abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 maart 2021 @ 12:54:33 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198616943
quote:
Linkse twitteraars geïntimideerd met huisbezoek extreemrechts

Volgers van het extreemrechtse twitteraccount Vizier Op Links hebben prominente linkse twitteraars thuis opgezocht en geïntimideerd. Daarbij werden flyers achtergelaten met het logo van het extremistische account en de boodschap dat de woning ‘geobserveerd’ wordt. Ook wordt op de flyer gevraagd tips over linkse personen door te geven aan Vizier Op Links.

Het gaat om historicus Nadia Bouras en GroenLinkser Huub Bellemakers. Bouras deelde zondag een foto van de bij haar thuis aangetroffen flyer, waarna Bellemakers hetzelfde deed. Hij ontving de flyers al eerder, maar besloot er toen niets over te zeggen om geen negatieve aandacht te genereren. Wel deed hij aangifte.

Op Twitter spreken veel mensen zich uit tegen de fascistische tactieken van het Vizier op Links-account, ook wordt Twitter zelf opgeroepen het account offline te halen. Het account is al tijden bezig om uitgesproken linkse mensen een doelwit te maken, onder andere door persoons- en adresgegevens online te zetten waarna volgers van het account die personen belagen. Dat gebeurde bijvoorbeeld eerder dit jaar bij een lid van antiracisme-organisatie We Promise. Nadat Vizier Op Links haar adres bekendmaakte, ontving ze op haar thuisadres bedreigingen. Ook zorgde een gerichte haatcampagne richting haar werkgever ervoor dat de vrouw haar baan kwijtraakte.

Dat het anonieme account onverbloemd rechtsextremistisch is, was voor enkele media eerder geen probleem om Vizier Op Links als bron op te voeren. Onder meer de NOS had er geen probleem mee om de verdachtmakingen vanaf het account te gebruiken als ‘neutraal’ onderdeel van berichtgeving en ook het Algemeen Dagblad noemde het simpelweg een ‘activistisch platform’.

twitter

twitter

twitter

https://joop.bnnvara.nl/n(...)bezoek-extreemrechts

--------------------

Manmanman....... dit gaat wel erg ver. :{ :{ :r :r Hopelijk gaat de politie hier iets tegen doen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 21 maart 2021 @ 12:55:48 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_198616963
Zag de tweet van mevrouw Bouras ook langskomen op Twitter.

Snap niet hoe dat Vizier op Links nog niet aangepakt is??
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_198616982
Jezus dat extremisme in Nederland is wel echt dreiging van de hoogste plank

Sterkte aan alle nabestaanden slachtoffers.

quote:
89s.gif Op zondag 21 maart 2021 12:55 schreef Mikeytt het volgende:

Tja verdient niet echt de schoonheidsprijs maar wat kun je aan dat account doen? Dit gaat daar buiten om toch?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  zondag 21 maart 2021 @ 12:57:09 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198616986
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 12:54 schreef Starhopper het volgende:
Manmanman....... dit gaat wel erg ver. :{ :{ :r :r Hopelijk gaat de politie hier iets tegen doen.
Eigenlijk is dit oud nieuws en het OM doet hier niets aan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 21 maart 2021 @ 12:59:23 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198617019
quote:
89s.gif Op zondag 21 maart 2021 12:55 schreef Mikeytt het volgende:

Ja. Me2 en na wat googlen kwam ik erachter dat bij veel meer mensen een boodschap is achtergelaten.

De mensen achter Vizier op Links lijken mij voor de politie niet moeilijk te vinden.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 21 maart 2021 @ 13:02:27 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198617065
De antifa wordt niet aangepakt, dus waarom moet dit dan wel aangepakt worden? Vanwege de intimiderende factor?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_198617093
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 13:02 schreef Netsplitter het volgende:
De antifa wordt niet aangepakt, dus waarom moet dit dan wel aangepakt worden? Vanwege de intimiderende factor?
De whataboutism is ook gemaakt. Ik heb de bingokaart bijna vol.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_198617128
Haha wat een topic
pi_198617172
quote:
1s.gif Op zondag 21 maart 2021 13:03 schreef recursief het volgende:

[..]

klopt heb er nog wel een. Wie zaait die oogst. Wat zei RaRa ook al weer uit monde van die terrorist?
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_198617185
Fascistoide intimidatiepraktijken. Opsporen en berechten.

En de eerste fascist die dit goedpraat is ook al gesignaleerd. :r
pi_198617228
VizierOpLinks _O_

[ Bericht % gewijzigd door sp3c op 21-03-2021 14:35:44 ]
  zondag 21 maart 2021 @ 13:14:35 #12
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_198617236
Not done dit.

Dit soort gasten dienen een hele grote hond tegen te komen die deuren open kan maken.
Kijken of ze dan nog zo stoer zijn.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 21 maart 2021 @ 13:17:22 #13
66083 Platina
78th Element
pi_198617274
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 12:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]

[ twitter ]

--------------------

De opening van de envelop is te klein voor de brief die eruit is gekomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Platina op 21-03-2021 13:29:49 ]
  zondag 21 maart 2021 @ 13:20:46 #14
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_198617334
Gaarne geen JOOP propaganda in Nieuws. Dat past beter in ONZ.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_198617354
Ik vind het te ver gaan om dat bij huisadressen te doen, en het is in die zin extreem. Maar ik heb van VoL nog nooit iets extreem-rechts gelezen. Dus de TT klopt niet.

quote:
1s.gif Op zondag 21 maart 2021 13:03 schreef recursief het volgende:

[..]

Als je met twee maten meet ben je een hypocriet, daar helpt whataboutism roepen niet tegne.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 21 maart 2021 @ 13:22:49 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198617358
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 13:20 schreef thedeedster het volgende:
Gaarne geen JOOP propaganda in Nieuws. Dat past beter in ONZ.
Een andere nieuwssite heeft er nog niet over geschreven. Ik had graag een andere bron gepakt. Maar de tweets spreken voor zich. Dat lijkt mij verder geen reden om dit topic naar ONZ te verbannen.
pi_198617380
quote:
1s.gif Op zondag 21 maart 2021 13:09 schreef Farenji het volgende:
Fascistoide intimidatiepraktijken. Opsporen en berechten.

En de eerste fascist die dit goedpraat is ook al gesignaleerd. :r
Alhoewel ik het schandalig onfatsoenlijk en kwalijk vind deze praktijken, is het denk ik op het moment niet mogelijk om dit aan te pakken omdat er geen sprake is van een echte bedreiging. Wel is dit intimidatie naar mijn mening.

Een zieke Rob Jetten kreeg thuis bezoek van Farmers Defence Force die hem een fruit- en vleespakket kwamen brengen. Rob Jetten is vegetariër. Hij wilde hiervan aangifte doen, maar ik weet niet hoe dit is afgelopen.

Personeel van het IND en politici (en hun gezinnen) die zich bezig houden met asielbeleid kregen te maken met ernstige bedreigingen en vernielingen vanuit een bepaalde links-extremistische hoek. Daar kan natuurlijk wel tegen opgetreden worden omdat het daadwerkelijk gaat om bedreigingen en vernielingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door rutger05 op 21-03-2021 13:36:40 ]
  zondag 21 maart 2021 @ 13:25:08 #18
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_198617391
quote:
84s.gif Op zondag 21 maart 2021 13:22 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Een andere nieuwssite heeft er nog niet over geschreven. Ik had graag een andere bron gepakt. Maar de tweets spreken voor zich. Dat lijkt mij verder geen reden om dit topic naar ONZ te verbannen.
Ik vind JOOP een virulente haatsite. Ik kom er desalniettemin graag. Uit leedvermaak, dat dan weer wel.

Was genieten deze week. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 21 maart 2021 @ 13:25:14 #19
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_198617395
False flag?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_198617475
quote:
Ook zorgde een gerichte haatcampagne richting haar werkgever ervoor dat de vrouw haar baan kwijtraakte.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  Moderator zondag 21 maart 2021 @ 13:33:57 #21
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_198617521
“Veel sterkte!!!”

lol. Voor zo’n kutbriefje.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_198617581
Mensen thuis lastig proberen te vallen of intimideren kan echt niet. En ook zal zijn het maar flyers, dit valt naar mijn mening zeker in de categorie grensoverschrijdend.

quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 13:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het te ver gaan om dat bij huisadressen te doen, en het is in die zin extreem. Maar ik heb van VoL nog nooit iets extreem-rechts gelezen. Dus de TT klopt niet.
[..]

Als je met twee maten meet ben je een hypocriet, daar helpt whataboutism roepen niet tegne.
Het idee is dat men alleen rechts in de gaten mag worden houden, links niet want die zijn moreel verlicht. Dus überhaupt het al in je hoofd halen om een twitteracount te runnen over links getuigd van extremisme.

Zoals je zelf al aangeeft is hier de dubbele standaard weer duidelijk zichtbaar.
pi_198617680
Als we bedreigingen van links accepteren, zoals dit jaar al genoeg is gedaan, zal dat ook bij rechts gebeuren
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  zondag 21 maart 2021 @ 13:46:35 #24
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_198617692
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 13:45 schreef KroketBroodje het volgende:
Als we bedreigingen van links accepteren, zoals dit jaar al genoeg is gedaan, zal dat ook bij rechts gebeuren
:')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_198617694
quote:
7s.gif Op zondag 21 maart 2021 13:38 schreef Dejannn het volgende:
Mensen thuis lastig proberen te vallen of intimideren kan echt niet. En ook zal zijn het maar flyers, dit valt naar mijn mening zeker in de categorie grensoverschrijdend.
Klopt, dit zijn Antifa en Blackstapo methoden. Ik vond het prima dat ze allerlei netwerkjes en geldstromen in beeld brachten, en zo'n sticker plakken bij kantoren van ProDemos, het OM of de Postcodeloterij of zo vind ik prima kunnen. Maar kantoor en huisadres zijn wezenlijk verschillende dingen.

quote:
Het idee is dat men alleen rechts in de gaten mag worden houden, links niet want die zijn moreel verlicht. Dus überhaupt het al in je hoofd halen om een twitteracount te runnen over links getuigd van extremisme.

Zoals je zelf al aangeeft is hier de dubbele standaard weer duidelijk zichtbaar.
Tja, taal en propaganda. Maak een woordje als 'whataboutism' en een heleboel simpele zielen denken gewoon weer met twee maten te kunnen meten. Nee, dezelfde maat is een geldig en sterk argument.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')