Lees het topic eens door van TS zou ik zeggenquote:Op maandag 5 april 2021 16:25 schreef Aethereal het volgende:
[..]
Gewoon ontbinden van de koop toch obv wet koop op afstand.
quote:Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
De betreffende winkel.quote:
Dat is niet netjes van ze.quote:Op maandag 5 april 2021 13:49 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
Coolblue weigert geld terug te geven. Ben geld kwijt.
De standaard reactie van een CC-bedrijf is ook: zoek het zelf even uit met de leverancier. Wat heb ik ooit een hoop moeite moeten doen om geld via mijn CC terug te krijgen. Ik koop eigenlijk alles via Pay-Pal. Als er dan een issue is, meld je dat en krijg je binnen een paar dagen je geld terug.quote:Op dinsdag 6 april 2021 11:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is niet netjes van ze.
Overigens een van de redenen dat ik altijd met CC betaal.
Dat herken ik eigenlijk niet. Ze zullen dat idd als eerste vragen maar daarna storten ze terug.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:16 schreef boegschroef het volgende:
[..]
De standaard reactie van een CC-bedrijf is ook: zoek het zelf even uit met de leverancier. Wat heb ik ooit een hoop moeite moeten doen om geld via mijn CC terug te krijgen. Ik koop eigenlijk alles via Pay-Pal. Als er dan een issue is, meld je dat en krijg je binnen een paar dagen je geld terug.
Dat herken ik niet.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:16 schreef boegschroef het volgende:
[..]
De standaard reactie van een CC-bedrijf is ook: zoek het zelf even uit met de leverancier. Wat heb ik ooit een hoop moeite moeten doen om geld via mijn CC terug te krijgen. Ik koop eigenlijk alles via Pay-Pal. Als er dan een issue is, meld je dat en krijg je binnen een paar dagen je geld terug.
ja hier ook. ICS is wat dat betreft een kutafhandelaar.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:20 schreef DX11 het volgende:
Hier goede ervaringen met rabo creditcard bij een niet-ontvangen kickstarter. Minder goede ervaringen bij ics, veel gedoe met formulieren en eigen risico.
Misschien moet ik dan maar eens gaan overstappen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:57 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
ja hier ook. ICS is wat dat betreft een kutafhandelaar.
Toch heb ik bij ics de aankoop betwist en mijn geld terug gekregen een keer.quote:Op woensdag 7 april 2021 10:48 schreef Newone82 het volgende:
Wat heeft een creditcard te maken met een retourpakket wat zoek is? Daar doen ze niks mee hoor. Je hebt alleen aankoopgarantie bij aankomst
Ja als je je aankoop niet krijgt ja.quote:Op woensdag 7 april 2021 10:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Toch heb ik bij ics de aankoop betwist en mijn geld terug gekregen een keer.
Dus zij hebben iets opgestuurd, je hebt het correct ontvangen, jij hebt dat vervolgens retour gestuurd en zij hebben dat niet ontvangen? En vervolgens betwist je de aankoop?quote:Op woensdag 7 april 2021 10:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Toch heb ik bij ics de aankoop betwist en mijn geld terug gekregen een keer.
Jaquote:Op woensdag 7 april 2021 11:24 schreef baskick het volgende:
[..]
Dus zij hebben iets opgestuurd, je hebt het correct ontvangen, jij hebt dat vervolgens retour gestuurd en zij hebben dat niet ontvangen? En vervolgens betwist je de aankoop?
Letterlijk al tientallen bestellingen bij CoolBlue gedaan, nooit een probleem gehad.quote:Op donderdag 8 april 2021 23:19 schreef Maikuuul het volgende:
Ik heb dinsdag een wasmachine gekocht bij Coolblue.
Geld afgeschreven maar staat niks onder "mijn bestellingen". Contact telefonisch / mail / Whatsapp gehad. De administratie gaat het uitzoeken, kan 5 dagen duren
Stuur gewoon die wasmachine, het geld is ontvangen werd mij telefonisch bevestigd.
Zodra die binnen is ga ik niks meer bestellen bij coolblue. Maar zie het alweer gebeuren dat hier weer weken overheen gaan
Ah. Fraude. Altijd een top idee.quote:Op woensdag 7 april 2021 11:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ja
Je betwist de aankoop en de verkoper kan het dan bewijzen dat het wel klopt. Dat hebben in mijn situatie niet gedaan.
Tegenwoordig is het wel denk ik lastiger omdat bij de aankoop je vaak een sms code moet invoeren die naar je mobiel wordt gestuurd. Dan kan je natuurlijk moeilijk beweren dat je het niet gekocht heb. Vroeger was dat niet zo...
Bij het retourneren ontbind je de aankoop, dus er is geen koopovereenkomst meer.quote:
Er gaat overal altijd wel iets mis.quote:Op donderdag 8 april 2021 23:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Letterlijk al tientallen bestellingen bij CoolBlue gedaan, nooit een probleem gehad.
Maar wat mis gaat lees je uiteraard op het internet
Klopt maar andere webshops pakken je dan niet het geld af. Bijvoorbeeld Amazon stort het bedrag al terug op het moment dat jij hem af geeft bij het postkantoor (dus voordat hij aan is gekomen bij hun)quote:Op vrijdag 9 april 2021 09:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Er gaat overal altijd wel iets mis.
Alleen Amazon doet dat zover ik weet.quote:Op vrijdag 9 april 2021 09:39 schreef DX11 het volgende:
[..]
Klopt maar andere webshops pakken je dan niet het geld af. Bijvoorbeeld Amazon stort het bedrag al terug op het moment dat jij hem af geeft bij het postkantoor (dus voordat hij aan is gekomen bij hun)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |