abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198423672
Maaltijdbezorger Just Eat Takeaway, het moederbedrijf van Thuisbezorgd, verdient steeds meer geld aan restaurants die naast de gebruikelijke commissie extra geld afdragen om hoger in de bestelapp te komen, meldt de NOS (https://nos.nl/artikel/23(...)orgapp-te-komen.html)
Restaurants dragen per bestelling een bedrag af aan het bedrijf om hoger in de ranking te komen.
"Hoger op de lijst komen kost tussen de 1 en 3 euro per bestelling", aldus een restauranthoudster. Het gevolg is wel dat ze nauwelijks nog verdient aan een maaltijd.

Niet betalende restaurants zakken daardoor op de lijst.. Het gevolg van dit verdienmodel is echter wel dat consumenten er hierdoor op achteruit gaan. "Ten eerste kunnen aanbieders de extra commissie doorberekenen in de prijs. Ten tweede kunnen betalingen voor een betere positie ten koste gaan van concurrentie op prijs en kwaliteit. Het is nu immers mogelijk om met een extra betaling hoger in de ranking te komen in plaats van met een beter aanbod."

Als jij bij Thuisbezorgd bestelt, kijk ji dan ook niet verder dan tot de eerste paar namen? Zo ja, zou je dan, nu je dit weet, bereid zijn om naar restaurants te scrollen die lager op de lijst staan en die het mogelijk financieel wat moeilijker hebben of weigeren om hieraan mee te doen, om daar te bestellen om ze financieel wat meer te steunen, dan wel om dit soort praktijken te stoppen, zodat je niet meer extra betaalt omdat restauranthouders die betalen aan Just Eat om hoger in de ranking te komen te staan, dit aan jou doorberekenen?
pi_198423741
quote:
Als jij bij Thuisbezorgd bestelt, kijk ji dan ook niet verder dan tot de eerste paar namen? Zo ja, zou je dan, nu je dit weet, bereid zijn om naar restaurants te scrollen die lager op de lijst staan en die het mogelijk financieel wat moeilijker hebben of weigeren om hieraan mee te doen, om daar te bestellen om ze financieel wat meer te steunen, dan wel om dit soort praktijken te stoppen, zodat je niet meer extra betaalt omdat restauranthouders die betalen aan Just Eat om hoger in de ranking te komen te staan, dit aan jou doorberekenen?
Ik haal bij (of laat bezorgen door) een tent in de buurt, dat hele Thuisbezorgd verdient aan mij geen cent.
  woensdag 10 maart 2021 @ 10:36:58 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198423810
Zo gek is dat toch niet?
De krant vraagt toch ook meer geld voor een advertentie op de voorpagina?

Restauranthouders moeten niet klagen dat ze afhankelijk zijn van Thuisbezorgd, ze kiezen er zelf voor om dat als enig bruikbaar verkoopkanaal te gebruiken. De meeste restaurants zijn telefonisch nauwelijks bereikbaar en doorgaans nauwelijks verstaanbaar. Om over hun eigen online bestel mogelijkheden maar te zwijgen.
So we just called him Fred
pi_198423830
Ach het is ook 450x de zelfde troep..
  woensdag 10 maart 2021 @ 10:42:20 #5
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_198423887
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:28 schreef chatlander het volgende:
Als jij bij Thuisbezorgd bestelt, kijk ji dan ook niet verder dan tot de eerste paar namen?
nee, tenzij ik al weet waar ik wil bestellen. Dan gebruik ik de zoekfunctie
quote:
Zo ja, zou je dan, nu je dit weet, bereid zijn om naar restaurants te scrollen die lager op de lijst staan en die het mogelijk financieel wat moeilijker hebben of weigeren om hieraan mee te doen, om daar te bestellen om ze financieel wat meer te steunen, dan wel om dit soort praktijken te stoppen, zodat je niet meer extra betaalt omdat restauranthouders die betalen aan Just Eat om hoger in de ranking te komen te staan, dit aan jou doorberekenen?
Nee.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
pi_198423890
Dit is niets nieuws. Bijvoorbeeld hotels betalen al jaren extra om hoger op Google te komen.

En het doorberekenen aan de klanten lijkt me stug.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_198423922
Bizar zeg, dit verwacht je niet.
  woensdag 10 maart 2021 @ 10:45:11 #8
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_198423929
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:44 schreef Pizzakoppo het volgende:
Bizar zeg, dit verwacht je niet.
_O-
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
  woensdag 10 maart 2021 @ 10:48:58 #9
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198423992
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:42 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
:? Waar komt dat geld dan vandaan?

Alle kosten die een restaurant maakt worden (net zoals bij elk bedrijf) doorberekend aan de klant. Sterker nog, er wordt zelfs een nog een beetje extra gerekend, zodat de restauranthouder er ook nog iets aan verdiend.
So we just called him Fred
  woensdag 10 maart 2021 @ 10:51:09 #10
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_198424033
quote:
7s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:36 schreef Fred het volgende:
Zo gek is dat toch niet?
pi_198424045
quote:
7s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:36 schreef Fred het volgende:
doorgaans nauwelijks verstaanbaar.
Dit ja _O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 10 maart 2021 @ 10:53:35 #12
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_198424077
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_198424162
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:42 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Dit is niets nieuws. Bijvoorbeeld hotels betalen al jaren extra om hoger op Google te komen.

Alle maaltijdbezorgers vragen hier geld voor, dat kan niet anders omdat het bedrijf dat moet betalen, dus moet jij het betalen.

Een van de restaurant hier in de buurt maakt ook gebruik van thuisbezorgd, ze vermelden het nergens maar als ze je bestelling komen bezorgen als je via thuisbezorgd hebt besteld vertellen ze je dat als je telefonisch besteld je 5% korting krijgt op de bestelling.

Dat is nog voordeliger voor ze ook omdat thuisbezorgd meer vraagt per bestelling.
pi_198424164
Werd dat niet bepaald aan de hand van recencies van de klanten dan?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_198424217
Ik bestel nooit eten dat bezorgd wordt.
Verder zal het mij een worst zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198424223
Thuisbezorgd is al 15% verspilling aan onnodige kosten (en dat was al zonder die 1 tot 3 euro extra voor een plekje op de ranglijst), wat beter voor de lonen in de restaurants kan worden besteed.

Indirekt vliegen de subsidies van de NOW-regelingen in de handen van de techgiganten, die onze eigen economie verwoesten.
pi_198424278
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:58 schreef Hathor het volgende:
Werd dat niet bepaald aan de hand van recencies van de klanten dan?
Ik denk dat Thuisbezorgd je dat juist wil laten denken, zodat je dan bestelt bij de in jouw ogen beste restaurants met de beste kwaliteit. Je bestelt dan bij de restaurants die bovenaan de lijst staan, zodat Thuisbezorgd er zelf dan nog meer aan verdient, omdat alleen de bovenste restaurants extra betalen aan Just Eat/Thuisbezorgd.
pi_198424305
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 11:04 schreef chatlander het volgende:

[..]

Ik denk dat Thuisbezorgd je dat juist wil laten denken, zodat je dan bestelt bij de restaurants die bovenaan de lijst staan, zodat Thuisbezorgd er zelf dan nog meer aan verdient, omdat alleen de bovenste restaurants extra betalen aan Just Eat/Thuisbezorgd.
Je kan zelf toch zien dat het niet degene met de meeste sterren is die bovenaan staat? :?
pi_198424330
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 11:04 schreef chatlander het volgende:

[..]

Ik denk dat Thuisbezorgd je dat juist wil laten denken, zodat je dan bestelt bij de restaurants die bovenaan de lijst staan, zodat Thuisbezorgd er zelf dan nog meer aan verdient, omdat alleen de bovenste restaurants extra betalen aan Just Eat/Thuisbezorgd.
Geen idee verder hoor, maar mijn lijst van restaurants op thuisbezorgd.nl is op alphabetische volgorde, niet op populariteit van de toko.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_198424356
quote:
14s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ik haal bij (of laat bezorgen door) een tent in de buurt, dat hele Thuisbezorgd verdient aan mij geen cent.
Ja dat uitgangspunt had ik ook. Maar in de praktijk kom je - in ieder geval in mijn regio - bij bijna alle sites van de restaurants / afhaaltoko's zelf alsnog op een Thuisbezorgd site uit.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_198424427
Ik scroll altijd door naar hetzelfde restaurant (De Admiraal) en bestel altijd hetzelfde, dus dit heeft geen invloed op mij.
  woensdag 10 maart 2021 @ 11:13:57 #22
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_198424460
quote:
14s.gif Op woensdag 10 maart 2021 10:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Heel juist

Het is tijd voor een tegenhanger van thuisbezorgd

www.bezorgd-lokaal.nl
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_198424490
quote:
80s.gif Op woensdag 10 maart 2021 11:12 schreef okselzweet het volgende:
Ik scroll altijd door naar hetzelfde restaurant (De Admiraal) en bestel altijd hetzelfde, dus dit heeft geen invloed op mij.
Eckte bazen zorgen ervoor dat anderen live maaltijden bij ze laten bezorgen.
pi_198424507
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 11:08 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Ja dat uitgangspunt had ik ook. Maar in de praktijk kom je - in ieder geval in mijn regio - bij bijna alle sites van de restaurants / afhaaltoko's zelf alsnog op een Thuisbezorgd site uit.
Dan kijk je op thuisbezorgd website en daarna google je het afhaaltoko zelf en doe je de bestelling.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198424518
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 11:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Heel juist

Het is tijd voor een tegenhanger van thuisbezorgd

www.bezorgd-lokaal.nl
Het is tijd dat dit helemaal niet nodig is om een platform te gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')