abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 maart 2021 @ 23:06:56 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198611804
https://www.telegraaf.nl/(...)olukkers-te-erkennen

Ik stel voor, excuses van de koning namens Prins Bernhard , allemaal een nieuwe klewang en een jaar gratis lidmaatschap van Satudara

De Duitsers hadden de NSB ers ook mee naar Duitsland moeten nemen en hen moeten compenseren

De Ambonese Molukkers moeten blij zijn dat ze meegenomen zijn met de stoomboot , anders waren ze allemaal afgeslacht
https://nl.wikipedia.org/(...)lukkers_in_Nederland

Misschien moet Nederland hen helpen met een vliegtuig terug naar de Molukken, ieder een eigen rijstveld , een Karbouw, 6 kippen, een nieuwe bamboo hut , muggenspray ,een kilo palmsuiker , allemaal een gratis Quran, voor de meisjes een extra donkerblauwe hoofddoek en een jaar WW om te ontwennen
quote:
Burgemeesters vragen nieuw kabinet leed Molukkers te erkennen

WOERDEN - Burgemeesters van elf gemeenten met een Molukse gemeenschap roepen het nieuwe kabinet op het leed te erkennen dat de Molukkers is aangedaan, nadat ze zeventig jaar geleden naar Nederland werden gebracht.
Ook vinden de burgemeesters dat meer moet worden geïnvesteerd in de Molukse gemeenschap.
quote:
Zondag is het zeventig jaar geleden dat Molukkers, ofwel KNIL-Ambonezen naar Nederland werden gebracht.
Het zou om een tijdelijk verblijf gaan. 21 maart 1951 is de datum dat het eerste schip in Rotterdam aankwam.

De burgemeesters wijzen erop dat het geen vluchtelingen, asielzoekers of migranten betrof, maar loyale militairen die in het Nederlandse leger hadden gediend. Zij kwamen met hun gezinnen naar Nederland.

,,De militairen hadden niet alleen gediend, maar ook gevochten uit naam van onze koningin. Desalniettemin werd deze groep mensen niet met alle egards ontvangen", schrijven de burgemeesters. ,,Van een warm bad vol dankbaarheid was geen sprake.
Het werd een ijskoude douche.

De Ambonezen werden weggestopt in kampen die kort daarvoor nog door de Duitse bezetter waren gebruikt. De strijders voor de Nederlandse belangen werden zelfs ontslagen uit het leger.
En van een snelle terugkeer was helemaal geen sprake meer.
Er was veel leed, onbegrip en woede. Deze littekens zijn tot op de dag van vandaag nog voelbaar in de Molukse gemeenschap."

[ Bericht 29% gewijzigd door michaelmoore op 21-03-2021 08:04:43 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_198611821
ONZ
pi_198611897
Ik wil een nieuwe elektrische fiets van de Duitse regering, elke dag van 12 tot 14 siesta betaald door de Spaanse regering en dagelijks gratis stokbrood van de Franse regering.
Oja en een paar mooie Britse luidsprekers met een goede versterker van de Britse regering.
pi_198611932
Erkenning sowieso. Compensatie hou ik niet van.

Met erkenning kan je een etterende wond schoonmaken en de tijd geven om te helen. De behandeling van nieuwe Molukkers en de (gebroken) beloften waren schofterig. Dat mag Nederland wel erkennen,
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
  zaterdag 20 maart 2021 @ 23:16:47 #5
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198611980
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 23:14 schreef Treinhoer het volgende:
Erkenning sowieso.
Eens

quote:
Compensatie hou ik niet van.
Ook eens
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 21 maart 2021 @ 00:11:40 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_198612583
Los het op en koop het af! Dat had al veel eerder gekund, maar het is nog niet te laat. Veel belanghebbenden zijn allang dood helaas. Los dit gewoon op, Nederland is die mensen wat verschuldigd. Regel dat, los het op!
pi_198612744
Laten we een moment kiezen waarop de Regering aan iedereen excuses aan biedt (bijvoorbeelde komende prinsjesdag). Dan hebben wel al die excuses maar gehad.
pi_198612757
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 23:16 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Eens
[..]

Ook eens
Als het maar niets kost, typisch Nederlands weer.
  zondag 21 maart 2021 @ 00:28:36 #9
323876 michaelmoore
pi_198612772
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 00:11 schreef BasEnAad het volgende:
Los het op en koop het af! Dat had al veel eerder gekund, maar het is nog niet te laat. Veel belanghebbenden zijn allang dood helaas. Los dit gewoon op, Nederland is die mensen wat verschuldigd. Regel dat, los het op!
Juist stuur ze terug naar De RMS
Met de president erbij
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_198612842
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 00:11 schreef BasEnAad het volgende:
Is een gratis enkeltje terug genoeg?
pi_198612859
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 00:25 schreef jameshond7 het volgende:
Laten we een moment kiezen waarop de Regering aan iedereen excuses aan biedt (bijvoorbeelde komende prinsjesdag). Dan hebben wel al die excuses maar gehad.
Ik zou zeer ongemakkelijk worden van Duitsers, Engelsen, Fransen en Spanjaarden worden die sorry kwamen zeggen tegen mij. Ik snap echt niet waarom al die permanente slachtoffers zoveel luisterende oortjes vinden.
pi_198612863
De Molukkers werden naar Nederland gehaald, omdat ze onveilig waren in Indonesië. Vervolgens werden ze in gewezen concentratiekampen gedumpt en statenloos geparkeerd, met als belofte een spoedige terugkeer naar hun vaderland. Na jaren aan het lijntje te zijn gehouden, is de Molukse gemeenschap een plaats aangeboden in de Nederlandse maatschappij.
Het gaat wat ver om zelfs de treinkapers of hun erven grote sommen te betalen - de Molukse gemeenschap participeert heden ten dage volledig in de Nederlandse maatschappij - maar toegeven dat Nederland de KNIL-militairen terzijde heeft geschoven en een bij voorbaat onhaalbare loze belofte heeft gedaan, is toch het minste wat we kunnen doen.
  zondag 21 maart 2021 @ 00:41:22 #13
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_198612870
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 00:36 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Is een gratis enkeltje terug genoeg?
Je hebt geen besef van wat er toen gebeurd is he?
Los die shit nu op, de staat leent tegen negatieve rente, compenseer dat, los het op, anders komt het over 100 jaar weer een keer terug.
pi_198612947
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 00:41 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Je hebt geen besef van wat er toen gebeurd is he?
Los die shit nu op, de staat leent tegen negatieve rente, compenseer dat, los het op, anders komt het over 100 jaar weer een keer terug.
Mijn opa's en oma's hebben ook een behoorlijke kuttijd gehad met dode ouders en opgeblazen huizen in de oorlog. Ik hoef geen geld van Duitsers te hebben.
pi_198612955
Ja, laten we iedereen die er heden ten dage niets mee
te maken heeft gehad maar gaan excuseren, compenseren, revalideren door hedendaagse mensen die er niets mee te maken hebben gehad, voor iets wat is gebeurt tijdens een periode waar de tijdsgeest anders was. De waarde daarvan ontgaat me totaal...
pi_198612960
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 00:56 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Mijn opa's en oma's hebben ook een behoorlijke kuttijd gehad met dode ouders en opgeblazen huizen in de oorlog. Ik hoef geen geld van Duitsers te hebben.
Nooit gehoord van de Duitse herstelbetalingen?
pi_198612963
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 23:06 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)olukkers-te-erkennen

Ik stel voor, excuses van de koning namens Prins Bernhard , allemaal een nieuwe klewang en een jaar gratis lidmaatschap van Satudara

De Duitsers hadden de NSB ers ook mee naar Duitsland moeten nemen en hen moeten compenseren

De Ambonese Molukkers moeten blij zijn dat ze meegenomen zijn met de stoomboot , anders waren ze allemaal afgeslacht
https://nl.wikipedia.org/(...)lukkers_in_Nederland

Misschien moet Nederland hen helpen met een vliegtuig terug naar de Molukken, ieder een eigen rijstveld , een Karbouw, 6 kippen, een nieuwe bamboo hut , muggenspray ,een kilo palmsuiker , allemaal een gratis Quran, voor de meisjes een extra donkerblauwe hoofddoek en een jaar WW om te ontwennen
[..]

[..]

De Molukse NSB-er bestaat niet.
Als de Molukkers niet ware meegenomen hadden ze het complete inferieure Indonesisch leger afgeslacht.
Op de Molukken zijn geen rijstvelden.

U bent al 80+, hersenloos en bijna dood. Foei, schaamt u zich Martijn.
West-Melanesia
pi_198612968
quote:

[..]

Dit: de voorouders van talloze mensen zijn wat aangedaan. En toch worden zij niet dagelijks ‘gekweld’ door wat is gebeurt.
pi_198612970
Niet gelezen en tevens niet mee eens.
geen reden, want niet gelezen
  zondag 21 maart 2021 @ 01:03:39 #20
323876 michaelmoore
pi_198612985
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 00:40 schreef Magister_Artium het volgende:
De Molukkers werden naar Nederland gehaald, omdat ze onveilig waren in Indonesië.
Ja dat snap ik

Ik denk dat ze nog steeds niet terug kunnen en ook niet gewenst zijn daar

De heren hebben hun eigen landgenoten vermoord met de klewang
Maar de Nederlandse staat had niet moeten zeggen, we brengen jullie weer terug , en dan krijg je jullie eigen Staat , zodat je niet alsnog vermoord gaat worden

De Republiek Maluku Selatan

Nou dat ging toen niet en heeft nooit gekund en zal nooit kunnen , men blieft deze NSB volk daar niet

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 21-03-2021 01:12:51 ]
pi_198612986
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 01:00 schreef mother_mercury het volgende:

[..]

Dit: de voorouders van talloze mensen zijn wat aangedaan. En toch worden zij niet dagelijks ‘gekweld’ door wat is gebeurt.
Duitsland heeft toch excuses aangeboden en herstelbetalingen gedaan?
Nederland heeft dit (nog) niet gedaan, vandaar dat deze groep zich gekweld voelt. De vraag is in dit geval natuurlijk wel hoe hoog de herstelbetaling zou moeten zijn, waar de herstelbetaling naar toe zou moeten gaan en hoe deze eventueel verdeeld zou moeten worden. Vandaar, en de zuinigheid (noem het gierigheid) van NL, dat de kans zeer klein is dat deze er komt.
pi_198612992
quote:

[..]

Nou als je geen pensioen wilt, kan ik dan mijn rekeningnr aan je geven?
West-Melanesia
pi_198613002
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 00:58 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Nooit gehoord van de Duitse herstelbetalingen?
Een fooi en nog tussen de mensen die er wat mee te maken hebben gehad.
pi_198613023
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 01:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja dat snap ik

Ik denk dat ze nog steeds niet terug kunnen en ook niet gewenst zijn daar

De heren hebben hun eigen landgenoten vermoord met de klewang
Maar de Nederlandse staat had niet moeten zeggen, we brengen jullie weer terug , en dan krijg je jullie eigen Staat , zodat je niet alsnog vermoord gaat worden

De Republiek Maluku Selatan

Nou dat ging toen niet en heeft nooit gekund en zal nooit kunnen , men blieft deze NSB volk daar niet
Martijn ik snap dat je vader een NSB-er was, maar daar hebben Ambonezen niks mee te maken.
West-Melanesia
pi_198613028
quote:
0s.gif Op zondag 21 maart 2021 01:04 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nou als je geen pensioen wilt, kan ik dan mijn rekeningnr aan je geven?
Is de grap hier dat ik als achterkleinkind van landverraders nog een Duits pensioen krijg ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')