abonnement Unibet Coolblue
pi_201548818
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 00:02 schreef Fogel het volgende:
In Noorwegen is covid verleden tijd sinds zaterdag 16u.
Vandaag wezen uit eten en de kroeg in gegaan. Geen gedoe met mondkapjes of qr codes, dingen zijn weer als voorheen. Maar je kan nog wel via qrcodes dingen bestellen, da’s handig en mag wat mij betreft blijven. Maar aan de bar hangen en bier bestellen is ook geen probleem.
Heerlijk!
Was afgelopen weekend naar Rome, t.o.v. vorige maand vond ik het nog strenger geworden. Heb verschillende keren mijn QR code moeten laten scannen. Op het vliegveld was het helemaal streng. Bij aankomst station Fiumicino moest ik bij het verlaten van het perron mijn QR code laten lezen en bij het betreden van het vliegveld ook. Bij het inchecken laten scannen, bij de douane laten scannen en bij het betreden van het vliegtuig laten scannen. Dit was een maand gleden ook al streng, maar niet zo extreem. Ik heb weer even genoeg Italië gehad voor een jaartje en besef me dat het in NL eigenlijk zo slecht nog niet is qua controle en eisen. Volgende week naar Zuid Amerika, ben erg benieuwd hoe het daar zal gaan
pi_201686220
In Rome vond ik ze vorig jaar inderdaad ook echt heel streng.
Zeker vergeleken met hoe ze op Schiphol zijn. Schiphol is echt schandalig laks.

Rome vorig jaar had je al iets van 4 temperatuur checkpunten. In de stad bij vrijwel alle restaurants een temperatuur check en soms werd zelfs je hele schoen gereinigd (whut??)/

Ik zit nu in Spanje en recent hier dus heen gevlogen via Schiphol, en net als eigenlijk al via het begin van de Corona periode zijn ze echt heel erg laks op Schiphol qua controle.
Zowel heen als terug. Richting Spanje heb ik letterlijk niet 1x mijn QR code laten zien, NIET 1x!!

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 09:18 schreef DutchieBre het volgende:
Ik heb weer even genoeg Italië gehad voor een jaartje en besef me dat het in NL eigenlijk zo slecht nog niet is qua controle en eisen.
Doe mij in alles dan maar echt Rome en vliegveld van Rome. Dan weet je ten minste dat alles in orde is, ipv dat je van die vage figuren krijgt die overal tussendoor kunnen glippen.
We hebben in Nederland genoeg van dat soort mafketels lopen (zie de Dam).

Ik wil gewoon ''normaal'' kunnen reizen. Dus laat iedereen, ook vliegvelden, zijn verantwoordelijk even nemen.
pi_201686236
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 00:02 schreef Fogel het volgende:
In Noorwegen is covid verleden tijd sinds zaterdag 16u.
Vandaag wezen uit eten en de kroeg in gegaan. Geen gedoe met mondkapjes of qr codes, dingen zijn weer als voorheen. Maar je kan nog wel via qrcodes dingen bestellen, da’s handig en mag wat mij betreft blijven. Maar aan de bar hangen en bier bestellen is ook geen probleem.
Heerlijk!
Dat kan in Nederland ook hoor?
pi_201690545
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 20:50 schreef bianconeri het volgende:
In Rome vond ik ze vorig jaar inderdaad ook echt heel streng.
Zeker vergeleken met hoe ze op Schiphol zijn. Schiphol is echt schandalig laks.

Rome vorig jaar had je al iets van 4 temperatuur checkpunten. In de stad bij vrijwel alle restaurants een temperatuur check en soms werd zelfs je hele schoen gereinigd (whut??)/

Ik zit nu in Spanje en recent hier dus heen gevlogen via Schiphol, en net als eigenlijk al via het begin van de Corona periode zijn ze echt heel erg laks op Schiphol qua controle.
Zowel heen als terug. Richting Spanje heb ik letterlijk niet 1x mijn QR code laten zien, NIET 1x!!
[..]
Doe mij in alles dan maar echt Rome en vliegveld van Rome. Dan weet je ten minste dat alles in orde is, ipv dat je van die vage figuren krijgt die overal tussendoor kunnen glippen.
We hebben in Nederland genoeg van dat soort mafketels lopen (zie de Dam).

Ik wil gewoon ''normaal'' kunnen reizen. Dus laat iedereen, ook vliegvelden, zijn verantwoordelijk even nemen.
Ben vandaag vanaf Schiphol naar Ecuador gevlogen, dan zijn ze opeens wel een stuk strenger op Schiphol met inchecken en Coronabewijzen etc. Het is maar net waar je heen gaat en dus welke check in je moet hebben
  Moderator zaterdag 9 oktober 2021 @ 11:27:10 #255
45833 crew  Fogel
pi_201692264
Gister naar Canada gevlogen en daarvoor was het noodzakelijk om een negatieve pcr test te laten zien, een covidpas, daarnaast ‘arrivecan’ en een eta.

De covidgerelateerde documentatie hebben ze zowel in Oslo als op Schiphol goed bekeken. Op Schiphol kregen we een pcr bewijssticker op ee pas. In Canada een blauwe sticker en we konden zonder verdere vragen of tests de baggage ophalen.

In Montreal hebben sommige winkels en restaurant/kroegen een poster op de ruit dat ze je verplichten om een mondkapje op te hebben en sommigen hebben een poster dat je je vaccinatiepas en ID moet laten zien. De EU variant met een Noors rijbewijs vonden ze prima bij het restaurant waar we aten.
Op straat hebben sommigen mondkapjes op en anderen niet, dus er lijkt geen verplichting te bestaan.

[ Bericht 9% gewijzigd door Fogel op 10-10-2021 20:22:35 ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 oktober 2021 @ 11:56:01 #256
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_201692588
Begin november naar Keulen. Ben benieuwd. :) FFP2 maskers inmiddels besteld.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 19:42:31 #257
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_201696442
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 11:56 schreef borisz het volgende:
Begin november naar Keulen. Ben benieuwd. :) FFP2 maskers inmiddels besteld.
Wassen neus dit.. :')

Woon aan de grens en kom geregeld in Duitsland, 3 kwart van de mensen met mondkapjes draagt gewone mondkapjes (die blauwe of die ‘fun’ kapjes), slechts sporadisch zie je ffp2 (of kn95 mag ook) maskers.

Men controleert er nergens op wat voor masker je op hebt, alleen of je een masker op hebt.
Sue Me
  zondag 10 oktober 2021 @ 20:19:57 #258
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_201709068
Mijn ervaring op Cyprus vorige week:

Bij binnenkomst op het vliegveld moesten alle passagiers een coronatest doen. Uitslag hoefde je niet af te wachten, kreeg je per sms de uitslag van. Ik kreeg de uitslag die avond, vriend van me heeft nooit meer wat gehoord.

Verder óveral waar je komt moet je je ‘safepass’ laten zien. Blijkbaar noemt men daar de Corona-check app zo.
Ik ging al de fout in door bij de vraag op het vliegveld mijn QR-code te laten zien. Ze wisten niet wat dat voor ding was en wat ze er mee moesten.
Gelukkig staat er bij de QR-code ook een vraagteken waarmee je je eigen info kan tonen, dit was wel voldoende.

Die safepass moest je dus overal laten zien. In de supermarkt, café, restaurant, ook op het terras buiten! Museum (inclusief ID of paspoort!).
En uiteraard overal mondkapjes op.
Sue Me
  maandag 11 oktober 2021 @ 11:10:19 #259
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_201714225
Lijkt me niet meer dan logisch dat je ook je ID laat zien naast de QR code. Moet in NL ook.

Wij waren in Zwitserland en daar werd het ook strikt gecontroleerd overal. Terras buiten is geen QR code nodig maar voor de rest wel. Binnen mondkapjes op. Bij de grens werd niks gecontroleerd. Ook niet het formulier dat je van tevoren in moet vullen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 11:30:59 #260
236264 crew  capricia
pi_201714446
Zowel heen als terug met vliegtuig van Eindhoven naar Bergamo, Italië, geen controle. Geen vragen, niets.
Behalve het mondkapje op in het vliegtuig was het gewoon een ouderwetse (druk en afgeladen) vlucht.
Definitely not CIA
pi_201714546
Goed om te lezen. Ik ga in de herfstvakantie met de trein naar italie. Dus alleen voor zwitserland en italie een nutteloos stukje papier maken en overal met mijn coronapas zwaaien. En mondkapjes op in de treinen.
  Moderator maandag 11 oktober 2021 @ 11:43:29 #262
236264 crew  capricia
pi_201714603
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:39 schreef Basp1 het volgende:
Goed om te lezen. Ik ga in de herfstvakantie met de trein naar italie. Dus alleen voor zwitserland en italie een nutteloos stukje papier maken en overal met mijn coronapas zwaaien. En mondkapjes op in de treinen.
Ffp2 mondkapjes verplicht in openbaar vervoer in meerdere landen.
In het vliegtuig enkel die simpele dingen.

Veel plezier ieg. Hopelijk heb je goed weer!!
Definitely not CIA
pi_201714666
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Ffp2 mondkapjes verplicht in openbaar vervoer in meerdere landen.
In het vliegtuig enkel die simpele dingen.

Veel plezier ieg. Hopelijk heb je goed weer!!
Die worden als het goed is morgen bezorgt. Die had ik van het weekend al besteld.

Ach ja het weer laten we hopen op droog of zo nu en dan een bui. Zolang het niet zo tekeer gaat als afgelopen week bij Genua valt het mee.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 oktober 2021 @ 12:17:42 #264
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_201715044
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 19:42 schreef Staaf het volgende:

[..]
Wassen neus dit.. :')

Woon aan de grens en kom geregeld in Duitsland, 3 kwart van de mensen met mondkapjes draagt gewone mondkapjes (die blauwe of die ‘fun’ kapjes), slechts sporadisch zie je ffp2 (of kn95 mag ook) maskers.

Men controleert er nergens op wat voor masker je op hebt, alleen of je een masker op hebt.
ik werd bij een Mediamakrt in Bochum toch verzocht om een ffp2-geval op te doen, maar die had ik niet bij me (alleen een simpele) dus mocht ik er niet in. Bij alle andere winkels in dat winkelcentrum was het geen probleem.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  maandag 11 oktober 2021 @ 18:56:19 #265
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_201719337
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 19:42 schreef Staaf het volgende:

[..]
Wassen neus dit.. :')

Woon aan de grens en kom geregeld in Duitsland, 3 kwart van de mensen met mondkapjes draagt gewone mondkapjes (die blauwe of die ‘fun’ kapjes), slechts sporadisch zie je ffp2 (of kn95 mag ook) maskers.

Men controleert er nergens op wat voor masker je op hebt, alleen of je een masker op hebt.
Wettelijk is een Medical Mondmaske noodzakelijk, en men noemt dan als voorbeeld een FFP2 maske, maar een medical maske is voldoende.
Het is bewust zo vaag opgeschreven omdat men eigenlijk wel het FFP2 mondmaske wil, maar dat heeft het niet gehaald, dus steden kunnen van alles opschrijven, juridisch is dat niet afdoende.

De opvolging van het dragen van een mondmasker is door de gemiddelde Duitser wat beter, althans zo lijkt het, maar in wat minder openbare gelegenheden doet men het net zo halfslachtig als men het in Nederland deed. Gelukkig maar.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:16:46 #266
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_201760399
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 11:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Ffp2 mondkapjes verplicht in openbaar vervoer in meerdere landen.
In het vliegtuig enkel die simpele dingen.

Veel plezier ieg. Hopelijk heb je goed weer!!
FFP2-mondmaskers zijn toch enkel verplicht in het openbaar vervoer van Duitsland, Oostenrijk en Tsjechië? In andere landen voldoen ook ander soort mondkapjes en in Denemarken, Zweden en Noorwegen zijn mondkapjes helemaal niet meer vereist in het openbaar vervoer.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:19:30 #267
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201760413
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 08:16 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
FFP2-mondmaskers zijn toch enkel verplicht in het openbaar vervoer van Duitsland, Oostenrijk en Tsjechië? In andere landen voldoen ook ander soort mondkapjes en in Denemarken, Zweden en Noorwegen zijn mondkapjes helemaal niet meer vereist in het openbaar vervoer.
Ernooooo _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:06:23 #268
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_201761346
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 19:42 schreef Staaf het volgende:

[..]
Wassen neus dit.. :')

Woon aan de grens en kom geregeld in Duitsland, 3 kwart van de mensen met mondkapjes draagt gewone mondkapjes (die blauwe of die ‘fun’ kapjes), slechts sporadisch zie je ffp2 (of kn95 mag ook) maskers.

Men controleert er nergens op wat voor masker je op hebt, alleen of je een masker op hebt.
Ligt waarschijnlijk aan de locatie. In Nürnberg en Paderborn kwamen we een paar maanden terug nergens (musea, kerken, restaurants, winkels, etc.) binnen zonder FFP2 masker. De eerste kerk die we bezochten met zo'n standaard stoffen ding kwamen we niet in. Die FFP2 maskers kon je overigens gewoon voor een euro of zo op de markt kopen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_201893233
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 08:16 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
FFP2-mondmaskers zijn toch enkel verplicht in het openbaar vervoer van Duitsland, Oostenrijk en Tsjechië? In andere landen voldoen ook ander soort mondkapjes en in Denemarken, Zweden en Noorwegen zijn mondkapjes helemaal niet meer vereist in het openbaar vervoer.
Ik ben aan een interrailtrip bezig naar Italië. Via Duitsland, in de Duitse treinen zaten de meeste mensen gewoon met papieren maskertjes op.

Zwitserland moet je online een personal locator form invullen maar daar is nergens om gevraagd. Wel bij inchecken hotel en bij restaurant qr code en id moeten laten zien.

Vandaag in Italië (milaan) aangekomen. Net zoals Zwitserland ook zo'n bureaucratisch plf moeten invullen waarbij de Italianen die de website bedacht hebben dat je ook wel weet in welke provincie je Italië in zou rijden, terwijl je al de treinroute ingevuld hebt :') . Dat formulier nog nergens hoeven te laten zien. Bij hotel geen qr code hoeven te laten zien, later in de hotelbar officieel wel maar hun qr code scanner lag er niet en zonder iets te laten zien geloofde men het wel. Bij een restaurant werd ook niets gevraagd terwijl de ober wel met mondmaskers rondliepen en je dat masker bij naar de wc gaan wel op moet zetten terwijl de tafeltjes op 30 centimeter van elkaar staan. :D

Morgen naar Napels kijken hoe het daar er aan toe gaat.
pi_201898346
In de hoge snelheids lijn in Italië moet je behalve een goed treinkaartje ook een werkende qr code hebben. Iemand anders had iets niet goeds qua qr code en werd er daarom het eerstvolgende station (1.5 uur later) weer uitgezet. :')
pi_201924801
Oké napels gehad, daar moest je blijkbaar overal met mondkapjes oplopen, maar bij 95% hangt die wanneer men buiten is op de kin. Nu in Rome en daar is het hoogseizoen lijkt het wel qau hoeveelheden toeristen. Alleen de Aziaten en Amerikanen ontbreken nog anders zou het nog massaler zijn. Bij de toegang tot de Sint Pieter is de enige keer dat ik weer eens mijn coronapas heb moeten laten zien en werd zelfs op temperatuur gecheckt.
pi_201929795
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 20:43 schreef Basp1 het volgende:
Bij de toegang tot de Sint Pieter is de enige keer dat ik weer eens mijn coronapas heb moeten laten zien en werd zelfs op temperatuur gecheckt.
Vorig jaar was temperatuur checken letterlijk overal. Elk restaurant deed dat.
Dus dat valt dan nog wel mee hoor.

En alleen maar goed. Met verkeerde papieren de trein in? Nou er lekker uit dan!

In Spanje heb je ook een locator nodig en dat controleren ze op vliegveld direct. Verder is het allemaal wel in orde.
Dat je per se FF2 maskers enzo nodig hebt ipv gewoon een eigen stoffen masker of die makkelijke medical die je ook in vliegtuig op mag vind ik beetje overdreven. Alleen maar extra gedoe, maar goed.
Ik heb nooit zo'n moeite met mondmaskers, als je je ademhaling beetje aanpast is het goed te doen met die dingen op.
pi_201943283
Zit nu in Denemarken, op paspoort controle na geen bijzonderheden.

Geen gezeik met mondkapjes en qr code. _O_
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_201982849
Noorwegen wat vragen aan de grens en QR moeten scannen, verder merk ik er niks van.
N A P O L I
C A M P A N I A
  maandag 1 november 2021 @ 15:45:36 #275
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_201985441
Volgende week naar Curacao, gelukkig is de verplichte PCR test komen te vervallen. Als het goed is nu met je QR code gewoon die kant op. Hopen dat de besmettingen hier niet dusdanig oplopen dat ze dit gaan terugdraaien......
pi_202059934
Reis naar Spanje met de auto, in Frankrijk moet je formulier 'op eer' of zoiets bij je hebben, nergens werd er naar gevraagd, ook het vaccinatiebewijs niet. In Spanje ook niet. Dus meer dan 3 weken op reis en nergens is er naar gevraagd, en diverse accommodaties gehad. Ook op terras en in restaurant nergens naar gevraagd in Spanje.
Oh ja in de winkels natuurlijk wel overal mondkapjes op.

[ Bericht 8% gewijzigd door fietsmiep op 06-11-2021 21:16:04 ]
pi_202066523
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 20:32 schreef fietsmiep het volgende:
Reis naar Spanje met de auto, in Frankrijk moet je formulier 'op eer' of zoiets bij je hebben, nergens werd er naar gevraagd, ook het vaccinatiebewijs niet. In Spanje ook niet. Dus meer dan 3 weken op reis en nergens is er naar gevraagd, en diverse accommodaties gehad. Ook op terras en in restaurant nergens naar gevraagd in Spanje.
Oh ja in de winkels natuurlijk wel overal mondkapjes op.
Ik ben met het vliegtuig naar Spanje geweest.
Ik zou echt niet weten waarom je met de auto zou gaan, tenzij je dat fijner zou vinden.

Vliegen naar Spanje gaat gewoon heel soepel en je wordt zelden gecontroleerd. Je komt overal heel soepel door heen. In Spanje zelf zijn de regels (afhankelijk van regio) ook niet heel strikt. Op mondkapjes na en een formulier even invullen van waar je verblijft.
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 november 2021 @ 17:35:49 #278
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_202073392
Keulen was geen probleem.
Ja binnen overal maskers op.
In één restaurant werd mijn QR-code echt gescand. Bij overige zaken werd ik niet gevraagd of zoals in mijn hotel of De Dom laten zien dat je de code hebt en dat was al voldoende.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_202075354
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 10:18 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik ben met het vliegtuig naar Spanje geweest.
Ik zou echt niet weten waarom je met de auto zou gaan, tenzij je dat fijner zou vinden.

Vliegen naar Spanje gaat gewoon heel soepel en je wordt zelden gecontroleerd. Je komt overal heel soepel door heen. In Spanje zelf zijn de regels (afhankelijk van regio) ook niet heel strikt. Op mondkapjes na en een formulier even invullen van waar je verblijft.
Ik wil nu niet met velen in een krap vliegtuig zitten. We zijn ook voor meerdere weken weggeweest, en hebben onze mountainbikes mee. Eigen vervoer, eigen appartement, fietsen en wandelen, dus niet in de drukke massa, nu.
pi_202089047
Spanje pfft.

Voor hun COVID-formulier moet je je stoelnummer weten. Dus hebben wij weken terug stoelen gereserveerd. Checken we zojuist in, staan er andere nummers op de boarding pass. Wij hebben de vliegmaatschappij gebeld, blijkt dat ze een ander (groter) vliegtuig hebben ingezet. Maar ja, dat covid-formulier is gisteren ingevuld, kun je niet meer aanpassen en bevat dus de verkeerde stoelnummers. |:(

(Laatste keer dat ik stoelen reserveer. We hadden twee plekken naast elkaar in een rij waar geen kinderen mochten zitten. En ze verplaatsen ons naar een rij bij de toiletten/verschoonplekken voor baby’s. Dus wat ik nu aan dat reserveren gehad heb?!)
  maandag 8 november 2021 @ 18:41:16 #281
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202089572
Werkverschaffing oO<

Werkelijk niemand kijkt naar die stoelnummers op dat PLF formulier is mijn beleving
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202090491
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 18:41 schreef Molo het volgende:
Werkverschaffing oO<

Werkelijk niemand kijkt naar die stoelnummers op dat PLF formulier is mijn beleving
Werkelijk niemand kijkt naar het PLF formulier zelfs :-) .. Althans, in Italië had ik er geen last van, beide keer niet dit jaar. In Ecuador moest ik het formulier zelfs inleveren op het vliegveld, wat ze er mee gedaan hebben? Geen idee :-D
  maandag 8 november 2021 @ 19:59:46 #283
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202090833
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 19:45 schreef DutchieBre het volgende:

[..]
Werkelijk niemand kijkt naar het PLF formulier zelfs :-) .. Althans, in Italië had ik er geen last van, beide keer niet dit jaar. In Ecuador moest ik het formulier zelfs inleveren op het vliegveld, wat ze er mee gedaan hebben? Geen idee :-D
Inmiddels weer tig keer gevlogen, nooit iets gevraagd idd
Terug naar Nederland ook niet trouwens, ik vul dit shit niet meer in ook
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202092595
Met de auto is vreemd genoeg dat inreisformulere in Spanje niet nodig, alleen als je per boot of vliegtuig komt.
  maandag 8 november 2021 @ 22:14:53 #285
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202092620
Ja dat is in best veel landen. Logica is ver te zoeken in deze pandemie
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202103387
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 19:45 schreef DutchieBre het volgende:

[..]
Werkelijk niemand kijkt naar het PLF formulier zelfs :-) .. Althans, in Italië had ik er geen last van, beide keer niet dit jaar. In Ecuador moest ik het formulier zelfs inleveren op het vliegveld, wat ze er mee gedaan hebben? Geen idee :-D
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 19:59 schreef Molo het volgende:

[..]
Inmiddels weer tig keer gevlogen, nooit iets gevraagd idd
Terug naar Nederland ook niet trouwens, ik vul dit shit niet meer in ook
In Spanje werd er heel grondig op gecontroleerd.
Zowel op het vliegveld als in het hotel.

Op je stoelnummer niet, maar goed dat kunnen ze natuurlijk ook niet controleren.
Dat gaat uiteindelijk ook alleen maar om de gevallen dat je naaste stoelnummers Corona oplopen zodat ze je kunnen herleiden. Maar dat kunnen ze via de gegevens van de airliner ook wel lijkt mij?
  dinsdag 9 november 2021 @ 20:37:37 #287
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_202103400
De plek in het vliegtuig is alleen van belang als er een besmetting is geconstateerd, dan gaat men in theorie de passagiers die in de buurt zaten benaderen.
In theorie, want aangezien het een formulier is die men zelf heeft ingevuld blijken ze eigenlijk vrij nutteloos, maar geeft aan de passagier die deze invult een soort bewustwording ofzo.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_202116830
Ik ben wel gecontroleerd - als in: ik heb de qr-code 2x moeten laten scannen en mijn temperatuur werd gemeten. Maar op het stoelnummer is niet gelet. Dus opgelucht

En ik voel me hier veiliger dan in Nederland. :X
pi_202117750
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 17:53 schreef _Arual_ het volgende:
Spanje pfft.

Voor hun COVID-formulier moet je je stoelnummer weten. Dus hebben wij weken terug stoelen gereserveerd. Checken we zojuist in, staan er andere nummers op de boarding pass. Wij hebben de vliegmaatschappij gebeld, blijkt dat ze een ander (groter) vliegtuig hebben ingezet. Maar ja, dat covid-formulier is gisteren ingevuld, kun je niet meer aanpassen en bevat dus de verkeerde stoelnummers. |:(

(Laatste keer dat ik stoelen reserveer. We hadden twee plekken naast elkaar in een rij waar geen kinderen mochten zitten. En ze verplaatsen ons naar een rij bij de toiletten/verschoonplekken voor baby’s. Dus wat ik nu aan dat reserveren gehad heb?!)
Jullie zaten naast elkaar :+
pi_202117769
Op Schiphol heb ik mijn QR code niet hoeven laten zien. In Dublin ook niet. Zowel heen als terug.
pi_202120268
Ik reis naar Nederland :), en lees hier vaak dat je je "QR" code moet hebben. Ik ben in het buitenland gevaccineerd, heb dus wel een vaccinatie bewijs (kaart) in het Engels. Ik heb nog in aanvraag alhier bij het department van gezondheid om een QR te krijgen.

Maar nu vraag ik me af of die QR wel gaat werken in Nederland ? En dan, stel dat ik hem niet heb, kan ik dan wel mijn vaccinatie kaart laten zien aan de barman als we een pilsje gaan drinken in de kroeg ? Of anywhere I go waar men een QR code wil laten lezen ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_202120491
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:19 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik reis naar Nederland :), en lees hier vaak dat je je "QR" code moet hebben. Ik ben in het buitenland gevaccineerd, heb dus wel een vaccinatie bewijs (kaart) in het Engels. Ik heb nog in aanvraag alhier bij het department van gezondheid om een QR te krijgen.

Maar nu vraag ik me af of die QR wel gaat werken in Nederland ? En dan, stel dat ik hem niet heb, kan ik dan wel mijn vaccinatie kaart laten zien aan de barman als we een pilsje gaan drinken in de kroeg ? Of anywhere I go waar men een QR code wil laten lezen ?
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 08:50 schreef Gaoxing het volgende:

[..]
Als je wilt (en kunt) kun je bij de GGD in Groningen en in Utrecht je vaccinatie in het NLse systeem laten zetten zodat je niet hoeft te testen voor toegang. Wel eerst een afspraak maken.
  donderdag 11 november 2021 @ 09:00:08 #293
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_202120643
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 08:19 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik reis naar Nederland :), en lees hier vaak dat je je "QR" code moet hebben. Ik ben in het buitenland gevaccineerd, heb dus wel een vaccinatie bewijs (kaart) in het Engels. Ik heb nog in aanvraag alhier bij het department van gezondheid om een QR te krijgen.

Maar nu vraag ik me af of die QR wel gaat werken in Nederland ? En dan, stel dat ik hem niet heb, kan ik dan wel mijn vaccinatie kaart laten zien aan de barman als we een pilsje gaan drinken in de kroeg ? Of anywhere I go waar men een QR code wil laten lezen ?
Het punt is niet dat je in 'het buitenland' bent gevaccineerd, maar dat je buiten de EU bent gevaccineerd. Je huidige vaccinatiebewijs en Filipijnse QR code gaan niet werken in NL. De barman in de kroeg houdt zich niet aan de regels als hij je wel binnen laat.

In mijn ervaring worden er wel uitzonderingen gemaakt: het hotel waar we direct na aankomst in NL sliepen deed dat bijvoorbeeld voor het ontbijt. Maar sneltesten waren - althans een maand geleden - simpel, snel, gratis en op heel veel plaatsen te vinden. Met een beetje planning kun je er gewoon voor zorgen dat je een NLse QR code hebt.
pi_202120848
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:00 schreef Gaoxing het volgende:

[..]
Het punt is niet dat je in 'het buitenland' bent gevaccineerd, maar dat je buiten de EU bent gevaccineerd. Je huidige vaccinatiebewijs en Filipijnse QR code gaan niet werken in NL. De barman in de kroeg houdt zich niet aan de regels als hij je wel binnen laat.

In mijn ervaring worden er wel uitzonderingen gemaakt: het hotel waar we direct na aankomst in NL sliepen deed dat bijvoorbeeld voor het ontbijt. Maar sneltesten waren - althans een maand geleden - simpel, snel, gratis en op heel veel plaatsen te vinden. Met een beetje planning kun je er gewoon voor zorgen dat je een NLse QR code hebt.
Ik snap het :). Maar bij binnenkomst op Schiphol, kan ik weer wel mijn - Filipino - vaccinatie bewijs overleggen toch, en dan worden geoormerkt als zijnde gevaccineerd ? Althans, dat staat in alle beschrijvingen die ik her en der op het internet lees.

Ik verwacht niet al te vaak de horeca o.i.d. op te gaan zoeken, maar ik vroeg het me af hoe het in de praktijk zal gaan.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 11 november 2021 @ 09:26:09 #295
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_202121033
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:13 schreef LangeTabbetje het volgende:

Ik snap het :). Maar bij binnenkomst op Schiphol, kan ik weer wel mijn - Filipino - vaccinatie bewijs overleggen toch, en dan worden geoormerkt als zijnde gevaccineerd ? Althans, dat staat in alle beschrijvingen die ik her en der op het internet lees.
Klopt! Volgens mij hebben wij het op Schiphol niet eens laten zien, maar alleen in Dubai een paar keer. Zonder mag je niet aan boord...

quote:
Ik verwacht niet al te vaak de horeca o.i.d. op te gaan zoeken, maar ik vroeg het me af hoe het in de praktijk zal gaan.
Ik vond het zo af en toe even testen als we plannen buiten de deur hadden prima te doen en gewoon ontspannen. Wij waren in steden waar we zelden of nooit waren geweest en hadden een nogal pittig reisschema, maar met even een beetje voorbereiding was het best ok.
pi_202122292
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:26 schreef Gaoxing het volgende:

[..]
Klopt! Volgens mij hebben wij het op Schiphol niet eens laten zien, maar alleen in Dubai een paar keer. Zonder mag je niet aan boord...

Inmiddels is er een nog officielere vaccination verklaring in aantocht, en de dag voor mijn vertrek heb ik nog een PCR test. Eigenlijk ook meer voor Qatar airways dan voor Schiphol.

Het irritante is dat als je 3 keer googled, je op 3 verschillende antwoorden komt. Kunnen die landen nou niet eens de koppen bij elkaar steken, en het onderling goed regelen ? :(
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_202123148
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:26 schreef Gaoxing het volgende:

Klopt! Volgens mij hebben wij het op Schiphol niet eens laten zien, maar alleen in Dubai een paar keer. Zonder mag je niet aan boord...

Schiphol boeit het niets idd, Dubai moet je het wel echt voor doen idd.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:13 schreef LangeTabbetje het volgende:

Ik snap het :). Maar bij binnenkomst op Schiphol, kan ik weer wel mijn - Filipino - vaccinatie bewijs overleggen toch, en dan worden geoormerkt als zijnde gevaccineerd ? Althans, dat staat in alle beschrijvingen die ik her en der op het internet lees.

Ik verwacht niet al te vaak de horeca o.i.d. op te gaan zoeken, maar ik vroeg het me af hoe het in de praktijk zal gaan.
Voor binnenkomen zal het geen probleem zijn, want je stapt al voor Schiphol vliegtuig binnen.
Maar je krijgt geen QR code voor hier denk ik met een buiten EU vaccinatie, afhankelijk mss ook van type vaccin.
Dat is dan even lastig.
pi_202124773
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:17 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Schiphol boeit het niets idd, Dubai moet je het wel echt voor doen idd.
[..]
Voor binnenkomen zal het geen probleem zijn, want je stapt al voor Schiphol vliegtuig binnen.
Maar je krijgt geen QR code voor hier denk ik met een buiten EU vaccinatie, afhankelijk mss ook van type vaccin.
Dat is dan even lastig.
Ik moest tijdens het inchecken van de ruimbagage gewoon laten zich dat ik een test heb gedaan (op Schiphol, reis met Emirates). Maar hoe zit het dan als je alleen handbagage bij je hebt?
  donderdag 11 november 2021 @ 19:29:32 #299
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_202130756
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:52 schreef core2duo het volgende:

[..]
Ik moest tijdens het inchecken van de ruimbagage gewoon laten zich dat ik een test heb gedaan (op Schiphol, reis met Emirates). Maar hoe zit het dan als je alleen handbagage bij je hebt?
Je kan vaak niet meer online inchecken, of althans, dat online inchecken gaat nog wel, maar je krijgt geen boarding pass en moet dan alsnog naar de balie.
Met KLM is er nu een best wel grote bottleneck op Schiphol op bepaalde tijden dat er lange rijen staan, bij de incheckbalies, ook bij de Skypriority, omdat opeens iedereen langs de balie moet, ook de mensen met enkel ruimbagage.

Er zijn wel bij sommige airlines wat mogelijkheden om vooraf je documenten te laten controleren, dan ben je ready2fly, maar de ervaringen zijn, laten we het zo zeggen, wisselend.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_202131049
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:52 schreef core2duo het volgende:

Ik moest tijdens het inchecken van de ruimbagage gewoon laten zich dat ik een test heb gedaan (op Schiphol, reis met Emirates). Maar hoe zit het dan als je alleen handbagage bij je hebt?
Ik had alleen handbagage, reis zeer zelden met ruimbagage.

Naar Dubai werd ik speciaal opgeroepen om alle bewijzen te tonen. Was nog in mei, dus voor grote vaccinatie tijd. Ik moest ook overstappen in Parijs, dus niet iedereen hoefde dat te doen.

Naar Spanje kort geleden 0,0 controle gehad op Schiphol.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')