Jeejjj! We like feestjesquote:Op donderdag 4 maart 2021 16:25 schreef NicolasJoy het volgende:
Vandaag hier dus een half taartje eten voor de halfverjaardag!![]()
Je moet elke mogelijkheid tot een feestje met beide handen aangrijpen toch?
Kun je Zusje aan de OP toevoegen? 6 novemberquote:Op donderdag 4 maart 2021 16:24 schreef NicolasJoy het volgende:
Volgens mij mogen er nog wat nieuwe baby's in de OP ... Missen nog 3 maand aan baby's!
En Baby J, 5 febquote:Op donderdag 4 maart 2021 16:24 schreef NicolasJoy het volgende:
Volgens mij mogen er nog wat nieuwe baby's in de OP ... Missen nog 3 maand aan baby's!
Goed dat je het geëscaleerd hebt. Dat je iets kunt betekent in deze ook niet dat je het moet doen! Geen duurzame werkwijze zo,.quote:Op donderdag 4 maart 2021 00:05 schreef Seven. het volgende:
Volgens mij gaat het goed met m'n zoon. 's morgens als ik kolf ligt hij naast mij te chillen in bed. En 's avonds wieg ik hem in slaap. Verder regel ik vaak flesjes de laatste voeding 's avonds en als hij vervolgens 's nachts nog gaat spoken, dan haal ik hem er gewoon uit. Hij slaapt beter en tegenwoordig eindigt het ook vaak naast mij in bed. Dus dat helpt. En dan voel ik me minder ontaard.
Ik werk nu van 08:00 tot minstens 22:00 's avonds. En dan niet het soort werken van 's avonds even een mailtje checken maar gewoon non-stop achter die laptop. In de weekenden ook zeker 4 tot 6 uur aan het werk per dag. Volgens m'n man ben ik echt best vaak chagrijnig (en ik ben echt geen humeurig type). Ik besefte vandaag dat ik de afgelopen 3 weken niet één keer mijn huis verlaten heb, met uitzondering van 3 uitstapjes.. naar kantoor. Dus ik heb dit geëscaleerd. Ik ken niemand die zo stressbestendig is als ikzelf, maar dit houdt niemand lang vol.
Ik wil gewoon lekker tijd doorbrengen met deze leukerd:
[ afbeelding ]
Als ik het op internet lees dan wordt het aangeraden om het zitten in kinderstoel pas te doen als een kindje zelf tot zit kan komen ivm ontwikkeling van de spieren. Wij gaan er wat losser mee om, bij de lunch en avondeten zit hij in de kinderstoel en krijgt hij daar zijn hapjes. Hij zit redelijk rechtop, en zakt niet weg (naar de zijkant). Ik zorg wel dat hij meer tijd op zijn speelkleed heeft, zodat hij genoeg tummy time etc krijgt!quote:Op donderdag 4 maart 2021 18:49 schreef Smart_ass het volgende:
De kinderstoel is eindelijk binnen maar is wel bijna zo’n 10cm lager dan onze tafel/het aanrechtblad (wat zo’n soort bar is zeg maar)![]()
. Nu zijn deze bij ons volgens mij ook vrij hoog dus het is maar zo. Met welke leeftijd was jullie baby klaar voor de kinderstoel? Want wat doe je als je baby 6 maanden oud is en klaar voor bijvoeding maar nog niet goed rechtop in de kinderstoel kan zitten? Of komt dat niet zo vaak voor?
Vervelend.. dus het is niet beter geworden. Het probleem is dat ze voor jou geen 'uitzondering' willen maken. Ze zijn bang dat meerdere mensen dan op ideeën komen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 16:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Jeejjj! We like feestjes![]()
Wat betreft werk, ik werk lang niet zoveel als Seven, maar ik ervaar wel wat stress. Afgelopen dinsdag weer een gesprek gehad met het management over mijn beschikbaarheid en dat het te weinig is voor het aantal uur wat ik wil werken.bIk lever nu wekelijks 10 (jawel, 10!) vakantie uren in omdat de planner me niet in kan plannen. Kwestie aan OR voorgelegd en volgens hem heb ik gewoon een goede beschikbaarheid maargoed.
Ik ben het gedoe een beetje zat aan het worden en heb maar aangegeven dat ik de andere dagen A. ook naar de gastouder kan brengen, mits ik een vast rooster krijg. Dat staat ook immers in ons CAO. Ene helft van het management vindt dat maar moeilijk, want als er iemand vakantie heeft moet die dienst worden opgevuld blabla. Ik zou best incidenteel van mijn vaste dagen af kunnen wijken, maar dit is toch niet mijn probleem?
Verder wil ik ouderschapsverlof opnemen, maar blijkbaar heeft mijn management dat nog nooit voor iemand aangevraagd, want ze snappen het gewoon niet. Over twee weken hebben we een vervolggesprek wat er verder moet gaan gebeuren. Mogelijk ga ik naar een ander filiaal.
Dusja, minder werk maar wel een hoop gedoe
Verder heeft A. een hele fijne gastouder. Ik krijg geregeld foto's toegestuurd met een blije A. erop.
Ik merk dat ik er ook wel een beetje onzeker van word. Dat hij het leuker vindt dan thuis ofzo. Vast nergens op gegrond, maar toch.
Oh Hilmo.. huilen tijdens teamvergadering is ook niet bestquote:Op donderdag 4 maart 2021 18:30 schreef Hilmo het volgende:
Lastig dat gedoe op het werk sun en Seven! Hier ook gedoe en stress (maar parttime baan) en moest vandaag zelfs huilen bij een teamsvergadering... En dan kom ik bij F en denk ik stom werk ook, baby groeit maar door en dit is wat telt. Liefst zou ik zeggen jongens red je maar, ik neem lange pauze maar dat kan niet. F al 7 maanden en is zijn stem weer kwijt. Tijd terug ook al. En keelpijn dan ook dus huilen huilen, zo zielig. luuf gesmeerd, beetje water ook gegeven, heeft mij onder gekotst gisteravond en toen wakker op bed gelegd met zo'n zware ademhaling, piepend ook. Ik stond ernaast zo van je weet niet wat er is maar straks is hij morgen misschien levensloosdat gevoel heb ik niet snel maar als er iets met ademhalen is, bekruipt mij zo'n gevoel van angst. Je leest er wel eens over dat zo'n kindje dan ineens niet meer leeft. Stond daar beetje traantjes weg te pinken en toen kon ik mezelf weer herpakken. Deuren open en gaan liggen op bed. Man hoorde het ook allemaal en is altijd nuchter maar is ook in de nacht paar keer gaan kijken of hij het nog deed
Mickey gaat ook als een speer, hè?quote:Op donderdag 4 maart 2021 19:16 schreef tpopml het volgende:
[..]
Goed dat je het geëscaleerd hebt. Dat je iets kunt betekent in deze ook niet dat je het moet doen! Geen duurzame werkwijze zo,.
Die foto in die Bumbo![]()
Helaas passen Mickey zijn spekpootjes er niet in![]()
dus hier is hij weer retour. Ik baalde er zo van!
[..]
Als ik het op internet lees dan wordt het aangeraden om het zitten in kinderstoel pas te doen als een kindje zelf tot zit kan komen ivm ontwikkeling van de spieren. Wij gaan er wat losser mee om, bij de lunch en avondeten zit hij in de kinderstoel en krijgt hij daar zijn hapjes. Hij zit redelijk rechtop, en zakt niet weg (naar de zijkant). Ik zorg wel dat hij meer tijd op zijn speelkleed heeft, zodat hij genoeg tummy time etc krijgt!
Mickey rolt sinds vorige week! Thuis bleef hij op zijn zij haken, maar bij opa en oma rolde hij doorgelukkig is het gefilmd. Hij doet het nu aan de lopende band
![]()
Speelkleed van tinylove vindt hij ook helemaal geweldig
Ik heb geen drogerquote:Op vrijdag 5 maart 2021 08:53 schreef Donna het volgende:
In de droger op koud programma met een stel tennisballen?
Wil je J. in het lijstje zetten? Geboren op 13 januari!quote:Op donderdag 4 maart 2021 16:24 schreef NicolasJoy het volgende:
Buren of vrienden vragen of je hun droger even kunt gebruiken? De tennisballentip is wel de makkelijkste.quote:
Is het nu wel gelukt met je verlof?quote:Op vrijdag 5 maart 2021 09:58 schreef Gogo83 het volgende:
Wat balen van al de werkperikelen. Ook hier wat gedoe, maar meer omdat ik na mijn verlof niet meer terugkom. Vanwege een lange opzegtermijn had ik ouderschapsverlof aangevraagd, maar volgens een Miep van HR kan dat niet fulltime. Dikke onzin, maar zie het maar eens geregeld te krijgen.
J. is onrustig de laatste dagen, heel vermoeiend. Ik ben allergisch voor Oei, ik groei, maar het lijkt toch verdacht veel op een sprongetje (voor het woord alleen al).
Hannah mag op 2-2. Maar ik kom echt niet aangehaakt met twee kinderen, dus ik vermoed meer voor de sier.quote:Op donderdag 4 maart 2021 16:24 schreef NicolasJoy het volgende:
Nog niet. Leidinggevende en ik zijn nu overeengekomen dat ik niet meer ga werken en hij is nu aan het uitzoeken hoe we dat het beste administratief kunnen afhandelen. Ik ga me er niet druk om maken (probeer ik althans).quote:Op vrijdag 5 maart 2021 10:52 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Is het nu wel gelukt met je verlof?
Ik vind Oei ik groei ook maar zo zo, vooral die immense lijst met vaardigheden bij iedere sprong. Je zou van minder nog onzeker worden. Maar de data van de sprongetjes kloppen hier wel altijd ongeveer.
In Duitsland heet het overigens Oje ich wachse
Ach wat sneuquote:Op donderdag 4 maart 2021 18:30 schreef Hilmo het volgende:
Lastig dat gedoe op het werk sun en Seven! Hier ook gedoe en stress (maar parttime baan) en moest vandaag zelfs huilen bij een teamsvergadering... En dan kom ik bij F en denk ik stom werk ook, baby groeit maar door en dit is wat telt. Liefst zou ik zeggen jongens red je maar, ik neem lange pauze maar dat kan niet. F al 7 maanden en is zijn stem weer kwijt. Tijd terug ook al. En keelpijn dan ook dus huilen huilen, zo zielig. luuf gesmeerd, beetje water ook gegeven, heeft mij onder gekotst gisteravond en toen wakker op bed gelegd met zo'n zware ademhaling, piepend ook. Ik stond ernaast zo van je weet niet wat er is maar straks is hij morgen misschien levensloosdat gevoel heb ik niet snel maar als er iets met ademhalen is, bekruipt mij zo'n gevoel van angst. Je leest er wel eens over dat zo'n kindje dan ineens niet meer leeft. Stond daar beetje traantjes weg te pinken en toen kon ik mezelf weer herpakken. Deuren open en gaan liggen op bed. Man hoorde het ook allemaal en is altijd nuchter maar is ook in de nacht paar keer gaan kijken of hij het nog deed
Wij hebben de kinderstoel ook binnen en aapie er even ingezet als proef maar hij zakt meteen opzijquote:Op donderdag 4 maart 2021 18:49 schreef Smart_ass het volgende:
Wauw 6 maanden alweer NJ! Wat gaat de tijd snel. En zeker een goede reden voor een taartje.
Sun wat enorm vervelend die situatie op je werk. Soms snap je niet waarom mensen niet gewoon even een beetje mee kunnen denken ipv maar te blijven zeggen hoe lastig en moeilijk het is. Is toch wel iets waar je samen uit zou moeten kunnen komen zou je denken.
Hilmo wat eng! Zo’n zware piepende ademhaling lijkt me ook heel eng ja. Hoe gaat het nu?
De kinderstoel is eindelijk binnen maar is wel bijna zo’n 10cm lager dan onze tafel/het aanrechtblad (wat zo’n soort bar is zeg maar)![]()
. Nu zijn deze bij ons volgens mij ook vrij hoog dus het is maar zo. Met welke leeftijd was jullie baby klaar voor de kinderstoel? Want wat doe je als je baby 6 maanden oud is en klaar voor bijvoeding maar nog niet goed rechtop in de kinderstoel kan zitten? Of komt dat niet zo vaak voor?
Hier wordt er ook druk gerold! Als je hem op zijn buik legt rolt hij meteen om. Van rug naar buik lukt nog niet, hij blijft dan liggen als een banaanquote:Op donderdag 4 maart 2021 19:16 schreef tpopml het volgende:
[..]
Goed dat je het geëscaleerd hebt. Dat je iets kunt betekent in deze ook niet dat je het moet doen! Geen duurzame werkwijze zo,.
Die foto in die Bumbo![]()
Helaas passen Mickey zijn spekpootjes er niet in![]()
dus hier is hij weer retour. Ik baalde er zo van!
[..]
Als ik het op internet lees dan wordt het aangeraden om het zitten in kinderstoel pas te doen als een kindje zelf tot zit kan komen ivm ontwikkeling van de spieren. Wij gaan er wat losser mee om, bij de lunch en avondeten zit hij in de kinderstoel en krijgt hij daar zijn hapjes. Hij zit redelijk rechtop, en zakt niet weg (naar de zijkant). Ik zorg wel dat hij meer tijd op zijn speelkleed heeft, zodat hij genoeg tummy time etc krijgt!
Mickey rolt sinds vorige week! Thuis bleef hij op zijn zij haken, maar bij opa en oma rolde hij doorgelukkig is het gefilmd. Hij doet het nu aan de lopende band
![]()
Speelkleed van tinylove vindt hij ook helemaal geweldig
Op schoot nemenquote:Op donderdag 4 maart 2021 18:49 schreef Smart_ass het volgende:
Want wat doe je als je baby 6 maanden oud is en klaar voor bijvoeding maar nog niet goed rechtop in de kinderstoel kan zitten? Of komt dat niet zo vaak voor?
Wij hebben gewoon de simpele antilop van Ikea met zo’n kussentje erin. Ze blijft al best goed zitten hoor, ze glijdt alleen een klein beetje naar beneden maar dat wordt hopelijk opgelost als de voetensteun binnenkomt. Naar de zijkant zakt ze niet maar dat kan ook haast niet want ze zit er vrij stevig in als in: het stoeltje wordt goed opgevuldquote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:08 schreef MaJo het volgende:
Wij hebben de kinderstoel ook binnen en aapie er even ingezet als proef maar hij zakt meteen opzijIk ben ook wel benieuwd of ze met 6 maanden echt al zo zelfstandig kunnen zitten! Welke stoel heb jij?
[..]
Hier wordt er ook druk gerold! Als je hem op zijn buik legt rolt hij meteen om. Van rug naar buik lukt nog niet, hij blijft dan liggen als een banaanOok aapie rolt meer bij opa en oma dan thuis, alhoewel hij nu ook wel losgaat. En hij kan op de een of andere manier ook op zijn rug een kwartslag draaien, ik vind hem dan in zijn bedje 90 graden gedraaid
![]()
Aapie heeft net zijn eerste proefhapje gehad, banaan! Ik supertrots natuurlijk maar hij wist niet wat hij ermee aanmoest, het bleef gewoon in zijn mond liggenEven gefopt met een leeg flesje zodat hij het doorslikte maar ook bij de tweede hap bleef het weer gewoon liggen
Er is dus nog wel wat werk aan de winkel! Hoe ging dat bij jullie?
Ah oke dat is geruststellend! Y is overigens 5 maanden nu dus we hebben nog eventjes. Ik vind dat ze er al best prima zit maar het kan nog wel wat beter natuurlijk. Dat kussentje dat wij erin hebben heeft misschien wel hetzelfde effect als die handdoeken?quote:Op vrijdag 5 maart 2021 14:31 schreef SQ het volgende:
[..]
Op schoot nemen![]()
Noud (mijn middelste) was al wel toe aan eten maar kon nog niet zitten. De meeste baby's kunnen dat met zes maanden overigens echt nog niet, dus je baby is geen uitzondering verder.
Omdat Noud zo'n veelvraat bleek hebben we die op gegeven moment wel "gestut" met opgerolde handdoekenmaar dat mag ik hier eigenlijk niet hardop zeggen want dan komt de opvoedpolizei me lynchen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |