abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198777697
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:43 schreef Hanca het volgende:
Na de kabinetsformatie, die er gewoon gaat komen onder leiding van Rutte, weten we in elk geval meer: de beoogde opvolger zal in elk geval minister, staatssecretaris of fractievoorzitter zijn. Ik kan me niet voorstellen dat VVD volgende keer met een lijsttrekker van buiten de politiek komt.
Kroonprins van Rutte zijn is echter niet erg goed voor je politieke carriere ;)
pi_198778642
Ayaan Hirsi Ali.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_198779505
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 13:23 schreef superniger het volgende:
Ayaan Hirsi Ali.
Wie?

Je moet volgens mij de Nederlandse nationaliteit hebben om Minister-President te kunnen zijn en aangezien zij zich heeft naturaliseren tot Amerikaanse mag ze geen Nederlands paspoort meer hebben

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2021 14:39:17 ]
pi_198784206
Sophie Hermans is duidelijk de rechterhand in het verkennersdebat. Continu in de buurt bij Rutte.

Als Mark Rutte vandaag op een legoblokje zou stappen lijkt zij op dit moment degene die het roer overneemt.
pi_198785030
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Kroonprins van Rutte zijn is echter niet erg goed voor je politieke carriere ;)
En als je al de geluksvogel bent die hem mag opvolgen zal dat waarschijnlijk als puinruimer zijn, zolang zijn positie niet onhoudbaar wordt zal Rutte immers lekker doorregeren. Moet je ook maar zin in hebben.
pi_198786159
Het is nog niet helemaal zeker dat Rutte premier wordt. Dat de VVD deelneemt aan een regering, kan nog best. In de formatie kunnen de andere partijen een voorwaarde stellen en het zo spelen, dat het voor de VVD kiezen of delen is.
Daarnaast kan de Tweede Kamer dreigen met een motie van wantrouwen. De oppositie en één kritische coalitiepartner is al voldoende.
Overigens is het geen verplichting om de grootste partij op te nemen in de regering. Het enige wat moet gebeuren, is dat de regering het vertrouwen krijgt (en houdt) van een meerderheid van de Tweede Kamer. Als Sylvana Simons erin slaagt een kabinet te vormen dat door een meerderheid gedragen wordt, is dat toegestaan (al zou dat, net als een door BBB geleid zakenkabinet, het faillissement zijn van ons bestel).
pi_198786840
Een kabinet gevormd door Bij1 zal zoveel (afwijkende) partners nodig hebben dat de invloed van Sylvana Simons op de totale coalitie beperkt zal blijven. Als de VVD en het CDA worden buitengesloten moet er zelfs nog een partij ten rechterzijde van de VVD bij om een meerderheid te behalen.
pi_198788978
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 19:53 schreef spinazieruiker het volgende:
Sophie Hermans is duidelijk de rechterhand in het verkennersdebat. Continu in de buurt bij Rutte.

Als Mark Rutte vandaag op een legoblokje zou stappen lijkt zij op dit moment degene die het roer overneemt.
Hermans is de tijdelijke fractievoorzitter, omdat minister(-president) en fractievoorzitter zijn lastig te combineren is. Zeker in een pandemie, waarin de nr 1 als PM en de nr 2 (Van Ark) als minister van zorg het erg druk hebben.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_198788981
quote:
9s.gif Op woensdag 31 maart 2021 20:45 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

En als je al de geluksvogel bent die hem mag opvolgen zal dat waarschijnlijk als puinruimer zijn, zolang zijn positie niet onhoudbaar wordt zal Rutte immers lekker doorregeren. Moet je ook maar zin in hebben.
Balkenende begon ook als puinruimer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_198791929
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 22:35 schreef spinazieruiker het volgende:
Een kabinet gevormd door Bij1 zal zoveel (afwijkende) partners nodig hebben dat de invloed van Sylvana Simons op de totale coalitie beperkt zal blijven. Als de VVD en het CDA worden buitengesloten moet er zelfs nog een partij ten rechterzijde van de VVD bij om een meerderheid te behalen.
Een kabinet gevormd door een partij met een zetel? Ja, dat zou wel het summum van politieke versnippering zijn.
  Moderator donderdag 1 april 2021 @ 12:52:39 #61
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_198793781
Ik hoop Mark Rutte :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_198794723
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 01:15 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

eigenlijk kan Wilders gewoon uit 'zijn' PVV gezet worden
Neee de pvv kent twee leden wilders en de stichting geert wilders.
speak only if it improves the silence.
pi_198794755
Wie is bij een vertrek van Rutte de meest waarschijnlijke waarnemend premier tot aan een nieuw kabinet?

POLL

(op basis van suggesties in dit topic)
pi_198794824
Wie is bij een vertrek van Rutte de meest waarschijnlijke waarnemend premier in een nieuw kabinet?

POLL

pi_198795099
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 19:53 schreef spinazieruiker het volgende:

Zij is wel echt een lichtgewicht hoor.
pi_198795817
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 13:42 schreef spinazieruiker het volgende:
Wie is bij een vertrek van Rutte de meest waarschijnlijke waarnemend premier in een nieuw kabinet?

[poll=2124]

Hugo de Jonge, die is de eerste vice-premier. Tenzij hij bedankt vanwege Coronadrukte, dan wordt het Carola Schouten (want Ollongren zal het ook niet worden).
pi_198795873
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:12 schreef andre77 het volgende:

[..]

Hugo de Jonge, die is de eerste vice-premier. Tenzij hij bedankt vanwege Coronadrukte, dan wordt het Carola Schouten (want Ollongren zal het ook niet worden).
Ik ga er vanuit dat De Jonge niet beschikbaar is vanwege coronadrukte.
Als voor De Jonge makkelijker een vervanger gevonden kan worden dan voor Rutte dan zou het kunnen, maar ik verwacht het niet. De Jonge zit diep in de dossiers terwijl een premier meer van de algemene lijnen en verbinding tussen ministeries is.
pi_198796265
als Rutte geen premier blijft , dan vind ik dat er opnieuw verkiezingen gehouden moeten worden. Geen verkiezingen, maar iemand buiten de VVD premier, dan Kaag natuurlijk als premier?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
  Moderator donderdag 1 april 2021 @ 14:26:23 #69
236264 crew  capricia
pi_198796304
Ik had hem een waardiger afscheid gegund.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198796734
Rutte zelf natuurlijk.

Wat is politiek toch een hoop onzin zeg.
Onbegrijpelijk dat er nog zo veel mensen stemmen.

En deze onzin vandaag ook weer. Die figuren daar verdienen lekker makkelijk weer tienduizenden euro's met wat dom lullen over zogenaamd een groot probleem gevallen over 2 woorden: ''positie elders''.
Lekker boeiend zeg. Alsof het iemand iets kan schelen dat dat gezegd is.
Ga ergens anders zeuren, zielig politiek gedoe :')
  donderdag 1 april 2021 @ 14:44:09 #71
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  donderdag 1 april 2021 @ 14:47:14 #72
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_198797129
Heb een hoop gemist . Ik zie dit sinds 14.30u.
pi_198800285
Komen er nu eigenlijk nieuwe verkiezingen als Rutte zou opstappen? Volgens mij is daar verder toch geen noodzaak voor?
  donderdag 1 april 2021 @ 17:13:13 #74
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198800886
quote:
11s.gif Op donderdag 1 april 2021 16:42 schreef Dejannn het volgende:
Komen er nu eigenlijk nieuwe verkiezingen als Rutte zou opstappen? Volgens mij is daar verder toch geen noodzaak voor?
Zou niet weten waarom inderdaad.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198801076
Er is door het uitkomen van al die stukken wel duidelijk geworden dat 'practice what you preach'niet bepaald het credo is van sommige partijen. Ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld Baudet of Wilders plots het woord kiezersbeďrog gaat roepen, en nieuwe verkiezingen graag zien gebeuren.
-nee-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')