Wij hebben 17 groepen. Er spelen steeds vier groepen tegelijk buiten. Maar elk in een eigen zone. Wij mogen pas naar binnen als de zone voor ons leeg is.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:35 schreef Elleska het volgende:
Hier in de buurt zijn de eerste basisscholen alweer dicht. Bij de ene de hele school om een tiental corona besmettingen. Bij de andere is de bovenbouw dicht omdat halve klassen negatief getest maar met verkoudheidsklachten thuis zaten.
Wat mij bij meerdere basisscholen al is opgevallen, dat er zoveel kinderen tegelijk op het plein spelen. Ik dacht dat ook bij buitenspelen groepen niet mochten mengen.
Hier ook (zelfde overkoepelde onderwijsorganisatiequote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:38 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wij hebben 17 groepen. Er spelen steeds vier groepen tegelijk buiten. Maar elk in een eigen zone. Wij mogen pas naar binnen als de zone voor ons leeg is.
Halverwege de week wisselen de zones zodat ze ook ergens anders kunnen spelen.
Zo ongeveer gaat het bij ons op school ook. Er zijn 3 kleuterklassen, die spelen wel om de beurt buiten (het kleuterplein is wat kleiner en het is denk ik ook lastig om kleuters in zones te laten spelen).quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:38 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wij hebben 17 groepen. Er spelen steeds vier groepen tegelijk buiten. Maar elk in een eigen zone. Wij mogen pas naar binnen als de zone voor ons leeg is.
Dat doen ze bij de PSZ inderdaad ook maar dat gaat daar iets makkelijker want rondom de school zijn meerdere pleintjes met verschillende activiteiten. Ik begreep ook dat verschillende opvanggroepen aan het einde van de dag niet meer worden samengevoegd waardoor leidsters soms langer moeten werken.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:38 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hier hebben ze ook een dergelijke constructie.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:38 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik zat me even af te vragen waarom ze dinsdag weer zouden moeten testen, maar als er nu natuurlijk iemand positief test dan hadden ze gisteren voor het laatst contact. Ik duimquote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:14 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij zitten in quarantaine nummer 4 nu. Ditkeer door een besmetting in de klas van L. Gelukkig was het laatste contact maandag, daarna is het besmette kind met verkoudheidsklachten thuisgebleven. Morgen mag de klas testen. Ik hoop dat iedereen negatief test zodat ze maandag weer naar school mogen, maar ben bang dat er nog een positieve test uitrolt bij een van de andere kinderen morgen. Dat zou betekenen dat er dinsdag weer getest moet worden. Het houdt ons lekker bezig in ieder geval.![]()
Sterkte voor de mensen uit België hier, zo'n scholensluiting is gewoon retezwaar, helemaal als je zelf ook nog moet werken.
Oh wat kan je je daar beroerd door voelen... Hopelijk gaat je medicatie snel iets doen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:33 schreef Jagärtrut het volgende:
Dat is netjes, Twist!
Ik heb gister een allergietest gedaan, en mocht m'n hooikoortstabletjes dus niet nemen, en ik denk dat gister de eerste dag is dat de Berk is begonnen met bloeien. Boh, wat voelde ik me belabberd op het einde van de dag. Gisteravond wel een pilletje genomen, maar voel me nu nog met een hoofd vol watten.
Kwam ook een flinke lijst allergiëen uit. Alle boompollen, een paar graspollen, weegbree, katten en en nog een schimmelsoort...
Als je verder nergens heen hoeft, dan zou ik zondagochtend nog maar eens gaan kijken hoe het dan gaat..quote:Op vrijdag 26 maart 2021 12:08 schreef Omentielvo het volgende:
Venco, ik zou bij milde klachten (met het weekend op het oog) niet laten testen. Ik zou alleen testen als ik iemand gezien zou hebben de dag daarvoor.
Uiteindelijk is het natuurlijk sowieso je eigen afweging.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:49 schreef vencodark het volgende:
Even een vraagje:
Wat zouden jullie doen of wat is nu eigenlijk ‘het juiste’?
Mijn zoon is verkouden sinds gisteravond.
Milde klachten maar hij blijft wel thuis.
Nu hoeft hij natuurlijk maandag pas naar school.
Zou ik tot 24 uur wachten dat de klachten eventueel over zijn en dán testen als hij nog klachten heeft of is het de bedoeling hem nu zsm te laten testen?
Ik weet het even niet.
Psst: het is inmiddels lente!quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:48 schreef MorganLeFay het volgende:
Ik ben ook niet zo'n voorstander van testen bij milde klachten zoals een verkoudheidje (terwijl er geen coronasignalen zijn in de omgeving). Want het is nog steeds winter en het verkoudheidsvirus bestaat nog steeds![]()
Wij hadden vroeger geen achterom, maar mijn ouders hadden toen een deurknop die leek als een vaste knop, maar gewoon kon draaien als een deurklink. ‘S nachts een goed slot er op.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:47 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Zo ongeveer gaat het bij ons op school ook. Er zijn 3 kleuterklassen, die spelen wel om de beurt buiten (het kleuterplein is wat kleiner en het is denk ik ook lastig om kleuters in zones te laten spelen).
Shandaly, herkenbaar. De kinderen binnen staat garant voor ruzie onderling of herrie (als de tv of switch niet aanstaat). Dat werkt niet echt prettig. Met mooi weer zijn ze gelukkig veel buiten met alle buurtkinderen, maar dan wordt er weer 100x aangebeld om iets te vragen of te pakken. Op die middagen wens ik vaak dat we gewoon een achterom hadden
.
Dat gaat hier wellicht ook gebeuren. Zoontje van duo vriendin is positief getest. Is nu in quarantaine en moet ik geloof zondag testen. Ze heeft klas dinsdag voor het laatst gezien.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:24 schreef Burdie het volgende:
Bij ons is de juf in quarantaine omdat ze contact had met iemand die besmet is. Als nou de juf positief test, moet de hele klas in quarantaine. Behalve Kuiken, want die was afgelopen week niet op school en heeft die juf niet gezien. Ben wel benieuwd hoe dat dan zou gaan, ma-di-wo heeft hij namelijk een andere juf, die gewoon naar school kan (en mag) komen.
Privelesquote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:24 schreef Burdie het volgende:
Bij ons is de juf in quarantaine omdat ze contact had met iemand die besmet is. Als nou de juf positief test, moet de hele klas in quarantaine. Behalve Kuiken, want die was afgelopen week niet op school en heeft die juf niet gezien. Ben wel benieuwd hoe dat dan zou gaan, ma-di-wo heeft hij namelijk een andere juf, die gewoon naar school kan (en mag) komen.
Dat hadden wij met het kinderdagverblijf vorige week. Week ervoor was Bas ziek thuis, leidster positief getest dus de groep moest in quarantaine. Bas was sochtends de enige en in de middag was er nog een meisje.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:24 schreef Burdie het volgende:
Gefeliciteerd. Ik kom nauwelijks in andere topics in OUD dus had gemist dat je bevallen bent.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 19:25 schreef kwakz0r het volgende:
Bij Melba op school nog geen klassen in quarantaine geweest.
Melba is gisteren getest want koorts en zwaar hoesten. Ik was wel heel gespannen want ik ben in mijn kraamweek en na een grote buik OK wel extra vatbaar, en met een kwetsbare baby... iknkan vooral nog niet zonder de hulp van mijn man en om dan te moeten isoleren als M positief was (een zesjarige kun je niet echt isoleren immers dus zou ik zelf in isolatie moeten).
Maar gelukkig was het negatief. De kraamverzorgster was ook opgelucht, want de zorg gaat gewoon door maar zij zou anders ook moeten testen want je wilt niets meenemen naar het volgende gezin.
quote:Op vrijdag 26 maart 2021 19:39 schreef Burdie het volgende:
@:Kyara vanavond eindelijk je olijke drietal bij de weerfoto's!
Hahaha ja! Eindelijkquote:![]()
Op vrijdag 26 maart 2021 19:22 schreef mousemicky het volgende:
@:Kyara jouw drietal net bij het jeugdjournaal👍Mooie foto!
Gezelligquote:Op vrijdag 26 maart 2021 20:03 schreef Svane het volgende:
[..]
Ha, ik kwam speciaal even hier langs om te vertellen dat ik de jouwen zag! Superleuk!
Een bekende van mij heeft beide vaccins gehad.... en 3x raden.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 20:22 schreef Pinnenmutske het volgende:
In principe kan ik geen corona krijgen want gevaccineerd.
Ik ben wel heel voorzichtig.
Je kan zeker wel weer corona krijgen. Het vaccin beschermt je niet, het zorgt er enkel voor dat het milder verloopt (en minder man op de IC belanden).quote:Op vrijdag 26 maart 2021 20:22 schreef Pinnenmutske het volgende:
In principe kan ik geen corona krijgen want gevaccineerd.
Ik ben wel heel voorzichtig.
Daarom ben ik toch voorzichtig.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 20:24 schreef amaranta het volgende:
[..]
Een bekende van mij heeft beide vaccins gehad.... en 3x raden.
Toch besmet
Als de test van de zoon positief is, zou ik ervan uitgaan dat de dochter hetzelfde onder de leden heeft en een test achterwege laten.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 12:12 schreef oh-oh het volgende:
Ik zou even kijken wat de uitslag is van je zoon, als die positief test zou ik haar zeker wel even laten testen en ieg binnen houden.
Thanks! Ik heb ook bijna niks gepost. Alleen een update in Z&G en bevallingsverhalen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 19:39 schreef amaranta het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Ik kom nauwelijks in andere topics in OUD dus had gemist dat je bevallen bent.
Als je de luxe hebt dat ze tm 10 dagen na isolatie van zoon thuis kan blijven en in quarantaine dan kan dat ja. Maar die luxe hebben niet alle mensen.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 12:52 schreef Viv het volgende:
[..]
Als de test van de zoon positief is, zou ik ervan uitgaan dat de dochter hetzelfde onder de leden heeft en een test achterwege laten.
De pcr slaat sowieso heel lang positief uit na vaccinatie.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 20:24 schreef amaranta het volgende:
[..]
Een bekende van mij heeft beide vaccins gehad.... en 3x raden.
Toch besmet
Sjaak en ik waren er om 10.40u. Mijn uitslag was er om 12.37u en die van Sjaak om 13.30u. Ik stond helemaal versteld! Zo snel! En het was geen sneltest...quote:Op zaterdag 27 maart 2021 21:10 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wauw, mijn dochter testte vanmorgen om 8:36 uur in een normale GGD teststraat en we kregen de uitslag al om 20:15 uur. Negatief.Nu alleen de uitslagen van de rest van kinderen uit haar klas nog afwachten.
Wauw dat is echt supersnel! Dit was ook een normale PCR test. In ieder geval stukken beter dan afgelopen najaar, toen hebben we 5 dagen op de uitslag moeten wachten.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 21:16 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Sjaak en ik waren er om 10.40u. Mijn uitslag was er om 12.37u en die van Sjaak om 13.30u. Ik stond helemaal versteld! Zo snel! En het was geen sneltest...
Tjonge, dan had je beter een gewone pcr test kunnen hebben misschienquote:Op zondag 28 maart 2021 09:11 schreef Loj het volgende:
Ja, hier hadden we wel sneltesten en de laatste paar keer ook binnen een paar uur.
Maar donderdag deden de jongens een kindvriendelijke sneltest.
Js kreeg na 46,5 uur de uitslag en ik heb de ggd na 51 uur maar gebeld voor Ow
Wat is er gebeurt dan?quote:Op zondag 28 maart 2021 10:58 schreef Pinnenmutske het volgende:
Gisteren rotdag.
[ afbeelding ]
Helemaal afgebrand en ik woon er vlak naast.
Gelukkig geen schade maar wel innerlijke schade.
Voor 90% bescherming toch?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 20:33 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Je kan zeker wel weer corona krijgen. Het vaccin beschermt je niet, het zorgt er enkel voor dat het milder verloopt (en minder man op de IC belanden).
Ik vermoed aangestoken maar niet zeker.quote:Op maandag 29 maart 2021 09:55 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wat is er gebeurt dan?
Schrikken inderdaad.
Flauw inderdaad, zeker als ze zelf er niks extra's in hoefde te doen.quote:Op maandag 29 maart 2021 10:30 schreef F_r het volgende:
Wie stopt er weleens een zak afval in de kliko van de buren? Wij betalen per jaar het maakt niet uit hoevaak je hem buiten zet.
Onze kliko zat nu helmaal vol. Dus ik stopte het laatste zakje bij de buurvrouw haar kliko erin. Heeft ze het weer in onze kliko gestopt. Beetje flauw vind ik.
Hij stond al aan de straat idd. Ze is alleen en er kon echt nog wel wat bij. In onze oude straat deed iedereen dat. Onze buurman was daar ook alleen en had hem nooit vol. Die vond dat niet erg.quote:Op maandag 29 maart 2021 10:42 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Flauw inderdaad, zeker als ze zelf er niks extra's in hoefde te doen.
Meestal vraag ik het wel even. Maar heb het zo ook weleens gedaan. Dat is meestal oud papier dan, rest gaat hier in een ondergrondse een blok verderop. De buren doen daar niet moeilijk over. Ik doe het pas als hij aan de weg staat, vlak voordat de auto komt, dan is de kans klein dat ze er zelf nog iets bij hoeven te doen.
Dan denk ik dat het eerder aan je buuf ligt, dan aan jouquote:Op maandag 29 maart 2021 10:56 schreef F_r het volgende:
[..]
Hij stond al aan de straat idd. Ze is alleen en er kon echt nog wel wat bij. In onze oude straat deed iedereen dat. Onze buurman was daar ook alleen en had hem nooit vol. Die vond dat niet erg.
Onze nieuwe buurvrouw heeft geen kinderen en is al even weduwe. Toen de dakdekkers alvast hun spullen op het dak gingen leggen was ze al in paniek over haar auto.
Wij!quote:Op maandag 29 maart 2021 10:30 schreef F_r het volgende:
Wat fijn venco
Pinnen wat is er gebeurd?
Wie stopt er weleens een zak afval in de kliko van de buren? Wij betalen per jaar het maakt niet uit hoevaak je hem buiten zet.
Onze kliko zat nu helmaal vol. Dus ik stopte het laatste zakje bij de buurvrouw haar kliko erin. Heeft ze het weer in onze kliko gestopt. Beetje flauw vind ik.
Nee, dan is het een heel ander verhaal natuurlijk. Dan zou ik het ook niet doen.quote:Op maandag 29 maart 2021 11:44 schreef Ynske het volgende:
Wij niet, maar zou er ook niet van gediend zijn aangezien wij betalen per keer en hoeveelheid
Hier hetzelfde. Sinds we goed scheiden, hebben we altijd ruimte over in de grijze bak. Per 2 weken zetten we toch wel gemiddeld 6 zakken plastic aan de weg.quote:Op maandag 29 maart 2021 12:20 schreef _NIKKI_ het volgende:
Sinds wij ook papier en plastic scheiden hebben we zelfs ruimte over in onze grijze bak. Ik ben toen we hiermee startten echt een beetje geschrokken van de hoeveelheid plastic die we gebruiken. Gewoon verpakkingen etc., maar we hebben toch wekelijks wel 2 grote zakken plastic.
Dat ja.. We lopen eens in de 2 weken met een zakje naar de restbak verderop in de straat. Maar die plastic gaat hard. Melkpakken, verpakkingen van voedsel etc. Die container wordt eens in de 4 weken geleegd, maar dan is hij wel vol.quote:Op maandag 29 maart 2021 12:20 schreef _NIKKI_ het volgende:
Sinds wij ook papier en plastic scheiden hebben we zelfs ruimte over in onze grijze bak. Ik ben toen we hiermee startten echt een beetje geschrokken van de hoeveelheid plastic die we gebruiken. Gewoon verpakkingen etc., maar we hebben toch wekelijks wel 2 grote zakken plastic.
Onze oude buren wilden het afval niet eens scheiden omdat hun GFT container dan vies zou worden, daar deden ze alleen tuinafval inquote:Op maandag 29 maart 2021 11:36 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Dan denk ik dat het eerder aan je buuf ligt, dan aan jou![]()
Misschien volgende keer vragen? We hadden bij ons oude huis wel een buur die bang was dat anderen zijn container vies zouden maken en dat het dan ging stinken in zijn tuin. Prima, genoeg andere containers daar..
Hier idem, en nu we even geen kliko's hebben is het weer wat lastig, want GFT moet nu dus bij het restafval, maar als ik straks met 4 kliko's weer volledig kan scheiden dan hou ik met de 140 ltr restafval nog over, ik denk dat ik aan 1 zo'n oudererwetse zinken vuilnisbak per 2 weken genoeg zou hebben.quote:Op maandag 29 maart 2021 12:20 schreef _NIKKI_ het volgende:
Dat is hier dus niet. Je betaald gewoon een x bedrag per jaar of je hem nu wel of niet buiten zet. En wel of niet vol maakt allemaal niks uit.quote:Op maandag 29 maart 2021 11:44 schreef Ynske het volgende:
Wij niet, maar zou er ook niet van gediend zijn aangezien wij betalen per keer en hoeveelheid
Hier ook. Je betaalt een bedrag in een bepaalde kolom.quote:Op maandag 29 maart 2021 13:12 schreef F_r het volgende:
[..]
Dat is hier dus niet. Je betaald gewoon een x bedrag per jaar of je hem nu wel of niet buiten zet. En wel of niet vol maakt allemaal niks uit.
Plastic wordt hier ook apart opgehaald. 1x in de week een dan hebben we zeker 1 zak.quote:Op maandag 29 maart 2021 12:20 schreef _NIKKI_ het volgende:
Betalen jullie dan ook nog een vast bedrag per jaar daar bovenop,?quote:Op maandag 29 maart 2021 13:23 schreef vencodark het volgende:
[..]
Hier ook. Je betaalt een bedrag in een bepaalde kolom.
¤8 bij 1-13 x legen.
¤10 bij 14- 20 x legen.
¤12 bij 21 en meer legen.
Qua gewicht maakt het niet uit.
Mijn man denkt blijkbaar gigantisch veel te besparen want die bak gaat echt zeker voor ¤8 per jaar naar buiten.
Ik denk dat het bedrag eind van het jaar verrekend wordt. Dit was in ieder geval wat de gemeente als overzichtje had.quote:Op maandag 29 maart 2021 13:25 schreef F_r het volgende:
[..]
Betalen jullie dan ook nog een vast bedrag per jaar daar bovenop,?
Ja, bij dit soort systemen met variabele tarieven (diftar in jargon) hoort ook altijd een niet-variabel tarief (vastrecht).quote:Op maandag 29 maart 2021 13:25 schreef F_r het volgende:
[..]
Betalen jullie dan ook nog een vast bedrag per jaar daar bovenop,?
Owja die hebben we ook eens gehad maar dan met zakjes stront. Daar was iemand te lui om een paar meter verder te lopen naar de daarvoor bestemde afvalbak. Of misschien was het bedoeld als subtiele hint alleen hebben wij geen hond of loslopende katten dusquote:Op maandag 29 maart 2021 13:38 schreef Phaidra het volgende:
Maar @F_r: de bak zat vol, en de buurvrouw kreeg uiteindelijk de laatste zak tóch nog in jouw bak? Goede skills heeft ze dan! . Het enige waar ik me wel eens aan erger, is dat er door random voorbijgangers soms iets weggegooid wordt als de bakken net geleegd zijn en nog aan de straat staan. Zit er opeens een verpakking van een halve liter karnemelk en een marspapiertje in de lege GFT-bak .
De deksel stond open daaraan zag ik het.quote:Op maandag 29 maart 2021 13:38 schreef Phaidra het volgende:
Ik doe ook wel eens iets bij de buren erbij. Meestal wacht ik tot de bakken aan de straat staan en kijk dan welke bak nog ruimte heeft. Maar er is ook wel eens in het algemeen gezegd dat het prima is om dat te doen door verschillende buren.
Maar @:F_r: de bak zat vol, en de buurvrouw kreeg uiteindelijk de laatste zak tóch nog in jouw bak? Goede skills heeft ze dan!. Het enige waar ik me wel eens aan erger, is dat er door random voorbijgangers soms iets weggegooid wordt als de bakken net geleegd zijn en nog aan de straat staan. Zit er opeens een verpakking van een halve liter karnemelk en een marspapiertje in de lege GFT-bak
.
Oh das balen. Hier is heel veel gratisquote:Op maandag 29 maart 2021 17:35 schreef Leandra het volgende:
Dat grof vuil is bij ons wel minder, dat komen ze tegen betaling (¤ 30 per m³) halen, en het is niet zo dat de gemeentelijke lasten hier lager zijn dan in onze vorige gemeente, waar je gewoon kon bellen om grof vuil (op een vaste dag) op te laten halen.
Maar goed, wel 4 kliko's, dus geen gesleep met restafval, dat is hier een stuk beter geregeld.
Dat zou hier 42 euro kosten.quote:Op maandag 29 maart 2021 17:56 schreef Vicky het volgende:
[..]
420kg steen. Kostte uiteindelijk 13 euro.
Moeten ze de oude niet meenemen als je bij de winkel een nieuwe koopt?quote:Op maandag 29 maart 2021 20:07 schreef oh-oh het volgende:
Grof vuil kost hier echt een vermogen.. Als je een nieuwe bank koopt kun je er nog bijna ¤100 bij optellen voor het lozen van de oude...
Zodan, dat is veel.quote:Op maandag 29 maart 2021 20:07 schreef oh-oh het volgende:
Grof vuil kost hier echt een vermogen.. Als je een nieuwe bank koopt kun je er nog bijna ¤100 bij optellen voor het lozen van de oude...
En een aanhanger huren...quote:Op maandag 29 maart 2021 20:07 schreef oh-oh het volgende:
Gelukkig ken ik zat mensen met aanhangers, maar ik vind het echt belachelijk dat je daar nog zoveel geld aan kwijt bent. Eerst was het hier in Gronsveld goedkoper bij een bedrijf, maar die zijn sinds de corona klus hype ook gewoon met de prijzen van de gemeente meegegaan helaas.quote:
Ik vind dat zo raar... hoe kun je nu verwachten dat iedereen in staat is om het grof vuil naar de (lekker buiten het centrum gelegen) milieuparken te brengen.quote:Op maandag 29 maart 2021 21:19 schreef oh-oh het volgende:
Vriendin van me woont in Wassenaar, die vindt echt de meest toffe dingen bij het grof vuil.Hier bestaat grof vuil gewoon niet...
Geen weggeefhoek?quote:Op maandag 29 maart 2021 21:49 schreef Leandra het volgende:
Wij hebben geen trekhaak, dus ik zou een busje moeten huren om zelf een bankstel naar de milieustraat te brengen.
Ik was benieuwd hoe ver wij moeten (naar een andere gemeente, de onze heeft geen eigen milieustraat), maar dat valt dan nog mee, 'maar' 11 km.quote:Op maandag 29 maart 2021 21:47 schreef Leandra het volgende:
Mijn oom, die in dezelfde gemeente woont, woont 17 km van de milieustraat, dan ga je niet zo even wat brengen.
Je kunt het laten ophalen. Dat kost dan rond de 45 euro.quote:Op maandag 29 maart 2021 21:48 schreef oh-oh het volgende:
Als je zoals ik geen auto hebt is het altijd een gedoe natuurlijk.
Het zou echt best wel tof zijn als de gemeente 4 x per jaar of zo grof vuil op zou halen.
Hier ook. Gratis grofvuil laten ophalen, gratis ongelimiteerd wegbrengen naar het afvalbrengstation (hier om de hoek) en je kunt zelf een aanhanger lenen om spullen af te voeren. Afvaltechnisch woon ik goed, lees ik welquote:Op maandag 29 maart 2021 23:29 schreef tombolafan het volgende:
Hier kun je telefonisch of via de website een afspraak maken om grofvuil op te laten halen, gratis
Het ophalen alleen dan toch? Want je betaalt 15 euro per zit element. En ik heb een vijf zits...quote:Op maandag 29 maart 2021 22:57 schreef lily het volgende:
[..]
Je kunt het laten ophalen. Dat kost dan rond de 45 euro.
Er staat: 26 euro ophaaltarief en dan 19 euro tot 100 kilo. Daarna per 5 kilo meer, 1 euro erbij.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 07:39 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Het ophalen alleen dan toch? Want je betaalt 15 euro per zit element. En ik heb een vijf zits...
Onze kringloop was (ze zijn inmiddels weg) echt super kieskeurig. Die namen amper iets mee.quote:Op maandag 29 maart 2021 22:51 schreef Bottoms_up het volgende:
Hier komt de plaatselijke kringloop meubels gewoon ophalen. Als ze niet uit elkaar vallen natuurlijk...
Ja bijzonder he..quote:Op dinsdag 30 maart 2021 08:12 schreef Mrs.Peel het volgende:
Wat een heerlijk authentieke OUD-opsommingEn wat een verschillen per gemeente!
Toen wij 3m3 grond nodig hadden om op te vullen, kon het plaatselijke afvalbedrijfje dat wel komen brengen voor 70 euro.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 10:36 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ja bijzonder he..
Wij moesten grond afgraven in de tuin, daar moest een container voor komen.. kostte 350 euro voor een container van 3m3..
Maar hij zat bommetje vol. Er moest 5 tot 10 cm grond weg.
Ik had geen armen meer over 🤣
Als hij 24 uur klachten vrij is mag hij, zonder test, toch sowieso weer op pad?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 08:47 schreef _NIKKI_ het volgende:
Mijn dochter kwam gisteren op de voetbaltraining een kind uit haar klas tegen dat officieel nog 4 dagen in quarantaine had moeten zitten omdat zijn ouders niet willen dat hij getest wordt. Erg logisch om hem dan wel naar voetbaltraining te laten gaan.
Niet als het kind in quarantaine moest zitten vanwege mogelijk coronacontact.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 11:03 schreef vencodark het volgende:
[..]
Als hij 24 uur klachten vrij is mag hij, zonder test, toch sowieso weer op pad?
Ah, we was al aanleiding voor quarantine. Dat mistte ik even.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 11:05 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Niet als het kind in quarantaine moest zitten vanwege mogelijk coronacontact.
Oh daar was iets mee, volgens mij dat je het buiten op eigen terrein moet klaarzetten. Beetje lastig in een flat. Bovendien zou er binnen no time een hele berg bij liggen van de rest van de buurt ook.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 07:41 schreef lily het volgende:
[..]
Er staat: 26 euro ophaaltarief en dan 19 euro tot 100 kilo. Daarna per 5 kilo meer, 1 euro erbij.
nu de milieustraat nog op 500 meter van je huis is loop je daar toch zo even naartoe met je oude glas?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 11:42 schreef exode het volgende:
Ik zou wel een glasophaaldienst willen, wij gaan sinds het bezorgen door de Appie nooit met de auto langs plekken waar je glas kan weggooien.
Wij wonen 500 meter van de milieustraat, tijdens de eerste lockdown moesten we steeds door de dumpfile heen manoeuvreren. Er waren zelfs omleidingsroutes ingesteld. Moesten we aan het begin van de straat steeds vertellen dat we geen sluiproute naar de stort namen maar naar ons huis reden.
Hij gaat wel verplaatst worden, er zit een waterzuiveringscentrale naast. Die is al enkele jaren niet meer in gebruik. De gemeente wilt daar huizen bouwen. Dan pakken ze de milieustraat er meteen bij.
Maar zoals zoveel hier duurt die beslissing heel lang. Er is nogal wat weerstand tegen, met name omdat al dat verkeer van die wijk door het dorp moet wat al een crime is in de spits. Een dorp uit 1900 is helemaal niet gebouwd op zoveel verkeer. Er is een meting geweest van het verkeer....tijdens de eerste lockdownKan dus prima volgens de gemeente.
Veel te zwaar johquote:Op dinsdag 30 maart 2021 15:06 schreef trui het volgende:
[..]
nu de milieustraat nog op 500 meter van je huis is loop je daar toch zo even naartoe met je oude glas?
Alcoholvrij bierquote:Op dinsdag 30 maart 2021 15:17 schreef oh-oh het volgende:
Hahaha ow ja, ik drink niet, dat scheelt, ik heb hooguit een leeg potje van de zilveruitjes of de sambal![]()
Niet de walk of shame met de drankflessen/blikken.
ga je toch lekker een paar keer.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 15:15 schreef exode het volgende:
[..]
Veel te zwaar joh
Ik fiets er wel eens heen met ander spul, zoals een zak kleding of spellen of zo.
Onze overbuurman loopt er vaak heen met een bolderkar vol. Dat kan ik ook nog doen, met mijn krat vol lege bier en wijnflessen door de straat heen.
Tip uit eigen ervaring: doe het niet met de bakfiets. Dat klinkt alsof je een serieus probleem hebtquote:Op dinsdag 30 maart 2021 15:15 schreef exode het volgende:
[..]
Veel te zwaar joh
Ik fiets er wel eens heen met ander spul, zoals een zak kleding of spellen of zo.
Onze overbuurman loopt er vaak heen met een bolderkar vol. Dat kan ik ook nog doen, met mijn krat vol lege bier en wijnflessen door de straat heen.
Daarom is er ook geen ophaaldienst voor, de inzamelaars sjouwen zich een breuk danquote:
Hier ookquote:Op dinsdag 30 maart 2021 17:22 schreef Declan-Harp het volgende:
Hier zo weinig glas dat ik het die ene keer gewoon bij het restafval inflikker.
Ik heb een litteken op mijn rechterhand door het aanduwen van een zak restafval waar glas in zat inderdaad. Een avondje SEH en vijf hechtingen rijker!quote:Op dinsdag 30 maart 2021 18:33 schreef Roosgeluk het volgende:
Glascontainer staat hier letterlijk op de hoek. En die 4 potten per maand doe ik daar wel in wanneer ik er passeer.
Glas in restafval is no go in mijn hoofd i.v.m. de veiligheid van vuilophalers/verwerkers.
Opsom:
Diftar systeem met vast bedrag per maand (huur van de bak) en x bedrag per leging.
Groen is goedkoper per leging. Maar heb ik nouwelijks dus kap ik bij rest.
Sinds deze maand mogen we bijna al het plastic bij de PMD zak doen, man wat is dat stiekem best veel.
Grofvuil: er is een gratis deel en een betalend deel op de mileustraat. Bij het betalende deel gaat je auto voor en er na op de weegbrug. Ook als het om gebroken glas van een kadertje gaat![]()
verder uhm opsom of we een beetje van t weer genoten hebben? ;-)
Wij kregen bij de winkel het advies om ze zelf weg te brengen als we dat konden, omdat dat veel goedkoper was. Het scheelde inderdaad veel (en wij kunnen makkelijk een aanhanger lenen).quote:Op dinsdag 30 maart 2021 12:11 schreef F_r het volgende:
Toen wij nieuwe matrassen kochten heb ik de oude tegen betaling mee laten nemen. Hoefde ik er niet mee te sjouwen.
quote:Op dinsdag 30 maart 2021 18:56 schreef Hupje het volgende:
[..]
Wij kregen bij de winkel het advies om ze zelf weg te brengen als we dat konden, omdat dat veel goedkoper was. Het scheelde inderdaad veel (en wij kunnen makkelijk een aanhanger lenen).
Hier 8,- per matras bij hun 2,50 per matrasquote:Op dinsdag 30 maart 2021 18:56 schreef Hupje het volgende:
[..]
Wij kregen bij de winkel het advies om ze zelf weg te brengen als we dat konden, omdat dat veel goedkoper was. Het scheelde inderdaad veel (en wij kunnen makkelijk een aanhanger lenen).
Dat, alleen is bij ons een teiltje in de schuur, en is de glasbak 350 meter. Meestal doen we dat op weg van of naar school, ik vind het echt nauwelijks moeitequote:Op dinsdag 30 maart 2021 17:01 schreef Vaiana het volgende:
Oeh aan deze opsom kan ik ook meedoen! Wij hebben in de trapkast beneden een tasje hangen waarin we glas verzamelen, als die vol is lopen we circa 75m naar de glasbak op de hoek.
Laten meenemen was 35,- per matras en zelf wegbrengen 10,- (+ dan de reiskosten voor die 11 km enkele reis)quote:
Tenzij hij bij de regering werkt. Dan mag je zelfs met positieve test gewoon aan het werk.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 11:05 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Niet als het kind in quarantaine moest zitten vanwege mogelijk coronacontact.
Breek me de bek niet open...quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:54 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Tenzij hij bij de regering werkt. Dan mag je zelfs met positieve test gewoon aan het werk.
quote:Wel of niet in de glasbak?
De glasbak is alleen bedoeld voor verpakkingsglas (flessen en potten), niet voor drinkglazen, vazen en spiegels.
Wel: potten en flessen
Glazen potjes en flessen mogen met restjes in de glasbak. Ook kleine flesjes en potjes zijn welkom - bijvoorbeeld medicijnflesjes, parfumflesjes, crème-potjes en potjes waar kruiden of babyvoeding in heeft gezeten. Schoonschrapen is welkom, omspoelen of afwassen is niet nodig. Thuis afwassen kost meer energie dan in de glasfabriek. Doe de dop of deksel weer op de fles of pot, dan wordt je boodschappentas niet vies. Metalen deksels en doppen mogen mee de glasbak in, het metaal wordt later uit het glas gevist en levert het recyclingbedrijf geld op. Plastic deksels kun je ter plekke in de plasticbak gooien.
Niet: glazen en vazen
Ander glas dan verpakkingsglas - zoals theeglazen, wijnglazen, andere drinkglazen, (oven)schalen, vazen en sierflessen - is niet geschikt voor de glasbak, maar hoort in de vuilnisbak bij het restafval. Theeglazen en ovenschalen zijn van hittebestendig glas gemaakt. Dit 'geharde' glas heeft een ander smeltpunt dan verpakkingsglas en verstoort de recycling. Ook kristal hoort niet in de glasbak omdat het een andere samenstelling heeft. Het verschil tussen glassoorten is niet makkelijk te zien. Daarom mogen deze glassoorten niet in de glasbak.
Ook niet: vlakglas
Ook vensterglas, glas van foto- en posterlijsten en spiegelglas (zogeheten vlakglas) horen niet in de glasbak. Vlakglas heeft een andere samenstelling dan verpakkingsglas. Er is er een apart inzamelsysteem voor dit glas. Je kunt het inleveren bij de glashandel of de milieustraat (het afvalbrengstation).
Nooit geweten!quote:Op dinsdag 30 maart 2021 21:29 schreef Vicky het volgende:
Maar niet al het glas mag in de glasbak...
[..]
Ik geloof dat ook maar zelfs als we het mis hebben dan hebben we deze periode iig niet in angst geleefd maar met hoop en dat maakt de wereld een stuk mooier.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 21:50 schreef vencodark het volgende:
En nu denk ik ineens van: wat als ik het mis heb? Straks verlang ik naar een oud-normaal wat niet meer komt. Straks komen míjn verwachtingen niet uit.
Goed omschreven.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 21:52 schreef Elleska het volgende:
[..]
Ik geloof dat ook maar zelfs als we het mis hebben dan hebben we deze periode iig niet in angst geleefd maar met hoop en dat maakt de wereld een stuk mooier.
Afgelopen week had ik een gesprek met mijn werkgeefster. Een vriendin van haar zit vol in de complotten en mijn werkgever vroeg zich af hoe ik er in sta.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 21:52 schreef Elleska het volgende:
[..]
Ik geloof dat ook maar zelfs als we het mis hebben dan hebben we deze periode iig niet in angst geleefd maar met hoop en dat maakt de wereld een stuk mooier.
quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:47 schreef Nijna het volgende:
Glasbak staat bij de supermarkt. Ik heb vooral veel lege flesjes van de badolie(ja, ik heb aandelen en sla meestal groot in als de drogist een aanbieding heeft, laatst wilde ik bestellen want ze hadden mijn smaak niet. Zegt die dame: als je ze dan volgende week ophaalt, dan is het 2 halen 1 betalen
).
Grappig; als er 2 dingen zijn waar ik een hekel aan heb dan is het glas in de badkamer (gebeurt niet, wil ik simpelweg niet hebben) en glazen deksels van pannenquote:Op dinsdag 30 maart 2021 21:51 schreef Elleska het volgende:
Ik liet zondag de deksel van de hapjespan weer eens kapot vallen![]()
Die is dus bij het restafval gegaan maar ik gooi het wel zo weg dat het niet uitsteekt. Of eigenlijk had man dat dit keer gedaan want ik moest een peuter troosten die zich dood was geschrokken.
De deksel van de hapjespan was de enige uitzondering maar zal nu toch echt op zoek gaan naar een fijne pan met een deksel die niet van glas is dus als je nog aanraders hebt?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
[..]
Grappig; als er 2 dingen zijn waar ik een hekel aan heb dan is het glas in de badkamer (gebeurt niet, wil ik simpelweg niet hebben) en glazen deksels van pannen![]()
N had pas een hapjespan gekocht met een glazen deksel had ik serieus de pest over in, ik weiger dat als ik een pan moet kopen
Ditquote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:19 schreef Leandra het volgende:
Het komt goed, echt. Het kwam in 1918 na de Spaanse griep ook goed
De Spaanse Griep heeft meer levens gekost dan de eerste wereldoorlog, en die mag in NL dan wel niet zo groot zijn geweest, maar als men het in andere landen over "The great war" heeft, dan gaat dat om de eerste wereldoorlog.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:39 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dit. 100x dit. En als je dan toch twijfelt, lees het nog eens. En nog eens.
.
+1 op beide issues!!quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
[..]
Grappig; als er 2 dingen zijn waar ik een hekel aan heb dan is het glas in de badkamer (gebeurt niet, wil ik simpelweg niet hebben) en glazen deksels van pannen![]()
N had pas een hapjespan gekocht met een glazen deksel had ik serieus de pest over in, ik weiger dat als ik een pan moet kopen
Vanaf 4 april /spuitelfquote:Op vrijdag 26 maart 2021 12:33 schreef mefke79 het volgende:
Ik zou juist wel laten testen. Stel hij is besmet, dan kan hij een klasgenoot aangestoken hebben en die kan dan dit weekend mooi bij opa en oma de boel verder verspreiden, of bij de voetbal of vul maar in. Vooral nu ze gezegd hebben dat er geen diepe neustesten meer zijn, zie ik weinig bezwaar meer.
Ik heb weleens gelezen dat katten zich heel lang groot houden en ‘doen alsof’ er niks aan de hand is. Die gaan gewoon door, tot ze omvallen zo’n beetje.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:54 schreef exode het volgende:
Pfoeh, onze kat gaat er wel slechter uitzien, wederom. Hij was in de zomer zo ziek dat het de vraag was hoe lang hij nog zou leven. Toen de afspraak gemaakt dat als hij echt pijn krijgt of op een andere manier te veel gaat lijden we terug zouden komen. Niet om op te lossen maar om afscheid te nemen.
Maar wanneer neem je zo'n beslissing? Hij gaat nog de tuin in en als hij de kans krijgt het huis. Hij springt nog en eet redelijk. Hij is vooral vermagerd en ziet er gewoon niet zo vrolijk uit, verzorgt zijn vacht niet meer.
We gaan vanaf vandaag zijn brokjes weer vermengen met nat voer in de hoop dat ie wat aankomt. Wellicht dat ie zich dan wat beter gaat voelen.
Bluh voelt zo dubbel, we willen hem nog niet laten gaan, maar willen absoluut niet dat hij lijdt. Maar wanneer is dat zover?
Mijn hart breekt al als ik aan de kinderen denk als die afscheid moeten nemen, ze zijn gek op hem. En onze andere kat volgt snel vrees ik van eenzaamheid. Ze zijn allebei bijna 15 jaar nu.
Nou, daar zijn we net na de zomer meerdere keren geweest. Ze gaven aan dat als hij pijn krijgt of lijdt we terug moeten komen. Niet voor pijnstilling. Dan is het klaar. We weten niet precies wat hij heeft, iets met zijn longen. Verder onderzoek moest onder narcose en daar zou hij zeer waarschijnlijk niet meer uit komen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:10 schreef vlindertje89 het volgende:
@:exode, is dat niet een afweging waarbij de dierenarts juist zou kunnen helpen?
Wel naar hoor, ik kan nu al letterlijk tranen in m'n ogen krijgen als ik eraan denk dat mijn katten ooit dood zullen gaan, en ze worden in de zomer pas 3.. sterkte!
Sorry, misschien heb ik het verkeerd verwoord. Ik bedoel ook niet voor medicijnen of verder onderzoek, maar of de dierenarts kan helpen in beoordelen of hij al pijn lijdt bijvoorbeeld. Om jullie te helpen met bepalen of met de omstandigheden zoals jij die beschrijft, dit al het moment is om de beslissing te maken, of niet.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:21 schreef exode het volgende:
[..]
Nou, daar zijn we net na de zomer meerdere keren geweest. Ze gaven aan dat als hij pijn krijgt of lijdt we terug moeten komen. Niet voor pijnstilling. Dan is het klaar. We weten niet precies wat hij heeft, iets met zijn longen. Verder onderzoek moest onder narcose en daar zou hij zeer waarschijnlijk niet meer uit komen.
Net samen even flink zitten huilen, we zijn al maanden bezig met een beetje afscheid nemen omdat we weten dat ie ziek is. Maar hem nu zo te zien en te weten wat dit betekent,
En het verdriet van de kinderen, dat gaat erin hakken. Juul geeft hem elke dag eten en B kijkt het liefst tv met hem dicht tegen zich aan. Het is zo'n goedzak, altijd al geweest, een knuffelkont.
Zo en nu, ga ik het Foute uur opzetten en wat mailtjes beantwoorden. Dank voor het luisteren/lezen!
Als ik me goed herinner, is er met dat specifieke experiment geknoeid. Als in: een aantal deelnemers was van tevoren geïnstrueerd om zo hard te handelen. Dat komt uit 'De meeste mensen deugen' van Rutger Bregman. Hij heeft veel van dit soort experimenten helemaal uitgeplozen, ik vond het heel interessant om te lezen. Al lijkt het nu met alle polarisatie rondom corona heel ver wegquote:Op woensdag 31 maart 2021 10:56 schreef exode het volgende:
Ik geloof wel dat macht naar je hoofd kan stijgen. Sommige mensen zullen daar gevoeliger voor zijn.
Er is toch wel eens zo'n experiment geweest waaruit bleek dat het gross van de mensen heel sadistisch kunnen worden van verkeerde macht.
Ja, ik heb toen letterlijk gevraagd: hoe weet ik wanneer hij lijdt, wanneer het klaar is?quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:30 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Sorry, misschien heb ik het verkeerd verwoord. Ik bedoel ook niet voor medicijnen of verder onderzoek, maar of de dierenarts kan helpen in beoordelen of hij al pijn lijdt bijvoorbeeld. Om jullie te helpen met bepalen of met de omstandigheden zoals jij die beschrijft, dit al het moment is om de beslissing te maken, of niet.
Hoe dan ook: veel sterkte. Het lijkt me moeilijk om naast je eigen verdriet, ook nog het verdriet van de kinderen te zien
Klopt, van de oorspronkelijke conclusies is weinig heel gebleven (terwijl ik het toch uitvoerig behandeld heb tijdens mijn studie psychologiequote:Op woensdag 31 maart 2021 13:42 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Als ik me goed herinner, is er met dat specifieke experiment geknoeid. Als in: een aantal deelnemers was van tevoren geïnstrueerd om zo hard te handelen. Dat komt uit 'De meeste mensen deugen' van Rutger Bregman. Hij heeft veel van dit soort experimenten helemaal uitgeplozen, ik vond het heel interessant om te lezen. Al lijkt het nu met alle polarisatie rondom corona heel ver weg.
Je hebt toch ook dat programma met die kinderen, op een kinderdagverblijf in Engeland volgens mij. Dat je ook ziet dat er een alfamannetje is, vrij snel een een meisje die de dienst uitmaakt en dat dat echt heel gemeen gaat.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:53 schreef twist02 het volgende:
[..]
Klopt, van de oorspronkelijke conclusies is weinig heel gebleven (terwijl ik het toch uitvoerig behandeld heb tijdens mijn studie psychologie).
Maar m.i. geeft het nog steeds wel aan dat zelfs de meest onschuldige personen tot veel in staat zijn, als je ze maar op de 'juiste' manier beïnvloedt of op ze in praat.
Als wetenschappelijk experiment is het weinig waard door beïnvloeding vooraf / van buitenaf; als sociaal experiment is het nog steeds erg tekenend vind ik
Oh bahquote:Op woensdag 31 maart 2021 13:02 schreef exode het volgende:
Ja....we hebben hem al vanaf dat ie 6 maanden was. Van straat afgehaald samen met zijn broer die ook bij ons woont. Door een organisatie en wij hebben ze destijds geadopteerd.
Deze is gek op de kinderen en andersom. Zodra hij de kans krijgt kruipt ie op de bank tegen B aan. Onze andere kat moet echt niets van ze weten. Van niemand behalve mij. Is echt mensenschuw.
Jeetje, ja. Wanneer neem je de beslissing die niet meer teruggedraaid kan worden. Vooral als ik zie hoe hij nu in de tuin Juul overal volgt. Met een slakkengang maar hij wijkt niet van haar zijde. En dan denk ik: ja hij is oud en duidelijk ziekjes maar hij loopt, is alert en nou ja, hartstikke lief en aanhankelijk.
Maar ja...het gaat om hem, wij moeten zorgen dat ie niet aftakelt en de beslissing voor hem nemen niet voor ons. Het ging de afgelopen maanden met ups and downs, ook zijn vacht verzorgt hij afwisselend. Ik denk dat we deze week even aankijken met extra natvoer.
Bluh, dat wordt iig een klotedag.
Dat programma is ook in Nederlands format gemaakt. Op zich speelden die kinderen heel goed samen en werden ruzietjes best aardig opgelost op het niveau van 3/4-jarigen zeg maar. Een begeleider bemiddelde dan. Maar ook daar werd gemanipuleerd voor de kijkcijfers. Situatie: er werd een taart neergezet, en gezegd dat ze daar af moesten blijven tot de begeleider terug was van de wc. De taart stond op een kastje en daar zat een kantelmechanisme in. Toen een jongetje even bij de taart ging kijken, werd door een druk op de knop zo die taart van het kastje af geschoven. Kind wist van niks, was overstuur, en kreeg ook nog eens de schuld van de andere kinderen. Dan kwam de begeleider terug en wilde dan weten wat er was gebeurd. Of er werden wedstrijdjes georganiseerd, 2 teams tegen elkaar en alleen de winnaars zouden snoep krijgen. En dan lekker kijken of de kinderen van het winnende team wel of niet zouden delen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:56 schreef exode het volgende:
[..]
Je hebt toch ook dat programma met die kinderen, op een kinderdagverblijf in Engeland volgens mij. Dat je ook ziet dat er een alfamannetje is, vrij snel een een meisje die de dienst uitmaakt en dat dat echt heel gemeen gaat.
Ik geloof ook dat de meeste mensen deugen, maar ik zeg eerlijk dat ik ook niet weet hoe ik ermee om zou gaan als ik ineens veel macht heb of enorm veel geld. Dat de regels voor mij ineens anders lijken te zijn.
Ja en ik ben dan zo'n knurft die denkt: laten we het dan na de Paasdagen plannen. Dan kunnen we er allemaal aan wennen of zo.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:25 schreef oh-oh het volgende:
@:exode, als ik je zo hoor weet je het idd al.
Ik raad je dan ook aan om een afspraak te maken, want wat je niet wil is dat ie nu nog echt gaat lijden of dat het een heel naar einde wordt voor dat beestje, dat is voor iedereen nog vervelender dan een goed getimed afscheid.
Maar dit zijn echt de vervelende dingen in het leven. Sterkte
Ja, dat is wel een goede. Het voelt gewoon niet af of zo, maar dat is vast tegen beter weten in.quote:Op woensdag 31 maart 2021 14:37 schreef vencodark het volgende:
@:exode
Je zou ook voor jullie zelf een datum kunnen zetten. Dán hakken we de knoop door.
Al is het maar voor enkele dagen.
Je verwacht niet ineens een opleving of wel?
Als het slechter gaat, heb je een einddatum gekozen.
Dan kan je aan het idee wennen en heb je toch rustig afscheid kunnen nemen.
Je kinderen ook.
Het afscheid wordt er niet makkelijker op, of je nu wacht of niet.
Bij ons 1 werkdag.quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:33 schreef twist02 het volgende:
Wat waren hier de ervaringen ook alweer met DigiD aanvragen voor kinderen? Hoe lang duurt dat in de praktijk?
Vrijdag aangevraagd en vandaag de brief met activeringscode gehad.quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:33 schreef twist02 het volgende:
Wat waren hier de ervaringen ook alweer met DigiD aanvragen voor kinderen? Hoe lang duurt dat in de praktijk?
Dag of driequote:Op woensdag 31 maart 2021 15:33 schreef twist02 het volgende:
quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:07 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb een van mijn honden te lang laten lopen tegen beter weten in, met hartklachten, hij had elke x een opleving, en hij was nog zo jong, en echt mn allerliefste, hij wilde ook echt leven. Zijn einde was zo vreselijk naar dat krijg ik echt nooit meer van mijn netvlies, dat was erger dan de hond die werd doodgebeten voor mijn ogen, omdat ik me hier nog steeds heel erg schuldig over voel. Het voelt achteraf zo egoistisch dat ik hem niet eerder in heb laten slapen. Blugh.
Wat fijn voor je vader al had ik hem een wat leuker afscheid van zijn werk gegund. Maar wat tof van het versieren.quote:Op woensdag 31 maart 2021 19:51 schreef _NIKKI_ het volgende:
Sterkte @:exode met het maken van deze moeilijke beslissing.
@:F_r succes bij de test weer!
Mijn vader heeft vandaag zijn laatste werkdag. Hij heeft avonddienst, dus mijn zus en ik hebben net zijn hele huis versierd voor als hij straks thuiskomt. Ik vind het zo tof voor hem dat hij na 53 jaar werken eindelijk niet meer hoeft.
Wij kregen vandaag mail dat onze werkgever met een snel test bureau in zee is gegaan.quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:16 schreef F_r het volgende:
[..]
Wat fijn voor je vader al had ik hem een wat leuker afscheid van zijn werk gegund. Maar wat tof van het versieren.
Mijn test was negatief viel mij dit keer ook erg mee. Jonge meid telde netjes af en geen bloedneus of erg pijnlijk plek.
Bij ons ook inderdaadquote:Op woensdag 31 maart 2021 20:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wij kregen vandaag mail dat onze werkgever met een snel test bureau in zee is gegaan.
Binnen 20 minuten de uitslag.
Wij dus ook.quote:Op woensdag 31 maart 2021 20:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wij kregen vandaag mail dat onze werkgever met een snel test bureau in zee is gegaan.
Binnen 20 minuten de uitslag.
8quote:Op woensdag 31 maart 2021 21:16 schreef F_r het volgende:
[..]
Wij dus ook.
Locatie was even zoeken. Ik gok dat je naar dezelfde mag. Ik had de uitslag al toen ik de auto op de oprit geparkeerd had.
Wij hebben inmiddels 7/18 groepen in quarantaine.quote:Op woensdag 31 maart 2021 21:14 schreef Hupje het volgende:
[..]
Bij ons ook inderdaadTwee collega's hebben het al uit mogen proberen
Ja, dat is emquote:Op woensdag 31 maart 2021 21:22 schreef F_r het volgende:
[..]
Volgens mij wel ja. Op een parkeerterrein van een restaurant
Oei, wij 'maar' 3 van de 13.quote:Op woensdag 31 maart 2021 21:20 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wij hebben inmiddels 7/18 groepen in quarantaine.
Ik heb ook al een paar keer gehoord dat de sneltest negatief was en dan de pcr toch positief...quote:Op donderdag 1 april 2021 08:49 schreef oh-oh het volgende:
Ik krijg echt bijna dagelijks mensen aan de lijn die eerst een negatieve sneltest uitslag kregen en vervolgens toch positief testen bij de GGD, maar vooral in een bepaalde regio![]()
Beterschap exode
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We kregen vandeweek een berichtje van school dat er opfris werkzaamheden gepland waren, en dat donderdag de plafonds in de klassen aan de beurt waren. Om de kinderen te beschermen tegen mogelijk vallende verfdruppels, werden ze verzocht oude kleding aan te doen, en bij voorkeur iets om je haar mee te beschermen: petje, capuchon, desnoods douchemutsquote:Op donderdag 1 april 2021 09:51 schreef MorganLeFay het volgende:
Sterkte @:exode![]()
Hadden de scholen van jullie kinderen nog een (uitermate slechte) 1 april grap bedacht? Hier wel![]()
Maar is een snel test anders dan een pcr dan?quote:Op donderdag 1 april 2021 09:03 schreef LeSage het volgende:
Hoeraaaa, ik mag vandaag ook weer testen. Ik heb wel dezelfde teststraat en route gekozen als de vorige keer, toen kreeg ik een sneltest (wel ggd).
Beetje jammer wel, want net dit weekend is het druk op het werk wegens paasbrunches, dus ik hoop maar snel negatief. Kan verder met een snotneus wel werken.
Sneltest is inderdaad alleen neus, keel hoeft dan niet.quote:Op donderdag 1 april 2021 10:28 schreef amaranta het volgende:
[..]
Maar is een snel test anders dan een pcr dan?
EDit: misschien stel ik mijn vraag verkeerd. Bij een snel test doen ze toch ook een neus- en keelswap? Alleen dan is de reactievloeistof anders of zo?
Zou een gat in de markt zijn, dat soort Lego blokjes!quote:Op donderdag 1 april 2021 11:16 schreef exode het volgende:
Hier is de 1 april grap de digitale luizencontrole. Er zijn dus boze ouders die dat raar vinden, een digitale luizencontrole.
Snelle marketing jongens van mijn werkgever hadden een hele slechte bedacht die mijn manager net op tijd heeft tegengehouden. Dom, slecht en vooral nou ja dom.
Iets met dat Chinese telefoonbedrijf en dat wij ook laten afluisteren......
Lego heeft een goede weer, Lego blokjes die automatisch aan de kant gaan zodat je er niet opstapt.
Alleen een neusswap. Maar ik geloof het wel hoor. Mijn kinderen hebben wel beide gehad en waren negatief, en ik nu dus ook.quote:Op donderdag 1 april 2021 10:28 schreef amaranta het volgende:
[..]
Maar is een snel test anders dan een pcr dan?
EDit: misschien stel ik mijn vraag verkeerd. Bij een snel test doen ze toch ook een neus- en keelswap? Alleen dan is de reactievloeistof anders of zo?
Deze vind ik heel leuk!!quote:Op donderdag 1 april 2021 12:32 schreef Cholula het volgende:
Bij de kleuters hebben ze kleurpotloden geplant in de hoop dat daar nieuwe potloden uit groeien.
Op verzoek van de oudste heeft hij een paasontbijt mee in een McDonaldszak. Cruesli in een mcFlurrybakje, bagel in een hamburgerbakje, we hadden weer bijzonder veel lol.
Ik was te laat met opnemen. Maar werd gebeld door.... +3185**51957 Google leert mij dat het een scamnummer is.quote:Op donderdag 1 april 2021 13:32 schreef LeSage het volgende:
Werd net gebeld door Eneco:
‘Goedemiddag mevrouw, met Eneco.’
‘Oh, ik heb geen zin in een reclamebelletje.’
‘Nee mevrouw, dit is geen reclame, dit is een klantencampagne.
‘Een klantencampagne IS een reclamebelletje, bedankt, maar nee, daaaaag.’
Ik zit Young Sheldon te kijkenquote:Op donderdag 1 april 2021 15:35 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Idem.
Zeg, zou het Rutte-debat stiekem een 1 aprilgrap zijn?
Ken ik niet, even gegoogled, leuk maar vast niet zo opwindend als de implosie van onze minister-president. Ramptoerisme FTW.quote:
Ja, die tegel 'samples' hadden wij ookquote:Op donderdag 1 april 2021 14:36 schreef exode het volgende:
Phaidra, ja een typische marketing brainwave tijdens een agile sessie met scrummasters. Haha, grappig, net doen alsof we flink de sjaak zijn, haha, dat heeft verder echt geen negatieve gevolgen. Haha want we staan als sector niet onder druk verder door die nieuwsberichten. High five! Doen we.
Wij hadden tegels samples opgevraagd voor de badkamer, keuken en toilet. We gaan ze zaterdag in de showroom bekijken maar zo kunnen we de kleuren thuis even checken met de omgeving. Ik dacht samples....we hebben hele tegels ontvangen. ZWAAR. Het staat er ook duidelijk 'een deel van de tegel' dus ik had op kleine samples gerekend.
Die van de kleurpotloden is leuk!
Het is heel grappig.quote:Op donderdag 1 april 2021 15:37 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Ken ik niet, even gegoogled, leuk maar vast niet zo opwindend als de implosie van onze minister-president. Ramptoerisme FTW.
Eigenlijk wel... wat een mafklappers daar in de Kamer. Gewoon gênant dat die gekozen zijn...zo'n kansloos debatquote:
Dat is bij middelbare scholen wel meer gewoon toch? Ik betwijfel op nr2 hier naar dezelfde school gaat als de oudste. En die hebben ook hetzelfde niveau..quote:Op donderdag 1 april 2021 16:43 schreef oh-oh het volgende:
Kakhiel <3
Mijn neefje is ingeloot op de middelbare school van zijn keuze en hij is zo blij en trots!
Zitten die kids dalijk op drie verschillende gymnasiums, handig handig.
Ik had het over Young Sheldonquote:Op donderdag 1 april 2021 16:01 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Eigenlijk wel... wat een mafklappers daar in de Kamer. Gewoon gênant dat die gekozen zijn...zo'n kansloos debat
Maargoed, ze zijn natuurlijk nog niet helemaal over de verkiezingsuitslag heen
Gymnasiaquote:Op donderdag 1 april 2021 16:43 schreef oh-oh het volgende:
Kakhiel <3
Mijn neefje is ingeloot op de middelbare school van zijn keuze en hij is zo blij en trots!
Zitten die kids dalijk op drie verschillende gymnasiums, handig handig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |