abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198439170
Ik vind het wel een interessante discussie.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_198439173
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 02:06 schreef Dadietn het volgende:

[..]

Sorry maar het verstaan van racisme is niet alleen voor mensen met een kleurtje, wel ironisch dat je zo racistisch denkt!
Kom jij in jouw land veel tegen, dat de mensen je uitsluiten?
pi_198439174
quote:
10s.gif Op donderdag 11 maart 2021 02:14 schreef cheanny het volgende:

[..]

Nou zo ver denk ik niet hoor.
Ben het met je eens dat Nick het niet slecht bedoelde. Kan ook niet want hij heeft immers een Indiase vriendin thuis. Maar Zoey wilde alleen dat hij begreep dat het voor haar hard aankwam als hij zegt dat hij persoonlijk racisme heeft meegemaakt. Dit zag hij dan weer als een aanval en is verontwaardigd dat zij denkt dat hij racistisch is.

Zoey reageert er inderdaad wat fel op naar Nick. Niet geheel terecht maar dat komt omdat het een beladen onderwerp voor haar is en dat kan ik ook begrijpen. Dan kan eigenlijk alles wat je zegt verkeerd overkomen.

Zij staat er door haar eigen ervaringen anders in en daarom begrijpt ze Nick ook niet. Die gaan het dan ook niet eens worden met elkaar omdat ze elkaar niet gaan begrijpen. Neem het voor geen van beiden op hoor want dit is en blijft een lastig onderwerp. Maar dat Zoey Nick kapot probeert te krijgen hiermee voor eigen gewin in een spelletje vind ik echt overdreven.
Het voorbeeld van Nick was juist heel goed,dat kon Zoey niet hebben.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_198439175
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 02:14 schreef snetje het volgende:
Kan het weer gewoon over de karakters en spel technische redenen om te stemmen op elkaar? ...
Zeker, niemand valt hier iemand aan. Iedereen heeft nu eenmaal zijn eigen mening en die is mooi. Dat is democratisch Europa.
  donderdag 11 maart 2021 @ 02:19:36 #155
140484 snetje
Een Y hoort erbij
pi_198439178
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 02:16 schreef FreshFruit het volgende:

[..]

Neheee ... Nick was juist met wat hij zei dat hij geen kleur zag en zei dat op zon manier dat hij er geen probleem in zag ... maar leg dat eens uit aan iemand die haar hele leven daar al tegen vecht?
Wie achter de kudde aanloopt ... loopt in de stront !!
pi_198439184
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 02:16 schreef FreshFruit het volgende:
Dat kon ze niet begrijpen omdat zij een andere perceptie van racisme heeft. Ik zeg niet dat ik dat ook zo vind maar ik kan begrijpen dat zij zo denkt omdat ze heel haar leven hier al mee te maken heeft. Dan vindt zij de ervaring van Nick niet even zwaar wegen. Nick probeerde haar dan weer alleen duidelijk te maken dat hij weet hoe ze zich voelt. Juist door die ervaring en juist omdat hij een Indiase vriendin heeft.

Dat bedoel ik dus met die twee gaan elkaar niet begrijpen hierin.
~ It seems that I’m like the moon that rose at noon ~
pi_198439187
quote:
10s.gif Op donderdag 11 maart 2021 02:21 schreef cheanny het volgende:

[..]

Dat kon ze niet begrijpen omdat zij een andere perceptie van racisme heeft. Ik zeg niet dat ik dat ook zo vind maar ik kan begrijpen dat zij zo denkt omdat ze heel haar leven hier al mee te maken heeft. Dan vindt zij de ervaring van Nick niet even zwaar wegen. Nick probeerde haar dan weer alleen duidelijk te maken dat hij weet hoe ze zich voelt. Juist door die ervaring en juist omdat hij een Indiase vriendin heeft.

Jij weet het goed te verwoorden. _O_ ^O^
pi_198439188
quote:
17s.gif Op donderdag 11 maart 2021 01:38 schreef zodeju het volgende:

[..]

En wat als het nu twee vrouwen waren die het voortouw namen dus een hele leuke meiden groep in plaats van Friends.....wat als je nu de zelfde mening hebt....dat je achter iemand staat. Waarvan je van tevoren wist dat het moeilijk zou worden....maar het ervoor overhad. Dan was het allemaal niet zo erg.....
Ik kan je hier niet goed volgen. Ik weet dat Naomi naar Friends keek. Maar ik ken Friends niet.
Als jouw vraag is moesten Nick en Michel vrouwen zijn, of ik hetzelfde zou reageren? Dan is mijn antwoord JA
Dan zou ik nog altijd zeggen, die 2 vrouwen manipuleren de 2 andere en laten de andere niet hunzelf zijn.
waarom denk je dat Naomi in bed lag te wenen? Ze heeft haar familie nodig om haar te zeggen dat ze het goed doet? Waarom heeft ze zo die bevestiging nodig (Naomi is geeen 22 meer)? Ze voelt dat dit niet klopt, waarmee ze mee bezig is.
Dat ze nu dingen doet, welke die niet stroken met haar.

[ Bericht 9% gewijzigd door Fasil op 11-03-2021 02:30:34 ]
pi_198439190
quote:
1s.gif Op donderdag 11 maart 2021 02:16 schreef Fasil het volgende:

[..]

Zeker.Voorbeeld, tatouages niet geschikt voor sommige beroepen = racisme. Je ziet er niet uit voor degelijke functie = racisme. Je hebt vrienden die mss meer nerdy zijn en daardoor wordt jij ook als sukkel gezien = racisme. Iemand die altijd in training wil lopen en gezien wordt als uitschot = racisme. Iemand die goed verdient en andere op neer kijken = racisme. Punt is racisme zit in ieder volk arm rijk bruin zwart Geel wit. Snap dat nu toch is.
pi_198439192
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 02:19 schreef snetje het volgende:
Neheee ... Nick was juist met wat hij zei dat hij geen kleur zag en zei dat op zon manier dat hij er geen probleem in zag ... maar leg dat eens uit aan iemand die haar hele leven daar al tegen vecht?
Nick bedoelde dat juist goed. Dat hij geen onderscheid maakt. Maar Zoey ziet het zo dat haar kleur er dan niet toe doet en dat kwetst haar dan weer. Dus doordat ze er beiden anders in staan zullen ze elkaar niet gaan begrijpen.
pi_198439193
quote:
10s.gif Op donderdag 11 maart 2021 02:24 schreef cheanny het volgende:

[..]

Nick bedoelde dat juist goed. Dat hij geen onderscheid maakt. Maar Zoey ziet het zo dat haar kleur er dan niet toe doet en dat kwetst haar dan weer. Dus doordat ze er beiden anders in staan zullen ze elkaar niet gaan begrijpen.
Deze dame. *O*
pi_198439195
Het is me nu helemaal duidelijk.Cheanny bent u psych ofwa?
pi_198439199
quote:
10s.gif Op donderdag 11 maart 2021 02:14 schreef cheanny het volgende:

[..]

Nou zo ver denk ik niet hoor.
Ben het met je eens dat Nick het niet slecht bedoelde. Kan ook niet want hij heeft immers een Indiase vriendin thuis. Maar Zoey wilde alleen dat hij begreep dat het voor haar hard aankwam als hij zegt dat hij persoonlijk racisme heeft meegemaakt. Dit zag hij dan weer als een aanval en is verontwaardigd dat zij denkt dat hij racistisch is.

Zoey reageert er inderdaad wat fel op naar Nick. Niet geheel terecht maar dat komt omdat het een beladen onderwerp voor haar is en dat kan ik ook begrijpen. Dan kan eigenlijk alles wat je zegt verkeerd overkomen.

Zij staat er door haar eigen ervaringen anders in en daarom begrijpt ze Nick ook niet. Die gaan het dan ook niet eens worden met elkaar omdat ze elkaar niet gaan begrijpen. Neem het voor geen van beiden op hoor want dit is en blijft een lastig onderwerp. Maar dat Zoey Nick kapot probeert te krijgen hiermee voor eigen gewin in een spelletje vind ik echt overdreven.
Het is absoluut de manier waarop. Zoey heeft het de laatste tijd niet stoelen of banken gestoken dat ze Nick liever kwijt is dan rijk.
Er is echt wel een verschil tussen iemand op zijn fouten wijzen en de manier waarop Zoey Nick aanviel.

Het klopt dat zoey nooit met die exacte woorden Nick heeft beschuldigd van racisme maar de manier waarop ze hem aanviel sprak boekdelen. Ook de voorbeelden die ze gaf waren veel erger dan wat Nick zei, ze wist goed genoeg wat hij bedoelde.

Daarna ging ze vol voor de cameras zitten, apart en waar niemand anders in de buurt was, toen Liese erbijkwam ging ze nog een stukje verder.
Haar manier was overduidelijk om sympathie op te wekken bij de kijkers thuis.

Wat ze wel duidelijk probeerde te doen met haar tranen en overgereageerde aanval op Nick was zorgen dat hij fans zou verliezen. Zonder erbij stil te staan dat haar acties zware gevolgen konden hebben voor Nick als hij uit het huis stapte.

Zoey had geen recht om de racisme kaart te spelen.

Ze kon ook gewoon gezegd hebben dat die uitspraak echt niet kon zonder hem te proberen slecht voor de camera neer te zetten.

Moesten er geen 24/7 cameras geweest zijn waren de beelden misschien volledig anders geknipt waardoor Nick wel als racistisch overkwam terwijl hij dat helemaal niet was.
pi_198439205
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 02:17 schreef Dadietn het volgende:

[..]

Zeker, niemand valt hier iemand aan. Iedereen heeft nu eenmaal zijn eigen mening en die is mooi. Dat is democratisch Europa.
Exact de reden waarom racisme of zelfs discriminate bestaat.
'Ieder z'n mening.' Heel mooi. 'Elk kleur, maakt niks uit, je bent allemaal gelijk' Heel mooi.
Even eenvoudig: 'Wit, zwart, mokka, allemaal goed!' In praktijk Wit tegenover zwart of Mokka inzake woonst of werk (en zoveel meer).............. 't Is net de tijd om WEL kleur te zien en te zeggen, 't is niet gelijk. Zo draagt ge tenminste uw steentje bij. En DAT is het punt. Alstublieft laat dit doordringen en verspreid :) <3
pi_198439207
quote:
1s.gif Op donderdag 11 maart 2021 02:16 schreef Fasil het volgende:

[..]

er is eergisteren iemand vermoord omdat hij homo was, wat denk je zelf?
door 3 minderjarigen nog wel.
pi_198439209
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 02:26 schreef FreshFruit het volgende:
Het is me nu helemaal duidelijk.Cheanny bent u psych ofwa?
Nee hoor. Maar door urenlang naar die streams te kijken ben ik beetje in die hoofden van die bewoners gaan wonen.. _O-

Anyway bedankt! Probeer het alleen van beide standpunten te begrijpen. Zonder oordeel. O+
  donderdag 11 maart 2021 @ 02:31:33 #167
140484 snetje
Een Y hoort erbij
pi_198439210
quote:
10s.gif Op donderdag 11 maart 2021 02:21 schreef cheanny het volgende:

[..]

Alsof Nick zich daar druk om gaat maken ... er zijn maar 3 dingen die Nick zjjn aandacht trekken ..1 Rudie!! ( de kijkers) ...2 De manipulerende vrouwen ( Naomi en Julie) en zijn eigen gezwam richting camera's ...
pi_198439211
quote:
10s.gif Op donderdag 11 maart 2021 02:30 schreef cheanny het volgende:

[..]

Nee hoor. Maar door urenlang naar die streams te kijken ben ik beetje in die hoofden van die bewoners gaan wonen.. _O-

Anyway bedankt! Probeer het alleen van beide standpunten te begrijpen. Zonder oordeel. O+
Doe je heel netjes. ^O^
  donderdag 11 maart 2021 @ 02:33:08 #169
495303 Haradutas88
Life is a bitch
pi_198439212
Ja, laten we nog een Nederlander eruit stemmen ;(

Dan zijn er nog maar 2 over tegen 5 Belgen.
  donderdag 11 maart 2021 @ 02:37:45 #170
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_198439221
strak plan
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_198439223
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 02:33 schreef Haradutas88 het volgende:
Ja, laten we nog een Nederlander eruit stemmen ;(

Dan zijn er nog maar 2 over tegen 5 Belgen.
Van die Nederlanders mis ik alleen Jowi. Aan Belgische kant hadden zowel Thomas en Patje er van mij nog in mogen zitten. Volgend seizoen misschien beter met alleen Belgen doen en een Antiliaan voor de vibes. :D
Jullie vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_198439224
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 02:30 schreef lyo het volgende:

[..]

Exact de reden waarom racisme of zelfs discriminate bestaat.
'Ieder z'n mening.' Heel mooi. 'Elk klaar, maakt niks uit, je bent allemaal gelijk' Heel mooi.
Even eenvoudig: 'Wit, zwart, mokka, allemaal goed!' In praktijk Wit tegenover zwart of Mokka inzake woonst of werk (en zoveel meer).............. 't Is net de tijd om WEL kleur te zien en te zeggen, 't is niet gelijk. Zo draagt ge tenminste uw steentje bij. En DAT is het punt. Alstublieft laat dit doordringen en verspreid :) <3
Hoezo het is niet gelijk? Verklaar. Enig idee hoeveel kansen mensen uit andere landen hier in Europa krijgen? Hoeveel mensen uit andere landen hier gelukkig leven en alles hebben wat ze maar willen. Wat denk jij als blanke je kansen zijn in, Marokko, Africa,etc? Ga eens in dergelijk land proberen afdwingen op elke manier ook dat vrouwen mogen rondt lopen in mini rok,hoelang denkje daar rondt te lopen? Wat ik bedoel is dat de meerderheid van de bevolking waar ook iedereen gelijk ziet. En op sommige vlakken gaat dit niet maar dat is dan vooral te danken aan mensen hogerop met grote functies zoals ministers,presidenten enz. Maar dat is de bevolking niet. Nee hoe ik het zie is dat de bevolking veel te braaf is en maar volgt. Terwijl de bevolking het land regeert als ze willen.
  donderdag 11 maart 2021 @ 02:42:09 #173
495303 Haradutas88
Life is a bitch
pi_198439230
quote:
1s.gif Op donderdag 11 maart 2021 02:30 schreef Stargazing het volgende:

[..]

er is eergisteren iemand vermoord omdat hij homo was, wat denk je zelf?
door 3 minderjarigen nog wel.
Snap je dat dat een incident is? Dat dat dus totaal iets anders is als dagelijks merken dat je huidskleur zorgt voor beperkingen?
pi_198439232
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 02:23 schreef Dadietn het volgende:

[..]

Zeker.Voorbeeld, tatouages niet geschikt voor sommige beroepen = racisme. Je ziet er niet uit voor degelijke functie = racisme. Je hebt vrienden die mss meer nerdy zijn en daardoor wordt jij ook als sukkel gezien = racisme. Iemand die altijd in training wil lopen en gezien wordt als uitschot = racisme. Iemand die goed verdient en andere op neer kijken = racisme. Punt is racisme zit in ieder volk arm rijk bruin zwart Geel wit. Snap dat nu toch is.
Hihi Dadietn (ik lach je niet uit, ik ben blij dat je dit zegt)
Dat is geen racisme, dat is discriminatie.
Dat was juist het punt van Zoey
Je kan er zelf niets aan doen, je bent zo geboren.
Je behoort tot een bepaalt ras
Velen vinden nog dat gekleurden minder zijn dan blanken
  donderdag 11 maart 2021 @ 02:42:30 #175
140484 snetje
Een Y hoort erbij
pi_198439233
Het ergste is nu dat ik Liese erin wil houden ... maar die stomme K5(4) heeft niet door dat Liese een Zoey heel hard nodig heeft!! ... Nick & Michel bespelen de dames slim ... beter was geweest dat de dames sterk waren gebleven ... en geen 2 dames zoals Julie en Naomi die maar klakkeloos voor hun laten beslissen en er als schapen achteraan blaten ...neh!! Geef me dan maar Liese!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')