Postnl kan gewoon een onderzoek starten, maar dat doen ze alleen in opdracht van Coolblue, en die werken daar niet aan mee:quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
Toch gek dat PostNL ongeschonden uit de discussie komt, terwijl zij het zoek gemaakt hebben
Daar zit nu ergens een medewerker thuis met een Chromebook te spelen.
quote:Op zondag 14 maart 2021 14:08 schreef Newby6781 het volgende:
En dat willen ze niet doen. Waarom niet is mij compleet niet helder en na gevraagd en geen antwoord.
TS is toch degene die het verzonden heeft? Dan is hij toch degene die opdracht zou moeten geven voor een onderzoek?quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:34 schreef DX11 het volgende:
[..]
Postnl kan gewoon een onderzoek starten, maar dat doen ze alleen in opdracht van Coolblue, en die werken daar niet aan mee:
[..]
Bij een antwoordnr dus niet, zie deze post:quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
TS is toch degene die het verzonden heeft? Dan is hij toch degene die opdracht zou moeten geven voor een onderzoek?
Klopt dat staat in hun voorwaarden.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
Toch gek dat PostNL ongeschonden uit de discussie komt, terwijl zij het zoek gemaakt hebben
Daar zit nu ergens een medewerker thuis met een Chromebook te spelen.
Maar jij bent er als koper voor verantwoordelijk dat het geretourneerde bij de verkoper terugkomt. Klein verschil.quote:Op vrijdag 9 april 2021 09:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Bij het retourneren ontbind je de aankoop, dus er is geen koopovereenkomst meer.
Er is al meerdere malen gewezen op een stuk waaruit blijkt dat bij een antwoordnummer, de verantwoordelijkheid bij een retour voor de verkoper is.quote:Op vrijdag 9 april 2021 12:35 schreef baskick het volgende:
[..]
Maar jij bent er als koper voor verantwoordelijk dat het geretourneerde bij de verkoper terugkomt. Klein verschil.
Ik lees nergens dat in de casus van de user waar ik op reageerde er sprake was van een antwoordnummer. En los daarvan heb ik ook nog geen valide bron gezien die ondersteunt wat jij zegt. Wél dat je geen partij bent in de overeenkomst tussen PostNL en de winkel, niet dat de verantwoordelijkheid van de retourzending daarmee ook bij de winkel ligt. Maar quote hem even, als je wilt?quote:Op vrijdag 9 april 2021 12:47 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Er is al meerdere malen gewezen op een stuk waaruit blijkt dat bij een antwoordnummer, de verantwoordelijkheid bij een retour voor de verkoper is.
Lees dat eerst even voor je reageert.
Postnl heeft onderzoek ingesteld met Coolblue dus en pakket was kwijt. Dit weet coolblue, maar toch storten ze me het geld niet terug.quote:Op vrijdag 9 april 2021 10:34 schreef DX11 het volgende:
[..]
Postnl kan gewoon een onderzoek starten, maar dat doen ze alleen in opdracht van Coolblue, en die werken daar niet aan mee:
[..]
Dat is wel echt belachelijk dan ja. Misschien is aangifte nog wel een optie dan op één of andere manier? Van diefstal/verduistering? Als je daarmee aan komt zal coolblue vast wel meewerken zou je zeggen?quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:23 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
Postnl heeft onderzoek ingesteld met Coolblue dus en pakket was kwijt. Dit weet coolblue, maar toch storten ze me het geld niet terug.
Heb je het ook nog op twitter gegooid?quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:23 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
Postnl heeft onderzoek ingesteld met Coolblue dus en pakket was kwijt. Dit weet coolblue, maar toch storten ze me het geld niet terug.
Ja. Reageren niet meer op berichtenquote:Op vrijdag 9 april 2021 14:43 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Heb je het ook nog op twitter gegooid?
Hun ( CB) verwijzen naar algemene voorwaarden retourzending postnl.quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:34 schreef DX11 het volgende:
[..]
Dat is wel echt belachelijk dan ja. Misschien is aangifte nog wel een optie dan op één of andere manier? Van diefstal/verduistering? Als je daarmee aan komt zal coolblue vast wel meewerken zou je zeggen?
Wat een tokkie tokoquote:Op vrijdag 9 april 2021 14:44 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
Ja. Reageren niet meer op berichten
Emailadres van de baas opzoeken en rechtstreeks mailen wil nog wel eens helpen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 14:58 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
Ik moet stiekem wel gniffelen als ik de reclames zie van CB ja....
Met alle plezierquote:Op vrijdag 9 april 2021 13:37 schreef baskick het volgende:
[..]
Ik lees nergens dat in de casus van de user waar ik op reageerde er sprake was van een antwoordnummer. En los daarvan heb ik ook nog geen valide bron gezien die ondersteunt wat jij zegt. Wél dat je geen partij bent in de overeenkomst tussen PostNL en de winkel, niet dat de verantwoordelijkheid van de retourzending daarmee ook bij de winkel ligt. Maar quote hem even, als je wilt?
Alsof dat zo makkelijk gaatquote:Op vrijdag 9 april 2021 17:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Emailadres van de baas opzoeken en rechtstreeks mailen wil nog wel eens helpen.
Betekend dus maar heb ik het geld niet voor als ik gerechtelijke stappen zou ondernemen ik kans van slagen heb??quote:Op vrijdag 9 april 2021 17:28 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Met alle plezier
https://uitspraken.rechts(...)NL:RBUTR:2011:BQ9895
Ik ben geen jurist, maar als ik het zo lees is het een tripje naar het juridisch loket waard.quote:Op vrijdag 9 april 2021 19:18 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
Betekend dus maar heb ik het geld niet voor als ik gerechtelijke stappen zou ondernemen ik kans van slagen heb??
Interessant. Maar die was niet eerder genoemd, is het wel?quote:Op vrijdag 9 april 2021 17:28 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Met alle plezier
https://uitspraken.rechts(...)NL:RBUTR:2011:BQ9895
Hm, klopt niet helemaal,quote:Op vrijdag 9 april 2021 09:39 schreef DX11 het volgende:
[..]
Klopt maar andere webshops pakken je dan niet het geld af. Bijvoorbeeld Amazon stort het bedrag al terug op het moment dat jij hem af geeft bij het postkantoor (dus voordat hij aan is gekomen bij hun)
Als je te vaak retourneert worden ze wel minder soepel inderdaad.quote:Op vrijdag 9 april 2021 19:59 schreef Sorella het volgende:
[..]
Hm, klopt niet helemaal,
Ik had iets besteld bij amazon.nl en 2 weken geleden terug gestuurd, vandaag is het geld pas terug gestort, en dit is al een paar keer gebeurt.
Amazon.nl werkt met dhl (ik heb nog geen post nl. voorbij zien komen als ik bij hun bestelde)en daar staat het pakket ook nog steeds op onderwegn als ik hun track en trace moet geloven
Pieter zwart is CEO, probeer gewoon pieter.zwart@coolblue.nl/com of even via zijn LinkedInquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |