Bedank incompetente vrouwen als Ollongren maar.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:09 schreef Charlies het volgende:
[..]
Klopt. Bedank de mannen maar die de positie van de vrouw naar beneden hebben gehaald.
Dit dus. En je wil niemand besmetten.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:49 schreef Jojoke het volgende:
[..]
In haar verdediging, ze is langdurig ziek geweest dus ze is waarschijnlijk flink geschrokken van de coronabesmetting. Dan kun je in de haast wat steken laten vallen.
Vandaar dat je gewoon weer in een auto met chauffeur stapt.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:10 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dit dus. En je wil niemand besmetten.
Ook helemaal mee eens.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:56 schreef TheVulture het volgende:
Ollongren lekt? Ik vind het eerder bizar dat er blijkbaar mensen zo ver willen inzoomen op een document dat iemand die halsoverkop ergens moet vertrekken vanwege een besmetting toevallig in de hand houdt
Er zijn ministens zo veel incompetente mannen. Geslacht heeft verder niet te maken met de fout die een individu maakt. Ze heeft immers niet die fout gemaakt, omdat ze een vrouw is.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:10 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Bedank incompetente vrouwen als Ollongren maar.
Zoals ik het inschat is het juist ook voor D66 en VVD pijnlijk dat dit naar buiten komt. Dit materiaal komt uit de onderhandelingen tussen beiden partijen. Je zult je in de campagne geprofileerd hebben met 'nieuw leiderschap' en nu komt naar buiten dat je een parlementariër van een andere partij waarmee je onderhandelt op een zijspoor probeert te zetten. Pijnlijk.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:49 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor D66 geen gevolgen heeft. Ollongren had corona, moest zo snel mogelijk naar huis en heeft in haar haast geblunderd, maar ik denk dat de meeste mensen zich nog wel kunnen voorstellen dat zoiets dan kan gebeuren. Daarnaast is Ollongren jarenlang Rutte's secretaris-generaal geweest, dus Rutte zal haar wel vertrouwen.
Dit is wel heel vervelend voor het CDA en de linkse partijen zullen elkaar nu extra lang vasthouden. Dit alles vergroot de kans van een progressief kabinet.
Dit geeft idd een inkijkje in de wens/lijn van D66 en VVD. En die punten gaan niet weg bij een nieuwe verkenner. Grote kans dat CDA nu definitief voor die oppositie positie gaat. En dan wordt de puzzel wel heel lastig voor D66 en VVD.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:13 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Zoals ik het inschat is het juist ook voor D66 en VVD pijnlijk dat dit naar buiten komt. Dit materiaal komt uit de onderhandelingen tussen beiden partijen. Je zult je in de campagne geprofileerd hebben met 'nieuw leiderschap' en nu komt naar buiten dat je een parlementariër van een andere partij waarmee je onderhandelt op een zijspoor probeert te zetten. Pijnlijk.
Sowieso is bij Omtzigt de situatie dat hoe minder zetels het CDA heeft hoe sterker hij is als nummer 2 (mits ze minstens 2 zetels overhouden natuurlijk)quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:53 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Met een stem aan Omtzigt steun je meteen de partij waar 'ie aan verbonden is. Nee, liever niet (zo dacht ik er voor al die vreemde dingen die nu uitlekken trouwens ook al over).
Nee dit is inderdaad wel even een bom die afgaat in politiek Den Haag. Het stof zal eerst moeten neerdwarrelen maar ongetwijfeld zijn spindoctors weer druk bezig.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:19 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Dit geeft idd een inkijkje in de wens/lijn van D66 en VVD. En die punten gaan niet weg bij een nieuwe verkenner. Grote kans dat CDA nu definitief voor die oppositie positie gaat. En dan wordt de puzzel wel heel lastig voor D66 en VVD.
Heel toevallig, ja.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:23 schreef Hexagon het volgende:
Er zullen de komende dagen nog wel meer dingen per ongeluk uitlekken
Vooropgesteld, het is onnoemelijk dom van d'r... maar het gaat me meer om de term 'lekken'... dan breng je in mijn ogen iets doelbewust naar buiten dat geheim moet blijven, daar lijkt me hier ondanks wat complotaanhangers echt geen sprake vanquote:Op donderdag 25 maart 2021 13:49 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Stel het waren staatsgeheimen geweest? Denk je dat de Russen of Chinezen niet gingen inzoomen? Denk je dat ze zich lieten afschrikken dat mensen zoals TheVulture het bizar vinden dat er zo wordt ingezoomd op een document?
Kan natuurlijk ook allemaal pech zijn, dat ze juist met een map vol documenten onder haar arm naar buiten loopt waarin juist het enige documentje wat zichtbaar is gaat over een persoon/partij welke ze het liefste zou uitsluiten om over links te kunnen formeren.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:49 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Vooropgesteld, het is onnoemelijk dom van d'r... maar het gaat me meer om de term 'lekken'... dan breng je in mijn ogen iets doelbewust naar buiten dat geheim moet blijven, daar lijkt me hier ondanks wat complotaanhangers echt geen sprake van
De vraag is natuurlijk wie het op tafel heeft gebracht, want Ollongren en Jorritsma zullen dit niet zelf bedacht hebben. Gezien de expliciete voorkeur van Rutte voor het CDA lijkt het me logisch dat hij de positie van Omtzigt en een mogelijke afsplitsing van het CDA tijdens een kabinetsperiode voor de formatie wel als risico heeft benoemd.quote:
Dan noem je het een risico maar druk je hem niet een andere functie in. Juist dat vind ik echt (heel erg) kwalijk.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:53 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk wie het op tafel heeft gebracht, want Ollongren en Jorritsma zullen dit niet zelf bedacht hebben. Gezien de expliciete voorkeur van Rutte voor het CDA lijkt het me logisch dat hij de positie van Omtzigt en een mogelijke afsplitsing van het CDA tijdens een kabinetsperiode voor de formatie wel als risico heeft benoemd.
D66 heeft hier ook niets mee gewonnen uiteindelijk, want het schaadt ook hun eigen onderhandelingspositie. Lijkt me gewoon een hele ongelukkige domme actie van iemand die halsoverkop moet vertrekken omdat ze besmet is...quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:52 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Kan natuurlijk ook allemaal pech zijn, dat ze juist met een map vol documenten onder haar arm naar buiten loopt waarin juist het enige documentje wat zichtbaar is gaat over een persoon/partij welke ze het liefste zou uitsluiten om over links te kunnen formeren.
Als die toevalligheden ze allemaal te goed uitkomt dan ben ik maar een complotwappie.
My two cents... Rutte (en/of wellicht Kaag) heeft het als een risico benoemd, Hoekstra zal aangegeven hebben dat de kans groot is dat Omtzigt niet in de kamer terecht gaat komen gezien zijn huidige gezondheidstoestand.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dan noem je het een risico maar druk je hem niet een andere functie in. Juist dat vind ik echt (heel erg) kwalijk.
Komen we toch weer tot een ander punt, wat mij toch het gevoel geeft dat het zaakje stinkt. Waarom moeten jij en ik, en de rest van Nederland in quarantaine als we contact hebben gehad met een besmet persoon maar gaat dat niet op voor onze heren en dames politici? Alle partijleiders hebben de laatste dagen contact gehad met Ollongren, direct of indirect, maar niemand, zelfs niet de media, rept er een woord over? Niemand kan hier ook antwoord op geven en dus sterft het weer een stille dood.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:55 schreef TheVulture het volgende:
[..]
D66 heeft hier ook niets mee gewonnen uiteindelijk, want het schaadt ook hun eigen onderhandelingspositie. Lijkt me gewoon een hele ongelukkige domme actie van iemand die halsoverkop moet vertrekken omdat ze besmet is...
Nou ja. In de precisie, dit was geen gerubriceerd materiaal, hooguit politiek dynamiet.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:58 schreef Knip het volgende:
Zou Ollongren als Minister BiZa en derhalve hoofd van de AIVD niet zorgvuldiger om moeten gaan met vertrouwelijke informatie?
Yup, dat zou moeten... maar als je net een slecht bericht hebt gekregen over je gezondheidssituatie (wellicht ook ingegeven door het feit dat ze al eerder ernstige lichamelijke gezondheidsklachten heeft gehad) doe je soms iets doms overhaasts.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:58 schreef Knip het volgende:
Zou Ollongren als Minister BiZa en derhalve hoofd van de AIVD niet zorgvuldiger om moeten gaan met vertrouwelijke informatie?
Hoekstra zat nog helemaal niet aan tafel.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
My two cents... Rutte (en/of wellicht Kaag) heeft het als een risico benoemd, Hoekstra zal aangegeven hebben dat de kans groot is dat Omtzigt niet in de kamer terecht gaat komen gezien zijn huidige gezondheidstoestand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |