abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 juli 2021 @ 10:21:07 #101
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_200340986
Iemand enige ervaring met inchecken in hotels in Duitsland en de controle daar op dat moment van je vaccinatie/testresultaat in het hotel?

Ik kom namelijk net 1 dag tekort v.w.b. 14 dagen incubatietijd na de 2e vaccinatie, nu de regels afgelopen weekend weer gewijzigd zijn en je 2e vaccinatie niet meer meteen leidt tot een (nationale) QR code. De internationale QR code heb ik wel al.
Deze 2e vaccinatie staat in de Corona Check app vermeld (Internationaal), in mijn gele boekje en op de uitdraaien van de GGD, maar op het moment van inreizen/inchecken in Duitsland heb ik pas 13 dagen mijn 2e vaccinatie…

Ik betwijfel of men het punctueel checkt in een een hotel (en of ze dat mogen…), maar ik ken ook de Deutsche Pünktlichkeit… :P

Iemand ervaring met recent inchecken in Duitsland?

[ Bericht 0% gewijzigd door MadMaster op 13-07-2021 11:06:44 ]
  Moderator dinsdag 13 juli 2021 @ 10:53:07 #102
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200341593
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 10:21 schreef MadMaster het volgende:
Iemand enige ervaring met inchecken in hotels in Duitsland en de controle daar op dat moment van je vaccinatie/testresultaat in het hotel?

Ik kom namelijk net 1 dag tekort v.w.b. 14 dagen incubatietijd na de 2e vaccinatie, nu de regels afgekopen weekend weer gewijzigd zijn en je 2e vaccinatie niet meer meteen leidt tot een (nationale) QR code. De internationale QR code heb ik wel al.
Deze 2e vaccinatie staat in de Corona Check app vermeld (Internationaal), in mijn gele boekje en op de uitdraaien van de GGD, maar op het moment van inreizen/inchecken in Duitsland heb ik pas 13 dagen mijn 2e vaccinatie…

Ik betwijfel of men het punctueel checkt in een een hotel (en of ze dat mogen…), maar ik ken ook de Deutsche Pünktlichkeit… :P

Iemand ervaring met recent inchecken in Duitsland?
Mijn ouders gaan morgen naar Duitsland, ik zal je laten weten hoe het bij hen gaat :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 13 juli 2021 @ 11:06:13 #103
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_200341785
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 10:53 schreef MaJo het volgende:

[..]

Mijn ouders gaan morgen naar Duitsland, ik zal je laten weten hoe het bij hen gaat :)
Thanks! ^O^
  Moderator woensdag 14 juli 2021 @ 09:05:38 #104
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200355438
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 11:06 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Thanks! ^O^
Just in: ja, het werd uitgebreid gecheckt in het hotel. Zoals je eigenlijk wel kunt verwachten in Duitsland _O- Ook worden er, binnen en ook buiten, mondkapjes gedragen. Kun je de reis nog met 1 dag verplaatsen?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  woensdag 14 juli 2021 @ 15:37:34 #105
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_200361206
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 09:05 schreef MaJo het volgende:

[..]

Just in: ja, het werd uitgebreid gecheckt in het hotel. Zoals je eigenlijk wel kunt verwachten in Duitsland _O- Ook worden er, binnen en ook buiten, mondkapjes gedragen. Kun je de reis nog met 1 dag verplaatsen?
Dank voor de info (in welke deelstaat van Duitsland zitten je ouders?) en nee, onze reis is al geboekt.
Mw. MM heeft een week eerder haar 2e vaccinatie gekregen en kreeg meteen daarop haar QR code.
Ik was na het aanscherpen van de regels afgelopen zaterdag met mijn vaccinatie 1 dag te laat daarvoor...

Ik slaap wel een nacht in de auto… :P
  woensdag 14 juli 2021 @ 16:39:16 #106
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_200362161
quote:
7s.gif Op woensdag 14 juli 2021 15:37 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Dank voor de info (in welke deelstaat van Duitsland zitten je ouders?) en nee, onze reis is al geboekt.
Mw. MM heeft een week eerder haar 2e vaccinatie gekregen en kreeg meteen daarop haar QR code.
Ik was na het aanscherpen van de regels afgelopen zaterdag met mijn vaccinatie 1 dag te laat daarvoor...

Ik slaap wel een nacht in de auto… :P
Met een negatieve test ben je er ook lijkt me?
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 14 juli 2021 @ 16:44:43 #107
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_200362301
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 16:39 schreef laziness het volgende:

[..]

Ja, maar daar doe ik uit principe én wegens praktische overwegingen niet aan…
  woensdag 14 juli 2021 @ 16:48:22 #108
244125 laziness
pi_200362380
quote:
7s.gif Op woensdag 14 juli 2021 16:44 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Nou ik zou het wel weten als dat al mijn issues op zou lossen 8)7
  woensdag 14 juli 2021 @ 19:58:35 #109
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_200365684
quote:
11s.gif Op woensdag 14 juli 2021 16:48 schreef laziness het volgende:

[..]

Nou ik zou het wel weten als dat al mijn issues op zou lossen 8)7
Issue is al opgelost, nadat ik met het hotel heb gebeld.
Ze checken, wat MaJo ook al aangaf, inderdaad de test- of vaccinatiebewijzen daar.

Mits ik met alle papieren/app waarden e.d. kan aantonen dat mijn 2e vaccinatie op de dag van arriveren 13 dagen oud is, dan zijn we welkom en hoef ik de eerste nacht niet in de auto of tuin te overnachten, waarna ik de volgende ochtend wel binnen aan het ontbijt zou mogen aanschuiven…
  Moderator woensdag 14 juli 2021 @ 20:44:55 #110
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200366644
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 16:39 schreef laziness het volgende:

[..]

Als we op rood gaan dan word je volgens mij alleen nog maar geaccepteerd wanneer je volledig gevaccineerd bent. Of is dat voor Duitsland weer anders?

quote:
7s.gif Op woensdag 14 juli 2021 19:58 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Issue is al opgelost, nadat ik met het hotel heb gebeld.
Ze checken, wat MaJo ook al aangaf, inderdaad de test- of vaccinatiebewijzen daar.

Mits ik met alle papieren/app waarden e.d. kan aantonen dat mijn 2e vaccinatie op de dag van arriveren 13 dagen oud is, dan zijn we welkom en hoef ik de eerste nacht niet in de auto of tuin te overnachten, waarna ik de volgende ochtend wel binnen aan het ontbijt zou mogen aanschuiven…
Netjes opgelost ^O^
  woensdag 14 juli 2021 @ 21:02:17 #111
244125 laziness
pi_200366962
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 20:44 schreef MaJo het volgende:

[..]

Als we op rood gaan dan word je volgens mij alleen nog maar geaccepteerd wanneer je volledig gevaccineerd bent. Of is dat voor Duitsland weer anders?
[..]

Netjes opgelost ^O^
Nee hoor. Dat mogen ze allemaal zelf weten en is niet te voorspellen wat ze gaan doen.
Op basis van de huidige regels is een test afdoende in ieder geval.
  woensdag 14 juli 2021 @ 21:03:00 #112
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_200366981
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 20:44 schreef MaJo het volgende:

[..]

Diverse landen zijn heel creatief qua afwijkende regels t.o.v. andere landen en Duitsland is er daar 1 van.
Zelfs per deelstaat wisselt het beleid…

quote:
Netjes opgelost ^O^
De hotelmeneer moest lachen toen ik 'm het verhaal vertelde.
Hij heeft een aantekening bij onze gegevens gemaakt en waardeerde mijn eerlijkheid.
Zo kan het dus ook…
pi_200387422
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:17 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Kijk, dát is de info die ik zoek :P Waarschijnlijk valt de rest van Fok! straks over mij heen, maar volgens mij is het hele PCR-test en quarantaine plicht gedoe een wassen neus van heb ik jou daar.. Ik heb de komende zomer ook 3 vakanties gepland staan, 2x met de auto en 1x met de motor, maar écht geen zin om allerhande papieren en negatieve testbewijzen te regelen en bij me te hebben.. We gokken het er wel op.. Ik zie het niet gebeuren dat onze camping bij aankomst vraagt om een PCR test verklaring, en de grenzen/tolhuisjes dicht gooien voor controles zal helemaal niet gebeuren..

Gewoon je mondkapje op waar het het moet, afstand houden waar het kan en verder een beetje normaal doen met z'n allen.. zin in vakantie! 8-)
:r :r :r

Met recht. Ik hoop dat je een beetje je verstand gekregen hebt inmiddels.
Hou je aan de wet en anders hoop ik dat jij wel gewoon 100 agenten aan de broek gehad hebt en een paar honderden euro's aan bekeuringen lichter bent geworden en met wat mazzel ook naar huis gestuurd bent.

Echt serieus wat denken mensen wel niet om dit soort dingen te bedenken?
Doe gewoon even netjes een PCR test, kost echt niet zo veel en is helemaal geen moeite om te doen.
Is voor jezelf een zekerheidje dan en voor iedereen die je tegenkomt.

Wil je dat niet en wil je lekker Corona rondverspreiden? Blijf lekker thuis.
pi_200387467
quote:
7s.gif Op woensdag 14 juli 2021 16:44 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Uit principe :'(
Alsof het zoveel moeite is om even een simpel testje te doen.
Als je daardoor gewoon netjes kan slapen in het hotel.

Ik zou juist uit principe altijd wel een PCR test laten doen ook al ben ik straks bij mijn volgende reis gevaccineerd.
Ik snap totaal niet waarom vaccinatie vrij reizen moet inhouden. Je kunt nog net zo goed Corona hebben.
  donderdag 15 juli 2021 @ 23:25:39 #115
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_200387600
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 23:17 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Uit principe :'(
Alsof het zoveel moeite is om even een simpel testje te doen.
Als je daardoor gewoon netjes kan slapen in het hotel.

Ik zou juist uit principe altijd wel een PCR test laten doen ook al ben ik straks bij mijn volgende reis gevaccineerd.
Ik snap totaal niet waarom vaccinatie vrij reizen moet inhouden. Je kunt nog net zo goed Corona hebben.
Ja, uit principe. En praktische overwegingen, schreef ik.
Vaccinatie prima, dat is ook al geregeld, maar ik ga niet voor elk wissewasje een teststraat bezoeken.
Onlangs kwam ik onverwachts in het ziekenhuis terecht wegens iets anders en ontkwam ik niet aan een PCR test. So be it, geen probleem…

Maar ik ga me niet laten testen voor een vakantie, niet voor een festival, niet voor een sportwedstrijd, voor niets anders dan acute medische redenen. Niets is immers waterdicht als het om een vrijgeleide gaat om iets te mogen ondernemen, ook geen PCR test.

Wat jij van mijn standpunt vindt, is niet relevant.
Ik vind ook niks van jouw keuze…

[ Bericht 8% gewijzigd door MadMaster op 15-07-2021 23:33:52 ]
pi_200389720
quote:
7s.gif Op donderdag 15 juli 2021 23:25 schreef MadMaster het volgende:

Vaccinatie prima, dat is ook al geregeld, maar ik ga niet voor elk wissewasje een teststraat bezoeken.

Maar ik ga me niet laten testen voor een vakantie, niet voor een festival, niet voor een sportwedstrijd, voor niets anders dan acute medische redenen. Niets is immers waterdicht als het om een vrijgeleide gaat om iets te mogen ondernemen, ook geen PCR test.
Elk wissewasje.
Je snapt dat op vakantie gaan gewoon een luxe is en totaal niet nodig is?
Dat is wel even wat anders dan de dingen die je zou moeten doen.

PCR test geeft je wel een vrij grote zekerheid dat je het niet hebt en voorkomt daarmee dat jij het gaat rond spreiden en mee terug neemt.
Dat doet een vaccinatie niet. Helaas accepteren ze tegenwoordig een vaccinatie, maar ja.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 09:28:07 #117
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_200389826
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 09:19 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Elk wissewasje.
Je snapt dat op vakantie gaan gewoon een luxe is en totaal niet nodig is?
Dat is wel even wat anders dan de dingen die je zou moeten doen.

PCR test geeft je wel een vrij grote zekerheid dat je het niet hebt en voorkomt daarmee dat jij het gaat rond spreiden en mee terug neemt.
Dat doet een vaccinatie niet. Helaas accepteren ze tegenwoordig een vaccinatie, maar ja.
Je kent mij niet, hebt geen idee van mijn situatie, maar hebt wel een oordeel dat daardoor nergens op gebaseerd is. :wtf:
Have fun met je tests! :W
pi_200417671
quote:
7s.gif Op woensdag 14 juli 2021 21:03 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Diverse landen zijn heel creatief qua afwijkende regels t.o.v. andere landen en Duitsland is er daar 1 van.
Zelfs per deelstaat wisselt het beleid…
[..]

De hotelmeneer moest lachen toen ik 'm het verhaal vertelde.
Hij heeft een aantekening bij onze gegevens gemaakt en waardeerde mijn eerlijkheid.
Zo kan het dus ook…
Uit principe zou ik Duitsland al overslaan met dat geneuk van die regels bij ze. Vervelend land af en toe, heb wat Duitse vrienden en die zitten elke keer hier met verbazing te kijken. Tsja, wij zijn hier nou eenmaal vrij van geest ipv alles maar slaafs op te volgen.
pi_200417693
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 12:53 schreef bianconeri het volgende:
Weet iemand hoe het momenteel zit met Portugal?

Via TravelDoc staat NL nog wel op de isolatie lijst. Maar via een site van Portugal zelf niet. Waarschijnlijk loopt TravelDoc gewoon achter.

Maar op site van Portugal zelf wordt aangegeven met 500 gevallen per 100.000 inwoners ben je pas een hoog-risico land?
Nederland heeft momenteel 14 per 100.000 inwoners. Als je zou rekenen wat 500 gevallen per 100.000 inwoners is dan is dat ook gigantisch veel. Voor een land met 1 miljoen inwoners mag je dan 5.000 besmettingen hebben, dat slaat toch nergens op?
Ben jij nog van plan om te gaan? Portugal was hier plan B maar ik begin wel te twijfelen. Ik was van plan om met de auto te gaan met een 4 daagse stop in de Pyreneeën.
pi_200419333
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 00:46 schreef kurk_droog het volgende:

Ben jij nog van plan om te gaan? Portugal was hier plan B maar ik begin wel te twijfelen. Ik was van plan om met de auto te gaan met een 4 daagse stop in de Pyreneeën.
Was niet voor mijzelf, maar voor familie. Die zijn begin juni al geweest en toen was het nog goed te doen daar.

Ik zou er niet met de auto heen gaan. Sowieso hou ik al niet van met auto reizen, veel te veel gedoe.
Maar Portugal is echt een rot eind. Je moet ook nog door Frankrijk dat ons niet wil hebben.
Spanje waar het gewoon echt slecht gaat momenteel en daarnaast Portugal zelf ook.

Dan zou ik er al gewoon heen vliegen (goedkoper en makkelijker) of een andere bestemming kiezen aangezien heel Europa verder nog gewoon groen is behalve het Iberische schiereiland, NL en Cyprus.

quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 00:44 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Uit principe zou ik Duitsland al overslaan met dat geneuk van die regels bij ze. Vervelend land af en toe, heb wat Duitse vrienden en die zitten elke keer hier met verbazing te kijken. Tsja, wij zijn hier nou eenmaal vrij van geest ipv alles maar slaafs op te volgen.
Hadden wij dus maar wat meer van dat Duitse dan ging het hier een stuk beter xD.
Dat koppige van de Nederland is echt afgrijselijk.
pi_200431754
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 09:37 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Was niet voor mijzelf, maar voor familie. Die zijn begin juni al geweest en toen was het nog goed te doen daar.

Ik zou er niet met de auto heen gaan. Sowieso hou ik al niet van met auto reizen, veel te veel gedoe.
Maar Portugal is echt een rot eind. Je moet ook nog door Frankrijk dat ons niet wil hebben.
Spanje waar het gewoon echt slecht gaat momenteel en daarnaast Portugal zelf ook.

Dan zou ik er al gewoon heen vliegen (goedkoper en makkelijker) of een andere bestemming kiezen aangezien heel Europa verder nog gewoon groen is behalve het Iberische schiereiland, NL en Cyprus.
[..]

Hadden wij dus maar wat meer van dat Duitse dan ging het hier een stuk beter xD.
Dat koppige van de Nederland is echt afgrijselijk.
Ja, het voordeel is dat ik los van de tol gratis kan rijden. Als ik dan 3 weken portugal doe wil ik meerdere plekken daar pakken en dan is een auto toch prettig. (huren maakt het weer akelig duur).

Maar inderdaad, misschien qua corona en maatregelen is dit niet het juiste jaar om portugal te pakken.
pi_200432506
Ik ben aan het uitzoeken wat we moeten doen om terug naar Nederland te kunnen vliegen vanuit het buitenland. We vliegen vanuit een ‘veilig’ land, maar moeten in een ander land overstappen. Weet iemand hoe ze dat zien in NL? Op de overheidswebsote kon ik het niet vinden. Als we overstappen in een ‘onveilig’ land, maar achter de douane blijven, komen we dan nog steeds officieel aan in Nederland vanuit een ‘veilig’ land?
Heeft iemand hier ervaring mee?
pi_200433719
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 22:11 schreef dodoria het volgende:
Ik ben aan het uitzoeken wat we moeten doen om terug naar Nederland te kunnen vliegen vanuit het buitenland. We vliegen vanuit een ‘veilig’ land, maar moeten in een ander land overstappen. Weet iemand hoe ze dat zien in NL? Op de overheidswebsote kon ik het niet vinden. Als we overstappen in een ‘onveilig’ land, maar achter de douane blijven, komen we dan nog steeds officieel aan in Nederland vanuit een ‘veilig’ land?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Overstappen is niet relevant, kijken ze niet naar.
Meestal kun je Traveldoc (website) wel gebruiken om te achterhalen wat de benodigdheden zijn. Maar het vliegveld op zich wordt niet als een land gezien.
pi_200451469
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 23:14 schreef bianconeri het volgende:

[..]

:r :r :r

Met recht. Ik hoop dat je een beetje je verstand gekregen hebt inmiddels.
Hou je aan de wet en anders hoop ik dat jij wel gewoon 100 agenten aan de broek gehad hebt en een paar honderden euro's aan bekeuringen lichter bent geworden en met wat mazzel ook naar huis gestuurd bent.

Doe gewoon even netjes een PCR test, kost echt niet zo veel en is helemaal geen moeite om te doen.
Is voor jezelf een zekerheidje dan en voor iedereen die je tegenkomt.

Wil je dat niet en wil je lekker Corona rondverspreiden? Blijf lekker thuis.
Sorry, ben net terug van vakantie #1 en heerlijk genoten, zonder PCR test, zonder vaccinatie. De accomodatie maalde er niet om, even in supermarkten of winkels een mondkapje op en verder gelukkig geen gezeur. *O*

Doe gewoon even zelf nadenken, kost echt niet zo veel en is helemaal geen moeite om te doen.

Zit ik netjes op een strand in Zuid-Frankrijk te genieten van een zonnetje, moet ik na 2 weken gewoon weer terug naar een levensgevaarlijk donkerrood gebied waar het wemelt van de positieve testen! :r

Ik ben met gevaar voor eigen leven maar weer naar kantoor gegaan gisteren en boodschappen gedaan zonder mondkapje in een volle supermarkt.

Nu serieus; zie je die ironie van dit alles?
pi_200452334
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 09:46 schreef Thrilled het volgende:

Nu serieus; zie je die ironie van dit alles?
Nee.

Doet helemaal niets af aan het asociale gedrag om de wet te breken en gezellig Corona mee te kunnen nemen naar vakantie gebieden.
Dat jij niet de moeite wilt nemen om je aan de wet te houden en een heel simpel testje te doen zodat je weet dat je geen Corona hebt.....

Stel dat je dan gaat zeggen dat je uit een dorp komt waar al maanden geen Corona is, ja sure dan snap ik je twijfels. Maar zelfs dan is het geen enkele moeite om even die zekerheid te nemen.
Dat je op je vakantie locatie ook veel beter af bent, zeker. Maar dat doet niets af aan het feit dat je geen Corona mee wilt nemen.

Wat we hier ook al een jaar zeggen is dat je echt prima kunt reizen als je gewoon gezond verstand gebruikt.
Mijd groepen, kijk gewoon goed naar wat je doet. Naar je reisschema. Dan kun je prima alle kanten op.
Maar ga niet doelbewust risico's nemen en wetten breken.
pi_200452898
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 10:50 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Nee.

Doet helemaal niets af aan het asociale gedrag om de wet te breken en gezellig Corona mee te kunnen nemen naar vakantie gebieden.
Dat jij niet de moeite wilt nemen om je aan de wet te houden en een heel simpel testje te doen zodat je weet dat je geen Corona hebt.....

Stel dat je dan gaat zeggen dat je uit een dorp komt waar al maanden geen Corona is, ja sure dan snap ik je twijfels. Maar zelfs dan is het geen enkele moeite om even die zekerheid te nemen.
Dat je op je vakantie locatie ook veel beter af bent, zeker. Maar dat doet niets af aan het feit dat je geen Corona mee wilt nemen.

Wat we hier ook al een jaar zeggen is dat je echt prima kunt reizen als je gewoon gezond verstand gebruikt.
Mijd groepen, kijk gewoon goed naar wat je doet. Naar je reisschema. Dan kun je prima alle kanten op.
Maar ga niet doelbewust risico's nemen en wetten breken.
Als ik een test zou doen en positief zou zijn bevonden, was ik alsnog gegaan. Als ik negatief ben, heb ik de test voor niets gedaan. Voor mij is zo'n test dan weggegooid geld. Ga ik liever van uit eten op vakantie.

We moeten eens kappen met dat paniekerige gedoe over een virus dat we inmiddels prima onder controle hebben als we kijken naar de zwakkeren onder ons. We behandelen het beter, we worden minder ziek door vaccins en de rest merkt niet eens dat hij/zij COVID heeft. Laten we dan vooral gewoon weer normaal gaan doen en genieten van het leven.

Vroeger heb ik misschien ook indirect mensen ziek gemaakt met een ander virus, pre-COVID, toen gingen we ook met een snotneus het vliegtuig of de supermarkt in. Maar nu vooral lekker deugen en voor elke zucht en scheet een testje willen doen, want o-o-o stel je voor dat je Corona hebt.

|:(
  Moderator dinsdag 20 juli 2021 @ 14:20:08 #127
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200455388
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 11:23 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Als ik een test zou doen en positief zou zijn bevonden, was ik alsnog gegaan. Als ik negatief ben, heb ik de test voor niets gedaan. Voor mij is zo'n test dan weggegooid geld. Ga ik liever van uit eten op vakantie.

We moeten eens kappen met dat paniekerige gedoe over een virus dat we inmiddels prima onder controle hebben als we kijken naar de zwakkeren onder ons. We behandelen het beter, we worden minder ziek door vaccins en de rest merkt niet eens dat hij/zij COVID heeft. Laten we dan vooral gewoon weer normaal gaan doen en genieten van het leven.

Vroeger heb ik misschien ook indirect mensen ziek gemaakt met een ander virus, pre-COVID, toen gingen we ook met een snotneus het vliegtuig of de supermarkt in. Maar nu vooral lekker deugen en voor elke zucht en scheet een testje willen doen, want o-o-o stel je voor dat je Corona hebt.

Je was op reis gegaan met Corona? Lekkere mentaliteit -O-
pi_200455464
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:20 schreef MaJo het volgende:

[..]

Je was op reis gegaan met Corona? Lekkere mentaliteit -O-
Hangt er vanaf.

Als ik asymptomatisch zou zijn (dus nergens last van had en niks zou merken) en pas bij een verplichte test zou ik positief zijn bevonden, dan zou ik nog steeds gaan ja.

Als ik ziek, zwak en misselijk zou zijn, dan wellicht niet. Maar dat is meer omdat ik dan niet zou kunnen rijden dan dat ik wil voorkomen om anderen te besmetten.

We kunnen hier met z'n allen lekker verontwaardigd gaan zitten doen, of dit gedrag egoďstisch vinden, maar dit is het beleid al sinds februari 2020 he. Als we zero covid hadden gewild, dan waren de maatregelen heel anders geweest. Los van dat het niet haalbaar is, dat het virus niet weg zal gaan en zal blijven muteren, is het ook essentieel dat het virus gedoseerd blijft verspreiden tot we allemaal enigzins immuun zijn, zonder dat de IC's eruit klappen. Dit gebeurt ofwel door vaccinatie, danwel door natuurlijke besmetting. Just doing my part.

Er komt geen moment dat de wereld 100% gevaccineerd zal zijn, 100% open is en er 0% besmettingen zijn. Nooit.

Ik was niet van plan om wel te wachten tot zo'n moment en tot die tijd mijzelf aan banden te leggen, daar is het leven te kort voor.
pi_200457338
quote:

[..]

Mensen zoals jij zijn precies het probleem waardoor normale mensen die gewoon op een fatsoenlijke reizen niet vrij kunnen reizen en waarom Corona nog vrijelijk rondgaat.

Echt walgelijk dat er mensen zijn die zoals bovenstaande denken. Echt doe gewoon even een simpel PCR testje. Duurt een minuutje. Heb je Corona blijf thuis....
Echt je zal maar net iemand aansteken die komt te overlijden, dat kom je misschien niet eens te weten.
Kan in de supermarkt daar gebeuren, op het vliegveld of waar dan ook. Via via.

Jammer dat je niet tegen een paar duizenden euro's dikke bekeuring aangelopen bent. Was meer dan terecht geweest.
Je verpest het reizen voor iedereen hier. Hier in dit travel subforum tref je mensen die gewoon serieus omgaan met reizen en graag reizen. Dat ook verstandig doen.
Je veroorzaakt gewoon schade voor de gezondheid. Precies de reden waarom we constant weer terugvallen.
pi_200457754
Ik was ook op reis gegaan terwijl ik in quarantaine moest, mooi niet en was ook negatief.

Gelukkig heb ik me gewoon aan mijn plan gehouden ipv me door idioten te laten bang maken.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_200457946
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 16:34 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Mensen zoals jij zijn precies het probleem waardoor normale mensen die gewoon op een fatsoenlijke reizen niet vrij kunnen reizen en waarom Corona nog vrijelijk rondgaat.

Echt walgelijk dat er mensen zijn die zoals bovenstaande denken. Echt doe gewoon even een simpel PCR testje. Duurt een minuutje. Heb je Corona blijf thuis....
Echt je zal maar net iemand aansteken die komt te overlijden, dat kom je misschien niet eens te weten.
Kan in de supermarkt daar gebeuren, op het vliegveld of waar dan ook. Via via.

Jammer dat je niet tegen een paar duizenden euro's dikke bekeuring aangelopen bent. Was meer dan terecht geweest.
Je verpest het reizen voor iedereen hier. Hier in dit travel subforum tref je mensen die gewoon serieus omgaan met reizen en graag reizen. Dat ook verstandig doen.
Je veroorzaakt gewoon schade voor de gezondheid. Precies de reden waarom we constant weer terugvallen.
Zozo, de angst zit er goed in bij jou. Ga even zitten en neem een glaasje water...

Ik verpest hooguit het gevoel hier dat mensen een test moeten laten doen om met de auto op vakantie te kunnen. Dat ze -letterlijk- een normale vakantie kunnen hebben als ze de telefoon of TV uit laten staan. Dat de soep niet zo heet gegeten wordt als dat hij door de media opgediend wordt. Dát is de informatie die ze hier hopen te vinden...

Mensen zoals jij zijn precies het probleem waardoor we nog achterlijk hoog in de positieve testuitslagen zitten en de politiek redenen vindt om maatregelen te treffen. Totaal nergens voor nodig, ga gewoon je ding doen.

Zonder test op vakantie gaan en verstandig doen op vakantie zijn twee verschillende dingen. Ten eerste doe je alsof COVID een gigantisch gevaarlijke ziekte is waar we de hele maatschappij voor moeten ontwrichten en ten tweede doe je alsof het nemen van een test gelijk alles oplost en veilig maakt. Newsflash; dat is het niet. Mét vaccinatie, zonder PCR-test, ben je nog steeds besmettelijk en kan jij net zo goed bijdragen aan verspreiding op vakantie.

Ik zit op vakantie aan het strand, aan het zwembad of in ons huisje, zit in restaurants op afstand van anderen en heb mondkapjes op in de supermarkt. Niet doen alsof ik de Franse bevolking aan het aflikken ben en iedereen in z'n gezicht hoest. Ik leef daar op grotere afstand van mensen dan hier en men doet alsof op vakantie gaan een activiteit is met een verhoogd risico. Morgen weer naar kantoor voor een vergadering met 10 man in een vergaderzaaltje, dát is waar men tegen zou moeten optreden, maar laten we vooral lekker druk gaan doen over reisadviezen en QR-codes aan de grens.
pi_200458541
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 17:16 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Zozo, de angst zit er goed in bij jou. Ga even zitten en neem een glaasje water...
Ik ben totaal niet bang voor Corona of welke situatie dan ook.
En net als anderen hier reis ik gewoon, BINNEN de wettelijke maatregelen.

quote:
Mensen zoals jij zijn precies het probleem waardoor we nog achterlijk hoog in de positieve testuitslagen zitten en de politiek redenen vindt om maatregelen te treffen. Totaal nergens voor nodig, ga gewoon je ding doen.
Nee, dat zijn mensen zoals jij die doodleuk dingen boven de wet te staan. Die denken dat ze de wet wel even mogen breken en Corona overal en nergens te kunnen gaan verspreiden.
Totaal niet geven om het risico die ze ANDEREN wel kunnen geven.

quote:
Zonder test op vakantie gaan en verstandig doen op vakantie zijn twee verschillende dingen. Ten eerste doe je alsof COVID een gigantisch gevaarlijke ziekte is waar we de hele maatschappij voor moeten ontwrichten en ten tweede doe je alsof het nemen van een test gelijk alles oplost en veilig maakt. Newsflash; dat is het niet. Mét vaccinatie, zonder PCR-test, ben je nog steeds besmettelijk en kan jij net zo goed bijdragen aan verspreiding op vakantie.
Ik ben ook helemaal niet voor de regel dat vaccinatie ook geldig is als reismiddel.
Zoals ik al zei is Corona lang niet voor iedereen gevaarlijk, maar moet je daarom iedereen op het spel zetten?
Simpelweg omdat je te koppig en arrogant bent om een zeer simpel minuut durende testje te doen?
Nee, natuurlijk niet. Juist door dat soort hele simpele dingen te doen VOORKOM je al die maatregelen.

quote:
Ik zit op vakantie aan het strand, aan het zwembad of in ons huisje, zit in restaurants op afstand van anderen en heb mondkapjes op in de supermarkt. Niet doen alsof ik de Franse bevolking aan het aflikken ben en iedereen in z'n gezicht hoest. Ik leef daar op grotere afstand van mensen dan hier en men doet alsof op vakantie gaan een activiteit is met een verhoogd risico. Morgen weer naar kantoor voor een vergadering met 10 man in een vergaderzaaltje, dát is waar men tegen zou moeten optreden, maar laten we vooral lekker druk gaan doen over reisadviezen en QR-codes aan de grens.
Wie zegt dat het er in Nederland goed aan toe gaat dan?
Doet er niets aan af dat je de wet mag gaan breken omdat je het er allemaal niet mee eens bent....
Houdt ook nog altijd niet in dat jij lekker met Corona de grens over moet gaan omdat je te koppig en arrogant bent voor een simpel testje.

Doe gewoon een simpel testje, hou je aan de wet. Dan zijn maatregelen niet nodig. Voorkom je een hoop verspreiding en kunnen we allemaal fijn reizen. Niet alleen koppige arrogante figuren die nergens om geven behalve dat ze altijd maar dat strand op kunnen zoeken.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 18:17:22 #133
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_200458688
Kunnen we het hier weer on topic houden i.p.v. continue allerlei (vaak dezelfde…) persoonlijke welles/nietes discussies over wel/niet vaccineren/testen/positief getest op vakantie gaan?
  Moderator dinsdag 20 juli 2021 @ 22:11:51 #134
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200462912
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 18:17 schreef MadMaster het volgende:
Kunnen we het hier weer on topic houden i.p.v. continue allerlei (vaak dezelfde…) persoonlijke welles/nietes discussies over wel/niet vaccineren/testen/positief getest op vakantie gaan?
Ik wilde net hetzelfde zeggen. Sowieso discussie over hoe ernstig corona wel/niet is lijkt me hier totaal niet gepast, daarvoor is een heel subforum opgericht.

Dus gelieve verder te praten over reizen in coronatijd. Oproepen om je niet aan de maatregelen te houden kunnen verder ook achterwege blijven ^O^
pi_200495865
quote:

[..]

Eens. Ik verlang zo erg naar vorig jaar zomer. Geen gedoe met die kleurendisco van alle landen met daar bovenop weer Nederland die zijn eigen kleuren geeft. Acteer gewoon als 1 Europa. Reizen of niet, corona stopt niet bij de grens dus dat importeren zou hoe dan ook gebeuren. Dan maar liever die delta variant snel over heel Europa want het afgelopen jaar heeft al laten zien dat met of zonder maatregelen die varianten zich verspreiden.

Echt een clownshow met al die maatregelen, wat een gemaakte angst.
  vrijdag 23 juli 2021 @ 18:51:08 #136
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_200506851
Voor hen die binnenkort gevaccineerd naar Duitsland gaan, nu een negatief testresultaat daar vanaf as. dinsdag niet meer geldig is, hieronder een soort van werkinstructie als je het allemaal volgens de regels wil doen:

Het heeft me vandaag 4 uur gekost om alles duidelijk te krijgen wat je nou moet uploaden, waar/hoe je dat kan verkrijgen en het daadwerkelijk aan te melden/te uploaden... |:(

Vanuit de Corona Check app kan je immers geen screenshot maken, maar je moet wel een digitaal vaccinatiebewijs uploaden via https://www.einreiseanmeldung.de als bewijs.
Om iets digitaals te verkrijgen, moet je naar www.coronacheck.nl gaan, waar je een 'papieren' versie van je vaccinatiebewijs kan aanvragen (via DigiD) die je in PDF-formaat kan downloaden.
Die PDF is dus digitaal en die kan je uiteindelijk uploaden.

Je moet bij die https://www.einreiseanmeldung.de wel je hele doopceel invullen (wie je bent, waar je heen gaat, of je tot bepaalde doelgroepen behoort etc. etc.) waarbij je bij iedere aanmelding, per persoon, tussendoor 2 keer een pincode krijgt om door te kunnen gaan.

En de tip van de dag: Doe dit niet op een iPad, want dan werken sommige acties niet (verzenden pincodes, downloaden PDF als bewijs), loop je vast en kan je opnieuw beginnen...

Kortom, blijf voorlopig weg uit Duitsland... w/ w/
  vrijdag 23 juli 2021 @ 21:01:31 #137
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200508545
Mijn angst is dat meer landen gaan volgen. Duitsland wordt toch vaak nog als voorbeeld gezien voor EU zaken.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator zaterdag 24 juli 2021 @ 00:06:20 #138
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200511671
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 18:51 schreef MadMaster het volgende:
Voor hen die binnenkort gevaccineerd naar Duitsland gaan, nu een negatief testresultaat daar vanaf as. dinsdag niet meer geldig is, hieronder een soort van werkinstructie als je het allemaal volgens de regels wil doen:

Het heeft me vandaag 4 uur gekost om alles duidelijk te krijgen wat je nou moet uploaden, waar/hoe je dat kan verkrijgen en het daadwerkelijk aan te melden/te uploaden... |:(

Vanuit de Corona Check app kan je immers geen screenshot maken, maar je moet wel een digitaal vaccinatiebewijs uploaden via https://www.einreiseanmeldung.de als bewijs.
Om iets digitaals te verkrijgen, moet je naar www.coronacheck.nl gaan, waar je een 'papieren' versie van je vaccinatiebewijs kan aanvragen (via DigiD) die je in PDF-formaat kan downloaden.
Die PDF is dus digitaal en die kan je uiteindelijk uploaden.

Je moet bij die https://www.einreiseanmeldung.de wel je hele doopceel invullen (wie je bent, waar je heen gaat, of je tot bepaalde doelgroepen behoort etc. etc.) waarbij je bij iedere aanmelding, per persoon, tussendoor 2 keer een pincode krijgt om door te kunnen gaan.

En de tip van de dag: Doe dit niet op een iPad, want dan werken sommige acties niet (verzenden pincodes, downloaden PDF als bewijs), loop je vast en kan je opnieuw beginnen...

Kortom, blijf voorlopig weg uit Duitsland... w/ w/
Bedankt voor de instructies ^O^ Wij vertrekken volgende week richting Slovenië en om daarbij Duitsland te negeren moeten we wel erg moeilijk doen, dus we gaan het zien. Jouw instructie scheelt al een hele boel O+

Wij zitten nu precies met hetzelfde probleem als jij had, op de dag dat we vertrekken is G. 13 dagen ervoor voor de tweede keer gevaccineerd en ik 14 dagen. Ik denk dat we ook maar iets moeten boeken en inventariseren bij het hotel of dat een probleem is.

Ik ben benieuwd hoe het reizen gaat bevallen met deze hele rompslomp :X
  zaterdag 24 juli 2021 @ 11:06:06 #139
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200517846
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 00:06 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ja dat is wel een beetje het ding vind ik. Een vakantie moet je relaxt maken, niet meer gestresst. Al die regels wordt ik heel zenuwachtig van.
pi_200535710
Iemand ervaring met reizen naar en in Afrika tijdens de pandemie?
Love is in the air!
  zondag 25 juli 2021 @ 11:49:11 #141
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_200536804
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 18:51 schreef MadMaster het volgende:

Vanuit de Corona Check app kan je immers geen screenshot maken
oh? op iOS is dat geen enkel probleem.
  zondag 25 juli 2021 @ 12:47:58 #142
244125 laziness
pi_200537743
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 00:06 schreef MaJo het volgende:

[..]

Bedankt voor de instructies ^O^ Wij vertrekken volgende week richting Slovenië en om daarbij Duitsland te negeren moeten we wel erg moeilijk doen, dus we gaan het zien. Jouw instructie scheelt al een hele boel O+

Wij zitten nu precies met hetzelfde probleem als jij had, op de dag dat we vertrekken is G. 13 dagen ervoor voor de tweede keer gevaccineerd en ik 14 dagen. Ik denk dat we ook maar iets moeten boeken en inventariseren bij het hotel of dat een probleem is.

Kan je niet Duitsland overslaan en in Oostenrijk overnachten? Dat is geen moeilijk doen? Volgens mij zijn de regels daar minder streng.

In Frankrijk vragen ze echt helemaal nergens naar papieren of QR codes. Maar de Franse slag is dan ook anders dan Duitse gehoorzaamheid.
pi_200538133
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 10:36 schreef Landgeld het volgende:
Iemand ervaring met reizen naar en in Afrika tijdens de pandemie?
Heb je een specifiek land in gedachten? Afrika is een enorm continent.
  Moderator zondag 25 juli 2021 @ 15:07:37 #144
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200539890
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:47 schreef laziness het volgende:

[..]

Kan je niet Duitsland overslaan en in Oostenrijk overnachten? Dat is geen moeilijk doen? Volgens mij zijn de regels daar minder streng.

In Frankrijk vragen ze echt helemaal nergens naar papieren of QR codes. Maar de Franse slag is dan ook anders dan Duitse gehoorzaamheid.
Normaal gesproken zou ik dat zeker doen maar ik vind het een erg lange rit voor Aapie. Daarom willen we het in 3 stukken delen: eerst naar Duitsland, dan naar Oostenrijk en dan nog een paar uurtjes richting Slovenië. We willen om de twee uur stoppen voor flesje/luier/beweging dus dat geeft ook flinke vertraging.
  zondag 25 juli 2021 @ 15:39:11 #145
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_200540473
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 11:49 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]

oh? op iOS is dat geen enkel probleem.
Klopt, onder Android is het wel beveiligd.
En onder iOS krijg je deze melding:

Daarnaast is een afdruk/printscreen uit de Corona Check app geen geldig bewijs bij het aanmelden voor je trip naar Duitsland, ook omdat je bij het scherm met de beschreven gegevens niet alles tegelijk in beeld krijgt en je geen complete printscreen kan maken.
pi_200541643
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 13:12 schreef Farenji het volgende:

[..]

Heb je een specifiek land in gedachten? Afrika is een enorm continent.
Reizen in algemeen naar Afrika. O.a. Botswana, Zuid Afrika , Mozambique, Namibië.
Vluchten gaan allemaal nog..
Love is in the air!
pi_200578895
Hola mede reizigers (in barre tijden). Over een paar dagen ga ik naar Italië (Rome), hier heb ik netjes een dPLF voor ingevuld en ook voor mijn vrouw. Nu kan ik alleen nergens terug vinden of mijn kinderen (7 en 11) ook zo'n formulier moeten invullen, of dat ze onder ons formulier reeds daarvoor gedekt zijn. Heeft iemand hier wellicht ervaring mee?
pi_200581985
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 17:29 schreef DutchieBre het volgende:
Hola mede reizigers (in barre tijden). Over een paar dagen ga ik naar Italië (Rome), hier heb ik netjes een dPLF voor ingevuld en ook voor mijn vrouw. Nu kan ik alleen nergens terug vinden of mijn kinderen (7 en 11) ook zo'n formulier moeten invullen, of dat ze onder ons formulier reeds daarvoor gedekt zijn. Heeft iemand hier wellicht ervaring mee?
Ik heb het antwoord overigens zelf reeds gevonden. Voor mensen die ook een antwoord zoeken:

One form must be completed for each adult passenger; accompanied minors can be registered on the form of the accompanying adult. In the case of unaccompanied minors, the dPLF must be completed by the parent or legal guardian before departure.

Zo, scheelt weer wat stress ;-)
  Moderator zaterdag 31 juli 2021 @ 01:03:31 #149
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200647305
Morgen gaat de tocht aanvangen met als eerste horde Duitsland. Ik heb de einreiseanmeldung gedaan, alles netjes geprint en de gele boekjes liggen klaar :s) Nu hopen dat er niet moeilijk wordt gedaan over het feit dat mijn man op 1 dag na nog niet volledig gevaccineerd is :+

Ik zal jullie op de hoogte houden hoe het per land gaat :)
  zaterdag 31 juli 2021 @ 08:20:54 #150
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_200649766
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 01:03 schreef MaJo het volgende:
Morgen gaat de tocht aanvangen met als eerste horde Duitsland. Ik heb de einreiseanmeldung gedaan, alles netjes geprint en de gele boekjes liggen klaar :s) Nu hopen dat er niet moeilijk wordt gedaan over het feit dat mijn man op 1 dag na nog niet volledig gevaccineerd is :+

Relax, have fun...
  zaterdag 31 juli 2021 @ 14:11:33 #151
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200655712
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 01:03 schreef MaJo het volgende:

Net terug uit Duitsland. Wel erheen gegaan net 1 dag voor de strengere regels voor Nederlanders ingingen. Wat bevindingen:

- Geen enkele controle in de trein. (Denk ook niet dat ze dat nu puur voor Nederlanders gaan opschroeven.)
- Hotel had wel een negatieve test/vac. bewijs nodig om in te checken.
- Aantal attracties en eetgelegenheden vroegen om een negatieve test maar keken eigenlijk verder niet naar de details. Niet naar of het wel jouw naam was, niet wat de datum van de test was. Soms liet ik letterlijk alleen de QR code zien en dat was prima. Dat ding had een maand oud kunnen zijn want scannen doen kleine restaurants en dergelijke natuurlijk niet.

Alleen voor het het hotel was dus belangrijk. Ook raar dat je bij sommige foodcourts een negatieve test nodig hebt om aan tafels die 1,5 meter uit elkaar staan te gaan zitten terwijl daardoor bankjes in het winkelcentrum zelf helemaal vol zaten met mensen die zaten te vreten :')
  Moderator zaterdag 31 juli 2021 @ 22:16:45 #152
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200663345
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 08:20 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Relax, have fun...
Dat sowieso!

Tot nu toe valt het allemaal mee. De receptionist deed een beetje panisch toen manlief met een gewone stoffen mondkapje binnenliep in plaats van een FFP2 mondkapje. Die zat nog in de tas dus toen we die ophadden was het geen probleem meer. Saillant detail: zelf droeg ze een wegwerp mondkapje :? :')

Toen moesten we de app laten zien met onze vaccinatiedata. Eerst ik, 17 juli, dat was goed. Toen man, 18 juli, dat was ook goed. Feitelijk zou dat pas vannacht zo zijn maar ze deden er niet moeilijk over ^O^

Morgen staat Oostenrijk op het programma, eens kijken hoe het daar gaat!
  zaterdag 31 juli 2021 @ 22:18:38 #153
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_200663399
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 22:16 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat sowieso!

Tot nu toe valt het allemaal mee. De receptionist deed een beetje panisch toen manlief met een gewone stoffen mondkapje binnenliep in plaats van een FFP2 mondkapje. Die zat nog in de tas dus toen we die ophadden was het geen probleem meer. Saillant detail: zelf droeg ze een wegwerp mondkapje :? :')

Toen moesten we de app laten zien met onze vaccinatiedata. Eerst ik, 17 juli, dat was goed. Toen man, 18 juli, dat was ook goed. Feitelijk zou dat pas vannacht zo zijn maar ze deden er niet moeilijk over ^O^

Morgen staat Oostenrijk op het programma, eens kijken hoe het daar gaat!
Wegwerp medische mondkapjes mogen ook in Duitsland...
  Moderator zaterdag 31 juli 2021 @ 22:20:07 #154
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200663439
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 22:18 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Wegwerp medische mondkapjes mogen ook in Duitsland...
Blijft toch vreemd dat ze bij ons zo moeilijk deed en zelf een ander mondkapje droeg _O-
  zaterdag 31 juli 2021 @ 22:21:11 #155
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_200663457
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 22:20 schreef MaJo het volgende:

[..]

Blijft toch vreemd dat ze bij ons zo moeilijk deed en zelf een ander mondkapje droeg _O-
Hoezo?
Zo'n mondkapje zoals zij mag je wel dragen, een stoffen mondkapje niet...
  Moderator zaterdag 31 juli 2021 @ 22:23:53 #156
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200663516
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 22:21 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Hoezo?
Zo'n mondkapje zoals zij mag je wel dragen, een stoffen mondkapje niet...
Omdat ze het zo specifiek over FFP2 had, hierdoor leek het alsof dat het enige toegestane was :) Als jij het niet had gezegd had ik door haar reactie namelijk gedacht dat de rest niet mocht ;)
  zaterdag 31 juli 2021 @ 22:26:08 #157
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_200663566
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 22:23 schreef MaJo het volgende:

[..]

Omdat ze het zo specifiek over FFP2 had, hierdoor leek het alsof dat het enige toegestane was :) Als jij het niet had gezegd had ik door haar reactie namelijk gedacht dat de rest niet mocht ;)
Het bizarre is dat een goedgekeurd medisch wegwerp mondkapje wel mag, maar die dingen die we hier hebben met 100 in een doos voor 7 euro dan weer niet.
Het verschil zie je niet, tenzij je allerlei labeltjes en opdrukken van dichtbij gaat bekijken.
Maar ja, dat mag weer niet.
Abstand! :P

Fijne vakantie!

[ Bericht 0% gewijzigd door MadMaster op 31-07-2021 22:47:49 ]
  Moderator zaterdag 31 juli 2021 @ 22:44:02 #158
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200664023
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 22:26 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Het bizarre is dat een goedgekeurd medisch wegwerp mondkapje wel mag, maar die dingen die we hier hebben met 100 in een doos voor 7 euro dan weer niet.
Het verschil zie je niet, tenzij je allerlei lebeltjes en opdrukken van dichtbij gaat bekijken.
Maar ja, dat mag weer niet.
Abstand! :P

Fijne vakantie!
Oh dat is ook lekker dan, dat wist ik ook weer niet!

Bedankt :*
  zondag 1 augustus 2021 @ 17:53:16 #159
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_200680026
quote:
Duitse politie controleert extra langs grens op testplicht

De Duitse politie controleert extra of reizigers zich bij binnenkomst houden aan de nieuwe testplicht voor iedereen die niet is gevaccineerd tegen corona. De steekproeven zijn op autosnelwegen, andere wegen en in treinen in het grensgebied, melden Duitse media. Het is de bedoeling zoveel mogelijk personen te controleren.

Niemand wordt aan de grens teruggestuurd, verzekert de politie. Ook worden niet meteen boetes opgelegd. Wel wordt de overtreding bij de verantwoordelijke autoriteiten gemeld.

Als je twaalf jaar of ouder bent en naar Duitsland reist of na een vakantie terugkeert, moet je vanaf zondag aantonen dat je niet bent besmet met corona. Je moet dus een negatieve test tonen, behalve als je al bent ingeënt of eerder hersteld van een corona-infectie. Tot dusverre gold de regeling alleen als je met het vliegtuig arriveerde of uit een land kwam met veel besmettingen. Voor grenspendelaars of voor korte reizen gelden uitzonderingen.

De Duitse regering wil met de testplicht een stijging van het aantal coronabesmettingen op het einde van het vakantieseizoen voorkomen.
https://www.nu.nl/coronav(...)s-op-testplicht.html
  zondag 1 augustus 2021 @ 21:03:38 #160
61472 Its_Muppet
"Shit Happens"
pi_200683280
quote:
We zouden morgen naar Duitsland gaan, Center Parks. We kregen gisteren een telefoontje van het park dat ze geen Nederlanders toelaten die niet 100% gevaccineerd zijn. Dag vakantie....
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
  Moderator zondag 1 augustus 2021 @ 21:46:58 #161
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200683944
Oostenrijk: hier geen mondkapjes verplicht en het hotel vroeg alleen of we volledig gevaccineerd waren, we hoefden geen bewijs te laten zien. Morgen de Slovenië update!
  Moderator maandag 2 augustus 2021 @ 22:00:42 #162
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200703665
Eerste ervaring met Slovenië: mondkapjes zijn binnen verplicht maar de parkeerwachter gaf al aan dat je vooral moet kijken of anderen het dragen, dan weet je genoeg. Typisch Balkan _O-

In het hotel is ons niets gevraagd, we moesten alleen een soort verklaring ondertekenen dat we gezond zijn.

Samenvatting tot nu toe: in Duitsland zijn ze het meest panisch, in Oostenrijk het meest relaxed en in Slovenië onofficieel waarschijnlijk ook relaxed :P
pi_200761721
Hier een ervaring met reizen met het vliegtuig naar Rome.

Paspoort: Laten zien bij het inchecken van onze bagage
Corona (test) bewijs: Nergens nodig gehad om te laten zien
dPLF: Nergens nodig gehad om te laten zien

Maandag vliegen we terug. Helaas is het om vanuit Italië terug te reizen naar Nederland vanaf 8 augustus verplicht om je te laten testen als je nog niet volledig bent gevaccineerd en ouder bent dan 12 jaar (want Italië is weer op geel gegaan).

Afspraak voor een sneltest hebben we gemaakt via www.adr.it en kan in terminal 3 (aankomst) afgenomen worden tussen 00:00 uur en 16:00 uur, kosten zijn 20 euro. Hopelijk is de rij niet te lang, want je kan geen tijd afspreken. Uitslag van de test is er binnen een half uurtje. Wij proberen om half 3 op het vliegveld te zijn en vliegen om half 6 terug. Hopelijk geeft ons dat genoeg tijd om te testen en onze bagage in te checken.

Mocht iemand hier toevallig al ervaring mee hebben? Ik zal onze ervaring delen wanneer we weer thuis zijn, wellicht dat andere reizigers er nog iets aan hebben.
pi_200794619
quote:
7s.gif Op zondag 25 juli 2021 15:39 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Klopt, onder Android is het wel beveiligd.
En onder iOS krijg je deze melding:

[ afbeelding ]

Daarnaast is een afdruk/printscreen uit de Corona Check app geen geldig bewijs bij het aanmelden voor je trip naar Duitsland, ook omdat je bij het scherm met de beschreven gegevens niet alles tegelijk in beeld krijgt en je geen complete printscreen kan maken.
is zo'n app nu verplicht om je negatieve test aan te tonen?
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 17:31:08 #165
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_200797196
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 15:07 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

is zo'n app nu verplicht om je negatieve test aan te tonen?
Nee, een papieren (PDF) versie die je kan downloaden via www.coronacheck.nl mag ook.
Vanaf morgen hoef je je in Duitsland in ieder geval weer niet meer vooraf te registreren:

quote:
Vanaf 8 augustus 2021 is Nederland voor Duitsland geen corona risicogebied meer. Wanneer u de afgelopen 10 dagen alleen in Nederland was en op of na 8 augustus Duitsland inreist, dan hoeft u zich niet meer vóór vertrek te registreren en hoeft u bij aankomst ook niet meer in thuisquarantaine.

U moet nog wel een coronabewijs in Duitsland kunnen overleggen. Dit kan een vaccinatie-, herstelbewijs of een negatieve testresultaat van een PCR- of antigeensneltest zijn.
Bron: https://www.nederlandwere(...)nd/reizen/reisadvies
  Moderator zondag 8 augustus 2021 @ 11:07:30 #166
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200810901
Wij zagen gisteren een kilometerslange file van Slovenië naar Oostenrijk die er uren later nog bleek te staan :X Ik denk dat ze daar flink aan het controleren zijn. Dus ben je van plan die kant op te gaan? Neem dan niet de snelweg de grens over maar 1 van de bergweggetjes.

Wij hebben verder nog nergens (grens)controles meegemaakt :)
pi_200811108
Ook nog meer mensen die buiten Europa reizen?
Love is in the air!
  zondag 8 augustus 2021 @ 17:28:37 #168
432999 NothingHappened
...seriously...
pi_200817229
Hier al sinds 20 juli via Duitsland en Zwitserland naar Italië (waar we nu zitten) en nog helemaal niks meegemaakt qua controles. Nergens. Hotel, B&B of camping, wordt niks gevraagd. Geen grenscontroles... nada. We reizen met twee volledig gevaccineerde en een kind met de eerste prik. We houden netjes afstand en ffp2 mondkapjes overal. Gaat erg goed. Net als vorig jaar eigenlijk.
pi_200845664
quote:
1s.gif Op zondag 8 augustus 2021 17:28 schreef NothingHappened het volgende:
Hier al sinds 20 juli via Duitsland en Zwitserland naar Italië (waar we nu zitten) en nog helemaal niks meegemaakt qua controles. Nergens. Hotel, B&B of camping, wordt niks gevraagd. Geen grenscontroles... nada. We reizen met twee volledig gevaccineerde en een kind met de eerste prik. We houden netjes afstand en ffp2 mondkapjes overal. Gaat erg goed. Net als vorig jaar eigenlijk.
Alleen gisteren op het vliegveld van Fiumicino erg strenge controle gehad. Bij binnenkomst op de luchthaven werd je temperatuur gecheckt, bij de check-in werden de negatieve test bewijzen gevraagd, bij de douane werden de negatieve test bewijzen gevraagd en bij het instappen van het vliegtuig werd nogmaals de temperatuur gemeten. Om te vergelijken met Schiphol toen we vertrokken, HELEMAAL NIETS GECONTROLEERD!! Wat ik wel vreemd vond, ik wilde graag even wat eten en drinken en plaats nemen bij 1 van de tentjes op Fiumicino (dus na de check in en douane etc ..), zelfs daar moet ik een green pass hebben om te mogen zitten. In principe dus overbodig omdat je dat al helemaal had laten controleren, maar soit.

Overigens heeft mijn vrouw de test niet op het vliegveld gedaan (wat mogelijk was), maar reeds de avond van te voren bij een Farmacia op Termini (Centraal station), toch fijn om al eerder de zekerheid te hebben dat je mee terug kan ;-).
pi_200895460
Hier momenteel in Zuid Afrika. Goed vertoeven! :) Heenreis met KLM ook perfect en alles goed verzorgd.
Love is in the air!
  Moderator vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:14:42 #171
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200895628
In Wenen zijn ze een stuk strenger dan in de rest van Oostenrijk: in musea en winkels mondkapje op en bij restaurants vaccinatiebewijs laten zien én online registreren. In Salzburg en Graz hoefden we alleen vaccinatiebewijs te laten zien, stuk relaxter. Het is hier boven de 30 graden dus die mondkapjes zijn erg vervelend :X
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:26:16 #172
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_200897026
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 11:20 schreef Landgeld het volgende:
Ook nog meer mensen die buiten Europa reizen?
Ja, zit nu in Uganda. Gevlogen met Qatar. PCR verplicht om binnen te komen (en bij vertrek!), ook vaccinatiebewijs werd gecontroleerd al is dat officieel alleen nodig voor een aantal nationaliteiten om een extra lokale test te ontwijken. Er is curfew om 19.00 maar in hotels is altijd wel eten te krijgen, dus eigenlijk totaal geen last van. In de bergen en natuur is er uiteraard geen handhaving.

Zit al te broeden op een volgende reis. Mogelijk in november weer eens naar Iran.
  zaterdag 14 augustus 2021 @ 15:45:31 #173
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_200909562
Zijn er hier ook mensen die de afgelopen tijd een rondreis door Kroatië en Bosnië hebben gemaakt? Over 2 weken hoop ik daar met mijn vriendin (Russisch, 2x Spoetnik in de arm) een trip te maken. We zitten nog een beetje te kijken of de grensovergangen en dergelijke goed te doen zijn. (Sowieso al een gezeik om iets samen te regelen momenteel...)
The more debt, the better
pi_200948024
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 15:45 schreef flyguy het volgende:
Zijn er hier ook mensen die de afgelopen tijd een rondreis door Kroatië en Bosnië hebben gemaakt? Over 2 weken hoop ik daar met mijn vriendin (Russisch, 2x Spoetnik in de arm) een trip te maken. We zitten nog een beetje te kijken of de grensovergangen en dergelijke goed te doen zijn. (Sowieso al een gezeik om iets samen te regelen momenteel...)
Een maat van me is net naar Bosnië gereden, en buren van me zijn in Kroatië op vakantie geweest. Alleen aan de grens met Slovenië schijnt gecontroleerd te worden, maar in de landen zelf valt het mee en is er amper controle.

Zelf net terug van een weekje Frankrijk (Vogezen), met een tussenstop in Luxemburg. In Luxemburg is nergens naar gevraagd en moest je alleen een mondkapje dragen. Lekker gegeten in het restaurant van het hotel, daarna door naar Frankrijk. Daar zag je her en der wel bordjes met 'Pass Sanitair' verplicht, dus mijn schoonpa mocht ook niet naar binnen om even te plassen. Sommige restaurantjes maalden dan weer nergens om en hebben we lekker zitten eten en werden we bediend door personeel zonder mondkapje. Het ligt dus een beetje aan de uitbater in hoeverre hij/zij er maling aan heeft.

In de supermarkten en tankstations gewoon overal een mondkapje op.. ging prima!

De terugreis was ik wel benieuwd of er, volgens de NL'se media, controles zouden zijn aan de grens met NL, maar ook daar helemaal niks gezien. Pas toen we de snelweg af waren bij Antwerpen zagen we een auto van de marechaussee, maar toen reden we al in NL..

Over twee weken de laatste vakantie naar Italië, iemand nog recent de grens over geweest met de auto? :)
pi_200951002
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 09:39 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Een maat van me is net naar Bosnië gereden, en buren van me zijn in Kroatië op vakantie geweest. Alleen aan de grens met Slovenië schijnt gecontroleerd te worden, maar in de landen zelf valt het mee en is er amper controle.

Zelf net terug van een weekje Frankrijk (Vogezen), met een tussenstop in Luxemburg. In Luxemburg is nergens naar gevraagd en moest je alleen een mondkapje dragen. Lekker gegeten in het restaurant van het hotel, daarna door naar Frankrijk. Daar zag je her en der wel bordjes met 'Pass Sanitair' verplicht, dus mijn schoonpa mocht ook niet naar binnen om even te plassen. Sommige restaurantjes maalden dan weer nergens om en hebben we lekker zitten eten en werden we bediend door personeel zonder mondkapje. Het ligt dus een beetje aan de uitbater in hoeverre hij/zij er maling aan heeft.

In de supermarkten en tankstations gewoon overal een mondkapje op.. ging prima!

De terugreis was ik wel benieuwd of er, volgens de NL'se media, controles zouden zijn aan de grens met NL, maar ook daar helemaal niks gezien. Pas toen we de snelweg af waren bij Antwerpen zagen we een auto van de marechaussee, maar toen reden we al in NL..

Over twee weken de laatste vakantie naar Italië, iemand nog recent de grens over geweest met de auto? :)
Wij zijn al bijna vier weken weg (Zwitserland,Oostenrijk, Italië en nu Duitsland) en gisteren de grens Oostenrijk/Italië bij de Brennerpas gehad, maar geen enkele controle gehad. De hele vakantie overigens nog niet. Het gaat gewoon heel chill. Wel netjes overal mondkapjes, maar er is nog nergens naar vaccinatiebewijzen of testen gevraagd.
pi_200952332
quote:
Afgelopen 105 dagen door Belgie -> Luxemburg -> Zwitserland -> Italie -> Griekenland -> Albanie -> Montenegro -> Kroatie -> Bosnie -> Slovenie -> Oostenrijk -> Duitsland geweest, 1x covid controle gehad bij de grens.
Test dus niet echt nodig
Kopietje uit het zomervakantie topic COR ;)
pi_200959267
quote:
4s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 15:02 schreef Leonos het volgende:

[..]
Kopietje uit het zomervakantie topic COR ;)
En bij welke grens was die controle? :P
pi_200960036
Knappe route wel, vanuit Bosnië direct naar Slovenië. ;)

Bij een aantal van die grenzen heb je echt wel een heel reële kans op controle. Dat iemand er zonder controle doorkomt is geen enkele garantie.

En bij een aantal van die grenzen heb je zelfs gegarandeerd controle als je die in omgekeerde richting overgaat van wat daar staat.
pi_200962196
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 22:40 schreef Thrilled het volgende:

[..]
En bij welke grens was die controle? :P
Slovenie - Kroatie :)
pi_200979089
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 23:42 schreef heite het volgende:
Knappe route wel, vanuit Bosnië direct naar Slovenië. ;)

Bij een aantal van die grenzen heb je echt wel een heel reële kans op controle. Dat iemand er zonder controle doorkomt is geen enkele garantie.

En bij een aantal van die grenzen heb je zelfs gegarandeerd controle als je die in omgekeerde richting overgaat van wat daar staat.
Precies, er wordt constant maar geroepen van oh je kunt overal zo vrij heen en nergens controles.
Maar je hebt gewoon overal best controles en je kunt er zo tegen aan lopen.
Ze zijn er wel, je weet het nooit wat je ineens aan loopt.

Hou je gewoon aan de regels. Loop je dan nergens tegenaan? Heb je geluk.
Vliegvelden vooral, wees niet zo'n vervelend figuur die de hele vlucht tegen gaat houden.

Sommige plekken zijn ze wat strenger dan andere, vliegveld Rome idd best wel. Schiphol in het begin ook best wel. Tegenwoordig veel minder.
pi_200983732
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 11:27 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Precies, er wordt constant maar geroepen van oh je kunt overal zo vrij heen en nergens controles.
Maar je hebt gewoon overal best controles en je kunt er zo tegen aan lopen.
Ze zijn er wel, je weet het nooit wat je ineens aan loopt.

Hou je gewoon aan de regels. Loop je dan nergens tegenaan? Heb je geluk.
Vliegvelden vooral, wees niet zo'n vervelend figuur die de hele vlucht tegen gaat houden.

Sommige plekken zijn ze wat strenger dan andere, vliegveld Rome idd best wel. Schiphol in het begin ook best wel. Tegenwoordig veel minder.
Deze post voegt echt niks toe.. 'soms wel , soms niet, overal best wel, je weet het nooit, vooral vliegvelden, sommige plekken wat strenger, tegenwoordig veel minder...'. |:( Joh.

Dit topic is toch precies bedoeld om de échte ervaringen uit te wisselen van de mensen die er zitten of net vandaan komen? Dat er controles kunnen zijn weet iedereen, maar hoe het daadwerkelijk in de landen er aan toe gaat is wat men hier hoopt te vinden.
  Moderator donderdag 19 augustus 2021 @ 16:34:41 #182
45833 crew  Fogel
pi_200983853
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 16:26 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Deze post voegt echt niks toe.. 'soms wel , soms niet, overal best wel, je weet het nooit, vooral vliegvelden, sommige plekken wat strenger, tegenwoordig veel minder...'. |:( Joh.

Dit topic is toch precies bedoeld om de échte ervaringen uit te wisselen van de mensen die er zitten of net vandaan komen? Dat er controles kunnen zijn weet iedereen, maar hoe het daadwerkelijk in de landen er aan toe gaat is wat men hier hoopt te vinden.
En zolang men dat probeert te vinden om te weten wat ze kunnen verwachten ivm evt vertraging en niet de kans om controles te ontlopen omdat ze het er allemaal niet mee eens zijn dan is dat prima.

Ja, reizen is tijdelijk minder prettig dan voorheen, maar als iedereen zich aan de geldende regels houdt dan gaan ze hopelijk sneller over.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_200989891
quote:

[..]

En die andere onzin is voegt wel wat toe?
Nee..... Buiten dat ze geen beeld geven van dat er wel controles zijn geven ze ook bepaalde gekkies het beeld dat ze wel lekker erop los kunnen gaan zonder zich aan de regels te houden.

En zoals Fogel ook al zegt als we ons allemaal maar zo gaan gedragen duurt het nog langer voor we gewoon normaal kunnen reizen.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 22:42:44 #184
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_200990720
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 21:55 schreef bianconeri het volgende:

[..]
En die andere onzin is voegt wel wat toe?
Nee..... Buiten dat ze geen beeld geven van dat er wel controles zijn geven ze ook bepaalde gekkies het beeld dat ze wel lekker erop los kunnen gaan zonder zich aan de regels te houden.

En zoals Fogel ook al zegt als we ons allemaal maar zo gaan gedragen duurt het nog langer voor we gewoon normaal kunnen reizen.
Het gaat hier over ervaringen met reizen tijdens Covid, zoals de topictitel aangeeft en waarover hier ook gepost wordt.
Niet over hypothetische 'als, dan' situaties waar je diverse topics mee overspoelt en zeker niet over niet reizen tijdens Covid.

Maar vertel ook eens over jouw werkelijke ervaringen met reizen tijdens Covid in plaats van hier personen ongefundeerd als los gaande gekkies die zich niet aan de regels houden te bestempelen...
pi_200991303
quote:
7s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 22:42 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Het gaat hier over ervaringen met reizen tijdens Covid, zoals de topictitel aangeeft en waarover hier ook gepost wordt.
Niet over hypothetische 'als, dan' situaties waar je diverse topics mee overspoelt en zeker niet over niet reizen tijdens Covid.

Maar vertel ook eens over jouw werkelijke ervaringen met reizen tijdens Covid in plaats van hier personen ongefundeerd als los gaande gekkies die zich niet aan de regels houden te bestempelen...
Ik heb hier al meerdere reiservaringen benoemd.
En bovenstaande stond daar ook gewoon wat over in hoor.

Ik benoem geen enkel persoon direct een gekkie. Maar iemand die bewust regels gaat overtreden (algemeen dus) is een gekkie. Is dus gefundeerd.

Daarnaast heeft reizen tijdens Covid ook genoeg te maken met wel controles. Die zijn er genoeg.
Zoals ik zelf al meermaals hier heb aangehaald word je zeker op vliegvelden constant gecontroleerd.
En hoewel je best een grote kans hebt bij grenzen niet gecontroleerd te worden, wordt er wel gecontroleerd en daar moet je voor het reizen tijdens Covid gewoon op voorbereid zijn. Leer de regels, heb al je papierwerk mee. Ben gevaccineerd of heb je laten testen. Dan heb je ook geen zorgen daarover.
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:41:29 #186
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_200993499
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 23:21 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik heb hier al meerdere reiservaringen benoemd.
En bovenstaande stond daar ook gewoon wat over in hoor.

Ik benoem geen enkel persoon direct een gekkie. Maar iemand die bewust regels gaat overtreden (algemeen dus) is een gekkie. Is dus gefundeerd.

Daarnaast heeft reizen tijdens Covid ook genoeg te maken met wel controles. Die zijn er genoeg.
Zoals ik zelf al meermaals hier heb aangehaald word je zeker op vliegvelden constant gecontroleerd.
En hoewel je best een grote kans hebt bij grenzen niet gecontroleerd te worden, wordt er wel gecontroleerd en daar moet je voor het reizen tijdens Covid gewoon op voorbereid zijn. Leer de regels, heb al je papierwerk mee. Ben gevaccineerd of heb je laten testen. Dan heb je ook geen zorgen daarover.
Dat je niemand direct een gekkie noemt, maakt niet uit.
Je hebt het in algemene zin over personen in dit topic en dat is zeker niet gefundeerd.

En hoe iedereen met de regels en controles omgaat, is zijn/haar eigen verantwoording. De uitgangspunten daaromtrent zijn algemeen ruimschoots bekend gemaakt en eenvoudig te vinden. Niemand die hier dan ook ontkent dat er controles en regels zijn, alleen de ervaringen worden hier gedeeld en vragen daaromtrent beantwoord.
Jouw algemene, belerende bijdragen met het opgestoken vingertje én beschuldigingen dragen daar m.i. niets aan bij…

Maar goed, dit is mijn laatste reactie richting jou.
Zonde van mijn tijd…
  Moderator vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:46:49 #187
45833 crew  Fogel
pi_200993554
Mooi, zetten we hier gewoon een streep en gaan we verder met ervaringen.

—-

Zelf nog niet op pad geweest, maar wel bezoek gehad uit Nederland. Donkerrood gekleurd enkele weken geleden, geen idee wat de status van Noorwegen was.
In Noorwegen heb je bij aankomst verschillende rijen, je krijgt een gekleurde sticker op je pas/ID kaart. Indien je volledig gevaccineerd bent duurt de hele procedure minder dan 10 minuten, rijen voor anderen zijn lang(er). Geen gedoe met quarantaine en de enige check is aan de grens. Je hebt ook geen bezoeksreden nodig als volledig gevaccineerden. Degene die dat niet zijn moeten aan bepaalde eisen voldoen, bv (directe) familiebezoek.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fogel op 20-08-2021 08:54:01 ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:48:33 #188
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_200993576
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 08:46 schreef Fogel het volgende:
Mooi, zetten we hier gewoon een streep en gaan we verder met ervaringen.

—-

Zelf nog niet op pad geweest, maar wel bezoek gehad uit Nederland. Donkerrood gekleurd enkele weken geleden, geen idee wat de status van Noorwegen was.
In Noorwegen heb je bij aankomst verschillende rijen, je krijgt een gekleurde sticker op je pas/ID kaart. Indien je volledig gevaccineerd bent duurt de hele procedure minder dan 10 minuten, rijden voor anderen zijn lang(er). Geen gedoe met quarantaine en de enige check is aan de grens. Je hebt ook geen bezoeksreden nodig als volledig gevaccineerden. Degene die dat niet zijn moeten aan bepaalde eisen voldoen, bv (directe) familiebezoek.
Dat biedt perspectief… :P
pi_200995492
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 08:41 schreef MadMaster het volgende:

Je hebt het in algemene zin over personen in dit topic en dat is zeker niet gefundeerd.

En hoe iedereen met de regels en controles omgaat, is zijn/haar eigen verantwoording.
Nee, ik noem niemand hier wat. Want het is wat iemand tegengekomen is. Je moet alleen opletten met hoe je dingen verwoord.

Hoe je met regels en controles omgaat moet je dan lekker voor jezelf houden. Hebben we het in TRV al vaker over gehad. Promoten van wetteloosheid is niet echt handig.
We willen allemaal dolgraag volop kunnen reizen, hou je dan ook gewoon aan de regels.
Is voor je eigen portemonnee ook wel fijn en ook voor het niet verspreiden van Corona.

Hou je gewoon aan de regels. Of dat nou door vaccinaties is of door een negatieve test.

Daarom dat ik ook aanhaal dat het op ene vliegveld veel strikter is dan op andere.
Ik heb hier al meerdere ervaringen genoemd van o.a. mijn reis naar Rome en Dubai.
Controles zijn niet overal even strikt, ik kon zonder mijn reiscertificaat naar Parijs komen.
Die was nog niet binnen gekomen en ze lieten mij alsnog door bij Air-France.
Zou anders veel rotzooi opleveren voor mij natuurlijk met connected flight.
Maar goed ik zou daarna echt niet doorkomen naar Dubai.

En zo kom je overal wel controles tegen. Langs grenzen is dat via steekproeven, dus dan kun je best mazzel hebben. Voor een tankbeurt kun je het er nog eens op gokken, maar voor een vakantie zou ik dat er absoluut niet voor gokken. Al helemaal niet omdat ik geen Corona wil gaan rondverspreiden en ook niet om maar constant in je hoofd te zitten van gaan ze mij wel accepteren? Gaat die agent mij controleren? Gaan ze mij terug sturen en wat kost het mij?
pi_200995663
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 11:11 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nee, ik noem niemand hier wat. Want het is wat iemand tegengekomen is. Je moet alleen opletten met hoe je dingen verwoord.

Hoe je met regels en controles omgaat moet je dan lekker voor jezelf houden. Hebben we het in TRV al vaker over gehad. Promoten van wetteloosheid is niet echt handig.
We willen allemaal dolgraag volop kunnen reizen, hou je dan ook gewoon aan de regels.
Is voor je eigen portemonnee ook wel fijn en ook voor het niet verspreiden van Corona.

Hou je gewoon aan de regels. Of dat nou door vaccinaties is of door een negatieve test.

Daarom dat ik ook aanhaal dat het op ene vliegveld veel strikter is dan op andere.
Ik heb hier al meerdere ervaringen genoemd van o.a. mijn reis naar Rome en Dubai.
Controles zijn niet overal even strikt, ik kon zonder mijn reiscertificaat naar Parijs komen.
Die was nog niet binnen gekomen en ze lieten mij alsnog door bij Air-France.
Zou anders veel rotzooi opleveren voor mij natuurlijk met connected flight.
Maar goed ik zou daarna echt niet doorkomen naar Dubai.

En zo kom je overal wel controles tegen. Langs grenzen is dat via steekproeven, dus dan kun je best mazzel hebben. Voor een tankbeurt kun je het er nog eens op gokken, maar voor een vakantie zou ik dat er absoluut niet voor gokken. Al helemaal niet omdat ik geen Corona wil gaan rondverspreiden en ook niet om maar constant in je hoofd te zitten van gaan ze mij wel accepteren? Gaat die agent mij controleren? Gaan ze mij terug sturen en wat kost het mij?
Wat doe jij dan eigenlijk in dit topic? Jij als brave moraalridder hebt overal je glimmende QR code of verse negatieve test klaar, dus wat zal jou het boeien als een ander vertelt dat hij geen controle heeft gehad? Zit je hier alleen om anderen de maat te nemen?

Verder zegt hier ook niemand "ga bewust regels overtreden", maar dat is vooral wat jij tussen de regels door denkt te lezen. Een ieder moet voor zichzelf bepalen hoe hij/zij op vakantie gaat. Jij doet dat 100% volgens het boekje, een ander minder (of niet). Get over it.
pi_200995809
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 11:11 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Die steekproeven zijn zo zeldzaam en als ze controleren kan je meestal gewoon terug om alsnog een test te doen.
pi_200995957
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 11:22 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Wat doe jij dan eigenlijk in dit topic? Jij als brave moraalridder hebt overal je glimmende QR code of verse negatieve test klaar, dus wat zal jou het boeien als een ander vertelt dat hij geen controle heeft gehad? Zit je hier alleen om anderen de maat te nemen?

Verder zegt hier ook niemand "ga bewust regels overtreden", maar dat is vooral wat jij tussen de regels door denkt te lezen. Een ieder moet voor zichzelf bepalen hoe hij/zij op vakantie gaat. Jij doet dat 100% volgens het boekje, een ander minder (of niet). Get over it.
Misschien beter lezen wat ik zeg? Ik spreek nergens iemand persoonlijk aan.

Wat het mij boeit? Omdat het het voor anderen alleen maar verpest en daardoor kunnen reizen aan banden legt?
Hou je gewoon lekker aan de wet.

quote:
4s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 11:32 schreef Leonos het volgende:

[..]
Die steekproeven zijn zo zeldzaam en als ze controleren kan je meestal gewoon terug om alsnog een test te doen.
Ik zeg ook niet dat ze er veel zijn, alleen dat ze er wel zijn.
Doe gewoon een test voor die tijd. Veel makkelijk, veel verstandiger. Neem je ten minste geen Corona mee over de grens en ook niet mee terug.

Hoeft het hele vliegtuig niet op je te wachten en via auto hoef je niet bang te zijn dat je vakantie in het water valt of dat je een bekeuring krijgt.
pi_200995966
Ben wel benieuwd hoe het zal zijn op het vliegveld :P
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_200996099
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 11:42 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Misschien beter lezen wat ik zeg? Ik spreek nergens iemand persoonlijk aan.

Wat het mij boeit? Omdat het het voor anderen alleen maar verpest en daardoor kunnen reizen aan banden legt?
Hou je gewoon lekker aan de wet.
[..]
Ik zeg ook niet dat ze er veel zijn, alleen dat ze er wel zijn.
Doe gewoon een test voor die tijd. Veel makkelijk, veel verstandiger. Neem je ten minste geen Corona mee over de grens en ook niet mee terug.

Hoeft het hele vliegtuig niet op je te wachten en via auto hoef je niet bang te zijn dat je vakantie in het water valt of dat je een bekeuring krijgt.
Laten we, gezien de ontwikkelingen omtrent gevaccineerden die net zo besmettelijk zijn als niet-gevaccineerden, de discussie omtrent 'dan neem je tenminste geen Corona mee' niet voeren. Totaal zinloos in deze context.

Je blijft algemeen in je opmerkingen over het aanspreken van gedrag, maar doelt daarbij wel op mensen zoals ik (en enkele anderen hier). Niet zo onschuldig doen en claimen dat dat niet zo is en verontwaardigd doen als je daarop aangesproken wordt.

Wellicht een leuk gedachtenexperimentje voor jezelf; Wat is er voor nodig / bij welke wijziging van de Corona-wet ga jij beseffen dat die nieuwe maatregel wellicht niet zinvol is, of tegenstrijdig is met de praktijk (etc) en dat het wel een keer genoeg is geweest? Of blijf jij altijd braaf de maatregelen volgen totdat je een seintje krijgt vanuit Den Haag?
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 12:12:28 #195
244125 laziness
pi_200996420
Met een positieve test zou ik ook reizen is natuurlijk wel bewust de regels overtreden. Net als geen test doen en hopen dat je niet gepakt wordt. Want dat is toch wat jij gedaan hebt?
pi_200996516
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:12 schreef laziness het volgende:
Met een positieve test zou ik ook reizen is natuurlijk wel bewust de regels overtreden. Net als geen test doen en hopen dat je niet gepakt wordt. Want dat is toch wat jij gedaan hebt?
Klopt. Maar ik promoot niemand om dat te doen. Een ieder moet vooral zelf weten hoe hij/zij op reis gaat, maar volgens mij kijk je in dit topic om erachter te komen hoe streng de controles in jouw vakantieland zijn. Waarom zou je anders (mét QR code en/of testbewijs) daar druk over maken?
pi_200996529
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:12 schreef laziness het volgende:
Je bent niet gelijk in overtreding he zonder test, je mag alleen niet verder.
pi_201003933
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 21:55 schreef bianconeri het volgende:

Welnee man, dat gezeur om reizen te beperken voegt toch helemaal geen klap toe. Alsof het zoveel erger is als je in een ander land besmet raakt.

Zeker voor een land als Nederland, moeilijk doen over terugkerende toeristen terwijl de cijfers hier veruit tot de slechtste van Europa hoorden (of zelfs nog steeds horen, geen idee eigenlijk). Het is gewoon een afleider om falen van binnenlands beleid te kunnen negeren.
pi_201003984
quote:

[..]

Overigens was mijn post wel op eigen ervaringen gebaseerd, of uit eerste hand vernomen.

Ik heb diverse grenzen die Leonos noemde zelf ook gedaan deze zomer namelijk, al dan niet in omgekeerde richting.
pi_201004049
Als je naar landen wil waar je even gewoon kunt vergeten dat corona bestaat, kan ik trouwens de Balkan aanbevelen. M.n. Albanië en Montenegro (en waarschijnlijk meer).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')