Ik haal bij (of laat bezorgen door) een tent in de buurt, dat hele Thuisbezorgd verdient aan mij geen cent.quote:Als jij bij Thuisbezorgd bestelt, kijk ji dan ook niet verder dan tot de eerste paar namen? Zo ja, zou je dan, nu je dit weet, bereid zijn om naar restaurants te scrollen die lager op de lijst staan en die het mogelijk financieel wat moeilijker hebben of weigeren om hieraan mee te doen, om daar te bestellen om ze financieel wat meer te steunen, dan wel om dit soort praktijken te stoppen, zodat je niet meer extra betaalt omdat restauranthouders die betalen aan Just Eat om hoger in de ranking te komen te staan, dit aan jou doorberekenen?
nee, tenzij ik al weet waar ik wil bestellen. Dan gebruik ik de zoekfunctiequote:Op woensdag 10 maart 2021 10:28 schreef chatlander het volgende:
Als jij bij Thuisbezorgd bestelt, kijk ji dan ook niet verder dan tot de eerste paar namen?
Nee.quote:Zo ja, zou je dan, nu je dit weet, bereid zijn om naar restaurants te scrollen die lager op de lijst staan en die het mogelijk financieel wat moeilijker hebben of weigeren om hieraan mee te doen, om daar te bestellen om ze financieel wat meer te steunen, dan wel om dit soort praktijken te stoppen, zodat je niet meer extra betaalt omdat restauranthouders die betalen aan Just Eat om hoger in de ranking te komen te staan, dit aan jou doorberekenen?
quote:Op woensdag 10 maart 2021 10:42 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
En het doorberekenen aan de klanten lijkt me stug.
Dit jaquote:
Alle maaltijdbezorgers vragen hier geld voor, dat kan niet anders omdat het bedrijf dat moet betalen, dus moet jij het betalen.quote:Op woensdag 10 maart 2021 10:42 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Dit is niets nieuws. Bijvoorbeeld hotels betalen al jaren extra om hoger op Google te komen.
En het doorberekenen aan de klanten lijkt me stug.
Ik denk dat Thuisbezorgd je dat juist wil laten denken, zodat je dan bestelt bij de in jouw ogen beste restaurants met de beste kwaliteit. Je bestelt dan bij de restaurants die bovenaan de lijst staan, zodat Thuisbezorgd er zelf dan nog meer aan verdient, omdat alleen de bovenste restaurants extra betalen aan Just Eat/Thuisbezorgd.quote:Op woensdag 10 maart 2021 10:58 schreef Hathor het volgende:
Werd dat niet bepaald aan de hand van recencies van de klanten dan?
Je kan zelf toch zien dat het niet degene met de meeste sterren is die bovenaan staat?quote:Op woensdag 10 maart 2021 11:04 schreef chatlander het volgende:
[..]
Ik denk dat Thuisbezorgd je dat juist wil laten denken, zodat je dan bestelt bij de restaurants die bovenaan de lijst staan, zodat Thuisbezorgd er zelf dan nog meer aan verdient, omdat alleen de bovenste restaurants extra betalen aan Just Eat/Thuisbezorgd.
Geen idee verder hoor, maar mijn lijst van restaurants op thuisbezorgd.nl is op alphabetische volgorde, niet op populariteit van de toko.quote:Op woensdag 10 maart 2021 11:04 schreef chatlander het volgende:
[..]
Ik denk dat Thuisbezorgd je dat juist wil laten denken, zodat je dan bestelt bij de restaurants die bovenaan de lijst staan, zodat Thuisbezorgd er zelf dan nog meer aan verdient, omdat alleen de bovenste restaurants extra betalen aan Just Eat/Thuisbezorgd.
Ja dat uitgangspunt had ik ook. Maar in de praktijk kom je - in ieder geval in mijn regio - bij bijna alle sites van de restaurants / afhaaltoko's zelf alsnog op een Thuisbezorgd site uit.quote:Op woensdag 10 maart 2021 10:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik haal bij (of laat bezorgen door) een tent in de buurt, dat hele Thuisbezorgd verdient aan mij geen cent.
Heel juistquote:Op woensdag 10 maart 2021 10:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik haal bij (of laat bezorgen door) een tent in de buurt, dat hele Thuisbezorgd verdient aan mij geen cent.
Eckte bazen zorgen ervoor dat anderen live maaltijden bij ze laten bezorgen.quote:Op woensdag 10 maart 2021 11:12 schreef okselzweet het volgende:
Ik scroll altijd door naar hetzelfde restaurant (De Admiraal) en bestel altijd hetzelfde, dus dit heeft geen invloed op mij.
Dan kijk je op thuisbezorgd website en daarna google je het afhaaltoko zelf en doe je de bestelling.quote:Op woensdag 10 maart 2021 11:08 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ja dat uitgangspunt had ik ook. Maar in de praktijk kom je - in ieder geval in mijn regio - bij bijna alle sites van de restaurants / afhaaltoko's zelf alsnog op een Thuisbezorgd site uit.
Het is tijd dat dit helemaal niet nodig is om een platform te gebruiken.quote:Op woensdag 10 maart 2021 11:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Heel juist
Het is tijd voor een tegenhanger van thuisbezorgd
www.bezorgd-lokaal.nl
vaak is het online gedeelte ook nog eens een embedded thuisbezorgdtoolgebeuren of ze linken je gewoon door naar thuisbezorgd. Moeten ze alsnog commissie afdragen.quote:Op woensdag 10 maart 2021 10:36 schreef Fred het volgende:
Zo gek is dat toch niet?
De krant vraagt toch ook meer geld voor een advertentie op de voorpagina?
Restauranthouders moeten niet klagen dat ze afhankelijk zijn van Thuisbezorgd, ze kiezen er zelf voor om dat als enig bruikbaar verkoopkanaal te gebruiken. De meeste restaurants zijn telefonisch nauwelijks bereikbaar en doorgaans nauwelijks verstaanbaar. Om over hun eigen online bestel mogelijkheden maar te zwijgen.
quote:Op woensdag 10 maart 2021 11:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dan kijk je op thuisbezorgd website en daarna google je het afhaaltoko zelf en doe je de bestelling.
quote:Op woensdag 10 maart 2021 11:29 schreef BrandX het volgende:
[..]
vaak is het online gedeelte ook nog eens een embedded thuisbezorgdtoolgebeuren of ze linken je gewoon door naar thuisbezorgd. Moeten ze alsnog commissie afdragen.
Zelfde zie je regelmatig gebeuren bij hotels met booking.
Doe je je best om bij de horeca zelf te bestellen, doen ze zichzelf nóg de das om.
Je kunt ook met de TAM TAM Doenquote:Op woensdag 10 maart 2021 11:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het is tijd dat dit helemaal niet nodig is om een platform te gebruiken.
Is de admiraal goed ja? iemand zou daar een vlog van moeten makenquote:Op woensdag 10 maart 2021 11:12 schreef okselzweet het volgende:
Ik scroll altijd door naar hetzelfde restaurant (De Admiraal) en bestel altijd hetzelfde, dus dit heeft geen invloed op mij.
Je bent vrij om die dan te blokkeren.quote:
Ligt eraan wie het brengt, ik had een paar weken geleden iets besteld bij McDonalds, en die zit hier redelijk dichtbij (op zo'n scooter ben je er in een minuut of 5) maar het was al flink afgekoeld en dus eigenlijk niet meer te hachen. Domino's moet van een flink stuk verder komen, maar die pizza's zijn altijd goed warm als ze hier aankomen.quote:Op woensdag 10 maart 2021 11:59 schreef Tyr80 het volgende:
Sorteer altijd op afstand, is de kans op warm eten wat groter.
Zelfs als individueel restaurant moet je makkelijk ergens een bestel/betaalomgeving kunnen sourcen, waar je na een paar maanden al winst maakt ten opzichte van het Thuisbezorgdmodel.quote:Op woensdag 10 maart 2021 14:23 schreef qajariaq het volgende:
Waarom hebben restaurants niet in verenigingsverband zelf zoiets site opgezet. Je kan wel blijven klagen dat het te duur is maar met heel weinig moeite kan je een vereniging oprichten die zelf een site beheerd. Dan kan je ook als vereniging zelf de tarieven vaststellen.
We praten over een behoorlijk volume aan bestellingen. Een site hoeft denk ik niet meer dan een paar procent te zijn van de omzet die site te bouwen en onderhouden.
In Zwolle is dat dus gebeurt met zwolle-eetquote:Op woensdag 10 maart 2021 14:23 schreef qajariaq het volgende:
Waarom hebben restaurants niet in verenigingsverband zelf zoiets site opgezet. Je kan wel blijven klagen dat het te duur is maar met heel weinig moeite kan je een vereniging oprichten die zelf een site beheerd. Dan kan je ook als vereniging zelf de tarieven vaststellen.
We praten over een behoorlijk volume aan bestellingen. Een site hoeft denk ik niet meer dan een paar procent te zijn van de omzet die site te bouwen en onderhouden.
Ehm nee maar mijn favorieten staan bovenaan dus het hele verhaal is redelijk onzinnigquote:Op woensdag 10 maart 2021 10:28 schreef chatlander het volgende:...
Als jij bij Thuisbezorgd bestelt, kijk ji dan ook niet verder dan tot de eerste paar namen? Zo ja, zou je dan, nu je dit weet, bereid zijn om naar restaurants te scrollen die lager op de lijst staan en die het mogelijk financieel wat moeilijker hebben of weigeren om hieraan mee te doen, om daar te bestellen om ze financieel wat meer te steunen, dan wel om dit soort praktijken te stoppen, zodat je niet meer extra betaalt omdat restauranthouders die betalen aan Just Eat om hoger in de ranking te komen te staan, dit aan jou doorberekenen?
Individueel ga je het niet redden omdat je dan evengoed je naamsbekendheid moet hebben of enorme bedragen aan SEO uit moet geven. Als vereniging lukt dat natuurlijk wel. Dat zet je thuisbezorgd gewoon opzij.quote:Op woensdag 10 maart 2021 14:44 schreef silverhill het volgende:
[..]
Zelfs als individueel restaurant moet je makkelijk ergens een bestel/betaalomgeving kunnen sourcen, waar je na een paar maanden al winst maakt ten opzichte van het Thuisbezorgdmodel.
Het is idd raar vanuit horecaperspectief dat er geen alternatief is, maar vanuit IT perspectief ook. Waarom zijn er geen bedrijven, dan wel start ups, ingestapt. Gezien het verdienmodel en marges van Thuisbezorgd is er ruimte zat om te concurreren.
Lijkt mij dat je de volgorde ook kunt aanpassen. Ik heb even de site geopend en je kunt gewoon sorteren op bijvoorbeeld afstand of bezorgkosten.quote:Op woensdag 10 maart 2021 11:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Geen idee verder hoor, maar mijn lijst van restaurants op thuisbezorgd.nl is op alphabetische volgorde, niet op populariteit van de toko.
En ook op openingstijden meen ik.quote:Op woensdag 10 maart 2021 15:01 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Lijkt mij dat je de volgorde ook kunt aanpassen. Ik heb even de site geopend en je kunt gewoon sorteren op bijvoorbeeld afstand of bezorgkosten.
De site heb ik inmiddels weer afgesloten, maar er waren inderdaad een hoop opties.quote:
Een beetje restauranthouder zal toch wel weten dat mensen met weinig koopkracht nooit een maaltijd bij hun kunnen kopen? En dat slechts de hongerige reuzen die veel koopkracht hebben dat kunnen en dat die hongerige reuzen wel weten waar de restaurants te vinden zijn. Ze hoeven dus geen reclame te maken, want de restaurants ruiken ze wel.quote:Op woensdag 10 maart 2021 10:28 schreef chatlander het volgende:
Maaltijdbezorger Just Eat Takeaway, het moederbedrijf van Thuisbezorgd, verdient steeds meer geld aan restaurants die naast de gebruikelijke commissie extra geld afdragen om hoger in de bestelapp te komen, meldt de NOS (https://nos.nl/artikel/23(...)orgapp-te-komen.html)
Restaurants dragen per bestelling een bedrag af aan het bedrijf om hoger in de ranking te komen.
"Hoger op de lijst komen kost tussen de 1 en 3 euro per bestelling", aldus een restauranthoudster. Het gevolg is wel dat ze nauwelijks nog verdient aan een maaltijd.
Niet betalende restaurants zakken daardoor op de lijst.. Het gevolg van dit verdienmodel is echter wel dat consumenten er hierdoor op achteruit gaan. "Ten eerste kunnen aanbieders de extra commissie doorberekenen in de prijs. Ten tweede kunnen betalingen voor een betere positie ten koste gaan van concurrentie op prijs en kwaliteit. Het is nu immers mogelijk om met een extra betaling hoger in de ranking te komen in plaats van met een beter aanbod."
Als jij bij Thuisbezorgd bestelt, kijk ji dan ook niet verder dan tot de eerste paar namen? Zo ja, zou je dan, nu je dit weet, bereid zijn om naar restaurants te scrollen die lager op de lijst staan en die het mogelijk financieel wat moeilijker hebben of weigeren om hieraan mee te doen, om daar te bestellen om ze financieel wat meer te steunen, dan wel om dit soort praktijken te stoppen, zodat je niet meer extra betaalt omdat restauranthouders die betalen aan Just Eat om hoger in de ranking te komen te staan, dit aan jou doorberekenen?
Ik ook, het zit allemaal lekker dichtbij maar ik wil ook gewoon niet meedoen aan die schijnheilige platformeconomie. Een beetje een onderbetaalde puber zich onverzekerd invalide laten fietsen voor een portie Vietnamees deugt gewoon niet.quote:Op woensdag 10 maart 2021 15:31 schreef probeer het volgende:
Als ik iets afhaal, ga ik het meestal gewoon zelf even halen. Zeker in deze tijden, fijn om er even uit te zijn, en vind het ook leuk om mijn waardering over het eten bij de betreffende eetgelegenheid uit te kunnen spreken.
Dat speelt inderdaad ook een rol. Is voor genoeg zaken helemaal niet nodig, die uberficatie. Uitholling vd positie vd 'werknemer'.quote:Op woensdag 10 maart 2021 15:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ook, het zit allemaal lekker dichtbij maar ik wil ook gewoon niet meedoen aan die schijnheilige platformeconomie. Een beetje een onderbetaalde puber zich onverzekerd invalide laten fietsen voor een portie Vietnamees deugt gewoon niet.
Zelf de telefoon aannemen is uiteindelijk ook niet gratis. Maar die platforms monopoliseren of oligopoliseren de boel, vaak door de overvloed aan (gratis) geld, om dan vervolgens de boel leeg te knijpen.quote:Op woensdag 10 maart 2021 15:46 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat speelt inderdaad ook een rol. Is voor genoeg zaken helemaal niet nodig, die uberficatie. Uitholling vd positie vd 'werknemer'.
Die concurrenten zijn er genoeg maar je onderschat misschien de naamsbekendheid van thuisbezorgd. Niemand kent al die andere initiatieven en die hebben ook niet hetzelfde marketingbudget. Bovendien ben je er met een bestelsite nog niet, dan moet je ook nog bezorgers hebben.quote:Op woensdag 10 maart 2021 14:44 schreef silverhill het volgende:
[..]
Zelfs als individueel restaurant moet je makkelijk ergens een bestel/betaalomgeving kunnen sourcen, waar je na een paar maanden al winst maakt ten opzichte van het Thuisbezorgdmodel.
Het is idd raar vanuit horecaperspectief dat er geen alternatief is, maar vanuit IT perspectief ook. Waarom zijn er geen bedrijven, dan wel start ups, ingestapt. Gezien het verdienmodel en marges van Thuisbezorgd is er ruimte zat om te concurreren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |