of 2 begonnen met hapjes en hoewel ik niet het idee heb dat ze er enorm veel van binnen krijgt heeft ze wel al 2x aangegeven geen zin te hebben om te drinken toen ik haar aanlegde. Nu drinkt/dronk ze overdag ook wel om de 2/3u dus dat is misschien ook best veel; maartoch :P. Misschien dat ik eens vaste voedingsmomenten ga implementeren ofzo. Hoe gaat dat bij jullie?
pi_198821587
Wij doen vast voedsel rond een uur of 11 na zijn eerste overdag slaapje en soms is dat voor of na borst. Dan middag slaapje en dan met ons samen avond eten. Nu even slapen aan de borst kort en dan zo wat groente mee eten met ons.

Hier laatste week standaard huilen savonds. Soms uurtje slapen en hard huilen of bij inslapen al hard huilen. Ik kreeg van oei ik groei een melding dat er verlatingsangst met 8 maand kan komen en de 8 maanden slaapregressie is ook een van de heftigste. Door alle ontwikkelingen die ze doorgaan. Ik heb hem gister maar gewoon in slaap gevoed. Man loopt of zit een uur met hem en dat hoefde alleen in de eerste 8 weken van zijn leven. Hij hield het niet vol en legde hem in zijn bedje maar hij zette het zo op een krijsen. Zo zielig
pi_198823356
Wat sneu Hilmo, hopelijk gaat het snel weer beter savonds!

Goed om te lezen dat het bij jullie goed loopt nu Tink en Kwak!

Ohja voorkeurshouding, lastig is dat. Deze heeft ook een behoorlijke voorkeur. Ik denk dat hij zo in mijn buik heeft gelegen. Ik probeer hem veel de andere kant op te laten kijken, dat lukt soms wel en soms niet. Volgende week maar even bij het CB vragen of ze een afplatting zien of dat het eigenlijk wel mee valt.

Verder gaat het hier heerlijk relaxt. Otis is echt een lieve rustige baby, wel met krampjes maarja, dat hoort er ook een beetje bij. En hij ligt graag tegen ons aan, maar dat mag en kan ook O+ de draagdoek is echt een uitkomst nu, hij zit er lekker vaak in. Snachts is het wisselend met hoeveel tijd hij er tussen laat, maar ik voel mij steeds wel uitgerust, dus dat is fijn. Borstvoeding loopt weer als een trein, gelukkig, want je weet 't nooit van tevoren. En z'n grote broer doet het fantastisch, we genieten enorm *;
pi_198823452
@Hilmo die slaapregressie is ook ellendig. Een uur is ook lang hoor, voor je man.
's Avonds voed ik Poffertje altijd in slaap. Komt hier ook wel goed uit want overdag drinkt ze niet optimaal door afleiding.

@Smart_ass ik laat me gewoon vaccineren wanneer ik mag en hopelijk krijgen mijn kindjes dan via de moedermelk alvast antistoffen mee.

@Tink89 Negen uur, wauw. Ik herinner me nog een beetje van hoe het bij Prul ging, wat een verschil. Sowieso knap dat vertrouwen in je lichaam en je baby. Laat ook lekker voor je zorgen he. :*

@QuattroF nog gefeliciteerd. :*

Poffertje was vandaag een ruim uur alleen met mijn man. Ging prima en mijn man vond het leuk. Met heel veel moeite kreeg ik 40cc gekolfd, die ze keihard weigerde. Fijn om te weten dat ze ook met de fles te druk is met :D :D :D om te kunnen drinken. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_198824153
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 16:36 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Oh ja ik dacht meer aan eventuele gevolgen voor Bubbles en wat ze ervan binnen krijgt. Maar zoals het er nu uitziet krijgen ze via de melk zelf ook anti-stoffen binnen dus alleen maar goed. Productie had ik zelf totaal nog niet over nagedacht, zien we dan wel weer :P.

We zijn dus sinds een week of 2 begonnen met hapjes en hoewel ik niet het idee heb dat ze er enorm veel van binnen krijgt heeft ze wel al 2x aangegeven geen zin te hebben om te drinken toen ik haar aanlegde. Nu drinkt/dronk ze overdag ook wel om de 2/3u dus dat is misschien ook best veel; maartoch :P. Misschien dat ik eens vaste voedingsmomenten ga implementeren ofzo. Hoe gaat dat bij jullie?
Ik geef flesvoeding, dus wellicht gaat het net wat anders.

Ik geef normaalgesproken een fles wanneer hij wakker wordt. Dan een uur of twee later fruit. Direct daarna naar bed. Dan rond een uur of 12 boterham en fles. Dan een uurtje later weer naar bed (als hij zin heeft...). Smiddags rond een uur of 4 een fles en om 6 uur groente. 7 uur laatste fles en dan naar bed. Normaal gesproken dus, want hij is nogal van de leg door de zomertijd. Hij is nu al 5 uur wakker en wil dan de fles. Ik geef hem die en daarna gaat ie wel weer verder slapen tot een uur of 7. Dus we zitten nu weer in een ander ritme, maar ik probeer hem weer in het oude ritme te krijgen.

@Aure dat klinkt echt heel fijn! O+
  Moderator vrijdag 2 april 2021 @ 21:05:26 #19
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198824987
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 23:27 schreef LittleTeaCup het volgende:
Hallo! O+

Hier echt hele heftige weken achter de rug met een megasprong die elke avond janken opleverde. Op een bepaald moment zaten we ook allebei zelf er bij te janken. En nu ineens gaat het weer hartstikke goed! Ootje wordt aanstaande maandag alweer een halfjaar. Het gaat ZÓ snel! Het is zo’n blij, lief en leuk mannetje. Knetterverliefd op dat kleine mensje!

Ik ga nu even bijlezen in het vorige topic, ik post hier veel te weinig!
Wat klink je gelukkig O+ De mindere dagen horen er helaas ook bij maar als je mannetje dan weer zijn blije zelf is dan maakt dat veel goed, herkenbaar!

quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 04:11 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ja daar hadden wij het over! Had je zelf al wel een beetje in de gaten dat hij een voorkeurshouding heeft? Of pas toen je erop ging letten? Ik leg Bubbles altijd anders weg en heb niet het idee dat ze vaker op 1 kant ligt maar ik ga er ook eens op letten. Haha ik zie het helemaal voor me, met een zucht terug draaien! Hoe waren zijn stats verder?
Wij zijn dinsdag naar de pediatrician geweest toen ze 6 maanden was maar ik ben dus helemaal vergeten te vragen over haar hoofd. Ze zeiden er zelf niets van. Ze is 7.7 kg en 67.5 cm nu!
Wel nog even geïnformeerd naar borstvoeding icm corona vaccin, was wel benieuwd wat zij ervan dacht. Zij raadde aan te vaccineren dus ik denk dat ik het ga doen maar vind het toch best spannend.
Eerlijk gezegd was het me niet echt opgevallen. Ik dacht altijd dat hij met z'n hoofd recht naar boven lag maar het is toch iets meer naar rechts, het valt me nu ook op :Y En ja, als aapie ergens niet van gediend is dan laat hij dat merken met een diepe zucht _O- Het is me nu een paar keer gelukt om z'n hoofdje naar links te draaien. Ook zijn muziekunit legden we eerst altijd rechts van hem, die leggen we nu ook links.

Ik snap dat je vaccineren spannend vindt in combinatie met borstvoeding maar wat ik er tot nu toe over gelezen heb vermoeden ze juist dat het alleen maar positief is. Omdat jij antistoffen aanmaakt tegen corona kun je dit via de moedermelk doorgeven aan Bubbles. Zo heb ik het in ieder geval begrepen. Fijn dat je al aan de beurt bent voor een vaccinatie, dat duurt hier stukken langer ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 07:51 schreef Tink89 het volgende:
Baby met kramp van 19 tot 4 uur... Ik ben moe. Hij wilde continu aan de borst, ging dan na twee slokken weer scheetjes laten en huilen om dan weer aan de borst te willen... Gaaaaap

Heb het idee dat het samenhangt met mijn eten, vooral als ik kaas eet (de enige koemelk die ik binnen krijg), lijkt hij veel last te hebben. Ga het dus maar eens een paar dagen zonder proberen.

En verder las ik over voorkeurshouding. Die had prul ook en de osteopaat heeft ons enorm goed geholpen. En hoe langer je wacht, hoe groter de afplatting, dus ik zou niet te lang zelf proberen. Fysio of osteo kan echt helpen.

Zo wegen. Dat dagelijkse momentje waarop we checken of we inderdaad erop mogen vertrouwen dat hij z'n voedingen zelf regelt, vind ik spannend. Hij groeit vooralsnog wel, maar ik merk dat ik echt met knikkende knietjes naar de weegschaal sta te kijken. Voorlopig blijven we een keer per dag wegen, maar heb de weegschaal boven gezet. Voelde toch fijner dan op de keukentafel.
Ik wil het even een weekje aankijken of het lukt om hem anders te laten liggen en anders maak ik inderdaad een afspraak met de osteopaat. Ik ben daar al een paar keer met aapie geweest omdat hij veel moest huilen toen hij net geboren was. Het schijnt dat kindjes die met een vacuümpomp geboren worden daar best last van kunnen hebben en ik had wel het gevoel dat de behandelingen werkten.

Waarom weeg je elke dag, word je daar niet juist onzeker van? Een volle luier meer of minder kan al zo 100 gram uitmaken gok ik. Zelf weeg ik ongeveer eens per week, anders zou ik mezelf alleen maar gek maken denk ik.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 09:06 schreef 1inamelon het volgende:
@:MaJo peuter had ook een voorkeurshouding en een afplatting. Fysio heeft hier goed geholpen en zij raadde ook een speciaal kussen aan voor als hij in de box of de wagen lag. Mocht je interesse hebben (na overleg met fysio of osteopaat uiteraard) dan mag je hem hebben.

Zusje heeft de prikjes deze ronde goed doorstaan. Geen koorts, geen reactie op de pikplek. Heel fijn! Iets minder fijn is dat ze vanmorgen al om 4:15 aan de dag begon :z
Als dit me aangeraden wordt dan hou ik me hier zeker voor aanbevolen, lief :*

quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 09:16 schreef Seven. het volgende:
Colin is volgens mijn man vet chagerijnig en dat komt schijnbaar omdat hij z'n zin niet krijgt.

Ik denk zelf dat arme kereltje gewoon ergens last van heeft, hij was gisteravond al aan het donderjagen. Of misschien ben ik toch gewoon een zacht ei :@ :+
Ik ben ook snel geneigd om te denken dat aapie iets onder de leden heeft terwijl mijn man dan denkt dat hij gewoon zonder (duidelijke) reden loopt te miepen. En meestal heeft mijn man gelijk :@

quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 19:20 schreef Aure het volgende:
Wat sneu Hilmo, hopelijk gaat het snel weer beter savonds!

Goed om te lezen dat het bij jullie goed loopt nu Tink en Kwak!

Ohja voorkeurshouding, lastig is dat. Deze heeft ook een behoorlijke voorkeur. Ik denk dat hij zo in mijn buik heeft gelegen. Ik probeer hem veel de andere kant op te laten kijken, dat lukt soms wel en soms niet. Volgende week maar even bij het CB vragen of ze een afplatting zien of dat het eigenlijk wel mee valt.

Verder gaat het hier heerlijk relaxt. Otis is echt een lieve rustige baby, wel met krampjes maarja, dat hoort er ook een beetje bij. En hij ligt graag tegen ons aan, maar dat mag en kan ook O+ de draagdoek is echt een uitkomst nu, hij zit er lekker vaak in. Snachts is het wisselend met hoeveel tijd hij er tussen laat, maar ik voel mij steeds wel uitgerust, dus dat is fijn. Borstvoeding loopt weer als een trein, gelukkig, want je weet 't nooit van tevoren. En z'n grote broer doet het fantastisch, we genieten enorm *;
Ik denk dat je die afplatting pas na een paar maanden gaat zien, het is mij rond de 3 maanden voor het eerst opgevallen. Het CB zei toen overigens dat het helemaal niet ernstig was maar inmiddels zit er zo'n flinke deuk dat ook zij er niet meer omheen kunnen :X En geloof me, dat zie je wel :D

Wat fijn dat het zo goed gaat, en dat het ook goed gaat in combinatie met grote broer! O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 09:06 schreef kwakz0r het volgende:
Is hij niet gewoon aan t regelen @:tink89 ? Pep heeft ook een paar van die blokken gehad, zelf vermoed ik vooral om mijn productie op te hogen ( buiten het dagelijkse clustermoment ergens tussen 15:00 en 00:00 dat een paar duurt).

Hij was in twee dagen nu 130 gram aangekomen :o dus het werkt wel dat regelen :')

Gisteren was hij ineens vroeg met clusteren en daardoor een wat meer gebroken nacht, maar nog alleszins redelijk O+ vanmorgen weer veel honger dus zit alweer even met hem.
Haha lekker aanspekken O+

Hoe reageert Melba eigenlijk op Pep?

Qua hapjes: vandaag weer een paar hapjes banaan gegeven en hij lijkt het steeds beter te begrijpen. Het wordt in ieder geval niet meteen naar buiten gewerkt en netjes doorgeslikt ^O^ Qua smaken heeft hij nu banaan, appel en wortel op. Wat is een goeie volgende om aan te bieden?

Ik vroeg me nog iets anders af: vanaf wanneer ga je ook ander drinken aanbieden, zoals water en thee?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_198825646
Toen Jip normaal in een kinderstoel kon zitten hebben we hem een munchkin 360 beker met water gegeven om mee aan te klooien. Volgens mij was dat rond een maand of 6/7. Lauwe thee is hij pas gaan drinken toen hij het ook op de opvang kreeg, volgens mij was dat pas rond een jaar.
pi_198826162
Ik heb Bubbles ook water gegeven ja. Zat toevallig ook naar zo’n Munchkin te kijken want die wij hebben is niet zo handig. Die 360 is zonder rietje toch @Aure , of met? Ik zie verschillende.
pi_198826714
Zonder rietje:



We hebben er ook nog eentje zonder handvaten.
  Moderator vrijdag 2 april 2021 @ 22:47:17 #23
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198826719
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 21:44 schreef Aure het volgende:
Toen Jip normaal in een kinderstoel kon zitten hebben we hem een munchkin 360 beker met water gegeven om mee aan te klooien. Volgens mij was dat rond een maand of 6/7. Lauwe thee is hij pas gaan drinken toen hij het ook op de opvang kreeg, volgens mij was dat pas rond een jaar.
Oh ja de 360 beker, ik heb het meteen besteld ^O^

Hoe weet je eigenlijk wanneer ze zelf goed kunnen zitten? Als ik aapie op de bank zet met een kussen in zijn rug blijft hij zitten maar zelfstandig kan hij het nog niet. Hetzelfde geldt voor de stoel, daar blijft hij ook overeind. Maar het kan ook wel weer gebeuren na een tijdje dat hij toch omvalt. Dus hoe toets je dat precies? En vanaf wanneer kunnen ze überhaupt helemaal zelfstandig zitten? Aapie probeert de laatste tijd wel omhoog te komen vanuit ligstand, alsof hij buikspieroefeningen aan het doen is _O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_198826790
Zelfstandig zitten is voor mij zitten zonder omvallen. Dat is meestal eerder dan zelfstandig tot zit komen, volgens mij kon Jip dat laatste bij 8/9 maanden.
  Moderator vrijdag 2 april 2021 @ 22:52:21 #25
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198826825
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 22:47 schreef Aure het volgende:
Zonder rietje:

[ afbeelding ]

We hebben er ook nog eentje zonder handvaten.
Ha ik heb exact deze gekocht _O-

quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 22:50 schreef Aure het volgende:
Zelfstandig zitten is voor mij zitten zonder omvallen. Dat is meestal eerder dan zelfstandig tot zit komen, volgens mij kon Jip dat laatste bij 8/9 maanden.
Aapie bleef laatst mooi rechtop zitten in de stoel maar na een paar minuten heb ik hem er weer uitgehaald. Ik zou de proefhapjes al wel in de stoel kunnen geven (in plaats van op schoot) om eens te kijken hoe lang hij dit volhoudt. Het zou wel fijn zijn als hij kan zitten want ik ben er nu wel wat bewuster van dat hij wel erg veel ligt :@
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')