abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198416454
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 20:54 schreef raptorix het volgende:

[..]

:')
Ik zal het voor je vertellen: Het is de meest eenvoudige manier van collectieve belasting.
Oh my...
pi_198416463
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 20:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik zeg niks over de koers.

Verder is BTC ongeschikt als geld of valuta. Te traag, te duur, te weinig capaciteit.
Goud is nog veel trager, en hardstikke duur. Toch is het tamelijk succesvol. Ook in de termijncontracten waar zelden fysieke levering plaatsvindt.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_198416469
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 20:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik zeg niks over de koers.

Verder is BTC ongeschikt als geld of valuta. Te traag, te duur, te weinig capaciteit.
2014 belde net en wilde graag zijn argumenten terug.
pi_198416733
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 21:03 schreef Piva het volgende:

[..]

Je reageert op een Boomer die hier telkens kwam verkondigen dat Bitcoin naar 0 zou gaan.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 21:15:17 #255
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198416751
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 21:03 schreef recursief het volgende:

[..]

Goud is nog veel trager, en hardstikke duur. Toch is het tamelijk succesvol. Ook in de termijncontracten waar zelden fysieke levering plaatsvindt.
Goud is ook geen valuta meer.
The End Times are wild
  dinsdag 9 maart 2021 @ 21:16:31 #256
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198416780
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 21:03 schreef Piva het volgende:

[..]

Wat kost een transactie van 10 euro waard aan bitcoin dan, hoe snel gaat het en hoeveel van dergelijke transacties kan het netwerk per seconde verwerken? Is dat allemaal een factor 10.000 verbeterd sinds 2014 dan?
The End Times are wild
pi_198416793
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 21:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat kost een transactie van 10 euro waard aan bitcoin dan, hoe snel gaat het en hoeveel van dergelijke transacties kan het netwerk per seconde verwerken? Is dat allemaal een factor 10.000 verbeterd sinds 2014 dan?
Download een LN wallet, zend me een invoice en zie het in real life

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2021 21:17:41 ]
pi_198416854
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 21:14 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Je reageert op een Boomer die hier telkens kwam verkondigen dat Bitcoin naar 0 zou gaan.
BTC zal niet naar 0 gaan, echter er is best een goede kans dat het ook niet veel meer gaat worden dan het nu is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 9 maart 2021 @ 21:23:03 #259
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198416933
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 21:19 schreef raptorix het volgende:

[..]

BTC zal niet naar 0 gaan, echter er is best een goede kans dat het ook niet veel meer gaat worden dan het nu is.
Over het koersverloop zal ik helemaal geen uitspraken meer doen. Daar zat ik inderdaad helemaal fout mee. Nooit verwacht dat er een rebounce zou komen. Maar dat maakt de case voor bitcoin niet beter. Wat ik zie is gewoon een systeem waarin een schaarse asset binnen een groep voor steeds hogere prijzen aan elkaar verkocht wordt. Waarde-creatie nul. Het zou best naar de miljoen kunnen, al wat technische problemen opgelost worden. De intrinsieke waarde blijft voor mij echter gelijk.
The End Times are wild
pi_198416972
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 21:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Over het koersverloop zal ik helemaal geen uitspraken meer doen. Daar zat ik inderdaad helemaal fout mee. Nooit verwacht dat er een rebounce zou komen. Maar dat maakt de case voor bitcoin niet beter. Wat ik zie is gewoon een systeem waarin een schaarse asset binnen een groep voor steeds hogere prijzen aan elkaar verkocht wordt. Waarde-creatie nul. Het zou best naar de miljoen kunnen, al wat technische problemen opgelost worden. De intrinsieke waarde blijft voor mij echter gelijk.
De waarde is ook wat men ergens in ziet. Zelf ben ik misschien geen fan van goud. Ik denk dat veel mensen zich meer aangetrokken voelen tot de Bitcoin dan tot goud.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_198416997
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 21:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

jij en ik kunnen onderling voor jaren onderling BTC versturen zonder transactiekosten als we dat willen

via het lightning network kun je met je node zelf kiezen wie en welke transacties je verwerkt en hoeveel je daar voor vraagt :)

als je je nodes met elkaar verbindt via een betaalkanaal kun je daarover vrij betalen aan elkaar

nodes waarmee je verbonden bent kunnen je ook gebruiken om andere transacties te routen

dus

A kan naar C sturen via B, zonder dat A en C een betaalkanaal hebben
als ze beide maar met B verbonden zijn

als je echter gebruik maakt van het netwerk via een vreemde dan kunnen zij 'tol heffen', of de poorten open zetten
die kosten liggen echter door de aard van beestje vele malen lager dan on-chain

lightninggod _O_
pi_198417043
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 20:54 schreef raptorix het volgende:

[..]

:')
Ik zal het voor je vertellen: Het is de meest eenvoudige manier van collectieve belasting.
inflatie is geen collectieve belasting, het is een gerichte aanval op spaarders in desbetreffende valuta

vooral de zwakste en armste mensen in een samenleving hebben er last van
mensen met schaarse assets een stuk minder

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2021 21:29:10 ]
pi_198417046
quote:

[..]

Technisch gezien is nog wel de kleinste uitdaging, ik voorzie eerder dat doordat de verdeling van BTC erg onevenredig is dat dit een gevaar is voor de stabiliteit van de waarde, daarnaast minder handel is ook minder stijging in waarde.
pi_198417062
quote:

[..]

Een serieuze vraag. Wat doe je eigenlijk in dit topic? Het is duidelijk dat je van de technologie achter bitcoin niets begrijpt en jezelf wel erg weinig ingelezen hebt. De prijs bepaling van wat een bitcoin waard is zat je volledig naast en geef je ook toe dat je dat in de toekomst niet kan voorspellen. En ik heb niet echt het idee dat je echt geintereerd bent in het opdoen van kennis hier.

Is het niet een verstandig idee om de schaarse tijd die je hebt beter te besteden?

Kijk het maakt mij niet uit hoor, de argumenten die je jaren geleden aanbracht hebben mij veel geld op geleverd aangezien ik door had dat de meeste mensen (net zoals jij) er geen kut van begrepen. Dat is nu eigenlijk nog steeds zo, dus de volgende 10x komt ook wel over een aantal jaar.
pi_198417076
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 21:28 schreef aTypisch het volgende:

[..]

inflatie is geen collectieve belasting, het is een gerichte aanval op spaarders in desbetreffende valuta

vooral de zwakste en armste mensen in een samenleving hebben er last van
mensen met schaarse assets een stuk minder
Het is niet wat ik er van vind, want ik ben er helemaal op tegen, ik vind het een vorm van valsemunterij, ik geef alleen aan hoe overheden het gebruiken, en zullen blijven gebruiken, waarom denk je dat het in de meeste landen strafbaar is om zelf valuta uit te geven?
pi_198417100
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 21:29 schreef Piva het volgende:

[..]

Een serieuze vraag. Wat doe je eigenlijk in dit topic? Het is duidelijk dat je van de technologie achter bitcoin niets begrijpt en jezelf wel erg weinig ingelezen hebt. De prijs bepaling van wat een bitcoin waard is zat je volledig naast en geef je ook toe dat je dat in de toekomst niet kan voorspellen. En ik heb niet echt het idee dat je echt geintereerd bent in het opdoen van kennis hier.

Is het niet een verstandig idee om de schaarse tijd die je hebt beter te besteden?

Kijk het maakt mij niet uit hoor, de argumenten die je jaren geleden aanbracht hebben mij veel geld op geleverd aangezien ik door had dat de meeste mensen (net zoals jij) er geen kut van begrepen. Dat is nu eigenlijk nog steeds zo, dus de volgende 10x komt ook wel over een aantal jaar.
Graag wat meer respect, hij heeft namelijk op econimisch gebied altijd zeer goede bijdragen op Fok, kortom laten we wel de discussie gezond houden :)
pi_198417104
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 21:30 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het is niet wat ik er van vind, want ik ben er helemaal op tegen, ik vind het een vorm van valsemunterij, ik geef alleen aan hoe overheden het gebruiken, en zullen blijven gebruiken, waarom denk je dat het in de meeste landen strafbaar is om zelf valuta uit te geven?
En dit is dan ook precies de reden waarom bitcoin 12 jaar geleden opgezet is...
pi_198417131
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 21:32 schreef Piva het volgende:

[..]

En dit is dan ook precies de reden waarom bitcoin 12 jaar geleden opgezet is...
Ik ben er al vanaf helemaal het begin bij, je hoeft mij echt niet uit te leggen wat het idee er achter is, sterker nog ik heb al een grote toekomst voorspelt toen Bitcoin op 15 dollar stond.
pi_198417386
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 21:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Goud is ook geen valuta meer.
Maar heeft wel een functie. En waarde. Net als Bitcoin.
pi_198417418
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 21:30 schreef raptorix het volgende:

[..]

jij stelde dat het collectieve belasting is, ik zie het als selectieve belasting :+
  dinsdag 9 maart 2021 @ 21:47:31 #271
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198417426
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 21:24 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

De waarde is ook wat men ergens in ziet. Zelf ben ik misschien geen fan van goud. Ik denk dat veel mensen zich meer aangetrokken voelen tot de Bitcoin dan tot goud.
Ik heb het over waardecreatie. Dat er meer geld uitkomt dan er in gestopt is.
Nu wordt al het geld dat er in gaat effectief verstookt. (Los van het geld dat elkaar toegeschoven wordt)
The End Times are wild
pi_198417441
DOT is intussen Waves voorbij in mijn portfolio. Link bijna.
pi_198417445
Zet deze maar vast in je watchlist.

Al ~$60M marketcap en nog niet eens doorgedrongen tot de massa...

https://www.dextools.io/app/uniswap/pair-explorer/0xcd6bcca48069f8588780dfa274960f15685aee0e

twitter

Heb er 392 stuks van gekocht op $50... kan niet misgaan toch? :+
pi_198417468
quote:
4s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 13:45 schreef Leonos het volgende:
ETH gaat toch meestal gelijk mee met BTC? :@
nee, dat blijkt niet uit de geschiedenis in ieder geval

dinsdag 9 maart 2021 @ 21:51:34 #275
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198417521
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 21:29 schreef Piva het volgende:

[..]

Ik vind bitcoin zeker een interessant fenomeen. Dat ik een andere mening ben toegedaan dan jij is toch prima? Het is echt een teken van uiterste zwakte dat je geen andere mening wil horen dan die uit je eigen cocon. Open dan je eigen reeks waar je alleen mensen voor uitnodigt die het 100% met elkaar eens zijn en ga dan jullie zelf en bitcoin voortdurend lof toejuichen. Je bent niet eens in staat om op mijn argumenten in te gaan.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')