abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198529360
22 erbij op de IC, oei...
pi_198529391
In vergelijking met vorige week valt het meer dan mee, +18 vandaag ten opzichte van +58 vorige week. Dat is echt wel positief, dinsdag is altijd een hoge dag.

Instroom wel weer wat boven de 200, maar met 225 ook niet onaardig voor een dinsdag.

Al met al zien de ziekenhuizen er lichtjes beter uit vandaag.
pi_198529438
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 14:13 schreef Shaar12 het volgende:
22 erbij op de IC, oei...
Niet onverwacht, er was al een paar dagen een serieuze stijging op de verpleeg. Dat werkt altijd door naar de IC, helaas.
pi_198530529
Mooie dag vandaag qua besmettingscijfers :)

4902, fors minder dan de laatste dagen.

Mijn voorspelling (is een zekerheidje), de kranten pikken de toename in opnames eruit en negeren dit goede cijfer zoveel mogelijk.
pi_198530583
Update van 16 maart:

- 4.902 nieuw gemelde positieve testen
- 225 nieuwe ziekenhuisopnames
- 38 nieuwe IC-opnames
- 32 nieuwe overlijdens

Er liggen op dit moment 2.037 mensen met COVID in het ziekenhuis, waarvan 586 op de IC.
Tap tap tap
pi_198530598
En nog meer positief nieuws:
quote:
Moderna gaat coronavaccin op jonge kinderen testen

CAMBRIDGE - De Amerikaanse farmaceut Moderna is een proef gestart met een vaccin tegen Covid-19 bedoeld voor kinderen. De eerste doses zijn toegediend in de studie die het bedrijf KidCOVE noemt. De doelgroep is jonger dan die waar concurrenten mee aan het werk zijn.
https://www.telegraaf.nl/(...)onge-kinderen-testen

Het feit dat ze testen betekent dat ze geen problemen verwachten. Als de testen goed verlopen betekent dit dat we ook de groep <18 kunnen gaan vaccineren, wat gunstig is voor de immuniteit in de groep.
pi_198530606
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 15:19 schreef GereDathan het volgende:
En nog meer positief nieuws:
[..]

https://www.telegraaf.nl/(...)onge-kinderen-testen

Het feit dat ze testen betekent dat ze geen problemen verwachten. Als de testen goed verlopen betekent dit dat we ook de groep <18 kunnen gaan vaccineren, wat gunstig is voor de immuniteit in de groep.
Ze sluiten maar lekker achteraan aan :{w
Tap tap tap
  dinsdag 16 maart 2021 @ 15:22:05 #133
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_198530638
Besmettingcijfers dinsdag 24 t/m maandag 30 november (totaal: 33.940):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 december
Totaal: 41.116 (percentage positieve tests: 11,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 22,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 8 t/m maandag 14 december
Totaal: 58.065 (percentage positieve tests: 12,1%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 41,2%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 15 t/m maandag 21 december
Totaal: 79.328 (percentage positieve tests: 13,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 36,6%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 22 t/m maandag 28 december:
Totaal: 69.865 (percentage positieve tests: 13,0%)
Daling t.o.v. week ervóór: 11,9%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 29 t/m maandag 4 januari
Totaal: 57.738 (percentage positieve tests: 13,7%)
Daling t.o.v. week ervóór: 17,4%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 5 t/m maandag 11 januari:
Totaal: 50.999 (percentage positieve tests: 12,3%)
Daling t.o.v. week ervóór: 11,7%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 12 t/m maandag 18 januari:
Totaal: 39.562 (percentage positieve tests: 10,6%)
Daling t.o.v. week ervóór: 22,4%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 19 t/m maandag 25 januari:
totaal: 35.727 (percentage positieve tests: 11,1%)
Daling t.o.v. week ervóór: 9,7%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 26 januari tot en met maandag 1 februari:
totaal: 26.768 (percentage positieve tests: 11,5%)
Daling t.o.v. week ervóór: 19,5%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 februari:
Totaal: 26.326 (percentage positieve tests: 10,9%)
Daling t.o.v. week ervóór: 7,8%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m 15 maandag februari:
totaal: 24.115 (percentage positieve tests: 10,8%)
Daling t.o.v. week ervóór: 8,4%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m 22 maandag februari:
totaal: 28.700 (percentage positieve tests: 9,7%)
Stijging t.o.v. week ervóór 19,0%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 22 februari tot en met maandag 1 maart:
totaal: 31.651 (percentage positieve tests: 8,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór 10,3%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 maart:
totaal: 31.457 (percentage positieve tests: 8,6%)
Daling t.o.v. week ervoor: 0,6%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m maandag 15 maart:
totaal: 38.752 (percentage positieve tests: 7,8%)
Stijging t.o.v. week ervoor: 23,2%

dinsdag: 4.293
woensdag: 5.272
donderdag: 5.322
vrijdag: 6.026
zaterdag: 6.396
zondag: 5.974
maandag: 5.469

totaal: 38.752

Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m maandag 22 maart:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervoor: + 14,2%

dinsdag: 4.902
woensdag:
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:

totaal: 34.314 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)

pi_198530676
Fijn dat we weer vanaf 6000 gelukkig weer aan het dalen zijn :)
pi_198530708
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 15:20 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik heb liever dat ze mij overslaan en een kind vaccineren :@
pi_198530743
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 15:26 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik heb liever dat ze mij overslaan en een kind vaccineren :@
Echnie! Eigen arm eerst!!!!
A mind with a heart of it's own
pi_198530886
quote:
12s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 15:28 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Echnie! Eigen arm eerst!!!!
Jij stemt FvD, ik weet het zeker!!!

;)
pi_198530955
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 15:24 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Fijn dat we weer vanaf 6000 gelukkig weer aan het dalen zijn :)
Ja, hopelijk houden we dat vol en blijkt de 3e golf eigenlijk een stompzinnig hobbeltje.

Wel balen dat er wederom maar 22k aan vaccins in de armen is gegaan. Ik had gehoopt dat we zouden versnellen, maar AZ werpt ons even wat terug. Hopelijk gaan we dat op korte termijn invullen met de extra Pfizer levering die in de pijplijn zit.
pi_198530958
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 15:41 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Jij stemt FvD, ik weet het zeker!!!

;)
Ga een rap je mond spoelen :( :(
A mind with a heart of it's own
  dinsdag 16 maart 2021 @ 15:54:28 #140
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_198531039
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 15:47 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ja, hopelijk houden we dat vol en blijkt de 3e golf eigenlijk een stompzinnig hobbeltje.

Wel balen dat er wederom maar 22k aan vaccins in de armen is gegaan. Ik had gehoopt dat we zouden versnellen, maar AZ werpt ons even wat terug. Hopelijk gaan we dat op korte termijn invullen met de extra Pfizer levering die in de pijplijn zit.
Hopelijk besluiten ze snel die spuiten met AZ weer te zetten, nog beter.
pi_198531079
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 15:47 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Tja gaf het gisteren ook al aan, maar er moeten nu ook weer een boel mensen opnieuw overtuigd worden......hoor nog steeds teveel dat vooral zorgmedewerkers zich niet (meer) laten prikken helaas.....
pi_198531214
quote:
18s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 15:47 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Ga een rap je mond spoelen :( :(
pi_198531222
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 15:54 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Hopelijk besluiten ze snel die spuiten met AZ weer te zetten, nog beter.
Donderdag komt er een conclusie cq. advies vanuit de EMA. Nog even 2 dagen geduld :)
pi_198531235
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 15:56 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Tja gaf het gisteren ook al aan, maar er moeten nu ook weer een boel mensen opnieuw overtuigd worden......hoor nog steeds teveel dat vooral zorgmedewerkers zich niet (meer) laten prikken helaas.....
Toch niet voor Pfizer/Moderna? Hoewel die meer trombose gevallen hebben (ja, te bizar voor woorden deze situatie) staan die wel heel positief aangeschreven toch?
pi_198531289
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 15:20 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Duurt wel ff voor die studies gedaan zijn, dus ze sluiten sowieso achteraan aan. Maar er is wat voor te zeggen om groepen die veel contacten met mensen hebben en veel kunnen verspreiden op een gegeven moment prioriteit te geven. Let maar op, komende maanden zal een steeds groter deel van de besmettingen in de groep <20 plaatsvinden, en er zal best een keer een artikel verschijnen die er om roept die groep te vaccineren.
pi_198531428
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 16:07 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Toch niet voor Pfizer/Moderna? Hoewel die meer trombose gevallen hebben (ja, te bizar voor woorden deze situatie) staan die wel heel positief aangeschreven toch?
Nee vanwege AZ nu al heb ik ook gehoord dat er een aantal sowieso het vaccin niet willen ongeacht welke......
  dinsdag 16 maart 2021 @ 16:24:46 #147
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_198531490
quote:

[..]

Donderdag komt er een conclusie cq. advies vanuit de EMA. Nog even 2 dagen geduld :)
Nou vooruit :P

Virus blijft bijzonder trouwens. Ikzelf positief, vriendin negatief. Kinderen weet ik nog niet, die laat ik maar 1 keer testen.
pi_198531723
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 15:19 schreef GereDathan het volgende:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik denk dat dit topic genoeg ruimte open laat voor verschillende gedachtegangen.

Bij mijzelf zet ik direct de spuit erin zodra het kan. Bij mijn basisschool kinderen ben ik daar een stuk terughoudender in en ik denk meer ouders. Vaccinaties bij je kind doe je om je kind te beschermen. Omdat het risico van vaccinaties veel lager is dan de gevolgen van de ziekte is het voor veel een no-brainer. Die gedachtegang gaat volgens mij niet op bij Corona, want er zijn amper kinderen die echt negatieve gevolgen ondervinden.

Ik hoop dat we dit jaar alles onder controle krijgen zodat we op een nuchtere manier om kunnen gaan. Want ik heb nu in 1 week 2 kinderen naar de teststraat gebracht en ik hoop niet dat het een maandelijkse rit gaat worden. Ik veilig thuis werken terwijl de kinderen risico lopen voor iedere scheet zo'n PCR test te doen.

Misschien is mijn mening wat gekleurd door afgelopen week ;)
  dinsdag 16 maart 2021 @ 16:39:36 #149
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198531732
quote:

[..]

In Italië weten ze t al...
quote:
De Italiaanse muziekleraar die zondag is overleden na een injectie met het AstraZeneca-vaccin stierf door een hartinfarct. Op basis van de autopsie is er geen verband vast te stellen tussen zijn dood en het vaccin. Zijn dood was voor de Italiaanse autoriteiten de directe aanleiding om inentingen met het AstraZeneca-vaccin op te schorten.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_198531803
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 16:24 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Nou vooruit :P

Virus blijft bijzonder trouwens. Ikzelf positief, vriendin negatief. Kinderen weet ik nog niet, die laat ik maar 1 keer testen.
Dan kan het verstandig zijn om over een paar dagen je vriendin nog eens te laten testen. Zeker als een vaccinatiepaspoort ingevoerd gaat worden waarbij een positieve test (en als je herstelt bent) telt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')