abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198818399
Ah ja, hier ook minimaal 1.2l thee per dag :P
pi_198819325
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:45 schreef Holyme het volgende:

[..]

Ja, voor mij werkt IF 16/8 top, dan heb ik ontbijt en lunch heel dicht op elkaar, vind ik lekker :9 En verder voldoende eiwitten eten. En verder zou je je workout eens kunnen aanpassen, dat het meer energie geeft dan kost bv.

@:CotS, het woord 'gefaald' springt er voor mij uit. Je bent iets nieuws aan het oppakken, en je hebt geleerd dat je voor therapiedag beter vooruit kan koken. Heb je dan gefaald of heb je geleerd?

O muesli, lijn-/chiazaad, amandelmelk. Bietensap, yakult, bakje druiven
L iets warms. Quiche, of roerbakgroenten met ei ofzo
T noten, goji en blauwe bessen, pure choco
D dingen
B nog geen idee of, en zo ja, wat
Wat houdt IF 16/8 in? Intermittent fasting krijg ik juist veel honger van. Ik eet zeg maar weinig, maar wat ik eet is gezond. Terwijl als ik vaker eet en dan gezond.. val ik af.

Echt raar.

Of ik doe iets niet goed met ittermittent fasting
pi_198819337
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:54 schreef Artoo het volgende:

[..]

Ja. Wat voor mij helpt is ook een soort van IF-principe, maar dat is echt gestoeld op persoonlijke voorkeuren, ik ontbijt niet graag vroeg op de ochtend. Ik ben toen ik nog studeerde begonnen met later ontbijten en de eerste honger te stillen met een kop thee. Meestal at ik dan pas rond 10:30/11:00 uur en dat doe ik inmiddels nog steeds. Thee is sowieso een tactiek die voor mij werkt: honger/trek en nog geen etenstijd? Sloot thee drinken :P Dat en voedsel nemen met veel volume en voldoende eiwitten, zodat je er lang vol van zit.
Ik ga wel dan veel meer eiwitten opnemen. Goede
pi_198819348
En tips voor eiwitten als vegetarier? Ik ben niet vegetarisch, maar wil niet teveel vlees eten en eieren.
pi_198819549
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:47 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Wat houdt IF 16/8 in? Intermittent fasting krijg ik juist veel honger van. Ik eet zeg maar weinig, maar wat ik eet is gezond. Terwijl als ik vaker eet en dan gezond.. val ik af.

Echt raar.

Of ik doe iets niet goed met ittermittent fasting
IF 16/8 is intermittent fasting, 16u niet eten, 8u wel.

Eiwitten: kikkererwten (hummus maken), bonen (edamame ligt hier standaard in de vries), diverse soorten noten... Of als je wel vis eet, blikje tonijn ofzo.
  vrijdag 2 april 2021 @ 14:15:14 #206
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_198819644
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:48 schreef Medusa666 het volgende:
En tips voor eiwitten als vegetarier? Ik ben niet vegetarisch, maar wil niet teveel vlees eten en eieren.
Ligt net aan wat je lekker vindt I guess? :) Tofu, tempeh, seitan, kikkerewten, linzen, edamame, allerlei andere soorten bonen, noten zijn eiwitrijk maar ook vet, mocht je wel zuivel willen nemen dan is magere kwark je beste vriend. Ook volkorenproducten zitten vaak nét wat hoger in de eiwitten dan de ontvelde varianten (bijvoorbeeld volkorenbrood vs. 'gewoon' bruin, zilvervliesrijst vs. witte rijst).

Zie ook hieronder:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fear is the path to the Dark Side.
pi_198830582
O: Proteïnereep
L: Kwark met mango en banaan + 2 pistoletjes met boter en vega salami
T: Galiameloen
D: Haust toast met brie
B: Wandelen, huishouden, hometrainer
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198833590
Paasweekend bij mijn moeder. Hier is het een soort tweede kerst. Dus ik ben benieuwd wat de weegschaal gaat schreeuwen als ik thuis kom...

Maar bij deze: vast een vrolijk Pasen voor iedereen :*
pi_198833611
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 13:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
Paasweekend bij mijn moeder. Hier is het een soort tweede kerst. Dus ik ben benieuwd wat de weegschaal gaat schreeuwen als ik thuis kom...

Maar bij deze: vast een vrolijk Pasen voor iedereen :*
Oogkleppen op en niet wegen :+ Nee hoor, gewoon genieten (met mate ;) )
pi_198833689
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 13:55 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Oogkleppen op en niet wegen :+ Nee hoor, gewoon genieten (met mate ;) )
Hahahahaha, ik geniet met mate hoor :) het is alleen dat het anders is dan anders (en ondanks dat de eetstoornis weg is, vind ik het lastig als ik niet zelf bedenk wat er aan eten is). Alleen we hadden het plan om een nieuwe knutsel uit te proberen (punch needle) en lekker veel crea, veel kletsen, dus veel lol
pi_198836127
O alpro met muesli en lijnzaad, yakult, bietensap
L sojamelk met muesli en chiazaad
T noten, gojibessen, blauwe bessen, pure choco
D plankje met snaai; flink stuk gebakken zalm in flakes, ansjovis, serranoham, kaas, paprika, komkommer, tomaat, olijven. Banaan toe
B wandelen, fietsen. Miss nog lopen of core
pi_198836847
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 17:36 schreef Holyme het volgende:
O alpro met muesli en lijnzaad, yakult, bietensap
L sojamelk met muesli en chiazaad
T noten, gojibessen, blauwe bessen, pure choco
D plankje met snaai; flink stuk gebakken zalm in flakes, ansjovis, serranoham, kaas, paprika, komkommer, tomaat, olijven. Banaan toe
B wandelen, fietsen. Miss nog lopen of core
Even uit nieuwsgierigheid (geen enkel oordeel of wijsneuzerigheid): waarom niet gewone zuivel?
En jouw D :9
pi_198837379
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 18:29 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Even uit nieuwsgierigheid (geen enkel oordeel of wijsneuzerigheid): waarom niet gewone zuivel?
En jouw D :9
Mn huid speelt wat op sinds gestopt met pil, en melkproducten lijken dat nogal te verergeren (vandaar ook bietensap nu). En ik blijf melk een apart concept vinden, da's voor kalfjes :D
pi_198837745
Voor mij werkt intermittent fasting ook erg goed. Als ik ontbijt heb ik daarna de hele dag trek, nu heb ik juist helemaal geen trek.

Ik zit nu op 18/6 ongeveer, meestal eet ik tussen 12-18 nu. Ik ben daar niet heel strikt in, gisteren was ik bv bij ouders eten en die gaan natuurlijk niet al om 17.30 eten, dan eet ik gewoon op hun schema mee. Daarbij eet ik koolhydraat beperkt nu, ik mik op rond de 67 gram en niet boven 75 gram. Dus niet super streng, wel gewoon fruit en groente, maar wel minder dan ik normaal zou eten. Die combinatie doe ik nu sinds vorige week zondag. Vanmorgen was ik precies 3 kilo kwijt sinds 27 februari, waarvan 1.4 sinds afgelopen zondag. Dus ik ga 18/6 icm koolhydraatbeperkt inderdaad maar even tijdje volhouden, gaat stuk vlotter.. ook daalt m'n vet veel sneller dan ervoor volgens m'n weegschaal (715 gram vet eraf tussen 5 maart en 27 maart, 855 gram tussen 27 maart en 2 april). Nou geloof ik de absolute getallen van m'n weegschaal niet per se, maar de trend over tijd wel en die is dus ook heel positief nu _O_

Heb wel moeite met aan genoeg eiwitten komen zonder teveel koolhydraten, dus maar wat extra eiwitpoeder en wat eiwitrepen besteld.

Gister:
L: drie Wasa crackers: 2 met filet americain, 1 met pindakaas witte chocolade karamel
T: eiwitreep
D: in sojasaus gemarineerde zalm met kewpie sesamdressing vooraf, tonijn met cannelini bonen als hoofd

Vandaag:
L: twee haringen, vier Wasa crackers: 1 met brie, 1 met jong belegen kaas, 1 met avocado roomkaas dip, 1 met half Langres half delice de bourgogne
T: eiwitreep
D: geschrapte worteltjes, frambozen met kwark

Ik had eigenlijk kip met worteltjes gepland maar had na de markt geen zin meer om nog naar de winkel te gaan en op de markt hadden ze geen kipkraam dit keer.
pi_198837809
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 19:09 schreef Holyme het volgende:

[..]

Mn huid speelt wat op sinds gestopt met pil, en melkproducten lijken dat nogal te verergeren (vandaar ook bietensap nu). En ik blijf melk een apart concept vinden, da's voor kalfjes :D
Oke! Dank je wel :* Vervelend van je huid zeg
Op de manier denk ik over honing ;)
pi_198839628
@CotS ja, snap ik ook wel. Nou moet ik zeggen dat ik melk ook gewoon echt niet lekker vind, haha. Heb je al kookplannen voor volgende week? :) Weet niet of je een oven hebt, maar alles op de plaat gooien en de oven het werk laten doen bevalt hier ook goed :7

@vlindertje89 fijn dat IF ook voor jou zo goed werkt! Hier scheelt het echr wel met trek gedurende de dag ja. Je lijstjes ogen wel behoorlijk magertjes, voor zover die iets zeggen?

Hier kwam er nog een eind fietsen, een mueslireepje en wat nori bij. Ja, ik vind dat lekker om zo te snaaien :+
pi_198839853
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 21:37 schreef Holyme het volgende:
@:CotS ja, snap ik ook wel. Nou moet ik zeggen dat ik melk ook gewoon echt niet lekker vind, haha. Heb je al kookplannen voor volgende week? :) Weet niet of je een oven hebt, maar alles op de plaat gooien en de oven het werk laten doen bevalt hier ook goed :7

@:vlindertje89 fijn dat IF ook voor jou zo goed werkt! Hier scheelt het echr wel met trek gedurende de dag ja. Je lijstjes ogen wel behoorlijk magertjes, voor zover die iets zeggen?

Hier kwam er nog een eind fietsen, een mueslireepje en wat nori bij. Ja, ik vind dat lekker om zo te snaaien :+
M'n lijstje gister was 1487 kcal en die van vandaag 1417. Ik probeer gemiddeld rond de 1450-1500 te zitten (met soms dus beetje eronder en soms beetje erboven). Ben ook heel klein (1.58) dus m'n onderhoud ligt ook wat lager dan die van veel anderen. Franse kaasjes en pindakaas zijn natuurlijk ook vrij kcal rijk en zalm en haring ook en avocado-roomkaasdip ook. En ik besmeer m'n crackers niet zuinig ;). Dus dan ziet het lijstje er idd wat weinig uit, maar valt 't qua kcal wel mee.

Oven is idd ook goeie tip! Ik haal ook wel eens een zak ovengroente bij de Lidl, 600g en dan eet ik die twee dagen, lekker makkelijk.
pi_198839973
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 21:47 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

M'n lijstje gister was 1487 kcal en die van vandaag 1417. Ik probeer gemiddeld rond de 1450-1500 te zitten (met soms dus beetje eronder en soms beetje erboven). Ben ook heel klein (1.58) dus m'n onderhoud ligt ook wat lager dan die van veel anderen. Franse kaasjes en pindakaas zijn natuurlijk ook vrij kcal rijk en zalm en haring ook en avocado-roomkaasdip ook. En ik besmeer m'n crackers niet zuinig ;). Dus dan ziet het lijstje er idd wat weinig uit, maar valt 't qua kcal wel mee.

Oven is idd ook goeie tip! Ik haal ook wel eens een zak ovengroente bij de Lidl, 600g en dan eet ik die twee dagen, lekker makkelijk.
Ah, vandaar de "voor zover die iets zeggen", dat was dus terecht :D Wel lekkere lijstjes! En die ovengroente doe ik idd ook, kipfilet oid en wat (zoete) aardappels erbij, klaar.
pi_198840213
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 21:53 schreef Holyme het volgende:

[..]

Ah, vandaar de "voor zover die iets zeggen", dat was dus terecht :D Wel lekkere lijstjes! En die ovengroente doe ik idd ook, kipfilet oid en wat (zoete) aardappels erbij, klaar.
Haha ja ik kan het me wel goed voorstellen hoor, is ook moeilijk inschatten als er geen hoeveelheden bij zijn. Wel alleen maar goed dat je 't gewoon benoemt! Voor hetzelfde geld was t wel heel weinig en dan had ik daar eens extra over na kunnen denken of dat echt slim is :)
pi_198840218
CotS, maak er een gezellig weekend van!
Nog een tip om het koken vol te houden: maak een (halve-)weekmenu. Ik vind het zonde om weg te gooien wat ik heb gekocht en hou me dan ook beter aan de gemaakte planning. Plus, je kunt dan rekening houden met dagen waarop je geen energie/tijd hebt om te koken.
pi_198840252
Ik zag vanochtend op de weegschaal een getal wat ik 5 jaar geleden voor het laatst zag :o Ondanks wat paaseitjes de afgelopen dagen. Nu volhouden *O*
  zaterdag 3 april 2021 @ 22:09:39 #222
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_198840290
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 22:07 schreef Hupje het volgende:
Ik zag vanochtend op de weegschaal een getal wat ik 5 jaar geleden voor het laatst zag :o Ondanks wat paaseitjes de afgelopen dagen. Nu volhouden *O*
*O*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_198840300
Yeah go Hupje! *O*

Ik ben 1.80m dus mijn lijstjes zijn niet zo magertjes :+
pi_198840874
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 22:10 schreef Declan-Harp het volgende:
Yeah go Hupje! *O*

Ik ben 1.80m dus mijn lijstjes zijn niet zo magertjes :+
Zo groot ben ik dan ook weer niet, 1.73 hier, vandaag bijna 2400 kcal. Dus dan kijkt een ander lijstje ook al snel magertjes :P

Goed bezig @Hupje *O*
pi_198840894
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 22:38 schreef Holyme het volgende:

[..]

Zo groot ben ik dan ook weer niet, 1.73 hier, vandaag bijna 2400 kcal. Dus dan kijkt een ander lijstje ook al snel magertjes :P

Goed bezig @:Hupje *O*
Ik zie regelmatig lijstjes voorbij komen waarbij ik mentaal flauwval :+ Mijn lichaam is veul groter en heeft daarom ook andere behoeftes, maar het is wel fijn dat het af en toe even in perspectief wordt gezet ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')