quote:
Niet Neeskens, de speler in kwestie speelde overigens pas een aantal jaren na zijn finaledoelpunt in de eredivisie.quote:Op woensdag 10 maart 2021 17:06 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Zou dat "gewoon" Neeskens zijn geweest?
Een Tsjech ? Masopust misschien ? Kan we een oud fragment herinneren dat-ie in Sport in Beeld in Nederland op tv was.quote:Op woensdag 10 maart 2021 17:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
[..]
Niet Neeskens, de speler in kwestie speelde overigens pas een aantal jaren na zijn finaledoelpunt in de eredivisie.
Ook geen Nordahl trouwens.
Ook geen Tsjech(oslowaak).quote:Op woensdag 10 maart 2021 17:14 schreef tong80 het volgende:
[..]
Een Tsjech ? Masopust misschien ? Kan we een oud fragment herinneren dat-ie in Sport in Beeld in Nederland op tv was.
Nee, je zoekt het nu wel in het goede land.quote:
Nee, Götze had een voorganger...quote:
WK-54 dus. Helmud Rahn ? Gokje op één van de twee clubs uit Enschede.quote:Op woensdag 10 maart 2021 17:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, je zoekt het nu wel in het goede land.
Helmut Rahn inderdaad. Speelde nog een aantal seizoenen voor sc Enschede, ik vond het wel een leuk 'onbekend' feitje uit de eredivisiegeschiedenis.quote:Op woensdag 10 maart 2021 17:22 schreef tong80 het volgende:
[..]
WK-54 dus. Helmud Rahn ? Gokje op één van de twee clubs uit Enschede.
Laatst een column over zijn naamgenoot geplaatst op de FP.quote:Op woensdag 10 maart 2021 17:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Helmut Rahn inderdaad. Speelde nog een aantal seizoenen voor sc Enschede, ik vond het wel een leuk 'onbekend' feitje uit de eredivisiegeschiedenis.
Leuk feitje inderdaad.quote:Op woensdag 10 maart 2021 17:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Helmut Rahn inderdaad. Speelde nog een aantal seizoenen voor sc Enschede, ik vond het wel een leuk 'onbekend' feitje uit de eredivisiegeschiedenis.
DWS, De Volewijckers en Blauw witquote:Op woensdag 10 maart 2021 19:05 schreef tong80 het volgende:
Uit welke drie clubs ontstond FC Amsterdam?
Wel degelijkquote:
In elk geval Steaua Boekarest.quote:Op woensdag 10 maart 2021 19:22 schreef -XOR- het volgende:
Wat zijn de enige twee clubs uit Oost-Europa die ooit de Europa Cup 1 wonnen?
Steaua Boekarest en ?quote:Op woensdag 10 maart 2021 19:22 schreef -XOR- het volgende:
Wat zijn de enige twee clubs uit Oost-Europa die ooit de Europa Cup 1 wonnen?
EC-2 Met Blochin.quote:Op woensdag 10 maart 2021 20:08 schreef Zorro het volgende:
[..]
In elk geval Steaua Boekarest.
Dinamo Kiev?
Ik wist wel dat ze wat gewonnen haddenquote:
Rode Ster klopt. Dom van me.quote:Op woensdag 10 maart 2021 20:14 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik wist wel dat ze wat gewonnen hadden![]()
Rode Ster dan misschien. Vaag herrinner ik me dat, dus het zal niet in de jaren 60 geweest zijn of zo.
Marseiile was goed, Barcelona idd de laatste.quote:
Eigenlijk ook niet helemaal juist. In de eerste jaren heette alleen de poulefase Champions League, het hele toernooi was nog steeds de Europacup.quote:Op woensdag 10 maart 2021 20:28 schreef Zorro het volgende:
[..]
Marseiile was goed, Barcelona idd de laatste.
Volgens de UEFA won OM de "inaugural Champions League title" dus ik noem het toch maar zoquote:Op woensdag 10 maart 2021 20:30 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Eigenlijk ook niet helemaal juist. In de eerste jaren heette alleen de poulefase Champions League, het hele toernooi was nog steeds de Europacup.
Ja klopt, later hebben ze dat maar zo genoemd.quote:Op woensdag 10 maart 2021 20:33 schreef Zorro het volgende:
[..]
Volgens de UEFA won OM de "inaugural Champions League title" dus ik noem het toch maar zo
https://www.uefa.com/uefachampionsleague/history/seasons/1992/
Weet ik dat ook weerquote:Op woensdag 10 maart 2021 20:36 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Ja klopt, later hebben ze dat maar zo genoemd.
Dat wist ik toevallig nog wel omdat Ajax het eerste team was dat de Champions League won onder die naam. Volgens mij kwam die naamswijziging onder meer omdat er toen twee groepsfases waren.quote:Op woensdag 10 maart 2021 20:37 schreef Zorro het volgende:
[..]
Weet ik dat ook weer
Geschiedsenisschriftvervalsing!
Brazilië - Uruguayquote:
Neequote:
Je hebt gelijk Trap er in. Het was de laatste groepswedstrijd en Braziië had genoeg aan een gelijkspel.quote:
Dat moet bijna wel Fontaine zijn. Die heeft op dat ene WK zoveel gescoord dat ik me niet kan voorstellen dat ie een wedstrijd heeft overgeslagenquote:Op woensdag 10 maart 2021 21:08 schreef SamCooke het volgende:
Maar nu de echte vraag: de Uruguayaan Ghiggia scoorde toen de beslissende goal in die wedstrijd tegen Brazilië. Opmerkelijk feit: daardoor scoorde hij in elk van de (vier) WK wedstrijden van zijn team minstens 1 goal.
Welke speler presteerde hetzelfde, maar dan over liefst zes wedstrijden?
Jairzihino voor Brazilië WK-70quote:Op woensdag 10 maart 2021 21:08 schreef SamCooke het volgende:
Maar nu de echte vraag: de Uruguayaan Ghiggia scoorde toen de beslissende goal in die wedstrijd tegen Brazilië. Opmerkelijk feit: daardoor scoorde hij in elk van de (vier) WK wedstrijden van zijn team minstens 1 goal.
Welke speler presteerde hetzelfde, maar dan over liefst zes wedstrijden?
Ik zocht eigenlijk naar speler die wereldkampioen werd en elke wedstrijd scoorde, inclusief finale. Maar mijn vraag was niet duidelijk op dat punt, dus ik reken je antwoord goed.quote:Op woensdag 10 maart 2021 21:21 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat moet bijna wel Fontaine zijn. Die heeft op dat ene WK zoveel gescoord dat ik me niet kan voorstellen dat ie een wedstrijd heeft overgeslagen
quote:
Ik ga zo naar bed. Ben moe, erg moe. Dus ik twijfel tussen een makkelijke of een moeilijke.quote:Op woensdag 10 maart 2021 21:44 schreef Zorro het volgende:
Omdat @:tong80 de vraag goed heeft zoals bedoeld gun ik hem de nieuwe vraag
(Zie hier hoe ik mijn gebrek aan inspiratie snel oplos)
quote:Op woensdag 10 maart 2021 21:44 schreef Zorro het volgende:
Omdat @:tong80 de vraag goed heeft zoals bedoeld gun ik hem de nieuwe vraag
(Zie hier hoe ik mijn gebrek aan inspiratie snel oplos)
Bonfrere is lang coach geweest, geen idee of hij naar het WK is gegaan.quote:Op donderdag 11 maart 2021 10:04 schreef tong80 het volgende:
Welke Nederlander was bondcoach van Nigeria op een WK?
Volgens mij niet. Vlak voor WK ontslagen volgens mij.quote:Op donderdag 11 maart 2021 10:56 schreef Zorro het volgende:
[..]
Bonfrere is lang coach geweest, geen idee of hij naar het WK is gegaan.
Och natuurlijk. Hoe kon ik die vergetenquote:Op donderdag 11 maart 2021 11:28 schreef SamCooke het volgende:
Clemens Westerhof, WK 94. Met die eerste goal van Yekini die vervolgens in het doelnet hangt in extase.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |