Geen van beide gelukkig.quote:Op zondag 14 maart 2021 22:16 schreef amaranta het volgende:
Fr waarom moet je spuiten in je ben zetten? Trombose? Of suiker?
Vanaf mijn kant bekeken (quote:
Zo’n babyvinger die accuut en scherp in je oog schiet, herkenbaar.quote:Op maandag 15 maart 2021 22:09 schreef kwakz0r het volgende:
Mijn vader (steenhouwer) heeft een keer een staalsplinter en een keer een steensplinter in zijn oog gehad![]()
En als baby heb ik met een scherp nageltje een keer een hapje uit zijn hoornvlies gewipt... arme pa
Hij vond het geen fijn onderzoek. Je hebt ook artsen die van snijden houden. Gelukkig dat er mensen zijn die dat kunnen en willen maar voor mij is het allemaal niks.quote:Op maandag 15 maart 2021 22:26 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Vanaf mijn kant bekeken () is het echt een leuk klusje. Er kan weinig mee mis en je mag aan iemands verdoofde hoornvlies zitten en prrrrrr en dan is zo die splinter eruit. Echt bevredigend.
Dat zijn wel de momenten waarop ik baal dat ik geen dokter ben gewordenquote:Op maandag 15 maart 2021 22:26 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Vanaf mijn kant bekeken () is het echt een leuk klusje. Er kan weinig mee mis en je mag aan iemands verdoofde hoornvlies zitten en prrrrrr en dan is zo die splinter eruit. Echt bevredigend.
Goeie reminder dat ik mn oogdruk ook weer moet laten meten... ben alweer een paar jaar te laat.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 08:49 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik heb ooit met pannenkoekenbakken vet op het gezicht van mijn kind gespetterd. Ook net in zijn oog.Dat werd een bezoekje huisarts, kleuring in zijn ogen, en daarna nog 5 dagen ab-zalf. Gelukkig was die 5-jarige echt een bikkel.
Ogen is sowieso een ding in de familie, er zit erfelijke glaucoom (verhoogde oogdruk) in de genen. Mijn opa is er blind van geworden omdat hij pas heel laat naar de dokter ging. Mijn vader en bijna al zijn broers en zussen hebben druppels om die oogdruk te verminderen. Alleen bij mijn vader reageert die medicatie met zijn COPD medicatie. Dus hopelijk kan hij allebei blijven gebruiken.. Vanaf je 40e gaat dat spelen, dus ik controleer nu al elk jaar, zodat ik weet wat normaal is. Hopelijk gaat die aan me voorbij..
Ik ben wel blij met genen van mijn moeders kant: die krijgen geen verstandskiezen
Oh ja dat heeft mijn vader ook, heb ik ook al een paar x laten meten!quote:Op dinsdag 16 maart 2021 09:03 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Goeie reminder dat ik mn oogdruk ook weer moet laten meten... ben alweer een paar jaar te laat.
Hier ook glaucoom in de familie (vaders kant), en ik ben in 2016 getest voor t eerst. Alles zag er toen nog goed uit, hoewel de druk wel iets aan de hoge kant was maar “hoog normaal”.
Hij is hier standaard 17. Soms een oog 16, soms 18. Al 10 jaar hetzelfde, dus dan gaat het ook wel opvallen als het oploopt.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 09:03 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Goeie reminder dat ik mn oogdruk ook weer moet laten meten... ben alweer een paar jaar te laat.
Hier ook glaucoom in de familie (vaders kant), en ik ben in 2016 getest voor t eerst. Alles zag er toen nog goed uit, hoewel de druk wel iets aan de hoge kant was maar “hoog normaal”.
Ja, Ik stond vorige week bij de brillenwinkel om de bril van oudste te laten repareren. Kon ik gelijk wel even laten meten. Vonden ze geen enkel probleem.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 09:10 schreef oh-oh het volgende:
Oogdruk doen ze toch met die puffjes in je oog he? Ik zal na de kerona nog eens vragen of ik het kan laten meten.
Dit klinkt als een bijzondere familiegeschiedenisquote:Op dinsdag 16 maart 2021 09:08 schreef oh-oh het volgende:
Mijn vader is de oudste van 8 kinderen ( de legale kinderen van mijn opa dan, bij deze moeder). Er leven er nog maar 3. Maar ze verdrinken en verdwijnen vooral, mijn vader kan gelukkig zwemmen. Maar hij heeft 5 jaar geleden darmkanker gehad, hij wordt nu wel echt oud en langzaam met zijn 77.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |