Oh my...quote:Op dinsdag 9 maart 2021 20:54 schreef raptorix het volgende:
[..]![]()
Ik zal het voor je vertellen: Het is de meest eenvoudige manier van collectieve belasting.
Goud is nog veel trager, en hardstikke duur. Toch is het tamelijk succesvol. Ook in de termijncontracten waar zelden fysieke levering plaatsvindt.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 20:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zeg niks over de koers.
Verder is BTC ongeschikt als geld of valuta. Te traag, te duur, te weinig capaciteit.
2014 belde net en wilde graag zijn argumenten terug.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 20:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zeg niks over de koers.
Verder is BTC ongeschikt als geld of valuta. Te traag, te duur, te weinig capaciteit.
Je reageert op een Boomer die hier telkens kwam verkondigen dat Bitcoin naar 0 zou gaan.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 21:03 schreef Piva het volgende:
[..]
2014 belde net en wilde graag zijn argumenten terug.
Goud is ook geen valuta meer.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 21:03 schreef recursief het volgende:
[..]
Goud is nog veel trager, en hardstikke duur. Toch is het tamelijk succesvol. Ook in de termijncontracten waar zelden fysieke levering plaatsvindt.
Wat kost een transactie van 10 euro waard aan bitcoin dan, hoe snel gaat het en hoeveel van dergelijke transacties kan het netwerk per seconde verwerken? Is dat allemaal een factor 10.000 verbeterd sinds 2014 dan?quote:Op dinsdag 9 maart 2021 21:03 schreef Piva het volgende:
[..]
2014 belde net en wilde graag zijn argumenten terug.
Download een LN wallet, zend me een invoice en zie het in real lifequote:Op dinsdag 9 maart 2021 21:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat kost een transactie van 10 euro waard aan bitcoin dan, hoe snel gaat het en hoeveel van dergelijke transacties kan het netwerk per seconde verwerken? Is dat allemaal een factor 10.000 verbeterd sinds 2014 dan?
BTC zal niet naar 0 gaan, echter er is best een goede kans dat het ook niet veel meer gaat worden dan het nu is.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 21:14 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Je reageert op een Boomer die hier telkens kwam verkondigen dat Bitcoin naar 0 zou gaan.
Over het koersverloop zal ik helemaal geen uitspraken meer doen. Daar zat ik inderdaad helemaal fout mee. Nooit verwacht dat er een rebounce zou komen. Maar dat maakt de case voor bitcoin niet beter. Wat ik zie is gewoon een systeem waarin een schaarse asset binnen een groep voor steeds hogere prijzen aan elkaar verkocht wordt. Waarde-creatie nul. Het zou best naar de miljoen kunnen, al wat technische problemen opgelost worden. De intrinsieke waarde blijft voor mij echter gelijk.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 21:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
BTC zal niet naar 0 gaan, echter er is best een goede kans dat het ook niet veel meer gaat worden dan het nu is.
De waarde is ook wat men ergens in ziet. Zelf ben ik misschien geen fan van goud. Ik denk dat veel mensen zich meer aangetrokken voelen tot de Bitcoin dan tot goud.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 21:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Over het koersverloop zal ik helemaal geen uitspraken meer doen. Daar zat ik inderdaad helemaal fout mee. Nooit verwacht dat er een rebounce zou komen. Maar dat maakt de case voor bitcoin niet beter. Wat ik zie is gewoon een systeem waarin een schaarse asset binnen een groep voor steeds hogere prijzen aan elkaar verkocht wordt. Waarde-creatie nul. Het zou best naar de miljoen kunnen, al wat technische problemen opgelost worden. De intrinsieke waarde blijft voor mij echter gelijk.
jij en ik kunnen onderling voor jaren onderling BTC versturen zonder transactiekosten als we dat willenquote:Op dinsdag 9 maart 2021 21:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat kost een transactie van 10 euro waard aan bitcoin dan, hoe snel gaat het en hoeveel van dergelijke transacties kan het netwerk per seconde verwerken? Is dat allemaal een factor 10.000 verbeterd sinds 2014 dan?
inflatie is geen collectieve belasting, het is een gerichte aanval op spaarders in desbetreffende valutaquote:Op dinsdag 9 maart 2021 20:54 schreef raptorix het volgende:
[..]![]()
Ik zal het voor je vertellen: Het is de meest eenvoudige manier van collectieve belasting.
Technisch gezien is nog wel de kleinste uitdaging, ik voorzie eerder dat doordat de verdeling van BTC erg onevenredig is dat dit een gevaar is voor de stabiliteit van de waarde, daarnaast minder handel is ook minder stijging in waarde.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 21:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Over het koersverloop zal ik helemaal geen uitspraken meer doen. Daar zat ik inderdaad helemaal fout mee. Nooit verwacht dat er een rebounce zou komen. Maar dat maakt de case voor bitcoin niet beter. Wat ik zie is gewoon een systeem waarin een schaarse asset binnen een groep voor steeds hogere prijzen aan elkaar verkocht wordt. Waarde-creatie nul. Het zou best naar de miljoen kunnen, al wat technische problemen opgelost worden. De intrinsieke waarde blijft voor mij echter gelijk.
Een serieuze vraag. Wat doe je eigenlijk in dit topic? Het is duidelijk dat je van de technologie achter bitcoin niets begrijpt en jezelf wel erg weinig ingelezen hebt. De prijs bepaling van wat een bitcoin waard is zat je volledig naast en geef je ook toe dat je dat in de toekomst niet kan voorspellen. En ik heb niet echt het idee dat je echt geintereerd bent in het opdoen van kennis hier.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 21:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is niet wat ik er van vind, want ik ben er helemaal op tegen, ik vind het een vorm van valsemunterij, ik geef alleen aan hoe overheden het gebruiken, en zullen blijven gebruiken, waarom denk je dat het in de meeste landen strafbaar is om zelf valuta uit te geven?quote:Op dinsdag 9 maart 2021 21:28 schreef aTypisch het volgende:
[..]
inflatie is geen collectieve belasting, het is een gerichte aanval op spaarders in desbetreffende valuta
vooral de zwakste en armste mensen in een samenleving hebben er last van
mensen met schaarse assets een stuk minder
Graag wat meer respect, hij heeft namelijk op econimisch gebied altijd zeer goede bijdragen op Fok, kortom laten we wel de discussie gezond houdenquote:Op dinsdag 9 maart 2021 21:29 schreef Piva het volgende:
[..]
Een serieuze vraag. Wat doe je eigenlijk in dit topic? Het is duidelijk dat je van de technologie achter bitcoin niets begrijpt en jezelf wel erg weinig ingelezen hebt. De prijs bepaling van wat een bitcoin waard is zat je volledig naast en geef je ook toe dat je dat in de toekomst niet kan voorspellen. En ik heb niet echt het idee dat je echt geintereerd bent in het opdoen van kennis hier.
Is het niet een verstandig idee om de schaarse tijd die je hebt beter te besteden?
Kijk het maakt mij niet uit hoor, de argumenten die je jaren geleden aanbracht hebben mij veel geld op geleverd aangezien ik door had dat de meeste mensen (net zoals jij) er geen kut van begrepen. Dat is nu eigenlijk nog steeds zo, dus de volgende 10x komt ook wel over een aantal jaar.
En dit is dan ook precies de reden waarom bitcoin 12 jaar geleden opgezet is...quote:Op dinsdag 9 maart 2021 21:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is niet wat ik er van vind, want ik ben er helemaal op tegen, ik vind het een vorm van valsemunterij, ik geef alleen aan hoe overheden het gebruiken, en zullen blijven gebruiken, waarom denk je dat het in de meeste landen strafbaar is om zelf valuta uit te geven?
Ik ben er al vanaf helemaal het begin bij, je hoeft mij echt niet uit te leggen wat het idee er achter is, sterker nog ik heb al een grote toekomst voorspelt toen Bitcoin op 15 dollar stond.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 21:32 schreef Piva het volgende:
[..]
En dit is dan ook precies de reden waarom bitcoin 12 jaar geleden opgezet is...
jij stelde dat het collectieve belasting is, ik zie het als selectieve belastingquote:Op dinsdag 9 maart 2021 21:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is niet wat ik er van vind, want ik ben er helemaal op tegen, ik vind het een vorm van valsemunterij, ik geef alleen aan hoe overheden het gebruiken, en zullen blijven gebruiken, waarom denk je dat het in de meeste landen strafbaar is om zelf valuta uit te geven?
Ik heb het over waardecreatie. Dat er meer geld uitkomt dan er in gestopt is.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 21:24 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
De waarde is ook wat men ergens in ziet. Zelf ben ik misschien geen fan van goud. Ik denk dat veel mensen zich meer aangetrokken voelen tot de Bitcoin dan tot goud.
Ik vind bitcoin zeker een interessant fenomeen. Dat ik een andere mening ben toegedaan dan jij is toch prima? Het is echt een teken van uiterste zwakte dat je geen andere mening wil horen dan die uit je eigen cocon. Open dan je eigen reeks waar je alleen mensen voor uitnodigt die het 100% met elkaar eens zijn en ga dan jullie zelf en bitcoin voortdurend lof toejuichen. Je bent niet eens in staat om op mijn argumenten in te gaan.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 21:29 schreef Piva het volgende:
[..]
Een serieuze vraag. Wat doe je eigenlijk in dit topic? Het is duidelijk dat je van de technologie achter bitcoin niets begrijpt en jezelf wel erg weinig ingelezen hebt. De prijs bepaling van wat een bitcoin waard is zat je volledig naast en geef je ook toe dat je dat in de toekomst niet kan voorspellen. En ik heb niet echt het idee dat je echt geintereerd bent in het opdoen van kennis hier.
Is het niet een verstandig idee om de schaarse tijd die je hebt beter te besteden?
Kijk het maakt mij niet uit hoor, de argumenten die je jaren geleden aanbracht hebben mij veel geld op geleverd aangezien ik door had dat de meeste mensen (net zoals jij) er geen kut van begrepen. Dat is nu eigenlijk nog steeds zo, dus de volgende 10x komt ook wel over een aantal jaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |