quote:NPO 1: 17 maart 20:35 - 01:05
Rob Trip presenteert de verkiezingsavond van de NOS. Hij krijgt versterking van Malou Petter, die het grote uitslagenscherm bedient. Verder in de studio: volop duiders en de Haagse verslaggevers van de NOS.
Drie dagen lang mocht Nederland naar de stembus en nu is het eindelijk tijd voor de verkiezingsuitslag. Vanuit de studio in Hilversum presenteert Rob Trip Nederland kiest: De uitslagen. De hele avond druppelen de resultaten binnen en Malou Petter heeft ditmaal de eer om het grote scherm te bedienen waarop die overzichtelijk in beeld komen.
Arjan Noorlander
In de studio zijn deskundigen aanwezig, zoals politicoloog Carolien van Ham en electoraal geograaf Josse de Voogd. Verder reageren diverse Haagse kopstukken op de uitslagen en zijn politiek verslaggevers Ron Fresen, Marleen de Rooy en Arjan Noorlander present om de ontwikkelingen te duiden. Omdat het wel eens een latertje zou kunnen worden, is er morgenochtend ook nog volop aandacht voor de uitslagen in extra uitzendingen.
quote:Als de uitslag in een gemeente bekend is krijgt die gemeente op de kaart de kleur van de grootste partij.
Via het menu is de landelijke uitslag te bekijken, in percentage en in verwachte aantal zetels. In de coalitiebouwer kun je kijken met welke combinatie een meerderheid haalbaar is in de Tweede Kamer.
Klopt helemaal maar juist die groep voelt zich thuis bij 50+quote:Op donderdag 18 maart 2021 11:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En die groep wil dat iedereen die jonger is daarvoor de hoofdprijs betaald zonder zelf dat soort voordelen te hebben. Dat is imho totaal niet ok, dat is puur egoisme en clientelisme. En zoals gezegd, ik ben 56, ik heb er op relatief korte termijn mee te maken maar de rekening van vergrijzing alleen neer leggen bij de jongere generaties is gewoon schofterig in mijn opinie.
volgens mij heeft ie al gezegd dat ie blijftquote:
Nop, hij heeft aangegeven door te willen gaan, indien de partij het daar ook mee eens is.quote:
Welke dijken moeten we doorprikken om dit probleem op te lossen?quote:Op donderdag 18 maart 2021 11:53 schreef Houtenbeen het volgende:
Landsmeer
[ afbeelding ]
Willem Engel zou hier een zetel gehaald hebben
Manmanmanquote:Op donderdag 18 maart 2021 11:53 schreef Houtenbeen het volgende:
Landsmeer
[ afbeelding ]
Willem Engel zou hier een zetel gehaald hebben
Het levert je als kamerlid dan wel weer een lekker salaris op en wachtgeld als je er na 4 jaar weer uitgebonjourd wordtquote:Op donderdag 18 maart 2021 11:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar een zetel gaat ook niets opleveren in de 2e Kamer, of wel? Dan komen ze om 23:15 een keer aan de beurt bij de Algemene Beschouwingen, niemand die ze hoort of ziet en dat is het dan wel.
En wat medewerkers (niet heel veel overigens). Dat kan je ook wel weer helpen om je partij verder uit te bouwen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 12:12 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het levert je als kamerlid dan wel weer een lekker salaris op en wachtgeld als je er na 4 jaar weer uitgebonjourd wordt
quote:Op donderdag 18 maart 2021 12:20 schreef StephanL het volgende:
De BBB vrouw komt met de trekker zeiden ze net bij NOS![]()
Kapotte koffieapparaten en dan start een ambtenaar slecht.quote:Op donderdag 18 maart 2021 12:18 schreef Starhopper het volgende:
Waarom duurt het zolang bij de gemeentes die nog bezig zijn?
Ik zie in Volt ook wel een partij met een constructieve bijdragequote:Op donderdag 18 maart 2021 12:18 schreef Hanca het volgende:
Als je constuctief bent kun je echt met 1 of 2 zetels wel invloed hebben. Dan luisteren andere partijen echt wel naar je inbreng en voorstellen en kijken ze echt wel of dat goede dingen zijn die verbeteringen aan brengen. Zo kun je echt wel je achterban bedienen.
Het wordt wat anders als je je als een olifant in de porseleinkast gaat gedragen, zoals FvD afgelopen periode. Ik ben bang dat Bij1 ook zo gaat doen en dan wordt het erg lastig om serieus genomen te worden, ook als je een keer een wel constructief idee in brengt.
Maar goed, dan kun je invloed hebben zoals de PvdD: partijen vinden hun ideeën vaak gek maar nemen ze uiteindelijk een jaar of 5 later gewoon over (waarbij PvdD op dat moment al weer veel meer wil).
Het CDA zal vandaag wel spijt hebben dat ze toch niet voor Omtzigt zijn gegaan als lijsttrekkerquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |