Veel dagjesmensen hier weer zeg.
Prima kaart, prelims waren heel leuk. Ulberg vs. Nzechukwu was er eentje voor ons van de JustBleed® goden. Medić zag er goed uit, benieuwd naar zijn volgende gevechten. Sean Brady zit echt heel dicht op de top 15, benieuwd hoe die het tegen een Neil Magny ofzo zou doen. Song Yadong heel matig, Cruz was wel ok, maar die gaat zeker niet meer in de buurt van de titel komen.
Santos deed echt bijna niks, totaal verschillend van z'n roekeloze stijl waar hij verrassend genoeg heel lang succes mee had. Had 2 rondes tegen Jones en verliest nu van een Rakic die ik geen champ-materiaal vind. Makhachev indrukwekkend, maar moet echt vaker gaan vechten, met een win over Dober kom je ook nog niet in de buurt van een title shot. Tegen Dariush of Kevin Lee zou een goed gevecht zijn, of gewoon alsnog tegen RDA, maar zou ik geen slimme keuze van RDA vinden.
Dan Sterling, een van mijn favoriete vechters toch wel, begon echt heel sterk, Yan was de eerste 2 rondes heel vertwijfeld, beetje Chito Vera achtig, zolang je volume blijft gooien gaat die vooral verdedigen, omdat die te comfortabel is. Vanaf ronde 3 begon Yan het over te nemen, omdat Sterling die extreem actieve stijl niet kon volhouden. Dan die knie dat was echt bizar. Terecht dat die scheids er een DQ van maakt, wel zonde dat het een titelgevecht is en Sterling nu redelijk onterecht champ is. Zonder knie had hij vrijwel zeker de rest van het gevecht ook verloren. Voor een rematch zie ik nog wel kansen, als hij zijn cardio kan verbeteren, zodat hij de stijl van ronde 1 en 2 een heel gevecht kan volhouden, dan weet ik niet hoe Yan de rematch moet winnen. Hij zou het zeker 3 rondes moeten kunnen, aangezien hij dat tegen Munhoz ook kon, maar ik weet dat Sterling nog wel eens nerveus kan zijn in gevechten, was in zijn eerste loss tegen Caraway ook.
Die vrouwen praten we niet over, lachwekkende mismatch.
Main event hoopte ik toch wel op Blacho, aangezien veel mensen al deden alsof Adesanya al gewonnen had voordat hij de kooi in liep. Daar ging Rogan gewoon lekker mee verder tijdens het gevecht, wat was Rogan ongelooflijk slecht zeg. Die kan beter stoppen met commentaar geven en het lekker bij Fight Companions en Podcasts houden, daar is hij heel goed in, maar zijn commentaar was zo gekleurd, gebaseerd op aannames en speculaties, maar totaal niet op wat er daadwerkelijk gebeurde. De enige ronde die duidelijk voor Adesanya was, was ronde 3. Ronde 2 vond ik licht voor Blacho, 1 kan je makkelijk beide kanten op sturen. Had verwacht dat Adesanya iets meer de exchanges kon op zoeken en counteren, maar Blacho had een stijl die me een beetje deed denken aan Poirier tegen Conor, heel voorzichtig, geen risico's nemen en op feints en strikes allebei achteruit lopen, uiteindelijk in strikes die hij zelf initieert gooide hij voldoende. In ronde 4 maakte hij een read en kon hij redelijk makkelijk een counter TD vinden, ronde 5 ook. Was gewoon de betere vechter, Adesanya geen slechte TDD, geen slechte BJJ, zo goed en compleet is Blacho gewoon tegenwoordig.
Weet nu wel vrij zeker dat Adesanya geen kans had gehad tegen Jones. Lekker terug naar MW gaan, zijn genoeg interessante matchups, rematch tegen Whittaker wil ik graag zien, met een voorzichtigere Whittaker. Rematch tegen Vettori is een hele interessante, Vettori is geen fijne matchup voor Adesanya.