Als rutte naar de kapper is geweest zou dit goed kunnen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:33 schreef Kickinalfa het volgende:
Zouden ze de contactberoepen weer dichtgooien?
Als Ossenaar kan ik zeggen dat het bedrijventerrein waar het ligt bij knooppunt Paalgraven is en dat is niet echt gemaakt voor toestroom van heel veel extra mensen. Daarbij is Movianto denk ik zelf niet in te richten als priklocatie, waardoor je al snel zou moeten uitwijken naar een locatie buiten dat bedrijventerrein (Vorstengrafdonk).quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:37 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wel enigszins apart dat er geen priklocatie in Oss zit. De opslag staat notabene daar! Dat is toch ideaal? Movianto ligt letterlijk direct aan de snelweg, dus ook gunstig voor omliggende steden.
Ik heb tot nu toe alleen gehoord dat 1 collega besmet is geweest.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:41 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Tot nu toe had ik weinig mensen in mijn omgeving die het virus hebben opgelopen, maar deze week hoor ik van alle kanten dat bekenden besmet zijn. Allemaal via de (basis)school van de kinderen.
Nee dat is het niet.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:44 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Snel je bunker in!
Nee even zonder gekheid. Bij mijn vrouw op de school zijn de afgelopen 2 weken 7 klassen naar huis gestuurd. Dus wel vrij duidelijk waar alle besmettingen ineens vandaan komen.
Ik kende er juist vorig jaar heel veel en in december en januari. Maar nu al weken helemaal niemand meer.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:41 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Tot nu toe had ik weinig mensen in mijn omgeving die het virus hebben opgelopen, maar deze week hoor ik van alle kanten dat bekenden besmet zijn. Allemaal via de (basis)school van de kinderen.
Klopt want bij mij is er tot nu toe niemand besmet geweest op de scholen van mijn kinderen.quote:
Het kan gewoon ook bijna niet anders, kinderen als de aanjagers van deze epidemie.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:41 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Klopt, het virus denkt bij ouders en andere kinderen: die moet ik niet, ik wacht wel op een tante of oma.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:53 schreef Za het volgende:
[..]
Het kan gewoon ook bijna niet anders, kinderen als de aanjagers van deze epidemie.
Volgens de overheid besmetten kinderen elkaar minder dan dat volwassenen elkaar besmetten, maar over kinderen die hun buurvrouw, tante, oma of oudere zus besmetten zijn geen cijfers, en imo zijn die aantallen enorm.
Zijn ze allemaal wekelijks getest zoals in sommige delen van Duitsland?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
Klopt want bij mij is er tot nu toe niemand besmet geweest op de scholen van mijn kinderen.
Er wordt soms getest en tot nu toe altijd negatief.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:56 schreef Za het volgende:
[..]
Volgens grootschalig onderzoek in China verliep daar 80% asymptomatisch.
De kinderen en ouders hoeven dus totaal geen klachten te hebben. De besmettings lijnen komen dan pas aan het licht wanneer oma 3 weken later symptomen krijgt, en tegen die tijd zal het kleinkind al niet meer positief testen.
We hebben iets van 6700 basischolen in Nederland. Dat daar besmettingen voorkomen is logisch.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:53 schreef Za het volgende:
[..]
Het kan gewoon ook bijna niet anders, kinderen als de aanjagers van deze epidemie.
Volgens de overheid besmetten kinderen elkaar minder dan dat volwassenen elkaar besmetten, maar over kinderen die hun buurvrouw, tante, oma of oudere zus besmetten zijn geen cijfers, en imo zijn die aantallen enorm.
Yep, een jaar geleden was men daarover nog erg laconiek, maar voortschrijdende inzichten leren dat dit helaas toch realiteit is. Maar immuniteit kweken en tegelijk flink inenten doet wonderen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:53 schreef Za het volgende:
[..]
In Duitsland worden extreem veel kinderen getest.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:59 schreef _serial_ het volgende:
We hebben iets van 6700 basischolen in Nederland. Dat daar besmettingen voorkomen is logisch.
Maar het kan evengoed de leraar geweest zijn die de aanjager is van een besmetting in een klas.
Er zijn deze week tot nu iets van 1500 besmettingen onder de 10 jaar geweest. En die worden uitzonderlijk veel getest tov andere groepen. De verdeling is daar z'n beetje 7% positief en dat aantal al weken hetzelfde.
Ook in de presentatie van Dissel kwam naar voren dat het niet onverwacht hoog was.
Ik denk dat als je de rest ook bovengemiddeld vaak gaat testen dat je op hetzelfde of zelfs hoger uit gaat komen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 16:05 schreef Za het volgende:
[..]
In Duitsland worden extreem veel kinderen getest.
In sommige delen is wekelijks testen verplicht, en kinderen blijken bovengemiddeld besmet, ik heb daar een thread over geopend.
En dat is dan pas sinds korte tijd dat kinderen zo massaal getest worden, in 2020 was dat nihil, geen mens weet hoeveel kinderen begin dit jaar of in 2020 besmet rondliepen, sterker nog kinderen vormden nauwelijks risico volgens het RIVM, en mochten onbeperkt mee op visite.
Precies, ingeënt worden ze vooralsnog niet dus lekker rond laten gaan.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:57 schreef raptorix het volgende:
Dat gezeur over kinderen![]()
![]()
![]()
Wees blij dat je het daar even flink laat rondgaan, beter dat je dit nu doet dan dat ze weer een nieuwe haard vormen van de winter.
Het is mijn theorie niet. Kinderen zijn al decennia de aanjagers van de griep epidemieën, en dat zal met corona niet anders zijn.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:57 schreef sjorsie1982 het volgende:
Jouw theorie kan maar kan ook niet...
Wanneer men zich dit op zijn minst realiseert, is men al veel verder.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 16:17 schreef Celestien het volgende:
Kinderen moeten ook weerstand opbouwen, hè.
Die onderzoeken zijn gebaseerd op de oude klassieke variant, er zijn indicatoren dat de Britse variant besmettelijker is onder kinderen. De onderzoeken naar kinderen vind ik sowieso erg beperkt als ik op de site van het RIVM kijk.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind het best wel een sprong die je maakt. Er zijn verschillende onderzoeken die het met elkaar eens zijn dat de besmettelijkheid van kinderen laag is, en verschillende onderzoeken die het met elkaar eens zijn dat de besmettelijkheid bij geen klachten laag is. In beide gevallen is de kans dat ze anderen besmetten vrij klein.
Zou kunnen dat Movianto daar niet voor ingericht is. (ik ben zelf ook een Ossenaar btw.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als Ossenaar kan ik zeggen dat het bedrijventerrein waar het ligt bij knooppunt Paalgraven is en dat is niet echt gemaakt voor toestroom van heel veel extra mensen. Daarbij is Movianto denk ik zelf niet in te richten als priklocatie, waardoor je al snel zou moeten uitwijken naar een locatie buiten dat bedrijventerrein (Vorstengrafdonk).
quote:Op vrijdag 26 maart 2021 16:31 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Lol wat een droeftoeter is het toch ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |