abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198596841

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
pi_198596856
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 23:27 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

De vriendjes (van de bso) van mijn zoontjes komen gewoon hier thuis spelen... Enige wat je met het sluiten van de bso bereikt is dat opa en oma meer op kinderen gaan letten. Dat zie ik ook terug op het schoolplein als ik de kinderen op ga halen, aanzienlijk meer opa's en oma's om kinderen te halen dan toen de bso's nog open waren.
Ja uiteraard, en die snap ik ook wel hoor.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198596859
Edit:ging wat mis
pi_198596863
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 23:25 schreef asco het volgende:
[ twitter ]
Ons voorland O+.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 19 maart 2021 @ 23:30:55 #5
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198596872
Hier na ruim een jaar binnenkort weer naar een kantoorruimte; begin april trainingen en dit gaat live gebeuren in kleine groepjes.

Voelt bijna als een eerste schooldag straks denk ik.
pi_198596880
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 23:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hier na ruim een jaar binnenkort weer naar een kantoorruimte; begin april trainingen en dit gaat live gebeuren in kleine groepjes.

Gezellig met mondkapjes op kantoor?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198596891
Hier ook twee keer geweest sinds maart 2020. Strikt thuiswerkbeleid, al merk ik dat het iets losser wordt ivm de mentale problemen. Maar wie zomaar een dagje naar kantoor wil is nog steeds niet welkom.
In Southern Sun
  vrijdag 19 maart 2021 @ 23:33:30 #8
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198596896
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 23:31 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Gezellig met mondkapjes op kantoor?
Nou, in elk geval niet achter het bureau. Misschien in de gang.

Maar we zitten met zes man in een gigantische kantoorruimte geloof ik, ik vind die kapjes zo'n symboolpolitiek dan.
pi_198596909
Bij ons op kantoor is er nog geen sprake van terugkeer. Ze zijn zelfs een beetje paranoïde over sommigen die wel eens een dagje moeten gaan, al zijn ze maar met twee of drie personen, met strenge regels over mondkapjes etc.
Alpha kenny one
pi_198596919
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 23:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Nou, in elk geval niet achter het bureau. Misschien in de gang.

Maar we zitten met zes man in een gigantische kantoorruimte geloof ik, ik vind die kapjes zo'n symboolpolitiek dan.
Het virus wacht op zo'n moment van onachtzaamheid en slaat dan genadeloos toe.
pi_198596920
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 23:34 schreef falling_away het volgende:
Bij ons op kantoor is er nog geen sprake van terugkeer. Ze zijn zelfs een beetje paranoïde over sommigen die wel eens een dagje moeten gaan, al zijn ze maar met twee of drie personen, met strenge regels over mondkapjes etc.
Dit ja, maar 100x liever thuis dan naar kantoor met allerlei regeltjes
pi_198596932
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 23:26 schreef THEFXR het volgende:

[..]

eens kijken hoe lang het vaccin stand houdt.
Het ligt aan het volk hoe lang ze de maatregelen nog slikken als iedereen gevaccineerd is etc. Helaas blijkt de meerderheid slaafs achter de grote leider Rutte te staan dus ik zie dat donker in.
Alpha kenny one
pi_198596936
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 23:30 schreef WheeledWarrior het volgende:

Ik ga sinds een paar weken weer op vrijdag naar kantoor, ik ben wel klaar met dat werken in een omgeving die niet bedoeld is om te werken en te veel afleiding biedt. Te weinig zelfdiscipline? Waarschijnlijk wel, maar is je woonruimte niet juist bedoeld om de arbeidsdiscipline achter je te kunnen laten?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator vrijdag 19 maart 2021 @ 23:37:57 #14
5428 crew  miss_sly
pi_198596942
Mijn man heeft voor eind april voor het eerst weer een afspraak bij een klant. Op hoog niveau goedkeuring gevraagd zowel bij de klant als de werkgever van mijn man.

Ik ga met enige regelmaat een paar uurtjes, onder andere omdat ik zaken als de post moet regelen. Ik ben dan met 1 andere collega aanwezig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198596948
Bij ons is het gewoon helder, het mag gewoon niet tenzij je issues hebt (thuissituatie, mentaal, verbouwende buren), of IT problemen hebt die niet remote opgelost kunnen worden.

En zelfs dan alleen met goedkeuring manager en N-1, en daaroverheen nog een maximum voor het pand.

Kortom ga er maar vanuit dat je niet kan, tenzij je LAP-TOP (even zo want de macro op fok is dood) dood is, of je mentaal helemaal ingestort bent.

Helderder wordt het beleid niet.
pi_198596968
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 23:37 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik ga sinds een paar weken weer op vrijdag naar kantoor, ik ben wel klaar met dat werken in een omgeving die niet bedoeld is om te werken en te veel afleiding biedt. Te weinig zelfdiscipline? Waarschijnlijk wel, maar is je woonruimte niet juist bedoeld om de arbeidsdiscipline achter je te kunnen laten?
Dat ja, werk en privé lopen veel te veel door elkaar. Ik ga sinds deze maand weer 2 dagen per week, bevalt prima. Langzaam druppelen er ook steeds meer collega's binnen.
pi_198596972
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 23:37 schreef falling_away het volgende:

[..]

Het ligt aan het volk hoe lang ze de maatregelen nog slikken als iedereen gevaccineerd is etc. Helaas blijkt de meerderheid slaafs achter de grote leider Rutte te staan dus ik zie dat donker in.
Nee hoor, niemand staat daar slaafs achter. Kom op man, laat dat soort retoriek nou gewoon eens links liggen.
In Southern Sun
pi_198596973
Blij dat we daar niet al te restrictief in zijn zeg als ik dit zo lees. We kunnen gelukkig gewoon naar kantoor als we dat willen, wel met een maximum van 15 man. Maar ik word wel ontslagen, dus heel veel arbeidsvreugde zit er ook weer niet bij. ;)
pi_198596977
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 23:40 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dat ja, werk en privé lopen veel te veel door elkaar. Ik ga sinds deze maand weer 2 dagen per week, bevalt prima. Langzaam druppelen er ook steeds meer collega's binnen.
Gezellig.
In Southern Sun
pi_198596996
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 23:40 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee hoor, niemand staat daar slaafs achter. Kom op man, laat dat soort retoriek nou gewoon eens links liggen.
Nee dat is duidelijk met oa. De avondklok die er als eerste af zou gaan :') of ministers en virologen die laten doorschemeren dat de 1.5 meter afstand wellicht langer nodig is etc. En iedereen slikt het zonder morren
Alpha kenny one
pi_198597016
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 23:40 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Eigenlijk ook een van de redenen dat de besmettingen ook alweer 2 maanden langzaam oplopen (al voor de scholen opengingen)

1 wordt 2, 2 wordt 3 en voor je het weet zit iedereen weer 5 dagen op kantoor.
En ondertussen besmetten ze de halve familie en vriendenkring en bijvangst.

Als ik zou horen van een vriend dat die een dagje naar kantoor is geweest zou ik die voor minimaal 2 weken schrappen uit het lijstje van mijn "veilige bubbel" - heel mijn vriendenkring werkt momenteel nog steeds 100% thuis - en er is ook nog geen enkele corona besmetting in onze omgeving geweest.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 23:45:43 #22
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198597017
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 23:37 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ja, same here, gelukkig ga ik mijn mei wel verhuizen naar een grotere woning. Verandering van spijs.

Heb me verder prima aan het thuis werken gehouden laatste 12 maanden, dus voel me ook niet schuldig dat ik binnenkort weer af en toe een dag op een kantoor ben.
pi_198597026
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 23:43 schreef falling_away het volgende:

[..]

Nee dat is duidelijk met oa. De avondklok die er als eerste af zou gaan :') of ministers en virologen die laten doorschemeren dat de 1.5 meter afstand wellicht langer nodig is etc. En iedereen slikt het zonder morren
Nee joh, er wordt zat gemord. Relativeren en nuanceren wil echter niet zeggen dat je ergens slaafs achteraan loopt.
In Southern Sun
pi_198597091
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 23:46 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee joh, er wordt zat gemord. Relativeren en nuanceren wil echter niet zeggen dat je ergens slaafs achteraan loopt.
Voornamelijk door zogenaamde wappies wordt er gemord. Oh ja ik had je vorige post al gebookmarked, nogmaals, ik kom er over 3 maanden nog eens op terug.
Alpha kenny one
pi_198597104
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 23:53 schreef falling_away het volgende:

[..]

Voornamelijk door zogenaamde wappies wordt er gemord. Oh ja ik had je vorige post al gebookmarked, nogmaals, ik kom er over 3 maanden nog eens op terug.
Oh nee hoor, er wordt veel meer gemord. Ook door mensen die wel gewoon normaal kunnen doen.

En wel netjes iedere dag afstrepen op de kalender he!
In Southern Sun
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')