abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 12 maart 2021 @ 18:14:18 #1
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_198465407
twitter


quote:
RTL wist niet wat Martijn Koning in roast van Baudet ging zeggen


RTL heeft de tekst van de 'roast' die Martijn Koning donderdagavond bij Jinek deed over Forum voor Democratie-leider Thierry Baudet niet van tevoren ingezien. Dat meldt de cabaretier vrijdag op Instagram. Baudet was zo boos over de opmerkingen die Koning maakte, dat hij tijdens de uitzending wegliep.

Het was niet de eerste keer dat Baudet tijdens een gesprek wegliep, omdat de inhoud hem niet zinde. Eerder deed hij dit ook onder meer bij Met het oog op morgen en De Vooravond, omdat de vragen die werden gesteld hem niet aanstonden.

"Ik heb vandaag een stukje gedaan bij Jinek wat nogal wat stof heeft doen opwaaien", stelt Koning. "Dit soort stukjes maak ik zonder overleg met de redactie van Jinek. Ik stuur nooit stukjes op van tevoren ter inzage." De bekroonde cabaretier zegt heel blij te zijn met de vrijheid die hij van RTL krijgt op die plek. "Ik hoop dat de opwinding nu weer kan gaan over wat er gezegd is aan tafel."

In zijn korte conference refereerde Koning onder meer aan de Joodse afkomst van Baudets verloofde. Baudet lag de afgelopen maanden geregeld onder vuur vanwege antisemitische uitlatingen in app-groepen van zijn partij. Ook haalde de cabaretier de deels Indonesische afkomst van de omstreden FVD-politicus aan.
https://www.rtlboulevard.(...)n-baudet-ging-zeggen

twitter
pi_198465410
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:08 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Waar staat Ja21 voor, ik zag allemaal partijen waar ik nog nooit van gehoord heb op die lijst .
Juiste Antwoord geloof ik.
pi_198465427
Ik vond het niet grappig. Dat was het grootste probleem. Baudet persoonlijk aanvallen kan vrij makkelijk en het grappig maken ook.
pi_198465446
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:14 schreef SignificanteAnder het volgende:

[..]

Juiste Antwoord geloof ik.
Joost Eerdmans was een Fortuynist toch?
pi_198465452
Oh mijn grappige plaatje moet ook even in dit deel:

En de Tweet ook *O*
twitter
  vrijdag 12 maart 2021 @ 18:19:14 #6
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_198465473
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:15 schreef MoreDakka het volgende:
Ik vond het niet grappig. Dat was het grootste probleem. Baudet persoonlijk aanvallen kan vrij makkelijk en het grappig maken ook.
De persoonlijke afkeer van Baudet lag er veel te dik bovenop. Het was een baggerroast. Het was geen moment grappig.
pi_198465483
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:49 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Zegt een figuur met een plaatje van Volt als avatar.
Oh ik zie nu dat mijn plaatje ook nog door een andere user heel hoog is opgenomen _O- Gast ik vond het gewoon een geinig plaatje. :')

Er is geen sprake van argumenten of wat je er allemaal bij sleept.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:49 schreef matigeuser het volgende:
Maar om op je argument in te gaan, zegt Baudet dat de grapjes van Martijn niet mochten? Dat Martijn / cabaretiers de mond gesnoerd moeten worden? Verboden? Nee, verboden, dat zijn linkse hobby's.

Zeg ik dat Baudet dat zei? Nee dat zei ik niet. Ik postte alleen een grappig plaatje. Wist niet dat ik daarmee gelijk op lange tenen stond, want ik vond hem grappig itt dat praatje van Martijn Koning.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 18:20:34 #8
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_198465499
Is dit de gamechanger voor FVD, wellicht van de campagne?
pi_198465502
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:19 schreef Smegma. het volgende:

[..]

De persoonlijke afkeer van Baudet lag er veel te dik bovenop. Het was een baggerroast. Het was geen moment grappig.
Precies. Helaas is Baudet een hypocriet mietje en niet iemand die dan de gelegenheid neemt om de schouders op te halen over een grappenmaker die een flater slaat.
pi_198465510
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:20 schreef Smegma. het volgende:
Is dit de gamechanger voor FVD, wellicht van de campagne?
Ze zullen nu wel weer in de lift zitten, want dat slachtofferschap uitmelken icm de fophef is nu eenmaal een succesvolle strategie.
pi_198465520
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:15 schreef MoreDakka het volgende:
Ik vond het niet grappig. Dat was het grootste probleem. Baudet persoonlijk aanvallen kan vrij makkelijk en het grappig maken ook.
Niet grappig zijn is wel vaker een valkuil van Martijn.
pi_198465525
Martijn Koning heeft maar één fan: zichzelf. Mijn humor is beter, maar dat is natuurlijk eenvoudig.
Thierry Baudet is een egocentrist die het niet kan hebben dat er nog meer egocentristen rondlopen.
pi_198465545
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:21 schreef SignificanteAnder het volgende:

[..]

Ze zullen nu wel weer in de lift zitten, want dat slachtofferschap uitmelken icm de fophef is nu eenmaal een succesvolle strategie.
Dan is Jinek de schuldige daarvan wanneer dit uiteindelijk meer stemmers oplevert met die kut tv van ze. Tenenkrommende televisie uit het Godzilla tijdperk.
pi_198465551
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:22 schreef Magister_Artium het volgende:
Martijn Koning heeft maar één fan: zichzelf. Mijn humor is beter, maar dat is natuurlijk eenvoudig.
Thierry Baudet is een egocentrist die het niet kan hebben dat er nog meer egocentristen rondlopen.
Volgens mij heb ik weleens geglimlacht om een fragment uit een show van hem Sinterkerstennieuw of zo. Maar inderdaad, daar zou iemand die geen cabaretier is, maar wel een beetje humor heeft ook wel in kunnen slagen. :P
pi_198465575
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:24 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Dan is Jinek de schuldige daarvan wanneer dit uiteindelijk meer stemmers oplevert met die kut tv van ze. Tenenkrommende televisie uit het Godzilla tijdperk.
Klopt. Die geven een cabaratier carte blanche en gaan vervolgens volledig in de cancelmodus als dat een keer niet goed uitpakt. Daarmee spelen ze het spelletje perfect mee ten gunste van Thierry.

Maar zulk gedrag is blijkbaar talkshoweigen kijkend naar bijv. de VI rel van vorig jaar.
pi_198465580
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 17:46 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Voor een roast kies je zelf. Daarnaast mag je na een roast zelf nog even een zegje doen. Daarnaast was dit helemaal niet als zodanig opgesteld, maar werd het er in gesjoemeld.

Verder is het ja maar hij doet het ook, eigen schuld peuter retoriek.
Ik vind de 'roast' van Nieuwsuur ook niet deugen. Ik vind de confrontatie met partijleden/burgers manipulatief en het verhaaltje van Noorlander erbij geen opzet voor een eerlijk gesprek. Dan wil je gewoon teveel de indruk van de kijker bepalen. Een goede interviewer moet dat gewoon 1 op 1 aankunnen en een goede journalist maakt vooraf geen scenario, maar laat de uitkomst zijn wat die is.
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 17:47 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Dit is wel het gevolg van het sympathie-effect dat nu ineens optreedt. Hiddema die intussen alweer een 3e of 4e tegenstrijdige verklaring geeft van waarom hij destijds gestopt is. Vaag verhaal. Maar ja dat is wel de emotionele tegenreactie die je krijgt door zo onmenselijk in de aanval te gaan.
[..]

Een roast doe je met vrienden heb ik wel eens gehoord. Dat is ook de enige manier waarop het grappig is, omdat je elkaar dan op een harde maar leuke manier afmaakt. Ik las het interview met Koning:
[..]

https://www.parool.nl/kun(...)wel-gelukt~b1150190/

Heeft niks met een roast te maken, het was dan ook niet grappig. Dit is alsof je Youp een conference laat doen waarvan de inhoud is: "Mark Rutte is een vieze vuile liegende hufter." Ik zou m'n geld terug eisen.
Ik zou de volle 5 uur uitzitten als ook daadwerkelijk elke vieze vuile leugen en en elke hufterigheid aan bod zou komen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198465612
Martijn Koning zei ooit over Paul de Leeuw dat nu alle kinderen in Blaricum denken dat je van kontneuken bruine kinderen krijgt. Dat vond ik best grappig. Het is niet zo dat een achterbakse lul per se geen humor heeft.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198465638
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vind de 'roast' van Nieuwsuur ook niet deugen. Ik vind de confrontatie met partijleden/burgers manipulatief en het verhaaltje van Noorlander erbij geen opzet voor een eerlijk gesprek. Dan wil je gewoon teveel de indruk van de kijker bepalen. Een goede interviewer moet dat gewoon 1 op 1 aankunnen en een goede journalist maakt vooraf geen scenario, maar laat de uitkomst zijn wat die is.
Vind dat je wel een punt hebt, maar een rechtstreekse confrontatie zoals Wopke die had met een boerin ten aanzien van een ontzettend basaal standpunt uit hun verkiezingsprogramma vind ik ook veelzeggend.

Als Arjen hem die vraag zonder tussenkomst van die vrouw had gesteld had hij waarschijnlijk gewoon het ingestudeerde PR-praatje opgehoest. Tegenover die vrouw durfde hij niet te staan voor hun standpunt en dat vind ik toch wel een enorm zwaktebod voor een bestuurder.

Denk dat Pieter Omztigt nu nog meer voorkeursstemmen krijgt van de CDA-achterban en dat sommige zwevende potentiële kiezers door Wopke zijn afgehaakt.
pi_198465645
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:26 schreef SignificanteAnder het volgende:

[..]

Klopt. Die geven een cabaratier carte blanche en gaan vervolgens volledig in de cancelmodus als dat een keer niet goed uitpakt. Daarmee spelen ze het spelletje perfect mee ten gunste van Thierry.

Maar zulk gedrag is blijkbaar talkshoweigen kijkend naar bijv. de VI rel van vorig jaar.
Schandalig inderdaad. Sowieso, het idee dat een cabaratier eens een keer iets kan zeggen dat een gast of (god forbid) twitter niet leuk vindt is niet bij ze opgekomen?

Ik vind die Koning maar niets, maar zijn weigering om van te voren zijn stukjes door te laten lezen heb ik wel respect voor.
pi_198465678
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:32 schreef SignificanteAnder het volgende:

[..]

Vind dat je wel een punt hebt, maar een rechtstreekse confrontatie zoals Wopke die had met een boerin ten aanzien van een ontzettend basaal standpunt uit hun verkiezingsprogramma vind ik ook veelzeggend.

Als Arjen hem die vraag zonder tussenkomst van die vrouw had gesteld had hij waarschijnlijk gewoon het ingestudeerde PR-praatje opgehoest. Tegenover die vrouw durfde hij niet te staan voor hun standpunt en dat vind ik toch wel een enorm zwaktebod voor een bestuurder.
Ik vind Nieuwsuur meestal belabberd maar de kiezer de vraag laten stellen is een beproefd concept uit de Amerikaanse politiek. Daar hebben ze die zogenaamde town halls. Ik vind dat een prima idee, maar dan moet het wel spontaan en volledig onafhankelijk gebeuren. Ik wil vooral zoals jij ook zegt het standaard een-tweetje tussen journalisten en politici een keer doorbreken.
pi_198465712
Roast aan Martijn Koning
Martijn Koning, je bent een hele vervelende man. Met je slechte linkse grappen en je dikke vriendin. Ja ik weet dat je niet om een roast gevraagd hebt, maar zo gaat dat tegenwoordig geloof ik. Hoe ga je later in godsnaam aan je kind uitleggen dat je grappen maakt en er vervolgens niemand om kan lachen? Je oudejaarsconference van 2019 is waarschijnlijk wel het hoogtepunt van je carrière, tering wat was die goed. voor jou doen dan he! Dat je je ouders pas na 7 jaar durfde uit te nodigen voor een show zegt wel genoeg. Mijn god, wat zullen zij spijt hebben dat ze met elkaar geneukt hebben en jouw ter wereld hebben gebracht. Jij gaat toch niet met je dikke vriendin ook een kind op de wereld zetten die verder niks toevoegt aan de samenleving? Vroeger zou je het goed gedaan hebben bij de NSB trouwens. Zij waren vroeger het kankergezwel van de samenleving, jij bent dat nu. Maar he, dit is maar een roast, moet kunnen toch.
pi_198465773
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:32 schreef SignificanteAnder het volgende:

[..]

Vind dat je wel een punt hebt, maar een rechtstreekse confrontatie zoals Wopke die had met een boerin ten aanzien van een ontzettend basaal standpunt uit hun verkiezingsprogramma vind ik ook veelzeggend.

Als Arjen hem die vraag zonder tussenkomst van die vrouw had gesteld had hij waarschijnlijk gewoon het ingestudeerde PR-praatje opgehoest. Tegenover die vrouw durfde hij niet te staan voor hun standpunt en dat vind ik toch wel een enorm zwaktebod voor een bestuurder.

Denk dat Pieter Omztigt nu nog meer voorkeursstemmen krijgt van de CDA-achterban en dat sommige zwevende potentiële kiezers door Wopke zijn afgehaakt.
Ik heb het niet gezien, maar ik vond het bij Ouwehand ergerlijk manipulatief. De partij werd van twee kanten neergezet als een soort sekte. Eerst door over Thieme en haar geloof te beginnen, terwijl dat een opmerkelijk iets was in het begin, maar verder nooit de partij op enige manier heeft gekarakteriseerd. Daarna kwam zo'n partijlid dat alleen maar diertjes geobsedeerd was in de categorie lief, aaien, dat is gewoon de keuze van de redactie om er zo een te vinden en daarme de partij te karakteriseren.

Daarna kwam dat blonde rotjoch met een verhaal over belangenverstrengeling waarbij ik me dan afvraag of zo'n bedrijf niet misbruikt wordt voor een fanatiek politieke agenda. Dat is nou niet iets waar ik me druk over zou maken. En toen was de tijd om aan kwamen we aan de doorgaans toch doordachte voorstellen en visie van de PvdD niet toe.

En dat is de trend bij de NPO, die neemt steeds meer controle over hoe het overkomt, de boodschap. Zeker de NOS zendt vaak bijvoorbeeld een interview niet uit maar schakelt naar Noorlander om te duiden en in zijn eigen woorden weergeven wat diegene gezegd zou hebben. Ze willen ons te graag vertellen wat we moeten vinden en daar zijn deze lijsttrekkers'interviews' ook een voorbeeld van.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198466020
Buiten het feit dat Martijn Koning gewoon een buitengewoon slechte cabaratier is naar mijn mening, moet Baudet nu niet in de slachtofferrol kruipen. Wie geschoren wordt, moet stilzitten. Helemaal in het geval van Baudet die zelf vaak de kapper is. Een publiekelijk figuur a la Baudet staat nu eenmaal vaak in de picture en dient ook met dit soort schijtlollig heden om te gaan, het is echt niet de eerste en zal ook zeker niet de laatste politicus zijn die zo in zijn gezicht beledigd wordt.

Daarnaast is dat hele ‘ik word gedemoniseerd’ verhaal natuurlijk een beetje onzin, aangezien hij zelf ook de hele linkervleugel van het politieke spectrum onder ‘cultuur marxisten’ schaart. Maar ongetwijfeld ziet hij dat zelf niet zo, aangezien zijn mening de feiten weergeeft in alle gevallen.

Tot zover mijn mening, over tot de orde van de dag.
pi_198466098
Normaal scheert een kapper je toch pas als je er zelf ook mee in stemt?
pi_198466112
Ach, zo dramatisch slecht is Martijn Koning nou ook weer niet. Ik heb in het verleden toch geregeld om 'm kunnen lachen. Inderdaad niet tijdens z'n oudejaarsconference, want die was wel echt beroerd.



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 10
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')