Cher - Believe 1998quote:Op vrijdag 26 maart 2021 05:39 schreef Eightyone het volgende:
Autotune. Dat was er voor eind jaren 00 nog niet veel; iig niet duidelijk hoorbaar. Daar is 35+ van origine dus niet mee opgegroeid.
Ikzelf heb er iig al vanaf dag 1 moeite mee gehad.
en die band bestaat inmiddels ook al 25 jaar hoor...quote:Op donderdag 25 maart 2021 22:07 schreef marc0871 het volgende:
Toch heb ik een aantal jaar geleden nog een nieuw genre ontdekt; symfonic metal.
Meer specifiek; Nightwish.
jij zal dan wel smullen van pareltjes als ditquote:Op vrijdag 26 maart 2021 07:27 schreef Beathoven het volgende:
Het enige wat ik eigenlijk links laat liggen is de pauperrap en volksmuziek van Nederlandse bodem.
draai het grijsquote:Op vrijdag 26 maart 2021 07:30 schreef Tokus het volgende:
[..]
jij zal dan wel smullen van pareltjes als dit
Dat gaat nogal eens op als ik geen 'reguliere' muziek maar ook geen volledige stilte wil. Of gewoon om tot rust te komen. Niet recent btw, maar al ruim anderhalf decennium.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:07 schreef BertV het volgende:
Mijn smaak is veranderd, want ook dit is recent; Ambient en "Minimalist music" zoals dat in goed Nederlands heet.
spotify heeft ook wel een fijne ambient playlist.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:17 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dat gaat nogal eens op als ik geen 'reguliere' muziek maar ook geen volledige stilte wil. Of gewoon om tot rust te komen. Niet recent btw, maar al ruim anderhalf decennium.
Zero Beat Zone (wel even een paar euro betalen om de stream-url van de reclamevrije premiumversie te krijgen) en Cryosleep zijn erg fijn.
Lang niet meer zo actief als vroeger.quote:-Volg je nog recente muziek?
Ik vind het soms wel leuk om bandjes te horen zoals The Editors of White Lies, die klinken precies als de bands waar ik 30+ jaar geleden naar luisterde. Maar ik probeer mijn horizon ook wat te verbreden, niet perse met nieuwe muziek. Toen ik jong was vond ik alles van voor 1979 'ouwe lullen muziek', daar ben ik wel van genezen.quote:-Als je er nog voor open staat, zoek je dan zowat kopiën van muziek uit je jeugd, of ben je niet zo bij die geluiden blijven plakken?
Als je mijn Spotify lijst bekijkt zou je dat wel denkenquote:-Of lukt het je inmiddels niet meer om iets leuks van nu te vinden, en ben je eindeloos de verzameling jeugdfavorieten van twee/drie decennia terug aan het herhalen?
Ik luister regelmatig naar KinkFM, maar vind dat geen typische jongeren zender. Zo af en toe lijken ze ook in de jaren '90 te blijven plakken, zoals Radio Veronica in de jaren '80 is blijven hangen.quote:-Zijn de radiozenders die je op zet (voor zover je dat doet) nog een soort van 'jongerenzenders', of heeft Radio 10 oid het inmiddels overgenomen?
Je had in de jaren 90 een paar fm- of kabelzenders, MTV, TMF, tips uit de Hitkrant + Oor, en eventueel nog wat aanvulling dankzij volk uit je omgeving en/of de lokale platenzaak dat goed op de hoogte was.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:37 schreef Zwansen het volgende:
Het vervelende is dat je vroeger in de jaren 90 nog alles redelijk kon bijhouden. Je had de nieuwe muziek uit de nineties en verder kon je nog af en toe de 60s, 70s en 80s luisteren en zo nog vrij goed alles bijhouden.
Nu heb je diezelfde 60s tot en met de 90s, maar dan nog aangevuld met de 2000s, 2010s en dan nog eens alle nieuwe muziek. Het wordt te veel.
Ik ken het, al lag de grens wat jaren later - zo rond 1987. Gelukkig ben ook ik daar al lang van genezen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:40 schreef Berkery het volgende:
Toen ik jong was vond ik alles van voor 1979 'ouwe lullen muziek', daar ben ik wel van genezen.
Bij Kink werkt ook een ex-fokker die vrij actief was in 't verleden.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:40 schreef Berkery het volgende:
[..]
Lang niet meer zo actief als vroeger.
[..]
Ik vind het soms wel leuk om bandjes te horen zoals The Editors of White Lies, die klinken precies als de bands waar ik 30+ jaar geleden naar luisterde. Maar ik probeer mijn horizon ook wat te verbreden, niet perse met nieuwe muziek. Toen ik jong was vond ik alles van voor 1979 'ouwe lullen muziek', daar ben ik wel van genezen.
[..]
Als je mijn Spotify lijst bekijkt zou je dat wel denken, maar ik probeer er wel steeds meer nieuw ontdekte nummers aan toe te voegen.
[..]
Ik luister regelmatig naar KinkFM, maar vind dat geen typische jongeren zender. Zo af en toe lijken ze ook in de jaren '90 te blijven plakken, zoals Radio Veronica in de jaren '80 is blijven hangen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |