quote:Op vrijdag 26 maart 2021 16:50 schreef Faraday01 het volgende:
Prutsers van Ag2r zeg dat nog niet overnemen
Heeft die een sprint?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 16:54 schreef maxi-mus het volgende:
Vermeersch voert al de hele middag geen klap uit.
Past wat betreft nationaliteit prima bij Jumbo-Visma.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 16:54 schreef TheArt het volgende:
[..]
Hoelgaard had al lang in de WT moeten zitten. Sterk op alle terreinen.
Volgens mij is de helft van de mannen hier vooraan vrij rapquote:Op vrijdag 26 maart 2021 16:55 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Die is vrij rap toch? Maar er zitten hier grotere kenners dan ik.
Op kop om WvA voor te blijven? Dat doet MvdP iig...quote:Op vrijdag 26 maart 2021 16:57 schreef noodgang het volgende:
[..]
Neem aan dat de volgende blauwe vertrekt
Daar zit snee opquote:Op vrijdag 26 maart 2021 17:09 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Die leefde op bij de versnelling van Krek.
Waren goede vrienden die van elkaar gaan profiteren heb ik laatst gelezen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 17:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
Oli en Krek gunnen elkaar niets geloof ik. Dan ga je ook niks winnen
Er is een grens hoe veel die kan doen. Lekker sprinten voor net nietquote:Op vrijdag 26 maart 2021 17:12 schreef Marcoss het volgende:
Ongelofelijk dat er niet meteen iemand op het wiel probeerde te springen van AG2R inderdaad, teveel gegokt dat Mathieu het wel zou doen waarschijnlijk
Toch mooi 100 meter op kop geredenquote:Op vrijdag 26 maart 2021 17:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gianni Vermeersch mag ook op matje geroepen worden.
Genant genant genant
Die dixit Wuyts nog voor een dikke prijs sprintquote:Op vrijdag 26 maart 2021 17:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
Genant genant genant
Ja, eens, al had ik (net als in MSR) het gevoel dat Mathieu niet top was vandaagquote:Op vrijdag 26 maart 2021 17:13 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Er is een grens hoe veel die kan doen. Lekker sprinten voor net niet
Was vandaag ook wel echt een ideaal scenario, ook geholpen door de lekke band van Wout, denk ik. Afwachten of dat de komende koersen ook zo blijft. En Stybar werd niet gelost waardoor het perfect ging op deze manier.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 17:15 schreef Mykonos het volgende:
Styby en Senechal hoefden niet eens aan te vallen. Ze konden dit echt op tien manieren winnen. De rest heeft een groot probleem de komende koersen.
Met Julien hebben ze een absolute kopman, vandaag hadden ze dat niet. Maakt voor de tactiek misschien wel uit.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 17:17 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Was vandaag ook wel echt een ideaal scenario, ook geholpen door de lekke band van Wout, denk ik. Afwachten of dat de komende koersen ook zo blijft. En Stybar werd niet gelost waardoor het perfect ging op deze manier.
Maar ja, straks ook Alaphilippe er nog bij..
En daarna laat hij Asgreen wegrijden, lol.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 17:15 schreef wimderon het volgende:
Van der Poel bleef vol doorrijden toen ze Asgreen terugpakten, had die niet beter op Vermeersch kunnen wachten?
Gênani Vermeerschquote:Op vrijdag 26 maart 2021 17:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
Genant genant genant
Ze hadden Van Aert gelost, dan rijdt hij door natturlijk.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 17:15 schreef wimderon het volgende:
Van der Poel bleef vol doorrijden toen ze Asgreen terugpakten, had die niet beter op Vermeersch kunnen wachten?
Op zich een logische reflex, maar de ploegleiding moet toch zien dat daar niet veel meer op zat. En Van Aert had ook nog wel meegedaan in het controleren van Quickstep.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 17:27 schreef Beregd het volgende:
[..]
Ze hadden Van Aert gelost, dan rijdt hij door natturlijk.
Maar denk dat hij ook met een goede van Aert meer kans had op winst dan nu.. Of hij gokte erop dat hij kon profiteren van AG2R omdat die nog wel met 2 mee zaten.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 17:27 schreef Beregd het volgende:
[..]
Ze hadden Van Aert gelost, dan rijdt hij door natturlijk.
Er zit sowieso niet echt verbetering in wat dat betreft. Vandaag ook een paar keer versneld op het vlakke net voor een klimmetje.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 17:28 schreef wimderon het volgende:
[..]
Op zich een logische reflex, maar de ploegleiding moet toch zien dat daar niet veel meer op zat. En Van Aert had ook nog wel meegedaan in het controleren van Quickstep.
Was wel heel duidelijk in beeld, geen idee welke koers ze daar zaten te volgen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 17:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wout pakte 50 meter na missen van bidon een ander bidon
Daar ligt het toch niet aan?
Klopt dus, hij gaf aan dat de Tirreno er nogal ingehakt heeft. En Wout lijkt er ook nog niet van hersteld te zijn.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 17:15 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ja, eens, al had ik (net als in MSR) het gevoel dat Mathieu niet top was vandaag
Denk dat in MSR niet onderschat moet worden dat ie uit 25e positie die aanval moet beantwoorden.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 17:54 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Klopt dus, hij gaf aan dat de Tirreno er nogal ingehakt heeft. En Wout lijkt er ook nog niet van hersteld te zijn.
De Menselijke Maat!quote:Op vrijdag 26 maart 2021 17:54 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Klopt dus, hij gaf aan dat de Tirreno er nogal ingehakt heeft. En Wout lijkt er ook nog niet van hersteld te zijn.
En Ballerini die dan weer te vroeg gepiekt heeftquote:Op vrijdag 26 maart 2021 18:04 schreef Beregd het volgende:
Ze gaan zich toch wat specifieker moen voorbereiden. QS lijkt nu toch de slimste te gaan worden met Lampaert en Stybar die net op tijd in vorm raken.
E3 is pas sinds 2012 WT, G-W al veel langer, daar zal het wel om gaan.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 18:29 schreef Faraday01 het volgende:
Best vreemd dat GW een hoger genoteerde koers voor de UCI is dan de E3.
Eens, op een goede dag (en met een beetje mazzel) pakt hij ooit nog wel eens een grote koers.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 18:38 schreef Chiappucci het volgende:
Als niemand het zegt dan zeg ik het maar:
Beresterke koers van Van Baarle![]()
Ik kijk alweer uit naar zijn anticipeer-momentje vlak voor de Koppenberg.
Kan ook wel veel baat hebben bij een sterke ploeg, denk ik, zo’n rol als die van Asgreen vandaag of Lampaert in eerdere koersen bij QS zou hij ook moeten kunnen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 19:18 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Eens, op een goede dag (en met een beetje mazzel) pakt hij ooit nog wel eens een grote koers.
Zou toch prima zijn voor Visma?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 20:12 schreef Mani89 het volgende:
Het wordt echt hoog hoog tijd dat Markus Hoergaard naar de World Tour vertrekt.
Ligt nog vast bij de knakworstenbrigade.quote:
Dat was vrijdag nog niet bekend?quote:Op zondag 28 maart 2021 09:20 schreef TheArt het volgende:
Ook Bora mag vandaag niet starten vanwege de 7 dagen quarantaine maatregel.
Hoe wil je de puntenranking gaan bepalen? Op basis van hoe leuk de koers doorgaans is?quote:Op zondag 28 maart 2021 10:26 schreef Faraday01 het volgende:
Als DQS het voor Bennett gaat doen en ze hem binnen een halve minuut tot een minuut van de kop over de heuvelzone loodsen, zou je denken dat er niet veel aan te doen is.
Heb er al eerder iets over gezegd maar het is bizar dat je voor GW evenveel UCI punten krijgt als de Ronde terwijl de E3 daar onder staat en de Strade nog een trede lager. De UCI moet daar echt een keer naar gaan kijken als je je eigen ranking serieus neemt.
En die was bij iedereen ook weer negatief, maar in België hebben ze een 7 dagen quarantaine maatregel voor iedereen die in contact is geweest met een besmet persoon. Kortom, dat wordt ook geen Dwars door Vlaanderen voor beide ploegen.quote:Op zondag 28 maart 2021 10:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
Apart dat BORA niet mag meedoen. Doorgaans hebben ze toch een nieuwe test daarna?
quote:BORA - hansgrohe denied start at Gent-Wevelgem
After the UCI and race organisers would have given the team the green light, yesterday the Covid doctor in charge of the E3 race imposed a 7-day quarantine on two-thirds of the team, although it is completely unclear what criteria were used to determine who falls under this.
"I am very disappointed and angry. A GP from the region can block an entire team in one of the largest one-day races in the world. We had a positive Corona case with Walls and have the roommate and a physio as category 1 contact persons. That they have to be isolated and quarantined is absolutely clear. However, we of course have other riders and staff on site, so a part of them were also ordered to be in quarantine, but only some of them. Who was selected and the reasons are completely unclear and it seems rather arbitrary. Honestly, I can't understand why other teams are allowed to race after similar cases. We tried everything last night, but the doctor didn't even answer us anymore. It would be nice to at least understand how he has justified his decisions. We are testing every day at the moment and all the tests so far have been negative, without exception. The part of the team that has been quarantined will be quarantined until 1 April. This also means that we cannot start at Dwars Door Vlaanderen." - Ralph Denk, Team Manager
https://www.bora-hansgroh(...)gent-covid/518888691
Ik begrijp dat het altijd een lastige discussie blijft en GW is ook een mooie koers. Maar je kunt die toch niet op gelijke hoogte zetten met de 5 monumenten qua puntenranking. WT2 of WT3 vind ik beter passen bij deze koers. Strade is nu WT3 en dat zou naar WT2 mogen.quote:Op zondag 28 maart 2021 10:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hoe wil je de puntenranking gaan bepalen? Op basis van hoe leuk de koers doorgaans is?
Waarom? Op basis van wat leuker is?quote:Op zondag 28 maart 2021 10:57 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het altijd een lastige discussie blijft en GW is ook een mooie koers. Maar je kunt die toch niet op gelijke hoogte zetten met de 5 monumenten qua puntenranking. WT2 of WT3 vind ik beter passen bij deze koers. Strade is nu WT3 en dat zou naar WT2 mogen.
Ik dacht dat Ineos oorlog maakte?quote:Op zondag 28 maart 2021 12:05 schreef TheArt het volgende:
Volgens de koersradio is het verschil tussen groep 1 (22 man) en het peloton al 40 sec.
Samenstelling:
Bennett
De Buyst
D. van Poppel
Van Aert
Van Hooydonck
Colbrelli
Bauer
Edmondson
Mezgec
Matthews
Stannard
Erviti
Mas Bonet
Sutterlin
Nizzolo
Bystrom
Trentin
Deze sowieso.
De koersradio deed het in twee delen. Van Ineos uiteindelijk alleen Golas mee.quote:
Lol oké, niet echt de juiste man dus.quote:Op zondag 28 maart 2021 12:07 schreef TheArt het volgende:
[..]
De koersradio deed het in twee delen. Van Ineos uiteindelijk alleen Golas mee.
Iemand van Intermarche is in de sloot gevallen.
Dit is een prima groep hoor. BikeExchange mag wel gaan rijdenquote:Op zondag 28 maart 2021 12:05 schreef TheArt het volgende:
Volgens de koersradio is het verschil tussen groep 1 (22 man) en het peloton al 40 sec.
Samenstelling:
Bennett
De Buyst
D. van Poppel
Van Aert
Van Hooydonck
Colbrelli
Bauer
Edmondson
Mezgec
Matthews
Stannard
Erviti
Mas Bonet
Sutterlin
Nizzolo
Bystrom
Trentin
Kung
Golas
Dupont
Lecroq
Lemoine
Dat lijkt me niet de bedoeling.quote:Op zondag 28 maart 2021 12:09 schreef Faraday01 het volgende:
Zit Bennett alleen voor DSQ in de eerste waaier? Verrassend
Ik vind het best wel random. Maar 1x DQS, 1x Ineos, 2x Jumbo en maar liefst 5x BikeExchange?quote:
quote:Op zondag 28 maart 2021 12:11 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet de bedoeling.
Stybar rijdt net lek in het peloton, dat helpt ook niet echt mee.quote:Op zondag 28 maart 2021 12:17 schreef wimderon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat lijken ze zelf ook te vinden.
Handig voor als er een vrije trap komtquote:Op zondag 28 maart 2021 12:14 schreef Immerdebestebob het volgende:
Van Hooydonck ontwikkeld zich wel aardig dit seizoen, of niet?
Tgen die tijd is het verschil al te grootquote:
Peloton sowieso weer in meer groepen uiteenquote:
Renaat zit achter de kopgroep en die heeft het ook over Matthews, dus die zal gewoon wel mee zitten zeker.quote:Op zondag 28 maart 2021 12:50 schreef Marcoss het volgende:
BikeExchange zou "maar" met 3 mee zijn overigens, Bauer, Edmondson en Jansen
quote:Op zondag 28 maart 2021 12:50 schreef Marcoss het volgende:
Tien sprinters dus mee.quote:Op zondag 28 maart 2021 12:54 schreef franklop het volgende:
Sam Bennett, De Buyst, Danny van Poppel, Van Aert, Van Hooydonck, Colbrelli, Bauer, Mezgec, Matthews, Stannard, Erviti, Mas Bonet, Sütterlin, Nizzolo, Bystrøm, Trentin, Küng, Golas, Dupont, Lecroq en Lemoine.
Aldus Sporza
Twitter van GW noemde andere namen en die nam het account van BikeExchange over, maar dat klopt dus inderdaad niet.quote:Op zondag 28 maart 2021 12:54 schreef franklop het volgende:
Sam Bennett, De Buyst, Danny van Poppel, Van Aert, Van Hooydonck, Colbrelli, Bauer, Mezgec, Matthews, Stannard, Erviti, Mas Bonet, Sütterlin, Nizzolo, Bystrøm, Trentin, Küng, Golas, Dupont, Lecroq en Lemoine.
Aldus Sporza
erkende hardrijderquote:Op zondag 28 maart 2021 12:52 schreef The_Undertone het volgende:
Küng toch ook weer erbij, die lijkt wel in orde
Gezien hoe Groenendaal bij BikeExchange rijdt lijkt de kans me klein dat hij mee is.quote:Op zondag 28 maart 2021 12:50 schreef Marcoss het volgende:
Lijkt me niet evident dat deze situatie een kolfje naar de hand van Bennett is.quote:Op zondag 28 maart 2021 13:15 schreef The_Undertone het volgende:
Gaat DQS gokken dat Bennett dit tot een goed einde kan brengen?
Het 13 uur journaal is heiliger dan de Koers.quote:Op zondag 28 maart 2021 13:38 schreef Reljem het volgende:
Mooi hoor, dat ze om 0930 tot 1100 de uitzending al aan gooien, maar waarom niet flexibel zijn? Je weet dat er waaiers komen. En ook al weet je het niet. Dan laat je die flutprogrammas toch links liggen? Moet toch kunnen in wielerminded België.
Lachwekkend eigenlijk.
Geen vertrouwen erin dat hij het voorin kan klaren tegen de rest.quote:
Gooien ze het op 1 van de andere 2 zenders. Of livestream desnoods. Het is 2021.quote:Op zondag 28 maart 2021 13:40 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Het 13 uur journaal is heiliger dan de Koers.
Heel prettig idd, de NOS vindt het vaak ook heel interessant om nog eens 1,5 uur te keuvelen over voetbal dan gewoon vette koers/wedstrijd/'insert sport die niet zo vaak op tv is te laten zien'quote:Op zondag 28 maart 2021 13:40 schreef Reljem het volgende:
Laten we nog even naar Nijs luisteren voordat we koers kijken.
Die is gewoon de oude na 3 jaartjes met de Pat-bonus.quote:Op zondag 28 maart 2021 13:34 schreef TheArt het volgende:
Gilbert ook gelost uit het peloton. Den Gibbe kan er geen reet meer van.
Eens ja,ziet er niet uit.quote:Op zondag 28 maart 2021 13:48 schreef Slobeend het volgende:
Afschuwelijke brillen van die twee van BikeExchange.
Slankt in elk geval niet afquote:Op zondag 28 maart 2021 13:48 schreef Slobeend het volgende:
Zat hier net aan te denken inderdaadquote:Op zondag 28 maart 2021 13:48 schreef Slobeend het volgende:
Wegens de grote brandquote:Op zondag 28 maart 2021 13:50 schreef Steven184 het volgende:
Volgens Roemeentje zou laatste 5km anders worden
quote:Op zondag 28 maart 2021 13:50 schreef Steven184 het volgende:
Volgens Roemeentje zou laatste 5km anders worden
Rutschig aan jongenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |