De berichten stemmen niet heel hoopvol. Het begint er wel op te lijken dat het vaccin er toch iets mee te maken kan hebben.quote:Op donderdag 18 maart 2021 13:21 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Alleen zal het nieuws omtrent het AZ vaccin weinig goed doen voor de vaccinatiebereidheid. Ik heb hem zo'n 2,5 week geleden mijn eerste gehad (bijwerkingen vielen redelijk mee), maar hoor al genoeg geluiden dat de tweede door een aantal niet gehaald wordt.
Dat jojo-effect moet je ten alle tijde zien te voorkomen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 13:23 schreef leolinedance het volgende:
Sowieso scholen en kappers weer dicht. De vraag is niet of, maar wanneer.
Maar dat jojo effect is nu ook al aanwezig, maar dan voor individuele scholen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 13:25 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat jojo-effect moet je ten alle tijde zien te voorkomen.
Die mensen moeten zich beter laten informeren i.p.v te besluiten op basis van onderbuikgevoelens.quote:Op donderdag 18 maart 2021 13:21 schreef AgnesGru het volgende:
maar hoor al genoeg geluiden dat de tweede door een aantal niet gehaald wordt.
Volgens mij is dat ook wel de insteek van Rutte.quote:Op donderdag 18 maart 2021 13:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Laten we hopen dat ze gaan voor de optie "alles wat nu open is, gaat niet meer dicht"
Eens hoor, maar het maakt ze gewoon bang omdat je over Pfizer en Moderna zulke verhalen niet hoort. En dan zijn ze boos dat ze AZ hebben gekregen en geen topvaccin als Pfizer en Moderna.quote:Op donderdag 18 maart 2021 13:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als ze die niet gaan halen, moeten ze straks niet gaan klagen als ze Covid krijgen en mogelijk ernstige gevolgen ondervinden, en/of niet op reis kunnen
Waar baseer je op dat er volgende stappen gezet gaan worden?quote:Op donderdag 18 maart 2021 13:23 schreef leolinedance het volgende:
Wat is de volgende stap? Medische mondkapjes, al zou Hugo daar vermoedelijk te trots voor zijn?
Reisbeperkingen, bijvoorbeeld max 25 km van huis?
Sowieso scholen en kappers weer dicht. De vraag is niet of, maar wanneer.
We hebben 6700 basisscholen, het is echt niet op 6700 basisscholen jojoquote:Op donderdag 18 maart 2021 13:25 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maar dat jojo effect is nu ook al aanwezig, maar dan voor individuele scholen.
Dat zeg ik ook niet.quote:Op donderdag 18 maart 2021 13:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We hebben 6700 basisscholen, het is echt niet op 6700 basisscholen jojo
Mocht dat zou zijn, ben ik wel benieuwd wat ze dan gaan doen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 13:24 schreef Celestien het volgende:
[..]
De berichten stemmen niet heel hoopvol. Het begint er wel op te lijken dat het vaccin er toch iets mee te maken kan hebben.
Blij dat je weinig bijwerkingen hebt gehad
Ik zie ze eerder weer versoepelingen terugdraaien nu. Ze hebben het signaal gekregen van de bevolking dat ze het het afgelopen jaar goed hebben gedaan. En wat was de aanpak van het afgelopen jaar? Zoveel mogelijk dicht. Grote kans dat ze daar dus gewoon mee doorgaan.quote:Op donderdag 18 maart 2021 13:06 schreef Gunner het volgende:
Ben benieuwd of de afgelopen verkiezingen nog invloed hebben op versoepelingen of het terugdraaien daarvan. We kregen immers toch wel het idee dat deze ook politiek waren.
Het is ergens ook wel vreemd dat je zelf niet de vrije keuze hebt welk vaccin je krijgt.quote:Op donderdag 18 maart 2021 13:26 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Eens hoor, maar het maakt ze gewoon bang omdat je over Pfizer en Moderna zulke verhalen niet hoort. En dan zijn ze boos dat ze AZ hebben gekregen en geen topvaccin als Pfizer en Moderna.
Dat is mogelijk en dat suggereerde ik ook een beetje, maar uiteindelijk ook niet zo goed voor het draagvlak.quote:Op donderdag 18 maart 2021 13:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zie ze eerder weer versoepelingen terugdraaien nu. Ze hebben het signaal gekregen van de bevolking dat ze het het afgelopen jaar goed hebben gedaan. En wat was de aanpak van het afgelopen jaar? Zoveel mogelijk dicht. Grote kans dat ze daar dus gewoon mee doorgaan.
Gaat lekkerquote:
Ze zullen dat echt wel proberen te voorkomen. Maar als het moet, dan moet het. Als criteria het openhouden is van de reguliere zorg, dan balanceren we nu wederom op het randje.quote:Op donderdag 18 maart 2021 13:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zie ze eerder weer versoepelingen terugdraaien nu. Ze hebben het signaal gekregen van de bevolking dat ze het het afgelopen jaar goed hebben gedaan. En wat was de aanpak van het afgelopen jaar? Zoveel mogelijk dicht. Grote kans dat ze daar dus gewoon mee doorgaan.
41 jaar. Moet nog even wachten.quote:Op donderdag 18 maart 2021 13:39 schreef Celestien het volgende:
Gewoon even uit interesse: in welke leeftijdscategorie zit iedereen?
Eens zien van wie we binnenkort een vaccinatie-update kunnen verwachten
Ja, er is personeel dat baalt van de AZ vaccinatie. Terwijl cliënten Pfizer of Moderna hebben gekregen en voelen ze zich niet echt serieus genomen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 13:36 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het is ergens ook wel vreemd dat je zelf niet de vrije keuze hebt welk vaccin je krijgt.
Ik zou best een X bedrag willen betalen voor een beter vaccin, of een maandje langer thuiswerken als de kans daardoor afneemt op ernstige bijwerkingen.
Ik ben bijna 48, echte oudjes hebben we niet heel veel op Fok hoor, @michaelmoore en @Sigaartje zijn volgens mij al wat rijperquote:Op donderdag 18 maart 2021 13:39 schreef Celestien het volgende:
Wat kunnen we ook zeuren met z'n allen. Had graag al een AZ vaccinatie gehad. Het liefst heb ik Jansen, omdat dat maar 1 vaccinatie is en ik als de dood voor naalden benquote:Op donderdag 18 maart 2021 13:39 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Ja, er is personeel dat baalt van de AZ vaccinatie. Terwijl cliënten Pfizer of Moderna hebben gekregen en voelen ze zich niet echt serieus genomen.
Ik zit in de grote groep 18-60 en dan ergens in de middenmoot.quote:Op donderdag 18 maart 2021 13:39 schreef Celestien het volgende:
Ik heb veel prikken gehad, kleine tip: Gewoon de andere kant op kijken, dan voel je het niet eens.quote:Op donderdag 18 maart 2021 13:41 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Wat kunnen we ook zeuren met z'n allen. Had graag al een AZ vaccinatie gehad. Het liefst heb ik Jansen, omdat dat maar 1 vaccinatie is en ik als de dood voor naalden ben. Maar daar zetten we ons wel overheen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |