abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198474566
Het is tijd voor een nieuw matras. Die van ons is inmiddels best wel 'ingezakt', vooral in het midden en als mijn vrouw er ook naast ligt. Matras is nu een jaar of 5 oud dus dat is wel aardig snel gegaan.

Enfin, ik weet dat er verschillende type matrassen zijn. Koudschuim, traagschuim, pocketveren, etc. Elk heeft dan weer zijn voor- en nadelen, maar ik weet het inmiddels niet meer. Ik wil in ieder geval niet meer het gevoel hebben dat het op plekken inzakt of niet meer volledig horizontaal is, dus qua hardheid mag het dan wel een vrij hard matras zijn denk ik.

Wie kan wat aanbevelen? Ik weet dat ergens op gaan liggen het beste is, maar de meeste hardere matrassen liggen allemaal wel prettig als je er net op ligt. De duurzaamheid daarvan kun je zo niet beoordelen.

Dus vandaar de vraag, welke type matras heb jij en hoe bevalt het? Welke hardere matrassen die lang hun stevigheid behouden kun je aanbevelen? We hebben allebei een normaal postuur en geen overgewicht.
  Spellchecker zaterdag 13 maart 2021 @ 10:17:17 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198474721
Wij hebben twee boxsprings en twee toppers. Vinden wij heerlijk.
Keuze gemaakt op basis van voorkeur voor boxspring.

Je kunt hier misschien wat wijzer worden: Matrassenwijzer

Succes ^O^
pi_198475465
Ik heb behoorlijk veel matrassen gehad, ook carbon pocketveren enzo en ik vond het allemaal kut, behalve m'n huidige geltex-matras; je zakt er heerlijk wat in weg en hebt toch genoeg steun.

Waterbedden zijn ook fijn! :Y
pi_198475670
Mijn matras was toentertijd 450 (nee echt) gulden. Dus al zo'n 20 jaar oud.
Een vergelijkbaar matras zal ondertussen waarschijnlijk hetzelfde in euro's kosten.

Ik heb hem gekocht, nadat mijn rug gebroken was geweest door een ongelukje met de motor.
Een goed ondersteunend matras was me dus wel wat waard.
Ook ben ik nogal een zweter, dus een goede ventilatie was een andere eis.

Ik ben naar de plaatselijke beddenwinkel gegaan en heb daar advies gevraagd.
Zo kwamen we uit op een 'firm' pocketveer matras, met 3 zones.
Tegenwoordig is 5 zones de standaard, dacht ik.
Medium was te zacht en hard stuiterde ik bijna vanaf.

Koud- en traagschuim waren toen nog vrij nieuw en derhalve nog stervensduur.

De ondergrond speelt trouwens ook nog een rol.
Een plaat, lattenbodem, spiraal of boxspring, heeft ook weer effect op het comfort.

Ik heb een spiraal van Auping.
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 maart 2021 @ 13:43:27 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_198476864
Ik heb Connie Breukhoven/Vanessa als Goois matras.

Kraakt wel

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_198486273
Wij hebben sinds kort een nieuw matras

Slaapt heerlijk.

Koudschuim en traagschuim heb ik ook geprobeerd, maar dat vind ik helemaal niks, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
pi_198487204
Vraag t die pratende barbies van decupre.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_198489628
Wij hebben auping pocketvering matrassen. Als ik me niet de Maestro matras van Auping.
pi_198500859
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 13:43 schreef tong80 het volgende:
Ik heb Connie Breukhoven/Vanessa als Goois matras.

[ afbeelding ]

Kraakt wel

:T
_O-
  zondag 14 maart 2021 @ 19:46:04 #11
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198500957
Overweeg om twee eenpersoons matrassen te nemen ipv één grote. Op die manier kun je beide kiezen voor wat het beste bij je gewicht en voorkeur past.
(Un)masking for the greater good.
  zondag 14 maart 2021 @ 19:48:49 #12
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_198501012
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 23:09 schreef TLC het volgende:
Vraag t die pratende barbies van decupre.
_O-
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
  Spellchecker zondag 14 maart 2021 @ 19:51:08 #13
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198501055
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 19:46 schreef Celestien het volgende:
Overweeg om twee eenpersoons matrassen te nemen ipv één grote. Op die manier kun je beide kiezen voor wat het beste bij je gewicht en voorkeur past.
Hebben wij ook. En elektrisch verstelbaar per persoon.
Wel een tweepersoons dekbed O+
  zondag 14 maart 2021 @ 19:54:31 #14
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198501105
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 19:51 schreef maily het volgende:

[..]

Hebben wij ook. En elektrisch verstelbaar per persoon.
Wel een tweepersoons dekbed O+
Wij hebben tevens aparte dekbedden. Eigenlijk altijd gehad.

Heerlijk zeg, zo'n verstelbaar bed. Dat hebben we dan weer niet.
(Un)masking for the greater good.
pi_198511774
Een Emma matras _O_

Heb snel last van mijn onderrug, pocketveren zijn binnen 2 jaar verrot en doorrgezakt. Nooit meer last gehad sinds we een emma matras hebben
hardcoholic
pi_198512935
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 13:40 schreef Ferdii het volgende:
Een Emma matras _O_

Heb snel last van mijn onderrug, pocketveren zijn binnen 2 jaar verrot en doorrgezakt. Nooit meer last gehad sinds we een emma matras hebben
Daar zit ik ook aan te twijfelen.
M'n geltex-matras is heerlijk, maar mijn vrouw heeft een apart pocketveringmatras en we willen gewoon één gezamenlijk matras hebben. Geltex is fakking duur en je voelt echt elke beweging van elkaar. Beetje zoals met een waterbed. (Okee minder extreem, maar toch....)
Het ligt echt heerlijk, maar om nou bij elke beweging van elkaar wakker te worden..... -O-
pi_198512952
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 13:40 schreef Ferdii het volgende:
Een Emma matras _O_

Dan heb je nog nooit een fatsoenlijke pocketvering matras gehad.
pi_198512956
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 19:46 schreef Celestien het volgende:
Wijzelf vinden dat niks. :N Het blijft schuiven, zeker als je in elkaars armen wil liggen. *Tenzij je opstaande randen rondom hebt van je bed).
We hebben ook zo'n T-stuk tussen de matrassen liggen, maar dat schuift met gemak helemaal tussen de matrassen en is dus vrijwel nutteloos.
pi_198512966
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 15:04 schreef Questular het volgende:

[..]

Dan heb je nog nooit een fatsoenlijke pocketvering matras gehad.
idd, die met carbonveren die mijn vrouw heeft is inmiddels echt vele jaren oud en is nog helemaal prima in staat.
  maandag 15 maart 2021 @ 17:29:45 #20
197456 ytram
...dacht je!
pi_198515438
Wij hadden een eerst simpel leen bakker schuim matras, op een lattenbodem. Daarna -de afgelopen 5 jaar- een boxspring met topper, uit het lagere segment. Ligt best prima, maar zakt toch ook een beetje door, vooral in het midden. Als logeer bed voldoet het prima, maar niet elke nacht.

Nu is het tijd voor wat anders, duurzamers en iets wat niet iedere paar jaar terug komt. Lang nagedacht over wat wij wilde, welke mogelijkheden er zijn (ook natuur bedden op basis van zeewier). We hebben van de zomer eens proef gelegen op een paardenhaarmatras. Stevig, reguleert warmte en vocht zeer goed en lag heel erg lekker. Nu is dat altijd afwachten hoe het na een half jaar is, maar we hebben besloten om zo’n matras en “latten”bodem aan te schaffen.

Het (één-persoons) matras is opgebouwd uit 3 delen, die op hun beurt weer opgedeeld zijn in 9 kleine kussens. Door de 3 delen kan je hoofd-midden en voeteneind regelmatig uitwisselen (want het midden blijft, hoe je het ook draait en keert het midden). En van de 3 matras delen kan je dat dus ook nog met de 9 kussens doen. Alle delen tegen elkaar aan vormen een bed van 1.80 x 2.20.

Het klinkt allemaal heel overtuigend, nu maar kijken of het daadwerkelijk zo goed is. Wordt speciaal voor ons gemaakt, dus over een week of 5-6 de eerste ervaringen.
- Logica brengt je van A naar B...Fantasie brengt je overal... -
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')