abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_198476606
Mark Rutte weigert televisiedebat met Pieter Omtzigt.
quote:
Minister-president Mark Rutte legt het voorstel van CDA’s runner-up Pieter Omtzigt om met elkaar in debat te gaan op televisie naast zich neer. Hij heeft geen tijd, zegt zijn woordvoerder.

quote:
Er is veel gedoe over het feit dat Mark Rutte in de week voorafgaand aan de Tweede Kamerverkiezingen maar liefst drie keer op televisie in debat gaat met oppositieleider Geert Wilders. Het zou de kiezer te weinig opleveren. De heren hebben nog een EenVandaag-debat en een NOS-debat te gaan; Omtzigt hoopte daar eentje van op te eisen.

Omtzigt daagt Rutte uit
Pieter Omtzigt haalt op Twitter een lezersbrief op Trouw aan. “Wat ik gemist heb in deze verkiezingscampagne is een debat tussen Mark Rutte en Pieter Omtzigt. Dit zou waarschijnlijk veel interessante informatie hebben opgeleverd”, zegt ene Jan uit Hengelo.

Daarop zegt Pieter: “Nou, Mark Rutte, wat vind je van deze suggestie? Je weet wel: een debat over de inhoud. Over hoe we de rechtsstaat versterken, een volgend toeslagenschandaal voorkomen. Over het oplossen van echte problemen zoals woningnood? Of liever drie keer herhaling met Geert Wilders?”

Merkwaardig voorstel
Veel politieke watchers vinden het een merkwaardig voorstel, omdat Omtzigt hiermee de leider van het CDA passeert: Wopke Hoekstra. “Er wordt een beetje de indruk gewekt van: Hoeksta kan dat niet alleen. Of: laat mij dat maar even doen met Rutte”, zei Eva Jinek gisteren in haar talkshow.

Partij voor de Dieren-leider Esther Ouwehand daarop: “Ik zou als ik Wopke Hoekstra was denken: ‘Ohh, wacht even, de nummer twee moet het voor me op gaan nemen, die wil dus de minister-president uitdagen voor een debat? Volgens mij is dat mijn rol!’ Dus ik weet niet of dit het CDA nou helpt, maar dat vind ik niet erg hè?”

Ongeleid projectiel
Telegraaf-journalist Wouter de Winther: “Het is iets wat Pieter Omtzigt doet en toch een beetje het ongeleid projectiel in hem is en waar hij bij het CDA ook om wordt gevreesd. Dat ze hem niet aan de leiband hebben.”

Joost Eerdmans: “Het is wel mooi als hij dan ook nog ja zegt.”

Wouter: “Dat zou mooi zijn, maar Rutte voelt zich buitengewoon goed in zijn rol als: vooral niet te veel op de inhoud en plannen ingaan, maar meer de minister-president uitstralen.”

Rutte zegt nee
Helaas voor Omtzigt ziet Rutte dit niet zitten. “Een woordvoerder van Rutte zegt dat de premier geen tijd heeft voor nieuwe debatverzoeken”, meldt de NOS.
Rutte zal wel denken... 'Ohhh, God nee!' :')
  zaterdag 13 maart 2021 @ 13:30:26 #2
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198476711
Mensen die hierin denken dat Omtzigt Hoekstra moet helpen of het framen als een intern probleem bij het CDA.

De enige vlek die uit te smeren is bij Rutte is de toeslagenaffaire. Daar kan men hem nog op pakken. Het gezicht van de ontmaskering van de toeslagenaffaire is Omtzigt. Door hem met Rutte in debat te laten gaan, maak je Rutte daarmee het gezicht van het wanbeleid wat hij voor velen nog niet is.

Dat kan Hoekstra niet, want Hoekstra is juist van het kabinet. Dat in de partij meer mensen rondlopen die zich profileren is helemaal niet erg, want als je meerdere rollen binnen een partij hebt kan je in een campagne ook meerdere kaarten spelen. Zelfs de weigering van Rutte is een kleine overwinning voor het CDA, ware het niet dat men Omtzigt nu vooral afschildert als een tweede Verdonk die aan de poten van de baas zaagt.

Waar imo helemaal geen aanleiding toe is overigens, om dat beeld te schetsen.
Laffe huichelaar
  zaterdag 13 maart 2021 @ 13:39:56 #3
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_198476825
Mag hopen dat Omtzigt lekker de partij uit stapt en verder gaat met zijn werk.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_198476837
Haha, CDA :')
Wel wat beters te doen inderdaad.
  zaterdag 13 maart 2021 @ 13:41:33 #5
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198476842
Ik begrijp wel dat Rutte hier niet op ingaat. Dan willen Renske Leijten, Rob Jetten, Joost Eerdmans en noem maar op ook zon debat.

Maar wel slim van Omtzigt dit.
  zaterdag 13 maart 2021 @ 13:44:56 #6
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_198476879
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 13:41 schreef Hexagon het volgende:
Ik begrijp wel dat Rutte hier niet op ingaat. Dan willen Renske Leijten, Rob Jetten, Joost Eerdmans en noem maar op ook zon debat.

Maar wel slim van Omtzigt dit.
Is flauwe kul natuurlijk. Omtzigt zou geen spaan heel laten van Rutte. En dat weet hij zelf ook.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_198476885
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 13:30 schreef timmmmm het volgende:
Mensen die hierin denken dat Omtzigt Hoekstra moet helpen of het framen als een intern probleem bij het CDA.

De enige vlek die uit te smeren is bij Rutte is de toeslagenaffaire. Daar kan men hem nog op pakken. Het gezicht van de ontmaskering van de toeslagenaffaire is Omtzigt. Door hem met Rutte in debat te laten gaan, maak je Rutte daarmee het gezicht van het wanbeleid wat hij voor velen nog niet is.

Dat kan Hoekstra niet, want Hoekstra is juist van het kabinet. Dat in de partij meer mensen rondlopen die zich profileren is helemaal niet erg, want als je meerdere rollen binnen een partij hebt kan je in een campagne ook meerdere kaarten spelen. Zelfs de weigering van Rutte is een kleine overwinning voor het CDA, ware het niet dat men Omtzigt nu vooral afschildert als een tweede Verdonk die aan de poten van de baas zaagt.

Waar imo helemaal geen aanleiding toe is overigens, om dat beeld te schetsen.
Goede observatie.

Maar Rutte heeft niets te winnen bij een debat met Omtzigt en kan zich, door de timing van het verzoek, eenvoudig verschuilen achter z'n drukke agenda.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_198476973
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 13:44 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Is flauwe kul natuurlijk. Omtzigt zou geen spaan heel laten van Rutte. En dat weet hij zelf ook.
haha
pi_198476998
Zorg je toch gewoon dat Hoekstra zich ziek meldt zodat Omtzigt de komende debatten invalt?
pi_198477074
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 13:58 schreef Nober het volgende:
Zorg je toch gewoon dat Hoekstra zich ziek meldt zodat Omtzigt de komende debatten invalt?
Slim... Messcherp zelfs! ^O^
pi_198477222
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 13:39 schreef Lariekoek het volgende:
Mag hopen dat Omtzigt lekker de partij uit stapt en verder gaat met zijn werk.
Waarom zou hij dat doen? Hij is belijdend katholiek en zijn vrouw oosters orthodox. Zijn vrouw is fractievoorzitter van het CDA in Enschede. Hijzelf heeft binnen het CDA carrière gemaakt en daar ook de ruimte voor gekregen (1 keer waren daar wel voorkeursstemmen voor nodig). Binnen het CDA kan hij doen waarbij goed in is ook als het CDA zelf in de regering zit. Hij wordt op handen gedragen door het CDA Overijssel. Dus, wat denk je dat de argumenten vanuit Onmtzigt zullen zijn om het CDA te verlaten?
pi_198477302
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 13:30 schreef timmmmm het volgende:
De enige vlek die uit te smeren is bij Rutte is de toeslagenaffaire.
Heb je nog niet door hoe breed dit is? Het gaat al lang niet meer om alleen die groep ouders
  zaterdag 13 maart 2021 @ 14:24:21 #13
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198477305
Waarom zou Mark naar Pieter moeten luisteren? Bedenk dat dan een maand eerder, ipv 2 dagen voor de verkiezingen. Omtzigt die overigens als kamerlid al 3x een VVD-kabinet gesteund heeft, dus heel spannend zal dat debat niet worden.
pi_198477339
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 14:18 schreef DarkwingDuck het volgende:
Hijzelf heeft binnen het CDA carrière gemaakt en daar ook de ruimte voor gekregen (1 keer waren daar wel voorkeursstemmen voor nodig).
:D _O-
pi_198477349
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 14:24 schreef VoMy het volgende:
Waarom zou Mark naar Pieter moeten luisteren? Bedenk dat dan een maand eerder, ipv 2 dagen voor de verkiezingen. Omtzigt die overigens als kamerlid al 3x een VVD-kabinet gesteund heeft, dus heel spannend zal dat debat niet worden.
Waarom zou Mark 3x naar Geert moeten luisteren.
pi_198477371
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 14:26 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

:D _O-
Je wil serieus ontkennen dat Omtzigt de afgelopen 4 jaar flink kritisch kon zijn op de regering op de dossiers die hij behandelde, ondanks dat het CDA in diezelfde regering zat? Je wil ontkennen dat het CDA hem steunde (waar Timmermans hem aanviel) om corruptie in de EU te bestrijden?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2021 14:29:31 ]
  zaterdag 13 maart 2021 @ 14:30:07 #17
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198477383
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 14:27 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Waarom zou Mark 3x naar Geert moeten luisteren.
Mark zegt gewoon deelname toe aan de verschillende programma's en die zijn alledrie zo stom om hem tegenover Geert te zetten. Helaas.
pi_198477384
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 14:29 schreef DarkwingDuck het volgende:
Je wil serieus ontkennen dat Omtzigt de afgelopen 4 jaar flink kritisch kon zijn op de regering op de dossiers die hij behandelde?
Met dank aan zijn voorkeursstemmen, niet met dank aan het CDA. Waarom denk je anders dat hij met een voorstel komt voor een nieuw regionaal kiessysteem?
  zaterdag 13 maart 2021 @ 14:33:03 #19
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198477414
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 13:41 schreef Hexagon het volgende:
Ik begrijp wel dat Rutte hier niet op ingaat. Dan willen Renske Leijten, Rob Jetten, Joost Eerdmans en noem maar op ook zon debat.

Maar wel slim van Omtzigt dit.
Ik denk dat Rutte dit niet wil omdat Omzigt het hem wel eens heel lastig kan maken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198477431
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 14:30 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Met dank aan zijn voorkeursstemmen, niet met dank aan het CDA.
Dat had ik reeds gemeld. Dat is idd een keer voorgekomen, van de hoeveel keren dat hij verkiesbaar was?
quote:
Waarom denk je anders dat hij met een voorstel komt voor een nieuw regionaal kiessysteem?
Niet voor zichzelf. Dat heeft hij namelijk niet meer nodig. Maar als je over dat nieuwe kiesstelsel wil praten, graag. Heb het balletje hier meerdere keren opgegooid maar de aanhang van de Randstad partijen drukt het graag de kop in.
  zaterdag 13 maart 2021 @ 14:37:53 #21
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198477454
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 14:24 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Heb je nog niet door hoe breed dit is? Het gaat al lang niet meer om alleen die groep ouders
heb je mijn post wel gelezen? Anders begrijp ik je niet helemaal
Laffe huichelaar
pi_198477467
Ja laten we in een democratie ( :') ) elkaar pontificaal weigeren omdat we elkaar niet mogen ( :') )

Wat is dit, groep 5 van de basisschool of verdomme het Koninkrijk der Nederlanden? Stelletje kleuters.
Google is your friend, abuse your friends
pi_198477505
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 14:30 schreef VoMy het volgende:

[..]

Mark zegt gewoon deelname toe aan de verschillende programma's en die zijn alledrie zo stom om hem tegenover Geert te zetten. Helaas.
Wat is trouwens eeuwig zonde vind. We hebben Wilders en Rutte de afgelopen tien jaar al talloze malen de verbale degens zien kruisen. Niet alleen tijdens campagnes, maar ook in Kamerdebatten.

Had Rutte het liever op zien nemen tegen een Hoekstra, Ploumen of Kaag.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_198477517
Rutte wil niet omdat ie dan echt inhoudelijk moet gaan debatteren en hij weet dat ie zeker met Omtzicht tegenover hem keihard door het ijs gaat zakken. Liever gaat ie een beetje glibberig zitten faken met Wilders.
pi_198477542
Jammer, maar in campagnetijd zitten agenda's van lijsttrekkers vaak bomvol. Dus ook wel begrijpelijk dat Rutte vriendelijk weigert.

Hier ligt ook wel een fout van onze media. Wie verzint het om Rutte en Wilders 3 keer tegenover elkaar te zetten. Had dat even beter met elkaar afgestemd.



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 2
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')