abonnement Unibet Coolblue
  maandag 23 augustus 2021 @ 23:41:11 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201048085
quote:
7s.gif Op maandag 23 augustus 2021 23:25 schreef Seven. het volgende:

[..]
Hoogteverschil.. dat vind ik wel een interessant gegeven waarmee ik potentie zie om het speelser te maken. Zulk soort gedachten leef ik dan een paar dagen mee en soms komt er dan ineens zo'n :! idee waarvan Six. ook helemaal gaat borrelen en dan geven we er ook in één keer een klap op.

Gek eigenlijk hoe onze creatieve flow werkt.
Ja, soms zijn dat van die dingen.... ik kreeg voor mezelf maar niet rond wat voor aanrechtblad het moest worden, want dat wat op dat formaat uit een stuk geleverd kon worden was of heel duur of materiaal dat we niet wilden, en op een bepaald moment zag ik een plaatje van een keuken waardoor ik wist dat ik het zo wilde.
Ik kan dat plaatje niet meer terugvinden trouwens :@
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201051467
Team keukeneiland hier! Ik vind een U ook maar gewoontjes. Zeker omdat je in het stukje wat aan de raamkant zit de binding met huis / gasten volledig kwijt bent. Je werkt dan met je rug naar de tafel toe.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 8% gewijzigd door koentjuh18 op 24-08-2021 11:43:35 ]
  Moderator dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:09:08 #153
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_201051940
quote:
14s.gif Op maandag 23 augustus 2021 19:45 schreef Seven. het volgende:
We zijn het er trouwens wel 100% over eens dat het eiland tegen de gevel de betere optie is:

[ afbeelding ]
Geen dank. Geen dank 8-) !
Ik ben team Seven want de hoekjes worden rommelig, is minder strak en de hoekkasten zijn een hell :7 !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:20:27 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201052095
Als je hoekkasten neemt, dan met een Le Mans systeem, dat is zo fraai O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201052957
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 12:09 schreef Rene het volgende:

[..]
Geen dank. Geen dank 8-) !
Ik ben team Seven want de hoekjes worden rommelig, is minder strak en de hoekkasten zijn een hell :7 !
Volledig eens. Ik zou zelf nooit hoekkasten willen als dat niet nodig is.
  Moderator dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:34:05 #156
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_201053082
Zo hebben wij het. Wasdeel in de nis met een koffieautomaat. En door gebruik te maken van de muur zitten daar de stopcontacten en staan daar apparaten zodat de rest van het blad werkruimte is. Aan beide kanten van de inductieplaat

[ Bericht 28% gewijzigd door Rene op 21-06-2023 13:26:15 ]
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:37:28 #157
5428 crew  miss_sly
pi_201053129
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 11:37 schreef koentjuh18 het volgende:
Team keukeneiland hier! Ik vind een U ook maar gewoontjes. Zeker omdat je in het stukje wat aan de raamkant zit de binding met huis / gasten volledig kwijt bent. Je werkt dan met je rug naar de tafel toe.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat mooi de overgang tussen die twee verschillende vloeren. Zo vind ik het echt mooi.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201053295
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 13:34 schreef Rene het volgende:
[ afbeelding ]

Zo hebben wij het. Wasdeel in de nis met een koffieautomaat. En door gebruik te maken van de muur zitten daar de stopcontacten en staan daar apparaten zodat de rest van het blad werkruimte is. Aan beide kanten van de inductieplaat
Ik vind de vloer mooi, vertel eens meer
  Moderator dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:08:31 #159
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_201053479
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 13:51 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Ik vind de vloer mooi, vertel eens meer
Belakos 30 geloof ik.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_201053525
Het is toch grappig altijd, deze discussies. Uiteindelijk moet je toch door die trechter van het creatieve proces waarin je opeens sterke meningen blijkt te hebben over allerlei dingen krijgt waar je van tevoren of achteraf over denkt 'is dat nou zo belangrijk'. Maar volgens mij krijg je door dat proces een soort binding met je huis waardoor je het toch leuker gaat vinden uiteindelijk. Waarbij dan het proces an sich belangrijker is dan de uitkomst. Daarom vind ik het ook altijd superleuk om van iedereen te horen waarom ze bepaalde keuzes maken (2 koelkasten, 2 vaatwassers, juist wel een eiland, juist geen eiland, heel strak of juist dingen in het zicht, etc).

En je moet er ook rekening mee houden dat je smaak en de mode veranderen. Ik zie echt al helemaal dat over 20/30 jaar op al dit soort fora de funda-foto's van de kookeilanden uit de jaren '10 en '20 als hilarisch beoordeeld worden omdat ze dan iets heel anders mooi vinden.

Ik vind zelf overigens een kookeiland ook niet echt een must en voor mijn gevoel is het ook niet zo dat ik het contact met de gasten verlies als ik me even omdraai om in een pan te roeren of een kopje af te spoelen. Ik ben nu aan het nadenken over een keukenproject en weet bijna zeker dat het 'gewoon' een rechte keuken wordt, of een L, of met een plukje hoge kasten aan een andere kant. Geen eiland iig.
pi_201053577
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 13:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat mooi de overgang tussen die twee verschillende vloeren. Zo vind ik het echt mooi.
Dank! Was nog wel wat coordinatiewerk, maar we hebben eerst de houten vloer laten leggen en daarna de gietvloer op hoogte laten brengen en er tegen aan gegoten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:22:25 #162
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_201053631
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 14:11 schreef yinu het volgende:
Het is toch grappig altijd, deze discussies. Uiteindelijk moet je toch door die trechter van het creatieve proces waarin je opeens sterke meningen blijkt te hebben over allerlei dingen krijgt waar je van tevoren of achteraf over denkt 'is dat nou zo belangrijk'. Maar volgens mij krijg je door dat proces een soort binding met je huis waardoor je het toch leuker gaat vinden uiteindelijk. Waarbij dan het proces an sich belangrijker is dan de uitkomst. Daarom vind ik het ook altijd superleuk om van iedereen te horen waarom ze bepaalde keuzes maken (2 koelkasten, 2 vaatwassers, juist wel een eiland, juist geen eiland, heel strak of juist dingen in het zicht, etc).

En je moet er ook rekening mee houden dat je smaak en de mode veranderen. Ik zie echt al helemaal dat over 20/30 jaar op al dit soort fora de funda-foto's van de kookeilanden uit de jaren '10 en '20 als hilarisch beoordeeld worden omdat ze dan iets heel anders mooi vinden.

Ik vind zelf overigens een kookeiland ook niet echt een must en voor mijn gevoel is het ook niet zo dat ik het contact met de gasten verlies als ik me even omdraai om in een pan te roeren of een kopje af te spoelen. Ik ben nu aan het nadenken over een keukenproject en weet bijna zeker dat het 'gewoon' een rechte keuken wordt, of een L, of met een plukje hoge kasten aan een andere kant. Geen eiland iig.
Daarom een schiereiland. Best of both worlds. Geen ruimteverlies en toch een scheiding.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:27:11 #163
5428 crew  miss_sly
pi_201053672
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 14:16 schreef koentjuh18 het volgende:

[..]
Dank! Was nog wel wat coordinatiewerk, maar we hebben eerst de houten vloer laten leggen en daarna de gietvloer op hoogte laten brengen en er tegen aan gegoten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onze houten vloer is ook getrommeld, geloof ik. In ieder geval hebben wij ook wat kiertjes en spleetjes en butsen. Een houten vloer mag leven, en dat doet die van ons dan ook van harte :P

Mooi gedaan. We hebben het er hier ook heel even over gehad, maar ik zou in onze keuken nooit zo mooi een overgang hebben kunnen maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201054071
Team Seven (terwijl ik zelf met de U-vorm kwam). Maar dan zonder een raam tot op de vloer en ik zou het raam op laten houden voor de keuken zodat je echt een nis hebt en geen schapjes voor het raam. Mij lijkt het muurtje onder het raam ideaal voor bijvoorbeeld theedoeken. En ik vind het aardig dat je beide delen in een wat andere uitvoering kunt nemen zodat je een speelser effect krijgt (zie voorbeeld van @Rene, heel leuk!).

En het is nu niet belangrijk, maar zou je niet een zo klein mogelijk formaat eettafel nemen, eventueel een uitschuifbaar exemplaar?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_201054368
quote:
7s.gif Op maandag 23 augustus 2021 23:16 schreef Seven. het volgende:

En ik zie ons er nog wel voor aan dat we uiteindelijk iets totaal anders beslissen :+ .
Het is belangrijk dat jullie allebei met de keuken blij zijn. Jullie komen er wel uit! Dat is tot nog toe steeds gebeurd.

Misschien staar je je wat blind op de indeling en is het voor jou veel belangrijker dat de keuken iets eigens heeft. Ik heb eindeloos getwijfeld over de indeling van de keuken in ons vorige huis. Wat bleek: uiteindelijk vond ik onze eigen keuken heel geslaagd, maar die van onze buren die andere keuzes hadden gemaakt ook.

Verder vind ik zelf de keuken een enorm overschat deel van het huis en kan ik gewoon niet zo enthousiast worden van standaardkeukens. Ik merk dat ik houd van keukens zoals je die vaak in kleine huizen aantreft. Die ogen minder massief, huiselijker. Het is niet dat ik van een landelijke stijl houd - integendeel - maar ik krijg bij eigentijdse keukens het gevoel dat ik ook vaak bij badkamers heb, het gevoel van een slachthuis. Waarschijnlijk komt dat door de vele harde, gladde oppervlaktes.

Wat ik hier maar mee wil zeggen is dat het ontwerp meer kan bevatten dan het gesprek dat je doorgaans in een keukenzaak voert en misschien is dat wel hetgeen jou uiteindelijk over de streep trekt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_201054409
Is het nog een optie om het kookeiland maar 100cm diep te maken? Dan wordt de loopzone naar de buitendeur niet zo smal en doe je ondiepe kastjes aan de achterkant bij de buitendeur.

Dan kun je elkaar daar ook passeren als bijvoorbeeld iemand daar staat te kletsen met de chef maar iemand anders wil naar het balkon.
pi_201054411
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 14:11 schreef yinu het volgende:
Het is toch grappig altijd, deze discussies. Uiteindelijk moet je toch door die trechter van het creatieve proces waarin je opeens sterke meningen blijkt te hebben over allerlei dingen krijgt waar je van tevoren of achteraf over denkt 'is dat nou zo belangrijk'. Maar volgens mij krijg je door dat proces een soort binding met je huis waardoor je het toch leuker gaat vinden uiteindelijk. Waarbij dan het proces an sich belangrijker is dan de uitkomst. Daarom vind ik het ook altijd superleuk om van iedereen te horen waarom ze bepaalde keuzes maken (2 koelkasten, 2 vaatwassers, juist wel een eiland, juist geen eiland, heel strak of juist dingen in het zicht, etc).

En je moet er ook rekening mee houden dat je smaak en de mode veranderen. Ik zie echt al helemaal dat over 20/30 jaar op al dit soort fora de funda-foto's van de kookeilanden uit de jaren '10 en '20 als hilarisch beoordeeld worden omdat ze dan iets heel anders mooi vinden.

Ik vind zelf overigens een kookeiland ook niet echt een must en voor mijn gevoel is het ook niet zo dat ik het contact met de gasten verlies als ik me even omdraai om in een pan te roeren of een kopje af te spoelen. Ik ben nu aan het nadenken over een keukenproject en weet bijna zeker dat het 'gewoon' een rechte keuken wordt, of een L, of met een plukje hoge kasten aan een andere kant. Geen eiland iig.
Heel waar allemaal! Al vind ik zelf de verre toekomst niet zo interessant. De overweging van tijdloosheid zorgt vaak voor saaie keukens.

Ik wilde zelf heel graag een eiland, onder andere omdat ik het een tof idee vond om ergens omheen te kunnen lopen. Het is moeilijk om aan iemand anders uit te leggen waarom dat tof is. We kunnen ook op de begane grond een rondje lopen (van hal naar woonkamer naar keuken naar hal - of andersom) en ook daar word ik nog steeds zó gelukkig van.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_201054423
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 15:39 schreef archito het volgende:
Is het nog een optie om het kookeiland maar 100cm diep te maken? Dan wordt de loopzone naar de buitendeur niet zo smal en doe je ondiepe kastjes aan de achterkant bij de buitendeur.

Dan kun je elkaar daar ook passeren als bijvoorbeeld iemand daar staat te kletsen met de chef maar iemand anders wil naar het balkon.
Maar voor welk team ben je, @archito?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_201054619
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 15:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Maar voor welk team ben je, @:archito?
Ik ben voor team Seven. :s)

Twee rechthoekige aanrechtbladen vind ik veel mooier dan in een hoek. Zeker omdat de diepte van het blad verspringt van 60 naar 120cm.
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:12:25 #170
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201056203
Wow, zo even bijlezen! :+

Ondertussen heeft Six. weer een goede ingeving:

1:



Mijn aanpassing daarop (surprise....)

2:

Resistance is futile.
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:13:51 #171
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201056214
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 18:12 schreef Seven. het volgende:
Wow, zo even bijlezen! :+

Ondertussen heeft Six. weer een goede ingeving:

[ afbeelding ]
Dit is afgrijselijk qua looppaden/routes, vind ik :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:24:08 #172
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201056336
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 15:39 schreef archito het volgende:
Is het nog een optie om het kookeiland maar 100cm diep te maken? Dan wordt de loopzone naar de buitendeur niet zo smal en doe je ondiepe kastjes aan de achterkant bij de buitendeur.

Dan kun je elkaar daar ook passeren als bijvoorbeeld iemand daar staat te kletsen met de chef maar iemand anders wil naar het balkon.
De loop was 95cm naar het balkon, vond ik wel redelijk. Met bar zou dat nog kunnen verbeteren, maar bar willen we allebei zeker niet.
Resistance is futile.
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:27:00 #173
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201056368
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 18:13 schreef Molo het volgende:

[..]
Dit is afgrijselijk qua looppaden/routes, vind ik :P
En wat vind je dan van mijn aanpassing? Raam niet tot de vloer trouwens.
Resistance is futile.
pi_201056385
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 18:13 schreef Molo het volgende:

[..]
Dit is afgrijselijk qua looppaden/routes, vind ik :P
Ik ook
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:45:41 #175
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201056566
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 11:37 schreef koentjuh18 het volgende:
Team keukeneiland hier! Ik vind een U ook maar gewoontjes. Zeker omdat je in het stukje wat aan de raamkant zit de binding met huis / gasten volledig kwijt bent. Je werkt dan met je rug naar de tafel toe.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Supermooi gedaan. Zou dit zo zelf in ons huis plakken ^O^
Resistance is futile.
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:49:47 #176
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201056627
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 12:20 schreef Leandra het volgende:
Als je hoekkasten neemt, dan met een Le Mans systeem, dat is zo fraai O+
Mooi systeem O+ hou ik van. Dat maakt hoekkasten minder verschrikkelijk. Dit is onze huidige hoekkast:



:')
Resistance is futile.
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:07:03 #177
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201056821
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 18:27 schreef Seven. het volgende:

[..]
En wat vind je dan van mijn aanpassing? Raam niet tot de vloer trouwens.
Iets beter maar lijkt me qua usability ook niet fantastisch
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201056827
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 18:29 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Ik ook
Ik denk dat het wel meevalt. Het smalle stuk is wel een potentiële bottleneck. Hoe breed is dat deel?

In feite lijkt jouw aanpassing erg op onze keuken zonder hoge kasten, @Seven. Wij hebben aan twee kanten een meter tussenruimte en tussen eiland en raam 1,20 meter. Ik vind de opstelling heel prettig. Alleen hebben wij op het stuk tussen eiland en keukenblok tegen de muur een vaatwasser zitten. Dat zou ik je ontraden, want het levert ons wel eens wat logistieke problemen op.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben fan van je optie #2. Mooi ook hoe tafel en eiland parallel staan. De combinatie tussen hoge kasten en werkblad met schappen erboven zorgt voor afwisseling. En je hebt zo toch meer werkblad dan in je eerste ontwerpen! (De keuken voor het raam blijf ik een no go vinden. :+)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_201056991
Als er geen stuk keuken tegen het raam komt, heb je daar weer nieuwe mogelijkheden. Ik zou op het balkon geen bankje ertegen zetten maar eerder wat planten. En je zou bijvoorbeeld openslaande deuren kunnen nemen of een schuifpui (als dat nog een optie is).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:22:57 #180
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_201057043
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 18:12 schreef Seven. het volgende:
Wow, zo even bijlezen! :+

Ondertussen heeft Six. weer een goede ingeving:

1:

[ afbeelding ]

Mijn aanpassing daarop (surprise....)

2:

[ afbeelding ]
Nummer 1 gedoe met lopen en nummer 2 sta je wel best ver van je koelkast en zo.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 20:08:36 #181
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201057768
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 13:34 schreef Rene het volgende:
[ afbeelding ]

Zo hebben wij het. Wasdeel in de nis met een koffieautomaat. En door gebruik te maken van de muur zitten daar de stopcontacten en staan daar apparaten zodat de rest van het blad werkruimte is. Aan beide kanten van de inductieplaat
Opvallend ^O^

Ikzelf zou niet snel kiezen voor een werkblad tussen hoge kasten, daarin absoluut geen trendvolger zelf. Maar bij jullie wel geslaagd.
Resistance is futile.
pi_201057841
Ik ben team U-keuken en dan zonder hoogteverschil.

Ben benieuwd welke compromis jullie uiteindelijk kiezen :) .
pi_201057877
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 18:12 schreef Seven. het volgende:
Wow, zo even bijlezen! :+

Ondertussen heeft Six. weer een goede ingeving:

1:

[ afbeelding ]

Mijn aanpassing daarop (surprise....)

2:

[ afbeelding ]
#2 is eigenlijk ook wel tof moet ik zeggen.
  Moderator dinsdag 24 augustus 2021 @ 20:15:43 #184
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_201057881
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 20:08 schreef Seven. het volgende:

[..]
Opvallend ^O^

Ikzelf zou niet snel kiezen voor een werkblad tussen hoge kasten, daarin absoluut geen trendvolger zelf. Maar bij jullie wel geslaagd.
Ik zelf ook niet eigenlijk. Maar, mn man kon er niet tegen dat de wasbak niet precies in het midden zat tov de inductieplaat. Gok wat OCD trekjes ( :') ) O+ . Dus het werd tóch een compromis. Afgezien van de vaatwasser mis ik ook een rol in de keuken dus prima hahaha.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 20:19:25 #185
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201057932
Volgens mij is het smalle stuk 1 meter.

En de inrichting van het balkon moet afgestemd worden op het raam dat er komt. Ook met indeling 2 kunnen we kiezen voor een hoger raam. Dan kan er wel een bankje. Voor een glaswand kun je wel een zitje als in 2 kleine stoeltjes zetten. Maar een bankje is dan weer een no go. Raar hoe dat werkt trouwens :+ .
Resistance is futile.
pi_201058327
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 18:12 schreef Seven. het volgende:
Wow, zo even bijlezen! :+

Ondertussen heeft Six. weer een goede ingeving:
Mijn aanpassing daarop (surprise....)

2:

[ afbeelding ]
^O^
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_201058342
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 15:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Misschien staar je je wat blind op de indeling en is het voor jou veel belangrijker dat de keuken iets eigens heeft. Ik heb eindeloos getwijfeld over de indeling van de keuken in ons vorige huis. Wat bleek: uiteindelijk vond ik onze eigen keuken heel geslaagd, maar die van onze buren die andere keuzes hadden gemaakt ook.

Verder vind ik zelf de keuken een enorm overschat deel van het huis en kan ik gewoon niet zo enthousiast worden van standaardkeukens. Ik merk dat ik houd van keukens zoals je die vaak in kleine huizen aantreft. Die ogen minder massief, huiselijker. Het is niet dat ik van een landelijke stijl houd - integendeel - maar ik krijg bij eigentijdse keukens het gevoel dat ik ook vaak bij badkamers heb, het gevoel van een slachthuis. Waarschijnlijk komt dat door de vele harde, gladde oppervlaktes.

Dit snap ik wel ja. Ik houd ook erg van heel 'eigen' keukens die bijvoorbeeld al 100 jaar ergens in zitten en dan telkens een beetje zijn meegegroeid met nieuwe bewoners. Meer dan van telkens een hele nieuwe. Maar toch heb ik er voor gekozen om in mijn huidige huis de keuken er helemaal uit te halen en te verplaatsen naar een heel ander deel van het huis. En vind ik landelijke keukens vreselijk (maar die oude keukens zijn vaak wel landelijk en dat vind ik dan weer mooi). Smaak is een raar ding.

Overigens is mijn punt over dat eilanden een tijdgevoelig ding zijn niet 1 op 1 gerelateerd aan mijn eigen 'niet-een-eiland-willen'. Ik houd juist van dingen waar je aan kunt zien uit welke tijd ze komen.

En ik snap heel goed dat het cool is dat je ergens omheen kunt lopen, ik vind het ook erg cool om ergens een rondje te kunnen lopen, dat bevredigt kennelijk een heel primitieve behoefte.

OT, ik vind de nieuwe optie met het eiland parallel aan de tafel mooier dan de vorige!

En het plaatje met hoogteverschil van @Leandra was voor mij een eye-opener, daar moet ik nog even verder op broeden want ik vind die ergonomie (hoog snijden/werken, laag koken) wel heel fijn.
  Moderator dinsdag 24 augustus 2021 @ 20:51:42 #188
5428 crew  miss_sly
pi_201058408
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 18:12 schreef Seven. het volgende:
Wow, zo even bijlezen! :+

Ondertussen heeft Six. weer een goede ingeving:

1:

[ afbeelding ]

Mijn aanpassing daarop (surprise....)

2:

[ afbeelding ]
Team optie 2!

Wat Claudia ook al zegt, ik vind het ook mooi dat de eettafel dan parallel staat. Is ook best ruimtelijk zo. En redelijk wat werkblad.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201058419
2 is wel gaaf zeg _O_
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:33:42 #190
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201059415
Six. is geen voorstander trouwens, zou voor hem dus een compromis zijn. Dus we zijn er denk ik nog niet. ;)
Resistance is futile.
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:59:56 #191
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_201059913
Ik ga voor de eerdere opties met eiland evenwijdig aan de kastenwand (en zou denk ik dan voor een ronde tafel gaan). Wij hadden in het vorige huis een raam tot de grond tussen onze 2 aanrechten (allebei tegen een muur overigens) daar zat iets meer dan 120 tussen en nu tussen de eilanden en de wand ook 120. Fijn om de vaatwasser open te kunnen zetten en ook de la waar de spullen in moeten zonder dat ze elkaar raken. Onze eilanden zijn overigens 100cm diep. Aan de keukenkant 60cm diepe lades en aan de kamer kant 40cm diepe kasten voor onder andere servies, administratie, (kook)boeken, etc. Vind die 100cm heel prettig in gebruik je kunt als je wil vanuit de ene kant de andere kant aanraken bv met een vaatdoek.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 22:08:29 #192
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201060057
120cm diep is ook wel enorm voor een eiland. Maar de juiste proporties vind ik ook belangrijk.

Iemand ervaring met Kvik en hun ruimtebesparende kasten? Die lijken me vooral veel te diep?
Resistance is futile.
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 22:16:44 #193
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_201060212
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 22:08 schreef Seven. het volgende:
120cm diep is ook wel enorm voor een eiland. Maar de juiste proporties vind ik ook belangrijk.

Iemand ervaring met Kvik en hun ruimtebesparende kasten? Die lijken me vooral veel te diep?
Onze eilanden zijn 250x100cm om je een beeld te geven kasten 240 maar door de zijwangen is het blad uiteindelijk 250cm
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_201060673
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 22:16 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Onze eilanden zijn 250x100cm om je een beeld te geven kasten 240 maar door de zijwangen is het blad uiteindelijk 250cm
Bij jullie is het heel andere en veeeel grotere ruimte!
De onderkasten hier zijn standaard 60 diep, en met de eigenlijke bovenkasten van 30 diep ertegenaan, wordt het blad 90. Duh. In een ruimte van nog geen 4 breed: klein huis. Eggersman keuken.

@BE is zeer tevreden over de kvik keuken. Heeft ook vele mensen daarnaar verwezen.in Tiel, dacht ik. Toch!?
Als ik mij goed herinner, een ondermerk van een groot merk. :?
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 22:37:41 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_201060782
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 22:33 schreef AnneX het volgende:

[..]
Bij jullie is het heel andere en veeeel grotere ruimte!
De onderkasten hier zijn standaard 60 diep, en met de eigenlijke bovenkasten van 30 diep ertegenaan, wordt het blad 90. Duh. In een ruimte van nog geen 4 breed: klein huis. Eggersman keuken.

@:BE is zeer tevreden over de kvik keuken. Heeft ook vele mensen daarnaar verwezen.in Tiel, dacht ik. Toch!?
Als ik mij goed herinner, een ondermerk van een groot merk. :?
Mijn ouders en zus en nog een paar andere kennisen hebben idd hun keukens van Keukencentrum Tiel. Hele goede service, strakke prijs (destijds) en de keukens zien er na 15 echt nog heel goed uit. :Y
***
  woensdag 25 augustus 2021 @ 18:37:14 #196
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201070672
Six. blijft lekker bezig met floorplanneren:

Resistance is futile.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 19:04:07 #197
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201070918
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 22:08 schreef Seven. het volgende:
120cm diep is ook wel enorm voor een eiland. Maar de juiste proporties vind ik ook belangrijk.

Iemand ervaring met Kvik en hun ruimtebesparende kasten? Die lijken me vooral veel te diep?
Wij hebben in het eiland een combinatie van standaard diepte (56 cm) en minder diepe onderkasten (46 cm) maar onze keuken is niet van Kvik.
We hebben een Nobilia keuken.
Bij iKook gekocht trouwens en net geprijsd, ook geen gelul van met 50.000 beginnen en bij 26.000 eindigen enzo.
Sterker nog; gezien de enorme voorraad Miele apparatuur die erin zit (en ik weet dat daar geen gigantische marge op zit zoals bij sommige andere merken) was ik zelfs aangenaam verrast door de prijs.

Overigens weet ik niet hoe het gaat als je daar met alleen de maten van je keuken binnenkomt.

Ik wist precies wat ik wilde en waar ik het wilde, ze hebben mijn keuken niet hoeven ontwerpen, alleen hoeven uitwerken.
Ervaring leert overigens dat sommige keukenverkopers dat slecht kunnen handelen, die zien zichzelf graag als designer en vinden het niet leuk als jij hen vertelt hoe jou keuken moet worden.

Met één kreeg ik bijna ruzie omdat hij er iets door wilde drammen dat ik pertinent niet wilde, ik heb hem zelfs uitgelegd waarom ik het op de manier wilde zoals ik het wilde.
En dat liep zo hoog op (vooral omdat het voor mij heel belangrijk was) dat ik op het punt stond op te staan en te vertrekken.
Enfin, komt de offerte.... zie ik aan het artikelnummer al dat hij toch het apparaat geoffreerd heeft dat ik niet wilde maar dat hij (in mijn keuken) wilde.
Nou, toen waren we dus klaar :')
Sterker nog; toen werd de badkamer daar ook niet meer besteld.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 25 augustus 2021 @ 19:58:32 #198
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201071634
quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 19:04 schreef Leandra het volgende:

[..]
Wij hebben in het eiland een combinatie van standaard diepte (56 cm) en minder diepe onderkasten (46 cm) maar onze keuken is niet van Kvik.
We hebben een Nobilia keuken.
Bij iKook gekocht trouwens en net geprijsd, ook geen gelul van met 50.000 beginnen en bij 26.000 eindigen enzo.
Sterker nog; gezien de enorme voorraad Miele apparatuur die erin zit (en ik weet dat daar geen gigantische marge op zit zoals bij sommige andere merken) was ik zelfs aangenaam verrast door de prijs.

Overigens weet ik niet hoe het gaat als je daar met alleen de maten van je keuken binnenkomt.

Ik wist precies wat ik wilde en waar ik het wilde, ze hebben mijn keuken niet hoeven ontwerpen, alleen hoeven uitwerken.
Ervaring leert overigens dat sommige keukenverkopers dat slecht kunnen handelen, die zien zichzelf graag als designer en vinden het niet leuk als jij hen vertelt hoe jou keuken moet worden.

Met één kreeg ik bijna ruzie omdat hij er iets door wilde drammen dat ik pertinent niet wilde, ik heb hem zelfs uitgelegd waarom ik het op de manier wilde zoals ik het wilde.
En dat liep zo hoog op (vooral omdat het voor mij heel belangrijk was) dat ik op het punt stond op te staan en te vertrekken.
Enfin, komt de offerte.... zie ik aan het artikelnummer al dat hij toch het apparaat geoffreerd heeft dat ik niet wilde maar dat hij (in mijn keuken) wilde.
Nou, toen waren we dus klaar :')
Sterker nog; toen werd de badkamer daar ook niet meer besteld.
OMG :×

Ik verwacht dat tegen de tijd dat we gaan keukenshoppen, dat we wel 100 zeker weten wat we willen. Dus ja, ontwerpen my ass. :+
Resistance is futile.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 21:57:02 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201073694
Nou, ik heb een spierprobleempje dus ik wilde een onderbouw vaatwasser (met RVS front) ipv een half- of volledige inbouw vaatwasser, want door het kastfront wat er dan op komt wordt de deur me te zwaar.
Dus een feitelijk fysiek probleem dat voor mij enorm van invloed is op de bruikbaarheid van mijn keuken. En dat heb ik hem uitgelegd.
En toch iedere keer weer over een front zeiken, want mooier. Fuck mooier, een vaatwasser die ik zelf moeilijk open of dicht kan krijgen heb ik niets aan, ongeacht hoe mooi.

Stond er dus toch een inbouw vaatwasser op de offerte en een front... ik was pislink.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 25 augustus 2021 @ 22:08:45 #200
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201073877
quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 21:57 schreef Leandra het volgende:
Nou, ik heb een spierprobleempje dus ik wilde een onderbouw vaatwasser (met RVS front) ipv een half- of volledige inbouw vaatwasser, want door het kastfront wat er dan op komt wordt de deur me te zwaar.
Dus een feitelijk fysiek probleem dat voor mij enorm van invloed is op de bruikbaarheid van mijn keuken. En dat heb ik hem uitgelegd.
En toch iedere keer weer over een front zeiken, want mooier. Fuck mooier, een vaatwasser die ik zelf moeilijk open of dicht kan krijgen heb ik niets aan, ongeacht hoe mooi.

Stond er dus toch een inbouw vaatwasser op de offerte en een front... ik was pislink.
Nou, kan ik me voorstellen. Echt super lomp..
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')