abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200398886
de overstromingen, tijdje geleden. komt van de dark side.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  vrijdag 16 juli 2021 @ 20:20:22 #27
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_200399182
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 20:03 schreef Alarmonoff het volgende:
Dat.. kreeg je door in je droom, of dat leek je leuk om even te zeggen :?
(Un)masking for the greater good.
pi_200399184
Ik heb ze gehad, het bestaat echt. Ik kwam erachter toen ik mijn droomdagboeken doorlas.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 20:21:57 #29
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_200399213
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 20:20 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik heb ze gehad, het bestaat echt. Ik kwam erachter toen ik mijn droomdagboeken doorlas.
Wat leuk dat je die hebt. Hoe lang houd je hem al bij?

Misschien wil je er iets over delen?
pi_200399265
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 20:21 schreef Celestien het volgende:

[..]

Wat leuk dat je die hebt. Hoe lang houd je hem al bij?

Misschien wil je er iets over delen?
Sinds mijn kindertijd. Door het bijhouden leer je ontzettend veel over jezelf en hoe de menselijke geest in elkaar zit. Nu is het al zo dat ik precies weet waar de dromen op slaan en droom ik vaak helder.
Een van de voorspellende dromen is dat ik ergens werkte. Ik had opgeschreven hoe het kantoor eruit zag en ik beschreef de mensen.
Een jaar later kwam ik ergens in dienst, een van de banen van mijn leven. Toen ik later terugbladerde in het droomdagboek kwam ik die droom tegen en het kantoor en de medewerkers stonden er precies in beschreven. Ik zat met grote ogen te lezen.
pi_200399334
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 20:20 schreef Celestien het volgende:

[..]

Dat.. kreeg je door in je droom, of dat leek je leuk om even te zeggen :?
ja, als cryptische beelden. je wordt ook altijd meteen wakker waardoor het blijft hangen.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  vrijdag 16 juli 2021 @ 20:33:34 #32
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_200399339
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 20:27 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]

Sinds mijn kindertijd. Door het bijhouden leer je ontzettend veel over jezelf en hoe de menselijke geest in elkaar zit. Nu is het al zo dat ik precies weet waar de dromen op slaan en droom ik vaak helder.
Ik kan me voorstellen dat je door je dromen te noteren, bepaalde patronen gaat herkennen en beter kunt verklaren wat ze betekenen of waar ze voor staan.
Wat interessant! Wou dat ik het bij had gehouden, maar ik vergeet ze altijd snel, áls ik me überhaupt herinner als ik wakker word. Erg jammer.

quote:
Een van de voorspellende dromen is dat ik ergens werkte. Ik had opgeschreven hoe het kantoor eruit zag en ik beschreef de mensen.
Een jaar later kwam ik ergens in dienst, een van de banen van mijn leven. Toen ik later terugbladerde in het droomdagboek kwam ik die droom tegen en het kantoor en de medewerkers stonden er precies in beschreven. Ik zat met grote ogen te lezen.
Dat is wel heel typisch. Kwam het kantoor je bekend voor een dacht je: 'hier ben ik eerder geweest', ofzo?
pi_200399356
Dingen die ik geleerd heb in dromen is dat de menselijke geest enorm krachtig is.
Het voorstellingsvermogen, de enorme creativiteit, de dingen die je ziet en hoort.
En: het fotografische geheugen. Ik heb dat niet, maar in dromen zie ik dat je dus een fotografisch geheugen hebt. De details… ik heb het getest in heldere dromen.
pi_200399374
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 20:33 schreef Celestien het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat je door je dromen te noteren, bepaalde patronen gaat herkennen en beter kunt verklaren wat ze betekenen of waar ze voor staan.
Wat interessant! Wou dat ik het bij had gehouden, maar ik vergeet ze altijd snel, áls ik me überhaupt herinner als ik wakker word. Erg jammer.
[..]

Dat is wel heel typisch. Kwam het kantoor je bekend voor een dacht je: 'hier ben ik eerder geweest', ofzo?
Nee, totaal niet.
Alhoewel je enkel maar een set van ongeveer acht dromen droomt in een levensfase, herinnerde ik me de meeste dromen niet bij het teruglezen. Heel apart.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 20:36:58 #35
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_200399384
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 20:33 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]

ja, als cryptische beelden. je wordt ook altijd meteen wakker waardoor het blijft hangen.
Hmm, ja, sommige dromen daar is geen sambal van de maken. Vraag me wel een beetje af wat je bedoelt met 'dark side'.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 20:38:43 #36
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_200399405
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 20:34 schreef -Sigaartje het volgende:
Dingen die ik geleerd heb in dromen is dat de menselijke geest enorm krachtig is.
Het voorstellingsvermogen, de enorme creativiteit, de dingen die je ziet en hoort.
En: het fotografische geheugen. Ik heb dat niet, maar in dromen zie ik dat je dus een fotografisch geheugen hebt. De details… ik heb het getest in heldere dromen.
* Celestien is een detailgericht persoontje :Y
Misschien moet ik toch eens een notitieblokje naast m'n bed leggen. Het is nooit te laat om te starten, zullen we maar zeggen.
pi_200399406
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 20:36 schreef Celestien het volgende:

[..]

Hmm, ja, sommige dromen daar is geen sambal van de maken. Vraag me wel een beetje af wat je bedoelt met 'dark side'.
Alle dromen hebben betrekking op jezelf. Soms komen zaken uit je onderbewustzijn, dat is de zee tussen je ik nu en je echte ziel, je ware zelf.
  Moderator vrijdag 16 juli 2021 @ 20:40:00 #38
249559 crew  Lavenderr
pi_200399420
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 20:38 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]

Alle dromen hebben betrekking op jezelf. Soms komen zaken uit je onderbewustzijn, dat is de zee tussen je ik nu en je echte ziel, je ware zelf.
Mooi verwoord, Sigaartje.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 20:40:30 #39
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_200399430
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 20:36 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]

Nee, totaal niet.
Alhoewel je enkel maar een set van ongeveer acht dromen droomt in een levensfase, herinnerde ik me de meeste dromen niet bij het teruglezen. Heel apart.
Dus dromen komen gedurende een bepaald periode steeds terug of gaan verder?
* Celestien probeert het helder te krijgen. Vandaar de vele vragen ;)
  vrijdag 16 juli 2021 @ 20:42:23 #40
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_200399462
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 20:38 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]

Ben het eens met mijn waarde collega Lavenderr.

Je lijkt wel een soort droomexpert. Blij dat je ons hebt gevonden :)
pi_200399534
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 20:42 schreef Celestien het volgende:

[..]

Ben het eens met mijn waarde collega Lavenderr.

Je lijkt wel een soort droomexpert. Blij dat je ons hebt gevonden :)
Ben geen expert, alleen iemand met veel droomervaring omdat ik veel nachtmerries had en om ze te voorkomen alles opschreef.
pi_200399603
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 20:40 schreef Celestien het volgende:

[..]

Dus dromen komen gedurende een bepaald periode steeds terug of gaan verder?
* Celestien probeert het helder te krijgen. Vandaar de vele vragen ;)
Wat ik uit mijn ervaring weet is dat je maar een set dromen droomt die minder zijn dan 10. Ieder soort gaat over hetzelfde. Het zijn er maar 6 of 7. Ik weet dat omdat door zo’n droom ik een hele rits dromen kon herinneren van weken terug tot jaarren terug.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 20:55:41 #43
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_200399715
Het is zeker iets om op te letten :)
Toch maar eens gaan noteren, dus. Soms zijn ze echt bizar hier. Ik vertel ze nog wel eens aan m'n man als ik me ze herinner bij 't wakker worden, maar gedurende dag vervaagt de herinnering en 's avonds weet ik 'm vaak al niet meer.
pi_200399719
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 20:38 schreef Celestien het volgende:

[..]

* Celestien is een detailgericht persoontje :Y
Misschien moet ik toch eens een notitieblokje naast m'n bed leggen. Het is nooit te laat om te starten, zullen we maar zeggen.
Het beste wat je kunt doen is bij het ontwaken even blijven liggen en nadenken over de dromen die je gehad hebt, of de laatste droom die je gehad hebt. Dan komen er steeds meer flarden en details. Wat ik dan doe is eerst wat koffie drinken en voor het werk schrijven in het dagboek. Gaandeweg krijg je ook oh ja- momenten.
pi_200399810
Aanrader is de pocket van Patricia Garfield - Creatief dromen.
Vast nog wel ergens bij Marktplaats.
Zo ben ik 50 jaar geleden begonnen. Zeer inspirerend boekje. Heb hem nog steeds.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 21:00:58 #46
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_200399823
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 20:55 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]

Het beste wat je kunt doen is bij het ontwaken even blijven liggen en nadenken over de dromen die je gehad hebt, of de laatste droom die je gehad hebt. Dan komen er steeds meer flarden en details. Wat ik dan doe is eerst wat koffie drinken en voor het werk schrijven in het dagboek. Gaandeweg krijg je ook oh ja- momenten.
Bedankt voor het delen van je methode. Door eraan te denken, de herinnering wat meer ruimte te geven, inhoud je het zws ook beter.
Denk dat jouw methode hier alleen niet gaat werken. Met een drukke kleuter die vaak 's morgens naast m'n bed staat te springen (mag je vrij letterlijk nemen) is voor 'even blijven liggen en nadenken' niet de mogelijkheid. Zou 't zws wat sneller moeten noteren om het niet helemaal te vergeten.
  Moderator vrijdag 16 juli 2021 @ 21:25:01 #47
249559 crew  Lavenderr
pi_200400366
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 20:46 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]

Ben geen expert, alleen iemand met veel droomervaring omdat ik veel nachtmerries had en om ze te voorkomen alles opschreef.
Dat lijkt me een prima manier om er mee om te gaan. Verder eens met Celestien :Y
pi_200400483
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 21:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat lijkt me een prima manier om er mee om te gaan. Verder eens met Celestien :Y
Echt, je leert er verschrikkelijk veel van. Veel meer dan psychologen er over vertellen. Je begrijpt dan ook die rare kromme dingen die je meemaakt in dromen. Kort gezegd: het is jij zoals je in het leven staat met de herinneringen van vroeger (zeer sterk) en vorige levens.
  Moderator vrijdag 16 juli 2021 @ 23:36:19 #49
249559 crew  Lavenderr
pi_200402721
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 21:29 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]

Echt, je leert er verschrikkelijk veel van. Veel meer dan psychologen er over vertellen. Je begrijpt dan ook die rare kromme dingen die je meemaakt in dromen. Kort gezegd: het is jij zoals je in het leven staat met de herinneringen van vroeger (zeer sterk) en vorige levens.
Weet je wat ik zo moeilijk vind? Om wakker te worden tijdens een heel spannende droom en dat je dan alleen nog maar flarden weet maar nooit meer helemaal naar die plek terug te kunnen gaan. Zijn daar manieren voor?
  Moderator vrijdag 16 juli 2021 @ 23:45:36 #50
249559 crew  Lavenderr
pi_200402808
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 20:03 schreef Alarmonoff het volgende:
Van die nare dromen kun je soms een hele dag last van hebben he?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')