Wat houdt IF 16/8 in? Intermittent fasting krijg ik juist veel honger van. Ik eet zeg maar weinig, maar wat ik eet is gezond. Terwijl als ik vaker eet en dan gezond.. val ik af.quote:Op vrijdag 2 april 2021 11:45 schreef Holyme het volgende:
[..]
Ja, voor mij werkt IF 16/8 top, dan heb ik ontbijt en lunch heel dicht op elkaar, vind ik lekkerEn verder voldoende eiwitten eten. En verder zou je je workout eens kunnen aanpassen, dat het meer energie geeft dan kost bv.
@:CotS, het woord 'gefaald' springt er voor mij uit. Je bent iets nieuws aan het oppakken, en je hebt geleerd dat je voor therapiedag beter vooruit kan koken. Heb je dan gefaald of heb je geleerd?
O muesli, lijn-/chiazaad, amandelmelk. Bietensap, yakult, bakje druiven
L iets warms. Quiche, of roerbakgroenten met ei ofzo
T noten, goji en blauwe bessen, pure choco
D dingen
B nog geen idee of, en zo ja, wat
Ik ga wel dan veel meer eiwitten opnemen. Goedequote:Op vrijdag 2 april 2021 11:54 schreef Artoo het volgende:
[..]
Ja. Wat voor mij helpt is ook een soort van IF-principe, maar dat is echt gestoeld op persoonlijke voorkeuren, ik ontbijt niet graag vroeg op de ochtend. Ik ben toen ik nog studeerde begonnen met later ontbijten en de eerste honger te stillen met een kop thee. Meestal at ik dan pas rond 10:30/11:00 uur en dat doe ik inmiddels nog steeds. Thee is sowieso een tactiek die voor mij werkt: honger/trek en nog geen etenstijd? Sloot thee drinkenDat en voedsel nemen met veel volume en voldoende eiwitten, zodat je er lang vol van zit.
IF 16/8 is intermittent fasting, 16u niet eten, 8u wel.quote:Op vrijdag 2 april 2021 13:47 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Wat houdt IF 16/8 in? Intermittent fasting krijg ik juist veel honger van. Ik eet zeg maar weinig, maar wat ik eet is gezond. Terwijl als ik vaker eet en dan gezond.. val ik af.
Echt raar.
Of ik doe iets niet goed met ittermittent fasting
Ligt net aan wat je lekker vindt I guess?quote:Op vrijdag 2 april 2021 13:48 schreef Medusa666 het volgende:
En tips voor eiwitten als vegetarier? Ik ben niet vegetarisch, maar wil niet teveel vlees eten en eieren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fear is the path to the Dark Side.
Oogkleppen op en niet wegenquote:Op zaterdag 3 april 2021 13:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
Paasweekend bij mijn moeder. Hier is het een soort tweede kerst. Dus ik ben benieuwd wat de weegschaal gaat schreeuwen als ik thuis kom...
Maar bij deze: vast een vrolijk Pasen voor iedereen
Hahahahaha, ik geniet met mate hoorquote:Op zaterdag 3 april 2021 13:55 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Oogkleppen op en niet wegenNee hoor, gewoon genieten (met mate
)
Even uit nieuwsgierigheid (geen enkel oordeel of wijsneuzerigheid): waarom niet gewone zuivel?quote:Op zaterdag 3 april 2021 17:36 schreef Holyme het volgende:
O alpro met muesli en lijnzaad, yakult, bietensap
L sojamelk met muesli en chiazaad
T noten, gojibessen, blauwe bessen, pure choco
D plankje met snaai; flink stuk gebakken zalm in flakes, ansjovis, serranoham, kaas, paprika, komkommer, tomaat, olijven. Banaan toe
B wandelen, fietsen. Miss nog lopen of core
Mn huid speelt wat op sinds gestopt met pil, en melkproducten lijken dat nogal te verergeren (vandaar ook bietensap nu). En ik blijf melk een apart concept vinden, da's voor kalfjesquote:Op zaterdag 3 april 2021 18:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Even uit nieuwsgierigheid (geen enkel oordeel of wijsneuzerigheid): waarom niet gewone zuivel?
En jouw D
Oke! Dank je welquote:Op zaterdag 3 april 2021 19:09 schreef Holyme het volgende:
[..]
Mn huid speelt wat op sinds gestopt met pil, en melkproducten lijken dat nogal te verergeren (vandaar ook bietensap nu). En ik blijf melk een apart concept vinden, da's voor kalfjes
M'n lijstje gister was 1487 kcal en die van vandaag 1417. Ik probeer gemiddeld rond de 1450-1500 te zitten (met soms dus beetje eronder en soms beetje erboven). Ben ook heel klein (1.58) dus m'n onderhoud ligt ook wat lager dan die van veel anderen. Franse kaasjes en pindakaas zijn natuurlijk ook vrij kcal rijk en zalm en haring ook en avocado-roomkaasdip ook. En ik besmeer m'n crackers niet zuinigquote:Op zaterdag 3 april 2021 21:37 schreef Holyme het volgende:
@:CotS ja, snap ik ook wel. Nou moet ik zeggen dat ik melk ook gewoon echt niet lekker vind, haha. Heb je al kookplannen voor volgende week?Weet niet of je een oven hebt, maar alles op de plaat gooien en de oven het werk laten doen bevalt hier ook goed
![]()
@:vlindertje89 fijn dat IF ook voor jou zo goed werkt! Hier scheelt het echr wel met trek gedurende de dag ja. Je lijstjes ogen wel behoorlijk magertjes, voor zover die iets zeggen?
Hier kwam er nog een eind fietsen, een mueslireepje en wat nori bij. Ja, ik vind dat lekker om zo te snaaien
Ah, vandaar de "voor zover die iets zeggen", dat was dus terechtquote:Op zaterdag 3 april 2021 21:47 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
M'n lijstje gister was 1487 kcal en die van vandaag 1417. Ik probeer gemiddeld rond de 1450-1500 te zitten (met soms dus beetje eronder en soms beetje erboven). Ben ook heel klein (1.58) dus m'n onderhoud ligt ook wat lager dan die van veel anderen. Franse kaasjes en pindakaas zijn natuurlijk ook vrij kcal rijk en zalm en haring ook en avocado-roomkaasdip ook. En ik besmeer m'n crackers niet zuinig. Dus dan ziet het lijstje er idd wat weinig uit, maar valt 't qua kcal wel mee.
Oven is idd ook goeie tip! Ik haal ook wel eens een zak ovengroente bij de Lidl, 600g en dan eet ik die twee dagen, lekker makkelijk.
Haha ja ik kan het me wel goed voorstellen hoor, is ook moeilijk inschatten als er geen hoeveelheden bij zijn. Wel alleen maar goed dat je 't gewoon benoemt! Voor hetzelfde geld was t wel heel weinig en dan had ik daar eens extra over na kunnen denken of dat echt slim isquote:Op zaterdag 3 april 2021 21:53 schreef Holyme het volgende:
[..]
Ah, vandaar de "voor zover die iets zeggen", dat was dus terechtWel lekkere lijstjes! En die ovengroente doe ik idd ook, kipfilet oid en wat (zoete) aardappels erbij, klaar.
quote:Op zaterdag 3 april 2021 22:07 schreef Hupje het volgende:
Ik zag vanochtend op de weegschaal een getal wat ik 5 jaar geleden voor het laatst zagOndanks wat paaseitjes de afgelopen dagen. Nu volhouden
Zo groot ben ik dan ook weer niet, 1.73 hier, vandaag bijna 2400 kcal. Dus dan kijkt een ander lijstje ook al snel magertjesquote:Op zaterdag 3 april 2021 22:10 schreef Declan-Harp het volgende:
Yeah go Hupje!
Ik ben 1.80m dus mijn lijstjes zijn niet zo magertjes
Ik zie regelmatig lijstjes voorbij komen waarbij ik mentaal flauwvalquote:Op zaterdag 3 april 2021 22:38 schreef Holyme het volgende:
[..]
Zo groot ben ik dan ook weer niet, 1.73 hier, vandaag bijna 2400 kcal. Dus dan kijkt een ander lijstje ook al snel magertjes![]()
Goed bezig @:Hupje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |