quote:NPO 1: 17 maart 20:35 - 01:05
Rob Trip presenteert de verkiezingsavond van de NOS. Hij krijgt versterking van Malou Petter, die het grote uitslagenscherm bedient. Verder in de studio: volop duiders en de Haagse verslaggevers van de NOS.
Drie dagen lang mocht Nederland naar de stembus en nu is het eindelijk tijd voor de verkiezingsuitslag. Vanuit de studio in Hilversum presenteert Rob Trip Nederland kiest: De uitslagen. De hele avond druppelen de resultaten binnen en Malou Petter heeft ditmaal de eer om het grote scherm te bedienen waarop die overzichtelijk in beeld komen.
Arjan Noorlander
In de studio zijn deskundigen aanwezig, zoals politicoloog Carolien van Ham en electoraal geograaf Josse de Voogd. Verder reageren diverse Haagse kopstukken op de uitslagen en zijn politiek verslaggevers Ron Fresen, Marleen de Rooy en Arjan Noorlander present om de ontwikkelingen te duiden. Omdat het wel eens een latertje zou kunnen worden, is er morgenochtend ook nog volop aandacht voor de uitslagen in extra uitzendingen.
quote:Als de uitslag in een gemeente bekend is krijgt die gemeente op de kaart de kleur van de grootste partij.
Via het menu is de landelijke uitslag te bekijken, in percentage en in verwachte aantal zetels. In de coalitiebouwer kun je kijken met welke combinatie een meerderheid haalbaar is in de Tweede Kamer.
Moet er ook wel wat te kiezen zijn. Denk dat heel veel jongeren werden geïnspireerd door Kaag. Die gaan veel beter op dat idealisme waar zij voor staat.quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zeer goed nieuws dit. Het hele onderbuik gevoel dat jongeren alleen maar op social media zitten en geen interesse hebben in het nieuws/politiek kan ook weer eens de deur uit.
Precies, daarom interessantquote:Op donderdag 18 maart 2021 01:10 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Niet gek, die klopt live in en kan gelijk die modellen er op af vuren. En dan dus op basis van daadwerkelijke uitslagen.
Ja en zo zijn er in Oost-Groningen ook nog een paar vestigingen waar nog nooit een immigrant is geweest maar waar de PVV wel wintquote:
En iedereen met een vaste standplaats op de camping anti-Europa.quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:12 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja en zo zijn er in Oost-Groningen ook nog een paar vestigingen waar nog nooit een immigrant is geweest maar waar de PVV wel wint
Beetje suf. Omzigt is de reden waarom het CDA niet onder de tien zetels zit.quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:13 schreef Leandra het volgende:
Oeps.... Omtzigt was er helemaal niet bij bij het CDA
Zeg dat! Ook al die nobodies die hun verhaaltje mochten vertellen op tv...zo vermoeiend.quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:10 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Veel interessanter als het echt op het stemmen aankomt. Dat politieke geduid van de NOS was ik wel weer beu
NRC schreef al dat hij meermaals heeft gedreigd met afsplitsen. Dat wordt nog wat.quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:13 schreef Leandra het volgende:
Oeps.... Omtzigt was er helemaal niet bij bij het CDA
PVV gaat niet enkel over immigratie.quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:12 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja en zo zijn er in Oost-Groningen ook nog een paar vestigingen waar nog nooit een immigrant is geweest maar waar de PVV wel wint
Komt de herrie eens een keer niet van Sjerriequote:Op donderdag 18 maart 2021 01:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
NRC schreef al dat hij meermaals heeft gedreigd met afsplitsen. Dat wordt nog wat.
Idd, die had lekker voor zichzelf moeten beginnen met de een partij met de nadruk op fatsoen en geen koppeling aan religie.quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:14 schreef Puddington het volgende:
[..]
Beetje suf. Omzigt is de reden waarom het CDA niet onder de tien zetels zit.
Jawel. En heel hard NEIN NEIN NEIN roepen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
PVV gaat niet enkel over immigratie.
Dat kan ik me wel weer voorstellen. Je wilt natuurlijk niet lekker chillen op je nudistencamping en dat je dan opeens geïntimideerd wordt door een flinke Duitse bratwurst.quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:14 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
En iedereen met een vaste standplaats op de camping anti-Europa.
quote:
Ja erg druk beeld inderdaad.quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:15 schreef tjoptjop het volgende:
De Hond heeft een boomer browser
Geen adblocker, overal shortcuts
Maar als ik het goed begrijp is dit uitsluitend op basis van complete gemeenten (dus niet op basis van complete stemlokalen), dan lijkt het me wel erg voorbarig om de kleine gemeenten te gaan extrapoleren naar de grote gemeenten die nog niet klaar zijn.quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:15 schreef tjoptjop het volgende:
De Hond heeft een boomer browser
Geen adblocker, overal shortcuts
Immigratie en Islam. Het enige wetsvoorstel wat de PVV in de afgelopen 4 jaar met een fractie van meer dan 20 man heeft weten te produceren was in 2018 om de Islam te verbieden in Nederland.quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
PVV gaat niet enkel over immigratie.
Er zal een rekenmodel achter zitten. Maar ik ben het wel met je eens ja.quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:17 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Maar als ik het goed begrijp is dit uitsluitend op basis van complete gemeenten (dus niet op basis van complete stemlokalen), dan lijkt het me wel erg voorbarig om de kleine gemeenten te gaan extrapoleren naar de grote gemeenten die nog niet klaar zijn.
Lijkt me een prima idee voor hem, er zijn binnen het CDA nog wel een paar figuren die zich niet zo nodig hoeven te conformeren aan wat het partijbestuur dit keer weer wil.quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
NRC schreef al dat hij meermaals heeft gedreigd met afsplitsen. Dat wordt nog wat.
Volt zijn gewoon de D66-jongeren... JA21quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:18 schreef BlackLining het volgende:
Wel zeer matig dat Volt en JA21 omwisselen.
Die Joost Eerdmans daar hebben we helemaal niets aan.
Dan komt PvdA of CU erbij. Geen zorgen, D66 gaat gewoon regeren.quote:
Het gaat meer om het breken van VVD+CDA+D66. Er mogen weer concessies gedaan worden.quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan komt PvdA of CU erbij. Geen zorgen, D66 gaat gewoon regeren.
Het wordt een 3 of 4 partijen coalitie wederom. En wederom zal er geen linkse partij in zitten en geen extreem-rechtse.quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan komt PvdA of CU erbij. Geen zorgen, D66 gaat gewoon regeren.
Geen schijn van kans dat die drie niet gaan regeren. De CU kan makkelijk weer mee voor de tweede keer.quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het gaat meer om het breken van VVD+CDA+D66. Er mogen weer concessies gedaan worden.
Wat is GeenStijl dan?quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:21 schreef Pvt.Webster het volgende:
Die exitpoll komt wel in de richting van GeenStijl nu.. Als dat de trend wordt gaat D66 nog meer terug.
Moet je na gaan hoe belangrijk die punten zijn als je hiermee 3e kunt staan.quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Immigratie en Islam. Het enige wetsvoorstel wat de PVV in de afgelopen 4 jaar met een fractie van meer dan 20 man heeft weten te produceren was in 2018 om de Islam te verbieden in Nederland.
Dus inderdaad, niet enkel immigratie.
het feit dat CU er nu bij moet is al heel wat, dat is toch net die socialere stok achter de deur.quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Geen schijn van kans dat die drie niet gaan regeren. De CU kan makkelijk weer mee voor de tweede keer.
Klopt, zit wel een model achter maar blijft ook een deel nattevingerwerk.quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:17 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Maar als ik het goed begrijp is dit uitsluitend op basis van complete gemeenten (dus niet op basis van complete stemlokalen), dan lijkt het me wel erg voorbarig om de kleine gemeenten te gaan extrapoleren naar de grote gemeenten die nog niet klaar zijn.
De Nederlandse identiteit, de zorg (hogere salarissen), veiligheid (strengere straffen), economie (verlagen minimumloon en huren). Dit zijn veelgenoemde en bekende standpunten.quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Immigratie en Islam. Het enige wetsvoorstel wat de PVV in de afgelopen 4 jaar met een fractie van meer dan 20 man heeft weten te produceren was in 2018 om de Islam te verbieden in Nederland.
Dus inderdaad, niet enkel immigratie.
VVD 35, PVV 18, D66 23, Bij1 2, JA21 3 tot 4, Volt 2, CDA 16quote:
Kun je nagaan hoe hard er moet worden geinvesteerd in het onderwijs.quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Moet je na gaan hoe belangrijk die punten zijn als je hiermee 3e kunt staan.
Dit soort dorpen zorgen ervoor dat Nederland op sommige punten nog steeds kut blijft.quote:
Fijn, nogmaals 4 jaar dominee Blokhuisquote:Op donderdag 18 maart 2021 01:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
het feit dat CU er nu bij moet is al heel wat, dat is toch net die socialere stok achter de deur.
Ook stemmen voor Denk in Urkquote:
Je zou de huidige uitslag idd als een blijk van vertrouwen in het huidige kabinet kunnen zien.quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Geen schijn van kans dat die drie niet gaan regeren. De CU kan makkelijk weer mee voor de tweede keer.
Volt 3 toch?quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:23 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
VVD 35, PVV 18, D66 23, Bij1 2, JA21 3 tot 4, Volt 2, CDA 16
Er zijn echt ziek veel debieltjes in dit land.quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Moet je na gaan hoe belangrijk die punten zijn als je hiermee 3e kunt staan.
Optyfen met Bij1, verder kan ik me er wel in vinden.quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:23 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Ja, dat gaat ze ook echt even alleen voor elkaar krijgenquote:Op donderdag 18 maart 2021 01:23 schreef asco het volgende:
Eens kijken hoeveel mensen nog blij zijn met Kaag als ze dubbel zoveel voor energie mogen gaan betalen om het klimaat te redden. 🙄
Beter gewoon een kerncentrale willen zoals die clownspartijen als FvD en dan alsnog 3x de energierekening betalen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:23 schreef asco het volgende:
Eens kijken hoeveel mensen nog blij zijn met Kaag als ze dubbel zoveel voor energie mogen gaan betalen om het klimaat te redden. 🙄
Op basis van getelde stemmen, verwacht dat D66 het erg goed doet in de randstand en daar is nog niet veel van binnen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:23 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Bij de prognose van De Hond niet meer dacht ik.quote:
Inderdaad, al zal er wel effect zijn van het verschuiven van de machtsbalans tussen CDA en D66.quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je zou de huidige uitslag idd als een blijk van vertrouwen in het huidige kabinet kunnen zien.
Dus ja, dan moeten er een paar stuivertjes gewisseld worden maar kunnen ze zo door.
D66 en VVD plukken de middenklasse wel leeg hoor, waar het dan naartoe gaat is niet belangrijk meer.quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:23 schreef asco het volgende:
En de PVVquote:
Dat kan idd ook prima, hoewel ik verwacht dat het CDA daar dan ook de CU nog bij wil hebben, wat op zich ook wel handig is, een net iets ruimere meerderheid.quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:24 schreef remlof het volgende:
Ik hoop op een VVD-D66-CDA-Volt coalitie
Klopt, had het net gepost en dacht toen, wacht ff, moet OP Urk zijn..ach ja.quote:
Wel goed voor de huizenprijzen in het oosten denk ik over een aantal jaar dat programma van FvD.quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:24 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Beter gewoon een kerncentrale willen zoals die clownspartijen als FvD en dan alsnog 3x de energierekening betalen.
Maar ze hebben er wel het meeste last van kennelijk. Kan toch niet xenofobie zijn dat er voor zorgt dat ze op zo'n partij stemmen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:26 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En de PVVTerwijl geen enkele immigrant die goed bij z'n hoofd is in Urk gaat wonen.
Ik heb het niet over de FvD.quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:24 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Beter gewoon een kerncentrale willen zoals die clownspartijen als FvD en dan alsnog 3x de energierekening betalen.
dat programma van FvD is goed voor niemand in Nederland.quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:27 schreef -0- het volgende:
[..]
Wel goed voor de huizenprijzen in het oosten denk ik over een aantal jaar dat programma van FvD.
De mensen die op Kaag stemmen kunnen zich dat veroorloven, mischien. En volgens mij zet de VVD ook flink in op verduurzamen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:23 schreef asco het volgende:
okquote:
Daar wonen alle werklui die daarvan profiteren.quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:26 schreef Houtenbeen het volgende:
Eemsdelta Groningen
[ afbeelding ]
Gas blijven boren
Wat toegevoegde exotische genen zou in het geval van Urk helemaal geen slecht idee zijn.quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:27 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Maar ze hebben er wel het meeste last van kennelijk. Kan toch niet xenofobie zijn dat er voor zorgt dat ze op zo'n partij stemmen.
Ik denk niet dat het CDA veel heeft te willen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat kan idd ook prima, hoewel ik verwacht dat het CDA daar dan ook de CU nog bij wil hebben, wat op zich ook wel handig is, een net iets ruimere meerderheid.
Ook veel jongeren die D66 stemmen die denken dat D66 goed is voor onderwijs en dat zij hun wel aan een huis helpenquote:Op donderdag 18 maart 2021 01:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De mensen die op Kaag stemmen kunnen zich dat veroorloven, mischien. En volgens mij zet de VVD ook flink in op verduurzamen.
Yep. En ik vermoed dat Kaag geen gedeelde BuZa meer zal accepteren. Blok was een waste of space op dat vlak.quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Inderdaad, al zal er wel effect zijn van het verschuiven van de machtsbalans tussen CDA en D66.
Vooral vervelend dat we dan waarschijnlijk weer met een paar incompetente VVD-ministers zitten, zoals Eric Wiebes en Sander Dekker.quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Inderdaad, al zal er wel effect zijn van het verschuiven van de machtsbalans tussen CDA en D66.
Oosten ligt ook nog te laag?quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
dat programma van FvD is goed voor niemand in Nederland.
De bal ligt echt in het kamp van het CDA. Ze zijn nodig, maar op basis van de uitslag ligt regeren niet direct voor de hand. Dat geeft ze best wel een onderhandelingspositie. Maar D66 zal ook willen oogsten. Dat wordt nog wat.quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat weet hij ook wel, maar deze stokpaardjes worden maar al te graag genoemd.quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De Nederlandse identiteit, de zorg (hogere salarissen), veiligheid (strengere straffen), economie (verlagen minimumloon en huren). Dit zijn veelgenoemde en bekende standpunten.
Tsja, er zijn ook mensen die FvD stemmen omdat Baudet de lockdown gaat beëindigen. En mensen die denken dat een stem op PVV betekent dat de grenzen dichtgaan en Nederland uit de EU stapt.quote:Op donderdag 18 maart 2021 01:29 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ook veel jongeren die D66 stemmen die denken dat D66 goed is voor onderwijs en dat zij hun wel aan een huis helpen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |