abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 22:06:42 #1
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198786322
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_198786338
Dat is nog eens charmant. :')
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 22:08:43 #3
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198786351
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 22:07 schreef Tele6 het volgende:
Dat is nog eens charmant. :')
Je levert zelf de voorzet
pi_198786355
quote:
10s.gif Op woensdag 31 maart 2021 22:08 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Je levert zelf de voorzet
Zeker. Ik neem je ook niks kwalijk hoor. :P
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 22:11:31 #5
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198786402
Maar wij kregen ook elke zondag boontjes, kool (al dan niet uit de diepvries), sla en dergelijke mee.
pi_198786414
Ik heb vanavond voor het eerst in een halfjaar weer survivaltraining gegeven. Gisterochtend had ik zelf getraind. Nu heb ik op de raarste plaatsen blauwe plekken, bulten en schaafwonden :')
Maar het was wel gezellig. Lekker klein groepje, leuke mix van oude garde en verse leden. O+
En ik heb niet geblunderd en ze anderhalf uur beziggehouden en ze ook nog wat tips kunnen geven *G*
pi_198786558
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 22:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ze hadden natuurlijk alle tijd om alles klaar te maken voor de diepvries en ruimte om andere zaken als uien, (bruine) bonen en aardappels goed te drogen voor ze in opslag gingen. Eigenlijk kochten ze nooit groente.
Heel veel kool en boontjes gingen in de grote Liebherr vrieskist.

En het licht natuurlijk aan je voedingspatroon. Voor bepaalde dingen (als je ze grillt/bakt) is uit de diepvries niet optimaal.
Als je het goed doet, kan je jaarrond uit de tuin eten. Het is mij verbazingwekkend goed gelukt, ook al was de nateelt matig. Ik heb net bijvoorbeeld nog stamppot van pastinaak, aardappel en rucola gegeten. Allemaal eigen oogst. Dit jaar wordt het vast nog beter.
Spoilers!
pi_198786566
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 22:12 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb vanavond voor het eerst in een halfjaar weer survivaltraining gegeven. Gisterochtend had ik zelf getraind. Nu heb ik op de raarste plaatsen blauwe plekken, bulten en schaafwonden :')
Maar het was wel gezellig. Lekker klein groepje, leuke mix van oude garde en verse leden. O+
En ik heb niet geblunderd en ze anderhalf uur beziggehouden en ze ook nog wat tips kunnen geven *G*
Wat fijn! Voelde het veilig?
Spoilers!
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 22:21:17 #9
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198786578
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 22:12 schreef Tele6 het volgende:
Gelukkig is het rokjesweer ook eerst weer voorbij :+ Voordat van alles gaan invullen en zich zorgen gaan maken :P
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 22:23:46 #10
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198786627
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 22:20 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Als je het goed doet, kan je jaarrond uit de tuin eten. Het is mij verbazingwekkend goed gelukt, ook al was de nateelt matig. Ik heb net bijvoorbeeld nog stamppot van pastinaak, aardappel en rucola gegeten. Allemaal eigen oogst. Dit jaar wordt het vast nog beter.
Oh ja, spruiten, boerenkool en prei hadden ze ook. Die kon je 's winters oogsten
pi_198786638
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 22:20 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wat fijn! Voelde het veilig?
Ja :)
De deelnemers kregen hesjes aan om in groepjes van 4 te verdelen, en ik heb er vooral voor gezorgd dat die groepjes uit elkaars buurt bleven en dan was het de verantwoordelijkheid van de mensen zelf om binnen hun groepje afstand te houden. En voor mij was het ook makkelijk afstand houden, want ik stond op de grond en zij hingen in hindernissen :+
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 22:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Gelukkig is het rokjesweer ook eerst weer voorbij :+ Voordat van alles gaan invullen en zich zorgen gaan maken :P
Ik heb inderdaad wel eens van die voorzichtige vragen gehad, toen ik weer eens mijn hele kuiten en schenen onder de plekken had zitten :X
pi_198787184
Gecondoleerd, derLudolf. Dat ze maar lang in je herinneringen levend mag blijven. Ik zie al dat er vele moestuin herinneringen zijn ;)

Mijn grootouders hadden ook een boerderij met een énorme moestuin. Wat geweldig was dat zeg _O_ Ze hadden ook heel erg veel kippen, verkochten de eieren nog steeds toen ze al behoorlijk op leeftijd waren. Mijn oma's kant van de familie had veel thuis slachters voortgebracht, dus ook daar kregen we regelmatig iets van. Ik weet eigenlijk niet of dat nog is toegestaan, zal wel niet. Een deel van die familie is slagerijen begonnen. Oh, en er was bij de boerderij ook een énorme boomgaard met allerlei prachtige fruitbomen en struiken. Aalbessen, kruisbessen, zwarte bessen, witte aalbessen, peren, stoofperen, kersen, appeltjes, morellen :9

Oh, en de buurman gebruikte land van mijn opa en oma voor zijn koeien en in ruil daarvoor kregen we elke week emmertjes melk :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_198787219
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 21:35 schreef derLudolf het volgende: Oma was vandaag niet best, weer veel moeite en pijn met ademhalen. Vanmiddag nog morfine gekregen (m'n pa moest nog wel even ¤309 aftikken nadat ie 3 uur bij de apotheek heeft staan wachten, na stampij maken werd het ¤159 wat overigens ook belachelijk veel is) en net overleden. Gelukkig toch snel gegaan.
Gecondoleerd, Ludolf -O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_198787297
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 22:56 schreef Isabeau het volgende:
Gecondoleerd, derLudolf. Dat ze maar lang in je herinneringen levend mag blijven. Ik zie al dat er vele moestuin herinneringen zijn ;)

Mijn grootouders hadden ook een boerderij met een énorme moestuin. Wat geweldig was dat zeg _O_ Ze hadden ook heel erg veel kippen, verkochten de eieren nog steeds toen ze al behoorlijk op leeftijd waren. Mijn oma's kant van de familie had veel thuis slachters voortgebracht, dus ook daar kregen we regelmatig iets van. Ik weet eigenlijk niet of dat nog is toegestaan, zal wel niet. Een deel van die familie is slagerijen begonnen. Oh, en er was bij de boerderij ook een énorme boomgaard met allerlei prachtige fruitbomen en struiken. Aalbessen, kruisbessen, zwarte bessen, witte aalbessen, peren, stoofperen, kersen, appeltjes, morellen :9

Oh, en de buurman gebruikte land van mijn opa en oma voor zijn koeien en in ruil daarvoor kregen we elke week emmertjes melk :+
Wat heerlijk om daar op te groeien O+ Mijn moeder komt uit een tuindersfamilie maar daar heb ik weinig van meegekregen want er waren conflicten uiteraard. Ze had toen ik heel klein was wel een kasje met komkommer en tomaat en ook wat bonen. Maar ze vond een siertuin toch leuker. Of het combineerde niet met haar studie, dat zou ook wel kunnen.
Spoilers!
pi_198787305
Wat is het toch vies warm weer. Ik overwoog de airco aan te doen maar ik heb de gebruiksaanwijzing nog niet gelezen dus dat kan niet.
Spoilers!
pi_198787330
Op weg naar bed nog even hoi aan allemaal en een knuffel (op een krukje dan) voor @derLudolf :*
Let me see you stripped down to the bone
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 23:06:43 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198787331
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 22:56 schreef Isabeau het volgende:

Ze hadden geen boerderij, gewoon een woning met een diepe tuin.

Zelfslachten van kippen, konijnen, kalkoenen ben dergelijke is gewoon toegestaan. Daar ben je ook niet zoveel voor nodig, een varken is al een stuk onhandiger.

Bovendien staan grote dieren als varkens, geiten en koeien geregistreerd, dus zomaar slachten kan niet.
pi_198787332
Wij hadden tante lucy in Duitsland waar we 2x per jaar naar toe gingen. Zij had een joekel van een moestuin maar wij kregen mijn ouders niet zover om van de rijtjeshuistuin een moestuin te maken. Maar mijn vader kreeg de geest en begon peterselie te kweken en gooide dat prompt overal in en over, tot aan de nasi en bami :r
Vind peterselie nog steeds niet lekker
We have far more in common than that which devides us..
pi_198787394
Sterkte voor jou en de familie Ludolf.
pi_198787402
quote:
2s.gif Op woensdag 31 maart 2021 21:15 schreef Lonaa het volgende:
Ik had een buurman die zijn grind stofzuigde. Was vreemde gewaarwording op de dag dat ik er naar toe verhuisde, buurman op z'n knieen in de voortuin om de friemeltjes van de grote conifeerboom op te zuigen in het grind. :7
:D

Ik stofzuig (als het droog is tenminste) het balkon :D
Dat kost me minder moeite dan vegen :+
pi_198787435
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 23:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat is het toch vies warm weer. Ik overwoog de airco aan te doen maar ik heb de gebruiksaanwijzing nog niet gelezen dus dat kan niet.
Morgen alweer over :)

Ik vond het niet vies warm, maar heerlijk zo in het zonnetje in de lunch in het parkie :)
Rest vd dag in de airco gezeten en vanavond thuis was het nog wel lekker.

Jammer dat het maar 2 dagen lente was dit jaar :+

En in mijn net ingezaaide postzegelbedje zag ik weer kattenpoten en een omgewoeld gat }:|
Morgen kattenschrik strooien.

Hoe is het met Hans vs Piep?
pi_198787439
Ik dacht dat ik wel zou kunnen slapen na al die biertjes in de achtertuin ( O+ ) maar het concept van je grind in de voortuin stofzuigen vind ik te bizar om bij tot rust te komen :N
pi_198787547
Gecondoleerd Ludolf :*

Mijn opa stofzuigde altijd de vloerbedekking in de schuur, dat vond ik al wat vreemd, maar je grind stofzuigen...das gewoon bizar :D

Mijn opa groeide wel op een klein boerderijtje in de Uiterwaarden van de Lek. Daar liep het varken dan ook gewoon in huis naar binnen enzo.

Nu, mijn opa was met nog met 6 andere broers/zussen, en één van die broers was tot ver in zijn midlifde crisis vrijgezel, dus hij mocht wel bij 'moeders' blijven wonen.
Moeders ging dood, broer trouwde...en de boerderij is naar de koude kant gegaan. Dat was niet zo goed geregeld. :')

Nu moet ik zeggen dat ik het niet erg vind om niet opgegroeid te zijn met dieren voor de slacht, maar zo'n huisje aan de Lek had toch best leuk geweest.
pi_198787566
Welterusten luitjes, ik ga mijn vriend eens zoeken. Die licht er al even in :z
pi_198787584
quote:
7s.gif Op woensdag 31 maart 2021 23:22 schreef Candaasje het volgende:
Welterusten luitjes, ik ga mijn vriend eens zoeken. Die licht er al even in :z
;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: