hij mag daar inhalen maar niet door buiten de baan te gaan, eigenlijk is dit de enige goeie beslissing die ze gisteren genomen hebben, hoe lullig het ook isquote:Op maandag 29 maart 2021 09:56 schreef opreis het volgende:
De tweede is
Had Max daar mogen inhalen.
Het zijn 2 los staande discussies maar omdat ze om het zelfde stukje asfalt gaan en Lewis beide keren het voordeel van de twijfel krijgt in omgekeerde situaties is het nogal krom
Er is onnodig verwarring gezaaid, dat kun je de wedstrijdleiding wel aanrekenen.quote:Op maandag 29 maart 2021 09:57 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ze zijn niet veranderd. Er werd alleen niet goed gehandhaafd.
En dat terwijl er tal van voorbeelden te zijn waarbij een auto daar inhaalde door buiten de baan te gaan, zonder te worden bestraft.quote:Op maandag 29 maart 2021 10:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
hij mag daar inhalen maar niet door buiten de baan te gaan, eigenlijk is dit de enige goeie beslissing die ze gisteren genomen hebben, hoe lullig het ook is
tal van voorbeelden?quote:Op maandag 29 maart 2021 10:03 schreef opreis het volgende:
[..]
En dat terwijl er tal van voorbeelden te zijn waarbij een auto daar inhaalde door buiten de baan te gaan, zonder te worden bestraft.
Dat vind ik ook, maar ook Hamilton die 30 maal de track limieten overschreed daar had men moeten ingrijpen. Ook dat was zeker gezien een undercut een enorm voordeel.quote:Op maandag 29 maart 2021 10:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
hij mag daar inhalen maar niet door buiten de baan te gaan, eigenlijk is dit de enige goeie beslissing die ze gisteren genomen hebben, hoe lullig het ook is
kijk als dat zo was dan was het juist maar de feiten worden verdraaidquote:Op maandag 29 maart 2021 10:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
we hebben een andere mening over de feiten, maar het blijft nog steeds een meningquote:Op maandag 29 maart 2021 10:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
kijk als dat zo was dan was het juist maar de feiten worden verdraaid
hij heeft hem daar niet ingehaald!
Maar door daar wijd te gaan kon je dus eerder op het gas en zodoende heb je een enorm voordeel. Ik kon wel leven met die beslissing hoe zuur ook. Wat mij wel dwars zit is dat Hamilton niet bestraft is door daar 30x zijn voordeel te pakken.quote:Op maandag 29 maart 2021 10:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
kijk als dat zo was dan was het juist maar de feiten worden verdraaid
hij heeft hem daar niet ingehaald!
feit is dat max voor lag ( ook al is het met 1mm ) en dan ben je de bovenliggende partij in een bocht.quote:Op maandag 29 maart 2021 10:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
we hebben een andere mening over de feiten, maar het blijft nog steeds een mening
dat is niet zo, in welk regelboek staat dat?quote:Op maandag 29 maart 2021 10:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
feit is dat max voor lag ( ook al is het met 1mm ) en dan ben je de bovenliggende partij in een bocht.
altijd al zo geweest.
hij moest wel wijd he....anders beukte HAM hem in zijn zijkant, ham zat met 1 wiel al op de witte lijn.quote:Op maandag 29 maart 2021 10:14 schreef Cherni het volgende:
[..]
Maar door daar wijd te gaan kon je dus eerder op het gas en zodoende heb je een enorm voordeel. Ik kon wel leven met die beslissing hoe zuur ook. Wat mij wel dwars zit is dat Hamilton niet bestraft is door daar 30x zijn voordeel te pakken.
waar staat dat het niet zo is ?quote:Op maandag 29 maart 2021 10:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is niet zo, in welk regelboek staat dat?
nee het is helemaal niet zo zwart witquote:Op maandag 29 maart 2021 10:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
waar staat dat het niet zo is ?
en hoelang kijk je al F1 ?
diegene die VOOR ligt heeft altijd het voordeel.
staat gewoon in de regels
Als die mogelijkheid van het het overschrijden van de track limieten in die bocht er niet was geweest maar een muur had je daar nooit die inhaalactie kunnen maken. Maar aangezien Hamilton daar al 30x gebruik van had gemaakt ontstaan dit soort vreemde beslissingen.quote:Op maandag 29 maart 2021 10:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
feit is dat max voor lag ( ook al is het met 1mm ) en dan ben je de bovenliggende partij in een bocht.
altijd al zo geweest.
ze moeten gewoon weer gebruik gaan maken van grind/zand/murenquote:Op maandag 29 maart 2021 10:22 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als die mogelijkheid van het het overschrijden van de track limieten in die bocht er niet was geweest maar een muur had je daar nooit die inhaalactie kunnen maken. Maar aangezien Hamilton daar al 30x gebruik van had gemaakt ontstaan dit soort vreemde beslissingen.
Sorry, maar dit vind ik een beetje kinderachtige argumentatie.quote:Op maandag 29 maart 2021 10:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
waar staat dat het niet zo is ?
en hoelang kijk je al F1 ?
diegene die VOOR ligt heeft altijd het voordeel.
staat gewoon in de regels
en max lag voor de bocht al voor,en behield dat.
ok sorryquote:Op maandag 29 maart 2021 10:34 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Sorry, maar dit vind ik een beetje kinderachtige argumentatie.
Probeer even bij de inhoud te blijven. Zulke opmerkingen word het niet gezelliger op.
In principe hadden ze bij Max gewoon de tactiek van Lewis kunnen kopiëren, dan had Lewis er in de baan voorbij gemoeten, er vanuit gaande dat hij in die 1e ronde op z'n nieuwe banden niet genoeg zou winnen om hem meteen te passeren. Maar Lewis ging 2x wel heel erg vroeg, dan had je nog het risico dat de banden het niet zouden houden en Bottas daarvan zou profiteren die wel op een andere strategie zat.quote:Op maandag 29 maart 2021 09:55 schreef potjecreme het volgende:
Ik was een beetje verbaasd over hoe goed Mercedes het initiatief nam.
Wat had Red Bull anders kunnen doen?
wat mij vooral opviel is dat Verstappen geen gat kon slaan bij die 1e stint, hopelijk ligt dat aan dat differentieel want zo niet dan is die vermeende voorsprong van Red Bull alweer weg voordat die er uberhaupt wasquote:Op maandag 29 maart 2021 10:47 schreef Marcoss het volgende:
[..]
In principe hadden ze bij Max gewoon de tactiek van Lewis kunnen kopiëren, dan had Lewis er in de baan voorbij gemoeten, er vanuit gaande dat hij in die 1e ronde op z'n nieuwe banden niet genoeg zou winnen om hem meteen te passeren. Maar Lewis ging 2x wel heel erg vroeg, dan had je nog het risico dat de banden het niet zouden houden en Bottas daarvan zou profiteren die wel op een andere strategie zat.
Ik denk dat ze sowieso te lang hebben gewacht met de 2e pitstop, Max had sowieso al het voordeel van nieuwere banden richting de slotfase, maar het gat werd daardoor onnodig groot. Al was het nog steeds genoeg natuurlijk, hij zat op het juiste moment aan de staart van Hamilton..
2 dingen:quote:Op maandag 29 maart 2021 11:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat mij vooral opviel is dat Verstappen geen gat kon slaan bij die 1e stint, hopelijk ligt dat aan dat differentieel want zo niet dan is die vermeende voorsprong van Red Bull alweer weg voordat die er uberhaupt was
Dan was afsluiten op de softs ook nog een mogelijkheid geweest als die harde banden lang genoeg mee gingen.. Ik had nu ook het idee dat ze zo lang doorreden zodat hij de race kon eindigen op de softs, maar dat was dus niet het geval..quote:Op maandag 29 maart 2021 11:39 schreef Tijn het volgende:
Ik vraag me af of Max betere kansen had gehad als-ie de laatste twee stints had omgedraaid. Met een lange middelste stint op de harde band, had-ie op het eind met mediums misschien makkelijker langs Hamilton kunnen komen, die toen op oude, harde banden reed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |