abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 maart 2021 @ 10:13:52 #1
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_198761231
En hier verder aangezien deel II vol is.

quote:
Debat over historische misser: dit staat de hoofdrolspelers te wachten.

Ex-verkenners Ollongren en Jorritsma gaan woensdag in debat met de Tweede Kamer - en hebben dan een ongekende dubbelrol.

De abrupt onderbroken verkenning leidt tot een nooit eerder vertoonde politieke situatie. Naar verwachting volgt woensdag een uniek debat met de opgestapte verkenners, die zich moeten verantwoorden voor omstreden informatie die per ongeluk uitlekte via een foto.

Annemarie Jorritsma (VVD) en Kajsa Ollongren (D66) zullen in de grote vergaderzaal letterlijk tegenover de andere spelers in de verkenning staan.

Vlak voor het debat zijn namelijk ook demissionair premier en VVD-leider Mark Rutte, vijf ministers en drie staatssecretarissen zelf beëdigd als Tweede Kamerlid.

Net als Rutte zijn twee ministers ook partijleider: Sigrid Kaag (D66) en Wopke Hoekstra (CDA). Net als de veertien andere gekozen lijsttrekkers zaten ze afgelopen week allemaal bij de verkenners aan tafel voor een eerste gesprek.

Deze tijdelijke dubbelrol van demissionair ministers is gebruikelijk en duurt tot een nieuw kabinet is gevormd. Deze bewindspersonen stemmen mee als Tweede Kamerlid en tegelijk moeten zij tegenover diezelfde Kamer hun beleid verdedigen. Normaliter behandelen beide Kamers in deze demissionaire periode dan ook geen politiek gevoelige zaken.

Rel over het noemen van Pieter Omtzigt

Door de geklapte verkenning is dat ditmaal volstrekt anders. Oud-verkenners Jorritsma en Ollongren zitten in het kabinetsvak en zullen op verzoek van de Kamer opheldering geven over hun uitgelekte aantekeningen.

Vooral de opmerking achter de naam van CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt - functie elders - leidde tot grote verontwaardiging. Niet duidelijk is wie dit punt heeft ingebracht en waarom. Zowel Rutte, Kaag als Hoekstra ontkent.

Het punt over Omtzigt is pijnlijk, omdat hij momenteel overspannen thuiszit en volgens geruchten spanningen zou hebben met de partijtop van het CDA.

Ook vanuit het kabinet zouden eerder al pogingen zijn gedaan om de kritische Omtzigt "te temperen", meldde NRC-columnist Tom Jan Meeus eerder dit jaar. CDA-ministers Hugo de Jonge en Wopke Hoekstra, die tevens partijleider is, zouden hebben meegedaan aan die gesprekken volgens NRC.

De oude verkenners en hun opvolgers hebben al aangegeven dat het sowieso onjuist was om individuele Kamerleden in een verkenning te betrekken.

De hoofdrolspelers in de mislukte formatieverkenning kruisen komende week hoogstpersoonlijk de degens in de Tweede Kamer. Onder anderen Mark Rutte (VVD), Sigrid Kaag (D66), Wopke Hoekstra (CDA), Lilianne Ploumen (PvdA) en Jesse Klaver (GroenLinks) voeren zelf het woord namens hun partij in het door Geert Wilders (PVV) aangevraagde debat.

Nieuwe verkenners willen eerst het vertrouwen herstellen
Door het echec loopt de vorming van een nieuwe coalitie zeker anderhalve week vertraging op.

De nieuwe verkenners Tamara van Ark (VVD) en Wouter Koolmees (D66) gaan pas ná het debat weer met alle lijsttrekkers om tafel. Ze willen een hele nieuwe start maken, onder meer om het vertrouwen te herstellen.

[ Bericht 91% gewijzigd door RamboDirk op 30-03-2021 10:20:25 ]
  dinsdag 30 maart 2021 @ 10:23:50 #2
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_198761376
twitter

twitter

twitter
  dinsdag 30 maart 2021 @ 10:24:58 #3
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_198761399
quote:
Aanstaande woensdag komen de ex-verkenners naar de Tweede Kamer om daar in een debat tekst en uitleg te geven. Van dat debat hangt af hoe de kabinetsformatie verder gaat.
Woensdag debat.

Weet iemand of Ollongren er dan bij is ivm haar besmetting?
  dinsdag 30 maart 2021 @ 10:27:31 #4
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198761436
Heeft er al iemand zich afgevraagd waarom ze met zulke losse papieren op straat liep?
Waarom zit het niet in een mapje, klembord en sowieso in een tas oid?
Niemand die zichzelf serieus neemt loopt met losse papieren op straat (wind/regen/kwijt raken). Laat staan met gevoelige informatie erop, een "blunder" van wereldformaat.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 30 maart 2021 @ 10:28:57 #5
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198761456
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 10:27 schreef daNpy het volgende:
Heeft er al iemand zich afgevraagd waarom ze met zulke losse papieren op straat liep?
Niemand die zichzelf serieus neemt loopt met losse papieren op straat (wind/regen/kwijt raken). Laat staan met gevoelige informatie erop, een "blunder" van wereldformaat.
Omdat Olllengren een enorm warhoofd is en ze loopt altijd zo te showen met stukken, kennelijk heeft ze dat nodig om te laten zien he druk ze is
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_198761469
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 10:27 schreef daNpy het volgende:
Wat dacht je van een simpel voorblad?

Dit is echt expres gedaan.
  dinsdag 30 maart 2021 @ 10:32:20 #7
323876 michaelmoore
pi_198761493
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 10:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dan moet ze niet zelf de schuld op zich nemen dat zou niet erg handig zijn
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Redactie Sport dinsdag 30 maart 2021 @ 10:32:37 #8
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198761495
quote:

[..]

Ze heeft expres iedereen in haar gezicht laten hoesten om COVID te krijgen ja!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_198761612
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 10:32 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ze heeft expres iedereen in haar gezicht laten hoesten om COVID te krijgen ja!
Nee, maar wel die documenten zo gedragen. Zo dom kan niemand zijn.

Nu is ze wel vrij dom, aangezien ze na een test nog gaat werken.
  dinsdag 30 maart 2021 @ 10:43:37 #10
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198761629
quote:

[..]

Precies.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Redactie Sport dinsdag 30 maart 2021 @ 10:45:28 #11
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198761646
Ik vond het er ook nogal dom uit zien dus heb ook overwogen dat het expres zou zijn. Maar wat zou het motief moeten zijn?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 30 maart 2021 @ 10:45:34 #12
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_198761647
Het vertrouwen wordt pas hersteld als duidelijk wordt wie Omtzigt weg wil (Rutte, 90 procent zeker) en de verantwoordelijke opstapt. Rutte had sowieso al geloosd moeten worden vanwege de toeslagenaffaire en het feit dat hij mensen maar voor de bus blijft gooien.
pi_198761739
Ja het ziet er dom uit. Maar daarmee lijken jullie te impliceren dat dat niet mogelijk is. Het ziet er dom uit, het is ook heel dom maar Ollongren is dan ook volstrekt incompetent. Dat een incompetent persoon op zo'n positie domme dingen doet lijkt me dan weer in lijn der verwachting.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 30 maart 2021 @ 11:00:44 #14
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_198761859
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 10:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vond het er ook nogal dom uit zien dus heb ook overwogen dat het expres zou zijn. Maar wat zou het motief moeten zijn?
Ik denk niet dat het expres is, gezien het haastige vertrek en loopje. Een goede foto maken is dan erg lastig. Het is vooral erg dom en geeft een kijkje in de walgelijke machtspolitiek die Rutte en Kaag voeren over de rug van wel integere bestuurders.
  dinsdag 30 maart 2021 @ 11:04:16 #15
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198761917
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 10:23 schreef RamboDirk het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Goed. Kaag wil dus Ollongren niet onder de bus gooien en Lilian denkt dat er woensdag een antwoord komt.

Als je ziet hoe achteloos Rutte erop reageerde over verantwoordelijkheid denk ik dat dat laatste wel een beetje naief is van Lilian.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_198761932
Bizarre tijden. Kan me niet heugen dat zoiets eerder gebeurd is. Het wordt een explosief debat morgen.
pi_198762149
twitter
  dinsdag 30 maart 2021 @ 11:26:14 #18
323876 michaelmoore
pi_198762316
Ik zeg

Rutte : Functie elders
pi_198762329
twitter
pi_198762399
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 10:45 schreef Richestorags het volgende:
Het vertrouwen wordt pas hersteld als duidelijk wordt wie Omtzigt weg wil (Rutte, 90 procent zeker) en de verantwoordelijke opstapt. Rutte had sowieso al geloosd moeten worden vanwege de toeslagenaffaire en het feit dat hij mensen maar voor de bus blijft gooien.
Nee, het vertrouwen wordt hersteld door een leugen die iedereen geloofd omdat kritisch zijn slecht is voor je carriere.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198762415
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 11:26 schreef michaelmoore het volgende:
Ik zeg

Rutte : Functie elders
Net als ongeveer 78% van de kiezers.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198762437
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 11:05 schreef Dutchguy het volgende:
Bizarre tijden. Kan me niet heugen dat zoiets eerder gebeurd is. Het wordt een explosief debat morgen.
De afgelopen 10 jaar heb ik dat steeds vaker gehoord...
  dinsdag 30 maart 2021 @ 11:35:24 #23
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_198762496
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 10:42 schreef ootjekatootje het volgende:

[..

Nu is ze wel vrij dom, aangezien ze na een test nog gaat werken.
Vrij dom inderdaad om als je geen klachten hebt je nog in te blijven zetten voor de maatschappij met mensen die je de tyfus wensen of je allerlei complotachtige meuk in de schoenen schuift.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_198762506
twitter

Hahaha, wat een geweldig mondkapje.

[ Bericht 69% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2021 11:36:12 ]
  dinsdag 30 maart 2021 @ 11:36:47 #25
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198762532
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 11:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Net als ongeveer 78% van de kiezers.
Omdat ze niet op hem stemden? Volgens die logica wil 97% Omtzigt elders hebben :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')