abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 maart 2021 @ 11:31:37 #276
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198631745
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:26 schreef tja77 het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat het 100% aan Ihattaren ligt?
hoe moet ik dat anders lezen?
  maandag 22 maart 2021 @ 11:33:35 #277
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_198631774
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:31 schreef Tarado het volgende:

[..]

hoe moet ik dat anders lezen?
Hoe moet je wat anders lezen?
Iets specifieker aub.
  maandag 22 maart 2021 @ 11:35:39 #278
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198631800
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:33 schreef tja77 het volgende:

[..]

Hoe moet je wat anders lezen?
Iets specifieker aub.
Dus als een systeem niet voor een speler is gemaakt, dan mag hij er met de pet naar gooien?
Ihattaren kan op z’n minst z’n best doen en van meerwaarde zijn voor z’n ploeg.
  maandag 22 maart 2021 @ 11:37:31 #279
342627 tja77
pi_198631817
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:30 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat ben ik dus niet met je eens, ook bij PSV moet je progressie verwachten, het is RKC niet
Wat een rare vergelijking, elk topteam zou volgens jouw redenatie ten allen tijden een stijgende lijn moeten hebben. Ik zie verdomd weinig progressie bij Liverpool dit seizoen, jij wel? Daarnaast zie ik wel progressie bij PSV in het spel. Ik heb geen harde cijfers voorhanden maar volgens mij creëeren ze meer mogelijkheden dan aan het begin van het seizoen.
  maandag 22 maart 2021 @ 11:42:22 #280
342627 tja77
pi_198631887
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:35 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dus als een systeem niet voor een speler is gemaakt, dan mag hij er met de pet naar gooien?
Ihattaren kan op z’n minst z’n best doen en van meerwaarde zijn voor z’n ploeg.
Klopt daar iets niet aan dan?
Schmidt geeft zelf ook aan dat de enige die Ihattaren uit de ploeg houdt, Ihattaren zelf is. Dat hij in dit spel niet z’n optimale rendement haalt weet Schmidt waarschijnlijk ook wel. Maar het feit dat Ihattaren niet speelt, ligt toch echt aan hem zelf en z’n gebrek aan inzet. Ihattaren is druk met een hoop dingen maar niet met voetbal.
  maandag 22 maart 2021 @ 11:45:18 #281
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198631926
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:37 schreef tja77 het volgende:

[..]

Wat een rare vergelijking, elk topteam zou volgens jouw redenatie ten allen tijden een stijgende lijn moeten hebben. Ik zie verdomd weinig progressie bij Liverpool dit seizoen, jij wel? Daarnaast zie ik wel progressie bij PSV in het spel. Ik heb geen harde cijfers voorhanden maar volgens mij creëeren ze meer mogelijkheden dan aan het begin van het seizoen.
in de echte top is het wat anders werken dan in de NL top waar je normaliter ieder seizoen wel een paar van je beste spelers kwijtraakt en met veel jonge spelers werkt.

En Liverpool, gedeeltelijk pech maar ook een beetje volharden in een systeem/tactiek wat niet kan omdat belangrijke pionnen ervoor wegvallen en dat wordt meedogenloos afgestraft.

En over dat meer creëren van PSV, misschien heb je gelijk maar ondertussen heb je te weinig gewonnen in 21 voor een topclub ook al is dat een NL topclub.
  maandag 22 maart 2021 @ 11:51:33 #282
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198632001
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:45 schreef Tarado het volgende:

[..]

in de echte top is het wat anders werken dan in de NL top waar je normaliter ieder seizoen wel een paar van je beste spelers kwijtraakt en met veel jonge spelers werkt.

En Liverpool, gedeeltelijk pech maar ook een beetje volharden in een systeem/tactiek wat niet kan omdat belangrijke pionnen ervoor wegvallen en dat wordt meedogenloos afgestraft.

En over dat meer creëren van PSV, misschien heb je gelijk maar ondertussen heb je te weinig gewonnen in 21 voor een topclub ook al is dat een NL topclub.
Vond wat dat betreft Kuyt en Boelderoes gisteren wel aardig de vinger op de zere plek leggen. Je gaat met twee controleurs spelen die allebei niet kunnen voetballen in de Nederlandse competitie terwijl je 9 van de 10 wedstrijden behoort te domineren.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 22 maart 2021 @ 11:56:15 #283
342627 tja77
pi_198632049
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:45 schreef Tarado het volgende:

[..]

In de Europese top is de bank wel wat breder en zijn de reserves wat groter om te versterken.
Geen supporters scheelt gewoon enkele miljoenen aan inkomsten, en dat is voor een Europese topploeg makkelijker te behappen dan voor PSV.

PSV had sowieso al een lastige start van de competitie vanwege Corona perikelen. Daarnaast raakte een aantal spelers geblesseerd. Gakpo, Madueke, Götze, Zahavi zijn niet de minsten van deze selectie.

Iedereen hier wist volgens mij voor aanvang van het seizoen dat de verdediging van PSV te zwak zou zijn om een gooi te doen naar het kampioenschap. Als je voorin dan minder scherp bent en wat kansen mist, dan kost je dat teveel punten.
  maandag 22 maart 2021 @ 12:07:57 #284
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198632224
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:56 schreef tja77 het volgende:

[..]

In de Europese top is de bank wel wat breder en zijn de reserves wat groter om te versterken.
Geen supporters scheelt gewoon enkele miljoenen aan inkomsten, en dat is voor een Europese topploeg makkelijker te behappen dan voor PSV.

PSV had sowieso al een lastige start van de competitie vanwege Corona perikelen. Daarnaast raakte een aantal spelers geblesseerd. Gakpo, Madueke, Götze, Zahavi zijn niet de minsten van deze selectie.

Iedereen hier wist volgens mij voor aanvang van het seizoen dat de verdediging van PSV te zwak zou zijn om een gooi te doen naar het kampioenschap. Als je voorin dan minder scherp bent en wat kansen mist, dan kost je dat teveel punten.
ik verwachtte ook wel dat Ajax kampioen zou worden maar het alleen op de verdediging gooien dat PSV faalt is wat te makkelijk, de verdedigende zwakte ligt niet alleen aan de verdedigers.
  maandag 22 maart 2021 @ 12:10:25 #285
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198632259
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:51 schreef Caland het volgende:

[..]

Vond wat dat betreft Kuyt en Boelderoes gisteren wel aardig de vinger op de zere plek leggen. Je gaat met twee controleurs spelen die allebei niet kunnen voetballen in de Nederlandse competitie terwijl je 9 van de 10 wedstrijden behoort te domineren.
Inderdaad, al hadden ze op die posities maar eentje van die twee van AZ en het zou er al een stuk beter uitzien.
  maandag 22 maart 2021 @ 12:17:59 #286
342627 tja77
pi_198632373
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 12:07 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik verwachtte ook wel dat Ajax kampioen zou worden maar het alleen op de verdediging gooien dat PSV faalt is wat te makkelijk, de verdedigende zwakte ligt niet alleen aan de verdedigers.
Het ligt vooral aan de achterste 6.
Maar ik vind wel dat Max en Dumfries vaak te hoog staan, elk balverlies is dan meteen levensgevaarlijk.
Rosario lijdt teveel balverlies wat meteen voor gevaar zorgt. Positioneel staat het zo wankel als een kaartenhuis. Daar heeft natuurlijk Schmidt ook z’n aandeel in, maar kwaliatief is het ook niet veel soeps eerlijk gezegd.
pi_198632506
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:15 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Ten hag heeft toch al jaren aan een vast systeem kunnen werken waar je altijd op kan terugvallen , je hoeft alleen nog maar de spelers in te passen

Is bij PSV wel anders
Maar als je Schmidt met TH in zijn eerste jaar vergelijkt is het verschil toch ook enorm. Na 1 jaar TH heeft Ajax zich geplaatst voor de KO fase van de CL. Later in dat eerste seizoen waar TH vanaf het begin hoofdcoach was was de ontwikkeling helemaal evident - halve finale CL, overwinningen op Real en Juve.

Wat ik positief aan Schmidt vind is dat hij voor een moderne, aanvallende spelstijl kiest. Hij heeft echter (nog) niet onder de vingers om die spelstijl fine te tunen aan de hand van het beschikbare spelersmateriaal. Welke spelers passen goed samen, hoe maak je wat aanpassingen aan je systeem zodat de zwaktes van je spelers worden opgevangen en de sterktes benut.

Dat is iets wat je bij TH wel ziet. Aan het begin van een seizoen is het zoeken en zie je overal problemen in het elftal, gaandeweg verdwijnen die problemen en zie je het team groeien.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_198633006
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 12:28 schreef SamCooke het volgende:

[..]

Maar als je Schmidt met TH in zijn eerste jaar vergelijkt is het verschil toch ook enorm. Na 1 jaar TH heeft Ajax zich geplaatst voor de KO fase van de CL. Later in dat eerste seizoen waar TH vanaf het begin hoofdcoach was was de ontwikkeling helemaal evident - halve finale CL, overwinningen op Real en Juve.

Wat ik positief aan Schmidt vind is dat hij voor een moderne, aanvallende spelstijl kiest. Hij heeft echter (nog) niet onder de vingers om die spelstijl fine te tunen aan de hand van het beschikbare spelersmateriaal. Welke spelers passen goed samen, hoe maak je wat aanpassingen aan je systeem zodat de zwaktes van je spelers worden opgevangen en de sterktes benut.

Dat is iets wat je bij TH wel ziet. Aan het begin van een seizoen is het zoeken en zie je overal problemen in het elftal, gaandeweg verdwijnen die problemen en zie je het team groeien.
Ik denk dat PSVCL vooral bedoelt dat Ten Hag bij een club kwam waar al via een bepaalde filosofie werd gevoetbald die aansloot bij wat hij het team wilde laten brengen. Dat maakt het natuurlijk wel makkelijker dan wanneer je een ploeg die al 20 jaar op de omschakeling speelt om gaat vormen tot een dominerend aanvallende ploeg.

Maar natuurlijk is dat niet het enige probleem wat er speelt. De spelers zijn ook gewoon niet goed genoeg om dat spelletje te spelen.

Ik vind alleen niet dat je Schmidt na een driekwart seizoen al moet afschrijven. Ik vind wel dat hij een aantal dingen echt niet goed doet, maar zijn kijk op het spelletje is zeker voor de PSV supporter wel verfrissend. Ook al lijkt de uitvoering nog nergens op zo nu en dan.
pi_198633720
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:13 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Ik vind alleen niet dat je Schmidt na een driekwart seizoen al moet afschrijven. Ik vind wel dat hij een aantal dingen echt niet goed doet, maar zijn kijk op het spelletje is zeker voor de PSV supporter wel verfrissend. Ook al lijkt de uitvoering nog nergens op zo nu en dan.
Daar heb je zeker gelijk in, het is veel te vroeg om Schmidt af te schrijven. Wat wel tegenvalt is dat velen dachten dat PSV een ervaren coach binnen ging halen die die stappen wat sneller zou kunnen maken en dat dit tot nu toe niet erg lukt.

En er zijn natuurlijk ook vraagtekens over zijn management skills. Zie de situatie Ihattaren - natuurlijk is de speler hier hoofdschuldige met zijn gebrek aan instelling. Maar feit is dat het Schmidt niet is gelukt om Ihattaren op een juiste manier te prikkelen en de knop om te zetten. Dat ligt ook niet in zijn stijl - hij is veeleisend, vraagt totale overgave en als je niet aan zijn eisen voldoet val je gewoon af.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
  maandag 22 maart 2021 @ 14:21:21 #290
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198633856
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 14:11 schreef SamCooke het volgende:

[..]

Daar heb je zeker gelijk in, het is veel te vroeg om Schmidt af te schrijven. Wat wel tegenvalt is dat velen dachten dat PSV een ervaren coach binnen ging halen die die stappen wat sneller zou kunnen maken en dat dit tot nu toe niet erg lukt.

En er zijn natuurlijk ook vraagtekens over zijn management skills. Zie de situatie Ihattaren - natuurlijk is de speler hier hoofdschuldige met zijn gebrek aan instelling. Maar feit is dat het Schmidt niet is gelukt om Ihattaren op een juiste manier te prikkelen en de knop om te zetten. Dat ligt ook niet in zijn stijl - hij is veeleisend, vraagt totale overgave en als je niet aan zijn eisen voldoet val je gewoon af.
Ze gaan hem toch niet afschrijven want dan moeten Toon en John zichzelf ook afschrijven, verder niks tegen die man persoonlijk maar ik vind het te mager voetballend gezien tot nu toe.

In zekere zin doet hij me wel aan Peter Bosz denken, ook sympathiek met aanvallend voetbal maar verdedigen hoort er toch ook wel bij.
  maandag 22 maart 2021 @ 14:21:55 #291
342627 tja77
pi_198633865
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 14:11 schreef SamCooke het volgende:

[..]

Dit soort aannames, ik weet het niet hoor maar ik kan me hier totaal niet in vinden. Die knuffel met Schmidt nadat Ihattaren scoorde na zijn mindere periode zegt mij zoveel meer dan wat jij hier nu stelt. Volgens mij heeft Schmidt juist extra aandacht en begrip gehad voor Ihattaren. Hij weigert alleen zijn speelstijl op te offeren voor 1 individu, en daar kan ik hem alleen maar gelijk in geven. Iedere trainer is veeleisend naar z’n spelers en eist toewijding en overgave. Dat is niet meer dan normaal. En afvallen dat moet Ihattaren zeker, maar ondanks al het gekleuter van Ihattaren, kan hij nog steeds op een basisplek rekenen wanneer hij z’n niveau weer haalt.
pi_198633891
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 14:21 schreef Tarado het volgende:

In zekere zin doet hij me wel aan Peter Bosz denken, ook sympathiek met aanvallend voetbal maar verdedigen hoort er toch ook wel bij.
Bij Bosz ziet het er dan aanvallend in ieder geval nog sprankelend uit, zelfs daar kan ik Schmidt tot op heden niet op betrappen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_198633924
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 11:51 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat werd gisteren bij Studio Voetbal ook geroepen, dat je bijvoorbeeld bij AZ met Midjo en Koopmeiners al twee spelers hebt die feitelijk gewoon beter in staat zijn om naast het verdedigen ook het spel naar voren te verleggen...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 22 maart 2021 @ 14:28:56 #294
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198633958
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 14:24 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Bij Bosz ziet het er dan aanvallend in ieder geval nog sprankelend uit, zelfs daar kan ik Schmidt tot op heden niet op betrappen.
Niet helemaal eens alleen duurt het vaak wat te kort, Ajax uit en Feyenoord thuis was het echt wel leuk om te zien, en ook gisteren werden een paar aardige kansen gecreëerd. Het is meestal wel na een uitraas periode van 15-20 minuten ook meteen over.
pi_198633967
Het grootste probleem is volgens mij dat er geen progressie te zien is en het echt pijn aan de ogen doet om naar PSV te kijken.

Er is geen progressie als team, individueel worden spelers niet beter (slechter zelfs: Malen presteert niet, Ihattaren heeft een kutseizoen, Dumfries laat minder zien dan vorig jaar... alleen Gakpo vind ik echt een stap gemaakt hebben), het is niet attractief, het aantal punten is veel te laag, er is weinig rust rondom PSV en teveel gezeik richting de arbitrage vanuit de club.

Ik snap ook niet dat zo'n Vertessen zoveel vertrouwen krijgt. Had meteen Madueke erin gezet, die laat wel zien meerwaarde te hebben.

Dus ja, ik ben vrij negatief over de ontwikkelingen bij wat uiteraard de mooiste en beste club van Nederland is. Alleen nu even niet.
  maandag 22 maart 2021 @ 14:49:11 #296
342627 tja77
pi_198634207
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 14:29 schreef VEM2012 het volgende:
Het grootste probleem is volgens mij dat er geen progressie te zien is en het echt pijn aan de ogen doet om naar PSV te kijken.

Er is geen progressie als team, individueel worden spelers niet beter (slechter zelfs: Malen presteert niet, Ihattaren heeft een kutseizoen, Dumfries laat minder zien dan vorig jaar... alleen Gakpo vind ik echt een stap gemaakt hebben), het is niet attractief, het aantal punten is veel te laag, er is weinig rust rondom PSV en teveel gezeik richting de arbitrage vanuit de club.

Ik snap ook niet dat zo'n Vertessen zoveel vertrouwen krijgt. Had meteen Madueke erin gezet, die laat wel zien meerwaarde te hebben.

Dus ja, ik ben vrij negatief over de ontwikkelingen bij wat uiteraard de mooiste en beste club van Nederland is. Alleen nu even niet.
Ik grote lijnen met je eens.
Alleen vind ik dat Malen, Gakpo, Madueke, Boscagli en Teze zich wel ontwikkelen. Malen is alleen geen spits, maar voetballend vind ik hem niet minder dan vorig seizoen.
pi_198634224
Ik zie wel degelijk progressie. Vooral in het drukzetten als team.. zie Az gister. Alleen is het probleem wanneer 1 iemand verzaakt/te laat druk zet (Dumfries) dat er veel ruimte instaat, zie Feyenoord thuis.
Het positiespel is bij vlagen ook prima, dat moet nu geperfectioneerd worden.

Komend seizoen wat rotzooi opruimen en hierop verder bouwen .. komt goed

Trust the process :)
  maandag 22 maart 2021 @ 14:51:36 #298
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198634246
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 14:50 schreef PSVCL het volgende:
Ik zie wel degelijk progressie. Vooral in het drukzetten als team.. zie Az gister. Alleen is het probleem wanneer 1 iemand verzaakt/te laat druk zet (Dumfries) dat er veel ruimte instaat, zie Feyenoord thuis.
Ja dan zet je dus niet goed druk Hans.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198634283
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 14:50 schreef PSVCL het volgende:
Het positiespel is bij vlagen ook prima, dat moet nu geperfectioneerd worden.

Komend seizoen wat rotzooi opruimen en hierop verder bouwen .. komt goed

Trust the process :)
Dummie kan er echt niets meer van. Was vorig seizoen je belangrijkste speler (de enige die nog weleens een belangrijke goal maakte), maar bakt er dit seizoen echt helemaal niets meer van. Gister ook weer zo dom naar die bal koppen, terwijl het anders gewoon een goal was. Tegen Ajax hands maken terwijl Mvogo 'm anders zo pakt. En dan dat constante balverlies, er komt geen voorzet meer aan, verdedigend wordt hij voorschut gezet.

Het is jammer dat je Teze centraal achterin nodig hebt, maar dat is een veel betere rechtsback die in ieder geval kan verdedigen.
pi_198634493
DE RAPEN ZIJN GAAR nu lichtjesstadmadness boos is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')